Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Mulla kans flunssainen olo.. Nenä tukossa,paleltaa ja kurkku kipee :( Yöllä kauhean kuuma ja hiki vaan virtasi.. Muutenkin taas ihan karmea yö; nään painajaisia tai muten ihan ihme unia :(

Anscu; Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa ostaa vasta lähempänä ristiäisiä. Se palautuminen on niin yksilöllistä. Itsellä ei kiloja niinkään ollut,mutta se vatsa roikkui ja sitä oli ihan kauheasti. Mulla oli mekko ja kun näin kuvan miten sukkahousut puristi kun ei ollut mammamalliset päällä niin apuva. Voisin hävittää kaikki kuvat missä esiinnyn :O Tällä kertaa pukeudun puolijoukkuetelttaan joka peittää sen roikkovatsan!:X3:

Meillä oli justiin eilen neuvolassa se isyydentunnustus. Se 30pv harkinta-aika ei vaikuta meillä sen suuremmin ja itse koin et on paljon mukavampi mennä ennen synnytystä tekemään se tunnustus. En halua vauvan kanssa lähteä mihinkään ylimääräiseen ellei ole ihan pakko. Ristäiset kuitenkin pidetään vasta kesäkuussa, tai riippuu miten tuo tyyppi nyt sitten ulkoistuu :ROFLMAO:
 
Sit juhlavaatetuksessa kannattaa ottaa se imetysmahdollisuus kans huomioon! :)

Mulla tuli n.22kg esikoista odottaessa, ja ristiäiset kun oli vauvan ollessa 7vk ikäinen, niin raskauskiloja oli jäljellä n.5kg.. nekin lähti sit aika nopeasti kyllä, 3kk päästä synnytyksestä olin taas normipainossa MUTTA mikään yläosa mitä olin käyttänyt ennen raskautta ei tullut kysymykseenkään, paidat olivat muuttuneet napapaidoiksi :D

Supistelee enemmän ja vähemmän, mutta en sen takia rajoita liikkumista enää. Liikuskelen ja touhuilen sen mukaan mitä jaksan :)

Katjuska rv 36+1
 
Ihanaa pitkästä aikaa viime yönä sain nukuttua kunnolla! Nukuin ensin 23-03 ilman vessa käyntiä ja sitten kävin vessassa ja nukuin aamuun asti melkein heräämättä! Kyllä huomaa, että on hyvin nukuttu yö takana :)

Minäkin ajattelin kirpparilta ehkä muutaman imetysvaatteen ostaa, en kehtaa ostaa uusia, kun niitä ei välttämättä käytä kauaa. Ostin yhdet imetysliivit, mutta en osannu jotenkaan ostaa toisia, koska en tiiä minkä kokoset tissiin on synnytyksen jälkeen :ROFLMAO: Pitää sit käydä ostaa parit lisää.

Ootteko kokeillut avata nenää sarvikuonolla :) se ainakin toimii mulla ja sitten kanssa apteekista ostettu suolaliuos :)

Meillä on ens kerralla neuvolassa se isyydentunnustus.

Täällä on jopa ihana aurinkoinen keli:)
 
Täällä on kyllä ihan huippu viikko takana. Kaikki petivaatteet pesty, tampattu, siivottu, kirppiksellä myyty kaikki tarpeeton, ommeltu prinsessamekkoja ja huntuja... Vaikka mitä! Aamusta iltaan! Ei juurikaan supistele ja olo on mitä mainioin! Uskomatonta, mistä tää fiilis tähän väliin punkeaa? Ai niin ja mua ei juurikaan pissitäkään enää yhtään normaalia enempää. :ROFLMAO:
Mulla on jossain tallella yks imetyspaita ja yks mekko. Olis huippua jos ei tarvis ostella muuta. Aattelin käyttää loppuun ja venytellä muutaman vero modan topin, jos siten pärjäis? En tiedä... Raskausvaatteitakaan en ostanut kuin yhdet housut että oli töihin päällepantavaa... Kotona sitten käytän nyt velourasuja, leggareita ja sukkiksia pitkien paitojen kanssa :) mutta siis joo... En sitten millään raaskis imetysvaatteita ostaa, pärjäiskö sitä vaan noilla topeilla ja sit paidoilla/huppareilla, joissa vetoketjut tai napit?

