Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Äizikkä: Meilläkin ihan suunniteltu on tämä raskaus. Haluttiin ilman muuta vielä kolmas (toinen yhteinen) lapsi ja pienellä ikäerolla. Ja eihän tuo ikäero niiiin pieni ole, melkein 1,5 vuotta kuitenkin :D OIshan voinu tärpätä nopeempaa ja ois sisarukset syntyneet vielä saman vuoden aikana :whistle: Hauskaa on, että laskurin mukaan laskettu aika ois 18.4 ja esikoinen syntyi 16.4 :heart:

Niin...taisin unohtaa tuosta viestistä ne olennaiset tiedot.

J-t /32v/ SatKs/3. lapsi
 
J-t: Meilläkin esikoinen syntynyt hutikuussa 7.4. (silloin la oli 21.4) ja nyt tämän yllärin laskettu olisi 14.4. Kakkonen onkin syntynyt tammikuussa. Eli alkuvuosi tulee olemaan aika juhlapainotteinen. =)

Me ei olla vielä kerrottu muuta kuin mun äidille. Kerrotaan sitten varhaisultran jälkeen, mikäli on normaaliraskaus. Tosin joillekin mun äitikavereille varmaan kerron jo ennenkin kun on aika vaikea pitää sisällään tällaista yllätystä. Kyllä tähän ylläriin on niin tottunut, että toivon jo kovasti, että kaikki olisi hyvin. Toivottavasti ei ole ku. Oireita ei ainakaan siihen suuntaan ole, mutta ilmeisesti ku:n oireetkin ja kivut tulevat vasta myöhemmin. Hieman kyllä jännittää ensi viikon ultra.. Tänään mulla on se närästyslääkäri. Saa nähdä mitä siellä sanotaan.
 
Moikka! Iso :hug: kaikille menetyksen kokeneille :heart: !

Oireista. Mulla itellä oli menkat päivän myöhässä, mut se mikä mut sai tekeen testin oli mun ihon muutokset. Mulla on yleensä raskaus aikana muuttunu kainalon iho tummemmaks ja semmoseks kuivemmaks, mut yleensä vähän myöhemmin raskauden aikana. Nyt huomasin kainalojen muuttuneen mut jo pari päivää ennen kun menkkojen ois pitäny alkaa... Aika erikoista :LOL:

Muita oireita on ollu kuumat aallot, jäsenien särky, huimaus ja väsymys, mut ei pahoinvointia vielä... Se vähän pelottaa, koska mulla on ollu yksi raskaus jossa ei ollu ollenkaan pahoinvointia ja se päätty keskenmenoon vk 8 :'(

Mulla on pojat 99, 01, 03, 06 ja tyttö 08 :heart:

Tänään varasin neuvolaan ajan joka on tosin vasta 7.9. Kuinkahan sitä malttaa odottaa että pääsee ensimmäistä kertaa kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä =) ... No, kyllä varmaan koululaiset ja pieni kerholainen pitää äidin kiireisenä!

anna79 ja masu vk4+6(vielä ei olla keksitty masulle nimeä =) :heart: )

Vielä tosta röyhtäilystä... Mul on kans ilmenny iltasin aika voimakkaana :LOL: ja sit on ollu tavallista enemmän ilmavaivoja mikä on aika noloo :/
 
Kävin tänään ultrassa ja minun viikot ovatkin vasta ehkä 4+5, ei 5+2 niin kuin kuukautisista laskettuna voisi olla. Ultrassa näkyi sikiöpussi, joka oli kuitenkin kohdussa. :) Nyt odotellaan vielä muutama viikko ja sitten katsotaan uudelleen onko alkanut sikiö kehittymään ja kuuluuko pienen sydänäänet :heart:

Pikkusen oli pettymys kun viikot eivät pitäneet paikkaansa, mutta toisaalta taas tosi ihana tunne kun kaikki oli niin niin kuin näillä viikoilla kuuluukin olla. :)
 
Janoschin tarinatuokio meil on muuten sama laskettu aika..

mulla kans röyhtäilyy, ilmavaivoja, ja maha niin rusetilla ku olla ja osaa.. :( sit huimaa, selkää kolottaa.. kaikkee löytyy.. ja sit vielä merisairas olo tulee vähän välii.. :x en oo kyl vielä ainakaan yökänny.. :)
 
Heippa!

