Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Heh, mulla ei se ponnistusvaihe kauhistuta yhtään, mutta voisin myydä ja halvalla jollekin nämä loppuraskauden yöt. Täällä on taas nukuttu alkuyöstä vajaa 2t, sitten pyöritty / valvottu / rampattu vessassa ja taas nukuttu 40min. Kunnes heräsin siihen, että sekä maha että selkä oli tosi kipeänä, puhumattakaan jättiturvotussormista. Nyt on siis mennyt taas tunti jo kokonaan hereillä. Tämä turvotus on jotain ennennäkemätöntä kyllä, jopa mulla. Onneksi verenpaineet on nyt kuitenki ollu oikein hyvät. Täytyy heti kaupan auettua hakea taas pari kiloa ananasta ja syödä, vaikka se tuleekin jo kohta korvista ulos. Mutta auttaa aina hetkeksi kuitenkin.

Mulla menee jotenkin sykleittäin tämä olotila. Eilen justiin kaverille kehuin, kuinka on yllättävän hyvä ja maltillinen olo ja nyt sitten tuntuu, että voisin lähteä synnyttämään esimerkikiksi vaikka just heti :p

Meillä on tarkoitus lähteä päivällä leffaan ja syömään koko perheellä.. meneepä ainaki päivä nopeammin, mutta saa nähdä kuinka poikki olen kun kotiin päästään takaisin. Huomenna taas äitiyspolille kuulemaan jatkosta.

T. Uneton, vähän jokapaikasta kipeä Huhtihapsukkainen 36+1
 
Mä oon ihan valmis synnyttämään (ja vauva syntymän tänään 36+6 LA siis 4.4 ultrien mukaan 1.4) Mulla kertyy nestettä nyt nilkkojen lisäksi käsiin ja sormien niveliin käy tosi kipeää. Tyyppi masussa on myös rauhoittunut huomattavasti ja näyttää laskeutumisen merkkejä pikkuhiljaa.

Mulla ei supistukset tuntunu ollenkaan puoli istuvassa, joten saa nähdä kuinka tällä kertaa tehdään.

Täällä esikoinen sairastaa ja miehellä on edessä piiiiiiiitkä työvuoro, taidetaan viettää sellasta sänkypäivää esikoisen kanssa sitten tänään ja katsellaan lasten elokuvia.

Se sairaala laukkukin pitäisi pakata, mutta ei vaan saa aikaiseksi. Tai vauvan vaatelaatikko on yhden kaapin päällä, minne en yltä edes jakkaran kanssa :D Ehkä sit huomenna, kun mies heräilee :)
 
Ihana kyllä katjuska tuo sinun maha :) Ja ihanan hemmottelupäivän kyllä oot sannu :)

Mäki oisin kyllä niin valmis synnyttämään, mutta toivottavasti ei kuitenkaan iha vielä :D Jos nyt ainakin vaavi ois matkassa vielä viikon niin sitten :)

Täällä on paljon sairastelijoita :/ Inhottava on kyllä tuo flunssa :/

Mulla ei oo turvotusta ollu ollenkaan, ehkä nilkoissa silleen tooooosi vähän, mutta eei mitenkään huomattavasti :D

Tällä rupee olemaan vatsa hellänä. Varsinkin tuo puoli missä vauva viihtyy. Kyljetkin on aika kipeenä ja alamaha. Viime yönä oli vissiin ekat supistukset :eek: Tai niin ainakin kuvittelin :D Onko muilla vatsa hellänä?
 
Mikä on mahdollisuus siihen että tämä neljäs tulis edes muutaman päivän ennen laskettua kun kaikki muut menneet yli? Tiedän - huono :unsure:
Nestettä alkaa tännekin (toivottavasti se on sitä) kertyä, sillä paino nousee nyt kun muuten se on pysynyt hyvin aisoissa ja touhunnut oon siis hurjasti viime viikon ja syönyt ihan samalla tavalla. Vielä menee sormukset hyvin mutta turvotukset silti tuntuu semmoisena tönkköisyytenä.
Yöllä supisteli niin että säteili yläreisiin. Tiistaina lääkäri josko noi nyt jo edes yhtään pehmittäis ja auttaisivat lopussa...
Muuten tuntuu että tämä tyyppi haluaa ulos tosta rintakehästä! Sen verran pyllistelee tonne ylävatsaan supistusten aikana. Hei kaveri, väärä suunta! :D
Aurinkoista sunnuntaita!!!!
Nöösikkä 36+3
 
