Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

No nyt se sitten alko. Aivan kauhea olo siis. Mulla menee niska ja selkä niin jumiin, että aiheuttaa hirveän päänsäryn/migreenin :kieh: Tätä oli neidiltäkin, silloin kesti aina vkoon 20. Inhottavampaa vaan nyt kun yhdeksänkuinen painelee menemään hirveää kyytiä ja itsellä olo ihan hirveä. Toivotaan että tätä jatkuu vaan nämä muutama päivä ja sitten on ohi!! Pitää kysyä neuvolassa josko jotakin lääkitystä/apua tähän saisi, migreeni viimeksi yltyi välillä niin pahaksi, että näkeminen oli vaikeaa ja oksu lensi kaaressa. Yök. Aika selkeästikin kultaa muistot, muistelin muutama vko sitten, että voin niin hyvin koko raskauden :D No ainakin myrkytyksiltä ja muilta vältyin.

Vaunujen selailu täällä aloitettiin jo ennen plussaa :D Asutaan melkein Tukholman keskustassa joten vierekkäin tai perättäin istuttavat ei ole edes vaihtoehtona. En pääsisi täällä missään eteenpäin :whistle: Ollaan katsottu sellasia "päällekkäin istuttavia". Ainakin nämä on vaikuttanut netissä selaillessa ihan kivoilta: baby jogger city select, britax b-dual, Icandy pear ja phil&teds vibe.

Ainiin. Ja kertomisesta. Yhdelle mun kaverille kerroin, oli pakko saada kerrottua jollekin. Nyt odotan sitten sinne ultraan ennenkun muille kerron! Tai ainakin yritän.

Iltapalaa vähän ja sitten leffan pariin.

Pikkis ja Mini 5+6
 
Nyt loppui vuoto, jipii!! Kahteen päivään ei ole tullut mitään. Tein tänään vielä mielenkiinnosta yhden raskaustestin, josko viiva olisi vahventunut - ja olihan se! Olen huojentunut. =) Menen silti parin viikon päästä ultraan, jotta kohdunulkoinen raskaus voidaan sulkea pois, tai ainakin toivottavasti. Nyt on silti varmempi olo tästä kaikesta!

Te, joilla lapset ovat tulleet n. kahden vuoden ikäerolla, mikä on teistä ollut haastavinta arjessa? Onko tässä tulevaisuudessa enää mtn mahdollisuutta päästä kodin seinien ulkopuolelle a) yksin b) kahden pienen kanssa? Hiukan mietityttää ja jännittää...

Kumma kyllä, minäkin olen jo miettinyt tuplarattaiden hankintaa. :eek: Onko jollakin kokemusta näistä Phil & Teds -tyyppisistä rattaista, joista Pikkiskin mainitsi? Sellaisia olen ajatellut, vaikka kalliita ovatkin.
 
nereida: meillä ikäeroa tulee 5½ vuotta. Poika täyttää nyt syksyllä 5 ja keväällä toivottavasti syntyy toinen. Olin aluksi ajatellun n. 3 vuoden ikäeroa, mutta mieli muuttuikin eikä vauvakuumetta ollut aikaisemmin (paitsi hetkellisiä haaveita). Kaksi lasta olen aina halunnut, toivottavasti tämä pieni pysyy mukana huhtikuuhun asti :heart:
 
Allie81 Mun tyttärillä on ikäeroa 1v10kk, enkä ole KOSKAAN kokenut sitä huonoksi asiaksi! Otin aina esikoisen mukaan vaipanvaihtoon yms, eli hän sai olla Isosisko ja äidin apulainen! Kun vauva nukkui, me touhuttiin "isojen tyttöjen" juttuja, tai lähdettiin ulkoilemaan. Ikävä kyllä nuoremman lapsen "kohtalo" on sopeutua siihen rytmiin minkä vanhempi on omaksunut. Tai näin siis ainakin meillä! Pieni ikäero on ainoastaan POSITIIVINEN asia! Tsemppiä!!
 
Ikäeroa tulee n. 12vuotta, mutta tämä miehen esikoinen ei ole mun, eikä asu meillä. Kivaa saada kuitenkin jo tuon ikäiseltä hoitoapua pikkuhommiin :) Jos tämä raskaus menee ja päättyy hyvin, niin voidaan jossain vaiheessa (1-2vuoden? ikäerolla) miettiä sisarusta, tai mies ainakin jo puhui, että täytyyhän sillä kaveri olla :heart: Kaksi mullakin olisi kokonaisuudessaan haaveissa.

