*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Laala Just eilen illalla heräsin siihen todellisuuteen että närästää aivan sikana. Sen on laittanut vaan ennen pahanolon piikkiin. Ei kivaa.

Täällä väsy alkaa olla ihan hirveetä. Puolelta päivin ei jaksais enään mitään muuta kuin painaa pään tyynyyn. No se ei kaiketi täällä töissä onnistu joten taistelen iltapäivisin että selviin. |O |O

Ylihuomenna ultra. Jee

Vaatteista Ihan pienellä tykkään käyttää kietaisupaitaa ja puolipotkareita sekä potkareita siihen vielä pienelle sukat päälle ettei varpaat palele.
Kaikista hankalimpina pidin ns college pukuja, eli pään yli vedettäviä paitoja, hankala laittaa ja housuissa aina napa paljaana ( Jos ei bodya alla ). Vasta sitten kun niska hieman tukevampi. Huppari paidat ei kivoja. Huppu todella tiellä kun nukkuu.
Tytöllä ei taas tullut hameita käytettyä kuin vasta kun oppi kävelee.
Hirveesti niitä 50 cm ei kannata haalia kun ne kasvaa niiiiin nopeesti =)

Vuffi

Hei vaan kaikki! Nyt takana eka lääkäri. Jännitti ihan hirveästi vaikka jo kolmas raskaus. Lääkärikin oli vanha tuttu, mutta hiukan jäi paha maku, kun ensin sanoi, että 12 viikkoa on se riskiraja, mutta voihan se mennä kesken vaikka kuudennella kuulla... Kauhea kuulla tuommoista :( Onneksi kaikki oli muuten hyvin ja kuulin pikkuisen sydänäänet :heart:

hei,
täälläkin yksi närästyksen uhri. Eipä auta muu kuin syödä säännöllisen usein ja kevyttä, ei siis rasvaista tai mausteista tai happopitoista. Itse en närästyslääkkeitä mielellään ainakaan vielä käytä, joten vain ruokavaliolla yritän auttaa asiaa. Liikuntakin on hyväksi.

Vaatteista: olen Vuffin kanssa samoilla linjoilla. Ja tosiaan meillä pienemmän vaatteet taisivat olla jotain 62 cm- kokoisia, kun vauvat on olleet aikas suuria.

Mulla vatsa näyttäisi olevan kunnossa, vaikka sitä verta pissassa onkin. Labratestitkin olivat ok, joten yritän nyt rauhoittua. Joskus kuulemma otetaan taas se tarkempi virtsanäyte.
Vauva voi mainiosti ja sydänäänetkin tänään doplerilla kuuluivat voimakkaana. Tätä Taimi-vauvaa on ultrattu jo 5 kertaa ja taas parin viikon päästä menen yksityisesti ultraan. Katsovat sitten jo rakenteita, kun en mitään kromosomitutkimusta valinnut. Ja ai niin, mulla todettiin osittain etinen istukka, joka toivottavasti nouseen pois kohdun suulta.

Täällä oli ihania ultrakuvia - onnea kaikille odottajille hyvistä kuulumisista. Niille, jotka tällä hetkellä kamppailevat epätietoisuuden parissa, voimia!
Mukavaa päivää teille, Taimi 13+3 ja sen onnellinen äippä

Heips! Ultrassa oltiin aamulla ja kaikki oli hienosti :). Laskettuaika onkin jo 10.4 eli viikkojaki tuli 1 lisää. Nyt siis 12+5. Jos Hani- viittis päivittää :whistle:. Turvotusta oli millin verran.

Hiusten värjäyksestä sen verran et itse meinaan värjätä hiukset ja muutenki näyttää iteltäni koko raskauden ajan. En oo kenenkään kuullu saaneen sairaita tai vammasia lapsia, jotka näin ovat tehneet :)

Voimia ja jaksamista kaikille!

heips.. varasin itselleni neuvolaan täksi päiväksi ajan jos vaikka kuulis sydän äänet kun en o viel kertaakaan kuullu.. samalla haluan jutella vielä lisää tuosta napa alueen turvotuksesta.. jos helpottais oloo.. tiedä sitte helpottaako mut..

