*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

millipilli
Juupeli, ei oo totta... :/ :'( iso hali sinne ja jaksamista paljon!! :hug:

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille. :)

vaatteista Mä taas en pojan vauva-aikana oikein ikinä tykännyt noista kietaisupaidoista. Ainoot oikeestaan oli henkkamaukan neppareilla kiinnitettävät kietaisubodyt mitä oli pari, mutta muuten käytettiin ihan pään yli vedettäviä bodyja ja niistä kyllä tykättiin. Samoin puolipotkarit ei oikein ollut meidän mieleen, mutta sellaisista potkareista tykättiin joissa nepparit tuli olalle.

Mulla on ollut tänään ihan kaamee päivä töissä... ensinnäkin heräsin klo 7 siihen kun miehen kello herätti... ja oman kellon olis pitänyt soittaa 6.15 joten myöhästyin töistä ja muutenkin on ollut ihan hirveä härdelli koko päivän. Sen lisäks mua alkaa oksettaa aina jos vähänkin hengästyn :/ ja sitten huimaa ja pyörryttää pitkin päivää varsinkin kun on kiirettä. En tiedä pitäiskö taas käydä perjantaina mittauttamassa Hb ja verenpaine niin tietäis vähän pitäiskö syödä rautaa vai lakua :D

Onko kenelläkään mitään hajua millä muulla sais verenpaineita nostettua kuin lakulla ja salmiakilla?

Ai niin... mun oli nyt pakko kans ostaa Cittarin irtokarkkimyynnistä pussillinen niitä lauantai-pussiautoja ja oli kyllä vähän pettymys :D Ei ne nyt pussiin jää se on varma, mutta ei ne ollut yhtään niin hyviä kun muistin. Siitä on siis ikuisuus kun oon lauantai-pussia syönyt viimeks.

millipilli & Frank 13+3

Juupelille voimahalit! :hug:

Tänään sitten käytiin np-ultrassa ja kaikki hyvin.Ihana oli kattella ku pikkunen siellä kelluskeli..Oli siellä niin kippurassa että joutui vähän ootteleen että kääntyi parempaan asentoon.Jalkaa yritti nenänpäähän saada ja sitä rataa :LOL: Sydänäänetkin kuunneltiin.
No mut nyt pitää kattoo salkkarit..
Niin joo ekat pari vaatettaki tuli kirppikseltä ostettua...

Vaavimasu ja napukka 12+0

:'( Voi ei Juupeli, oon tosi pahoillani. :hug:

Ootta työ kamalasti saanut taas tekstiä aikaseks ihan parissa päivässä. Minen pysy mukana ollenkaan! B)

Mäkin kävin viime torstaina sen nt-ultran hyvien uutisten jälkeen enste pikkusiskon kanssa syömässä ja sen jälkeen Sokkarin lastenvaate osastolla. Siellä oli semmosen ylisöpöt potkarit jotka lähti mukaan.. Oli vaan ihan pakko. Ja eilen täällä meillä oli paikalliset syysmarkkinat. Oli semmonen eteläamerikkalais tyyppinen pariskunta jolla oli kamalasti villasia takkeja yms myytävänä. Ja taas mä sorruin, oli niin söde paavo pesusieni-kopio villatakki että mun oli pakko ostaa se.

Vaunuista Onko täällä joku tilannut ihan oikeasti Saksasta vaunuja? Mies semmosesta puhu jo aikoja sitten että sitten kun on ajankohtasta niin vois miettiä sellasta vaihtoehtoa. Jos mä osasin tilata sille vettä väkevämpää viime jouluksi niin kai mä nyt yhdet vaunutkin osaan. En tosin osaa saksaa yhtään, onnistuukohan englanniksi?