Tänään neuvolaan. Kivaa ja jännää =)
 
Täällä ollaan heti aamusta huolesta soikeena... :eek: tein raskaustestin uusiksi nyt siis kp 32/28-30, ja se tulos viiva ei ollut yhtään sen vahvempi kuin maanantainakaan. :( Sain siis ihan selvän plussan mutta tulos viiva ei ollut tumma, mutta selvästi näkyi. Tiedän että viivan vahvuuteen vaikuttaa hormooni määrä, mutta huoli tulikin siitä kun ei ollut parin päivän aika se viiva nyt siis tummunut. Pitäiskö mun oikeesti olla huolissaan? Ihan tavallisella raskaustestillä tein testin, en siis millään herkällä. Mä varmaan varsinkin tän alkuraskauden oon ihan hermoraunio sen keskenmenon takia. :ashamed: Öllö olo kyl löytyy edelleen, eilen alkoi alamahaa sillai juilia ja oli turpea ja ravasin paniikinomaisesti koko ajan vessassa tarkistamassa ettei tule verta. :ashamed: Tällä hetkellä siis ilo raskaudesta on vaihtunut vaan huoleen ja pelkoon että keskenmeno uusii. :snotty: Anteeksi tämä omanapaisuus heti aamusta.

liinukka83 ja muru 4+1
 
Liinukka, mä tein kahen päivän välein alussa olikohan kp 32 ja 34 nii ei ollu vahvistunu oikeestaan lainkaan. Sit tein kp 35 digin johon tuli oikeet viikotki ja kp 36 ja 38 oli viivat jo vahvistunu. Viimesimmät siis samanvahvusia suunnillee :)

Nyt siis 6+0 eikä yhtää tunnu et oisin raskaana. Tissit ei oo kipeet eikä juili mahaa eikä mitää. Ei kai tässä auta muuta ku ootella mitä tuleman pitää...
 
nereida no meillä kun kuopus synty ikäeroo oli just toi sama, ja ihan helposti on menny; -täytyy vaan vähän katella ku esikolla leikit on aika rajuja pienelle.. ;)

pai78 rohkasevaa kuulla et hyvin se menee.. :) meillä ikäerot huhtikuussa on 5.v ja 1v,4kk:tta.. nyt vaan oottelen, ja katon mitä tuleman pitää..

liinukka83 voi ei.. :hug: toivottavasti kaikki ois hyvin ja pikkuinen vaan kasvais.. :) ja siitä testistä;voihan olla et sulla vaan nousee sitä raskaushormonia hitaammin sinne pissaan.. :)

ittellä alkanu raskaushormonit vaikuttaa sillä tavoin et mua huolettaa ihan kaikki.. mut se on aikasemminkin osottautunu turhaks huoleks, en tiiä mut mulla hormonit tekee sen.. ja tuntuu et eniten mun mieltä nakertaa tää epätietosuus tässä alussa, ku ei oikein tiiä että saako olla onnellinen vai ei.. ??? ja siis ku mä oon käytäntö ihminen että tehdään tehdään ja heti; mut nyt rasittaa ku tähän ei ite voi mitenkään vaikuttaa.. :ashamed: kaamee purkaus, tiedän.. :D

eilen isäntä ekan kerran kommentoi raskautta; mä ostan sulle sit vaatteita odotusaikana, ettet kaiva kaapista niit seksintappo kuteita, mitä käytit kuopuksen osotusaikana.. :LOL: :LOL: ite vaan mietin et hyvä hyvä, on meinaan törkeen kalliita noi mamma vaatteet.. :D
 
Kylläpäs tulikin sitten yhtäkkiä tosi surkea olo, ku pyyhkiessä paperiin tuli haaleaa verta. Kipuja ei ole (ainakaan vielä ), eikä housuihin vuoda (ainakaan vielä ). Ja neuvolaan pitäis mennä. Arvatkaa huvittaako nyt mikään, ku pelottaa?? :| Toivottavasti on ihan normaalia, eikä tästä pahene.

