Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Cappucino :hug: ja pahoitteluni!

Maarunen Tehdään vain treffit Tyksille! ;) Minkä ikäisiä lapsia sulla on ennestään? Mulla on pojat 02 ja 09. Tuli heti rennompi olo, kun kerroit, että sullakin on ollut vuotoja raskaudessa. Kai tämä tästä.

Pikkukulta Meillä on sama laskettu aika! Jännittävää! Tyksiinkin olet näköjään tulossa synnyttämään, kuten minäkin.

Ai niin, mun iäksi voi päivittää 29 vuotta! :)
 
Halaukset menetyksen kokeneille! Itsekin tässä pelkään.. no tuli sitten tänään miehen kanssa anopille kerrottua, mutta anopilla on niin huono muisti, että saattoi unohtaa asian jo 5 min koko kertomisesta :LOL: (sairastaa muistisairautta siis..).

Anoppi siis ihmetteli kuinka voin haistaa jotain mitä kukaan muu ei. Käytiin yhdessä sukulaispaikassa kyläilemässä ja kauhea miten siellä haisi..piti hengittää suun kautta koko ajan ja arvatkaa oliko vaikea syödä?! Mein äiti epäili, että miulla on diabetes, kun koko ajan huimaa :LOL: autossa oli kauhea olla kun ajeltiin mutkaista pikkutietä ja mies tietysti ihan hyvää vauhtia ajoi..yöks. Ja kauhean kuuma vielä ja täällä kun on vielä näitä Venäjän savuja ilmassa, niin ei ole mukavaa!

Joku kysyi kumpi arvelen vauvan olevan.. miehen kanssa ollaan vitsailtu, että taitaa nyt pikkuveikka mein tytölle olla tulossa, mut en osaa oikein sanoa. Edellisessä raskaudessa epäilin poikaa ja tyttöhän sieltä tuli. Kumpikin kelpaa ja vaikka kummatkin kerralla =)

Dolores ja huima 5+5
 
Cappucino Pahoittelut ja voimia! :hug:
Allie Mullakin poikia 07 ja 09. =) ja Pikkukullalakin samoihin aikoihin laskettuaika. Ehkä pääsemme Tyksiin kaikki samaan aikaan.

Aika riskialtista aikaa tosiaan tämä alkuraskaus on. Ja minähän en vielä edes tiedä, että onko tämä normaaliraskaus vai kohdun ulkoinen.. Pari viikkoa pitäisi jaksaa odottaa, että pääsee varhaisultraan. Mulla on oireina väsymys ja ajoittaista ällötystä. Etenkin aamupalan jälkeen.
 
no niin eli siis tänään piti alkaa menkat.. mitään ei tapahdu, ja edelleen testi näyttää plussaa.. semmonen halpiskin.. :) nyt vaan ootellaan.. :) toivotaan parasta, ja pelätään pahinta.. :( siis tää alku odotus on häiriinnyttävää, ku ei oikein tiiä uskaltaako iloita vai ei..
tervetuloa uusille.. :flower: kerrottin aika monelle et voi olla et kolmas lapsi saattaa olla tulossa, toivottavasti ei tarvii vetää sanoja takas.. :eek: mä oon alkanu vetistelee ihan kaikelle, koko ajan tuntuu et tulee liikutus,,

ja iso :hug: menetyksen kohdanneille.. :hug:
 
Just tulin päivystyksestä,kun kivut oli kamalat ja vuoto aika niukkaa,mutta kohtu on tyhjä,eli pieni ei jaksanut.. :'( 3pvää sain saikkua,mutta käski hakea lisää jos tuntuu etten jaksa mennä töihin.Todella paska ja ahistava olo,kroppa kai ok,mut henkinen puoli ei..Pomon paskiainen kyseli saikun syytä,eipä kuulu sille!!Huomenna ois alkanu työt loman jälkeen.
Mä en nyt tiiä lasketaanko tää km-vuoto menkoiksi,kun periaattessa menkat alko 5 pvää myöhässä...eli nyt kp 3/27 yk 8. Clomit ois pitäny alottaa tänään,mut lääkäri kielsi.

No ukko-kulta sanoi,että ei lannistuta ja uutta matoa koukkuun.Kohta siellä on uusi pieni :) :heart:

Onnea odotukseen!Tipetsu poistuu huhtikuisista! :wave:
 
Janoschin tarinatuokio kyllä.. :D onnea!! :D ja joku päivitteli tuol :-mitä nyt palstalla teijän ikäeroo.. en viittiny kommentoida: siis meijän kuopus poika on kans tammikuun poikia, ja esikko on 4,puol, poika myös.. :D no meillä oli kyl ihan suunnitteilla alottaa vauva projekti syksyllä, mut nythän on syksy.. ?? (melkein) :LOL: nyt vaan jännätään ja toivotaan parasta.. :heart: :heart:
 
Milas
Tipetsu :hug: ja toivottavasti pian uusi matkalainen mukana.
äizikkä ihanaa tuo sinun testien tekeminen :D vaikka näinhän se on, että hirmu vaikeeta uskoo olevansa raskaana itse kenenkin =)
janoschin tarinatuokio tervetuloa mukaan. Saatiin lisää kolmosen odottajia mukaan =)
Mulla oli tänään ekaa kertaa kuvottava olo. iski kaupassa ja musta tuntui, että kaikki siellä haisi kauheen pahalle. Meni ohi sitten kun olin syönyt ja nukkunut pikku unet.
 