Täällä kanssa uusi odottaja... 28v "kotiäiti" Tampereelta.

Vajaa viikko sitten testasin, ja vieläkin vähän epätodellinen olo. TAASKO se nappasi ekasta kierrosta? Esikoinen täyttää pian vuoden, ja touhua riittää...

Merkkailen tässä nyt vaan tämän pinon, ja tulen paremmalla ajalla lukemaan. Toivottavasti ehdin silloin tällöin taaperon hoidosta huilaamaan ja palstailemaan :)

Teräs ja Taimi 5+1

****
Listalle:

Laskettu aika 10.4
Teräskukkia * 28v* TAYS * toinen
 
Milas
Uusia oli jälleen putkahtanut mukaan. Tervetuloa =)
Mulla on raskaudet sujuneet hyvin. Ei ole ollut mitään sairauksia tai ongelmia. Niitä tavallisia raskausajan vaivoja vain. Joku mainitsikin kovat liitoskivut ja mulla oli kakkosta odottaessa tosi kipeet myös. ja ne alkoi varhain.
Tänään on sitten ollut taas rinnat kipeenä. Ihan ihmeellistä kun yhtenä päivänä ei mitään oireita ja sit toisena taas tulee. Huomenna ei välttämättä ole mitään :eek: No, eipähän käy olo tylsäksi kun jatkuvasti miettii ja pohtii oireita tai oireettomuutta :D
 
Milas, hehe, just naureskelin itekseni ku eilen teki niin pahaa ettei mitään järkeä, tänään ollu taas ihan hyvä olo MUTTA väsyttäny niin että kahdet päiväunet olen jo vetänyt :D Mitäs kivaa huomenna? :)

MUOKS. Elmo vissiin kuuli kun hehkutin pahoinvoinnin puutetta, menikö tosta nyt sit 10 min ja taas tekee pahaa :$

Napis ja Elmo-muru 5+5
 
Adrianna Tulitpa nopsasti raskaaksi uudelleen, wau! :) Imetitkö vielä kun raskauduit? Minulla kesti vuoden, ennen kuin tulin uudelleen raskaaksi synnytyksen jälkeen. Ilmeisesti imetys (jota jatkui lapsen vuoden ikään saakka) esti munarakkulan kypsymisen aika tehokkaasti. Muutenkin tuntuu olevan kauhean hedelmällisiä naisihmisiä täällä!

Kävin äsken päivystyksessä, koska tiputtelu ei tunnu loppuvan. Tosin vuotoa (todella niukkaa) tulee vain ponnistamisen yhteydessä, eli lähinnä isolla hädällä... Kokemuksia? Lääkäri ultrasi, eikä nähnyt mitään verenvuotoon viittaavaa. Myöskään raskautta hän ei pystynyt näin vähäisillä viikoilla todentamaan, vaikka sisätutkimuksen tekikin. Siffis Sinulla jo näkyi ruskuaispussi ultrassa? Tosi aikaisin! =) Nyt sain uuden ultra-ajan neuvolaan parin viikon päähän, ja silloin mullakin pitäisi jo jotakin näkyä ruudussa - toivottavasti!
 
Dodi, uskaltaisko hieman kurkata tälle puolen! Tein haaleista haaleimman testin aamulla.. Tänään sitten kauppakeskuksessa kävin apteekista ja sieltä suoraan keskuksen vessaan :) näytti raskaana 1-2..

Uskomaton olo..sillä esikoista koitettiin 3 vuotta ja tämä sitten tärppäs ekasta kerrasta.

Pelko suuri vaan ettei keskenmeno yllätä. Nyt rauhallisesti eteenpäin.

