Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Hieman tuhrua tullut vielä, mut ei joka kerta pyyhkiessä. Täytyy vaan toivoa parasta. Aika näyttää.

Neuvolassa käynti meni hyvin. Neuvolan mukaan ollaan nyt 8+3 ja LA 20.3, joten pysyttelen vielä tuolla maaliskuisissa, kunhan saadaan tarkempi LA =)

Tsemppiä kaikille odotukseen :)
 
Teräskukkia: Munkin tekis mieli noita Carenan tuplia. Googlasin tuolla nimellä, niin joku lastentarvikeliike myi tuota vaunua jokusen kympin halvemmalla, kuin tuossa sun linkissä, ja vaunukoppakin oli parikymppiä halvempi :saint: Säästöpäivät iskee :whistle:

Meillä on tuollä tytöllä aivan ihanat Quinny Speedi-juoksurattaat vaunukopalla, ja sääli, ettei niitä voida sitte enää käyttää. No kai ne myytyä saadaan, meilläpäin on pari kivaa lastenkirppistä, jonne ajattelin sitte viedä. Meillä on vielä esikoisen jäljiltä Carenan kuomurattaat ja ne jää sitte odottamaan sitä aikaa, että nuorin tarvitsee vielä rattaita mutta keskimmäinen ei :D Pitää kyllä myöntää, että vaikka kolmas oli toiveissa pienellä ikäerolla EN IKIMAAILMASSA uskonut päätyväni tilanteeseen, että joudun kaksostenrattaita etsimään :LOL:

Pitääkin tästä lähteä hakemaan vielä niitä r-testejä, että saa varmuutta tuohon hormonimäärään.

Liinukka83 Tuolla vauvakuumepuolella oli jossain vaiheessa ainakin nosteluketjuna tuollainen, missä oli "kaavio" siitä, miten hcg:n määrä kasvaa.

J-t ja Möttönen
 
Tuo esikonen varmaan käräyttää mut huomenna kun menee mummille hoitoon. Kävin äsken yökkimässä ja neiti (1v 2,5kk) tuli perässä katsomaan mitä tapahtuu kun kuuli outoja ääniä. Nyt on sitten muutaman kerran mennyt vessaan, avannut pöntön kannen, yökkinyt ja laittanut kannen kiinni :LOL: Tuplarattaat ajattelin minäkin hankkia. Varmaan semmoisen mallin joka on peräkkäin istuttava. Valitettavan harvat vierekkäin istuttavat kun mahtuvat kauppojen varashälytinporteista läpi...

Niin ja Tervetuloa kaikille uusille :heart:

Liinukka: J-t varmaankin tarkoitti tätä ketjua http://kaksplus.fi/keskustelu/t762422
 
Mua vaivaa nyt toden teolla nää mun masutuntemukset.. inhottavasti sattuu alavatsassa molemmat sivut.. ihan kuin "munasarjat" sattuis :D kuulostaa mielenkiintoiselta..

Itse en ole kohdunulkoisia kokenut..ja nyt pelottaa..en muista et esikoisesta olis moisia olla.. Tietääkö siis joku millaisia kipuja kohdunulkoinen teettää vai teettääkö välttämättä ollenkaan??

Tuntuu ettei sitä ole yhtään viisaampi kuin tuossa ekassa raskaudessa vaikka siitä niin vähän aikaa onkin.
 
Saako uusi liittyä seuraan? Oon plussanu tänään, toinen tulossa. Mukavaa lueskella muitten samassa tilanteessa olevien juttuja. Meidän esikoinen on 2v, ehtii kyllä täyttää 3v ennen kuin toinen syntyy.

Olen aika yllättyny tästä raskaudesta, sillä vasta kuukausi sitten päätettiin että toinen saa tulla ja raskauduin sitten heti ekasta kierrosta. Eipä tuota esikoistakaan kauaa tehty, mutta silti vähän yllätti.

Mulla oli alkuviikosta närästystä (ikinä ei aiemmin ole ollu sellasta) ja jo siitä vähän mietin, että voisinkohan olla raskaana. Mahaa nippailee, mutta se nippailee kyllä muutenkin aika usein joten sitä en kokenut minään oireena.