6+3
 
Eilen kuitenkin ultrassa kaikki hyvin ja sykekkin normaali yms. Lueskelin, että ihan normaalia tämä olisi, mut eihän sitä koskaan varmaksi tiedä. Katsotaan mitä neuvolassa sanotaan. Toisaalta hyvä päästä sinne asiasta juttelemaan. Mies lohdutti sanomalla myös, että normaalia on. No, toivotaan parasta.
 
Milas
innoM toivottavsti menee ohi eikä ole mitään vakavaa :/
HappyFeet sama tunne ja samat viikot. Kun oliskin sellainen vahva olo, että oon raskaana ja alkio kehittyy niin kuin pitää.
 
Heippa =)

Pystyisikö tänne liittymään mukaan?
Testi tehty ja plussahan sieltä tuli <3
Toinen olisi tulossa,esikoinen nyt 4 vuotias.
LA ois laskujeni mukaan 16.4 ja nyt siis 4+4 viikkoa.
Todella iloinen yllätys,kun yli puolitoista vuotta yritetty ja nyt sitten tärppäsi vihdoin ja viimein =)
 
Moikka!

En sitte saanu oltua, vaan varasin ekaa neuvolaa :saint: Terveydenhoitaja hieman hämmästyi, kun tyttö vasta hiukan yli 6kk sitten syntyi ja nyt jo uusiks. Mutta oli iloinen ja onnitteli. Muistaa mut hyvin tuon vaikean edellisen raskauden takia ja heti kyselikin vointia. Oisin ajan saanut jo ens viikolle, mutta halusin vasta syyskuulle, että saan hiukan painoa pois. Tytön synnyttyä painoin 10kg vähemmän, kuin raskauden alussa, eli nolottaa, että varmaan kaikki on tullut takaisin tässä puolssa vuodessa :ashamed: Mutta siis eka neuvola sitten 7.9. :heart:

Huomenna alkaa isoveljen päiväkerho, taitaa äitiä jännittää enemmän ku poikaa ja
perjantaina lähetään sitte pojan kanssa laivalle, on vähän niinkuin palkinto siitä,että on ollut niin reipas ja kiva isoveli. Muutenkin meillä on pojan kanssa sellaisia kahdenkeskisiä juttuja, joihin ei siskoa oteta mukaan...siksi varmaan onkin suhtautunut niin ihanasti vauvaan, eikä ole yhtään mustasukkainen. Saas nähä mitä tapahtuu, kun tulee vielä toinen sisarus. :D

Eksäkin taitaa jo tietää tästä raskaudesta, kun eilen toi poikaa kotiin, ni tuupas vaan autosta yksin pihalle ja soitti mulle että "poikas odottaa oven takana" :eek: En ymmärrä miten mun elämäni vieläkin voi saada herneen nenään.... On hänellä itellääkin uus puoliso ja perhe.
Kun aloin tyttöä odottamaan, ni maalaili kaikkia piruja seinille siitä, kuinka vaikeaa meille tulee olemaan, kuinka mustasukkainen pojasta tulee jne.... On selvästi pettynyt siitä, ettei poju ole lainkaan mustasukkainen, päinvastoin hauskuuttaa siskoa ja laittaa tuttia. On saanut jopa hiukan syöttääkin :D Reipas poika.

Oho...tulipas tekstiä.

Halaus kaikille epätietoisuudessa oleville :hug: Itsekin taidan vielä hakea noita samoja halpistestejä ja varmuudeksi tarkistaa, että viiva tummuu..... Eli ihan ei uskalleta täälläkään vielä täysillä olla raskaana.

J-t ja Möttönen 4+2 (?)
 
Heips.
On kiva, että on pari kohtalotoveriakin. Niinhän se menee, että se toksemia on aina ensimmäisessä raskaudessa se todennäköisin. Mulla vaan jotenkin jääny kauheet traumat, kun oli melkein puolvälistä raskautta kokoajan kamala olo, sattui, turvotti, kolotti ja verenpaineet koholla... eikä kukaan kuitenkaan ottanut tosissaan ennenkö vasta rv 36+ jolloin paino nous 5kg viikossa... Silloinkaan en saanut kiireellistä lähetettä kun virtsassa ei näkynyt proteiinia. Mutta kyllä se toksemia voi alkaa vaikkei virtsassakaan näkyisi. Noh, pitää vaan yrittää olla murehtimatta ja koittaa nauttia raskaudesta.