Esikoisen aikana värjäsin hiuksia ja aion värjätä nytkin.
Nyt on pakko avautua sen verran että muuten on kiva palstailla odotuksen merkeissä mutta mua ahdistaa TOSI paljon nuo mitä saa/mitä ei saa tehdä jutut, kun tuntuu että toiset oikein lietsovat paniikkia. Enkä tällä nyt tarkoita että just tässä pinossa vaan ihan yleisesti. Turhat pelottelut vois suosiolla jättää pois kun siitä ei kumminkaan oo kenellekkään mitään hyötyä, päinvastoin. Näissäkin asioissa maalaisjärki on se millä pärjää. Ihan sääliksi käy niitä jotka ekaa kertaa raskaana ja saavat lukea täältä kauhutarinoita ja pelotteluja. Ei niitä itsekkään oo kiva lukea vaikka kakkosta odotankin ja terveen lapsen saanut. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

mä oon värjänny esikon odotus aikana hiuksia aivan normaalisti ja niin oon tässäkin, ainoo mitä mä oon kuullu niin henna värejä ei kuulemma saisi käyttää kun sisältävät jotain tiettyä kemikaalia. myös äitini joka on parturi sanoi että hänellä käy paljon raskaana olevia eikä kenellekään oo tullu mitään..

Ultrassa käyty. Siellä se potki ja sätki ja oli kovinkin eläväinen =) Turvotusta alle milli ja rakenteet päällisin puolin täydellisiä. Sormet ja varpaat löytyi. Pääperä-mitan mukaan pari päivää pienempi, mutta la pysyi samana. Eli siis 15.4 ja synnärinä KOS eli kättäri. Hani-, voisitko päivittää ton synnärin mulle? Veriseula otettiin samalla ja nyt mulla on koko käsi ihan pirun kipee, tökkäs vissiin vähän huonosti sen neulan ku nippas koko ajan ja yleensä ei tunnu yhtään. Mut mut iloinen on olo :D

Harmitti vaan pirusti kun oli toi meidän tyttö mukana kun kaikki mummit ja ukit töissä eikä saatu hoitajaa niin miestä ja lasta ei sitte päästetty mukaan todistamaan iloista tapahtumaa. Ilmossa kyllä sanoivatkin jo että on ihan kätilökohtaista et päästääkö lapsen mukaan vai ei, ja lukeehan seinillä että ei lapsia, mut mut, silti harmittaa vähän. Onneks sain vinon pinon kuvia miehelle :) Varasti sit yhen ihan lompakkoonkin asti <3 Aika sulosta.

Vaunuista Oliko nyt ihan pakko esitetä noita Phil and Teds rattaita. Olis niin kätevät mut hintaa tuleekin sitte aika suolasesti kaikilla lisävarusteilla.. Mietin vaan että jos ostetaan meijän emmaljungiin sisaristuin ni pärjättäsköhän niillä mut mut, 1,5 vuotias nukkuu kyl varmaan viel vaunuis et ei taida riittää. Plaah. Onneks on aikaa vielä!!

Kopioiden kerron ultrakuulumiseni ko oon laiska :D

Kaikki hyvin!!! :heart: :heart: Pienen pää-perä mitta oli 61,5 (vai mitä se CRL tarkoitti?), BPD kuvan mukaan 20,9mm (mitä se tarkoittikaan?) vastasi vkoja 12+5 (aikalailla menkkoje mukaa sittenki mennään) ja LA on siis 10.4 :heart: Siellä se kölli ja liikkuikin tarpeeksi, sydän jumputti ja turvotusta 1,0mm!! Vartin piti sitä tökkiä enne ku saatiin kääntymään ja mitattua se turvotuksen määrä :D Käväsin veskissäki siinä ko tökkiminen ei meinannu siinä juuri muutosta tuoda siinä asennossa :D Koitan jossain vaiheessa saada kuvan laitettua koneelle! :heart:

Olo on kyllä mielettömän helpottunut!! Nyt voin täysin siemauksin jo nauttia raskaudesta sekä tästä oireettomuudesta!! Isukkikin on ny enempi mukana (aiemmin oli jo mut ny iha näkee päälleki päin et on tosi onnelline) ku km -riski on jo niin pieni =)

Onnea hyvistä uutisista muillekin, SädeI, siulla onkii sit tasan samoissa menevä raskaus ku mullakin =)

ikionnellinen miracle & mytty 12+5

Tervehdys kaikille! :wave:

Onnea hienoista ultrakuulumisista, viime kerran jälkeen niitä onkin tullut taas ihanan paljon ettei perässä pysy. =) :flower: :flower: :flower:

kadakille ja unicorn85:lle voimia odotteluun :heart:

Juupelillekin kovasti tsemppiä :hug:

Täällä olikin ollut kaikenlaisia galluppeja...
Kahvi: ennen plussaa kahvia tuli vedettyä pari kertaa päivässä, musta oli ehtinyt kehkeytyä jo kunnon kahvisieppo. Melko pian plussan jälkeen kahvin haju alkoi tehdä todella pahaa, eikä se vieläkään ole oikein maistunut, joten en ole juonut.