Huomenna varmaan muuten pakko tehä uus testi.. en usko vielä ekasta :D
 
Heippa kaikille.
Yhdyn HarmaaVarpusen viestiin.
Eli viikko sitten plussasin, toinen tulossa, LA 5.4, PHKS. Eka täyttää 3v LA:n tienoilla, eli saa nähdä saadaanko tuplasynttärit.
On ollut mukavata lukea näitä juttuja ja ensimmäistä kertaa itse osallistun. :D
Ensimmäisestä en voinut pahoin juuri lainkaan, mutta nyt taistelen joka aamupäivä oksettavasta olosta. Illasta vointi kohenee.
Itse kerkesin jo varata neuvola-ajan, luottavaisin mielin vielä (ainakin oireista päätellen)
Mutta jatketaan tästä viikko viikolta eteenpäin :)
 
Kiva rini kun liityit seuraan! Minunkin ensimmäinen syntyi muuten PHKS:ssa, oikein ihana paikka!

Mulla ei ollu pahoinvointia ollenkaa ekasta raskaudesta, saa nähdä tuleeko tästä toisestakaan. Musta muuten tuntuu, että vastahan tässä oltiin raskaana, jännä olla uudestaan. Jotenkin tästä toisesta osaa varmaan ottaa paljon rennommin, ekalla kerralla mut valtasi suorastaan pakokauhu kun tein plussatestin, mutta nyt tuli vaan onnen tunne että ihanaa, tervetuloa pikkuinen. Kyllähän me nyt toisestakin vauvasta selvitään, kun on jo yks vauva saatu kunnialla kasvatettua taaperoksi.
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Tänään havaittu varma raskausoire: aloin miehelle itkemään ihan mitättömästä asiasta :D tuntui että koko maailma olisi pudonnut niskaan :whistle: voi mies-parkaa, raivareita ja itkukohtauksia.... onneksi välillä niitä olen-maailman-onnellisin -hetkiäkin on.
Lisäksi rinnat (etenkin nännit) todella kipeenä, jopa suihkussa seisominen sattuu :|

Juotteko kahvia raskauden aikana? Minä juon tavallisesti 1-3 kuppia päivässä, nykyään vain aamulla pienen kupillisen. En vain saa itseäni hereille ilman aamukahvia :ashamed:
Neuvolastakin tuli tänään postia, ja sen liitteenä lista vältettävistä ruoista. Kahvia saisi listan mukaan juoda 3 kuppia (3*1,5 dl) päivässä.
 
Tervetuloa uusille täältäki :)

Mulla turvotusta 4-5 senttiä kun vertaa aamumittaa ja iltamittaa tosta alamahan/lantion kohdasta.. Pakko oli mitata ku tuntu et kuvittelen vaa et aamulla toppi on löysempi ku näin iltasella :D
 
Kyllä vaan huominen jännittää ku on varhaisultra. Siellä selviää millä viikoilla olen ku menkat on ollu maaliskuisesta keskenm. sekaisin. ja ennen kaikkea onko kaikki hyvin alussa kun ollaan.

Eka raskaudessa mulla oli istukka alhaalla ja sain ravata monta kertaa ultrassa ku siellä kytättiin alkaako se nousemaan raskauden edetessä ja nousihan se muuten olis keisari ollu edessä...
Mä olen ollu aika huoleton kaikkien ruokien kanssa. Kahvia juon ainakin 3 kertaa päivässä ja ne on kyllä aikamoisia mukillisia :LOL:

Mä olen vissiin aika erikoinen sillä aamuisin mulla on hyvä olo, ei tietoakaan pahoinvoinnista mutta iltaisin laatotan sitäki enemmän :( ja kyllä TURVOTTAAAAAA!!!!
 
:wave: :wave: täällä myös turvotusta.. ja suonenvetoja jaloissa, ja levottomat jalat vaivaa öisin, selkä jumissa.. (aika jännää tokassa raskaudessa niit oli vast myöhemmin) mä oon kans kahvia kyllä juonu kaikissa raskauksissa ihan omien tuntojen mukaan, eikä kyllä mitään ihmeellistä tapahtunu.. =)
mulla taas ei oo yrjöilyy ollenkaan, ei kyllä missään aikasemmassakaan raskaudessa.. :) vähän ainoastaan merisairasolo.. :x
 
Huomenta! Varhaisultrassa käyty ja siellä sellanen pieni katkarapu möllötti ja sydän sykki kovasti :heart: Pituutta oli 4mm, ilmeisesti ovulaatio ollut jopa PÄIVÄN myöhempään mutta gynen mukaan ei tota pituutta tarvi ees miettiä, hyvä on. :)

Napis ja Elmo (pääsi elämässään ekaa kertaa telkkariin) 6+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja NapaKissa:
Huomenta! Varhaisultrassa käyty ja siellä sellanen pieni katkarapu möllötti ja sydän sykki kovasti :heart: Pituutta oli 4mm, ilmeisesti ovulaatio ollut jopa PÄIVÄN myöhempään mutta gynen mukaan ei tota pituutta tarvi ees miettiä, hyvä on. :)

