Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Oman äidin synnytykset voi antaa vähän osviittaa, mutta ei todellakaan luotettava ennustustapa. Niinku ei oikeestaan mikään muukaan.

Jos alkaa jo rv 38+ malttamattomana etsimään "oireita" siitä millon synnytys käynnistyy niin saattaa tehdä itselleen aika tuskasen 4viikkoa. Kun oikeasti synnytys käynnistyy yleensä yllättäen. Ja varsinkin ensisynnyttäjillä on harvinaisempaa että syntyy ennen laskettua. Tietty se on kiva jännätä ja kuulostella omia oloja, mutta puuduttavaa se on itelleen jos kaiken energian sellaseen tuhlaa.
Henk koht toivon että tälle maalis-huhtikuulle riittää muutakin keskusteltavaa kuin "Joko nyt syntyy, joko nyt, no JOKO NYT? no eikö vieläkään!!??" :D

Mulla tulee nyt viikonloppuna virallisesti 38+0 ja pitää lopettaa tuo antibiotti, tai siis SAAN lopettaa sen, onneksi. Voi olla haittoja vastasyntyneelle ja siksi ei saa käyttää. Haittaa siitä on mun mahallekkin joten ilomielin lopetan.

Flunssa on melkein jo selätetty, kiitos nenäkannun rään tulo loppui taas lyhyeen. Siitä sainkin mieleen tarkistaa, että löytyy vielä nenäfriida kaapista. Suosittelen sen hommaamista! Vauvathan vihaa sitä mutta meillä ainakin oli tosi hyvä nuhassa kun sai kaiken liman pois nenästä.
 
Kiitti rauhoitteluista. <3 Voishan sitä tosiaan kertoa sitten uudelle naapurille, että täällä on vastasyntynyt ja enhän tiiä millon ne sitä remonttia aloittaa, vois kyllä kuvitella että heti. Pahimmassa tapauksessa vauvaakin häiritsee ne äänet eikä se nuku!! Meinaa tulla hirveät kauhukuvat, mutta tosiaan pitää nyt mennä asia kerrallaan eikä murehtia liikaa etukäteen...

Joo tämän oman järkyttävän nuhan myötä oon miettinyt miten helpottaa vauvaa jos sille tulee samanlainen. Pitää hommata se pikkuniistäjä/Friida. Mulla ei aukaise edes se nenäkannu nenää (varmaan muuten kyllä hoitaa), pakko ollut ottaa sumutetta kun ei muuten pysty edes syömään, kun ei happi kulje nenästä ollenkaan. Viis tuntia pärjää Nasolinin avulla. Teratologisesta tietopalvelusta kätilö sanoi, että kaikkia apteekin sumutteita saa käyttää raskaana, vaikka niissä toisin oiskin juridisista syistä sanottu.
 
Mä oon vähän eri mieltä tuosta synnytyksen merkkien etsimisestä.. :) en tietenkään vietä kaikkia hetkiä päivästäni käsi sairaalakassin kahvalla, mutta silti yritän pitää mielessä että synnytys voi alkaa koska vaan. En siis sanoisi pelkääväni sitä niin että se rajoittaisi liialti tekemisiäni ja normaalia elämääni, mutta kyllä sen kuuluu jo hieman rajoittaa mielestäni.

Esimerkkeinä tästä en sovi tai varaile menoja enää yli viikon päähän, käyn koiran kanssa lenkillä aina puhelin mukanani, en matkusta enää kauas kotoa/sairaalalta, olen suojannut sängyn yms... Ja jos päivän aikana esiintyy tavallista enemmän supistuksia, tiedotan niistä miehelle töihin. Mä ainakin koen sen tärkeänä osana omaa henkistä valmistautumistani. Ehkä muilla toisin, ollaanhan me erilaisia. En kuitenkaan pidä itseäni mitenkään levottomana tai hermostuneena, vaan nautin olostani ja panostan hyvinvointiini.

Selvästi enemmän on tullut tehtyä asioita ajatuksella "kohta tälle ei ole aikaa/ei pääse/ei ehdi", mutta ei niitäkään mitenkään pakolla suorittaen. :D
 
Pähkinäpuu: Pikkuvauvat onneksi nukkuu yleensä sen paremmin mitä kovempi melu :) mut onhan toi ärsyttävää, kun itsekin varmasti kaipaa päiväunia siinä ekoina viikkoina ja monesti on aistit niin herkillä,että pieninkin melu häiritsee unta..
 
