*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Bluebaby mä tiedän yhden ihmisen joka sai tietää vauvan sukupuolen rv14 tai 15 eli eiköhän ihan mahdollista jo olisi:)
Synnytystapa arviosta, mulle ai ainakaan esikoisesta tehty sisätutkimusta.Lääkäri vain kokeili vatsan päältä miten päin muksu on ja arvioi painon joka ihme kyllä osui lähes oikeaan:p Meidän esikko oli jostain syystä aina pää alaspäin kun sitä kokeiltiin..
Mäkin löysin ihanan takin mutta hintaa oli 225€:O joten eiköhän se kauppaan sitten jää..:D
Sf-mitta esikoisesta mitattiin joskus rv18+ ja tästä varmaan menee sitten yli puolenvälin kun seuraava neuvola rv16+ niin tuskin mittaavat.

Avantasia 14+6
 
Mä kävin viime pe neuvolassa eli 16+6 viikot ja sillon mittas sf-mitta oli 17, yläkäyrän yläpuolella meen ja se tod näk tasaantuu kun viikkoja kertyy, molemmista aikasemmista raskauksista sama juttu.
Tänään oli meidän Viivin 8kk lääkärineuvola ja terkka kysy, että haluanko itselleni tällä käynnillä influenssa rokotteen, sanoin miettiväni ens viikkoon. Mites muut, aiotteko ottaa rokotteen? Alku raskaudessa on kuulema keskenmenon vaara, mutta ei enään näillä viikoilla. Vauvallekin tulisi 6kk:n suoja...mutta silti mietityttää otanko vai en :confused:

Sale ja Pupu 17+5
 
Heippistä!

Mä en aio ottaa influenssarokotetta. En oo mitään näitä "ylimääräisiä" ottanut. Jotenkin tuntuu, että selviän varmasti ilmankin.

Mullakaan ei ollut kokoarviota äitiyspolilla ja Oulussa siis asustelen. Jouduin äpolille rv 38+ kun vauva ei ollut kääntynyt, mutta siis tää perus "mahtuuko vauva tulemaan lantiosta" jne. -tutkimus tehtiin ihan neuvolassa. Jos vauva ois ollu oikein päin niin en ois käyny ollenkaan äpolilla. On niin hassu miten tämäkin voi vaihdella alueittain.

Mallamia, Olipas ällö kokemus neuvolassa :/. Mä aion lentää tammikuun lopulla Helsinkiin täältä Oulusta. Tietenkin sillä oletuksella, että kaikki on mennyt ok ja neuvolasta antavat luvan lentää. Tälle syksylle oon lentäny pari kertaa eikä oo ollu muuta ongelmaa kuin järjetön turvotus jaloissa. Tammikuuksi täytynee ostaa tukisukat :p.

avantasia, Kova väsymys on täälläkin. Mut sit kuitenkin jos nukun päivällä pitkät päikkärit niin illalla ei tuu yöuni niin joutuisasti. Tosi raivostuttavaa!

(.) Neuvolassa kävin tänään. Sielläkin sanoin, että muuten on menny mallikkaasti, mutta väsyttää tosi paljon ja selkää särkee välillä. Terkkari antoi sellasen voimavara-kyselyn, joka mun täytyy täyttää ja miehen myös oma. En tiiä onko se sitten sellainen, joka annetaan kaikille vai oliko se huolissaan meidän jaksamisesta. Siinä oli sellaisia kysymyksiä mm. että koetko itsesi pirteäksi, nukutko tarpeeksi, varjostaako odotustasi joku asia (esim. oma tai läheisen alkoholinkäyttö tai peliriippuvuus). Aika outo mun mielestä kun itse tiedän olevani ihan kunnossa, parisuhde on kunnossa ja lapsi on kunnossa :eek:. Mutta hyvähän se tietty on, että tutkivat. Mieluummin näin kuin että pulassa olevat jäisi yksin. Painoa oli parissa kuukaudessa tullu lisää tasan 2 kiloa, paineet oli ennallaan, pissassa oli kahella plussalla valkosolut (muistaakseni) ja terkka epäili pissatulehdusta. Mä taas epäilen liian herkkää tikkua :p Mutta hänen mielikseen kiikutan huomenna aamulla pissanäytteen labraan :). Hemoglobiinia ei otettu kun se oli eka kerralla niin hyvä. Vauvan syke oli 158-160. Ens neuvola on sitten kuukauden päästä. Sillon käydään läpi tuo kysely ja saadaan kelan paprut :) Tasan kolme viikkoa rakenneultraan! \o/

