***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Onnea Milli2 typykästä!! :flower:=)

Taas alkoi uusi viikko ja tänne ei mitään kummempia. Eilen illalla sukkapuikot häiritsi, mutta yön sai kuitenkin nukkua kipuilematta. Mitä nyt asennon vaihtoihin ja vessaan sai heräillä tasasin välein. :rolleyes:
 
Millille onnea rinsessasta :flower:

täälä ei kans mitään uutta. vauva möyriny eilen ja tänään aktiivisemmin kuin koko vime viikolla, luulen et viime viikon oli niin väsyny niistä suppareista mitä oli lähes koko viikon...

ajattelin lähteä kärkkymään äiten luo josko tänään sais sen jalkahoidon kun ei reilu viikko sit ehditty... on luvannu tehdä jalkahodon ennen synnytystä:D

erittäin kaunista ja aurinkoista ja sanoisinko sikiävää viikkoa kaikille:hug:
 
eilen illalla siinä yhdeksän aikoihin alkoi todella kivuliaat säännölliset supistukset Niitä seurailin pari tuntia ja kesti n. 2h 30 min, sitten loppui- supistuksia tuli 10min välein ja kestokin oli n.60sek. Olin jo ihan varma että nyt lähetään synnyttämään, mut eipä sit vielä tarvinnutkaan. Nyt kyllä muistui mieleen millasia ne synnytyssupistukset viimeksi oli :D Mies oli ihan innoissaan jo lähdössä sairaalaan ja oli hiukan huolissaan kun mä halusin odotella kotona- no, eipä tarvinnut turhaa lähteä.

Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: Aika monta Huhtikuista on jo tupsahtanut maailmaan :)

...ja mies kielsi multa metsälenkit eilisen johdosta, sanoi, että hänellä on parempi mieli jos tietää, ettei josain keskellä metikköä rupea supistelemaan. Lupasin etten enää pahemmin lenkkeile(ja tuskin lenkkeilenkään kun vauva painaa tonne alas niin pahasti).

jassåå+pyöriäinen 38+5
 
Onnea Milli:flower::kiss:

Täällä ollaan yhessä kasassa viel...ei taija mulla tuo tulpan tulo vaikuttaa yhtää mitää|O
Eli asennoidun siihen, et yli mennään että heilahtaa:stick:

Adalmiksella ihana masunen siellä:heart:
jassåå alkanu jotaki tapahtuu, toivottavasti supparit palaa, eikä enää häviä :)

rv 38+5
 
jassåå: Jospa tuo jo enteilisi että lähtö on tosi lähellä :)

suska: Toivotaan, että saat tänään ansaitsemasi jalkahoidon :)

Minä sain vähän rahaa synttärilahjaksi, niin mietin josko kävis laittaa kulmat ja värjää ripset, vaikka ensi viikolla.. Tai sit säästän siihen kun vauva on tullut, en tiiä vielä.. Jotain kivaa itelle niillä vois hommata :)
 
Nyt täytyy tulla valittamaan:O Yöt on mennyt nyt pyöriessä kun särkee selkää ja tuntuu et menkat alkaa.Vauvakin "zumbaa" keskellä yötä:whistle:.Oksettava olo vaivaa ja väsymys on niin päivisinkin niin valtavaa että tekis mieli vähän väliä itkeä kun pitäis jaksaa touhuta kaikkea:(
Nyt ollut lisäks kurkku kipeä,öisin palelee ja hikoillaan niin sekään ei auta nukkumista.
Tervetuloa uusille,täältä alkaakin porukka pikku hiljaa hupenemaan:)
Onnea vauvoista:heart: En nyt muista minne kaikkialle niitä oli tullut:ashamed:
Mukavaa uutta viikkoa:) Jospa se täälläkin alkais muuttua parempaan suuntaan..
Avantasia 35+3
 
Jospa sitä itsekkin kirjoittelisi jotain, kun enimmäkseen olen käynyt täällä muiden kuulumisia lukemassa :) neuvolassa tuli käytyä, viikkoja 36+4:

paino: 98,5kg (yhteensä koko rauskauden aikana tullut +3kg)
turvotus: + (erehdyin kertomaan viikonloppuna turvoksissa olleista sormista)
RR: 118/87, p.112 (dg. sinustakykardia, mikä selittää korkean pulssin)
U-prot: +
Hb: 94! (ja tarkempiin verikokeisiin...)
kohdunpohja: 33 (laskenut 0,5cm)
tarjonta: RT
liikkeet/sykkeet normaalit

Vauva laskeutunut, ei saaneet th ja opisk enää päätä heiluteltua :) Supistuksia/sukkapuikkoja päivittäin. Virtsan prot ja veri johtuivat luultavasti kypsyneestä kohdunsuusta, otettiin varmuudeksi tarkempi näyte vielä. Eli hyvällä mallilla näyttää olevan. Ainut tuo pika-Hb, joka väitti olevansa 94. Epäilen vahvasti mittausvirhettä, mutta käväisinpä vielä antamassa laskimonäytteen.