Kertokaa mulle kun mä oon ihan pihalla, että kuinka kauan muksu matkustaa turvakaukalossa autossa? Siitä on niin kauan kun omat pikkusisarukset oli pieniä...
Ja kun niitä on semmosia kaukaloita missä on se "telakka" niin onko se hyvä? Meillä kun on kaksi autoa ja varmaan tullaan aikalailla molemmissa muksua kuljettamaan 50/50 niin kannattaakohan semmosta telakka härpäkkäkaukaloa hommata?
Kauheeta stressiä pukkaa noi kaukalot ja vaunut. :eek:

Outs, vielä vähän omaa napaa.
Mä kerroin tänään mun pomolle.
Se meni näin:
M: mulla olis sulle asiaa...
P: nyt ei kuulosta hyvälle.
M: tää on ihan hyvä juttu mulle, susta en tiiä.
P:?
M: Niin, nyt on niin että minoon raskaana.
P: *Silmät suureni lautasiks*
M: Mä nyt ajattelin että kerron kuitenkin sulle vaikka silloin yks päivä kävin tarjoomassa itseeni siihen pakaste hommaan, aattelin et se on kuitenki reilumpi että tiiät jos mua siihen meinaat. Mähän jään sitten maaliskuussa lomalle ja ehtisin hoitaa sitä vaan puoli vuotta mut oon kiinnostunut kuitenki edelleen.
P: Voi perkele.. *silmät suurina*
M: Niin, että näin tässä nyt kävi, vahingossa. No ei se ollut ees oikeesti vahinko.
P: Onneks olkoon iloisesta perhetapahtumasta
M: Kiitos.
P: Mun täytyy nyt vähän sulatella tätä *ja lähti päätään puistellen pois*
Mua nauratti koko loppupäivän. Kerrotakoon että oon siis kaupassa töissä, myymälän puolella. Oon tällä hetkellä kyllä toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella mutta tuntimäärää mulla ei siinä ole vaan olen "tarvittaessa kutsuttava" eli toisin sanoen mulla voi olla tunnit mitää vaan. Toivotaan ettei tää mun ilmotus nyt sitten vähennä mun tunteja.. Ainakaan se ei voi palkata ketään mun ohi antamatta mulle niitä tunteja. vissiin..

Että semmosia. Pitää vissiin tehä kakku töihin ja virallistaa asia ihan noin niinku kunnolla.

Juupeli: voi ei, :hug:. Paljon jaksamisia sinulle murheen keskellä :hug:

Onnea iloisista kuulumisista Tilia Cordata, Adaliina, SädeI, miracle, Gimli ja Nappi!

Hienoa mimuli, että asiat olivat kunnossa!

Käytännöllisistä pikkuisen vaatteista: Itse suosin ihan pienellä vauvalla kietaisubodeja, ja nimenomaan nepparillisia sellaisia :). Oli paljon kivempi pukea sellainen pienelle kuin vääntää pään yli tavallista bodya. Mies suostui alkuvaiheessa pukemaan vaan kietaisubodeja vauvalle :). Ja puolipotkarit olivat myös kovassa käytössä noin arkena ja kotosalla. Potkuhousuja en osannut käyttää oikein ollenkaan. Yöksi tykkäsimme vaihtaa aina terälliset yökkärit (=potkupuku siis).
Ja tosiaan, niin kuin muutkin ovat ohjeistaneet: 50senttisiä ei kannata mielestäni ostaa ollenkaan. 56 senttisetkin käyvät tosi nopeasti pieneksi.

unicorn:
Minustakin on ihan tytön näköinen tuo sinun pienoinen :heart:

Turvakaukalosta: Käyttöaika riippuu kovasti vauvan koosta ja painosta, jonkin verran myös itse kaukalosta. Karkeasti kai voisi sanoa että vauva mahtuu olemaan kaukalossa 8-12kk ikään saakka. Itse suosittelen lämpimästi telakkamallia, paljon kätevämpi reissata (ja ennenkaikkea käydä kaupungissa asioilla) kun kaukalon saa nopeasti pois ja paikoilleen, lisäksi voi olla varma että kaukalo on turvallisesti kiinni. Meillä oli (ja on seuraavankin vauvan kohdalla) Brion Primo -merkkinen kaukalo. Tässä hyvää on se, että telakan voi kiinnittää sekä ISOFIX -kiinnityksellä, että turvavöillä (kaukaloa hankkiessamme meillä ei ollut ISOFIXillistä autoa, mutta juuri ennen vauvan syntymää hankimme uudemman auton jossa tuo ISOFIX sitten olikin).