Adalmis ja Kerttu 18+0
 
Ihanaa että on taas uusi kuukausi korkattu. Nyt alkaa jo tuntua siltä että aika alkaa kuluakin nopeesti.
Ite olen saikulla parhaillaan, lekuriin parin tunnin päästä. Kamala kurkkukipu, ja hirvee yskä ja limaa tulee yskän mukana. Pelottaa että tuo yskiminen vaikuttaa jotenkin vauvaan. Ja alkaa olla jo kurkku ja keuhkot ihan rikki tästä yskimisestä, ja yölläkään ei saa nukuttua kunnolla.
Ens ti olis neuvola, siellä onneks pääsee kuuntelemaan sydänäniä jos ei terveyskeskuksessa ole siihen mahollisuutta.

Killiäinen 16+4, vieläkään ei olla keksitty työnimeä... =)
 
Tavoistani poiketen meinaan ottaa nyt rokotteen. Sairastin kuopusta odottaessani pahan kuumetaudin ja olen saanut jostain päähäni, että se on voinut vaikuttaa kuopuksen neurologisiin vaikeuksiin. En ole tästä kenellekkään lääkärille puhunut, kunhan sain päähäni. Olen saanut myös päähäni, että se voisi johtua syöksysynnytyksestä, jota en sitäkään ole juuri lääkäreille puhunut. Ja siis sen takia mietin nyt sektioita. Mutta jotenkin vaan siis tuntuu hyvältä ottaa rokote nyt. Otettiin eilen myös kuopukselle, kun n. täti suositteli.
 
Adamis: Me saatiin jo ekassa neuvolassa täytettäväksi voimavara lappu, on varmaan ihan normaali käytäntö...?? Ainakin mun ystävä joka viime vuonna synnytti oli myös sellaisen täytellyt..

Influenssarokotetta en varmaankaan ota, jotenkin kun se vaan epäilyttää :|

Sf- Mitasta oli puhe viime viikolla neuvolassa (silloin rv 15+) sanoi, ettäensi kerrasta lähtien aletaan mittailee joka käynnillä, seuraava neuvola rv 19+..

Mun kaverilla tehty ultra rv 15-16 ja sai tietää pojan olevan tulossa ja poikahan se oli :) Että voihan ne sen kertoa jos näkymä on hyvä :)
 
Neuvolassa käyty ja paino tippunut 0,5 kg - olisin ollut valmis kuulemaan myös + 5 kg, mutta toisin kävi - eli ihan hyvä tilanne. Ja muutenkin kaikki ok.

Mä olen kyllä ollut menossa hakemaan infulenssa rokotetta, mutta pitää vissiin vielä vähän googlettaa, että uskaltaako.
 
Hei

Neurootikko ilmottautuu. Illalla nukahdin sohvalle, ja heräsin siitä sitten puolikolmen aikaan. Siinä sitten kävin vessassa ja kömmin sänkyyn. No eihän se uni tullu, ja mielikuvitus lährti laukkaamaan. Mietin että entä jos mulla onki taas keskeytyny keskenmeno ja sen töi supistelee. Soitin sitten aamulla neuvolaan ja kävin kuunteleen sydänääniä... Kaikki hyvin. Mutta yöllä sillon puoli kolmen aikaan ei kannata alkaa mitään miettimään, tulee vain hysteeriseksi...

Terkkari melkein painosti sinne tk lääkärille hakeen saikkua. Sovittiin sitten että katon nyt viikonlopun kun mulla la, su, ma vapaa. Ja maanantaina käyn siellä labrassa ja soitan terkalle tiistaina uudestaan. Töissä pomo on kyllä välillä kunnon kusipää. Oli työkaverille sanonu, kun se oli hakenu pomoa kantoavuksi raskaaseen senkkiin, että kyllä se kultakurkku joutaa kantaan. Vaikka olin sille tiistaina sanonu, että painostavat saikulle kun meinaa supistella. Ja pomo nainen. Sitten kun jään saikulle, niin varmaan on siitäkin sitten naama norsunvitulla...

