Huhtikuun hurmurit 2015

Pahoittelut ja myötätunto kaikille pettymyksen kokeneille :hug:
Olotilat ja pahoinvoinnit vaihtelee näköjään kovastikin, olen päässyt helpolla sensuhteen, vaikka kaksi vauvanalkua mahassa köllöteleekin. Nyt alkaa olla tarve siirtyä suurempiin housuihin, kun vatsa kyllä kasvanut. Ulkopuolisilta pysyy kyllä salassa löysillä paidoilla.

Neuvolaan vasta menossa, eihän siellä loppujenlopuksi näillä alkuviikoilla mitään kummallista tapahdu. Ensikertalaisille varmaan tärkeää saada niitä papereita ja keskustella jonkun kanssa ja se neuvolakortti. Itse sain sen jo viikolla 6+2 ultranneelta lääkäriltö :)
Luen aktiivisesti tätä palstaa, mutta ei vaan jaksa aina kommentoida, kiva lukea kuitenkin.
Kivan vinkin tuleville isovanhemmille kertomisesta sain myös täältä: mukit teksteillä mummi ja ukki kahvipöytään heille :) tänään pitäisi näin tehdä...Miehen vanhemmille nämä tuplat ovat ensimmäiset lapsenlapset :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille :)
T.paulanna ja pavut rv 9+3
 
Heippa,

Silvia, silakkakielto koskee Itämeren isoja silakoita, eli +17cm kokoisia. Niitäkin voi "vauvan odotus, vau-kirja" mukaan syödä 1-2 kertaa kuussa. Eli jos kovasti tekee mieli, niin pikku silakat vaan pannulle tirisemään :p Haukea pitäisi välttää kokonaan kirjan mukaan.

AnMaaria, ja muut menetyksen kohdanneet: pahoittelut ikävistä uutisista. Kaikkea hyvää ja jaksamista teille.

Neuvolassa käynti oli torstaina. Pääsen ensi maanantaina varailemaan aikaa varhaistultraan viikkojen määrittämiseksi. Kierron mukaan voi olla parhaimmillaan viikkoja 8+, mutta tuskin on. Määrittäminen olisi jo veriseulankin takia tarpeen tietää, se kun pitäisi tehdä tasan kymppi viikolla. Kuulemma jos tämä varhaisultrauspaikka on ruuhkainen ja aika menee kauas, niin minun kylmästi varata aika niskapoimu-ultraan ja tsekkaa tilanne siellä. Se kun olisi kuitenkin jo muutamien viikkojen päässä.
Maha on iltaisin jo kamalasti pömpöllään, eikä se aamullakan enää ole yhtään litteä. Jotain siis selkeästi tapahtuu... Kahdesta ekasta raskaus alkoi näkyä huomattavasti myöhemmin. Nyt väittäisin, että tarkkasilmäinen osaa jo arvata, jos masua tarkemmin töllistelisi. Millainenkohan pötsi tästä vielä kehittyy? :O

Hyvää vointia kaikille!

Pikku-Katti
 
Äsken sloin jo kirjoittamaan, ja hienosti paksuntelin tekstiä,ja lainailin teidän juttuja,ja sit sain kaiken häviämään :headwall:

joten tässä lyhennöksenä kaikki..

eli meillä sikiö oli 6+6 viikolla 9,8mm (tai jotain sinnepäin) joten aika isoa eroa noissa vooi näköjään olla jo,tai sit meille on tulossa joku jättiläinen! :x

Neuvolaan meno ei kiinnosta yhtään,meillä on ihan karmiva neuvolatäti, sama mikä esikolla on, ja ei ttulla tätösen kans yhtään juttuun,joten mhdollisimman vähän varmaan koitan käydä siellä.. :O täytyy nyt koittaa teidän jutuista repiä vähän intoa ennen ekaa käyntiä,nio jos itsekin innostuisi sinne menosta!