Mä kuulun nähtävästi siihen vähäisempään joukkoon, joka ei vielä konkreettisesti odota malttamattomana vauvan tuloa :D Tietty ihanaahan se olis jo olla äiti, mutta mielelläni tässä lepäilen ja lomailen ja hoidan vikat hankinnat/suunnitelmat/siivoukset/reissaukset ns. alta pois. Mulla tosin "vasta tänään" alko äitiysloma, ja teistä niin monet olleet jo pitkiäkin aikoja kotisalla niin saas nähdä millon itekin alkaa odottaa vauvan ulossaamista :) Ja monilla niin lähelläkin tietysti laskettuaika, kun eri tahdissa mennään, Vointi on kuitenkin niin hyvä että kyllä tää lomalta tuntuu ja saakin vielä tuntua, ansaitulle äippälomalle koen kyllä nyt jääneeni :)

Oli ihana tänään herätä rauhassa ja viedä mies töihin jonka jälkeen kävin aamusalilla ja ostamassa itelleni uuden lenkkeilytakin kun edellinen ei kohta mee enää kiinni ;) Vaikka yöt on tuskaisia ja eipä ne siitä taida enää parantua (viime yönä valvoin myös 7 vessareissujen lisäksi vauvan jatkuvan hikan takia reilun puoli tuntia) niin ihanan rentouttava fiilis jotenkin nyt vaan sohvalla makoilla ja katsella sarjoja. Katsotaan mikä fiilis huhtikuussa sitten :)

pumskeli rv 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska87
pumskeli: Mulla vähän samat fiilikset :D en taida olla vielä valmis luopumaan tästä omasta ajasta. Esikoinen on päivät koulussa,ja minä saan tehdä mitä tykkään!! Mut voi tosiaan olla täälläkin eri ääni kellossa kun siirrytään huhtikuulle.. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: pumskeli
Mä haluaisin tehdä kaikkea; tehdä vielä viimeiset shoppailut ja muuta mut heti kun meen jonnekkin niin olo on niin epämukava ettei tosikaan.. Tulee harjotus- ja tavallisia supistuksia ja särkee sit niin joka paikkaan.

Toi vessaralli on kyl jo mun kohdalla ihan naurettavaa välillä...Eilen illalla ravasin vessassa ennenku menin nukkuu ja KOLME kertaa ennenkun sain nukahdettua!! Yöllä kahdesti vielä siihen päälle... Onneksi nukuttiin esikoisen kanssa 11 asti, teki hyvää ton viikonlopun riehumisen päälle :love:

Nyt yritän päättää, että lähdenkö esikoisen kanssa kauppaan tekemään viikon ostokset yhdessä vai odotanko että lähtiskö anoppi mukaan auttamaan tuon hulivilin kanssa.. Sen mielestä hauskinta ikinä on juosta karkuun kun äiti ei pääse perässä niin hyvin. Plus sit et viikon ostosten kerralla raahaaminen ei tunnu kivalta :unsure::unsure:

Mulla huomenna vasta 34 viikkoa täynnä, joten en sitä synnytystä niin oottele vielä! Ehkä sitten 2-3vkon päästä. Ja kun tosiaan en vielä tiedä tuleeko sectiolla vai ei...

Jos saa toivoa myös sitä et miten synnytys käynnistyy ni toivoisin et menis lapsivedet! "synnytyksen käynnistyminen for dummies" tietäisi varmasti että jossain kohtaa on lähdettävä jokatapauksessa sairaalaan eikä tarvis kellotella niin supistuksia ja niiden mukaan sit lähteä..:p:p
 
Lilyofthewalley juu tietenkin kuuluu asiaan jännätä ja odottaa innoissaan (y) Tarkoitin lähinnä kun joissain keskusteluketjuissa menee siihen että viimeset viikot voivotellaan ja surkutellaan että eikö tule jo ulos ja millon se tulee ja jokaisesta merkistä ollaan lähössä sairaalaan ja sitten petytään kun ei vielä tullutkaan. Se on aika raskasta luettavaakin!

Pikkuniistäjä oli meillä ainakin ihan turhan kanssa, ei toiminut yhtään ja lensi roskiin. Nenäfriida toimii mainiosti kun sillä itse imetään niin saa kunnon voiman siihen. Se niistäjä vaan lähinnä tuhautteli ilmaa eestaas.