Mulla on ollut raskauden ajan sellaista iltatukkoisuutta. Eli sänkyyn mennessä menee käkätin tukkoon. Sekin on ärsyttävää, saati sitten flunssa tähän hetkeen! Voimia teille!!!!

Ristiäisiä ollaan yleensä vietetty sen kaks kuukautta syntymän jälkeen. Katselin just viimekertaisia kuvia.... Mitat olleet suurpiirt palautuneet mutta painoa on kyllä vielä muuten jäljellä jonkin verran ja sit naama! Miten se on noissa kuvissa ihan turvonneen näköinen??? Enpäs muistanut että imettäessä voi olla noin turvoksissa? Hirveitä kuvia! :X3: No mut nyt mulla on hankittuna secret weapon eli se belly bind. Ai että, nyt kurotaan sit vatsanahkaa ja -lihaksia kiinteiks oikein urakalla :D
Nöösikkä 36+1
 
Hellurei!

Täällä on nyt äitiyspoli- ja labrakäynti takana. Verenpaine on ihan ok. Sais se olla hieman matalampi, mutta ns. turvallisissa lukemissa kuitenkin. Proteiini ei ollut lisääntynyt ja kaikki verikoetulokset oli hyvät. Sydänkäyrää otettiin 40min ja melkoiset bileet oli pikkuisella lähes koko ajan menossa. Ultratessa tarvittiin sitten kaksi lääkäriä, kun minimies liikehti niin kovasti, ettei meinanneet saada napanuoravirtauksia millään. Lopulta onnistui ja sanoivat, että on oikein hyvävointinen sikiö.

Lopputulemana menen nyt sitten maanantaina vielä kontrolloimaan pissan ja vauvan vointi tsekataan käyrällä ja ultralla. Jos kaikki on ok, niin saan sitten seuraavan ä-polikäynnin vasta pääsiäisen jälkeiselle viikolle. Verenpainetta pitää toki seurata kotona edelleen säännöllisesti ja lääkitys jatkuu.

Mulla oli tosi huono yö, toinen käsi puutui koko ajan ja jotenki jännitin tuota lääkäriäkin niin, ettei uni meinannut tulla millään. Lopulta nukuin kaksi alle 2t pätkää. Nyt väsymys onkin melkoinen, mutta pakko lähteä pojan kanssa kauppaan heti kun tulee koulusta. Tarvii nimittäin huomiseen peliin uudet nappikset. Joskos ensiyönä sitten nukuttais, kun ei tarvi ainakaan miettiä onko kaikki kunnossa..

Tsemppiä flunssaisille, tukkoisuus on tosi ärsyttävää etenkin öisin!

T. huhtihapsukkainen 35+6
 
Mä ehkä satsaisin vähän imetysvaatteisiin, ihan siks, että jos vaatteet on hankalat, niin kympillä ärsyttää niiden kanssa jatkuvasti pelailla. Mä olen ihan H&M:n paitoja ostanut pari, ja jotain löytyy ennestään. Ne H&M.n imetystopit on hölmöjä, kun ei mulla ainakaan tissit mahdu S-kokoon, ja M-koon toppi jo sit pyörii päällä, mut tissit ei mahdu siihenkään. Mamalicious-merkki ei istu ollenkaan, mulla on aivan liian lyhyt selkä niihin. Yhdet kallimmat liivit voi kans investoida, mut esim. Sokokselta saa parilla kympillä yhtä merkkiä, mikä on musta ollut kohtuu hyvä. Meillä on niin huonokuntoista tavaraa kirppareilla, et ostan mielummin uutena, ja oon kyllä niin kranttu ostajakin, et pitäis ihan priimakuntoista olla.