Kotidoppleria kokeilin minäkin jo eilen,äänet kuului hienosti! :heart:

nunnukka89 + joku 7+3 (tai 2..tai 4)
 
Nunnukka89 Meillä ainakin saa ite valita oman terkkarinsa.Jos ei tule juttuun oman alueen, niin saa myös vaihtaa halutessaan.Ootko kysyny onnistuuko teillä?
Mä en myöskään soittele neuvolaan vielä, haluan ensin kuulla ja nähdä että kaikki on hyvin.Tsemppiä kaikille:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Läiti;30225607:
Nunnukka89 Meillä ainakin saa ite valita oman terkkarinsa.Jos ei tule juttuun oman alueen, niin saa myös vaihtaa halutessaan.Ootko kysyny onnistuuko teillä?
Mä en myöskään soittele neuvolaan vielä, haluan ensin kuulla ja nähdä että kaikki on hyvin.Tsemppiä kaikille:heart:
Nääon näitä pikkupaikkakunnan iloja, meillä on tasan 2 neuvolatätiä,ja niiden kesken jaettu alueet,et kummalle kukakin pääsee.. Mukavammalle tätille sillon soittelin plussauksen jälkeen,ja hänen kanssaan juttelin, muttahän sillon sanoi,että uudestaan jaettujen alueiden mukaan kummallakin asiakkaita vähän liikaa.. :O

mutta siis toi täti on semmonen et syntymän jälkeenkään sitä ei paljon äitin hyvinvointi kiinnosta, eräs lähipiiriin kuuluva henkilö kärsi koliikkivauvan kanssa masennuksesta, ja tätin ainoa mielipide oli että kyllä se joskus helpottuu.. :confused: koitappa tuommoiselle sitten puhua mieltäpainavista asioista..

mut täytyy nyt kattoa, jos oikeesti neuvolassa käynnit alkaa ahistaa, ni pakkohan se on saada johonkin vaihdettua!
 
Heips pitkästä aikaa! Itsekään en ole tänne nyt ihan just kirjoitellut, enempi fb-ryhmään, kun siellä tulee monta kertaa päivässä muutenkin käytyä. Mutta tosiaan, on kyllä aina harmillisia nuo keskenmenot tai tuulimunat :( Vaikka tapahtuukin näin aikaisessa vaiheessa niin silti sitä on jo ehtinyt jollain lailla (peloista huolimatta) asennoitua niin, että on raskaana. Itelläni selviää ensi viikolla onko kyydissä mitään elävää. Vuotoja tai kipujakaan ei ole ollut, mutta aika vähillä oireilla mennään (tosin niin myös viime kerralla). Suurin oire on ehkä se, että mulla ei tee tippaakaan mieli suklaata tai pullaa, mitä normaalisti tykkään todellakin syödä päivittäin. Äskenkin käytiin Arnoldsilla ja mun ei tehnyt mieli mitään! Eli siitä kyllä parhaiten huomaa, että jotain on meneillään...
Muita oireita nännien arkuus ja kauhee väsymys, aamuisin krapuaolo (pääsärky ja lievä etominen), mutta esim. kahvia kiskon ainakin jonkin verran joka aamu ja aina jotain saa myös syötyä. Aika helpolla siis päästy. Mutta toivottavasti olis asukas matkassa. Kyllä sitä enempi tällasia miettii, kun monelle käyny epäonnekkaasti. Mut ens viikolla tietää sitten...

Rii ja asukas 7+6 ehkä...?
 
Rii-81: Mennäänkin sun kanssa melko samoissa. Sama oire minullakin on, että mikään makea ei oikein maistu. Tais siis voin kyllä syödä, mutta himoa niihin ei ole. Ennemminkin kaikki suolainen, nam! Muuten oireet melko minimissä. Tsemppiä sinulle ens viikkoon ja toivotaan hyviä uutisia!

Pahoittelut ja iso halitus kaikille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia.