Olen siis 23v. ja esikoinen synty ihan vuoden vaihteessa.. joten on hän vasta 7kk. Ikäeroa ei siis kauheasti tule. Mutta kiva niin! Toivottavasti pärjätään! Laskettuaika menkkojen mukaan olis 22.4 ja synnäri TYKS (valitettavasti)

Snowball Sanoin että tulen perästä tuolta vauvakuumeilun puolelta :D
 
Yaden ihana uutinen! :heart: mehän olimme vauvakuume puolella samalla palstalla!!! :) Minulla on tainnut jo raskausdementia iskeä, ja laiskuus ainakin, sillä en jaksa selata taaksepäin, että kerroinko teille, että kun äitini aikanaan odotti minua, oli hänellä laskettu aika 12.4 :) Niinkuin minulla on nyt, tätä pikkukakkostamme odottaessa (menkkojen mukaan siis) Minusta se on aika hauska yhteensattuma!

Liitoskivuista: minulla ei ollut viime raskaudessa liitoskipuja kuin vasta puolesta välistä eteenpäin, tänään on nivuset särkeneet todella lujaa ja yököttää kauheasti. Pari kertaa on mahahapot nousseet suuhun, mutta oksentanut en ole.

Soitin yksityiselle lääkäriklinikalle ja varasin varhaisultran, sillä kunnassamme ei varhaisultraa tehdä ollenkaan, joten käymme Helsingissä Femedassa 27.8 :) (7+3)
Neuvolasta sain ensimmäisen ajan 6.9 (8+6) :)

Minulle painoa ei saisi tulla yhtään lisää, lihosin hävyttömän paljon esikoista odottaessa ja olen nyt n. 13kg ylipainoinen vielä. Joten aijon nyt yrittää pitää painon kurissa, neuvolasta sanottiin kun sinne soitin, että ruoan suhteen pitää nyt olla todella tarkka. Viimeksi minulla olikin raskausdiabetes joka todettiin aivan loppumetreillä...

 
Unohdin tuossa aiemmin kysyä mitä mieltä olette seuraavasta asiasta:
jäin nyt miettimään kun viikkoja olikin "niin vähän" että kun neuvola on jo varattu ja se seuraava ultra on vasta sen neuvolan jälkeen. Onko järkee mennä ensin neuvolaan ja sitten vasta ultraan?!? Ultrassa kuitenkin näkyy onko kaveri lähtenyt kehittymään vai ei. Kyllä pientä ihmistä mietityttää tässä raskaus asia kaikki jutut. :whistle:
 
Yaden: Minullakin nuorin syntynyt tän vuoden tammikuussa, 21.päivä, eli pieni ikäero täälläkin, mutta ihan tarkoituksella :D Ja olikos Äizikällä kanssa tammikuinen?

Itellä oli pari viikkoa sitten yöllä pari kertaa pahoinvointia ja niin itsestään selvä olo siitä, että oon raskaana :saint: Jotenkin kroppa tiesi. Nyt on ihan pientä ellotusta silloin tällöin ja huimausta. Rinnat hieman turvonneet ja menkkakipuja.

Aiemmista raskauksista: Poikaa odottaessa olin terve kuin pukki. Vasta ihan loppumetreillä alkoi liitoskivut ja verenpaine nousemaan. Poika syntyi käynnistettynä pari viikkoa ennen laskettua aikaa korkean vedenmenon takia.

Toinen raskaus oli sitte aivan kauhea. Olin koko raskauden sairauslomalla jatkuvien alavatsakipujen ja nivuskipujen takia. Nivustyrää epäiltiin ja olinkin rasituskiellossa koko raskauden. Nyt pari päivää ennen tätä uusinta plussaa alkoi nuo nivuskivut taas ja niistä päättelin että tärppi on käynyt. Lisäksi mulla oli alussa 7 viikkoa kestänyt jarkuva päänsärky. En oo ikinä joutunut syömään niin paljoa kipulääkkeitä, kuin tän toisen raskauden aikana... Kaiken kukkuraks tyttö oli viimeiseen ultraan kääntynyt perätilaan ja syntyi sitten viikkoa ennen laskettua aikaa suunnitellusti sektiolla.

