Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Mahtavaa, uusia ropisee! Tervetuloa ja onnea :)

Tänne ei kummempia, kiukuttaa ja väsyttää. Eilinen migreen ol aika villi kun piti pärjätä panadolilla. Toivottavasti ei tule usein.. neuvola ensi viikon pe, jipii!

Oletteko alkaneet vältellä tiettyjä ruoka-aineita? Mitähän sitä nykyään on listoilla.. Ajatuskin joulu ilman juustoja..

Uskallanko kysyä onko täällä sellaisia joille työ asettaa haasteita myöhemmin/nyt jo? Itse liikunnanohjaaja ja saas nähdä kuinka käy! Edellisistä synnytyksistä toivottavasti paikat takaisin kiinni ettei ennen aikaisesta olisi pelkoa (edelliset tulivat vuoden välein ja olin hieman
auki valmiiksi koko raskauden. Tuotti kieltämättä jännitystä. Samoin en ole vakituisessa toimessa, se olisi ollut mukava lisä ennen äippälomaa. Paikka jossa olen on paikka jonne haluaisin palata :/

Sellaisia ajatuksia tällä kertaa. Luen ahkerasti, mutta kirjoittaminen (ts sisäänkirjautumisen vaiva) puhelimella on (muka) niin työlästä jotta tällä hätää näillä hermoilla ja kunnolla jää vähemmälle. Puhelias kun taidan muuten olla ja mielelläni joukossa mukana. Fb ei jostain syystä sytytä. Kertokaa jos siellä aktiivisempaa niin voin harkita siirtymistä. .hei vielä,onko yksi ryhmäläinen kaveri ja hän näkee päivitykset ja muut vaan sen mitä höpötellään ryhmässä? Fb:n olis niin paljon helpompi kirjoitella, pelittää paremmin. Jutut samansuuntaisia? Poistua ei saa jos ei viihdy? Nim. Ahistaa

X) oloja kaikille!
 
Heippa! Täällä uusi mukaan pyrkimässä. Olen maanantaina plussannut ja viikot kai jossain 4-5 välissä. Tämä on siis täysi ylläriraskaus! Tarkennan laskettua aikaa ym. kun saan vähän laskeskeltua. Ja facebookryhmään haluaisin myös!


Eli tarkennuksena että laskuri näytti viikot 5+2 ja LA olis 14.4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: aotearoa
Huomenta,

Onko kukaan tehnyt useampia noita clearbluen viikkonäytöllisiä digitestejä? Tein nimittäin viikko sitten aamulla ja sain raskaana 2-3 ja nyt sitten uudelleen, mutta edelleen tuli 2-3...?!?! Tein kyllä nyt vain pari tuntia rakossa olleessa pissasta enkä aamupissasta, niinkuin testissä sanotaan että tulisi tehdä jotta viikot olisivat mahdollisimman tarkat. Voikohan tuo vaikuttaa? Ja miten tarkkoja nuo testit oikein on, pitäisikö nyt olla huolissaan että eikö hcg ole tarpeeksi nousussa tmv.? Tasan viikko siis testien välillä ja olisi pitänyt nyt sitten näyttää 3+. Tuntuu että ne vähäisetkin oireet on myös kadonneet ja ei ole mitään raskaana olevaa oloa, joten vähän huonot fiilikset nyt :(
Mietin sitä varhaisultraa nyt uudelleen, en tiedä kestänkö odottaa enää sinne np-ultraan saakka, epävarmuus on vaan niin syvältä... :(
 
Meryl hcg nousee jokaisella yksilöllisesti. Asiantuntijoiden mielipide lienee se, ettei noi cb:t ole ihan päteviä hcgn seurannan suhteen just ton yksilöllisen hcg nousun vuoksi. Joillain voi olla ensin 1-2 ja viikon päästä +3 jne.

Täällä ei kummempaa. Huomenna kotiinlähtö ja harvoin näin sanon, mutta onneksi. Rupeaa kyllästyttämään jatkuva makoilu :D Ollaan kyllä kuljettu paljon, mutta matka tuli hankittua aika ex tempore sen kummemmin tarkistelematta ja kohde on nyt osottautunut shoppailun ja juhlimisen paratiisiksi. Paikalliset ovat katsoneet ehkä vähän vinoon, kun ollaan tsekattu kaikki mahdolliset histpriaosuudet ja vielä kävelty mahd. paljon.. No, ollaan ainakin kasvatettu "crazy finnish people"ien mainetta kun on kävelty vajaa 10 kilsaa vajaan 40 asteen lämmössä koska haluttiin nähdä eräs torni/luola/linna.
Masueläjälle ei mitään uutta. Edelleen pitää mammansa vailla oireita.

