Huomenta!
Onpahan melkoinen yö takana. Juuri kun pääsin sanomasta että täällä nukutaan hyvin, niin eiköhän heti viimeyönä ollu hirveä hikoilu päällä. Muakin kiinnostaa mitä toi hikoilu oikein on? Ei oo ollut aiemmin.. Vauva piti eilen illalla sellaista myllerrystä ja punki itseään joka suuntaan, että alapää on ihan hellänä. Jännittää tän päiväinen neuvolalääkäri kun en nyt millään haluaisi mihinkään tutkimuksiin! Sattuu!
Pähkinäpuu ja Kevätkukkanen: Kiitos vinkistä, liityn siihen fb ryhmään.
Tästä viestiketjustahan voisi myös tehdä jossain vaiheessa fb ryhmän, jos jollain muullakin on halua sellaiseen?
Pähkinäpuu: Me saatetaan hyvinkin olla samaan aikaan synnyttämässä
Löysin vielä lisää yhtäläisyyksiä, koska meillekin on lupailtu poikavauvaa
Me asutaan Nummelassa, ette vaan tekin sattuisi asumaan? Unohdin aiemmin sanoa, että oon 26.v.
Ajattelin tänään keittää rintapumpun valmiiksi ja pakata mukaan sairaalakassiin. Tuttipullot keitän varmaan vasta vauvan synnyttyä. Meillä vauva nukkuu aluksi sängyn vieressä äitiyspakkauksen laatikossa, joka pitäisi lähipäivinä pedata valmiiksi. Haluaisin niin perhepedin, mutta en vaan uskalla, kun pelkäisin kokoajan ryttääväni vauvan. Samaa mieltä on mieskin ollut.
Kapalo toimi meillä esikoisen kanssa hyvin, ja rauhoitti itkuista vauvaa.
Mullakin on hirveä pesänrakennusvimma. Koko asunto on pitänyt siivota lattiasta kattoon ja kaikki ylimääräinen antaa pois/myydä kirpparilla. Onneksi meillä on lemmikkejä, niin en ihan ylihysteeriseksi voi ruveta ton siivoomisen ja puhtauden suhteen
Meidän koira on alle vuoden ikäinen rasavilli tapaus, ja jännittää kans miten se suhtautuu vauvaan..
Kevätkukkanen: Mekin saatetaan hyvässä lykyssä olla samoihin aikoihin synnyttämässä!
Mäkin mietin äiti-vauva-ryhmiin osallistumista. Mulla ei ole kavereita samassa tilanteessa, ja kun en tosiaan tunne vielä täältä meiltä päin ketään, niin en haluaisi jämähtää vauvan kanssa vaan kotiin. Mun äiti puhui myös avoimesta päiväkodista, jonne voisi vauvan kanssa mennä muutamaksi tunniksi viikossa. Oli mun kanssa käynyt sellaisessa ja kehui kovasti. Täällä meillä päin oli ainakin netistä nopeasti katsottuna yksi päiväkoti, jossa järjestetään tuollaista.
Oliko sun kuopuksen synnytys nopeampi kuin esikoisen?
Kuulostaa hurjalta nuo vauvan rytmihäiriöt! Mitä neuvolassa on niistä sanottu? Mistä ne voisivat johtua? Toivottavasti eivät ole mitään vakavaa!
Anismo: Toivottavasti ei nyt heti käy samalla tavalla kuin tuon nukkumisen kanssa, kun sanon ettei mulla oo vielä juuri ollut turvotuksia
Kait sekin vähän riippuu henkilöstä, koska mä oon syönyt suolaa välillä aika reippaastikin ja liikkunut huonosti. Vettä tosin juon paljon, monta litraa päivässä. Öisin tulee yleensä kevyttä turvotusta naamaan, mutta se haihtuu aamukahvin jälkeen. Jalat tuntuu välillä tönköiltä suuren vatsan takia. Ehkä makaaminen istumisen sijasta vois välillä helpottaa turvotukseen ja jalkojen nostaminen aavistuksen muuta kehoa korkeammalle parantaa verenkiertoa.
SaNii: Huiman jännää jos teillä synnytys käynnistetään jo ensi viikolla!
Kait sitä voisi itsekin alkaa jo asennoitua että lähtö voi tulla milloin vaan..
Sadeyes: Oli kyllä samanoloista se lima kuin limatulpassa, jonka viimeksi bongasin. Nyt ei vaan ollut onneksi verta mukana.
Mulle on sopinut aika hyvin nestemäinen rautavalmiste floradix. Sen aloittamisen jälkeen on aina muutaman päivän huono olo, mutta sitten se menee ohi. Tabletteja en pysty syömään ollenkaan, koska se pahoinvointi ei vaan lakkaa.
Olis kamalaa joutua verensiirtoon! Viimeksi pyörryin synnytyksen jälkeen, mutta se saattoi johtua yhtä hyvin ilokaasusta kuin verenhukasta.
Hanzu89: Joo pitää kyllä pyytää kaikki apu ja tuki sairaalassa. Luin jostain että Lohja ois tosi imetysmyönteinen sairaala ja että siellä sais hyvin tukea. Sairaaloissakin on vissiin sen suhteen eroja. Esikoinen syntyi Naistenklinikalla ja siellä imetyksen tuki oli lähinnä kaalinlehtiä.
Miten raudan syöminen voi vaikuttaa vauvan keltaisuuteen? Tai onko siitä haittaa? :O
Lilylle tsemppiä ja toivottavasti raskausmyrkytys ei puhkea! Ihana kuulla että kaikki on pienellä kunnossa
Nöösikkä: Komppaan Pähkinäpuuta ja veikkaan että kevät ja hormoonit aiheuttaa alakuloa. Ja toki synnytyksen ja sen tuoman hurjan muutoksen läheneminen. Täällä maaliskuun ekat aurinkoiset ja lämpimät ilmat vaikutti niin että olin tosi kiukkuinen ja väsynyt
En oo vielä löytänyt imetysvaatteita.. En varmaankaan osta niitä uutena kuin vain ihan pakon edessä, koska ne on aika hintavia ja sit jos mulla se imetys ei taas onnistukaan. Ostan kyllä heti jos kirpparilla tulee imetysliivejä tai -paitoja vastaan.
Kohta neuvolaan!
T. Koala ja pikkuihana 35+5