Puhelimella näkyi vaan ekaks Nöösikän masukuva, mut nyt näköjään näkyy koneellakin! Sulla on kyllä tosi siro pikkumasu :)

Turvotusta on täälläkin, ja PALJON! Mut ei kuitenkaan vielä niin paljon kuin esikoista odottaessa.. noh,kerkee vielä tulla! :/

Yöt on kyllä huonoja. Vaikka oon vältellyt illasta etten jois yhtää ylimääräistä, niin alkuyö 23-04 ravaan pissalla sen kymmenen kertaa,ja sit vasta nukahdan 2-3h:ksi.. :/ siinäpä on vuorokauden unet. Päivällä olis mahdollisuus nukkua,mut en saa unenpäästä kiinni.

Useimmilla taitaa kuitenkin mennä raskaus yli 40+0.. itse koitan asennoitua niin,että 42+0 on se viimeinen takaraja milloin beibi on viimeistään tulossa :) joten vielä voi mennä reilusti yli kuukauden.. Jos sais valita niin mieluiten synnyttäisin 39+0-40+0 :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Samat fiilikset kuin Katjuskalla! Jos sais valita niin ottaisin just ton 39+ synnytyksen.
Tänään nautittu ihanasta päivästä taas laskettelurinteessä ja minä sauvakävelyllä. Enpä tästäkään enää juuri nauti mutta kai se vähän liikuttava....
 
AOS
Täällä yksi mattimyöhänen, joka ilmottautuisi mukaan! Toista poikaa odotetaan syntyväksi Jorvissa, LA 8.4 :) Ensimmäinen syntyi -12 Taysissa!

Synnyttään olisin itsekin jo valmis lähteen! Kipeitä suppareita on tullut nyt muutama päivänä aina n. tunnin verran 10min välein, ja sitten loppuu. Järkyttävät liitoskivut ja löystynyt lantio vaivana, mitään urheilua ei pysty harrastaa ilman armottomia jälkiseuraamuksia, eikä missään asennossa pysty kauaa oleilemaan.

Turvotustakin on tullut, kuukauden aikana tullut n.3kg lisää painoa :D
 
Mä olen niin kateellinen teille ketkä pystytte liikkumaan jos nyt ei normaalisti niin ainakin sinnepäin! Ja että pääsette sinne lenkille tms. Mulla kun ei oo tota mahdollisuutta :(

Me ollaan tehty koko viikonloppu remppaa... Mulla selkä,lavat ja pakarat aivan tulessa, et saan varmaan sit seuraavan 2vko kärsiä seuraamuksista. Vaikken nostellut edes mitään, mut näköjään ei sais tehdä mitään.
Menee hermotkin kun kaikki hokee "älä nyt rehki".. Niin että makaa sohvalla ja syö suklaata vaan :mad::mad: Ja vähän käy aika pitkäksi ja esikoinen heitteille jos vaan pötköttelen ja "lepään kun se vielä on mahdollista". o_O

Mulla on alkanut sormus puristaa iltaisin ja aamulla näkyy housujen saumat iholla eli turvotusta on saatu tännekkin. Selittyisköhän sillä toi 900g/vko mitä nyt oli tullut?

Mulle sopis synnyttää 38+6, en tiedä miksi mut se tuntuu semmoiselta sopivalta. Tällä kertaa todella toivon, etten joudu odottelee sinne 42vko asti. Muistan viimeksi kuinka itkin kivuista ja väsymyksestä joka ikinen päivä kun olin niin loppu.
Tietysti mulle sattuu joku sadistilääkäri joka ei vahingossakaan käynnistä ennen rv42 vaikka vauva ois kuinka valmis... :unsure::unsure:
 
Vaikka mä oonkin ihan valmis synnyttämään, niin sais viikon odotella niin sais toi isimies olla kotona yhden iltaviikon töistä, että ei esikoinen jää ihan ilman huomiota ensimmäisinä viikkoina, vaikka noi isovanhemmat asuukin tossa lähellä ja viettää mielellään aikaa tuon täystuhon kanssa, niin mä tykkään siitä, että se on kotona vaikka nytkin välillä on raskasta.

