*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Mallamia: Hyi olkoon mikä kokemus! Ällöttäviä tollaset!

Synnytystapa-arvio: Mulle ei sellasta tehty. Tai sillon esikoista oottaessa siinä vikalla lääkärineuvola-käynnillä (rv36 tms) lääkäri tutki paikat ja sanoi et hyvin mahtuu alakautta tulemaan, ei siis missään sairaalassa tutkittu. Kai sitten jos ois ollut epävarmaa niin ois laitettu sairaalaan. Tuskin siis tässäkään raskaudessa enempää tutkitaan.

Pomolle kertomisesta: No mä olen muutenkin hoitovapaalla+ pomot on jossain 600km päässä kiireisinä, joten laitan jossain vaiheessa niille sähköpostia asiasta+myös palkkatoimistoon.

Voi olla et noit lilypie-juttuja ei saa enää jäämäänkään viesteihin allekirjoitus tyylillä. Kun ne on aika monilla unohtuneet sit sinne allekirjotuksiin ja ainakin vanhassa odotusketjussa on vieläkin jotain 120+5 days pregnant tickereitä kun porukka ei ole muistanu poistaa niitä :D

Ceali 18+1
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Kysymys.. mulla oli enne ateriaa sokerit 5,7 ja 1h jälkeen 5,1.. miksi?? Siis aiemminkin on ollut näin, että onkin tippunut eikä noussut. Syönkö siis liian vähän vai kuinka..
Söin ison annoksen tonnikalasalaattia ja kupillisen mehukeittoa.
 
Soitin sinne äitiyspolille: Eli tämä aika on annettu sen minun sairauden vuoksi. Kätilö sanoi puhelimessa että äitiyspolille ei tulla ellei ole joku perussairaus tai sikiön voinnissa ongelmia. Sanoi että samalla katsotaan synnytys asentoa ja arvioidaan vauvan koko vaikka kuulemma yleensä se tehdään vkolla 36+ mutta kuulemma tuossa rv 33+ saa jo käsitystä. Ja sanoi että synnytyslääkäri sitten tutkii lantion. Tuli kyllä turvallinen olo kun oma tk lääkäri oli melko tumpelo...(normaalisti kuulemma tehdään neuvolassa se synnytystaparvio) Eli kiva kun pääsen osaaviin käsiin=)

Bluebaby ja vauveli rv 14+3
 
Viimeksi muokattu:
mymosa Ei noilla heitoilla oo mitää merkitystä...se jälkee arvo kertoo, et sulla ei jää sokeria kehoon, ja siksi normi avo, kun taas toi ennen arvo, et sulla ei imeydy se tarpeeksi nopiaa, siksi paastot koholla...
Ei sun tartte syyä yhtää sen enempää, ku toi on hyvä arvo...kiinnitä siihen ennen arvoon huomiota ku se on koholla, eli pitäs olla alle 5.5 ja jos jälkee arvo on alle 7.8. eli ihan sama mitä ,mutta alle ton nii on ok, ja siihen ei tartte kiinnittää enempää huomiota.
 
mymosa
Mitenköhän nopeaan pitäis imeytyä.. kun aamupalan ja aterian välillä oli joku 5h ja siinä välissä oli pakko napsia yksi leipä.
Mä vihaan tätä sokerin kyttäystä. Vittu syö kohta yhtään mitään.
 
synnytystapa-arvio: esikoisesta ei tehty, rv 36 oli lääkärineuvola, joka tarkisti vain tarjonnan. Terveydenhoitaja sitten arvioi vauvan kokoa. Että näin täällä. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että toisen lapsen kohdalla sitten voin halutessani synnytystapa-arvion ä-polille saada, jos lapsi vaikuttaa esikoista isompi kokoiselta.

Neuvolalääkärissä käyty viime viikolla; RR hyvä, Hb 120 joten Obsidan-kuurille jouduin. Mietinkin nyt kun terkka sanoi että kapseli pitää ottaa tyhjään vatsaan, vähintään tunti väliä syömisten kanssa, suositteli ottamaan jos joutuu yöllä wc:ssä käymään :eek: Joo käyn yöllä wc:ssä mutta kertaakaan en ole muistanut ottaa silloin, joten olen nyt ottanut n. puoli tuntia ennen aamupalaa. Miten te muut jotka syötte Obsidania, miten otatte kapselin?