Janoschin tarinatuokio tervetuloa huhtikuisiin! Meitä kolmosen odottajia alkaa tosiaan olla täällä jo aika paljon. B)

Minä soittelen huomenna yksityiselle lääkärille, kun mulla on refluksi ja lääkkeistä huolimatta närästää. Ajattelin, että nyt on pakko jo heti alkuraskaudessa käydä lääkärissä, jos saisi lähetteen tähystykseen, että sitten ainakin tiedettäisiin mikä mulla on ja saisin siihen sopivat lääkkeet. Toivottavasti vain löytyy sellaiset lääkkeet jota voi syödä raskaus aikana...

Mites teillä muilla odottajilla, onko teillä ollut aikaisemmissa raskauksissa jotain "sairauksia"? Mulla on ollut molemmista raskausdiabetes, insuliinihoitoinen, joten odotan tuota diagnoosia tälläkin kertaa.
 
"Huolestuin" turhaan. Pahoinvointi alkoikin tänään vaan tavallista myöhemmin. Onneks, vaikkei se TODELLA oo kivaa. Työaamut on HIRVEITÄ kun en oo töissä puhunu vielä kellekkään mitään, joten täytyy salata kaikki fiilikset. Oon töissä lounasravintolassa ja voitte uskoo että esim. sulaneen juuston haju voi olla KUVOTTAVAA!!?? Tai saati sitten työmies joka näillä helteillä "tuoksuu" tosimiehelle ja poikkee syömään. Hymyile siinä sitten kun on kokoajan "karvas vesi" suussa. Mutta; kaiken kestää kun vaan maha-asukas pysyy kyydissä ja voi hyvin!
 
En nyt muista miten tässä pitäisi edetä. Koska pitää varata aika neuvolaan? Onko se viikon 12 ultra eka käynti uudelleensynnyttäjillä, vai?

Apua, onpa täällä odottajilla jos jonkinlaista oiretta nyt jo! Mulla ei ole vielä mitään. En tietenkään odota pahoinvointia tms. ikävää, mutta jokin merkki raskaudesta olisi kiva saada. Tuo alituinen rusehtava/verensekainen vuotokin mietityttää jatkuvasti. Kannattaisiko mun vielä tehdä varmistustesti? Sain viikko sitten haalean plussan, ja muutaman päivän päästä siistä selkeän.

Allie ja Muru 4+6
 
maarunen
mulla on ollut kahdessa viimesessä sokrut vähän koholla, tai no viimesimmässä ei ollut kun paastosokeri vähän koholla muttta sen jälkeen ei ollut muut arvot ikinä yli sallitun..
nytkin joudun sokrutestiin, mut jospa kaikki ois ok.
rankan kevät talven jälkeen toivoin et olisin kerinnyt hieman painoa puottamaan ennen ku tärppää mut en kerinny ;)
joten nyt vaan tosi tarkkana pitää olla syömisen ja painon suhteen, inhoon niitä neuvolakäyntejä ja arvioivia katseita punnitsemisen jälkeen... viimesimmästä paino alkoi nousta vasta vko 23, joten toivon tämänkin kans niin käyvän tai siis eihän sen tarviis nousta enää ollenkaan :eek:

huomasin tuossa et toisesta rinnasta tihkuttaa "maitoa" tosi kivaa varmaan puolessa välissä joudun jo käyttämään tissisuojia :LOL:
lopetin nuorimmaisen imetyksen tuossa helmikuulla, joten en tiedä et onko sillä sit osuutta asiaan...vihloo tuonne alapäähän aika ikävästi välillä..

halit menetyksen kokeneille :hug:
 
Taidan minäkin kuulua tähän pinoon :wave:
Eilen tein aamupissasta marketin halpistestillä suht selkeän plussan :heart: Oireitakin on jo; pieni äklötys, huimaus ja alavatsan turvotus. Uuden testin ajattelin vielä tehdä ensi viikolla, ja haen apteekista "kunnon" testin. Mites muut, luotatteko marketin testeihin?
LA luultavasti 3.4 * ikää 27v * JS * toinen lapsi
Kenellekään ei vielä olla kerrottu, yritetään pitää salassa ultraan asti, ellei turvotus paljasta :D Neuvolan ajattelin varata viikon-kahden sisällä.

Cheetah 6+0
 
Huomenia!!

Täällä vointi vielä erinomainen,energiaa piisaa ja pahoinvointia ei ole juurikaan yhtään.Ainut selvä merkki on kihelmöinti rinnoissa.