Huomenet.Ajattelin nyt tässä paremmin kirjoitella kun on aikaa..
Eli tosiaan niskaturvotus oli 1,1mm eilisessä ultrassa ja sanoi että nykyään lääkärit suosittelee verikoetta lisäksi että saa varmuuden..Tokasin vaan että en kato sitä tarpeelliseksi kun ollaan aiemminkin ihan tuohon ultraan luotettu kun siinä noinkin pienet lukemat on saatu..
Ihanan rauhallinen aamu ku esikko meni mummolaan yöksi ja pienempiki ukkuu aina viimeseen asti :D Nythän tuo jo tuolla heräilee..
Vaatteista että minäkin tykkäsin noista kietaisu vaatteista ihan pienellä..
Meillä esikolle ostettiin yks sellanen 42cm puku joka oli aivan ihana ja lämpönenkin niin se meni mun mielestä tosi kauan sille ja toiselle pojalle se ei menny oikeestaan olleskaa päälle :/
Minä kyllä ostan pieniäkin vaatteita koska ei ole kiva sitten alussa jos kaikki vaatteet lököttää..Eihän niitä paljoa tartte ostaakkaan mutta kun edes muutamia pieniä vaatteita on niin riittää..Oispa jotenki ihana ostella jo vaatteita valmiiksi :p Eilen kirppikseltä ostin keltaisen lämpöisen potkaripuvun ja sit sellasen valko-punaisen puvun jossa oli paita ja puolipotkarit tms..
Nyt pitäis vaan anopille sanoa ettei osta ainuttakaan vaatetta meille..Sieltä kun saattaa kohta alkaa ilmestyä..Ajattelinkin että sukupuolta ei kerrota sitten muille kun se saadaan tietää..Tai sitten meinasin että sanon vaan että poika tulee et ei tartte ostaa mitään vaatetta ku kaikki on valmiina :whistle: (tosin oikeasti olen kaikki pieneksi jääneet vaatteet pistänyt jo pois..)
Meillä on ihan sellanen halpa se vauvan turvaistuin ja hyvin on sillä pärjätty..Nyt tosin harmittelee että kun ei tullu ostettua ekalle jo sillon sellasta kunnollista vähän kalliimpaa..Nyt ei enää viitti ostaa kun tiedä vaikka on viimeinen lapsi meille..
Vaunutkin ostettiin sillon kirppiskeltä ja ne on nyt anoppilassa kun ittelle hommasin tuplat sillon ku tota pienempää ootin. Huutonetistä sain edellsien vuoden malliston vaunut tosi halvalla..
Nyt alkaa kyllä jo tulla kirja joten parempi lopetella..
Vieläkös täällä muut voi pahoin...?
Ihana kun ens vkolla on taas neuvola jo niin jos peräti sais taas nähdä napukan tai ainakin kuunnella sydänäänet..
mutta nyt hyvää päivää kaikille!

Juupeli :hug: Voimia ei voi muuta sanoa.

Vaunuista meillä tosiaan joudutaan ostaan vaunut kun nuo tuplat tulossa :heart:
Vähän oon tutustunut vaihtoehtoihin. Uudet maksaa vaan ihan piiip. Käytetyt käy ja niitä oon harkinnut, mutta nyt aattelin josko kattelis tuolta saksanmaasta niitä.
Osaisko joku minua viisaampi kertoo, et miten niitä alkaisin pyydystää. Olisko jollain antaa netti sivuja ??

Vuffi + tyypit rv 12+3

Huomenia! herättiin tänään vasta klo6.30!! :D huomattava ero eiliseen klo5! Eikä edes okseta paljoakaan, eilen illalla vielä yrjö lensi syönnin jälkeen. Millon lie helpottaa?

