Synnytystapa-arviosta... Edellisessä raskaudessa Kirkkonummella neuvolalääkäri teki synnytystapa arvion olisko ollut viikon 36 tietämillä (kyseessä siis eka raskaus). Polille olisivat ilmeisesti laittaneet ainoastaan siinä tapauksessa, että olisi ollut jotain häikkää/synnytyspelkoa tai edellisissä synnytyksissä ollut ongelmia. Mutta ihan siis vaan arvioi vauvan painoa ja minun lantion leveyttä ja sen perusteella arvio, ettei mitään ongelmia pitäisi olla. Tässä toisessa ei varmaan sen kummemin mitään arviota enää tehdäkään, kun eka synnytys meni ongelmitta.
Täällä myös väsymys jatkuu |O Edelleen siis odottelen sitä energiavaihetta
Samaa mieltä, että nyt ollaan siinä tylsässä vaiheessa, kun mitään ihmeellistä ei oikein tapahdu. Liikkeet eivät ole vielä selkeitä, seuraavaan ultraankin on vielä kuukausi ja neuvolaankin useampi viikko, plääh. Mahaa nyt on onneksi jo sen verran, ettei voi erehtyä olevansa raskaana.
Ekat jouluvalot laitoin viikonloppuna
Tai siis sellaisen paperisen tähden ikkunaan. Muksut olisivat halunneet kaivaa jo kaikki muutkin koristeet esille, mutta vielä sain toppuuteltua.
Uskomuksista... Edellisen raskauden perusteella olisi pitänyt tulla poika, kun maha kasvoi eteenpäin, mutta tyttö tuli. Ja näyttää tämä toinenkin maha puskevan enemmän eteenpäin. Työkaveri on pyöräyttänyt myös kaksi tyttöä ja molemmilla kerroilla poikamaha eli eteenpäin työntyvä suippo. Itse en ihan hirveästi perusta noihin vanhoihin uskomuksiin.
Mymosa, jos olisin itse samassa tilanteessa, niin todennäköisesti kertoisin avoimesti raskaudesta. Saisi työnantaja sitten itse tehdä ratkaisunsa. Mutta onhan nämä hankalia asioita, etenkin jos työpaikalla on huono henki ja esimies v-mäinen. Jos omalla työpaikallani olisi tämä tilanne, niin todennäköisesti olisin viimeiseen asti pantannut tietoa. Mutta onneksi työporukan/esimiehen kanssa on avoimet välit ja vakkarityö, niin pystyin kertomaan jo melko varhaisesssa vaiheessa. Viime viikolla työkaveri (mies) itse asiassa sanoikin arvostavansa sitä, että kerroin jo niin varhain ja myös avoimesti siitä, että meinaan olla tällä kertaa pidempään pois. Nyt kun kertoi hyvissä ajoin, niin on voinut myös suoraan sanoa, jos kuvottaa ja väsyttää ja veto ei ole parhaimmillaan. Ja toisaalta jos olisi vaikka tapahtunutkin jotain (esim. keskenmeno tai joutunut pidemmälle sairaslomalle), niin olisi työkaverit tienneet poissaolon oikean syyn, eikä olisi tarvinnut arvuutella ja ihmetellä.
Eilen olin ihan tippalinssissä, kun tytär (2 v 7 kk) hoidosta hakiessa sanoi, että "sitten kun vauva syntyy, niin äiti hoitaa vauvaa ja minä hoidan äitiä" :heart:
Moni ihmetellyt loppu kuun odottajien vähyyttä. Mut voi laskea henkisesti mukaan loppukuun odottajiin, vaikka laskettu aika nyt virallisesti onkin 20.4. (ultran perusteella). Ite sitä mieltä 28.4. on lähempänä oikeaa (mensuista laskettu). Oon jo asennoitunut siihen, että muiden ollessa vappubrunssilla minä ähellän Hyvinkäällä synnyttämässä
Jaahas, nyt syömään spydäriä