*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Soitin juuri siskollenikin jolla vain 1 lapsi eikä hän ole ainakaan käynyt Oulussa äitiyspoliklinikalla silloin 6.v sitten kun hänen poika syntyi...Kertoilkaapa lisää kokemuksia. Tietty voisin kyllä soittaakin huomenna tuonne ja kysyä että mitä asiaa aika koskee..Muoks. tuolloin 8.3 jolloin aika on äitipolille on viikkoja 33+4. Mulla kyllä nyt mietityttää tuo sen verran että soitan sinne huomenna :)
 
Viimeksi muokattu:
Torniossa tai siis Kemissä tehdään synnytystapa-arvio ensikertalaisille loppuraskaudesta, muille vain jos erityistä syytä.

Aamulla soitin neuvolaan supisteluista. Ensimäinen neuvolalääkäri olis oikeasti vasta rv 26. Ja ensimäinen vapaa aika lääkärille ois ollu 22.11. Meen sitten ottaan vain sen streptokokin ja pissanäytteen. Neuvolatäti käski mennä päivystykseen hakeen sairaslomaa, mutta en kyllä halua saikkua, haluaisin vain että joku tarkistais ettei supparit saa mitään aikaiseksi.

Tulin oikeastaan nyt vain poksumaan.

Kultakurkku 16+0
 
Kanta-Hämeessä tehään synnytystapa-arvio rv 36-37 ainoastaan niille joilla edellinen synnytys ollut imukuppi, sektio, hätäsektio tai muuten epätäydellinen synnytys/jos on tullu jotain häikkää. Muuten vaan vikassa lääkärineuvolassa lääkäri tekee sisätutkimuksen ja "päättää" mahtuuko vauva syntyyn alakautta.
 
Viimeksi muokattu:
Olipas kultakurkku outoa. Tänään samasta asiasta puhuin neuvolatädin kanssa ja totesimme, että tärkeinä on seurata kohdunsuun tilannetta säännöllisesti. Tavoitteena, että voin olla mahd. pitkään töissä. Tietty tulehdukset hyvä katsoa. Mua ittee harmitti kuopusta odottaessa, kun osa lääkäristä luuli, että sitä oli vaan saikkua hakemassa, kysyivät, että haluatko jäädä sairauslomalle. Sit jo hermostuin ja sanoin, että minä en halua jäädä saikulle, mutta haluan että sinä ammattilaisena sanot, etttä milloin on pakko jäädä, siihen asti olen töissä. No näin se lopulta menikin, kun kaula lähti lyheneen.

Niin ja siis täällä pääsee lääkärille, vaikka ajat täynnä. Ottavat väliin tämmöset tapaukset
 
Viimeksi muokattu:
Mymosa mä kyl kertoisin raskaudesta ja kerroinkin juuri tulevalle työnanatajalle eikä se potkuja antanut. Meillä sis vaihtuu yrittäjä ja annoin mahdollisuuden tehfä itse päätöksensä asiasta. Oli kiitollinen kertomisesta ja toivoi et olisin valmis itse pysymään äitiyslomaan asti :) Tiedän ettei raskaudesta tartte kertoa mut itse henkilökohtaisesti oon sitä mieltä et me naiset pilataan tietyllä käytöksellä omat työmahdollisutemme pimittämällä asioita.. Mut paljon se on työnantajastakin kiinni.

Champion ja Martta 17+6
(.)
 
Täällä ilmottautuu yksi naisten työmahdollisuuksia pilaava pimittäjä.. En ole kertonut uudessa työpaikassa kenellekään olevani raskaana, enkä myöskään aio kertoa ennenkuin pakko koska olen 80% varma että saan kenkää. Ei ole mukava asiaa salata, mutta oon kerranki päättäny olla niin itsekäs, että mielummin tienaan siihen asti rahaa kunnes pakko kertoa. Jokanen tallaa tyylillään. Haastattelua en tienny oottavani, vakityötä tarjottaessa tiesin, mutta otin työn vastaan kun eihän raskaus saisi siihen vaikuttaa.

Vituttaa, väsyttää, nälkä ja junat myöhäs..
 
mulla vakituinen työ, joten kertomiselle se ja sama ja oon perhevapailla tällähetkellä jonka aikana ei edes saa irtisanoa mistää syystä. Ja kerron vasta kun on pakko, eli ens kuussa...Tyäönanataja on täys ?*%&!#!!!! Eikä kumpikaa tykätä toisistamme, ja hän hoitaa asioita tekstarein välillä, joten olen ilmoittamassa hälle tekstarina että jään äitiyslomalle! En jaksa alkaa jauhamaan paskaa yhtää enempää ku ois pakko.
 