F & 5+2
 
Moikka,
Täällä odotetaan perjantain ar ultraa malttamattomana. Toiveissa on kuulla sykettä paikasta josta sitä kuuluukin kuulla. Pelottaa kuitenkin et ollaan liika ajoissa (5+4).
Paha olo ollut aikamoista viimeset päivät, pahempaa kun ekassa.
Ukkeli ei oo vaikuttanut asiasta kovin innostuneelta. kysyin et johtuuko siitä et ei halua tätä vai eiko usko tähän. Vähäsanaisena mainitsi vain että eiköhän malteta vielä odottaa. Taitaa se km hänelläkin kummitella.

Kävin eilen juoksemassa. Ei menny kyllä kauheen hyvin kun tissejä piti pidellä koko ajan. Vaihdan siis sauvakävelyyn kunnes jomotus lakkaa.

Kertonut oon jo kahdelle kaverille lisää. Toinen on läheinen työ kaveri joka oli tukena sen km:n aikana. Toinen tämän voikonlopun bileiden emäntä. Lupas tehdä mulle omat "koktailit".

Vanillalady - pidän sulle peukkuja että saat pikimmiten asiaasi selvyyden ja tietysti siihen positiiviseen suuntaan.

Sori typot - lähetin kynnystä ja junassa matkalla töihin :)
 
Fujin, Joo, niin vähän pohdin itsekin. Hölmöä kun vaan alkaa miettimään kaikkea, olisi pitänyt tehdä vaan se yksi testi(niinkuin esikoisesta) ja jättää siihen...

aotearoa kyllähän niitä juustoja voi aika huoletta syödä kun pitää huolen että pehmeät juustot ovat pastöroidusta maidosta :) ja eikös kovia juustoja voi syödä melko huoletta. Itselläni ehkä eniten tekisi mieli graavilohta, muut rajoitukset helpompia vältellä. Itse olen yrittänyt lisätä maitotuotteita, ettei tarvitsisi kalkkia syödä kun käytän maitotuotteita yleensä melko vähän.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: aotearoa
Huomenia kaikille, täällä alkaa tämä väsy olla ihan mahdotonta. Toinen tytteli meni kouluun jo kahdeksaan eli piti seiskalta herätä puuronkeittoon =). Toinen tyttö meni ysiin ja jo ennen hänen kouluun lähtöä nukahdin sohvalle :D. Hän vaan herätteli, että lähtee nyt. Pikku-ukko onneksi ihanasti leikki autoilla tuossa vieressä ja sain puoli tuntia nukkua. Kohta pitää lähteä neuvolaan pojan silmät tarkastamaan, näen samalla mun tulevan neuvolatätin, tosin huomennahan se omakin aika jo on :).

Ai niin eilen kerroin lapsille syyn miksi äiti nukahtelee sohvalle ja vastaanotto oli väliltä ihan sama ja ihanaa ;).

Vanillalady :hug:

Tervetuloa uusille! Mä lueskelen tarkemmin viestit jahka silmät pysyy auki.


suski28 ja baby 6+5
 
Meryl mä oon kolmeen eri otteeseen käyttäny. Ekassa raskaudessa näytti menkkojen poisjääntipäivänä 1-2, viikon päästä 2-3 ja siitä viikon päästä 3+, tässä tokassa tein kaks ja näytti n. Viikko ekasta plussatestistä 2-3 ja viikko siitä 3+. Tuulimunaraskaudesta näytti rv 4,5 ja 6 aina vaan sen 1-2. Rv 6+1 kävin polilla ultrassa ja hcg kokeessa. Ja ultrassa näky vaan raskauspussi tyhjänä ja hcg oli vaan 544. Esikon ultra oli polilla 6+1 syke näky ja alkio 4mm. Nyt eilen kävin tästä toisesta niin rv 6+1 ja 4mm alkio sykkeineen.


Clearbluen testissä on hormonirajat et mitä viikkoa näyttää,mut en muista paljon ne on. Ja tosiaan hcg nousee yksilöllisesti mut perusperiaate on että tuplaantuu joka toinen vrk. Aamupissastahan ne testit kannattaa tehä niin ovat tarkkoja.