Painoa oli tullut alle 100 g/vk eli toistaiseksi olen tyytyväinen, herkut ja roskaruoka kun maistuu edelleenkin turhan hyvin. :x

Lääkäri oli virolainen ja puolet puheesta meni ohi, ihmetytti se että mittasi sf-mitan (oli 10?) viikkoja oli vasta13+4. Esikoista kun odotin niin ekan kerran mitattiin sf-mitta rv 20. Miten teillä muilla, onko jo mitattu? Lääkäri ei saanut sydänääniä kuuluviin vaa piti käydä lähtiessä vielä terkan luona kuuntelemassa sykkeet 140 :heart:

Talvitakki ongelmakin on ratkaistu, löysin ONLYN takin jonne masun pitäisi mahtua, hintakaan ei päätä huimannut oli vain 49 €. Katselin myös mamalicious:n parka takkia, joku oli tainnutkin sen hankkia, mutta oli mielestäni kovin ohut itse en sillä pärjäisi talven pakkasissa.

Tulipas paljon tekstiä, nyt lenkille ja ruoan laittoon..

-mimi- 14+3
 
Loppukuun odottajiin saa varmaan minutkin laskea, eskoinen syntyi rv 40+6 ja kuopus 41+5 että kyllä nytkin yli mennään ja ihan reppaasti :)

Mahan muoto: Minulla oli pojasta "poikamaha" eteenpäin "suippo"- sivuille maha ei levinnyt, tytöstä taas mahdoton pallo eli "tyttömaha" :) Nyt on vähän hankala kun näkyy vielä hiukan nuo jenkkakahvat :LOL: mut poika maha se on, ilman tuota ylinmääräistä läskikerrosta sivuilla maha olis kasvanut suiposti eteen :) Kai :whistle::D Mutta tiiä sit :)

Kokeillaan vielä mun lilypie juttua :) Voi olla että ei näy :whistle:

http://lbdf.lilypie.com/p2Ifp2?r=1320243210
 
Ihanaa Nellillä jo 4D, jännää:heart:

Vauvis itekkin olen vasta tällä viikolla alkanut tunteen kunnolla liikkeitä, eli vko 17 ja kolmas kans tulossa. Kuopuksesta tunsin vasta kunnolla lähempänä 20, eikä istukka ollut edessä. Jos vaan jotenkin potkuttelee sisään päin. Kuopus oli kyl muutenkin rauhallisempi liikkeissään, kun esikoinen taas meni sellasta rundia mahassa koko ajan ja tämä kolmas tuntuu samanlaiselta. Neuvolatätikin aina tuumaa, että jestas kun täällä mennään kovaa:)

Tänään aamulla olisi niin makoisasta vielä unettanut, muuten olenkin ollut ihmeen pirteä. Eilen jopa kävelin reilu km, eikä kunnolla supistanut (siis kipeesti), eikä sen jälkeenkään. Ihanaa jos nyt vielä vähän aikaa pystys vähän liikkuun. Ja siis oli kuitenkin työpäivä alla. Kunnon rasvasta pitsaa on tehnyt mieli monta päivää, saa nähdä koska repsahdan. Olen nyt laskenut, että mulle saa tulla vielä 8-9 kiloa, niin painan lopussa saman kuin pojista ja uskon, että saan ne kilot sit pois, kun aika helposti lähti pojistakin. Toki imetyksen jälkeen tuli kyllä aina vähän takasin:p

Teidän kuulumisia odotellen,

Niin ja tuli mieleen, että pumpulilla oli ollut aika rankka syksy, toivottavasti nyt kääntyy parempaan!

Pomppuli ja muru 16+6
 
Nellin kuulumisia odotellaan täälläkin :)

vauvahaaveita: Minulle neuvolassa sanoi, että istukka on edessä kun paineli mahaa, olin jo epäillyt sitä itsekin, koska liikkeet tuntuu joskus vaisuna tuolla jossain "takana/kaukana".. Ja kolmatta täälläkin odotellaan, niin olen jo jonkin aikaa oikeasti odotellutkin kunnon liikkeitä..

rv 16+5 :heart:
 
Voi ihanaa Nellillä tänään ihana päivä! :heart: Kuulumisia odotellaan myös täällä! :) Itselläkin pieni toivonkipinä maanantaisesta ultrasta jos sukupuoli olis mahdollista nähdä. Jos ei näy niin sitten se menee sinne joulukuun 20.päivä. rv16 olis menossa ensiviikolla kun ultraan menen,mitenkähän mahdollista tuo sukuoli on nähdä? ;) ei muuten mut ku haluun ostaa niitä vaatteita :saint:
 

Yhteistyössä