Kultakurkku 16+2
 
Meilläkin on ens neuvolassa toi voimavara-kysely, joten miehen toivottiin tulevan mukaan (no se nyt on ollut muutenkin joka kerralla mukana:) ), eli taitaa olla ihan yleinen käytäntö tuo. Esikoista odottaessa pari vuotta sitten ei tollasta vielä kyllä ollut...

Influenssa-rokotetta en varmaan ota, en ole aikasempinakaan vuosina ottanut.

Takit: Mulla olis nyt kolme takkia joihin maha mahtuis. Niistä vain yksi on varsinainen äitiystakki, muut on vaan leikkauksiltaan sellasia et maha niihin menee. Mutta kaikki kolme ovat villakangas-takkeja, et toivottavasti ei nyt kauheita paukkupakkasia tule. Joskin liikun muutenkin joka paikkaan autolla, eli enköhän mä pärjää :)

kultakurkku: Ärsyttävä pomo! Nyt ainakin jäät saikulle, ihan vaan sen kiusaksi! :vampire:

Nellin kuulumisia edelleen kyttäilen...:)

Ceali 18+2
 
Tänään tuli siskolta se äitiystakki :) Mahastahan se kyllä menee, on oikein hyvin tilaa mahalle, MUTTA kauanko menee tissien kohdalta :whistle::O Nooh, toivottavasti ei tästä ala kovin paisumaan tai pitää jotain patenttia keksiä tuohn rintavarustuksen kohdalle siihen takkiin.. :) Että on tuossa nyt pari kolme vaihtoehoa ens hätään ainakin :)
 
influenssarokotteesta, otin sen nyt viime neuvola käynnillä kun sitä niin suosittelivat.ja samalla ns. Pelottelivat niillä kertomuksillaan mitä voi käydä jos itse sairastun jne...
 
Viimeksi muokattu:
En ota rokotetta vaikka saisin sen ilmaseksi oman perussairauteni takiakin. Helmiä odottaessa otin sen sikapiikin ja nyt en riskeeraa tätä raskautta sillä piikillä. Tuo influenssa piikkihän sisältää myös tuon sikapiikin. :/
 
Influenssa mä otin kyl sikapiikin sairauteni vuoks viimeks eikä harmita kun en sitä sikanuhaa sit sairastanut joko sen vuoksi tai jonkun muun syyn. Nyt saisin ton influenssarokotteen mut mulla on ollut niitä anafylaktisia reaktioita niin paljon ilman järkevää syytä ja yksi km sen vuoksi niin äitikin meinas hoitsuna ettei mun kantsi riskeerata mitään joten en ota sitä. Tulee sit influenssa jos tulee mut mieluummin ei. Kerran oon sen sairastanut ja makasin kolme viikkoo sängyssä, niin kaameeta se oli..

(.) No niin tässä nyt kävi et miehen työpaikalla mennään taas alamäkee ja sen projektihommasta ei nyt ole varmuutta. Tänään tuli soitto Porin prikaatista et olis paikka Afganistanissa puoleksi vuodeksi maaliskuusta lähtien. Maanantaina miehen pitää siihen antaa vastaus lähteekö mut sovittiin nyt et lähtee. ELi olen st puoli vuotta Yh jälleen. Onneksi tällä kertaa kotona lasten kanssa eikä tartte käydä töissä ja olla kotona ja onneksi on kesä. Mies tosin ei välttis synnytykseen pääse kun sen lomat ei välttämättä mene yksiin vauvan syntymän kanssa.. Huoh..

