Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Milas ei tässä mitään ihmeellistä.. oon vaan pahanlaatunen yli suorittaja; ja pitäs lepäillä enempi.. :D se vaan ku ei sovi mulle, oon aina menossa/tulossa (aina ku oon ollu sairaalassa on vaan katellu osaston henkilökunta, että taas rouva x liikkeellä..) ;) siis ja kävelen joka päivä useita kilometrejä.. :D ja tykkään et koko ajan tapahtuu, siks haluankin paljon lapsia.. :D tein myös töitä päiväkodissa, siellä kans saa paljo tehdä ja ulkoilla.. :D
 
Tervehdys taas kaikille. Tepä jaksatte kirjoitella ahkeraan, ihanaa! Käyn kyllä lueskelemassa mutta töissä ei viitsi pitkiä yleensä raapustella ja kotona onkin sitten täysi tohina tuon yksivuotisen miehenalun kanssa. Puhumattakaan tuosta isommasta isännästä, kahdesta jättikoirasta ja yhdestä tavallisesta. Ulkoruokinnassa asuisi vielä risteytysruunapaappa mutta sitä hoitelee enemmän hoitajatytöt kun ei vain aika riitä millään.

Mä odotan jo nyt äitiyslomaa! Meillä jäi iskä pojan kanssa toukokuussa kotiin ja pian olisi senkin aika palata töihin ja edessä aika kun pitää viedä pikkumies hoitoon! Mä en niin selviä siitä! :eek: Aina vain ei ole vaihtoehtoja! :(

Onneksi nyt kun tämä uusi saapuu niin yritän olla kotona muksujen kanssa ainakin pari vuotta, kolmekin jos mahdollista. Toki se riippuu olosuhteista.

Mistäs päin olette? En jaksa alkaa kahlaamaan synnytyssairaaloita lävitse niin kysyn laiskana. :)

Meirän perhe on Eteläpohjanmaalta 40km seinäjoelta etelään noin suurinpiirtein!
 
huih, pelottavan paljon energiaa ilmaantui jostain :LOL: :LOL:
jos ei päiväunia oteta lukuun, ku tainnuin ennen tuota meidän päiväunilaista :whistle:
ehkä hyvä näin välillä.
paljon on tullu juttua muutamiin päiviin tänne, tervetuloa kaikille uusille :flower:

mari rv 5+5 ja viikon päästä ultraan :)
 
Ihanan paljon juttua tullut! Ja ihania ultra uutisia <3 Omaa varhaisultraa odotellessa... tänne on rantautunut tajuton paha olo, nyt on pari päivää oksennettu, ei suinkaan aamuisin vaan iltapäivällä ja alkuillasta (!) Ja muutenkin koko ajan merisairas olo ja tissit särkee edelleen lujaa.

Täällä myös tuo armoton väsymys!

Ja painosta... minulle ei saisi tässä raskaudessa yli 5kg tulla, sillä en ole onnistunut kaikkia edellisestä raskaudesta jääneitä kiloja pudottamaan! Mielummin saisi paino laskea! Onko kellään kokemusta turvallisesta keventymisestä raskauden aikana? Kiinnostaisi tietää lisää, jospa sais muutaman kilon pois. Nyt on ylipainoa semmoiset 10kg :)

Kaikille kovasti tsemppiä ja tervetuloa uudet! :heart:

nereida ja 5+3
 
Moikka!

Tervetuloa uusille ja onnea :wave:
Onnea myös hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Me ei taideta tässä raskaudessa sinne varhaisultraan mennä, kun se np-ultra on kuitenkin jo melkein kohta. Ensimmäinen neuvola on nyt tiistaina 17pv :D
Painosta olitte puhunut, mä oon tosi hoikka aina ollut, nyt 167/50, liian laiha mun makuun. mutta esikon raskaudesta tuli 12kiloa lisää ja kaikki jäi laitokselle, imetys vei lisää ja nyt tuon taaperon perässä juokseminen pitää huolen ettei kiloja kerry.
Joku täällä mainitsi "lyhyestä" suhteesta ennen vauvaa, mun mielestä on turha laskea mitään aikoja. ei se pitkä suhde takaa sitä että yhdessä pysytään loppu elämän. eroaahan ihmiset kymmenienkin vuosine jälkeen. joten ikinä ei voi olla varma.
me oltiin ehditty olemaan yhdessä vajaa vuosi, kun alettiin lasta tekemään. olen ollut myös pitkässä suhteessä, mutta siinä ei ikinä tullut edes mieleen lasta ruveta tekemään, kun taas nykyisen miehen kanssa olin melkein heti varma.