Minäkin vielä nautin siitä kun saa nukkua koko yön ja ehtii touhuta, kattoa telkkaria tai vaan olla. Kauhistuttaa vähän miten sitä sitten taas jaksaa olla vauvassa kiinni 24/7 ja vielä esikoinenkin siihen päälle.
 
Joo vessaralli on välillä kyllä vähemmän naurettavaa täälläkin :D Luulen että käy niin päin että yöt menee paremmin kun vauva on syntynyt.. nythän mennään sellaisilla 8 vessaherätyksellä per yö, tai vaihtoehtoisesti nukun koko yönä vaan 2-3h.. Että itse en sanois siitä kuitenkaan nauttivani enää että "vielä saan yöt nukuttua" :D
 
Pähkinäpuu kyllä ne asiat järjestyy :)

Toivottavasti teillä flunssasilla rupeis jo pikku hiljaa helpottaa :)

Mulla on kanssa silleen, että en oikein enää uskalla varata mitään juttuja tai lähetä kauas reissuun :D vaikka voi olla että tää menee ihan reilusti yli ja synnytäkin vasta rv42 :D

Mä oon osittain sen takia valmis synnyttää tässä kohta, kun mulla on ollut omaa aikaa liikaa ja ei oo oikein enää mitään tekemistä :(
 
Joo onhan se eri asia mihin "sävyyn/tyyliin" sitä on malttamaton, ei varmaan auta ketään surkutella ettei vauva jo tule :D ei vertaistuen eikä oman jaksamisenkaan nimissä. Mutta en mene vielä sanomaan mitään, jos olenkin täällä 2 viikon päästä lasketun ajan nurkilla aivan epätoivoinen ja kyrpiintynyt raskauteen :D toivottavasti en, yritän ainakin jaksaa positiivisena vaikka ihan rv 42 asti!

Lähipiirin kanssa tosin jutut alkaa olla sitä "joko, milloinkohan, varmaan pian" -tasoa. Olen kyllä pitänyt tarkan lasketun ajan poissa esim somesta, ja lähimpiäkin muistutellut tasaisin väliajoin että kerron kyllä sitten kun vauva on tuloillaan, ei sitä tarvitse kysellä... :rolleyes:
 
Meillä kuopus heräsi vähän kuumeisena joten tänään vietetään yhteistä kotipäivää. Pyykkikone on jo pyörinyt, kaupassa käyty, perunamuusit tehty ja liha ollut uunissa haihtumassa yli tunnin (y) nyt katsellaan vähän ohjelmia ja sit tehdään yhdessä unelmatorttua.
Ihana kun toinen on jo niin iso että osaa sairastaessa ottaa rauhallisesti!
Sit illemmalla lupasin että saa tehdä vesiväritaideteoksen mun masuun :ROFLMAO:

Tänään supistelee näemmä oikein urakalla ja vauvalla vilkas päivä. Kyllähän nämä päivittäiset ja yölliset supistelut ja menkkajomot jo kuuluvat tähän aikaan kun joku niitä mietti. Ihan normaalia valmistautumista.

Kohta ekat päiväkaffet, ihanaa!!!
 
Nöösikkä: Kivalle kuulostaa teidän päivän touhut!! :)

päiväkahveista tulikin mieleen,että kylläpä kahvi maistuu taas hyvälle! Alkuraskaudessa en voinut sietää,varsinkaan aamukahvia.. Nyt joutuu taas ihan rajoittamaan ettei ihan mahdottomia määriä mene.

Mielenkiinnosta muuten kyselen,että te kellä on alle kouluikäisiä lapsia,niin jatkavatko hoidossa vai jäävätkö kotiin kun vauva syntyy? Meidän kaupungissa tulee ens syksystä lähtien se rajoitus ettei saa olla kuin max 20h/vk hoidossa. Mullahan esikoinen on jo koulussa, mutta näin päivähoidontyöntekijänä aina tietty nää kiinnostaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Hellou!

Mä olin eilen illalla ihan varma että nyt se on menoa ja synnytys alkaa. Illalla touhuttiin miehen kanssa. Puolen tunnin päästä alkoi järkyttävän kovat supparit 5 - 10 minuutin välein. Olin tosissaan kipeä. Otin jossain vaiheessa panadolin ja menin sänkyyn. Tuskaa kesti yhteensä nelisen tuntia ja täytyy sanoa että oli jo mielessä että mitä sieltä sairaalakassista vielä puuttuikaan! Täytynee kaiken varalle laittaa kassi kuntoon ja oven pieleen.