Moikka... taas on aikaa vierähtänyt ja monta sivua tekstiä tullut :D En jaksanut läheskään kaikkea lukea...

Olin tuossa neljä viikkoa sairaslomalla, ja tuntuu et ihan puhti pois lähinnä huolen takia. Nyt ma olin ekan päivän töissä ja katsotaan nyt kuinka lähtee meneen. Onneksi meillä sen verran monta työntekijää töissä että pystyn hyvin välttelemään raskaimpia hommai ja vuoroja :)

Hankintoja: Mä jossain vaiheessa päätin et hankin kamaa vasta sit ku oon saanut äitiyspakkauksen, mutta toisin kävi :D Nyt on jo häkkäriä, hopitopöytää ja pari nuttua hankittuna... En malttanut :D

Mä oon kuukauden sisällä käynyt kahdesti veittämässä osan yötä Acutassa, neljä kertaa ultrassa, kolmesti neuvolalääkärillä... Vähän jo ronklaaminen tympii :p

Joku puhunut liikkeistä. Mun maha on kuplinut viikon kaksi, mutta ainoastaan tunnen sen silloin kun maha joutuu ahtaaseen asentoon esim. kyykyssä. Kaippa se Taavi hermostuu kun rupee ahistamaan :kieh:

Mutta tämmöstä tänne...

~Pumpsi & Taavi 16+0~
 
Huomenta.

Eilen oli neuvola ja samalla laajennettu terveystarkastus. Muuten ihan miellyttävä reissu sai tosin lievästi keljuja vivahteita: täällä on samoissa tiloissa äitiys- ja lastenneuvolan kanssa muutakin vastaanottoa, jonne sitten odotti aikaansa varsin tukevasti päihtynyt ”herrasmies”. Hän samalle penkille istuuduttuaan tuli taputtelemaan vatsaani (jumalauta!!) ja siviilisäätyäni tiedustelemaan. Yökki! Mulkoilin kelloa jo aika hätääntyneenä, kun aikani oli vähäsen myöhässä. Neuvolan ovi sitten aukesi ja terveydenhoitaja-opiskelija kutsui sisään, jonne kipitin juoksun kanssa.

Valtakunnassa vaikutti olevan kaikki hyvin. Sydänääniä kuului suunnilleen 140:n kyytiä, kunhan ne saatiin kuulumaan - tällä kertaa aika alhaalta. Painoa oli tullut edelliseen käyntiin nähden 2,3 kiloa lisää ja tätä edellisten käyntien välillä oli tullut 2,5 kiloa lisää. Hemoglobiini ei ole koskaan aiemmin ollut noin alhaalla, joten pitää ottaa pinaattia ohjelmistoon.

Tänään sitten jo sinne valmennukseen…

Millaisia kokemuksia teillä on raskaana lentämisestä? Reissu pitäisi tehdä alkuvuodesta, kun aiemminkaan ei ehdi, mutta tohtiiko sitten…


Mallamia & Pikku Myy 18+1
 
No niin,sainpahan sen kuvan toimimaan..olisi tosiaan apua jos olisi tekniikan ihmelapsi:D
Mulla vaan väsymys jatkuu:( Onko muita jotka voisivat vieläkin nukkua vaikka vuorokauden ympäri?
Laitoin eilen pojan ikkunaan jouluvalon:LOL: sellaisen tähdenlennon..onpahan enemmän valoa leikkeihin..Joko te muut olette alkaneet laitella valoja vai vasta lähempänä joulua?
Ja lainatakseni Mymosaa..Tämä on odotuksen tylsintä aikaa kun mitään ei oikein tapahdu..kahden viikon päästä taas neuvola että sitä odotellessa..Kysyin viimeksi neuvolalääkäristä niin se on kuulemman noin rv 26 ja ensimmäinen ja viimeinen lääkärillä käynti.

 
Viimeksi muokattu:
Neuvolas käyty
RR: hyvä
hb: lähteny alas päin mut hyvä edelleen 144 -> 126
Sikiön syke 145, potki ja huito anturia kunnes livisti piiloon :heart:
mun paino noussu takas siihen mistä lähettiinkin, hetkeks tippu.. :(

Minä voisin edelleen nukkua tai ainaki maata punkas ympäri vuorokauden :) mutta ei auta... työt kutsuu taas.

P 16+3
 
mymosa
Mä mietin miehelle isyyspakkausta.. kattelen netistä millasia vaihtoehtoja ois. Mutta oisko ihan höhlää jo antaa sellainen joululahjaksi.. jotenkin sitä vain on ihan pessimisti.
 