-nokikana-
 
Milli2: Onnea pikkuisesta prinsessasta! :heart:

Aloitin aamun reippaasti siivoamalla melkein koko asunnon. Myöhemmin illalla pesen vielä kylpyhuoneen. Nyt pientä huilitaukoa ennen kuin lähden kävelemään tuonne aivan mahtavaan auringonpaisteeseen. :)

Postiluukusta tipahti hetki sitten tilaamani Bravadon The Body Silk -imetysliivit. Tuntuvat uskomattoman hyviltä päällä - ei hierrä eikä paina mistään! :heart: Näitä tulee varmaan käytettyä ennen imetysrumban alkamistakin, kun normaalit rintsikat ovat alkaneet tuntua epämiellyttäviltä. : /
 
Vanhempien herrojen, välillä nuorempienki, jutut kyllä tosiaan ottaa välillä aivoon. Kun sitä on selvitetty sodasta ja toisesta ja erämaareissuista ja jalat poikki juostu maratonia metsässä 200kg:n rinkkojen kanssa... Ja ennen ei naiset ollu tämmösiä valittajia kuin nykyjään. No joo, ehkei jutut nyt tälle tasolle mene, mutta asenne valitettavasti aina välillä.

Aaargh, mulla on ollu nyt useita päiviä karsea flunssa. Limatulppia kyllä tulee nenästä ja kurkusta ja tukkii hengitystiet. Ai, tuliko limatulppa jostain alempaa? :O Ei sentään oo kuumetta tai mitään, mutta ku muutenki nukkuu huonosti, niin ottaa aivoon, että nokka on tukossa, ja sen takia nukkuu entistä huonommin.

Mulla on turvotusta alkanu olee jaloissa joka ilta. Siis ihan selkeetä turvotusta, en oikeen tunnista jalkojani, kun ovat niin möykkysiä. Saa paineltua kivoja kuvioita...

Raskausarpia on kuulemma ilmaantunu. Mies siis tutki asiaa, kun eilen sohvalla makoilin iltasella jalat ylhäällä. Ite en näe niitä vatsan takaa, eikä kauheesti kiinnosta alkaa taskupeilin kanssa kuikuilemaan. Jos mä en näe niitä arpia, niin niitä ei ole olemassa. =)

Musiikista... En oo huomannu, että vauva ois ihmeemmin reagoinu kovaankaan musiikkiin, vaikka välillä on piipahtanu bändin harkoissa. Ja välillä kuunnellu kotona musiikkia. Ehkä se on tottunu jo. Ennemmin jos oon rauhassa paikallani, niin välillä alkaa kauhea möyryäminen vatsassa. Eilen tuntui, että on kaivamassa ulostulotunnelia.

Pesänraivausvaihe on menossa. Ei oo vielä edenny siivoamisen asteelle, mutta oon nyt urakalla saanu tehtyä tekemättömiä töitä pois. Lähinnä ompelujuttuja, mitkä on ollu pakko saada ennen vauvan tuloa tehdyksi. Kuten uus turvakaukalon päällinen, nyt voi sentään tuoda sen vauvan sairaalasta kotia. ;)

felina 38+5
 
Tänne on rantautunut totaalinen väsymys. Pää haluais tehä vaikka ja mitä: imuroida, leipoa, ulkoilla jne mut kroppa sanoo et en jaksa liikkua kuin suuren pakon edessä.. Eli lepopäivä tänään :)

Mulla niiiin himottais jotain suolasta piirakkaa :p ja voileipäkakkua... :p

Paranemisia flunssan ja vatsataudin kourissa oleville! :hug:
 
jäi jalkahoito haaveeks tältäki päivältä, oli kellarin raivaus sielä kesken niin en viittiny hätyyttää=) kävin sit vielä kummmitätiäki moikkaamassa ku samoilla nurkilla pyöriskelin...

