Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

MAR-I minulla sama homma kuin mitä Milas kirjoittaa, verta pissan mukana kun on tulehdus. Syön tälläkin hetkellä antibioottia virtsatulehdukseen. Se teki myös kivun alaselkään. Nyt kun on jo muutaman päivän lääkkeitä syönyt on oireetkin vähentyneet virtsatulehduksen suhteen.

Joku kirjoitteli, että näkyy vatsassa raskaus vaikka on vasta alussa. Mä olen sun kanssa ihan samaa mieltä. Mä olen tälläinen normaalivartaloinen, ehkä muutaman kilon voisi pudottaa, mutta kyllä mua ainakin niin hirveästi turvottaa ja vatsa pömpöttää että jos kehtaisi niin voisi kysyä onko raskaana?!?! Vatsa on vielä sellainen että sitä ei saa vedettyä sisään ollenkaan vaan tuo "rellukka" tuossa vaan möllöttää. :ashamed:
Toinen mihin myös voin yhtyä on se, että nälkä on koko ajan! Muutaman tunnin päästä syömisestä on jo uudelleen nälkä. En ole syönyt kahta lämmintä ruokaa päivässä 10 vuoteen, mutta nyt pitää vetää kaksi ruokaa ja kaikki mahdolliset välipalat päälle. Täysin epätyypillistä minulle! Tosin ruoka on jotakin kevyttä, koska liha ällöttää ihan kamalasti, eilen käristin jauhenlihaa ja oksennushan siitä hajusta tuli... :x
Noh ihan mielenkiintoista nähdä mihin tämän kaiken kanssa joutuu! :)

Tsemppiä kaikille!!!!! :hug:

Siffis ja Pimpula tasan 5
 
täällä morkkis... :ashamed:
Nähtiin eilen sattumalta mieheni kanssa serkkuni ja hänen miehensä, kertoivat saavansa vihdoinkin (pitkän odotuksen ja hoitojen jälkeen) loppuvuodesta vauvan :heart: , samalla hän kertoin myös siskonsa olevan raskaana. Olin niin onnellinen, että kerroin meidän mahasta... Heti alkoi kaduttamaan, vaikka tiedänkin ettei juttu siitä leviä ja miehenkin mielestä sai kertoa. Nyt tuntuu siltä, että kun joku tietää, tulee varmasti tuulimuna/km/tarve aborttiin tai jotain muuta ikävää... Koko yö meni miettiessä. :'( Olen tosi onnellinen serkkujeni puolesta. Mutta oma kertominen harmittaa. He ovat siis ainoat jolle ollaan kerrottu. Oli tarkoitus pitää salassa, jos vain mahdollista, ultraan tai rv 12 asti. Ehkä kaverilleni, joka on ainoa joka yrityksest tietä, kerron kun seuraavan kerran nähdään. Onko teillä kokemusta vastaavasta morkkiksesta?

anna ja röpsökkä 6+1
 
Anna-79, Olen päättänyt, etten aio kenellekkään tutulle kertoa enkä myöntää, jos kysytään. Miehen mielestä voisin jo kertoa, mutta tämä on vielä niin alussa, että mitä vaan voi tapahtua enkä halua muille sitten joutua selittelemään. Edellisessä raskaudessa kerrottiin aika alussa ja silloin ehkä vähän kadutti. Oli esikoisen odotus ja oltiin ihan yli-innoissamme, ni olihan sitä pakko hehkutella, mutta nyt vähän rauhallisemmin.. minulla on tapana pelätä pahinta niin ehkä sitä sitten yllättyy positiivisesti, jos kaikki meneekin hyvin.

Tämä huimaus on kamalaa!! Alavatsakipuja myös ja kaupassa käydessä kävi kylmälaitteiden viileys rintoihin inhasti :(
Rinnoista tulikin mieleen, että odotan jo innolla, että pääsen imettämään. Se on niin suloista, kun pieni vauva rinnalla ja siinä sitä tuntee itsensä oikein tarvituksi ja tärkeäksi! Esikoinen söi rintaa 7kk ja sitten ei enää kelvannut. Oletteko muut jo tällasia miettineet? :) (olen ehkä hieman ajoissa...)
 