Onneksi keskiviikkona on neuvola. Kiva tietää mikä kohdunsuulla on tilanne ja uskaltaako tässä enää touhuilla mitään!

Meillä esikoinen on hoidossa 10 päivää kuukaudessa nyt kun olen itse kotona. Pääsee leikkimään omien hoitokavereidensa kanssa parina päivänä viikossa.

Terkuin Angelika85 36+4
 
Heips!

Täällä on taas äitiyspolikäynti takana. Vauva oli kovin liikkuvainen ja kaikki virtaukset ym ultralla hyvät. Tosi pieni vauva kyllä on, 2,5-kiloinen suunnilleen. 1,5 vkossa kasvua tullut 230g eli ihan normaalisti kuitenkin. Vauvan reisiluuta mittaili moneen kertaan, kun oli niin lyhyt. Kysyin jo, että pitäiskö asiasta huolestua, mutta lääkärin mukaan oli vielä normaalin rajoissa ja melko persjalkaista sakkia kyllä minun suvussa tavataan ollakin..

Mulla oli verenpaine ok ja proteiini edelleen yhdellä plussalla. Lääkärin mielestä tilanne on hyvä, tasoittunut. Kohdunsuun katsoi, on sen 3cm auki, ja pyöritteli sitten kalvoja oikein kunnolla, josko vaikka lähtis supistelemaan. Sainkin tuossa kotimatkalla sitten pari kunnon sipistusta, piti ihan hiljentää vauhtia ja hengitellä. En kuitenkaan ole kauhean toiveikas, että jatkuisivat sen pidempään. Lääkäri sanoi, että toivoo synnytyksen käynnistyvän spontaanisti lähiaikoina. Sain seuraavan ajan ensiviikon maanantaille, välissä käyn kertaalleen neuvolassa.

Nyt ei jaksa muuta, viimeyö meni taas valvoessa. Jos söis ja yrittäs hetken torkahtaa, ennenkuin muu perhe kotiutuu.

T. Huhtihapsukkainen 36+2
 
Huhtihapsukainen, ihanko ne haluaa että vauva syntyy jo vaikka tilanne rauhoittunut? No onhan sulla 37 ihan just täynnä mutta pieneltä vauva vielä kyllä tuntuu.
3 senttiä on kyllä jo tosi hyvin auki! Monet punnaa just noita ekoja senttejä kauan ja kivuliaasti!
 
Mehän voitas huhtihapsukkainen sun kans vähän tasata ku täällä nii iso vauva ja mitatessa äitipolilla ei kuulemma oo mikään lyhytjalkainenkaa :LOL:

Meillä lapset jäi nyt helmikuun lopussa pois hoidosta, en jaksa kuskata enkä oikeastaan osaa es pitää hoidossa kun olen itse kotona, kavereita on naapureissa ja käyvät myös päiväkotikavereilla leikkimässä (y) esikoinen käy taksilla esikoulun loppuun päiväkodissa.

Näinhän se on että vauvat syntyy sit ku niiden syntymäpäivä on :)
Onko teille tuttuja lausahduksia:
Ootpa jo muhkeassa kunnossa,
Näyttää kyllä tosi isolta tuo vatsa,
Ekkö nää lähe jo synnyttää jne, joka päivä kylillä kuuluu mut tätäpä se loppuaika on ku kaikki pyörii vattan ympärillä :whistle:
 
Kahvista muuten, mulla kans loppui ihan täysin kahvin juonti ekaksi puoleksi vuodeksi, alussa pelkkä hajukin ällötti hirveästi. En edelleenkään juo juurikaan, kofeiinitonta kahvia joskus tai lattea, mutta oon keksinyt itelleni uuden herkun, kun en voi radin takia enää suklaata vetää. Vatkaan vispikermaa kahvin joukkoon, ilman sokeria tietty! Saattaa sitä sellaisenaan mennä myös lusikalla suoraan suuhun. :D

Nyt tähän flunssaan kyllä kätilö ohjeisti, että aivan hyvällä omallatunnolla voi laittaa hunajaa teehen. Meinasin aamulla tukehtua yskään. Vauvakin meni ihan kippuraan. :( Jännittää onko tämä tajuton niistäminen ja yskiminen vaikuttanut kohdunsuulle. Kuulemma periaatteessa voi puhkaista kalvoja ja alkaa tiputtaa lapsivettä, tai jos on kovin huonossa kunnossa, voi elimistö alkaa synnyttää lasta kun kokee että sen ei ole hyvä olla siellä. :cry: Pitääkin lähteä tästä köpöttelemään sinne lääkäriin pikku hiljaa.

