Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Surun kohdanneille iso :hug:

Meidän kuulumisia seuraavanlaisia. Tiistaina käyty varhaisultrassa Femedassa, ja täytyy sanoa että oli ihan lääkäri! :) Pienen sydän sykki kovasti ja asiat näyttivät kaikinpuolin olevan kunnossa! Toistaiseksi laskettu pysyy samana! :) Hirmuisten koulukiireiden takia en ole ehtinyt käydä täällä, ja nytkin tälläinen pikapäivitys, en ehtinyt kaikkea lukemaankaan, mutta palaan asiaan!

:wave: nereida & 7+3
 
Sinnlos: iso :hug:

Ihanaa, vihdoin perjantai! Olen koko viikon laskenut päiviä viikonloppuun. Pojallakin on tänään kaverisynttärit, joten saan pari tuntia "vapaata". Ajattelin joko nukkua päiväunet tai lähteä rauhassa ostoksille. Tarvisin lisää isompia rintsikoita, ja helpompaa jos saa mennä sovittelemaan ja katselemaan yksin. Poika kun ramppaa sovituskoppiin ja ulos oven ali enkä voi ilman paitaa sen perässä juosta pitkin kauppaa :whistle:
Ja jotain perjantai-herkkua on PAKKO saada :p Tai jos jaksaisi voisi vaikka leipoa jotain hyvää...

Kysyisin vielä että jos on viikkoja 8+ jotain niin olenko 9. viikolla raskaana? Luen välillä netistä niitä raskaus viikko viikolta -juttuja ja en tiedä kumpaa viikkoa lukisin, 8 vai 9??

Cheetah ja Pikkutassu 8+5
 
Lämmin lohdutushalaus keskenmenon kokeneille! :hug: Keskenmenot ovat pelottavan tavallinen ilmiö, joten itse kukin saa täällä varpahillaan olla. Sinnlos ja Hömppä Olitteko jo ehtineet kertoa vauvauutisia läheisille? Voin vain kuvitella, miten raskasta on joutua selittämään asiasta kaikille. No, se nyt tietenkin on toissijainen murhe itse keskenmenoon verrattuna. Jaksamisia teille!

Vokio pahoinvointi todella lievittyä jo 8. viikolla? Oma oloni on nimittäin kohentunut huomattavasti muutaman päivän aikana. Kai tässä joku takapakki vielä on luvassa? Olisi tietysti aivan ihanaa, mikäli pahoinvointi ei enää jatkuisi...
 
Halit ja jaksamisia :hug: keskenmenon kohdanneille.

Mulla alamaha nippailee aika usein edelleen.. En ole ollut huolissani. Kyllä ruoka ja herkut taas maistuu :) Varasin ekan neuvolankin, se on tulossa 7.9, ei siihenkään enää pitkää aikaa siis.. Meillä on ollut vaikeaa olla kertomatta kaikille läheisille, kun sukulaiset kovasti vauvauutisia meiltä on kyselleet. Muutamille ollaan kerrottu jotka tiesivät jo kunnon yrityksistä raskautua.

Joku muukin näytti olevan K-HKS- alueelta kotoisin ? Me vasta tänne pk-seudulta kesän alussa muutettiin, ja tietenkin ostettiin rivarikaksio kun ei ollut mitään tietoa että heti melkein muuton jälkeen raskaus alkaa :) Luultiin että varmaan menee vielä jonkin aikaa..
 