Molemmissa raskauksissa oli rasituksessa todettu RD mutta ei kertaakaan kotiseurannassa arvot koholla. Nyt tällä kertaa aion mennä paastoamatta sokerirasitukseen ja katsoa mitä tapahtuu. Mulla ilmeisesti elimistö ei kestä noin pitkää paastoa ja siksi vapauttaa sitte turhan paljon sokeria verenkiertoon.

J-t ja vielä nimetön tulokas :heart:
 
Milas
Napakissa ei vissiin passaa oireettomuutta moittia kun heti iski sulla huono olo :D
Yaden tervetuloa! Janoschin tarinatuokio toivottavasti sulla tää raskaus on helpompi kuin edellinen.
Päikkärit nukuttu. Väsytti ihan hirveesti tuossa töitten jälkeen. Mulla alkaa muuten toi luontainen vastenmielisyys kahviin tulla koska tänään ja eilen en saattanut juoda kuin puoli kupillista. Töissä kyllä jo kattelivat ihmeissään miksi minä teetä join. Oon nimittäin ihan hirvee kahvisieppo yleensä.
 
Tervetuloa uusille, ompa kiva että tulee koko ajan lisää :heart:

Yaden Jee, ninhän sie taisit luvata :D

Mutta nyt ei ole enempää aikaa olla koneella ja kommentoida enempää. Olin koko päivän töissä ja nyt esikoinen vaatii äidin jakamattoman huomion :heart:
 
Allie imetyksen lopetin kesäkuussa ja heinäkuussa tulin uudelleen raskaaksi =) toukokuussa mulla alkoi menkat synnytyksen jälkeen eli kahdet kuukautiset tässä välissä ehti olla. Saan olla kyllä todella kiitollinen, kun olen raskautunut näin helposti. Esikoisella ja kakkosella meillä on ikäeroa 1v6kk, kakkosella ja kolmosella 1v8kk ja nyt kolmosen ja nelosen välille tulisi 1v4kk eli kaikista pienin ikäeroista. Ja jos vaan kaikki hyvin menee niin vanhin on nelosen syntyessä 4,5v. =)

Tervetuloa Teräskukkia ja Yaden :flower:

J-t toivottavasti sinulla olisi nyt helpompi raskaus. Huomasin, että sulla on myös synnärinä Satks. Mulla oli esikoisen odotus tosi helppo ja kolmosen kaikista hankalin. Ei mitään sairautta ollut, mutta kaikkea mahdollista vaivaa. Kaikki kolme ovat poikia. Jos vaan edelleen jatkuu sama suunta, että raskauksista tulee tukalampia, niin huhhuh :D

Adrianna ja kirppu 5+1 :heart:
 
Kiitos osaanotosta! Kurja ja surullinen juttu ettei raskaus edennyt pidemmälle, mutta kyllä tämä tästä! Mulla on ihana mies, lapsi ja koirat ja onneksi aikaa =)
Tarrasukkia muille matkaan ja toivottavasti taas perästä tullaan :wave:
 
meillä meni niin et kakkosen ja kolmosen välissä 4 vuotta mutta nyt ensimmäisestä kierrosta tärppäs. pillereiden takia ei ole ollut mekkojakaan muutamaan vuoteen...
ja puuhailtiin vaivaset kaks kertaa koko kierron aikana :ashamed:
ekalla ja tokalla reilu 2 vuotta ikäeroa.

järkky vihlonta jatkuu....

 
ihana palata taas tänne odotuspuolelle..jotenkin kaipaan tätä muiden kanssa turisemistä samoista asioista :)

Olin tänään leffassa ja meni kyllä sitten koko leffa ohi kun ajatukset toisaalla ja pahoinvointi häiritsi koko leffan ajan..ihanaa kun täyty varoa ettei oksenna edelläistuvan niskaan :D taidan jättää leffat väliin.
Esikoisen raskaus oli aivan kamala.. järkyt liitoskivut ja pahoinvointi kesti tonne johonki rv28 asti.. Toivottavasti nyt sit olis vähän helpompaa..