Hanzu mä oon niin kyllästynyt noihin iso maha -kommentteihin! :mad: Sf-käyrän mukaan sitä paitsi se on ihan normaali.
 
Nöösikkä: Tuo raskausmyrkytys on sen verran arvaamaton seuralainen, että kuulemma näillä viikoilla voi jo toivoa synnytystä. Se kun voi ihan päivässä ykskaks pahentua huomattavasti. Tässä on vielä sellainenkin juttu, että jos tuo raskausmyrkytys pahenee kovasti, minun täytyy synnyttää Naistenklinikalla Hyvinkään sijaan. Siksi olisi parempi, jos synnytys käynnistyisi nyt, kun tilanne on hyvä ja tasainen :) Lääkäri kirjasi ylös, että synnytys voidaan tarvittaessa käynnistää kalvojen puhkaisulla, mutta vielä ei näe siihen tarvetta (enkä itsekään). Ei mulla siis mikään pakkomiele ole vauvaa saada pihalle näillä viikoilla. Toisaalta mietin, että jos kasvu on kovin hidasta kohdussa, niin olisko siitä varsinaista haittaa, jos syntyisikin ja alkaisi kasvaa maidolla sitten? En osaa sanoa tosiaan, joten luotan aina siihen mitä lääkäri milloinkin sanoo :D
 
  • Tykkää
Reactions: Irith
Huhtihapsukkainen hyvä, että vauvalka oli kaikki kunnossa :)

Minä en alkuraskaudesta pystyny juomaan kavbia juuri ollenkaan :D joskus rv16 jälkeen pysty taas juomaan normaalisti, mutta sitä ennen nii hyhhy:LOL: Nyt juon ehkä sen 2 kuppia päivässä kahvia, joskus 3.

Minä en oo hirveesti kuullu noita "ompa sulla iso maha" lausahduksia, kun monet sanoo että mulla on pieni maha:ROFLMAO:
 
Mulle ne neuvolassa viimeks sano sitä, että jos näyttää lapsi pieneltä ja sf mitta pieneltä niin sitten ne käynnistää sen synnytyksen, kun vauva ei tarpeeksi sitten kehity kohdussa ja saa ravintoa, mutta en sen tarkemmin tiedä noista jutuista mitään :ROFLMAO:
Kun mulla menee aika alkakäyrällä se sf, nii kysyin neuvolassa että onko siitä haittaa.
 
Huhtihapsukainen, on sulla siis vielä jännitettävää... Vauvahan voi tulla siis ihan minä päivänä tahansa, joko itsestään tai käynnistettynä. Jännät ajat! Toivotaan tietenkin että sinulla ja vauvalla asiat hyvin!!!!
 
Katjuska Itse voin nukkua 10h käymättä vessassa ja heräämättä. Sama oli esikoisen kohdalla ihan synnytykseen asti, että koskaan ei yöllä tarvinnut vessassa ravata, mutta päivällä käyn usein. Jotain hyvää sentään!

Meidän esikoinen on ryhmäperhepäiväkodissa tuossa viereisessä talossa. Lyhyitä päiviä. Meilläkin muuttuu tuo hoito-oikeus syksyllä ja meillä muuttuu niin, että sitten ei saa enää olla osa-aikaisena ryhmiksessä. Eli jos haluaa osa-aikahoitoa niin pitäisi siirtyä päiväkotiin. :cautious: Harmittaa kun esikoisen kaikki kaverit on ryhmiksessä, kolme todella hyvää kaveria. Isoon päiväkotiin en laita. Jää kotiin meidän kanssa kun vauva syntyy, syksyksi haettu ilmaista kerhopaikkaa joka olisi 3kertaa viikossa 3h kerralla. Kuitenkin monissa maissa oppivelvollisuus alkaa 3-4vuotiaana ja päiväkodeilla/kerhoilla on pedagoginen merkitys mitä ei pitäisi unohtaa.

