Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Moikka!
Viikonloppu oltu reissussa ja nyt taas väsyneenä kotona. Hyvä, että on tekemistä niin saa ajatukset vähän muuallekin kun tähän raskauteen. :) Tosin oli kyllä vähän outoa olla ihan selvinpäin baarissa. Täällä alkaa väsymys puskemaan ja oon myös aivan älyttömän kiukkuinen ollut. Mies saa kärsiä... :/

Niin ja tervetuloa ja onnea kaikille uusille! Meitä on jo niin monta! :)
 
Onpas meitä jo paljon täällä! :) Mutta LKS:ssä synnyttäviä vissiin minun lisäksi vain 1? Missä siis pohjosen huhtikuiset luuraa ;)

VanillaLady mulla oli esikoista odottaessa parina päivänä myös rusehtavaa vuotoa vähän, mutta mitään hätää ei ollut. Mullekin sanottiin, että ei syytä huoleen niin kauan kuin vuoto ei ole kirkasta eikä ole kipuja. Tsemppiä :heart:

Ja just kun vasta kirjotin, ettei väsytä...niin voi luoja mikä väsymys alkanut täällä :( Voisin nukkua kellon ympäri ja sekään ei riittäis... Ja tää itkuherkkyys on kans jotain aivan mahdotonta. Yleisurheilun mm-kisoja en pystynyt katsomaan, kun itkin onnesta menestyneiden puolesta :D
 
Me ei olla kerrottu vielä kellekään eikä varmasti kerrota ennen ultraa, oon aika varovainen. Jos mennään varhaisultraan saatetaan kertoa meidän vanhemmille jos kaikki hyvin. Muille sitten rv 12 jälkeen.
 
Täällä kerrottu jo miehen vanhemmille sekä sisaruksille ja mun porukoille :) Ollaan kahdessa edellisessäkin kerrottu heti. Musta on kiva tietää että jos kaikki ei menisikään hyvin, saadaan tukea lähimmiltä ihmisiltä.

Onko muut ostanut vielä muuten äitiysvaatteita? Jotenkin tuntuu kun edellisissä raskauksissa on pitänyt koko ajan jotain vaatteita ni nyt on kiva saada uusia :p Muutaman paidan olen huuto.netistä löytänyt ja H&M alennusmyynnistä :)
 
Täällä tuntuisi, että pahoinvointi alkaisi hieman helpottaa. Ei enää tunnu, että saa hetkenä minä hyvänsä juosta vessaan. Epäileväinen olen kuitenkin, kun viikkoja vasta sen verran vähän kasassa.

Äitiysvaatteita en ole vielä edes ajatellut ostavani. Esikoisen odotusajalta on vielä ne muutamat housut jäljellä, jotka ostin. Paitoja en tarvinnutkaan, omista normipaidoista löytyi sopivia (lähinnä toppeja :D). Varmasti menee taas reippaasti yli puolivälin ennenkuin tarvitsen äitiyshousuja, ja varmaan pärjään noilla, mitä löytyy :) Mutta sen näkee sitten, kun alkaa se maha tämän turvotuksen jälkeen kunnolla kasvaa.
 
Kun on lomalla ja mies nukkuu niin mitäpä sitä muuta kuin tänne :D
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Paitsi eilen paikalliselle lääkärille, joka tuli tsekkaamaan allekirjoittaneen korvat (uiminen tulehduttanut) ja oli kovin innokkaana antamassa jonkin sortin antibioottipiikkiä.. Ei sitten antanut vaan kirjoitti reseptin antibiootille ja korvatipoille. En tosin usko, että uskallan ottaa niitä vaan odotan kiltisti Suomeen pääsyä.
Kerrotaan ihmisille np-ultran jälkeen, kun ei oikein uskota itsekään ennenkuin np onnistuneesti takana. Raskausoireita ei ole vieläkään ja se vähän harmittaa. Lisäksi kaikki raskausvitamiinit kotona ja vaikka reissu kestää vain viikon niin tavallaan kuitenkin kokonaisen viikon.

Fujin ja viisplusnolla :heart:
 
Niin tuli laitettua isommat lapset taas koulutielle. Onneksi tuo viisvuotias vesseli pitää äipän kiireisenä :). Pahaa oloa on ollut eilisestä lähtien aika voimakkaana, yöks. Mut itselleni täällä vaan toistelen, että se on hyvä merkki että on huono olo :D. Toivottavasti näin on. Nyt pitääpi soitella neuvolaan ja katsoa mitä sieltä sanotaan :)

suski28 ja baby 6+3
 
Mulla tänään se ultra illemmalla... Ja jännittää ihan sairaasti ;)

Olo ollut suht normaali. Menkkamaisia kipuja ollut ja ihan vähän etovaaoloa.
Eilinen meni maatessa melkein koko päivä. 8 päivän työputki takana ja illalla vielä kaverin synttärit. Hyvä oli selitellä, että nyt ei jaksa röpötellä kun on niin pitkä työputki ja olin sitten kuskina.

Äitiysvaatteita pitää varmaan kohta alkaa ostelemaan. Ainaki housuja. Muutamia paitoja kerkesin jo viimeks ostaa.
 
Täälläki oli taas viikonloppuna tiputtelua. La aamuna oli tullu kirkasta verta muutama milli ja sitvtuhrutteli eiliseen asti ruskeaa. Soitin tänään neuvolaan ja terkka sanoi että kun vuoto noin vähäistä ja ei oo kipuja ja r-testi vahva plussa niin ei pitäs olla syytä huoleen.

Mullahan on ollu keskenmenoja niin ei kyllä tällasia ole ollut. Vaan on tuhrutellu yleensä vähän ja kohra sit alkanu hirveet kivut ja vuoto.

Huomenna varhaisultra niin ainaki alkion pitäs jo näkyä. Syke ei välttis näy ja siihen oon varautunutkin.

Bluedreams ja pöntiäinen 5+6
 
Täällä myös tiputtelu jatkuu ja sen takia soittelinkin yksityiselle ja sainkin varhaisultran jo huomiselle eli 13.8. Huomenna onkin kuukautisista laskien 8. Raskausviikko. Kierto kuitenkin 46-53 välillä joten todellisuudessa epäilen 6. Raskausviikon olevan lähempänä totuutta. Nyt sitten jännitetään mitä näkyy vai näkyykö mitään. Onneksi aika annettiin minulle niin pikaisesti, muuten ei välttämättä hermot kestäisi. Mieheni lupasi lähteä mukaan.

Tsemiä sinullekin Bluedreams!
 
Aada78 tosi ikävää että sait epämääräisiä uutisia ultrasta.kaksi viikkoa tuntuu varmasti tosi pitkältä. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! En edes tiennyt että bruno tekee myös varhaisultraa. Oliko sisäisesti? Voinko kysyä paljonko maksoi?
 
Tänään soittelin neuvolaan ja sain ajan jo tälle torstaille ja ultraan varattiin myös aika koska kierto on heitellyt niin paljon ja kuulemma hyvä tarkistaa myös sen aiemmin olleen kohdunulkoisen raskauden takia. Ultra aika on 22.8. =).

Sain varattua ajan myös hammaslääkärille ja sen on jo nyt perjantai, en tykkää, mutta pakkohan se on reiät paikata.

Tänään on pahaa oloa pukannut ihan vähän väliä taas, kaupassa teki tuskaa. Tulipahan ostettua vähän vähemmän tavaraa kun tuli kiire pois =). Ja tuota huimausta on ollut, ihan ennen plussaamista alkoi ja edelleen välillä keinuttaa. Onko muilla ollut? Ja mulla ei pitäis ainakaan matala verenpaine olla.

Te joilla vuotoja on niin paljon tsemppiä, vähän vuotoa ja ei kipuja kuulostaa vielä ihan oklta.
 
suski28 mulla oli huimausta jo ennen plussaa, aina kun käänsi päätä vasemmalle, tai ees katsoi vasemmalle! ihan hirvee tunne, soitin päivystykseen sillon ja epäilivät asentohuimausta mut luulen että tähän raskauteen se liittyi :) Ensin tuli kaks lyhyttä kohtausta yhtenä päivänä, sit alkoi illalla ja loppui vasta vuorokauden päästä!
 
Jaahas, me suunnataan huomenna tyttöjen kanssa risteilylle! Mitähän siitäkin tulee, mä oon yks kuollu olio ja varmaan zombeilen ympäri laivaa... Tänään oon nukkunu kahdet päikkärit ja yöunet oli sentään 9,5h |O parasetamoli sentään auttoi kaameaan päänsärkyyn, joka ilmeisesti johtuu hormoneista ja siitä ettei kahvi maistunutkaan :/ Molemmista mulla on alkanu päänsärky+kahvin tökkiminen 7. raskausviikolta ja samaa kaavaa mennään nytkin..

Voikaahan hyvin! Ja huonosti! :D

Talvis ja salamatkustaja 5+6
 
Terve kaikki!

Voisin sukaltaa liittyä joukkoonne. Tänään digissä luki Raskaana 2-3 vk, joten kai jo uskallan vähän luottaa tähän tilaani.

Epämääräinen (kierto heittelee) laskeuttu olisi 14.4. ja toinen lapsi on kyseessä. Lapsille tulisi ikäeroa 1 v 11 kk. :) 5+0 nyt viikkoja.

