Lumme75: Ehdottomasti soittoa synnärille! Jos kyseessä olisi täysiaikaiset viikot, niin sitten voisi odotella. Mutta mun mielestä nyt, kun viikkoja on suht vähän, kannattaa herkästi tarkistuttaa tilanne. Toivottavasti pieni pysyy vielä yksiössään! <3
Parisuhteesta: Meillä on miehen kanssa mennyt mukavasti odotusaika yhdessä haaveillen, touhuten, pohdiskellen, hellien, huomioiden, vitsaillen sekä tottakai myös välillä pikkaisen kinastellen. ;D Meikäläisen pinna nimittäin tuppaa palamaan lyhyttä sytytyslankaakin nopeammin.
Sit vielä kun ollaan molemmat itsepäisiä, saadaan pienestä asiasta väittämistaistelu ja mulla nousee höyry korvista ja salamat sinkoilee silmistä...ja saattaapi äänikin nousta jokusen desibelin.
Sit lepyttyäni usein vitsailen ukolleni, että se taitaa vaan tykätä, kun oon välillä kunnon justiina. Tosiaan huomaan itsekin, että oon nyt raskaana tavallista herkempi ärtymään sekä pahoittamaan mieleni. Toivottavasti tasaantuu sitten piakoin vauvan syntymän jälkeen.
Supistukset ja kolotukset: Harkkasuppareita ei tullut pitkään aikaan, mutta viime torstaina monta tuntia kaupungilla kiertelyn jälkeen alkoi illalla kyläreissulla tulla kipakoita harjoitussupistuksia. Samalla tuli myös alaselkäkipua. Ekaks aattelin, että johtuu huonosta asennosta. Jonkun kerran kipu tuli ja meni, jolloin aattelin, että nämä on nyt varmaan lievää supistuskipua. Illalla kotiin päästyä masua kiristeli tosi tiuhaan ja kovasti heti, kun nousin liikkumaan. Samanaikaisesti myös alaselkään koski, välillä myös istuessa tuntui tuo selkäkipu. Ei ollut mitään kovaa kipua, mutta epämiellyttävää. Tänäänkin ruokaa laittaessa alamasuun tuli pientä menkkamaista jomotusta. En huomannut selkeästi mahan kovettumista, mutta tuo menkkamainen kipu hellitti lepäiltyäni pidemmän tovin.
Alapään jutut: Illalla ruokapöydässä mies nauratti minua. Siinä rutkattaessa en huomannut mitään erikoista, mutta noustuani ylös tunsin viileän kostean kohdan haarojeni kohdalla. Eikun veskiin tarkastamaan. Mulla on ollut wc-paperia kolminkertaisesti käärittynä pöksyihin välillä valkovuodon vuoksi (välttelen pikkuhousunsuojia). No nyt tuo "tuppo" oli kastunut läpi, samoin alkkarit ja vielä yöpuvun housutkin! :O Nyt kun mietin, niin tämä oli eka kerta, kun valkovuoto kastelisi nuin läpi paikat. Epäilen silti, että neste on valkovuotoa, koska paperin pintaan jäi hiukan vaaleaa, niin kuin vetisessä valkovuodossa. Tai liekkö sitten pissa lirahtanut, tosin sille se neste ei lemahtanut.. Onko teillä muilla kokemuksia lapsiveden tihkumisesta tai muista nestevuodoista, jotka on sekoitettavissa lapsiveteen?
Nyt alkaa tosiaan iskeä tajuntaan todellisuus, että pian meillä on pieni ihminen täällä hoidettavana! Ja tosiaan lähtö voipi tulla milloin vain, vaikka viikot eivät olisikaan vielä täysiaikaiset! Mieskin jo nyt illalla muistutteli, että pitäis piakoin alkaa pakkailla sairaalakassia valmiiksi ja tallettaa synnärin sekä kela-taksin numerot puhelimeen.
Ja sellainenkin jännitysmomentti meille tuli tähän ennen laskettua aikaa - nimittäin muutto omaan kämppään!
Tosissaan saa jännäillä, kuka ehtii ja mitä ensiksi, koska muuttopäivä voipi olla vasta joitakin päiviä ennen laskettua aikaa! :O Mies jo muistutteli, että minä sitten vaan olen, enkä ihmeempiä tee muutossa, varsinkin jos yhtenä kappaleena vielä olen. Vois olla melkoista, jos synnytys käynnistyisi kesken muuton..
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Bebe ja tyty 33+2