Juupelille voimia ja halauksia surun keskelle :hug:

Teppana, kyllä se englanniksi saksasta tilaus onnistuu joistain nettikaupoista. Mies on paljon tilannut tavaraa sieltä ja joissain pärjää ihan englannilla. Jotku on sitten kyllä ihan vaan saksaksi. Ja meillä on telakallinen kaukalo ja suosittelen lampimästi. Liikkuminen on todella helppoa ja näppärää kun se kaukalon voi vaan napsauttaa siihen telakkaan. Meillä myös autossa Isofix-kiinnitys mahdollisuus. Niin ja meidän poika matkusti kaukalossa 8kk ikään asti ja sit ostettiin istuin kun alkoi painoa olla pojalla sen verran. Kaverin pienikokoinen tyttö matkaa vieläkin kaukalossa vaikka täytti heinäkuussa 1v.

Talvitie, kiitos onnitteluista :) Melläkin mies alussa käytti vaan niitä kietaisubodeja vauvalle (jos vaan oli puhtaana). Helpompi kai kun ei päätä tarvinnut niin montaa kertaa käännellä. Sairaalan kietaisubodyt ei kyllä olleet mitään kovin ihania :|

Vaavimasu, noista vaatteista vielä. Minäkin tykkään että on muutama pieni vaate varastossa. Ettei kaikista vaatteista tarvii kääriä hihoja ja lahkeita. Oli meillä onneks lainavaatteita kokoa 50 kun ei itse älytty varata kaupasta pientä kokoa. Ja oli siis pieni vauva syntyessään. Meillä meni kevytttoppapuku kokoa 56 ainakin ekat 3kk. Mutta makuasia tämäkin, josta ei kannata kiistellä =) Isoilla vauvoilla ne pienet vaatteet jää kyllä pian pieneksi, jos edes alussa mahtuuvat.

Jaahas, esikoinen syö pahvilaatikkoa. Pitää varmaan mennä väliin..

*muoks* en ikinä muista laittaa näitä mun viikkoja eli tänään tasan rv12

Juupelille lämmin :hug: ja paljon voimia. Olen niin pahoillani puolestasi.

Unicornille ja kadakille tsemppiä uutisten odottelussa. Rankkaa on varmasti, mutta toivottaan, että uutiset muuttuisivat hyviksi.

Ja onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!! Teitähän alkaa olla jo tosi pitkä liuta.

Itse en ole tässä pinossa pahemmin viime aikoina vieraillut, sillä meillä eletään edelleen aika epävarmoja aikoja. Ilmeisesti ensi viikolla on NP-ultra, mutta olen jo kolmessa eri ultrassa ehtinyt käymään tilannetta tarkistamassa. Tänään sitten on taas reissu päivystykseen, sillä eilisen työpäivän päätteeksi alkoi taas lorottamaan ihan reilusti tuoretta verta. Se oli neljäs kerta puolentoista viikon aikana. Viimeksi ultra on otettu viime ke ja siinä oli kaikki kunnossa. Lääkäri myös tarkisti, että vauvan kallo ja aivot ovat kunnossa, eli tällä kertaa ei ole ainakaan anenkefaliaa.
Mutta kyllä tämä jatkuva vuotaminen (yhdistettynä aiempiin raskauksiini) estää tehokkaasti raskaudesta nauttimisen. On täysin mahdotonta pohtia vaunuja, vaatteita yms. kun koko ajan on pinnalla huoli siitä, selviääkö vauva tämänkään viikon loppuun asti.

Tinkatar ja Pikkiriikki 10+5

Isot myötätuntomutistukset Juupelille sekä muillekin pikkuisensa menettäneille. Tosi kurjalta tuntuu jokainen tämmöinen ilmoitus. :hug:

Nyt on sit täälläkin np-ultra takana; LA pysyi 20.4. - hyvin vastasi viikkoja pikkuinen. NT oli 0,5 ja seerumiseulatkin otettiin. Pikkuinen siellä kääntelehti ja heilutteli jalkojaan ja käsiään ja sydämenlyönnitkin näkyi. Kaikki näyttäisi siis olevan hyvin. Kaiken lisäksi vihdoinkin alkaa pahin väsy ja oksentelu helpottaa ja olo normalisoitumaan. =)

Mun kohdalle voi päivittää synnytyssairaalaksi Jorvin.