Ilman ehkäisyä olemme olleet joulusta saakka, ja tähän aikaan on mahtunut pari hentoa kemiallista sekä yksi varhainen keskenmeno... siksi olenkin näin varovainen. Nyt plussa on kuitenkin vahvistunut kivasti ja oireitakin on. Etoo aamupäivisin, eikä ole nälkä vaikka koko ajan on. :)

Lisäksi maha on paisunut kuin pullataikina (turvottaa). Siis tästä mahasta voisi kuvitella, että olen jossain viikoilla 20 menossa! Onko jollain muillla aiemmin raskaana olleilla käynyt näin? Ei mua näin kamalasti pullottanut viime raskaudessa.

FB-ryhmään liittytsin mieluusti.

Mäkimeirami/32/toinen/K-SKS/
 
Mäkimeirami, täälläkin maha pullottaa! Ja toinen lapsonen on tulossa. Ekassa raskaudessa turvotti vähän ja joskus rv20 se vaihtu siihen oikeaan vauvamahaan. Saa nähdä koska tällä kertaa :)

Mä tajusin just että mulla on eka neuvola vasta rv9+2, esikoisen aikana oli muistaakseni aikasemmin. mut mitäpäs se haittaa kun siellä täytellään vaan papereita :D Ultra varataan vasta sen käynnin jälkeen.

Eipä tänne sen kummempaa :)
Banski 6+1
 
Juu välillä tuntuu tosi pahalle, mut mulla se kestää vaan hetkisen, tosin välillä tässä ihan istuessakin tuntuu että keikuttaa, mut onneksi olen pehmeällä sohvalla jos pahemmin keikauttaa :D. Mut toivon, että menis pian ohi.
Aika hurjan pitkään on sulla kohtaus kestänyt, toivottavasti ei tule uusia samanlaisia.
 
Jaksamisia kaikille jotka kärsii vuoteluista! Onneksi ne on monesti ihan vaarattomia! :hug: :)

Täällä edelleenkin ainoa vaiva on väsymys.. Ja uni kyllä maistuisi! Tosi vaikea saada itseä ylös aamuisin.. |O Kohta pitäisi kömpiä taas nukkumaan näin iltavuoron jäljiltä.. Ja huomenna aamuksi töihin.. :/ Kauhea ees kuvitella aamua.. :D

Neuvolan sain viimein varattua.. On siis 3.9. Meen ekan käynnin "väärälle" terkalle kun ei sille tulevalle omalle saatu aikatauluja sopimaan yhteen.. :)

Mut nyt unten maille ja töihin aamulla.. :stick:

manije ja sintti 5+4
 
Tsemppiä Bluedreams ja VanillaLady. Toivottavasti tiputtelu olisi harmitonta ja ultrissa kaikki hyvin.

Täällä on juuri kotiuduttu työpaikan Tallinnan päiväristeilyltä ja mahaa turvottaa niin kaikkien alkoholittomien drinkkien juomisesta ;) Parhaalle työkaverille kerroin raskaudesta ennen reissua, jotta muiden huiputtaminen ei olisi niin vaikeaa. Vuorotellen sitten haimme juomia ja mielikuvitusta sai käyttää juomien suhteen, mutta onneksi olen samalla alalla itsekin.. Muutamat kossuvissyt ilman kossua, irish coffeet ilman viskiä ja alkoholittomat oluet tuli juotua :LOL: eikä kukaan epäillyt mitään. Jatkoilta pääsin liukenemaan vedoten aamuiseen hammaslääkäriin. Seuraavan kerran joutuu taas keksimään jotain verukkeita lauantaina kun on miehen siskon häät. No siellä on varmasti niin paljon muuta hässäkkää, että kukaan ei kiinnitä huomiota jos vaihdan aina miehen kanssa lasia kun hän on omansa juonut =)

Oireet on olleet toistaiseksi aika vähäisiä: suurimpana mahan nippailut ja kuumotus. Huimausta on myös esiintynyt jo ennen plussausta. Rinnat eivät ole olleet juurikaan arat (mikä on outoa..) ja pahalta ololtakin olen välttynyt.
 
Ihanan suuri ryhmä aluillaan, vau!
Minäkin voisin osaltani jälleen tulla ryhmää kasvattamaan. En ole näiss ryhmissä raskausaikana kirjoitellut jotenka en ole varma mitä tietoja laittaisin, mutta josko nyt viidennen kohdalla rohkenen mukaan. :)
Ikää on 28v ja viides <3 aluillaan. Ja SAS.

Kiertojen heittelyiden vuoksi en osaa sano LA, mutta villiveikkaus olis 14.4. Millä ootte päässeet nla kautta vrhaisultraan sekakiertoiset? Meillä aina laskettu LA sinne tänne ja myöhemmissä ultrissa varmistettu. Olisi kiva päästä katsoman missä mennään ja ihan vaan saada tieto kasvaako masussa joku.

Mahtuuko fb puolelle mukaan vai alkaako olla ryysistä? :)
 

Yhteistyössä