Tosin ei supistele edes vähän vertaa, että katellaan sitten viiden viikon päästä :D saa mies olla kotona sit kerralla viis viikkoa :)

Riehua vois vaikka kuinka, toki siitä saa kivut aikaiseksi, mutta ei supistuksia. Tää viikonloppu on siis menny rauhallisissa merkeissä esikoisen kanssa leffoja katellen, kun se on kuumeillut ainakin hampaita. Jos sitä huomenna alkaa taas pyörimään kotitöitä pois :)
 
Täällä kans olis yks joka ois nii valmis synnyttää, mulla on nii ahasta olla että melkee itkettää :cry: vauva edelleen kova liikkumaan ja se käy niin kipeää ku oon niin täynnä mahaa ja maha täynnä vauvaa, mua ei es takaapäin huomaa olevan raskaana, kaikki isona möllykkänä tässä edessä :sneaky:
Mutta onneksi enää viikko ja sitten käynnistykseen jos ei ennen sitä synny itsekseen (y) vähän lohduttaa ettei enää kauhee kauan voi kestää..

Oon kyllä liikkunu aika palio vaikka onki tukalaa ja supistelee jne, mut en jaksa vaa olla paikoillaankaa.. Menevää sorttia kun olen niin minkäs teet, vaik sitte tietää olevansa kipee menemisen jälkeen (n)

Tänään siskot soitti mut syömään, käytiin pannukakkutalossa ja olihan namia :p

Mullakin sormukset jo aika tiukassa niin en uskalla enää pitää niitä.. Tänää käytin sormissa ja oli työ saada ne pois :eek: että sen verran turvotusta täälläkin..

Mää varmaan tulisin hulluksi jos pitäis ajatella 42 viikkoiseksi, mutta eipä se taitais mun kohdalla onnistua ku nii isoja nuo vauvat, koitetaan jaksaa kaikki vaivoinemme, kohta saadaan palkkiot!! :love:
 
Voi kun vauva tuliskin ennen kuin rv 41 alkaa.. Pessimistinä varaudun kumminkin henkisesti sinne 41-42 viikoille. Yllätynpä sitren iloisesti, jos tällä kertaa tuleekin jo aiemmin. Voi se olis niin ihanaa! :love:

Vielä ti-to töitä ja sitten alkaa äippäloma, jee! (y)

Vaimo ja vaavi, huomenna rv 34+0
 
Huomenta! Mulle sopis oikein hyvin, jos vauva alkais syntyä tän viikon lopussa tai ensi viikolla ( eli esim 38+5-39+) :D noo, eihän se kuitenkaan mee niinku strömsössä, mutta jos vois tilata vauvan niinku pitsan, niin kyllä pääsiäisbeibi ois kiva, pikku tipu :D

Täällä yö meni vähä niin ja näin.. mulla pakottaa taas alaselkään, niin ei oikein löydy hyvää asentoa. Nyt on myös jalka kipeä, liekkö johtuu huonoista lenkkikengistä vai mistä.
Kyllä ooon pystyny vielä käymään lenkillä useamman kerran päivässä ja ihan useamman kilometrin lenkkejä+käytän kissoja valjaissa ulkona. Tunnen kyllä myötätuntoa teirä kohtaan, jotka ei lenkillä voi käydä kipujen vuoksi, varmasti raskasta :( itellä alkas kyllä vaikuttamaan mielialaan kans paljo, jos en pääsis :/

Tänään taitaa tulla aurinkoinen keli, ihanaa!♡

Anscu ja Pikkuinen 37+6
 
Mulla olis vähän sama tilaus kuin ansculla, jotenkin tuntuu että tää vauvakin olisi ihan kypsä tulemaan :D raukka on niin liikkuvainen ja pitkänoloinen, ja minä taas lyhytselkäinen. Äiti pystyy vielä jumppaamaan, (kuntosali, reipas kävely) mutta vauva ei meinaa mahtua tekemään omaa jumppaansa enää.

Kyllä tällä liikkumisella on iso vaikutus mielialaan ja mulla ainakin suonenvetojen/turvotuksen poissa pitämiseen.

Vinkkinä kaikille selkävaivojen kanssa kipuileville: pilatesrulla! Tajusin kokeilla sitä vasta pari päivää sitten, mutta jo yhden kerran rullailu teki ihmeitä. Ainakaan minulla mikään hieronta ei ole "ylettänyt" noihin alaselän jumeihin, mutta rullailu avasi ne tehokkaasti. Olo oli kuin uudesti syntynyt :ROFLMAO: rullailu itsessään on kyllä vähän haastavaa tässä tilassa, kun vaati aika kovaa vartalon/keskivartalon kontrollia ja selkämakuuasentoa. Mutta kun hitaasti teki luistamattomalla alustalla, lyhyen ajan kerralla, niin toimi ainakin mulla (y)
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Mä heräsin yöllä tunteeseen että joko lapsivesi meni tai sitten pissasin sänkyyn... No kummastakaan ei ollut kyse :D taitaa alkaa olla synnytysasiat jo niin paljon mielessä että tulevat todentuntuisina uniin!
Ihanaa kun alkaa uus viikko! Jotenkin nää arkipäivät kuluvat nyt ihan vauhdilla ja viikonloput tuntuvat pitkiltä. Arkisin kun saa touhuta omia touhujaan ja laittaa paikkoja omaan tahtiin ja sit viikonloput menee keksiessä sellaista tekemistä johon kaikki voisivat osallistua. Tai sit muut tekee ja mä katselen:oops: kun en kuitenkaan halua sit yksinkään jäädä kotiin.
Eilen illalla mietin että just tässä vaiheessa fiilikset on varmaan pahimmat odotuksen suhteen. Ollaan mukamas loppusuoralla, mutta kuitenkin voi mennä vielä vaikka 6 viikkoa. Se vähän masentaa.
Tervetuloa joukkoon AOS. Meillä päivää vaille sama la ja sama synnytyssairaala!
Mulla kaikki edelliset syntyneet myös TAYSissa :)
Nöösikkä 36+4.
 
Niin on!! :love: Etsin kuumeisesti olostani jotain "merkkejä" synnytyksen lähenemisestä.. selvää etenemistä tapahtuu kuitenkin koko ajan, ja sen voimalla jaksaa odotella. Huomenna mulla on vielä yksi ultra, jossa tehdään kokoarvio. Katsookohan ne samalla tuon kohdunsuun/-kaulan tilanteen, mikä näissä on yleensä käytäntö?
 
Mulla ei mitään isompaa kremppaa ole, joten hyvin voisin käydä vähän lenkkeilemässä aina, MUTTA minä taas nautin siitä että kerrankin ei ole pakko lähteä ulos :D en niin innostu tuosta talviulkoilusta, ja kun työpäivinä aina pakko ollut ulkoilla monta tuntia päivässä niin nyt ihanaa kun saa vaan olla sisällä :D pari kertaa viikossa pakotan itseni pikku happihyppelylle..ja se on tympeetä mun makuun. Vielä ei ole aika käynyt pitkäksi, ja toivon että baby pysyy sen muutaman viikon vielä masussa niin saan nautiskella tästä laiskottelusta.

Lily: Kyllä luulen että ultran yhteydessä tarkistavat tuon kohdunsuuntilanteen :)

Mun veikkaus on,että Hanzu89 on hän joka meistä synnyttää ensimmäisenä! (y)

Katjuska rv 36+4
 
Huomenta :)

Lilylla ja ansculla on jo kyllä hyvät viikot! :)

Musta on kanssa viikot nykyään kivempia, kun viikonloput :D Kun just viikolla kaikki on töissä ja eivät välttämättä jaksa hirveesti olla, niin viikolla saa vaan olla ja tehdä omia juttuja. Kun viikonloppuisin yrittää sitten kaveriporukalla keksiä yhteistä tekemistä :D

Musta tuntuu, että tää vauva tulee kohta jostaki kyljestä läpi. Ihan kauheen kipeeks on menny kyljet, kun tyyppi vaan potkii kylkiin :mad::ROFLMAO:

Ja oon nyt huomannu muutamana yönä, että on vissiin tullu niitä supistuksia ja menkka kipuja on tullu paljon enemmän kun yleensä, pitäskö tästä huolestua vai onko ns. normaalia? (n)

Tänään pääse katsomaan ystävän tutun muutama viikosta vauvaa:love: Kaveri oli nähny unta, että mulla menee siellä lapsivedet :D Toivottavasti ei kuitenkaan :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Mulla on tänään se neuvolalääkäri jossa kokoarvio ym. Vieläkin tää kamala flunssa, hengitys vinkuu. Pyydän jos vois kuunnella keuhkot.