Meillä siis esikoinen nyt 10,5 kk joten vaatteita en tule ostelemaan juurikaan. Ihan pienimmät vaatteet ehdin jo antaa pois, mut kokemuksesta nyt tiedän, et mitään erityistä en tule tarvitsemaankaan. Jokusen kietaisubodyn ja potkarin ostan ja nyt tiedän senkin millaisia niiden pitää olla - yhtään ainoaa hankalaa pukua en enää hanki - esikoisellakin ne jäivät kaappiin ja käytin vaan niitä mukavia vaatteita.

Juupelille voimia täältäkin suunnalta. Samoin tsemppiä unicornille ja Tinkatarille :flower: :flower: :flower:
Gimli ei vielä mitään uutisia tullut. Olen yrittänyt reipastua ja kääntää katseen vaan eteenpäin, että jos menee pieleen, niin sitten vaan uutta yrittämään (vaikka ei se niin helppoa ole olla reipas). Joka yö tulee nähtyä painajaisia :(

Yöllä oli aikamoinen myrsky ja vesi rapisi peltikattoon. Syksyhän se on päällä täysillä :) Huomasin juuri, etten ole muistanut istuttaa kaikkia kesällä maalta keräämiäni kukkien siemeniä. Täytyy vaan keksiä niille joku kiva paikka puutarhasta, jos vaikka lähtisivät ensi kesänä kasvamaan!

Ja onnea kaikille hyvistä uutisista!

AAM
huomenta ! !

täällä herätty kuumeista ja yskästä.. nappulalla siis. lekurissa käytiin ja ei ollut onneks sitä enterorokkoa tai mtn muutakaan vakavempaa. yskää vain ja kuumetta 3 päivää putkeen.. :| nyt alkaa normalisoitua.

Juupeli syvä osanotto :'( :hug: :hug: :hug: toivottavasti pystytte kuitenkin perheenä asian käsittelemään ja surun jakamaan... ettei yksin tarvitse olla murheen kanssa :hug:

ihania ultrauutisia monilta :heart:

täällä huomattu kohdun kasvu vihdoin! :wave: muita jotka tuntee jo varsinaisen pallon?? vai tuunko mä ihan jälkijunassa :LOL: ei ois eka kerta :whistle:
nyt tänään ostan kyll noita ketun autoja... :xmas: :p kaikki niin niitä hehkuttaa..

unicorn ja kadak olette mielessä :hug: erityisesti kuten myös juupeli :|

kaverini harrastaa kans tuota tilailua saksasta sanoi että tulee jopa toimitus tosiaan nopsempaa kuin suomessa.. kuten kesiskin totesi tuossa aikaisemmin ja halvemmaksi jopa :eek: mikä minusta on ihan järkeenkäymätöntä.. ? luulis että tulis kalliimmaksi mutta loppupeleissä esim turvaistuimen kustannukset esim saksassa jää pienemmiksi kuin mitä tänne tullessaan sieltä tulee maksamaan... jos kukaan ymmärsi :D näin frendi selitti. (insinööris miäs ) :D se selittääkin.. kai.. ?

No niin ennenkö meitin esikko rikkoo tuolla koko kodin kähden viihdyttämään poitsukka... :wave:

Adios murut, olette mielessäni vaikka en niin usein kotona täällä pääsekkään käymään... :) *PUS*

AM & hippunen 12+4 :heart:

voi elämä kun on lääkärille pääsy vaikeeta :'(

työterveydessä sanoivat vaan etteivät ota vastaan raskaana olevia työntekijöitä ja tk:ssa ei kukaan vastaa puhelimeen ja neuvolan puhelinaika vasta 12-13 ja sinnekkään tuskin saa tänään aikaa :(

pomo käy ihan hiilenä, mutta ihan sama käykööt. tää selkä/lonkkakipu tappaa mut kohta.