Sinnlos ja hömppä78 :hug: voimia surun keskelle.
kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille onnea ihanista uutisista =)
neliApina ja Cheetah Minä en myöskään käy varhaisultrassa. Mulla on syyskuun puolessa välissä np ultra. Ja aikaisemmissa raskauksissa en oo käynyt np ultrassa, vasta rakenneultrassa siinä puolivälin raskauden aikaan. Eli on meitä jännääjiä täällä muitakin jotka vielä joutuu odottaan uutisia :D Aspen Minä varasin neuvola ajan rv 6 ja mulla on se vasta lähes rv 11. Oli neuvola tätillä vähän kiirusta vissiin kun niin myöhään sain ajan. Mutta ehtiihän sinne. Oon varmaan viimeisiä ensineuvolan kävijöitä. innolla luen muiden käynneistä.
Pai78 minä olen myös pyörinyt sängyssä viimeiset viikot. Iltaisin nukahdan kyllä hyvin mutta muutaman tunnin jälkeen alkaa pyöriminen ja hikoilu. Se on ärsyttävää, kun yleensä oon sellainen vilukissa niin nyt hikoiluttaa :confused:
Repäisykipuja on nyt ollut, varsinkin kun flunssan kourissa yskin ja aivastelen. Tissit on ajoittain arkoina. Ja kuvotus jatkuu vaan. Vähitään kahden tunnin välein pitää syödä, mieluiten useamminkin. Ja hajuherkkyys on ihan hirvee kun kaikki haisee :x
Viikonloppuna kerroin siskolle raskaudesta ja se ei kyllä kuulostanut yhtään innostuneelta. Lähinnä siltä, että voi vitsit minkä menitte tekemään. harmittaa koska sikoni on aina ennen ollut mun paras tukiani kaikessa... :( No, töissä yksi työtoveri sai selville odotukseni. Hän odottaa itsekin joten on sellainen sielunsisko nyt jonka kanssa jakaa tuntemuksia. Mutta paras vertaistuki olette kyllä viel toistaiseksi te kaikki täällä =)
 
ooh.. tästä se sit alkaa.. :| tässä tuli semmonen fiilis et pitää itkee koska kaikki on hyvin.. en osaa sanoa miks, mut tuli vaan semmonen ku luin iltiksestä juttua kaksosesta, ketä oli heränny eloon äidin rinnalla.. rutistin vaan kuopuksen syliin (7kk:tta) ja itkin.. taitaa siis "vähän herkistyttää" äitiä.. en yleensä itke, joten "herkistyttää", onko muilla näkyny vastaavia "oikkuja".. :ashamed:
 
Jomotus jatkuu ja pelko kasvaa. Oon koittanu ottaa ihan rennosti ja vaan loikoilla mitä nyt ruokaa oli pakko värkätä jottei lapset kuole nälkään. Hirvittää.... Ja Hetami, minä oon kanta-hämeestä. Mistäpäin oot?
 
Pahoitteluni menetyksen kokeneille :(
Tänään oli eks neuvola. Sama mukava täti kun ennenkin. Ei mitään kauhunhetkiä vaa'alla eikä muutenkaan mitään vikaa. Ärsyttää vaan hemmetisti kun siihen äitiyskorttiin pitää ruksata että on käyttänyt huumeita ennen raskautta kun joku virkaintoinen kätilö oli edellisellä kerralla löytänyt mun ikivanhoista sairaalapapereista maininnan että olen teininä polttanut pilveä. Tosi oleellista heille leimata yli kymmenen vuotta sitten tapahtuneen pilvenpolton takia ihmistä. :(
Mutta onni onnettomuudessa, Tammisaaressa toimii vielä äitipoli. Sinne siis!

Ainiin ja multa jo kysyttiinkin että oonko raskaana! :LOL:
Juu mutta se ei lienee syy tämän mahan kokoon :D

Ainiin, tietääkö joku onko pelkän niskaturvotusultran ajankohdalla kuinka isoa väliä jos ei veriseulaa meinaa siihen yhdistää. Ajattelin taas pärjätä ilman. Olis vaan kivaa päästä vähän aikaisemmin :D
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli siis ultassa kaikki ern hyvialkio vastasi viikkoja ja sydän sykkiutta 2 pv sen jälkeen pikkuinen luovutti. Suru on erittäin suuri koska tämä oli jo toinen KM peräjälkeen. Ja kun ultrasa kaikki oli hyvin. mulla KM oli rv 8+4 eka KM oli 6+5 mutta se tuli itsestään ulos eikä tarvittu kaavintoja ym. Olo on vielä tokkurainen eilisestä ja masentaa tietty tämä menetys. Onneksi mulla on nuo 2 ihanaa lasta.
 