Napis ja Elmo (pääsi elämässään ekaa kertaa telkkariin) 6+1
ihanaa..
:heart: :heart: :heart:
 
Oi, Napakissa! Olitko ensimmäinen ultrattu huhtikuisista? En ole ehtinyt ehkä ihan kaikkia viestejä lukemaan. Painiskelen vielä sen varhaisultra vai ei-kysymyksen kanssa. Femedasta sanoi että vasta 7+ kannattaa tulla, ja neuvolakin on jo 7+4 eli ens pe.
Kuunteleekohan ne siellä sydänääniä jotenkin, jot siinä selviäisi sama asia -onko siellä olento oikealla paikallaan.

Sen pidempään en kyllä jaksa elää ihmetyksessä, eli jos neuvolassa vaan jutskaillaan, eikä kuulla ääniä, niin meen ultraan. Oon myös päättänyt että jos tulee mitään oloa siihen suuntaan että kaikki ei olisi hyvin, yllättäviä kipuja pereusjuilintojen lisäksi tms, niin pikana ultraan vaan.

Luulin aluksi että kahvia ei saa juoda lainkaan raskauden aikana (muuan tuttu tällaisen ilmoitti aikoinaan, enkä itse ollut perehtynyt asiaan joten uskoin häntä) mutta huomasinkin vastikään että hyvin voi juoda nuo parit kupit. Mukillinen iltapäivällä on kyllä ihan ehdoton, meinaan nukahtaa istualleen.
 
Huomenta!

Olipa taas aamu; esikoisen 1v-uhmaa yhdistettynä hampaiden puhkeamiseen kuorrutettuna raskauspahoinvoinnilla... Ah. :headwall:

Joku kyseli kohdunulkoisesta raskaudesta... Kannattaa hankkia uusin Vauva-lehti! Se vähän aikaa sitten ilmestyi, ja siinä oli iso juttu siitä. Sen jutun lukemisen jälkeen tosin tuli itellekin tosi luulosairas olo. |O Ei pidä miettiä liikaa.

Mulla ainakin noi alavatsan jomotukset, menkkakipujen tapaset vellomiset ja pistelyt on ihan tuttuja edellisestä raskaudesta. Silloin mulla alkoi myös lonkat jomottaa ihan hulluna. Koko lantioseutua kiristeli, enkä voinut pitää farkkuja jalassa kun ne paino "liikaa"... Toivottavasti ei tällä kertaa tuu samanmoista. Nyt on vasta ollut selkäkipuja. Eli jomotusta alaselässä.

Mun pitäs nyt lopettaa kahvinjuonti kokonaan. Pyrin jättään kaiken mikä kohottaa verenpainetta. Teetä ajattelin juoda, rooibosta, kamomillaa ym. Tosin viime raskaudessa mulla etoi teen hajukin niin paljon, etten voinut kuvitellakaan juovani sitä! Outoa...

Saas nähä mitä himoja ja kuvotuksia tulee, ja itkuraivareita. Viime kerralla muistan kamalat itkuraivarit Subwayssa kun Meren Herkku-patonkia ei enää saanut... Mies nolona sitten "talutti" mut nyyhkivänä autolle, ilman subia :LOL:

Teräs & Taimi 5+4
 
Minä tein tänään sitten vielä sen digin ja se näytti niin kuin pitääkin eli Raskaana, 3+ viikkoa. Tuon mukaan siis viikko 5+ menossa ja omien laskujen mukaan tänään on rv 5+0. Eilen mulla tuntui kohdussakin painon tunnetta ja tänään on jatkunut selkä ja masujomotukset sekä huono-olo. Tuo testi kyllä toi hieman positiivisuutta siihen, että raskaus voisi olla normaali eikä kohdunulkoinen. :)

ginger-lemon-honey Mun käsittääkseni neuvolan dopplerilla ei sydänäänet kuulu vielä viikolla 7. Ultralla ne on tuolloin jo todettavissa. Olen kuullut, että joillakin neuvolassa on sydänäänet kuulunut jo viikolla 9-10, mutta minulla ei ensimmäisessä raskaudessa kuulunut vielä viikolla 11. Onneksi olin käynyt alkuraskauden ultrassa, joten tiesin, että syke on jo kertaalleen löydetty. Sitten seuraavalla neuvolakäynnillä sydänäänet kuuluivat dopplerillakin.

Napakissa Ihania ultrakuulumsia! :heart: Mun pitää odotella vielä kaksi viikkoa niin pääsen ultraan...
 