Ai että kun loppuis tää flunssa, niin pääsis liikkumaan. Kroppa on ihan jumissa, kun ei ole viikkoon taas pystyny tekemään mitään. Kävelystä pitää kyllä luopua, vatsa menee jo kauppareissulla kivikovaks, mut puntteja voi vielä nostella ja tehdä muita lihaskuntojuttuja.

Kävin painoarviossa ja 33+0 oli n. 2200g eli keskikäyrällä vielä mennään. Sain myös insuliinin radiin, kun en käytännössä voinut enää mitään syödä ettei sokerit nousis. Että nyt voi sit hurvitella, ja syödä yhden palan ruisleipää päivässä, muuten lihaa, rasvatonta rahkaa ja kasviksia. Alkaa olla mukavasti posketkin lommolla, mut mässäilen sit synnytyksen jälkeen rotinoita hyvällä omatunnolla -ja salaattia en muuten syö enää ikinä, saati kanaa :LOL:

O ja 33+2
 
Kiitti kaikille vinkeistä juhlapukeutumiseen liityen! :) ♡ saa ny nähä miten teen mut ainakin voisin kuvitella että yksi koko pienempi mahtus sit kuin nyt, nuo rinnat tosiaan caan jos paisuu nii se otettava huomioon :D

Mulla masu laskeutunu aika alas, jää selvä väli rintojen alle ja ylämahaa "voi vetää sisäänpäinkin" :D vaikken sitä kyl tee :D

Kiva, että Nöösikällä energinen viikko takana! :) itellä vähä vaihtelee...toisina päivinä saan enempi aikaseksi ja toisina vähempi. Riippuu paljo siitäkin, miten unet nukkuu kuten Pippurikin tuolla sanoi että levänny olo hyvin nukutun yön jälkeen :)

Tuo belly bent vois olla hyvä! :)
Mä oon tuolta bebesinfosta lukenu kaikkee synnytysasennoista jne. Kyllä uslon, että hyvä tietää ja ottaa selvää mut sit kans uskon, että siinä tilanteessa näkee mikä parhaiten itelle sopii. Vähä tota puoli-istuvaa ponnistusasentoa miettiny, että kun jossain sanottiin, että se on kuin ponnistas vauvaa ylämäkeen, että onko näin :D joo, vaan varmaan sit tilanteen mukaan kuitenkin, puoli-istuva vaan tuntus itelle loogisimmilta , ehkä.....

Anscu ja Pikkuinen 37+3 :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Mä olen muuten synnyttänyt kaks ekaa taysissa synnytystuolissa. En kyllä tiedä ono siellä enää sellaista mutta se oli ihan huippu! Sai ponnistaa alaspäin ja käsille ja jaloille oli hyvä tuki. Siinä oli kyllä joku minimipituus...
Mutta jos jollekin sellaista mahdollisuutta tarjotaan niin oma kokemus on kyllä erittäin positiivinen! Tuli vaan tässä yhtäkkiä mieleen :)
 
Minä en taida imetysvaatteita paljo ostella.. Huonoja kokemuksia niistä, eli en oo tykänny..
Mulla tuo tissipatti alkaa mietityttää, siinä on nyt pieni kellertävä kohta eli taitaa olla joku mätäpaise :sick: ja tietenki huomasin sen nyt ku on perjantai ja kaikki kiinni.. Katotaan josko menis maanantaihin, tietty jos kuume nousee ni päivystykseenhän se on lähettävä :)

Määkää en ostais valmiiksi ristiäisvaatetta, sitä ei tiiä minkä kokoinen sillon on vaik useampi lapsikin jo ennestään ja kokemusta asiasta :LOL: inhottavaa olla sit väärän kokoisessa mekossa :rolleyes:

Mää kävin aamulla hierojalla, ihanan raukee olo tuli sen jälkeen, katotaan nyt mitä jatkossa tulee, alkaako supistella tai laskeutuuko vauva tai tai (y) lantio oli ihan jumissa niinku arvelinkin.
 