Huhtihapsukainen kuulostaapa ikävältä jos painoarvio on 2,5kg ja pitäisi jo nyt synnyttää niin vauvahan voi olla alle tuon arvion eli keskonen vielä. :unsure: Kun kuitenkin paino hänellä nousee niin toivottavasti nyt vielä hetken kasvaa siellä:love:
 
Mä oon vähä samoilla linjoilla Hanun kanssa, etten raaskisi laittaa esim eikoista päiväkotiin (en tod ainakaan kokopäiväiseen!! :D) jos itse olisin äippälomalla beibin kans kotona. Mutta olen työskennellyt lastenhoitajana avoumessa varhaiskasvatuksessa, ja siellä just kävi esim sellaisista perheistä lapsia, joihin oli just beibi syntyny. Minusta joku sellainen on hyvä systeemi, ja itsekin varmaan niin tekisin. Eli siis esim esikoinen (jos ois jonku 2-5 wee), kävis 2-3 kertaa ja 2-3 tuntia kerrallaan sellaisessa viikossa. :) Itse ainakin näin, miten se helpotti äitien jaksamista kotona ja lapsen sosiaalisten suhteiden luomista (ilman, että tarvisi olla isossa päiväkotiryhmässä joka päivä monta tuntia!). Tästäkik varmaan voi olla monta mieltä ja jokainen löytää oman tavan toimia, ja joka omalle perheelle sopii parhaiten.
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska87
Mä ostin kivan mekon ristiäisiin ja samalla kuosilla esikoiselle. Oli pakko kun oli niin ihana. Kävin siis perjantaina miikkari kutsuilla. Nyt oon itsekkin järjestämässä kutsuja toukokuussa. Siinä on se hyvä puoli että päätin ilman kysymistä pitää mun vanhemilla. Ei heillä kyllä mitään sitä vastaan ollut (y) iskäkään ei uskaltanut mitään sanoa kun olin jo sopinut ajan.

Mä nukuin hyvin esikoista kun odotin. Nyt en nuku hyvin vaan melkein vaihdan tunnin välein asentoa. Olisi kerrankin ihana nukkua kunnolla. Jotenkin olen todella väsynyt koko ajan sen takia kun en nuku. Sitten muutamaan otteeseen yöllä saatan olla tunnin hereillä eikä uni meinaa tulla ollenkaan. Yöllisen lonkka säryn oon välttänyt sillä että olen ottanut yhden 1g panadolin ennen nukkumaan menoa. Mulla on muutenkin yöllä nykyään ja iltaisin kovia särkyjä.

Mies oli jo lauantai iltana viemässä mua jonnekkin että tarkistavat mikä tilanne on. Mulle kun tuli kipeitä supisteluita ja välillä kesti pitkään että maha muuttu normaaliksi. Kaikki johtu siittä että en ollut muutamaan päivään kunnolla lepäillyt. Mä niin haluisin tehä jotain muutakin kun vaan lepäillä.

Meillä esikoinen ei oo ollut vielä kertaakaan hoidossa. Syksyksi ajattelin hakea kun täyttää kesällä kaksi niin paikkaa kerhosta. On varmasti ihan hyvä tollaiselle todella sosiaaliselle ihmiselle olla vähän muidenkim kanssa. Oon kyllä ajatellut jatkaa muskaria kanssa syksyllä vauvan ja esikoisen kanssa. Nytkin ollut muutaman kerran niin että en vaan oo jaksanut mennä. Nyt ajatelin keskiviikkona mennä. Mies tai sen sisko saavat viedä sitten kun en pääse enään. Vauvan kanssa en varmaan heti halua sinne mennä. Katsotaan haluanko vai mitä tehdään.

Synnytys jännittää jo. Kun tässä koko ajan miettii että lähtö voi tulla hetkenä minä hyvänsä. Mulla alkaa virallinen mammaloma 23.3 ja silloin on taas lääkärille aika. Kyllä niin jännittää mennä sinne kun saa tietää mikä on alapään tilanne ja vauvan paino arvion. En oo miettinyt synnytystä, mutta asentoja oon miettinyt. Haluisin kokeilla muitakin, mutta tykkäsin puoli-istuvasta kyllä kun siinä voi sitten vaan köllötellä vauvan kanssa.

Perjantainen masu kuva!


Norappi ja pikkukakkonen 33+3
 

Yhteistyössä