Muttamutta.. voimia juupelille :hug:

Nellah ja 13 + 5

Onpa surullisia uutisia täällä heti silmilleni, VOIMAA juupeli elämääsi/elämäänne, :hug: paljon! Ja Tinkatar, sinänsä sulla ei surullista uutista ollut, mutta onhan se ikävä jos vuotaa paljon. Toivon että kaikki pysyy mallillaan ja vuotokin loppuu, niin raskaudesta nauttiminen on sitten kanssa helpompaa! :flower:

Ihania ultrauutisia on monilta tullut, onnea kaikille teille! :heart:

Justiinsa nyt aamulla toivoin, että tulispa kehityshäiriön seulonta-lappunen tänään postissa kun ultrassa viime pe kävin ja viikon sanoivat menevän.. Niin tuli se! Ja ei ole riskiä. Aivan maailman ihanin uutinen nyt aamulla kun unenpöpperössä olen vielä ja huono yö jotenkin oli :heart: :) Ja toinen mitä nyt sitten odotan huomisen ja ensi viikon postissa tulevan on AngelSounds-kuunteluhärveli, ihanaa - saa vauvaan läheisyyttä ja kuulee tykytykset, on siis tekemistä marraskuun lopun rakenneultraa ennen. Argh, kun sinne on aikaa!

Tosiaan aamuyöllä huomasin että häntäluusta pistää kauheasti, ihan uudella tavalla kuin koskaan ennen, nyt se on onneksi kai lähtenyt se pisto. Alaselkä on kuitenkin edelleen kipuileva..ja luultavastikin se raskauden edetessä vielä jatkaa kipuilemistaan - ehkä entistä kovempanakin :x Mutta kestän sen, vielä ;)

Mies oli eilen niin rakas, kun tuli töistä. Ojensi mulle 3 valkoista ruusua, ihana tuoksu niissä ja niin kauniita. Oli ihana tunne, kun vähän masua kouristeli ja väsytti illalla, ja sitten mies tuo kukkia ja dajm-kakkua. Välillä osaa hassusti mut yllättää! :heart: Rakastan häntä niin kovasti =)

Kyllä Allusmamma mä ainakin palleroista tunnen käsillä masun alaosassa ja näänkin sen, eihän se humpsista vaan -tavalla yhtäkkiä siihen ilmesty se kumpu, mutta pikkuhiljaa siihen on tullut kumpuraa lisää ja lisää :) NIIN KIVAA! Allusmamma, ollaan muuten samassa päivässä menossa raskaudessa eli LA 12.4, katsotaas kumpi tyyppi sieltä molskahtaa maailmaan eka ja kuka toka, hope molemmat hyvään aikaan!

Juu lauantaipussi on tosiaan maukas pussi sisältöineen, hih, mutta ne autot ei ole niin hyviä musta kun ne mustat nallet! :p

Nyt syön kyllä jotain, vatsa möyryää :wave: iloista päivää kaikille tähän harmaaseen ja sateiseen torstaihin!!

:flower:

Hirveästi voimia Juupelille. Vetää ihan sanattomaksi. :hug:

Gallupia...: Onko raskaus tullut uniinne? Eli näettekö siis paljon odotus/vauva-aiheisia unia?
Ite nimittäin en mitään muuta tunnu näkevänkään. Viimeyönä näin taas ihan sekavaa unta... ja lopulta kuitenki harmitti että se olikin vaan unta.
Mä olen kotona laiskottelemassa, vaiks pitäis olla koulussa harjottelua tekemässä. Mut oksetti aamulla niin sikana, että ei tullu lähtemisestä mitään ja edelleenki on tosi huono olo. :x Ei kivaa.
Viel 8 päivää ultraan... Mies tekee töissä urakkaa, että sais ens perjantain vapaaks ja pääsis kans katsomaan meidän pikkuista. Toivotaan että onnistuvat ja on hyvä työvauhti. Mä olin jo nimittäin ihan pettynyt ku mies sanoi ettei pääse ultraan mukaan. Mä en varmaan kestä yksin järjissäni sitä reissua. Otan sit vaik äidin mukaan jos mies ei pääse. :kieh:
No joo, eipä ollu paljon muuta.