Champion ja Martta 18+1
 
4D ultra erittäin onnellisesti takana :) ihana kokemus oli nähdä kaikki pikkuosat pienestä ihmisestä ja kuulla että kaikki on hyvin:heart: nopea toimitus mutta kaikki mitattiin, poika on terve ja erittäin vilkas :) ja taas "aikaansa" edellä eli laskettu aika olis 1.4. mutta sitä ei muuteta. suosittelen kyllä kaikille jos vähänkin on huolestunut olo mutta jos pystyy niin kannattaa odottaa myöhemmille viikoille. Tässä jo näkee rakenteen ja sukupuolen mutta ei kasvoja kunnolla. Paitsi kyllä siitä jo näki että isänsä nenän poitsu saa :D (raukka ;)).
On todella huojentunut olo ja nyt mä alan nauttimaan tästä raskaudesta enkä enää huolehdi koko ajan ja pelkää pahinta.
 
mymosa
Nellille onnittelut pojasta :)
Varmasti ihana kokemus ja en malta odottaa, että itse pääsis.. Mutta odotellaan vuoden vaihteeseen.

Kuunneltiin miehen kanssa menninkäistä ja mies kerkes kaks kertaa nukahtaa, ennenkuin löysin äänet.. Miten ne onkin vieläkin niin työn ja ettimisen takana. Mutta saatiin kuulumaan ja mieskin vihdoin kuuli, kun ei tuonne neuvolaan ole tulossa kuuntelemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: NelliKaramelli
Onnittelut Nellille pojasta :) Ihania uutisia:heart:

Määki haluun.. Mut ei oo varaa, ei tosiaankaan nyt kun miehellä vielä loppuvuodenlomautuksia päällä, on perjantait lomautettuna kokonaan eli rahaa aika paljon vähemmän kuussa kuin normaalisti : / Mut mä toivon, että rakenneultra korvaa mulle tän 4D menetyksen :D

rv 16+6 (ja huomenna taas poksuu :) )
 
Nellille onnittelut vielä tätäkin kautta hienoista uutisista!

Toi 4d olis kyllä ihana, täytyy miettiä sitä rakenteen jälkeen. Eiks tuolla 4d:ssä voi käydä tyyliin joskus rv 24:kin? Missä sä Nelli kävit 4d:ssä?

Champion: Oho, aikamoinen työkomennus! Hieno homma toki, mutta harmi ettei sitten välttämättä pääse synnytykseen ja vauvan ekoihin kuukausiin mukaan. Onko siis paljonkin ollut noilla komennuksilla ennestään?

Ceali 18+3
 
Sikiön rakenne näkyy parhaiten 18.-24. raskausviikolla, mutta neliulotteisia sikiötutkimuksia voidaan tehdä missä raskauden vaiheessa tahansa.

avaa linkki - > Ultra


Itse olen varannut tuonne femedaan ajan rv 23+1, joka on tosiaan 3 viikkoa 2.uäseulan jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
Hienoja uutisia nelli! Itse mietin kans sitten rakenneultran jälkeen, joka mulla vasta viikolla 21. Sen tekee kuitenkin erikoislääkäri, joka katsoo tarkkaan kaiken mahdollisen, koska kuopuksella on se kehitysviive ja hyvin luultavasti mua tullaan ultraan loppuraskaudessa polilla useampaan kertaan. Mutta en oo aikasemmin ollut ja jos/kun tämä jää viimiseksi lapseksi, niin oishan se kiva.

Championin perheellä on kyllä mielenkiintoinen kevät. Toivottavasti vauva ymmärtää tilanteen ja osaa olla äipälle nätisti:)

Ja minä poksun, ihanaa

Pomppuli ja muru 17+0
 
mymosa
Championille tsempit tilanteeseen. Onneksi tässä maailmassa on moni muukin pärjännyt yksin lasten kanssa :)

Ei onnistuis mun kanssa, ois liian raastavaa.. Joten hattua pitää nostaa kuka siihen pystyy :)

Pitäis alkaa värjää hiuksia ja kulmia, ois yhdeltä se haastattelu. Kävin just äidiltä hakemassa preppausta ja koetan nyt johonkin rakoon tunkea tän raskauden.. Kun olen kuitenkin helmikuusta asti ollut kyseisessä paikassa harjoittelussa niin on ihan oikeudenmukaista kertoa, ei minusta ois katsomaan ketään siellä silmiin jos valittaisiin ja sitten kertoisin, että hahaa olen paksuna.
 

Yhteistyössä