otin äiteltä jäädykevuuan ku meinas pois heittää... no arvatkaa tekeekö mieli nyt sit tehdä joku ihana jäädyke... ennen kaikkea syödä sellasta... :p jos malttaisin v-loppuun odottaa niin miehen poikaki tykkäis varmasti... ettei kaikkea ihan ite miehen kans tulis syötyä... ku kovasti tehny viime päivinä taas kaikkee hyvää mieli, ja aina oon syöny sitä mitä mieli tekee :ashamed:

huomenna poksuu ja vauvasta tulee täysaikanen... :heart:
 
Täällä käyty tänään kampaajalla - ei taas tiedä millon pääsee.. Alapaineet koholla ja kävin siksi käyrillä perjantaina - seuraava ultra ylihuomenna. Painoa on nyt tullut alusta 10 kg. Alkuunhan mulle ei tullut painoa ja nyt tulee kilo tai kasi viikossa, vaikka olen jättänyt syömisen ihan minimiin ja herkut pois (mitä aiemin vedin ihan huolella). Nyt kun olo alkaa olla tukala; supistelee, kylmää hikeä, pyörryttää yms. niin herkut voisi lohduttaa :(

Olki ja Masukki 35+6
 
Nyt voi sannoo et jännittää. Aamulla pitää olla klo 8 polilla lääkärin kierrolla.
Limatulppaa meinaa tulla ja jonkin verran suppareita eli voihan se olla et yöllä jo mennään. ;)
Helepomminhan se käynnistyy jos on jo paikat valamiina eikä tartte epäkypsästä tilanteesta lähteä yrittään.
 
Kettelle tsemppiä huomiseen!

Ja yhdyn jatiskan sanoihin, paranemista ja jaksamista muille. JOtenkin ollut itellä ihan voimaton olo tänään. Kumm akun joku päivä energiaa on kuin pienessä höyryveturissa ja toisena ei jaksa yhtään mitään. No kai se vaan pitää kuunnella kroppaa. Mutta mulla vaan vähän sama kuin Löllöttelijällä, ajatuksissa tekisin kaikkee, mutta ei niin ei. Vähän ehkä laittaa jopa masentaan. Mutta huomenna päivä uus:)

Muru onneksi ollut virkeä, kumma että mahtuu vielä noin rymisteleenkin masussa, vaikka kokoa on niin reilusti. Mutta huojentavaa vaan, kun ei tarvi tehä liikelaskentaa, kuopuksesta sai koko ajan olla loppu ajan laskemassa.

Nyt vaakataso soffalle ja oottaan, että mies saa kuopuksen nukkuun ja tulee kuoriin mulle appelsiinia:) Hirrrrvee himo noihin.

Pomppuli j amuru 37+3
 
Viimeksi muokattu:
Kettellä alkaa jännät paikat, tsemppiä sinne :)

Nännien hieronta saa mulla aikaan supistuksia :D Eilen illalla ihan testi mielessä pyöriteltiin jotain vartti niin kyllä vaan muutaman välipäivän jälkeen supistuksia alkoi tulemaan :whistle: Mut lopetettiin sit ja kun nousin sohvalta niin supparitkin loppui siihen, mut ei haittaa, mulle iski totaalipaniikki jos alkaiski JO syntyy, kun on ne synttäritkin ja muutenkin tuli jotenkin "apua-olo" synnytyksen suhteen :O Niin että ei se kuitenkaan ihan niitä oikeita saanut aikaan, mut jotain kuitenkin :)

Tajusin tuossa sit että ei hitsi tässä oikeasti kauaa enää ole kun vauva tulee meillekin :O Ensi viikolla on neuvola jolloin viikkoja 38+ ja pääsiäinen on JO ensi viikolla ja silloin poksuu jo 39 viikot.. Ylikin voi hyvinkin mulla mennä, mut nuo viikot vaan käy vähiin ennen kuin loppuu :whistle:

rv 37+3
 
Tätäkin on varmasti kysytty (ehkä montakin kertaa) mut tuli mieleen, miten teillä kellä muitakin lapsia ennestään, niin on syntynyt edelliset ja miten synnytys käynnistyi vai käynnistettiinkö/ leikattiinko?? Mulla esikoinen supistuksilla rv 40+6 (2 vai 3 yötä valvoin suppareissa kotona, päiväksi hiipui, muttei täysin loppunut, sit lähdin kun olin jo niin naatti tuosta unettomuudesta) kuopus taas vesien menolla rv 41+5..
 
Hei kaikki!