Todella nauttimista, kokoajan oksettanu tänään pitkin aamua :LOL: Ja esikoinen enteilee taapero-uhmaa... Esim. oon keränny kirjat takas kirjahyllyyn tänään joku 3-4krt... |O

Pakko myöntää, et mäki oon miettiny vaunu-asiaa jo KAUAN AIKAA ennen plussaa... Sillä kokoajan ollut haaveissa pikkukakkonen pienellä ikäerolla. Mä taidan päätyä tällaisiin: http://www.vauvatalojohanna.fi/tuote/tupla_rattaat/carena/double/index.htm

Hintaa niillä tuplilla ei sais olla kauheen paljon, meillä kun nuo edelliset oli niin törkeen kalliit (Emmaljunga Duo Edge) niin nyt nuo sais olla vähän halvemmat. Tuo esikko tosta vielä kasvaa niin kuitenkin noiden tuplien käyttö ei varmaan oo ihan jokapäiväistä kun jätkä kävelee enemmän... Ja sellasen seisomalaudan ajattelin hankkia Emmaljungiin...

Ihana kun ei tarviikkaan sit paljoo muuta miettii, et mitä pitää ostaa. Esikoisen aikana kun tuli tehtyä kamala lista kaikesta. Nyt ehkä vaan ostetaan joku kehto tulokkaalle. En varmaan vielä keväällä ota esikkoa pois pinnasängystä... saa nähä.

Nyt suihkuun ja pian tulee pojan "vauvakavereita" kylään... Jotka hekin aikanaan täällä palstalla tulleet tutuiksi jo odotusaikana :)

Toivottavasti meillä tulee yhtä hyvä pino kuin esikon odotusaikana oli. Samalla jengillä nykyään kirjoitellaan bookissa omassa ryhmässä :)

Teräs & Taimi 5+3

***
Joo, ja mäkin varasin neuvolan... On jo 23.8 ... Varmaan edellisen raskauden ongelmien takia niin aikasin??
 
En tiedä miten olen laskenu mut menkkojen mukaan LA oliskin 20.4 :D no mutta varhaisultraan kummiskin menen ni tietää sitten taas paremmin..

Varasin itsellenikin neuvola ajan jo.. olis 10.9.

Mä ajattelin ostaa nuo gracon quattro tour duot.. kun kaukalokin on esikoiselta graco ni saa noihinkin sitten kiinni. Mutta toiset kans olis hommattava..sellaset kun pääsisi hyvin lenkeillä ja myös oon ajatellu noita carenan tuplia.

Täällä todella kovat menkkamaiset kivut ja nyt pelottaa ettei mitään tapahdu..jotenkin ajattelin et kun tilaan neuvolan ni kumminkin jotain tapahtuu.. voi voi.. :D

Itselläni siis useampi keskenmeno takana ja esikoisestakin vuosin koko alkuraskauden ja pelkäsin mut onneks se sit ei tarkoittanut mitään pahaa.
 
Mä oon ehtiny miettiä pari vuotta jo mitkä vaunut haluun ku yritys kesti nii kauan et päätin jo alussa haluavani nää crescentin classicit: http://www.vauvapop.fi/naytatuote.php?lTuoteTunniste=2392
Mut nyt oon sit vaihtanu mielipidettä (joo mulla on oikeus :D) ja haluun noi m300: http://www.vauvapop.fi/naytatuote.php?lTuoteTunniste=2535

Esikoista siis odotellaan :)
 
Uusi ilmottautuu mukaan! :wave:

Nyt on 2 positiivista raskaustestiä tehty, mut ei oikein vieläkään voi uskoa. :D
Oi toivottavasti tällä kertaa olisi kaikki hyvin kun 12/09 oli rypäleraskaus..