Mulla on lähinnä pari vanhaa imetustoppia ja paitoja sain kavereilta. Vauva kun on "pieni" kesällä niin varmaan meen lähinnä ihan perusvaatteilla ja tarvittaessa imetystoppi alle. Mutta monet mekot ja kesätopit ym. saa helposti vedettyä alas ja tissi esille (y) Mulla on sen verran pienet tisut, etten niitä ikinä kaivele alhaalta, vaan imetän kaula-aukosta.

Synnyttää haluaisin joko jakkaralla istuen tai kyljellään maaten. Itse en missään tapauksessa haluaisi synnyttää puoli-istuvassa asennossa. Se tuntuu kovin vaikealta asennolta ponnistaa? Ponnistaminen tuntuu (ainakin musta) siltä, että tekee maailman isointa kakkaa ja kakkaminen puoliksi maaten tuntuu vaikealta (n)

Ollakovai..? heittelikö sulla sokerit pitkin päivää vai vaan paastot? Mulla on ma kokoarvio ja veikkaan että ainakin harkitsevat insuliinia. Mulla ei aamupaastot pysy, muut arvot pysty hyvin. Ja tuttu tunne, ettei voi syödä juuri mitää.. Tänään himoitsin hulluna ruisleipää...
 
Minä olen ponnistanut kaikki neljä lasta sängyllä puoli-istuvassa asennossa. Ja samaa toivon nytkin. Ekaa ponnistin 1t 20min, mutta muut tulleet 2-7 minuutissa. Jotenkin koen sen asennon omaksi ja on ihanaa, kun heti kun vauva syntyy, voi rauhassa pötkähtää siihen sängylle vauvan kanssa.
 
Mussa on kyllä jokin pahasti vialla kun en oo tota ponnistusasentoakaan miettinyt... Tai oikeastaan mun pelko on se etten edes osaa ponnistaa niinkun pitäis :unsure: Tosin mulle on sanottu että jokainen kyllä osaa, et siinä ei jää vaihtoehtoja :LOL: Jos alatiesynnytys tulee niin luotan kätilöihin ja jos he suosittelee jotakin toista asentoa niin sitten se. Tuntuu kyllä et näillä lonkilla ei onnistu mikään asento :eek: Tänään ollu ihan karsean kipeet, samoin toi iskias.

Mulla on pari vanhaa toppia mitkä ajattelin "uhrata" imetykselle et venytän ne.. Sitten jos pari imetystoppia ostan vielä julkisemmille paikoille. Imetysliivit tosiaan tuli muutama viikko(?) sitten ja ainakin nää yhdet on i-h-a-n-a-t! Niin pehmoiset ja mukavat. Tukea nää ei kovasti anna,mut ajattelin käyttää kotiiloissa ja yöllä.

Mullakin ihan karsea puristus alapäässä ja tuntuu myös persuksen puolelle. Ulkona kun seisoskelin esikoisen kanssa niin alko selkään sattua ja vaikka taas mitä... :sick:

Mun piti oikein neuvolakortista tarkastaa mut kyllä se LA on 26.4 eikä 25! Se on vaihtunut tässä matkan varrella 3 kertaa niin menee jo ihan sekasin. Tosin veikkaan et meidän vauvan tapauksessa toi LA ei meinaa yhtään mitää!:confused::)
 