Unohdin vallan, että 25v olen =) voi lisätä listaan.
Pitää mennä tekemän ruokaa, vaikka etoo ajatuskin syömisestä. Tänään pahoinvointi on jatkunut koko päivän, varsinkin vähän ruokailun jälkeen etoo kunnolla...
 
Milas
Taas tullut monta uutta mukaan. Tervetuloa =)
NapaKissa ihanaa :heart: kaikki siis hyvin pikkuisella.
Tuosta kahvinjuonnista. Viikko sitten join vielä monta kuppia päivässä (ja siis mun kuppi ei oo mikään pieni) mutta nyt ei mene enää alas. Töissäkin oon juonut vain "hämäyskahveja" eli otan vähän kupin pohjalle ja muka hörpin vaikka viemäriin ne sitten menee....Tänään on ollut huono olo. Tuttuun tapaan puolen päivän jälkeen alkoi iskemään. Mutta enkös mä tätä oo odottanut joten turha napista :ashamed:
Meillähän ei siis ole jäljellä mitään muita vauvantarvikkeita kuin pinnis, kevyet matkarattaat ja amme. Tällä kertaa aijon uutena ostaa vaunut. Kyllästyin kun käytettyinä ostetuista aina hajos jotakin. Ja ne on nyt jo aikapäiviä sitten kierrätetty eteen päin. Samoin turvakaukalo varmaan ostetaan uutena ellei kellään tutulla ole myydä taattua tavaraa. Olen jo hiukan sillä silmällä katsellut kohtuu hintaisia perus yhdistelmävaunuja.
Moni teistä näyttää käyvän varhaisultrassa. itse en ole menossa, en ole koskaan käynyt. Olen käynyt ainoastaan rakenneultrassa ja sit sen jälkeen jos on ollut jotain hälyttävää. Varmaan samaan tyyliin mennään nytkin. Vaikka toisaalta olis kiva tietää onko tuolla vatsassa elämää ja kaikki niin kuin kuuluukin.
 
Kahvin juonnista sen verran, että itelleni ei ainakaan ekassa raskaudessa kahvi ees hirveesti maistunu. Tosin se ällötys alkoi vasta vähän myöhemmin kahvinjuontia kohtaan, eikä ihan heti. Tänäänkin olen juonu monta kupillista hyvällä juomahalulla, oon oikea kahvikissa. Varmaan jossain vaiheessa alkaa tökkiä.. Muistan kun ekassa raskaudessa äitini aavisteli mun olevan raskaana jo ennen kuin olin siitä kertonut, kun en pystynyt juomaan kahvia. Ja ilmeisesti se varmaan aika monesti näin onkin, joten sikäli ymmärrän kun sinä Milas juot noita hämäyskahveja töissä :D

Ahdistaako muita jo työpaikalla raskaudesta kertominen? Tiedän kyllä, ettei sitä tarvitse kertoa vielä pitkään aikaan, mutta kai mä kuitenkin kerron ekan ultran jälkeen (rv12-13) koska varmaan maha alkaa pikkuhiljaa sen jälkeen näkyä. Olen vasta vaihtanut työpaikkaa ja pelottaa ihan pirusti, mitä pomo ajattelee. Koeaika on jo ohi, mutta silti pelkään pomon ja työkavereitten reaktioita. Olen siis just vakinaistettu ja heti olen raskaana :|

Milas, itse en aio mennä varhaisultraan mutta käsittääkseni meillä pääsee np-ultraan ja sitten vielä rakenneultraan. Muissa ultrissa en aio käydä.

Ikää mulla muuten 29 ja LA näillä näkymin 20.4.2011.

Onnea Napakissalle hienoista ultrakuulumisista!
 
Kahvinjuonnista töissä... itsekkin harrastan hämäyskahveja. Kerroin kahdelle lähimmälle työkaverille, varmasti olisivat huomanneet jo muutenkin. Pomolta yritän pitää salassa pidempään, vaikka vakituinen olen.
Mulla on eka neuvola vasta 10 viikolla, eli syyskuun alussa. Nyt viikkoja n. 6+2. Kolme viikkoa pitäs odottaa :whistle: en ole menossa varhaisultraan. Jotenkin sitä ajattelee että kaikki menee yhtä hyvin kuin viimeksikin. Vaikka raskausdiabetes todettiin ja jouduin seurailemaan verensokeria, muuta ihmeempää ei ollut. Vaikka toisaalta haluaisi jo yhtä hyviä uutisia kuin Napakissa ONNEA! :)
 

Yhteistyössä