Milas
Anna-79 Kyllä mullakin on tuollaisia fiiliksiä ollut, varsinkin kun ekaa ootin niin muistan kuin harmitti kun en voinutkaan odottaa muka tarpeeksi pitkään ennen kuin kerroin. Mutta se kai on ihan inhimillistä, ja ehkä vähän taikauskoistakin. Eihän se kertominen mitään pahaa tee :hug: Minä kans kerroin yhdelle hyvälle ystävälle ja tiedän ettei se puhu kellekään. Oli vaan pakko saada pullautettua se asia suusta kun oon niin innoissaan. Ja jos jotain keljua nyt sattuu niin tiedän ainakin kenelle voin purkaa myös murheet.
Dolores voi k yllä minäkin jo haaveilen imettämisestä :D Esikkoa imetin 8kk kunnes poika päätti että nyt riitti. Tyttöä imetin 1v1kk. haikeaa oli lopettaminen molemmilla kerroilla joten ihanaa kun saa sen (toivottavsti) vielä kokea.
 
Paahtavaa päivää!
Anna-79 Meillä tuli viimeksi vähän morkkista,kun oltiin kerrottu juuri anopillekin että raskaana ollaan ja samana päivänä meni kesken.Sillon ajattelin että pitipä mennä sanomaan.Mutta nyt sitten taas aika moni tietää jo,koska tiesivät meidän yrittävän kunnolla,ja nää ihmiset oli mulle suurena tukena silloin,niin ei mua niinkään haittaa että ne tietävät asiasta...Ja tällä hetkellä ovat suurena tukena ja zemppinä kun olen ollut hieman epävarma ja peloissani,että jos tämäkin menee kesken.Mun on ainakin mukavampi olla kun joku vanha ystävä on kannustamassa ja muistuttamassa että hänellä oli sama tilanne taannoin ja nyt on terve,puolivuotias tyttö sylissä.

MAR-I Mulla on krooninen virtsatientulehdus,johon joudun syömään lääkkeitä..jos joskus pidän taukoa niin melko pian tulee verta pissin mukana hiukan,mutta labra testeissä ei mitään pahaa tulehdusta näy..en tiedä sitten miten tän mun raskauden kanssa käy,tosin lääkäri määräsi tän ajaksi estolääkkeen mitä voin syödä koko raskauden...

oon alkanut myös huomaamaan että kovin pitkiä aikoja ei voi olla syömättä.Ja kuten joku sanoi muistaakseni,niin mäkään en ikinä syö kahta lämmintä ateriaa päivässä,enkä muutenkaan mitään kovin raskasta päivällisen jälkeen,niin nyt kurisee maha tosi usein ja ei tee mieli mitään leipää illalliseksi kun on ihan huutava nälkä!Syön enemmän,mutta masu toimii kyllä useammin kun ennen..Ja jos masu on ihan tyhjänä niin tulee tosi ilkeä olo,maha kurisee,hiukan oksettaa ja tuntuu että kuolee vähintään nälkään jos ei saa nytjustheti jotain syötävää..vielä en oo alkanu kantaa mukanani mitään keksejä,kun en ole ihan tajunnut vielä tätä raskautta...
Pientä paineen tunnetta kohdun alueella..
Välillä maha näyttää kun ois pitemmällä jo raskaana,niin turvoksissa tuntuu olevan..ja mahaa ei tosiaan voi vetää edes sisään päin kun on niin turvonnut..jollain oli samoja oireita täällä,muista nyt taas nimeä... :whistle: mun muisti on yhtä kuin;todella huono...

ukko on reissussa,jos menis pesemään pyykkiä ja tekemään sapuskaa niinkun kunnon kotihiiren kuuluukin... :LOL: vai lykkäiskö ja menis kattomaan leffaa...veto pois ja ei huvita |O onko joku huomannut ettei ole niin aktiivinen kuin ennen?mä en ainakaan oikein jaksais mitään,tosin vaikuttaa nää helteetkin aika paljon..

Halauksia ja oloja kaikille!

muokkis:miten ihmeessä tuota lihavointia käytetään??kun painoin siitä niin koko hiton teksti tuli lihavoitua :kieh: en osaa enkä ymmärrä
 
eli mun listoilla olo ei kauan kestänyt. Eilen alkoi vuoto ihan yhtäkkiä ja menkkakivut on olleet tosi kovat siitä lähtien. Tällä kertaa siis spontaani keskenmeno. :'(
Parempaa onnea muille! Ehkä mäkin vielä joskus onnistun..
 
lääkekuuri tuli... tk:n lääkäri konsultoi gyneä ja se sanoi et nykyään jo pelkkien oireiden perusteella annetaan antibioottikuuri.. siis tämä selän polte on niin rassaavaa.. ottivat kuitenkin sen pissatestin ja siinä ei pahempia näkynyt, ei ollut myöskään vuotoa emättimessä eli veri tulee jostain muualta...

en tiedä mut menkkakipuja ollut taas tänään joten nähtäväksi jää pysyykö kaveri mukana...
 