Itun emo se syke ei sit kuulu vielä vaan vilkkuu siellä näytöllä kuin pikkunen tähti. Ja kannattaa oottaa se 6+ että näkys varmasti. Alkion sydän alkaa lyödä 25päivää hedelmöityksestä. Mulla on sius näkyny molemmilla kerroilla 6+1 ja tuulimuna näky myös 6+1
 
Aada78 tosi ikävää että sait epämääräisiä uutisia ultrasta.kaksi viikkoa tuntuu varmasti tosi pitkältä. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! En edes tiennyt että bruno tekee myös varhaisultraa. Oliko sisäisesti? Voinko kysyä paljonko maksoi?
Joo tekeehän se Bruno varhaisultraa, hinta oli 170€ eli aika suolainen... Ensi viikolla menen Tuija Foudilalle, joka on varmaankin vähän edullisempi ja vastaanottoaika on 30 min 20 sijaan. Brunon kanssa ei ollut kauheen kiva jutella, puhui päälle eikä kertonut asioita selkeästi. Piti osata kysellä aika paljon tarkentavia kysymyksiä ja pienikin kielimuuri haittaa tällaisissa asioissa aika lailla. Ja sisäisesti tehtiin, oon ymmärtänyt että se olisi luotettavin tapa tässä vaiheessa raskautta :)

Ensi viikon tiistaihin odottelen seuraavaa, en ihan kahta viikkoa jaksa. Nyt kuitenkin rauhallisin mielin, menee miten menee :)
 
Joo me mennään nyt kuitenkin jo pe et pääsen sielta lapsettomuusklinikan kirjoilta pois. Sit omalle lekurille seuraavaks jollon sit viimeistään sykkeen pitäisi näkyä jos on yleensä näkyäkseen. Kai ne nyt sen ainakin jo näkee jos oiski vaikka kohdunulkonen. On sit ainakin se suljettu pois.
Muut tokaa tai ei ekaa tekevät -ootteks te enempi rentoja tällä kierroksella vaiko huolehditteko enempi? Musta tuntuu et musta on hyvää vauhtia tulossa vauhko. Ainakin siihen 13vkoon asti.
 
Tilannepäivitys meidän kaoottiseen arkeen: verestä löytyi kuin löytyikin raskaushormonia joka mätsäisi myöhäisempään hedelmöittymiseen. Nyt odotellaan seuraavaa verikoetta lähteekö hcg tarpeeksi nousuun. Huh, aina vaan vähän lisää toivoa. Tiputteluvuotokin on vähentynyt ja tänään lakannut oikeastaan kokonaan. Jos selviän täysijärkisenä tästä odottamisesta niin sitten mistä vaan! :D

Kiitos taas kaikille tuesta ja onnea kaikille uusille (tuleville) äideille! <3
 
Heissan kaikille,
Täällä pitänyt kiirettä lasten koulun ja kerhon aloitukset sekä tietty työt :)
Eilen tuli lääkäristä labravastaukset ( puoli-vuotis kontrolli) että hemppa hieman liian korkealla ja sokereista paastoarvo hieman koholla. Maanantaina neuvola niinkatsotaan siellä jatkoa.
Olo on pysynyt suht hyvänä,mitä nyt pientä väsymystä ilmassa. :)


Luppa- & kirppu rv 4+5
 
Tutkin siis homejuustot läpi ens kauppareissulla ;)

Itun emo, kyllä tää kolmas jännittää ehdottomasti eniten! Ei malta odottaa tietoa jotta laikki hyvin, saati aikaa jolloin ollaan mahakkaita :)

Äh, takas töihin. Mulla juilii vasemmalta alaselkä-pakara niin julmetusti, piti tulla ottaa lepo. Tämäkin tullut raskautumisen jälkeen. Mutta ei kai voi raskaudesta johtua?!
 
en tiedä missä asut, mutta ainakaan pääkaupunkiseudulla ei ultrata neuvolakäynnillä, eikä varmenneta raskautta mitenkään. itselle oli silloin ekassa raskaudessa vähän pettymys. papereita vaan täyteltiin ja sai kaikenlaista tietoa.
 
Joo tekeehän se Bruno varhaisultraa, hinta oli 170€ eli aika suolainen... Ensi viikolla menen Tuija Foudilalle, joka on varmaankin vähän edullisempi ja vastaanottoaika on 30 min 20 sijaan. Brunon kanssa ei ollut kauheen kiva jutella, puhui päälle eikä kertonut asioita selkeästi. Piti osata kysellä aika paljon tarkentavia kysymyksiä ja pienikin kielimuuri haittaa tällaisissa asioissa aika lailla. Ja sisäisesti tehtiin, oon ymmärtänyt että se olisi luotettavin tapa tässä vaiheessa raskautta :)

Ensi viikon tiistaihin odottelen seuraavaa, en ihan kahta viikkoa jaksa. Nyt kuitenkin rauhallisin mielin, menee miten menee :)
harmi, että oli huono kokemus. itse tykkäsin brunosta 4d ultrassa. meillä taas oli tosi nihkeä sairaalan rakenneultraaja. kyselin sydämestä ja sanoo että katsoo, mutta ei sitten kertonut ennen kuin kysyin uudestaan. oli muutenkin tosi vähä sanainen ja nihkeä. hinta oli kylllä niin kova, että varhaisultrasta en noin paljon maksa, ilmoitatko kun tiedät paljonko toi toinen maksoi?
toivotaan parasta!
 