pai78, kuulostaa tutulta! Silloin perjantaina vielä kaikki hyvin ja pikkuinen oli luovuttanu pari päivää sen jälkeen. Toinen KM mullakin, mutta väliähän näillä oli 2vuotta. Eka KM 5+2 (itsestään), toinen 7+3 (lääkkeillä). Sulla on noi lapset. Mulla ei niitäkään.. :( Ku, sais edes sen yhden! :(
 
voi innoM! Oon sydämestäni pahoillani sun puolesta!! Mulla oli myös KM tammikuussa, tuli ihan itekseen ulos kokonaan! Mutta niinku sanoit: oon onnekas että mulla on lapset! Voimia ja jaksamista sulle!! Toivotaan että jonain päivänä sinäkin saat oman pienen! Mun kolotus helpotti lopulta ja vuotoo ei oo tullu. Yö vähän pelottaa...
 
No höh. munhan piti kirjottaa myös noista uniongelmista. Mä kans joskus puolen yön maissa ehkä nukahdan, herään parin tunnin päästä(riippuu oonko päikkärit nukkunu) muuten posotan unta klo 05 mut sit; ei uni tuu.. sillo yleensä siirryn lapsen huoneeseen nukkumaan ku mua ärsyttää lisäks miehen kuorsaus! Yritä siinä sit unta saada!:kieh: En tiiä mikä siinä on mutta päätä jomottaa iltaisin, mietin että voisko hemog. olla alhainen??? viimeks söin jotain rautatabuja mistä meni maha aivan kovaks, täytyy kokeilla jotain nestemäistä rautaa jos se olis vatsa ystävällisempää.
 
zella83 Koitappas hommata jostain kotitekosta ruisleipää, se sisältää PALJON rautaa etkä pakosti tarvii sen lisäks muuta rautaa syödäkkään. Mun ex käly nosti sillä hemoglobiininsa 99 -> 119. Se ei pystyny syömään mitään rautatabuja ku oksensi kaikki heti. Se leipä autto! Paljon rautaa sisältää myös persilja. Mulla itellä on aina ollu "ongelma" toisinpäin eli hb on turhankin korkee, viime mittauksella 164. Näin ollen mulla on ruisleipä ja persilja vähä niinku kiellettyjen listalla. Toki se raskausaikoina on tippunu. Alimmillaan tais käydä 122.
 
Kotilohikäärme joo, voin kuvitella että tympii. Luulis, että noissakin asioissa olis joku aika että tiedot "menee vanhaks" ja niitä ei tarvii merkitä. Sama kuin rikoksissa, nehän vanhenee niin, ettei niillä nuorena tehdyillä rikkomuksilla oo merkitystä enää vanhempana.
Pitänee alkaa aamupalalle, kun ei tuo sängyssä syöty korppu kauaa nälkää pidä.
 
Pahoillani pienensä menettäneiden puolesta! :hug:

On ollu niin kiire viikko ettei oo joutanu paljo koneella istuksiin..

Mie taijan olla täällä ainoa LPKS:n alueella elelevä : / Mistä tulikin mieleen että mun tiedot oli kadonneet tuolta etusivulta (LA 23.4. 24v LPKS ja toinen tulokas)

Täälläki ajoittainen pahoinvointi tuntuu vaivaavan. Huokailin onnesta yhen kuvotuksen aikana, etten niiden helteiden aikaan tullu raskaaksi :x
Mietin pitkään sitä varhaisultraa, mutten taida mennä, ootan että jos neuvolassa kuuluis äänet ja jos ei löydy siellä, ni mietin asiaa uudestaan.

Toukkala
 
Sinnlos ja hömppä78 :hug::hug: kyyneleet tuli teidän puolestanne

Itse oon ollut niin väsynyt, mies on ollut tosi paljon töissä ja eipä sitä sitten oo paljoo tullu huilailtua... |O Ihan kauheelta pahoinvoinnilta oon välttyny, vähä väliin tulee huono olo, mutta auttaa heti kun syö jotain. Ja sitä oonkin sitten tehnyt, vähän hirvittää kun on reilun viikon päästä neuvola, et paljokohan on paino jo noussut :ashamed:
Mutta nyt täytyy mennä huilaileen kun kuopus on päikkäreillä, sitä kun ei tiedä kauanko se taas tällä kertaa kestää ;)

Adrianna ja kirppu 7+6
 

Yhteistyössä