Joppu 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Rii-81
Nyt sitten silakkapihvien lisäksi tekee mieli kaalilaatikkoa :-D
Molemmat ovat ruokia, joita en normaalisti edes kuvittele syöväni.
Pahoinvointi on pahinta nyt iltaisin. Onneksi iltavuoroja on vähän tässä jaksossa. Oltiin kirppiksellä myymässä tämä päivä ja oli ihana olla ulkona aamupäivä. Helpotti oloa, kunnes aurinko taas porotti ja päätä taas särki ihan kauheasti. Hajut tosin tekee pahaa esim ruokakaupassa.
Mä olen vaan omaa (.) napaa näköjään.
Fb ryhmään liityn kunhan ultra on on takana ja sieltä on hyviä uutisia.

Silvia ja pikkuinen 6+5
 
Enpä tainnut tälle puolelle kirjoitella neuvolakäynnistä..? Kauhea kasa kaikkea lappua ja vihkoa ja kusipurkki mukaan, enää pitäis saada tehtyä tunnukset johonkin josta saa varattua ajan labraan?? Voi luoja, mitähän siitäkin tulee :D Pitikö se pelkkä putki viedä, vai koko purkki ja pitikö ne irrottaa toisistaan? joku joka tietää, vois vastata, enhän minä muista :D

Stressi iski, pureskelen taas kynsiä :( Johan ne oli pari kuukautta oikeinkin pitkät, piti leikata jo lohkeamisen varalta.. ääh. Onnistun tuon ukonkin suututtamaan päivittäin näillä mielialoilla ja väsymyksellä, eikä se tosiaan helpota stressiä. Mieskin on niin äkkipikainen ja temperamenttinen, että saattaa sanoa pahastikkin kun oikein saan sen suuttumaan. Pariin kertaan ollaan paiskottu jo oviakin :D Mitähän seuraavista kuukausista tulee :D

Nyt nukuttamaan tuo mytty viereiseltä tuolilta..
Jmia & minimäkäräinen 9+0 :heart:
 
Taas on kulunut pitkä aika siitä kun viimeksi tänne kirjottelin, käyn kuitenkin pari kertaa päivässä lukemassa mitä tänne on kirjoteltu! Enemmän vaan tulee kirjoteltua Facebookin puolelle, kun siellä käyn useammin.

Jmia Pelkkä putki, eli ei sitä purkkia :D

Neuvolatädeistä oli puhetta. Meillä oli mun ekan odotusaikana tosi mukava neuvolatäti, joka sitten kerkesi olla myös pari kuukautta tytön syntymän jälkeen. Jäi sitten äippälomalle, joten saatiin sijainen. En tykkää hirveesti haukkua ketään julkisesti, mutta sanotaanko vaikka että nuori(juuri valmistunut?), selvästi ruotsinkielinen(osasi tosi huonosti suomea. Vaikka mä oon kakskielinen, niin periaattesta haluan palvelua suomeks..) eikä osannut neuvoa missään! Jokaiseen kysymykseen vastaus oli "hmm..joo.. En tiedä" ja heti vaihtu aihe.
Nythän tottakai pelkäsin, että sama täti tulee olemaan tässäkin raskaudessa meidän terkkarina. Mutta kun soitin aikaa, niin vastasikin täysin eri ihminen ja sanoi että on juuri aloittanut työt. Tullut sitten varmaan edellisen tilalle, jes! Saa sitten nähdä millanen täti on kyseessä, ainakin puhelimessa kuulosti mukavalta. Ensimmäinen neuvola on jo maanantaina!

Oireista.. Sinne sitten meni se "oireeton raskaus". Maanantai-iltana alkoi paha olo (luulin ensin että johtuisi ultran jännittämisestä), mutta kyllä se ihan kunnon pahoinvointi on.. Jatkuu aivan 24/7. Huh kun esikoisen hoitaminen on työlästä. Kakkavaipat saa oksentamaan, jopa ruokien syöttäminen on kamalaa! Meidän tyttö syö vielä välillä vauvapuuroja ja nyt tuntuu että ne haisee ihan kauheelta!! En mä ennen oo semmosta huomannut. Nyt vaan toivotaan, että menisi nopeammin ohi kuin esikoisen kohdalla(kesti rv20 asti).

Kati & Nappi 7+4
 
Ensinnäkin hurjasti voimia kaikille kelkasta pudonneille <3 :/ Tsemppiä kuitenkin uuteen yritykseen! :)

Neuvolantädeistä Meillä on viimeisen 3 vuoden aikana ollut monen monta eri terkkaria ja lääkäriä, neuvolakin vaihtunut kolmeen kertaan. Kaikenlaista tallaajaa on osunut kohdalle :D Nykyinen terkka on tosi mukava, tosin kuulemma jää pois alkuvuodesta. Mutta kyllä mun täytyy sanoa, että neuvola on minullekkin aina tuntunut paikalta jossa käydään vaan näyttäytymässä ja vastailemassa typeriin kysymyksiin. Toki ne mittaukset on ihan tarpeellisia ja lähinnä niiden vuoksi siellä haluankin käydä.! Niiden jälkeen mielelläni poistun :D
Mutta sitten kun olisi oikeasti ollut jotain avuntarvetta, esim. toistuvat emätintulehdukset raskausaikana, keskenmenot tai esikoisen koliikkiaika ja paha sammas, esikoisen vatsavaivat, korvatulehdukset ym niin ei sieltä kyllä mitään konkreettista apua ole saanut vaan lähinnä taputuksen olalle :headwall: Siksi pidänkin sitä vauva- ja lapsivakuutusta niin tärkeänä, että ollaan päästy lapsen kanssa kuitenkin hoitoon sinne yksityiselle ja sieltä on aina saatu se apu! :) Monet tiedot ja ohjeet olen itse kaivanut jostain googlen syövereistä. Täytyy myöntää että nykyään muutenkin tulee neuvolassa vastailtua lähinnä sitä mitä täti haluaa kuulla ja sinne taulukoihinsa merkata, ja sitten kotona hoidetaan mukula miten parhaaksi nähdään ja tarvittaessa viedään luottolääkärille. ( Ei vaan jaksa esim. perustella sitä miksi lapsi vieroitettiin yötissistä vasta 9 kk:n iässä eikä 6 kk;n iässä, tai pohtia sitä onko miehen alkoholinkäyttö liiallista jos ottaa 2 kertaa vuodessa 3-4 annosta kerralla.)

Jmia Täällä kans pitää aika varata tonne labraan (ei ollut vaikeaa netin kautta), ja tosiaan siihen kuppiin pissataan ja siitä sitten otetaan pienempi näyte siihen putkeen :D sen putken viet mukanasi labraan. On kyllä hyvä että tuon saa tehdä kotona, koska pissan pidättely tuntuu nykyään olevan ihan ylivoimaista välillä.... Jos pitäisi johonkin labraan saakka aamulla pidätellä, niin varmaan tulis matkalla housuihin. :D

Täällä valvottiin viime yönä 3 h, kun paha olo vaan velloi sisällä. Yök. Ei jaksaisi enää tätä etomista... Kaikki hajut tuntuu TODELLA vahvoilta, etenkin vessassa en haluaisi edes käydä kun tuntuu että oksennus lentää. Pahinta on kuitenkin se kun jopa omat perheenjäsenet muka haisee, tuntuu kurjalle :/ Ei siis siksi että oikeasti haisisivat, mutta minua etoo kaikki ihan tavallisetkin hajut esim. banaanista lähtien. Koiran ei tartte kuin sohvan toisessa päässä haukotella, niin se on pakko häätää pois kun sen henki haisee (muka) kuolemalle... Esikoista odottaessa olin samanlainen vainukoira ja meinasin keskiraskaudessa jo pistää koko kämpän lattiat vaihtoon, kun mukamas niiden alla haisi koiranpissa vaikka kuinka jynssäsin kaikki paikat. Kukaan muu ei kyllä haistanut yhtään mitään.... ja hävishän ne hajut sitten kummasti keskiraskauden jälkeen :ashamed:

äitii88 & mini rv 7+2
 
Minäkin unohdan kokoajan, että oon raskaana, mikä on kyllä ihan hyvä asia, ettei oo kokoajan mielessä. Esimerkiksi töissä muistan sen aina vaan vessassa käydessä, kun edelleenkin alitajunta odottaa niitä menkkoja.. Vaikka väsymys on vieläkin melkein koko päivän läsnä, en silti muista aina että mistä se johtuu. :)

Kotidopplereista, oottepa aikasin saanu niillä jo kuulumaan! Oon lukenu, että ne toimis vasta 12 viikolta lähtien. Mutta nyt taidan hommata sen jo aiemmin, kerta teki ootte saanu jo paljo ennen 12 viikkoa äänet kuulumaan.

Painosta, joku kirjotti että ahistaa ennen raskautta tulleet kilot ja mulla on just sama homma. Yritysaikana (8kk) tuli semmonen kolme kiloa ja nyt ärsyttää. Oon syöny ja herkutellu paljo nyt alkuraskaudesta ja paino on samana, joten varmaan saisin sen kolme kiloo vielä pois jos alkas syömään terveellisemmin. Tuo turvonnu pötsi kyllä motivoi ihan hyvin terveellisempään ruokavalioon. :D

Hurjaa, että täällä on monella jo 10. rv menossa! Kohta ootte jo np-ultrassa! Noh, perässä tullaan. :)

Voimia kaikille tippuneille :(

Liipa 7+1:heart:
 
Huh, nyt ovat alkaneet oireet lisääntymään. Pahoinvointi on kuitenkin niin lievää, että ei siitä vielä viitsi valittaa kuin miehelle :)

Neuvolatädin suhteen meillä on ollut onnea. Viime raskaudessa päästiin oman neuvolatädin luokse vasta puolivälissä odotusta, kun meitä palloteltiin tädiltä toiselle. Tämä meidän oma "täti" on ihana nuori nainen, joka oikeasti on kiinnostunut siitä, mitä tekee ja mitä meille kuuluu. Tässä tapauksessa nuoresta iästä on vain plussaa, kun hän ei totea ykskantaan, että kyllä se siitä, vaan oikeasti kuuntelee ja sen pohjalta ehdottaa asioita. Harmillista, että kaikilla ei ole yhtä huiput neuvolatädit. Olen ollut todella onnellinen, että neuvolatädin kanssa on saanut luoda luottamuksellisen suhteen ja aivan yllättynyt siitä, kuinka tärkeä paikka neuvolasta on mulle tullut :)

Täällä eivät ärsytä hajut vaan äänet! Etenkin iltaisin mua ei haittaisi yhtää, vaikka mies ei sanoisi sanaakaan klo 18 jälkeen :D

Voimia kaikille, jotka ovat joutuneet kohtaamaan huonoja uutisia...
 
Meillä on ihan mukava neuvolantäti. Kaikki murheet olen hänelle voinut kertoa. Tyttö karsasti pienenä ja kerroin siitä huolestani hänelle ja pääsimme tutkimuksiin.
Nyt en vaan saanut hänelle aikaa ekalle käynnille, mutta ihan mukava on tämäkin th jolle menen ekalla kerralla.
pitäisi muistaa tulostaa ne ekan neuvolan paperit ja vielä täyttää ne.

Tänään meinasin oksentaa metrossa ja sisko oli ihan kauhuissaan ja vielä enemmän kauhuissaan kun hänellä ei ollut edes muovipussia mukana.
Loppu päivä onkin sitten mennyt pahoinvoidessa ja alamahaa nipistellessä.


Silvia ja pikkuinen 6+6
 
Jahas, täällä pyörähti 6+0 käyntihin!
Oireet edelleen aika vähäiset, mutta voi luoja tätä turvotusta! Alavatsa ihan turpoimenaan koko ajan.. Hankalaa jo peitellä jatkuvaa turvotusta. Pidän joten outona, että en saa syötyä salaattia tai mitään "terveellistä". Peruskotiruoka menee alas, mutta salaattia, parsa ym ei toivoakaan. Voisin syödä vaikka jokapäivä jotkut makkaraperunat tai muuta, ja se on todella outoa, koska en normaalisti syö kuin 1-2 kertaa kuukaudessa :/ myös kylmä juoma on ehdoton herkku, tai mehujäät, voi morjes! Rintojen kovuus ja arkuus on selvimpänä oireena. Samoin vatsan menkkajomot ja nipistykset. Välillä kyllä "unohdan" olevani raskaana ja töissä huomaa kyllä aika nopeasti olon heikentyvän ja sillon pitää rauhottua.

Neuvolasta: mulla siis neuvola 12.9. Ja aikaa varatessani mulle sanottiin jo, että kyseinen nainen on "sijainen", eli saa nähdä onko koko raskauden ajan sama vai vaihtuuko välillä :/ näin ensikertalaisena ja esikoista pdottaen, kun kaikki on todella uutta ja ihmeellistä, niin toivoisi, että olisi pysyvä ja luotettava täti "rinnalla".

Mennyt viikko on mennyt todella nopeasti! En oikeestaan voi edes käsittää kuinka nopeasti. Enää 7päivää gynelle ja sitten näkee ja kuulee onko kaikki hyvin. Jotenkin olen aika hyvillä mielin. Ja tunne, että kaikki olisi reilassa. Eihän sitä silti ikinä tiedä :/

Mielenkiinnolla odotan, milloin alkaa itsellä tuo pahoinvointi. Se antoi tänä aamuna merkkejä itsestään, kun tyhmänä otin vitamiinit ja omegat tyhjään vatsaan, eli tämä siis itseaiheutettua :D
Eilen juhlittiin kaveriporukalla venetsialaisia ja oli ensimmäinen kerta kun ei voinut juoda. Onneksi juhlat järjestänyt pariskunta tietää raskaudesta, niin he ei kyselleet tietenkään mitään. Mutta mistä olin yllättynyt, niin ei kysellyt ketään muukaan :D jes!
 
Giu
Helou!
Jospa minäkin uskaltautuisin tänne mukaan :) Viime tkeskiviikkona sain perustesteille clear bluella vahvistukseksi 1-2 viikkoa, tosin kuukautisten mukaan olisi nyt jo 7+5. Oireita ei ole muita kuin välillä pieniä mahakipuiluja, joten luulenkin että ei ihan noilla viikoilla mennä.
8.9 on neuvola ja 10.9 ar-ultra. Eiköhän se siellä sitten selviä millä viikoilla mennään :)
Onko kellään muulla vastaavaa käynyt, eli että testi kertoisi viikkoja paljon vähemmän kuin mitä kuukautisista voisi kuvitella?
Mua kun kauheasti haluttais nyt jo ens viikolla mennä sinne ar-ultraan tarkistamaan että onko tuolla ketään, mutta sitten jos ei mitään vielä näy/kuulukkaan jos onkin liian aikaista :/ Hankalaa tämä.
 
Osaanottoni kaikille menetyksen kohdanneille. Tämmöiset uutiset pistää aina miettimään miten epävarmaa aikaa eletään..

Liikunnasta: Yritän käydä viikottain 2-5 kertaa salilla tai jumpassa, mutta välillä ei pysty käymään niin useasti kun haluaa sillä miehelläkin on omat treeninsä ja hyvin ailahtelevat työajat. Pumpissa olen huomannut, että painoja on pitänyt hieman vähentää mutta silti hiki lentää. Ensimmäisen kolmanneksen pyrin käymään ihan normaaliin tapaan rääkkäämässä itseäni, omaa vointia toki kunnioittaen, mutta sitten varmaan siirryn enemmän tuonne tanssilliseen jumppaan.

