Hips kukkuu todella pitkästä aikaa tännekin!
Menipä hetki lueskelessa.. ensin vanhaa ketjua ja nyt tätä uutta.. wautskis. Ja niin vaan suurimmalla osalla alkaa olee ns. turvaviikot saavutettu, ihania ultrakuulumisia on ja uusiakin nassuja tullut, tervetuloa vain! =)
Vaatteista ollut puhetta, mulla omat vaatteet osittain alkaneet puristamaan.. ja viihdynkin löysemmissä kuteissa.. takit varsinkin on jääneet rintavarustuksen takia pieneksi.. netistä löytynyt aika kivasti äippävaatteita, itse varmaan laitan britteihin tilauksen menemään, koska siellä ne on suhteessa edullisempia - en niitä tosin hirveästi ajatellut haalia. Myös zalandolla näyttää olevan aika kivat valikoimat, toki hintaakin on osassa tuotteita ihan kiitettävästi. HUH!
Oloissa on edelleen oksetuksia, pyörrytyksiä ja kipuja kohdun suunnalla. Milloin on vasenpuoli, milloin oikea. Vihlonnat ja muut ei mua pelota, kunhan ne ei kohdistu kohtuun suoraan (keskelle sitä siis vaan ainoastaan reunoille) eikä ne tunnu supparimaisille.. tänään nt- ultrassa löytyi kystakin.. eipä ookkaan koskaan ennen sellaisia ollut.. kooltaan oli 1,5 cm, että aika pieni vielä, ja lääkäri lupaili, että itsekseen ottaa ja katoaa ajan kanssa, eikä aiheuta vahinkoa vauvalle tai riskejä raskaudelle...
Minä olen siis HYSTEERINEN odottaja vissiin..
Katkarapu voin hyvin sympata sua pelkojen kanssa, minä pelkään ihan kaikkea, mutta yritän nyt kovin vältellä kaikkea tietoa, joka aiheuttaisi ahdistusta ja keskittyä niihin hyviin asioihin.. mun piti lopettaa hetkeksi kaikki palstailu ja melkein koko internetin käyttö, kun ahdistuin niin kovasti... nyt hieman helpottanut, koska hankin
kotidopplerin jolla sain sykkeet kuulumaan toisella kuuntelukerralla 11+4 muistaakseni, samana päivänä siis, kun laite kotiin saapui. Ja tänään sain vielä lisää helpotusta pelkoihin, kun olimme aamulla nt-ultrassa.
CRL oli 6,5, niskaturvotus 1,0mm ja kaikki näytti oikein hyvälle ja normaalille. Vauvan koko vastasi viikkoja 12+6 muttei muutettu enää laskettua siitä, mihin se aiemmin oli laitettu eli 18.4. Mistä tulikin mieleen, että pitää pyytää muuttamaan se ekasivulle. Kuvia saimme 7 kappaletta mukaamme, mikä tuntui aika luksukselle. :heart:
Mistähän muusta täällä oli puhetta..
seksistä? Meillä alkuun se tuntui pahalle, sitten tuli kielto koska oli vuotoja ja sitten tuli pelko, että se stimuloi vuotoja ja nyt sitten tuntuu, ettei normaalisti "käyttämämme" asento enää tunnu hyvälle, koska vatsa on alkanut sen verran kasvaa.. joten aikamoista kokeilua tässä ollut, mutta pikkuhiljaa taitaa molempien pelot lievetä.. minun vuotopelko ja miehen Satutan vauvaa pelko..
Onko kukaan muu hurahtanut tekemään
SUKUPUOLI TESTIÄ? Minä tein sellaisen gendermaker testin.. ja sen mukaan, hyvin vahvasti, tulisi tyttö, vaan eihän niihin luottaa voi. Rakenne ultrassa sitten joulukuun alussa selviää, ehkä, kumpaa sukupuolta pikku ipana on..
Onko muilla
hemoglobiinin kanssa ollut jo vaikeuksia? Mulla on laskenut hb ihan satasen rajalle ja rautavarastot on likipitäen tyhjät, S-fe arvo oli vain 3. Ongelma on, kun mikään rautalääke mitä tähän saakka on kokeiltu ei tunnu sopivan, vatsa ei kestä mitenkään päin. Nyt sain vielä yhtä merkkiä kokeiltavaksi, ja jos sekään ei sovi, saan rautaa suoneen.. jotenkin ärsyttää, kun on vielä tavallista enemmän väsynyt.. jo raskaus, mutta sitten vielä anemiakin.. uhhuh...
Vauvan tarvikkeista oli puhetta kanssa.. meillä on sänky tulossa sekä yhdistelmävaunut - käytetyt, mutta hyvin pidetyt ja hyvän malliset ja merkkiset.. todella uuden oloiset. En olisi muuten huolinut, mutta tulevat tutulta, ja ovat samantyyliset, joita itse katselin ja väriltääkin oikeat. Vaatetta taitaa tulla ovista ja ikkunoista, sen verran on pientä väkeä lähipiirissä vielä.. mitään ei ole vielä siis kotiin tuotu ja toivon, ettei tänne mitään kuskatakaan ennen rakenneultraa. Ja tässä välissä on vielä
seulatuloksetkin tulossa.. huh.. pelottaa nekin, että millainen riskiarvio sieltä tulee..
Silvia kyseli
palelusta: minä palelen. KOKO AJAN ja jokapaikassa.
Todella rasittava vaiva, tuntuu ettei mikään kertakaikkiaan auta. Kuumassa suihkussakin tulee aiemmin pahaolo kuin lämmin. :kieh:
Onko muilla
paino nousut jo paljon? Tai paljonkohn sen pitäisi olla noussut näin ensimmäisen kolmanneksen jälkeen? Mulla alkuun tuli varmaan 4 kiloa, mutta ne lähti pahoinvoinnin myötä pois ja nyt olen 300-500g painavampi kuin raskauden alkaessa. Toki bmi on jo valmiiksi 30, että eipä tässä tartte painoa paljoa tullakaan...
Mutta nyt lepäämään, iltaoksetus iskemässä... facebook ryhmään voisin tässä jonain päivänä pyrkiä..
Starangel ja beebe 12+4