Joku kyseli raskausajan sairauksista,mullahan niitä on piisannu.
Ekassa raskaudessa sain munuaisaltaan tulehduksen ja se kipu oli sairasta. seuraavissa raskauksissa (molemmat tyttöjä) oli kauheat liitoskivut alusta loppuun saakka,en tiedä tosin onko se sairaus. Viimesimmässä kärsin iskiasta ja kaikissa kolmessa viimeisimmässä raskaudessa olen saanut raskausmyrkytyksen loppuviikoilla.

Me ei olla kerrottu vielä kellekkään,odotetaan turvallisimmille viikoille,en malta odottaa kertoa isoille sisaruksille vauvasta :heart: , aikaisemmat synnytykseni ovat olleet 07/00, 03/02, 10/04, 01/07.

Neuvolaakaa en ole vielä varannut,jospa parin viikon päästä =)

Karoliina83 ja toistaiseksi nimetön 4+4
 
Huomenta,

innokkaana varailin tänään neuvola-ajan. Joten kahden viikon päästä olis ti 24.8 varhaisultra ja jos kuulumiset on hyviä ni ti 31.8 neuvola. Pari tuntia piti varata varmuuden vuoksi :) Jännää :heart: Eli neuvola-ajat annetaan täällä noin viikoille 8-9, vaikka ensimäistä odotellaan =)

Muutamille ihmisille ollaan kerrottu, mm. siskoille, (mutta ei vanhemmille) ja muutamalle hyvälle ystävälle. Helpottaa kummasti oloa, ku tietävät ;) Töissä omille tiimikavereille taidan kertoa, en muille... Pahoinvointia ei ole vielä ollut, iltaisin lämmöt vähän nousee eli norm. 36,5 ja nyt iltaisin 37.

Talitintti80 ja Toukka 5+5
 
no mä varasin neuvolan heti seuraavana päivänä ku olin plussannu, eli siis se on 9.9.. sitte siellä ei ees ollu mun oma täti paikalla vaan joku ihme tyyppi, annoin mun sotun; ni sit se vaan oli silleen et esikoinen; vai?? tokasin että kolmas.. no sit se vaan kysy että siis sulla on ollu kaks raskautta vai?? ja yks synnytys?? tokasin takas et ei ei; kaks raskautta, kaks synnytystä.. (mulle ittelle tuli tosi kehno fiilis, et joo; oon nuori, mut silti mulla on jo kaks lasta, ei en ole tehny aborttia ikinä ) en tiiä, tai sit oon vaan tosi herkillä.. :snotty: siis mä ihan kiehuin ton puhelun jälkeen.. |O en tiiä, joku katkera ihminen vissiin.. sit vaan katteli vissiin kiekosta viikkoja sit se vaan; joo.. on kyl tosi alussa, (mietin vaan vaan et ihaks tosi) .. sit se vaan tokas et no tos on nyt sit se aika, siis tuntu et mä joudun ihan perustelee, että tarviin äitiys neuvola ajan (eikä ees onnitellu, tai mitään) .. noh, onneks se ei oo mun neuvolatäti.. :D
 
Heipsistä taas. En oikein tiiä et uskaltaako tänne kirjotella ku on nii normaali olo ettei tunnu yhtää et on raskaana. Aluks mulla oli menkkakipuja ja tissit arat, mut nyt ei tunnu ees tissit aroilta paitsi ihan vähä..

Mies on mukana jo ja melkei heti plussan jälkee suostu hakeen kolmiota ku aiemmin ei oo suostunu :D Ja autoaki ois vaihtamassa farkkuun. Meillä on koira, joka tähän asti on takapenkillä matkustanu, mut ei se enää sielä voi olla sit samaan aikaan ku vauvaki. Kun ei mikään sylikoira oo :)
Mä sain neuvola ajan 23.8. eli sitä odotellessa. Tekis mieli varata se varhaisultra mut kai mä selviän ilmankin.. Jospa niitä oireita tulis lisää sit vaik ens viikolla :D

HappyFeet & JeMi 5+5
 
Kuulostaa äizikkä niin tutulta... =) Jos satun jossain olemaan pelkän kuopuksen kanssa,(joka nyt siis 8kk) niin aina todetaan, että taitaa olla ensimmäinen kun oot noin nuori. Ja kun sanon, että ei kyllä tämä on kolmas niin johan kaikilla silmät pyörähtää ympäri, että miten voi olla...no, enpä mä sitä nyt itse päästänikään keksinyt :LOL: Näille tyypeille en lasten ikäeroista edes viitsi mainita, se olisi jo liikaa :D Että innolla odotellen tulevia kommentteja kun tieto tästä nelosesta tulee... Ja jos vain kaikki hyvin menee niin kolmonen olisi nelosen syntyessä 1v4kk.

Mullakaan ei mitään hirveitä oireita vielä oo. Väsyttää ja silloin tällöin on huono olo, erityisesti illasta ja rinnat on turvonnut ja sillai niinkuin kihelmöi... Aikaisemminkin mulla kunnon oireet on alkanu vasta viikolla 6+ ,että sitä odotellessa...

Cappuccinolle paljon voimia :hug: :hug:
Ja tervetuloa uusille :flower:

Adrianna ja kirppu 5+1
 

Yhteistyössä