Mulle tosiaan th sanoi, että radin takia ei yleensä anneta mennä enempää kuin 10 päivää yli, mutta en jotenkin jaksa uskoa että mulla menis niin pitkälle, äitikin synnyttäny aina viikolla 38. :D Mutta eihän sitä koskaan tiiä.

Nyt on vähän vastoinkäymisiä. Sain juuri tietää, että seinänaapuri on muuttamassa kuun vaihteessa pois, tilalle muuttaa joku joka aikoo tehdä asuntoon täysrempan. Miten siinä paukkeessa voin nukkua silloin kun vauvakin ja miten muutenkin kestää hermot jatkuvaa poran ja vasaran ääntä, kun tulee viihdyttyä kotona kuitenkin aika paljon? Oon ihan kauhuissaan ja surullinen. :( Saispa mies tietää pian työtilanteista, niin jos vois vaikka muuttaa. Sitten tulis esikoisen syntymä, muutto ja häät muutaman kuukauden säteellä. Onko se vähän liikaa??!! Miten muutenkin vastasyntyneen kanssa muutto, meneekö siitä vauvan rytmi ym. ihan sekaisin, jaksaako semmosta? Apua. :( Toivottavasti se remppa-äijä repis vain jotain tapetteja...
 
Pähkinäpuu: Voi ei.. :/ ei kait se vauvan rytmi (ai mikä rytmi :D ) mene muutosta sekaisin, mutta saattaa itselle olla vähän liian raskasta alkaa muuttamaan siinä hässäkässä. Toivottavasti sieltä nyt ei ihan kamalasti ääniä kuulu naapurista.
Voikohan tosta mitään ennustaa tuosta millä viikolla oma äiti on synnyttänyt? Mun äiti on synnyttänyt 5 lasta viikkohaitarilla 31+0 - 41+5
 
Kiitti Nöösikkä ja Pippuri123 tsempistä loppurutistukseen!♡ mua on kieltämättä alkanu jo puuduttamaan vähä tää raskaana olo ja malttamattomana vähä jo odottelen, että sais beibin syliin♡
(Vaikka varmasti useimmilla meillä alkaa täällä olla jo samat fiilikset! :D).

Lily, kerro sit mikä oli kokoarvio nyt, kiinnostava tietää kun niin samassa ollaan, vaikka toki yksilöllistä onkin! :)

Hanzu, nam, se pannukakkutalo on kyllä aivan huippu paikka! :)tosi herkullisia sekä ne suolaset että makeat pannukakut! :) ihanat siskot sulla,kun halunneet viedä sut sinne syömään♡
 
  • Tykkää
Reactions: Lilyofthewalley
Ja Pähkinäpuu, kyllä ne asiat järjestyy!♡ musta teillä on hyvä syu vaikka vuokraisännälle tai jos oma asunto niin sille muuttavalle naapurille sanoa, että jos mahdollista niin ei iha älytöntä remppaa alottas heti muutettuaan kun beibi syntymässä seinänaapuriin. Tai ettei alottas ainakaan ennenkun saatte muutettua, jos muutto lähiaikoina tiedossa. Tai jos vois rempan alottaa vaikka niistä vähä äänisimmistä hommista. Ja kyllä ne asiat järjestyy, ajattele että asia kerrallaan ja ekaksi on nyt se vauvan synnytys!♡ sitten edetä tilanteen mukaan♡, kun tietää eteenpäin. Tunnistan itsessäni saman stressaajan ja mun äiti aina rauhottaa, kun itse on samanlainen, että asia kerrallaan. ♡
 

Yhteistyössä