Neuvola: Muistin pari päivää sitten vihdoinkin soittaa neuvolaan! Ajanvaraus oli toiminnassa vain ma-to 12-13 joten se tuuppasi aina unohtumaan päivän tohinoissa. Neuvolahoitaja vaikutti mukavalta, hieman varttuneemmalta ainakin puhelun perusteella. 18.9. sen sitten näkee.

Muisti.. Niin mikä se on? Olen ehkä kuullut siitä joskus! :D

Onko muilla eritishuomioitavaa raskaudessa? Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ollut jo 17 vuotta. Viime raskaudessa olin vain neuvolan seurannassa ja näin jälkikäteen olen ajatellut että olisin tarvinnut erikoistuneemman lääkärin ohjeistusta. Verikokeissa kävin neljä kertaa koko raskauden aikan ja taulukon mukaan arvot oli kohillaan, mutta näin jälkikäteen tuntuu ettei kaikki kuitenkaan ollut hyvin. Nyt olen varannut yksityiselle ajan endokrinologille ja ajatus olisi käydä seurannassa 4-6 viikon välein. Toinen oma huolenaihe on minun Rh-negatiivisuudesta varsinkin kun ensimmäinen lapsi on Rh+. Vaikka luottoa onkin Suomen terveydenhoitoon niin silti tuo hieman luo jännitteitä tulevaisuuteen. Onko täällä muita Rh- -äitejä/odottajia?
 
Viimeksi muokattu:
Amayjalle: Rh-miinus äiti minäkin olen ja odottelen jo neljättä ja viidettä, kun tuplat vatsassa köllöttelee. Tuo Rh-tekijähän ei yleensä vaikuta mitenkään ensimmäisessä raskaudessa, riski kasvaa raskauksien myötä. Kyllä neuovolassa otetaan rhesus-verikoe ihan automaattisesti, muistaakseni eka viikolla 11 ja sitten vielä myöhemminkin. Jos niitä vasta-aineita on tai kehittyy, niin sitten toimitaan senmukaan :) Olen luottavainen.

T. Paulanna ja pavut rv 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille:)!!!

Uskaltaudun minäkin mukaan ketjuun mukavaan:) : 30.4/Toiveessa3<3!!/38/3/TAYS/?

Avokin kanssa olemme toivoneet kolmatta jo puolitoista vuotta. Koska en vuoden yrityksen jälkeen ollut raskaana, menimme lapsettomuusklinikalle ja 1.icsi 1.PAS tuotti toivotun plussan<3 Tällä hetkellä viikkoja 5+4. Ultraan menen 15.9 ja neuvola on 3.10.Saattaa olla että LA muuttuu, koska minulle siirrettiin kuuden päivän ikäinen plasto. Mutta sen näkee sitten 15. päivä:) Meillä neuvolantäti menettelee.... Toivon että se olis oppinut jo aikas paljon. Sen vakilause on: "En mää näistä tiedä". Juu, ei siinä mitään, kunhan ei sitä sanois ääneen tai sanois että ottaa selvää. Nytkin sille tuotti hankaluuksia laskea puhelimessa viikkoja kun kyseessä oli PAS. hoito ja blasto 6. päivän ikäinen.

Oireista: Tänään oli eka aamu kun kahvi ei maistu. Tuoremehua tekee mieli:) Rinnat tuli sit eilen oikeen kipeeksi. Väsyttää ja nälättää. Voisin syödä vaikka pieniä kiviä:D Pinna on kireellä. Sain kunnon slaakin eilen ukolle!!! Vieläkin asia ottaa päähän, vaikka se sovittiin. Että tämmöistä tänne:)
 
Toiveessa : mulla ainenkin lasketaan hedelmöityspäivästä laskettuaika ja se ei muutu. ( Blastot siirretty minullekin )
Kyllä meilläkin neuvolantäti la:ta alkoi puhelimessa kuukautisten mukaan laskemaan ja sanoin stop, stop...tämän laskettuaika tiedetään varmasti ! Jotenkin tuntuu ettei kaikki terkkarit edes tiedä mitä tarkoittaa blastoilla siirto jne...
Tervetuloa palstalle :heart:

Mulla huomenna eka neuvola, en kauheesti odota, papereita tuli jo kotiinkin, täytetty on. Odotan ehkä sitä, jos sydänäänet kuuluisi, tai edes toisen, toinen ollut ultrassa toisen takana ja vaikeeta varmaan löytää...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille !
T. Paulanna ja pavut rv 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa meillä on lapsivapaata :) Tytöt lähti eilen mummolaan, käytiin miehen kanssa jyväskylässä syömässä ja elokuvissa :) Samalla kyllä tuli tunne että kotihoidontuki tuli ja meni :D

En oikein ottanut selvää siitä neuvolantädistä, kauhea oli puhumaan, ihan kuin olisi pelännyt hiljaista hetkeä, verenpainetta ottaessa kehu 5min mun tatuointia joka vilahti kun otin hupparia pois :D Ja se näytteen ohjeistus meni jotakuinkin näin, että "pissaat siihen purkkiin, siis peset ensin ittes huolella, sitten kesken suihkun otat näytteen, ehkä noin suunnilleen tuohon asti, ei ole niin väliä kunhan on jonkun verran. Sitten tökkäät tuon putken siihen, kas katsos kun tuon lippanan ottaa tästä pois, niin siinä on piikki joka puhkaisee sen ja sitten se imee itsestään putkeen tarvittavan määrän ja se näyte säilyy siinä putkessa ilman jääkaappiakin ja voit vaikka kuljettaa tuossa pussissa sitten sinne labraan mukaan." Siinä oli kyllä niin paljon kaikkea että nyt tuo kuulostaa ihan hölmölle että jättäis sen siihen kiinni :D

HOI Nyt taas naiset, uudet varsinkin! Laittakaa edelleen listan muotoon se ryhmään ilmottautuminen.. Jos ei saa punaseksi, niin laitakaa vaikka alkuun tai loppuun, mutta rivien välistä en enää lue :attn: Ja Jälleen suosittelen tarkistamaan omat tietonsa listasta, kiireiset aamut kun alkanut lämmityskausi, en saata huomata vaikka on oikeinkin kirjoitettu :ashamed:
 
Pahoittelut AnMaaria : / Tiedän tuon tunteen kun siellä ei olekaan ketään :hug:

Minä matkaan ihan pian kohti ultraa, ahdistus on ihan maksimaalinen, koska olen niin varma siitä, että tämäkin raskaus on tuulimuna raskaus...jotenkin niin samanlainen, kuin viime vuonna.. tuhru.. ja kaikki... tänään sitten saa selville, miten tästä eteenpäin.. ollaanko tässä oikeasti raskaana vai vaan... raskaana ei millekään. :(

StarAngel 7+1
 
Giu
Mä nyt varasin sen ar-ultran tän viikon keskiviikolle. Alunperin oli varattu 10.9, mut en vaan nyt pysty odottamaan. Soitin ja kyselin Femedasta, niin oli se sitä mieltä että eiköhän siellä jo jotain näy kun kuukutisista laskettuna tosiaan on se 7+5, vaikka clear bluen testi sanois mitä.
Toivotaan nyt et kaikki on hyvin <3

Pahoinvointi myös alkaa nostaa päätä. Aamulla sain aamiaisen syötyä ihan normaalisti, mutta kun pääsin junasta Helsinginkeskustaan, tuli sellainen kuvotus yhtäkkiä. Meinasin oksentaa City Centeriin :D Onneksi sain pidettyä sisällä ja töihin kun pääsin ja sainhetken istua aloillani ja juoda vettä niin alkoi helpottamaan. Onneksi mukana oli keittolounas niin saan sitä nyt syötyä. Saas nähdä miten tästä jatkuu.. :D

Starangelille kovasti tsemppiä ultraan <3
 

Yhteistyössä