Kotityöt tehdään meillä aika lailla yhdessä, tosin mä pyörittelen pyykkikonetta päivisin kun kotona olen esikoisen kanssa. Mutta muuten ollaan molemmat yhtä laiskoja :D
Minä kylläkin saan enemmän siivouspuuskia, jolloin miehen kannattaa liittyä mukaan joukkoihin, muuten ei hyvä heilu :LOL: Eniten tuntuu siivoa aiheuttavan esikoisen lelut, joita löytyy milloin mistäkin, mutta onneksi ne voi iltaisin nopeasti korjata laatikohin. Vain löytääksensä tien lattialle uudestaan seuraavana aamuna :D

Paino on tainnut tippua pari kiloa raskauden aikana, ihan alkuraskaudessa oikein mikään lämmin ruoka ei uponnut ja nyt taas ei napa pysty enää vetämään niin suuria määriä kuin ennen.

Mä voin kans lämpimästi suositella vaunujen tilaamista Saksasta, jos vaan löytyy jotkut mieluisat, esim. just Teutoniaa löytyy paljon saksalaisista nettikaupoista. Me tilattiin esikoiselle vaunut ja kaukalo sieltä, samoin nyt myöhemmin matkarattaat tilpehööreineen. Tavarat tuli molemmilla kerroilla viikon kuluessa perille tilauksesta :eek: Nopeaa toimintaa, siis!

Vauvan vaatteista, mä tykkäsin tosi paljon ihan vastasyntyneellä käyttää just niitä kietaisubodeja, ne oli niiin helppoja laittaa. Ehkä toisen lapsen kanssa uskallan jo käyttää tavallisia pään yli vedettäviä bodejakin, ekan kanssa jotenkin kai pelkäsin että rikon vaavin :xmas: Kietaisubodien lisäksi käytössä oli puolipotkarit, tai siis ne sellaiset kärjelliset housut. Potkareita en käyttänyt kertaakaan, mutta ehkä kevätvauvalla ne vois olla toisaalta ihan hyvät, kun on sitten vähän lisää vaatekerrosta siinä (esikoinen syntyi keskikesällä ). Parit pehmeät ja kärjelliset veluurihaalarit hankittiin syksyksi, mutta sen koommin ei haalareita käytetty.

).) Me saatiin toissa päivänä tulokset veriseulasta, ja tulos oli normaali, lisääntynyttä riskiä ei ole :heart: En ehtinyt edes jännittää kirjekuoren avaamista, kun luulin että siellä oli poliklinikkalasku ultrakäynnistä, ja sitäpaitsi luulin, että tulokset olisivat tulleet vasta viikon kuluttua, mutta alle viikossa ne tulikin. :)
Masu on kunnolla näkyvissä täällä, onneksi ei tarvitse enää peitelläkään. =) Tällä hetkellä olen hoitovapaalla, mutta ilmoitin jo aiemmin viikolla esimiehellekin tästä uudesta raskaudesta.

Hani- sulle olis yv:tä! :wave:

Kesis ja pikkuinen 12+5

Jouskis:tuo mun purkaus ei lainkaan ollu kenellekkään tietylle ihmiselle tarkoitettu, joten ethän pyytele anteeksi. :hug: Halusin tuoda vaan sen esille että raskaus on aivan ihanaa aikaa ja siitä pitäisi kaikkien saada nauttia ilman turhia murheita ja huolia. :heart:

Olipas tullut paljon hyviä ultrakuulumisia. Ne lämmittää aina mieltä. :) Onnittelut siis kaikille ultrassa käyneille! :flower:

Samperin kone.Jos käytän mozillaa niin tää heittää kaksplussasta heti ulos.Muutenkin olen vähän känkkäränkkä kun iskias vaivaa ja sain loppuviikon saikkua.Mutta siitä nousikin taasen kerran järkyttävä haloo työnantajan kanssa.Sillä on asenne muuttunut täysin sen jälkeen kun raskaudesta tietää. :/ Ottaa aivoon niin pirusti.