Pippuri juuri kävi mies hakemassa nenäkannun ja oli se ihan tehokkaan olonen. Mulla nousi nyt sitten kuumekin, tuntuu ihan järkyttävältä tää flunssa, varmaan raskaus pahentaa. Yks tuttu kätilö pelotteli että voi olla että lähtee vasta synnytyksessä. :cautious: Huhhuh, toivottavasti ei sentään. Yhen Panadolin otin että edes jotenkin tolpillaan pysyy. Miten kävikin näin, että ollut niin hyvä olla ja heti kun alkoi loma tuli tämmönen!? :eek:

Mustakin tuntuis luontevalta puoli-istuva asento, mutta sitten sen näkee. Juttelin tuossa äidin kanssa, niin oon ite syntyny raskausviikolla 38 ja synnytys ollut alle viis tuntia. Kuinkahan paljon on mahdollista että menis samalla kaavalla? :)

Mulla on kans kaiken maailman kolotuksia ja puristuksia. Vähän aikaa kun istuu tai makaa niin tuntuu ettei ylös pääse. Tulipa nyt aikamoinen valitusviesti mutta olkoot. :X3:
 
Nenäkannu on ihan paras! Sen kun löysin niin ei oo tarvinu popsia antibiotteja enää poskiontelontulehduksiin :) Päikkäreiltä herätessä oli oikea poskiontelo sairaan kipee ja hirvee paine, autto heti kun tyhjäs kannulla.
Pojan käytin aamulla crp-kontrollissa ja keuhkoröntgenissä; alkava keuhkokuume. Onneks käytiin eilen hakemas antibiotti hälle:oops:

Juhlavaatteista viel sen verran että ihan niiden tissienkin takia ei kannata etukäteen mekkoa hommata. Mulla oli ennen raskautta normit terhakat tissit ja raskauden + n.2kk imetyksen jälkeen roikkuvat patalaput. Kivat teille joilla tissit jäi! :D:( Mulla ne jäi patalapuiksi ja yks mun lempimekkokin piti hävittää kun tissit roikku tyhjyyttään etumuksessa. Ihan kiva nauttia taas tämä raskausaika "normi" tisseistä kun kohta taas saa katella niitä roikkuvia kintaita.:ROFLMAO:
 
Mää oon synnyttäny kaikki puoli istuvassa asennossa siinä synnytyssängyllä, nyt ois kyllä mukava kokeilla jotain muutakin mutta se jää nähtäväksi (y)

Täälläkin nautitaan raskausaikana tisseistä, naisellinen olo :LOL:

Mää eilen uitin /haudutin tissiä lämpimässä vesilasissa niin sitten kun puristin niin sieltähän turskahti kunnon märkäpaise, puristelin niin kauan että tuli kirkasta verta, jospa nyt paranis :) pitää seurata ettei kuumetta nosta (y)
 
Minä ponnistin esikoiseni myöskin puoli-istuvassa asennossa, sukan varsista vaan kiinni niin hyvin siinä saa voimaa puristaa beibi pihalle. 18min siihen meni :)

Mulla on sellainen kutina,että ensi viikon aikana meidän ketjuun alkaa ekat vauvat syntyä!

Katjuska rv 36+2
 
Paranemiset teille flunssasille! :)

Minä haluaisin synnyttää tai siis ponnistaa siinä perus asennossa :D Eli onko se sitten se puoli istuva? :D

Mulla on kanssa kasvanu tissit ihan tajuttomasti tässä raskausaikana tai no tajuttomasti, mutta siis on pitäny ostaa monta kertaa uudet liivit :LOL: Ja raskausarpia on kanssa tullu tisseihin...:confused:

Minä oon tänään ollu jo ahkera. Heräsin 8 ja oon siivonnu kämpän lattiasta kattoon ja nytten tuolla pyörii toinen koneellinen pyykkiä :D Tänään tai huonenna leivon jotaki pakkaseen.

