Kiinnostaisi tuo tukivyö, mutten tiedä yhtään miten sen koko pitäisi laskea. Olen sitä harkinnut jo ihan alusta asti, minulla oli vuosi sitten lievä välilevynpullistuma, eli ei leikattu, mutta sanottiin, että kevyemmin pitää ottaa ja tietynlaista liikuntaa harrastaa sellaiset nelisen vuotta, ennen kuin se on kokonaan kunnossa... Nyt on selkä alkanut vihoitella, mutta täytyy tunnustaa, että tuo Kevätkaihonkukan "vähentää pissahädän tunnetta" oli lopulta se, mikä tukivyön minulle möi
Vaikka pieni kroolasi sisälläni viime viikolla ihan eri paikkaan (ja posautti samalla mahan esiin) ja on tanssinut ympäri yksiötään koko tilaa hyödyntäen, tuntuvat potkut edelleen eniten ihan ihan alhaalla ja välillä oikeastaan vain "pissahätävihlaisuina". Vahinkoja ei ole vielä päässyt sattumaan, eikä varsinainen kiire vessaan ole tullut kuin pari kertaa, olen sen verran kai onnistunut pidätyslihaksia harjoittamaan
Mutta nyt taitaa olla aika pakata jotain suojuksia ja vaihtopikkareita käsilaukkuun varulta...
Kausi-influenssarokotusta en ole aiemmin koskaan ottanut, joten en tiedä miten kehoni siihen reagoisi. Tämän vuoksi terkkarikin kehoitti olemaan ottamatta, vaikka riski sairastua siihen on suuri, kun saan yleensä aina kaikki kausiflunssat. Influenssaa en tietääkseni ole silti ainakaan moneen vuoteen saanut, niin että toivo elää... Helsingissä tosiaan saa avoimessa neuvolassa käydä hakemassa marraskuun aikana ihan ilman mitään lähetteitä tai muita (eli joka päivä joku helsingin neuvoloista pitää sitä avointa neuvolaa). Eiköhän muuallakin helposti saa vähän mistä vaan julkiselta puolelta raskaana oleva, kunhan osaa mennä oikeaan aikaan hakemaan, sillä rokotepaketit jaetaan eri paikkoihin vähän eri aikoihin.
Tuli mieleen jonkun aiempi kysymys siitä, onko muilla selkeästi jommalla kummalla puolella mahaa asukas. Aiemmin taisi olla jotenkin keskellä tai oikealla alhaalla, mutta nyt on niin selvästi vasemmalla... suurin osa liikkeistä tuntuu joko vasemmassa reunassa tai niin pitkällä oikealla kuin pieni ylettyy, ja maha tuntuu pinkeältä ja työntyy pikkaisen enemmän esiin vasemmalla puolella.
Oikea puoli tuntuu pehmeältä, melkein kuin olisi kaikki ihra siirtynyt siihen ja lapsi sitten vasemmalle. Suoliston se on työntänyt päälleen ja eteen, joten kun ennen minulle tuli usein ilmavaivoja jos housut olivat liian kireät, nyt niitä tulisi varmaan jos käyttäisin kireitä napapaitoja. Pienen liikkeetkin erottaa paremmin kun suoliston liikkeet ovat selkeästi ylemmällä vatsassa ja pieni alempana, vko 14-15 tienoilla kun aloin liikkeitä tuntea, niitä oli vielä vaikeampi erottaa suoliston ilmakuplista vaikka aika erilaisilta tuntuivatkin.
Puhuitte myös muiden kuukausiketjujen lukemisesta... itse olen sen verran alkukuussa, että luen noita maaliskuisia mielelläni, mutta vaikuttavat vähän hiljaisemmalta porukalta. Samoin "meidän kuu"-ketjuja tulee välillä luettua, ja olen ihan koukkuuntunut synnytystarinoihin. On iskenyt pieni paniikki siitä, millaista elämä sitten onkaan kun tämä pieni potkiikin sylissä eikä mahassa!
18+4