Laala ja Punkero 11+2

juupelille paljon voimia :hug: kamalaa kuinka teitä onkaan koeteltu :'( onnea jatkoon ja toivottavasti saatte vielä pikkuisen syliin, joku päivä :saint:

unicorn ja kadak teille kovat tsempit ja halaukset, toivotaan todella että pikkuiset voivat hyvin ja pääsette nauttimaan tästä ihanasta/kamalata raskausajasta :heart:

paljon onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :hug:

hullua kun huomenna alkaa jo 15. viikko ja aamun aloitin sappinesteen oksennuksella :x KOSKA TÄÄ LOPPUU!!?? :kieh: eilen sain vihdoin sydänäänet kuulumaan meidän kotidopplerilla :heart: viikon päästä neuvola ja pääsee taas lähemmän pikkuista :D masu tuntuu kasvavan joka yö vain enemmän ja enemmän :eek: taidampa ottaa masukuvan tänään :D

JJ-t ja mussu 13+6

Kuuntelin äsken kotidopplerilla :heart: -äänet. Tosi selkeesti kuuluu sydämen jumputus ja liikkeet. Hauska vehje kyllä. Kerran viikossa oon kuunnellut vauvan touhuja.
Ensviikon keskiviikkona onkin taas neuvola, mutta jotenkin sitä ei odota niin innolla kun voi kotonakin kuunnella sydänäänet.

Juupeli:Osanottoni :hug:

Harmi kun täällä ei tuu veriseulan tuloksia kotiin, vaan soittelevat sairaalasta jos veriseulassa on jotain poikkeavaa. Np-ultrasta on kyllä jo kohta kulunut 2 viikkoa, joten eiköhän kaikki ollut ok. Turvotusta oli silloin 1,4mm. Puolet enemmän kuin esikoisesta joten menin ihan mielelläni veriseulaan.

Mulla on ehkä vähän enemmän tyttö- kuin poikaolo. Sitä ei kuitenkaan tarvi laittaa tuonne etusivulle kun on kuitenkin niin epävarma veikkaus. Esikoisesta oli poikaolo ja poika sieltä tulikin. :heart:

HeLiNä, nukkuva pojanpallero ja OnniUnelma rv 13+2 :heart:

heips eilen nyt kävin siel neuvolas vähän jutteleen mut jotenki tuntu et ei selvinny mitään... no :heart: ääniäkin koitettiin kuunnella; siis varmaan 15 min hoitaja metsästi ääniä.. ensin pikkuinen viuhtoi karkuun koko ajan että heti kun ääniä sai kuulumaan niin ne hävisi ja siirtyi toiseen paikkaan.. sitten kun pikkuinen pysähtyi niin saatiin äänet kuuluun mut heikosti koska oli varmaan semmoisessa asennossa ettei kuulunut hyvin.. mutta ainakin siellä on vielä elämää..

haleja sinulle juupeli ja hyviä vointeja :flower:

unicorn ja asukki 11+6 (jes huomenna 12)

Lainaan itseäni toisesta pinosta:

Pikaisesti omia ultrakuulumisia: Vauva oli ihan kunnossa, mutta kohdun kaulassa (?) näkyi tunnistamaton, noin 5 cm:n kokoinen möykky, joka on tulossa ulos. Lääkärin mukaan se muistutti kovasti toista, litistynyttä raskauspussia. Eli mahdollisesti kyseessä on ollut kaksoisraskaus. Seuraava ultraus (NP) on viikon päästä ja siihen mennessä tuon möykyn pitäisi olla jo tullut ulos. Eli luvassa on vielä pajlon vuotoa, mutta jos tulee tosi hillitöntä vuotoa, niin sitten pitää hakeutua ultraan jo aiemminkin.

Olo on helpottunut ja vähän hämmentynyt.

Tinkatar + Pikkiriikki 10+5

Yhteistyössä