Mullakin on semmonen fiilis, että kohta tänne ekat vauvat tupsahtaa:love:

Onko muuten kellään mitään neuvoja noihin yöllisiin lonkka kipuihin? Viime yö oli ihan kamala, kun ekana koski lonkkaan ja sitten puutu toinen käsi. Sitten kun lonkka kipu oli menny, niin rupes koskemaan pohkeisiin. No kivut kyllä hävis sitten lopulta ja sain minä 04-08 sitten nukuttua kunnolla, mutta ennen tuota uni oli tosi katkonaista... :/
 
Mä voisin olla mielelläni vaikka ekana synnyttämässä, johan mulla laskettu aikakin alkaa olla käsillä! 2 viikkoa ja 2 päivää, jos tätä päivää ei enää lasketa :love: ihan hullua, ei meinaa pää pysyä tässä vauhdissa mukana.

Ponnistamista en ole kyllä yhtään miettinyt.. uskon, että se paras asento löytyy sitten luonnostaan ja kätilöiden neuvojen avulla. Toivottavasti vaan ilmapiiri on sellainen, että uskaltaa luottaa omiin vaistoihin :) siis että kätilö osaisi neuvoa ja kuunnella sopivassa suhteessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Moiks! Musta on alkanu tuntumaan, että mulla tää ei synny etuajassa.. ei tunnu supistuksia tai mitään.. paitsi toki niitä liikkeitä :) mut voi hyvinkin ollla, että joillakin alkaa jo vaikka ens viikolla beibejä tupsahtelemaan :)

Toivottavasti Hanzu selvii se paise homma! Eiköhän se oo vaa joku märkäpaise, mut kantsiiha se vaikka viel jostain kysyä ja varmistaa. ♡

Täällä nautittiin tänöän miehen kans ravintolassa käynnistä viikonlopun kunniaksi♡

Ihanaa lauantai illan ja viikonlopun jatkoq kaikille!♡
 
Kevätkukkanen, mulla oli pahin aamupalan jälkeinen sokeri, se rupes ihan järjestään heittämään, vaikka siis jätin sen viimeisenkin leipäpalan pois. Paastosokeri mulla on aina ollu hyvä, ja muutkin heitot selkeesti johtui ravinnosta. Nyt sit aamuisin piikitän insuliinia, et pystyn syömään edes jotain, muuten ei aterioillakaan tarvii, kun en leipää syö kuin tuon yhden palan aamulla, ja kaikki muut viljat on siivottu pois, samoin perunat, riisit yms. Eli tosiaan lihaa, kasviksia ja rahkaa -ja välipalaksi omena tai appelsiini, et helppo käydä kaupassa :D

Piti sit eilen käydä lenkillä, ja ihan hyvin kärsin kipittää ja ihan hyvällä vauhdilla. Mut tänään oli sit yhtä tuskaa, hyvä et kotiin pääsin. Siis ei supistelun takia niinkään, mut tonne alavatsan kudoksiin sattu niin, et hyvä et kärsi hengittää. Eli ilmeisesti lenkkeily käy vaan harvakseltaan, huomenna punttia, se vielä sujuu.

Mä muuten tein kuopuksen kylkiasennossa, ja jos nyt voi siinä toimituksessa mitään sanoa hyväks, niin musta oli aika hyvä asento. Mieluiten tietty ulkoistasin koko ponnistusvaiheen esim. miehelle :LOL:

Mulla ei tässä raskaudessa ole rinnat hirveesti paisuneet, mut eipä ole painokaan juuri noussut. Tähän saakka rinnat on kestäneet hyvin kuosissa, mut saa nähdä nyt -toisaalta en mä niitä hirveesti ilman liivejä kenellekään esittele, niin se ja sama jo tässä iässä, et roikkuuko vai ei :D
 
Ponnistusvaiheen ulkoistaminen miehelle kuulostais reilulle hommalle! :D Täällä on hemmotteluilta menossa,kasvokuorinnat ja naamiot laitettu ja muukin kroppa kuorittu ja sheivailtu. Hiuksia hemmoteltu naamiolla ja nyt vielä jalkakylpy :)
 

Yhteistyössä