Tein tänään vielä tuon clearbluen digi testin ja tulos oli: raskaana 1-2. Hope hope hope, että pysyy mukana :heart:
Olen niin kovin onnellinen :)

Plussaonnea kaikille muillekkin, sen jälkeen on mahtava fiilis!

Pippuri ja tiuku 5+1
 
Milas
Sanmoc :hug: voimia sinulle. Toivottavasti seuraavalla kerralla onnistuu. Sinulla on ilmeisesti ollut km aikaisemminkin.
MAR-I Hyvä että sait lääkkeet. Jospa nyt helpottaisi. Ja peukut pystyyn, että matkalainen pysyy mukana.
OmaKääryle maalaat sen sanan minkä haluat lihavoida ja sitten painat lihavointimerkkiä =)
Löysin vanhan päiväkirjani ja oli oikein mielenkiintoista lukea fiiliksistä kun olen meidän neitiä odottanut. Ja huomasin, että muistin väärin mun raskausoireilujeni ajankohdan alkamisen. Silloin on alkanut vasta viikolla seitsemän tulemaan vähitellen pahoinvointia jne. Esikolta alkoi viikolla kuus. Eli ei kai tässä vielä huolissaan tarvii olla ettei yökötä :D
 
Hei kaikille!
Minä varovasti ja hämmentyneenä kurkistan tänne huhtikuisiin. Tein selkeän plus testin torstaina ja nyt on ollut tässä pari päivää aikaa sulatella tulosta. Tämä raskaus on todellakin yllätys, sillä minä söin minipillereitä. Yhtäkään pilleriä en unohtanut ja ajallaan otin kaikki. Mutta kyllä se vaan on uskottava kun kolme testiä antaa vahvan plussan ja torstaisen ja tämän päivän testin plussa oli vahvistunut. Tein myös digitestin, jonka mukaan olisi 2-3 viikkoa hedelmöittymisestä. Tietysti kohdun ulkoinenkin on vielä mahdollinen, sillä tuoteselosteen mukaan minipillerit eivät estä niin tehokkaasti kohdunulkoisia raskauksia kuin normaaleja raskauksia. Mutta tuntui siltä, että täytyy silti jonnekin päästä höpöttämään raskausjuttuja niin liityn joukkoonne.
La on laskurin mukaan 14.4 ja lapsi on kolmas ja synnytyssairaala TYKS.

Eilen soittelin neuvolaan ja sain neuvolalääkäriajan 18.8. Seuraavana päivänä on varhaisraskauden ultra, jossa siis yritetään selvittää onko raskaus normaali vai kohdun ulkoinen. Miehen kanssa päätettiin, että vaikka tämä ei ollutkaan suunniteltu niin jos raskaus on normaali, niin vauva on tervetullut. Hieman silti on edelleen hämmentynyt olo, että miten tämä kaikki on mahdollista. Minipillereiden ehkäisyteho on 99.5% eli 5 naista 1000 tulee vuosittain raskaaksi vaikka käyttävät minipillereitä. Itse taidan kuulua sitten tuohon puoleen prosenttiin..

Tänään alkoi myös kunnon ällötysolo aamupalan jälkeen ja iltapäivällä olin niin väsynyt, että oli pakko nukkua päiväunet. Toivon, että mitään ihan järkyttävää oloa ei tule, sillä olen vielä kotona lasten kanssa ja hirveästi ei päivisin ehdi lepäillä...

maarunen ja yllärimatkustaja rv 4+2
 
Moi! Tunkisin itseni kovin mielelläni tänne! Mulla nyt menossa raskausviikko 5. Kolmas lapsi tulossa, jos kaikki menee hyvin. Synnytyssairaala TYKS. Laskettu aika 11.4.

Onko jollakin muulla ollut alkuraskaudessa limaista verensekaista vuotoa aina välillä? Joskus näkyy paperissa pyyhittäessä. Huolestuttaa, vaikka puhutaan olevan normaalia. Pahoinvointia ei vielä ole, eikä juuri väsymystäkään, Kuumia aaltoja välillä, siinä kaikki oireet.
 
Sanmoc :hug: voimia...

Pippuri Hienoa että viiva on vahvistunut :)

Tervetuloa Allie ja Maarunen. Maarusella onkin sitkeä pikkuinen matkassa :D Toivottavasti ei ole ku.

Milas Mie kanssa tossa mietin että varmaan rv 6-7 alkoi paha olo mullekin tulemaan esikoista odottaessa. Jotenkin en vieläkään usko koko raskauteen kun ei ole sen suurempia oireita. (mitä nyt pientä kuvotusta sillon tällöin, hajuille herkistymistä ja väsymästä)
 
snowball kiitos listalle päivittämisestä!