Tervetuloa taas uusille! :wave:

Ruuista Oon käsittäny et valiolla on ainaki kaikki juustotuotteet syötäviä.. Ite en niin oo eri juustojen ystävä niin ei tuota vaikeuksia.. Suolakalaaki oon syöny ja syön, ite suolattua kylläki.. Ja nyt ostin leipääki missä on pellavansiemeniä.. Ja maksalaatikkoaki syön kun mieli tekee.. Että ihan rennosti otan nuo ruokarajotukset.. :) Nehän on suosituksia.. Pienet määrät noista ruuista ei pitäis mitään tehdä, eri asia jos niitä on jatkuvasti ja pelkästään syömässä.. Mut tuskinpa kukaan eläis pelkällä maksalaatikolla.. :) Niin ja kahviaki juon edelleen.. Töissä ollessa varsinki tulee juotua useampi kuppi päivässä..

Vielä pitäis viikko malttaa ootella sitä varhaisultraa.. Töissä ei vielä kukaan oo epäilly mitään ja tuskin mitään epäileekään jos en ala oksentaan tai kerro ite joidenki asiakkaiden takia, kotihoidossa siis oon töissä.. Oon kyllä kertonu että en halua isoa ikäeroa lasten välille..

Nyt sohvalle pötkötteleen vähäksi aikaa ko poitsuki torkahti pikku-unille ennen ruokaa! Tulee varmaan itelläki uni.. |O

manije ja sintti 5+6
 
Tooosi väsy oloa |O, nuo lapset kyllä pitää vilkkaana ja aamu alkaa aikaseen kun eskaria ja 2 krt viikkoon kerhoo nuorimmalla. Tänään viel ollu kahta väsyneempi kun ollu niin ankea ilma vettä sataa ropissu koko päivän, perjantaina sitten se eka neuvola :)

Rv 6+1 Turvotusta havaittavissa :LOL:



Yönenkeli+Tiitiäinen 6+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: VanillaLady
haneja En s tiä miten täälä menetellään kun ei oikeen kokemusta oo :) Mulle tuli postissa tänää nivaska lappuja täytettäväks, ettei tarvi sitte siellä neuvolassa tuhlata niihin aikaan. No saa nähä, oli millanen käynti tahansa niin ootan innolla :) Kiitos kuitenki varoituksesta,ei tuu sitte niin suurena pettymyksenä jos ei mitään sen kummosempaa käynnillä selviä :p
 
Täällä olis uusi tulokas listoille ja fb-ryhmä kiinnostaisi myös, jos mukaan vielä mahtuu?? Pari viikkoa sitten jo plussasin ja neuvolantäti antoi kuukautisten perusteella LA10.4. Oletettavaa kuitenkin on että ekan ultran jälkeen se muuttuu muutamaa päivää myöhäsemmäksi. Kun tiedän ovulaatiotestien perusteella koska ovis on tapahtunut, niin sen mukaan laskureilla päiväks tulee 15.4. Mutta oli miten oli, huhtikuussa kuitenkin :)

Taustoista sen verran että toinen lapsi on tuloillaan, esikoinen täyttää pian 4v. Tätä pikkukakkosta ollaan yritetty melkein kolme vuotta, sinä aikana on ollut yksi raskautuminen joka päättyi keskenmenoon rv7+3. Keväällä todettiin lapsettomuus tutkimuksissa pco ja tämä raskaus on nyt sitten clomifen-hoitojen tulos. Ihan hirveästi en ole vielä tästä raskaudesta uskaltanut vielä iloita ja nauttia, koko ajan pieni pelko takaraivossa. Mutta toivottavasti pelko hellittää kunhan vähän pidemmälle päästään.

Olot: Järkyttävää turvotusta, näyttää kuin olis jo paljon pidemmällä:O. Joka päivä jossain vaiheessa tulee huono-olo, mutta oksentaa ei ole vielä tarvinnut. Hirveä väsymys on myöskin koko ajan, ja tissit on tosi kipeet.

Mun rivi on tällänen: Pumppeli/30v./toinen lapsi/K-SKS ensimmäinen neuvola on 6.9.

Pumppeli ja pikkunen 5+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä