Tsemppiä kaikille vaivaisille! Jouduin itse katkaisemaan erittäin pahan tukkoisuuskierteen kortisonitipoilla alkuraskaudesta. Ongelma alkoi vaatehuoneen siivousurakan yhteydessä vaatepölystä syntyneestä allergiakohtauksesta. Korvalääkärillä kaksi kertaa käytyäni hän sanoi, että valitettavasti mitään muuta keinoa ei ole ja saan itse päättää kokeilenko tippoja siitä huolimatta, että ne on raskaana ollessa kielletty. Totaalinen tukkoisuus oli siihen mennessä kestänyt kaksi ja puoli kuukautta ja miedommat kortisonisuihkeet eivät tehonneet ollenkaan, eikö niitäkään olisi tosiaan saanut käyttää. Samoin nenäkannulla yritin huuhdella, mutta limakalvoturvotus oli niin hullua, että pisaraakaan vettä ei mennyt läpi. Päädyin kokeilemaan kortisonitippoja ja ne auttoivat muutamassa päivässä. Lopetin käytön heti kun henki taas kulki, mutta tietenkin on vähän kurja olo, että tulin käyttäneeksi lääkettä jota ei suositella, vaikka siitä vain pieni osa päätyykin elimistöön. Ostettiin samalla uusi sänky, koska tuntui, että oireet pahenivat nukkuessa ja epäilytti vanhaan jenkkisänkyyn kerääntynyt pölymäärä. Nyt onnellisesti nuhaton siitä saakka
Mulla käyttäytyy aivan hämärästi tuo paino. Ehdin jo pelätä raskausmyrkytystä, kun painoa tuli kilo/viikko tahtia, mutta tänään kun astelin vaa'alle kauhun sekaisin tuntein, niin olinkin laihtunut kilon parissa päivässä. Toinen kerta jo kun käy näin. Ruokavalio siis kunnossa ja en keksi mitään logiikkaa tuolle nesteen kertymiselle ja taas nopealle poistumiselle. Ja punnitsen siis aina aamulla ekaksi, että sen suhteen vaihtelua ei ole. No, eipähän tarvitse olla painosta huolissaan, nyt ainakin tietää sen, että jos vaaka pompsastaa, niin todennäköisesti ylimääräinen paino poistuu nesteen muodossa parissa päivässä. Jännä vaan, kun tosiaan syödyllä ruualla ei näytä olevan asiaan vaikutusta, vaan paino käyttäytyy aivan epäloogisesti
Mulla käyttäytyy aivan hämärästi tuo paino. Ehdin jo pelätä raskausmyrkytystä, kun painoa tuli kilo/viikko tahtia, mutta tänään kun astelin vaa'alle kauhun sekaisin tuntein, niin olinkin laihtunut kilon parissa päivässä. Toinen kerta jo kun käy näin. Ruokavalio siis kunnossa ja en keksi mitään logiikkaa tuolle nesteen kertymiselle ja taas nopealle poistumiselle. Ja punnitsen siis aina aamulla ekaksi, että sen suhteen vaihtelua ei ole. No, eipähän tarvitse olla painosta huolissaan, nyt ainakin tietää sen, että jos vaaka pompsastaa, niin todennäköisesti ylimääräinen paino poistuu nesteen muodossa parissa päivässä. Jännä vaan, kun tosiaan syödyllä ruualla ei näytä olevan asiaan vaikutusta, vaan paino käyttäytyy aivan epäloogisesti