Ilmoittaudun mukaan vielä näin viime metreillä :)

Olen 38-vuotias ja laskettu aika on 13.4. ja perheen kolmas poika tulossa :)
Viikkoja on 37+4.

Tämä odotusaika on poikennut kahdesta edellisestä huomattavasti, tosin edellisistä on jo aikaa kulunut, että voihan se olla että muisti tekee tepposet.

Masuasukki on iso poika jo, eilen synnytystapa-arviossa painoksi arvioitiin 3900, ihan pikkasen kauhistutti :) Aiemmat pojat ovat olleet tuon kokoisia syntyessään ja kumpikin oli vielä yliaikainen.

Saunaa ja siivousta lääkäri määräsi, että niillä mennään :)
 
mymosa
Esikoinen, koetettiin käynnistää 41+1 tuloksetta. Seuraavana päivänä ultra, lantioröntgen ja kiireellinen sektio.
Kuopus 39+6 suunniteltu sektio
Iltatähti tulee olemaan suunniteltu sektio.
 
Tervetuloa ilona*** :wave: Ja kyllä on potra poika tulossa :)

Hitto mä inhoan öitä! Ärsyttää kun ei toivoakaan hyvin nukutuista öistä, ainoa nukkumisasento on kyljellään ja sillonki max 30min per puoli ku lonkat särkee, loppuyöstä on jo niin kipeet kummatki lonkat et pitää lähtee joko käveleen tai väkisin maata selällään toivoen ettei happi lopu.. Aargh!!!! :stick: mä en ymmärrä mikä luomis työssä on menny vikaan, luulis että tulevan äidin olis tärkeä saada nukuttua ennen vastasyntyneen tuloa eikä olla jo valmiiks puolikuollu väsymyksestä... Kiukuttaa!
 
Heips :)

Poksun 37+0 Täysiaikanen vauva, ja nyt alkaa häätö ;D

Tänään kävin neuvolassa. Paino ei onneksi synttäriherkutteluista huolimatta ollu noussu kuin 700g. Kaikki muutenkin ok.

ONNEA tuhannesti kaikille vauvan jo saaneille :flower: :heart:
Ja tsempit meille kaikille muilla loppumetreille :hug:

Edellisistä synnytyksistä:
Esikoinen käynnistettiin ja syntyi 39+0 kolmessa tunnissa.
Kuopus lähti tulemaan itsekseen supistuksilla, joita sitten vauhditettiin tipalla, kun meinasivat hyytyä. Tyttö syntyi 39+3 ja kestoksi merkattu 2h, mielestäni kyllä meni pidempään.

Tervetuloa uusille mukaan, mukavaa kun vielä näin loppumetreilläkin löydätte tähän ketjuun :) Ja sitten kannattaa liittyä myös tuonne Facebookkiin, siellä kans erittän aktiivinen keskustelu, ja näppärä kävästä ja kommentoida vain jotain.

Toissayön valvoin supistusten tahdissa, mutta ei ne vielä mitään synnytyssupistuksia ollut. Ens yönä voisin lähteä ihan hyvin tositoimiin. mutta veikkaan et tää syntyy josku rv 39 tuntumassa. joskus 10.4. Ja sinne tuntuu olevan hirveen pitkä aika :(

Kultakurkku ja Eemi 37+0
 
Löllöttelijä, Mä kirosin ihan tota samaa esikoista odottaessa. Eikä yhtään helpottanu, että kaikki selitteli sen johtuvan vaan siitä, että keho valmistautuu vauvan tuloon. Mäkin kyllä silloin valvoin särkyjen takia :/. Mutta on siinä varmaan hormoneillakin jotain tekemistä.

(.) Kiukuttaa ihan koko ajan eikä yhtään helpota oloa ihmisten taivastelut siitä, että oon edelleen yhdessä osassa. Meinasin jo äsken esikoisen muskarissa sanoa pahasti kun kaikki kymmenen äiti erikseen päivittelee. Niinku mä nyt ite siihen pystysin vaikuttamaan, että vauva syntyis tai että oisin jotenkin jännästi unohtanu olevani edelleen raskaana. Ja sit vituttaa kyllä jo tää koko ajan päällä oleva kiukutuskin. Perseeseen ammuttu karhu aamusta iltaan. Tosi mahtavaa. Ja tätä voi kuitenkin se kolmisen viikkoa vielä olla jäljellä. :mad:

Adalmis ja kerttujooseppi 38+5
 

Yhteistyössä