Allie81 Meillä onkin aikalailla samat tiedot. Tehdäänkö treffit synnärille? :LOL: Mulla oli nyt rv 3+5 - rv 4+0 pientä tiputtelua, mutta nyt ei enään mitään. Ensimmäisessä raskaudessa mulla oli runsaitakin verenvuotoja tosin vasta vähän myöhemmin rv 7 ja rv 10 tienoilla, mutta silloin nuo vuodot olivat harmittomia. Toivotaan, että sinunkin pieni tiputtelu lakkaa.
 
Kysyisin muilta että millaisia oireita teillä on? Jotkut ovatkin kirjoitelleet niitä oireita jo.. Onko teillä röyhtäilyä? Minulla on paljon närästystä ja röyhtäilen jatkuvasti! Sitä en tehnyt esikoista odottaessa :D Jotenkin tosi noloa kun vartin välein tulee röyhy! Rinnat ovat ovulaatiosta särkeneet tasaisesti, välillä vihlaisee jompaa kumpaa kovempaa. Esikoista odottaessa rintakipu oli erilainen, se oli paljon kovempaa, niin kovaa etten ilman särkylääkettä kestänyt. Nyt tosiaan tasainen jomotus jonka kestää hyvin, eli ei ole tarvis särkylääkkeille. Eiskoista odottaessa en voinut oikeastaan ollenkaan pahoin, ja närästys ja ummetus alkoi vasta keskiraskauden jälkeen. Nyt minulla on kuvotusta aamuisin ja iltaisin ja ummetus on ollut oviksesta saakka :( Sitten kysyisin, onko kenellekään vielä tullut aavistusta kumpaa ehkä odottaa? :)
 
Milas
Tervetulo maarunen, Allie81, anna79 ja Pikkukulta. Meitä huhtikuun odottajiahan tulee ihan hurjaa tahtia. Ja toivottavasti me kaikki saadaan olla täällä huhtikuuhun asti kunnes kaikilla vauva sylissä =)
nereida mulla oli vain tuossa 4+ viikolla rinnat arat hiukan. Nyt ei ole mitään oiretta niissä. Esikosta mulla oli tosi kipeet että kaikki liike ja tärähdys sattui. Kakkosesta ei tullut mitään oireita. Kaikki raskaudet ihan erilaisia siinä suhteessa. Samoin tää aavistus kumpaa odottaa. Pienoinen tyttö-olo...mutta se voi johtua siitä, että mulla on tytölle jo nimi valmiina :D Esikosta oli selkee poika-olo heti kun aloin odottaan, kakkosesta ei tullut mitään aavistusta koko raskausaikana (ja esikko siis on poika ja kakkonen tyttö )
 
Huomenta! Havaitsin tänä aamuna voivani HYVIN! Hämmennystä ja kauhua herättäva asia; olen nimittäin tähän asti voinut TODELLA huonosti joka aamu. Onkohan tää nyt ihan normaalia?? Voiko oireet olla toisena päivänä "helpompia" ja toisena pahempia!? Kuitenkin viikkoja niin vähän ettei olon "kuuluis" vielä helpottaa. Alku järkytyksen jälkeen oon jo niin "tottunut" ajatukseen raskaudesta että toivoisin kaiken menevän hyvin. Apua!!!
 
pai78 mulla oli kans perjantaina tosi hyvä ja normaali olo ja pelästyin. Pelko ei kantanu sit lauantaita kauemmas ku taas ihan järkyttävä pahoinvointi :LOL: Ja mitä olen jutellut juuri raskaina olleiden kanssa, näyttää toi oireiden vaihtelu olevan ihan normaalia :)

nereida kyllä, mulla on kans tota röyhtäilyä.. Todella kaunista :) En ole vielä ajatellut sukupuoliasiaa, että kumpi se voisi olla. Ehkä se olo tästä sitten tulee.

Tein tänään viimisen viikkonäytöllisen ja näytti ihan kuin pitääkin Raskaana 3+ ja sai sit olla viiminen testi :D

Napis ja Elmo 5+4 (Sydän alkaa tänään lyömään :heart: )
 
Mulla alkoi torstaina kovat alavatsakivut ja pientä vuotoa joka eilen sitten yltyi. Mut voi siis poistaa listoilta :'( Olo on tosi surkea kun tämä on nyt toinen keskenmennyt raskaus putkeen. Käyn varmaan ensi viikolla lääkärissä vielä varmistamassa asian. Voi itku :'(
 

Yhteistyössä