Mutta ennen en kyllä hehkuta ennenkö olen varhaisultrassa käyny.. sitä siis odotellessa.. Mut sitä ennen odottelen vielä viivatesteissä viivan vahvistumista.. hullu mikä hullu! :D
 
Neuvolaa yritin tänään varata mutta puhelin oli varattu koko tunnin |O
Uusi yritys huomenna =) Väsymys ja pieni heikotus jatkuu.
Onko muilla paljon turvotusta? Huomasin että varsinkin iltaa kohti vatsa pömpöttää aika paljon :whistle: Toivottavasti muut eivät huomaa vielä mitään, viikkoja vasta 6+1
 
Tervehdys kaikille,

yritin jo eilen liittyä pinoon mutta tekniikka tökki! Elikkäs toinen tulossa, esikko täytti 7. pvä vuoden ja eilen plussasin kaksivuotishääpäivän kunniaksi! :LOL: Laskettu aika nettilaskurin mukaan olisi 18.4 ja synnytyssairaala SeKS. Mukava palata meidän odottajien iloiseen ja kenties pahoinvoivaan joukkoon!
 
oiskohan se sitten pahoinvointia? eilen illalla ja nyt aamulla kuvottava olo, onneks ei kuiteskaan tarvetta oksentaa... :x

Eka työpäivä meni kunnialla eilen: paha pömpöttää, mutta tunikan alle peittyy! Maha on nyt viikon ajan ollut aika lailla samanlailla pömppö, kuin ennen raskauttakin pahimmillaan, mutta nyt sitä ei enää pysty vetämään sisään!!! ;)

Onneks en ole ennenkään juonut kahvia, en jää siitä töissä/kylässä kiinni. Ainoa muutos töissä aikaisempaan, että nyt yritän syödä joka päivä lounaan.

anna ja röpsökkä 6+4
 
mul on kans turvotus.. ku en kuitenkaan haluis viel olla kaikille kertomassa.. no onneks lähipiiri tietää ni ei tarvii salailla mitään.. :) tosin nyt on tulossa mun yhen sukulaisen ristiäiset, musta tulee kummi; ja kyseessä on ortodoksiset ristiäiset, eli mun pitäs viiden kilon lasta seisten kannatella semmonen tunti.... tämä siis parin viikon päästä, en tiiä yhtään miten mä selviydyn tosta ilman että mä kerron asian laidan.. :/ mietityttää miten selviydyn pökertymättä, ja yökkäämättä (suitsukkeet) koko sen ajan?? :x täytynee vissiin vaan yrittää olla vaan pokkana, ja selittää jotain ympäripyöreetä vatsaflunssasta.. ;)
mä muuten kans imetän vielä, ja viime yö oli aika hirvee; vissiin maito alkanu käydä vähiin tai jotain: ja kuopus kiukutteli koko viime yön.. pitänee alkaa antaa korvikkeita lisänä.. ja muutenkin imetys alkanu tuntuu aikalaisen epämukavalta.. :(
mä oon tässä alkanu kattoo ja tekee vertailuu tupla vaunuistakin (aika aikasta, mut jotenki vaan alan olee niin varma et vaavi on tulossa) vaikka en oo varhais ultrassa käyny, enkä aiokkaan.. meen sitten ku kunnallinen tulee, on jännempää jotenki odottaa siihen.. :) viimeks odotin siihen vaik oli vuotoa alussa ku kuopusta ootin, mut sitte kun pienen sydämmen lyönnit näin, siin oli jotain taikaa..
:heart: :heart:
nyt vaan ootellaan.. :)
 

Yhteistyössä