Synnytystapa-arviosta... Edellisessä raskaudessa Kirkkonummella neuvolalääkäri teki synnytystapa arvion olisko ollut viikon 36 tietämillä (kyseessä siis eka raskaus). Polille olisivat ilmeisesti laittaneet ainoastaan siinä tapauksessa, että olisi ollut jotain häikkää/synnytyspelkoa tai edellisissä synnytyksissä ollut ongelmia. Mutta ihan siis vaan arvioi vauvan painoa ja minun lantion leveyttä ja sen perusteella arvio, ettei mitään ongelmia pitäisi olla. Tässä toisessa ei varmaan sen kummemin mitään arviota enää tehdäkään, kun eka synnytys meni ongelmitta.

Täällä myös väsymys jatkuu |O Edelleen siis odottelen sitä energiavaihetta :) Samaa mieltä, että nyt ollaan siinä tylsässä vaiheessa, kun mitään ihmeellistä ei oikein tapahdu. Liikkeet eivät ole vielä selkeitä, seuraavaan ultraankin on vielä kuukausi ja neuvolaankin useampi viikko, plääh. Mahaa nyt on onneksi jo sen verran, ettei voi erehtyä olevansa raskaana.

Ekat jouluvalot laitoin viikonloppuna :) Tai siis sellaisen paperisen tähden ikkunaan. Muksut olisivat halunneet kaivaa jo kaikki muutkin koristeet esille, mutta vielä sain toppuuteltua.

Uskomuksista... Edellisen raskauden perusteella olisi pitänyt tulla poika, kun maha kasvoi eteenpäin, mutta tyttö tuli. Ja näyttää tämä toinenkin maha puskevan enemmän eteenpäin. Työkaveri on pyöräyttänyt myös kaksi tyttöä ja molemmilla kerroilla poikamaha eli eteenpäin työntyvä suippo. Itse en ihan hirveästi perusta noihin vanhoihin uskomuksiin.

Mymosa, jos olisin itse samassa tilanteessa, niin todennäköisesti kertoisin avoimesti raskaudesta. Saisi työnantaja sitten itse tehdä ratkaisunsa. Mutta onhan nämä hankalia asioita, etenkin jos työpaikalla on huono henki ja esimies v-mäinen. Jos omalla työpaikallani olisi tämä tilanne, niin todennäköisesti olisin viimeiseen asti pantannut tietoa. Mutta onneksi työporukan/esimiehen kanssa on avoimet välit ja vakkarityö, niin pystyin kertomaan jo melko varhaisesssa vaiheessa. Viime viikolla työkaveri (mies) itse asiassa sanoikin arvostavansa sitä, että kerroin jo niin varhain ja myös avoimesti siitä, että meinaan olla tällä kertaa pidempään pois. Nyt kun kertoi hyvissä ajoin, niin on voinut myös suoraan sanoa, jos kuvottaa ja väsyttää ja veto ei ole parhaimmillaan. Ja toisaalta jos olisi vaikka tapahtunutkin jotain (esim. keskenmeno tai joutunut pidemmälle sairaslomalle), niin olisi työkaverit tienneet poissaolon oikean syyn, eikä olisi tarvinnut arvuutella ja ihmetellä.

Eilen olin ihan tippalinssissä, kun tytär (2 v 7 kk) hoidosta hakiessa sanoi, että "sitten kun vauva syntyy, niin äiti hoitaa vauvaa ja minä hoidan äitiä" :heart:

Moni ihmetellyt loppu kuun odottajien vähyyttä. Mut voi laskea henkisesti mukaan loppukuun odottajiin, vaikka laskettu aika nyt virallisesti onkin 20.4. (ultran perusteella). Ite sitä mieltä 28.4. on lähempänä oikeaa (mensuista laskettu). Oon jo asennoitunut siihen, että muiden ollessa vappubrunssilla minä ähellän Hyvinkäällä synnyttämässä :LOL:

Jaahas, nyt syömään spydäriä :p
 
Eiliset neukku kuulumiset
RV 18+5
paino +600g/vk
paineet 110/70
hb 131
sf 15
sykkeet 150
Liikkeet tuntuu uloskin päin jo ihan hyvin ja sen sai neukkutätikin tuntea kun sydänääniä kuunteli. Seuraav neuvola 29.11 ja sillin Kela papereita täytellä.

Tiukuliina ja papunen rv 18+6 ja huomenna poksuu
 

Yhteistyössä