Muuten olo on ok,jos ei oteta huomioon iskiasta.Ainut selkee merkki raskaudesta on silloin tällöin nipistely vatsassa ja iltaisin ko menen nukkumaan niin en voi kyljelläni maata kun rinnat sattuu.

Hiusten värjäämisestä;värjään kyllä,ehkä koitan pidentää välejä.Mutta on kai ihan ok.

Onnittelut hyvistä ultrskuulumisista :flower:

Vaatteista: Mä koin bodyt, alkuun kietaisupaidat/kietaisubodyt tarpeellisina sekä puolipotkarit. Kun niitä kakkoja sai olla koko ajan pesemässä niin oli kätsä vaan vetsätä puolipotkarit helposti pois. Me elellään aika lämpimissä olosuhteissa, että vauvakin tarkeni hyvin noin. Tietty pipo ja tumput oli ihan alkuun vielä sekä jaloissa sukat. Potkuhousuja ei oikeestaan tullut käytettyä paljoa ollenkaan. Ehkä joskus vaatteiden alle, kun ulos lähdettiin.

Kotityöt: Aikalailla mä tykkään duunata ja laittaa. Mies tosin on tässä parina päivänä yllättänyt ja oli pessyt lattiatkin mun ollessa töissä, tuulettanut ja tampannut matot jne. Eilen oli imuroinut. Pyykkiä pesee kyllä, kunhan vähän neuvoo/ohjeistaa. Ruokaa tykkää laittaa... Kylppärin/saunan ja vessojen pesu on miehen hommia siivouksien yhteydessä sekä peilien pesut. On itse näin halunnut. Mä duunaan tarkemmin sitten muut. Ihan kivasti näin.

Omaa napaa: Tänä aamuna taas piti oksentaa kaikki poies. Huoh. Näitä "huonouksia" aina välillä näköjään tulee taas. Hajut tekee edelleen pahaa. Muuten olo ok. Ja vauva potkailee lähes päivittäin. Ihanaa :)

Itselläni flunssa pitkittyi poskiontelotulehdukseen, johon antibiootti menossa. Pojan korvatulehdus taisi uusia ja onkin isukin kanssa kohta puoleen menossa lastenlääkärillä käymään. Viikon kerkesi ollakin hyvänä. Tänä aamuna kuumetta 37,8. Kumpa hellittäisi tämä lentsukausi meillä. Sitä on liikkeellä. Töissä kaikki asiakkaat kipeinä sekä hoitajat myös. Käsidesi on ahkerassa käytössä ja kädetkin alkaa muistuttaa korppuja jo :(

Silti, jos näillä eväillä jaksetaan eteenpäin, niin kaikki hyvin =)

ihania kuvia unicorn85 ja miracle :heart: =) Mustakin unicorn85 teidän vaavi näytti tytöltä! Entä miracle, tuliko sulle mitään fiilistä sukupuolesta? :)
Mun täytyy laittaa kans meidän tulokkaan ultrakuva tänne, niin voidaan spekuloida porukalla :D

miracle mullekin jäi aika neutraali olo ultrasta B) jospa tää meidän tulokas nyt kuitenkin jompaa sukupuolta edustais :D esikoisesta oli maailman selkein visio np-ultran jälkeen, oli niin selkeä poikaolo että, ja ihana poikapallerohan sieltä tulikin. Nyt onkin sitten tosiaan tällainen neutraalimpi olo, ehkä vähän tyttöön kallistuva. Meillä on muuten nyt sitten sama laskettu aika =)

Alkuperäinen kirjoittaja vuffi:
Vaatteista Ihan pienellä tykkään käyttää kietaisupaitaa ja puolipotkareita sekä potkareita siihen vielä pienelle sukat päälle ettei varpaat palele.
Kaikista hankalimpina pidin ns college pukuja, eli pään yli vedettäviä paitoja, hankala laittaa ja housuissa aina napa paljaana ( Jos ei bodya alla ). Vasta sitten kun niska hieman tukevampi. Huppari paidat ei kivoja. Huppu todella tiellä kun nukkuu.
Tytöllä ei taas tullut hameita käytettyä kuin vasta kun oppi kävelee.
Hirveesti niitä 50 cm ei kannata haalia kun ne kasvaa niiiiin nopeesti

Samaa mieltä. Hupulliset ja pään yli vedettävät vaatteet epäkäytännöllisiä! Meidän poika oli syntyessään 48cm joten ne 50cm vaattteet meni aika pitkään, mut ei niitä hirveesti tosiaan kannata varata jos sattuu tulemaankin isompi vauva. Ja pääseehän kauppaan sitten vauvan syntymän jälkeenkin.
Bodyt oli (ja on meillä edelleen)suosituin vaate, pitää vaipan niin napakasti paikallaan. Ja vastasyntyneelle ne kietaisubodyt oli ihan huippuja, nykyään kun saa niitä neppareilla kiinnitettäviä ettei kaikki ole sellaisia narullisia. Meillä oli muutama kokopuku kovassa käytössä, sellainen jossa oli nepparit alhaalta ylös asti, helppo vaihtaa vaippa.

Vaunugalluppiin, meillä on viime vuoden Brion kombit joilla ajateltiin aluks pärjätä. Katsotaan sit tilannetta mikä on kun vauva syntyy.

Ultra eilen käytiin ja kaikki siellä hyvin. Kävin viime viikolla veriseulassa niin sieltä tulee viikon sisällä tieto jos on riskiä. Turvotusta oli 1.2. Kovasti kaveri liikuskeli :heart:

Viime viikolla oli esikoisen synttärit ja pitkin viikkoa kävi vieraita. Mulla kamala väsy!!! ja pojalle tais rokotuksesta maanantaina tulla oireita kun viime yö meni kitistessä ja hereillä oltiin koko poppoo klo5. Onneks ollaan kahdet päikkärit nukuttu tänään, miesraukka se töissä vaan joutuu käymään vähillä unilla :(

Anteeksi hirveesti omanapainen viesti :(

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! ja voimia sitä tarvitseville!!
Mikäs Kadak tilanne siellä?

Hani, jos päivittelet listaa niin mulle vois varmistaa sen la:n 16.4 ja vahva poika-olo :heart: Kiitos listaemolle! :)

hei kivat teille noitten autokarkkienne kanssa. Mun oli sit pakko eilen juosta lähimpään kauppaan ostamaan lauantaipussi, jossa oli kokonaiset 3 autokarkkia. Aika pettymys. mä sit siinä niitä kolma karkkia syödessäni mietin et mitä ne oikein on. Kun mun mielestä ne ei oikein oo salmiakkia mut ei ne kyllä oo todellakaan hedelmääkään. Ne on vaan niiiin hyviä. En ollu muistanu ollenkaan niitä ennen kun aloitte niistä puhumaan =)

Käytiin sit tänään taas kattelemassa Himppua ja siellä se potkiskeli tyytyväisenä äipän mahassa eli selvittiin molemmat siitä kamalasta vatsataudista. Ja kuultiin eka kertaa sydänäänetkin. Oli aika hauskan kuulosta se nopee jumputus :heart:

Mä ainakin värjäsin hiuseni ihan eilen. Ja ajattelin kyllä värjätä vastaisuudessakin jos on tarvis. Ton ekan 12 viikkoa mä kyllä välttelin asiaa.. jotenkin ajattelin että sinä aikana en halua tehdä mitään ylimääräistä mitä ei oo pakko.

Mä tekniikan ihmelapsi yritän nyt linkittää teille kuvan kun Himppu vetää peukaloa massussa.. siis linkitän jos osaan.

Niin joo ja mun laskettu aika on muuten 4.4 eikä 5.4 niinkun tossa listassa on.. oon varmaan itte sanonu sen väärin sillon aluks.

Nappi ja Himppu 13+4

muoks: En osaa.. siispä yritän näin. Tyhmä kun olen :LOL:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2832630.jpg

Vauva ei sitten kestänyt tätä kovaa stressiä ja ahdistusta, vauvan sydän lopetti lyömästä :'( Eilen alkoi verenvuoto ja jollei ole huomiseen mennessä tullut itse pois niin kaavintaan on aika puoli 11 huomenna :'( Kaikkee hyvää teille jatkossa!

Yhteistyössä