Toista odotellaan ja LA ois 19.4, TYKS ja ikää mulla 25.v

M ja mini rv4+1 :heart:
 
oho, onpas tänne tullut hurjasti tekstiä! =)

Tervetuloa kovasti kaikille uusille! :wave: Taitaa huhti-vauvoja tulla aikamoinen määrä tällä tahdilla. Ihana niin. :heart:

Voimia teille sanmoc ja cuppuccino. :hug: :hug: :hug:

äizikällehän oli sattunut oikein ammattitaitoinen henkilö luurin toiseen päähän neuvolassa!! :headwall: Voisivat kyllä vähän miettiä, että mitä suustaan laskevat, kun luulisi heidänkin tietävän, että odottajan mieli on muutenkin herkillä.
Täällä kanssa jouduttu välillä ikäviin tilanteisiin iän kanssa. Itsellenikin sattui eräällä kerralla neuvolassa tosi tyly vanha lääkäri kun odotin kuopusta. Ihmitteli lasten pientä ikäeroa (1v2kk) ja itseni nuorta ikää... Tivasi, että miten jaksetaan ja onhan hoitoapua lähellä, ja mitenkäs opiskelut ym.kun olen vielä niin nuori. Olin mennä sille lekurille silmille!! :eek: Sitten paloi hermot, ja tein erittäin selväksi, että esikoisen saanti ei ollut mikään itsestään selvyys, ja hyvin jaksetaan, on molemmilla vanhemmilla ammatit, vakityöpaikat, asutaan omakotitalossa maalla!! Sitten meni lääkärikin hiljaiseksi, taisin sanoa vähän turhan pahasti. :whistle: Mutta välillä todella ärsyttää, että ensin katsotaan ikää! Ja ainakin minä olen sitä mieltä, että ihmiset voivat olla valmiita äideiksi eri ikäisinä... Onneksi on niitäkin, jotka kyselevät, että eikös jo olisi uuden vauvan vuoro, ja että nuorena sitä jaksaa paremmin! =) (tulipas purkaus, ne on nämä hormoonit :LOL: )

Täällä oireillaan aika vähän. Huimaus on todella hurjaa, mutta muutapa ei oikein olekaan. Ihan pientä väsymystä ja etovaa oloa. Olo on ihan erilainen kun edellisillä kerroilla. On niin oireeton olo, ja molemmilta tytöiltä aloin heti oksentamaan. Huomenna ajattelin varata aikaa neuvolaan.. Eilen myös yritin saada aikaa yksityiselle varhais ultraan, mutta antavat aikoja vasta ensi viikon alussa, joten yritän sitten uudelleen. Nyt on monena päivänä koskenut tuonne vasemmalle tosi kovasti. Välillä koskee munasarjojen kohtaan, välillä ihan mahaan, mutta vasemmalle... Kolme iltaa sitten kipu yltyi niin kovaksi, että piti mennä sohvalle kippuraan! :eek: Olin ihan varma, että menee kesken. Kummastakaan aijemmasta raskaudesta, en muista, että olisi koskenut missään vaiheessa! Toivottavasti saan viikon päästä varattua sen ultran...

Kaikille mammoille jaksamisia ja pikku asukkaille kasvamisia! =) :heart:

-netta ja kille 5+1-
 
Aikapaljon on kaikilla epävarmuutta, niin minullakin. Ehkäpä se siis kuuluu asiaan. B) Minuakin se kohdunulkoinen huolestuttaa aika lailla, varsinkin kun pillerit eivät niin hyvin kuulemma niitä kohdunulkoisia ehkäise. Olenkin päättänyt ostaa tänään uuden viikkonäytöllisen testin ja tehdä sen huomenna. Koska jos hcg nousee normaalisti, niin silloinhan sen pitäisi huomenna näyttää jo 3+ kun viikko sitten näytti 2-3. Ja kohdunulkoisissa hcg kuulemma nousee yleensä hitaasti. Varhaisultraan mulla on aika 26.8 jolloin pitäisi mun laskujen mukaan olla rv7+0. Silloin pitäisi selvitä onko raskaus oikeassa paikassa. Ensi viikolla mulla on jo aika lääkärineuvolaan. En tiedä mitä siellä tehdään, mutta kai jutellaan, että mitä olen päättänyt tehdä, että pidetäänkö vai ei. No me ollaan siis miehen kanssa jo melkein heti plussan jälkeen päätetty, että mikäli ultrassa löytyy normaali raskaus niin vauva pidetään. Pahaolo vaivaa edelleen, mutta oksentanut en vielä ole.

Jaksamista kaikille epätietoisille! :hug:

muoks: M ja mini Tervetuloa mukaan! Meitä TYKSiin menijöitä alkaa olla jo aika monta. Ehkä saamme joskus myöhemmin järjestettyä masutapaamisen. :D
 

Yhteistyössä