oireistakin oli juteltu, mulla lievää etomista pitkin päivää, ei kyllä niin pahaa kun esikon aikana. toivottavasti ei tulekaan. väsymys on jotain ihan uskomatonta |O ilmavaivoja löytyy myös :ashamed:
jännää tässä on se että esikon aikana mun iho ja hiukset oli tosi hyvässä kunnossa, kun nyt naama kukkii ja tukka on rasvainen koko ajan. ja kun toi pahoinvointikin on ihan erilaista, niin mietin jo että kertoisikohan nämä oireet tulokkaan merkistä :heart:

Vaunuista joku mainitsi jotain, mä oon vähän katsellut noita carenan double swingejä. olisi mun mielestä kiva että vauvan saa muhun päin ja esikko saisi katsella maailmaa. ja erillinen kuomu olisi myös plussaa, koska poika on opittu vetelemään sitä edes takaisin, saattaisi hiukan vauvan unia häiritä.
noita erisuuntiin olevia tuplia taitaa vaan olla aika vähän? noi carenat olisi vielä kohtuu hintaisetkin, kun kuitenkin meillä tosi hyvät yhdistelmät nyt käytössä ja niillä voidaan sitten mennä talvella, kun esikko jo isompi.
jos jollain tietoa muun merkkisistä kärryistä, niin tietoa otetaan kiitollisena vastaan.
eipäs nyt muuta :wave:

manna ja papu 7 *poks* :heart:
 
Milas
Tähän aamuun herätty ihmeen hyvällä voinnilla. oikein maitoista kahvia jopa olen muutaman siemauksen ottanut. Voi olla että kostautuu kohta. Pitää alkaa siivoamaan ja lakanan vaihdot ja kaikki. Siinä mielessä hyvä ettei vielä öklötä. Lapset aloittanut tappelun heti kun silmänsä auki saaneet. Ollaankin miehen kans monesti kirottu, että niin meille vaan sanottiin että on se hyvä kun tulee lapset lyhyellä ikäerolla niin niistä on sitten seuraa toisilleen. No huh huh, meillä niistä on tosiaan sitä tappeluseuraa toisilleen. Leikkien suhteen niin ja näin. Tytöllä ja pojalla tuppaa olemaan erilaiset mieltymykset leikkien suhteen... Tyttö on hyvin vahva persoona ja poika adhd joten voipi olla niilläkin vaikutusta :D Jännityksellä odotan millainen tämä tulokas sitten mahtaa olla =)
buske tervetuloa ja taitaa se meitä "konkareitakin" jännittää. ainakin mua kun edellisestä odotuksesta on kuitenkin kuusi vuotta =)
 
Tervetuloa kaikille uusille plussanneille! :wave:

Painoasioista olitte puhuneet. Kyllä on ihan hyvin mahdollista laihtua turvallisesti raskauden aikana. Mulla on molemmat raskaudet olleet vähän kuin laihdutuskuureja. Vaikka olenkin normaalipainoinen niin raskausdiabeteksen myötä kun söin todella tarkasti niin laihduin vaikka olin raskaana. Painoa tuli ensimmäisestä n. 6kg ja toisesta vain 3kg. Ja mun lähtöpaino oli normaali. Laitokselle jäi kaikki kilot ja imetyksen aikana laihduin vielä lisää. Nyt painan 8 kg vähemmän kuin ennen toisen odotusta, joten saa nähdä tuleeko nyt enemmän kiloja vai laihdunko entisestään.. Olen siis 58 kg/163 cm. Mun kaverilla oli ylipainoa ennen raskautta niin hänelle ei tullut painoa ollenkaan lisää, olisiko peräti laskenut muutaman kilon odotusaikana kun söi terveellisesti ja kohtuu annoksia. Imetyksien aikana olen voinut syödä ihan mitä tahansa ja vaikka kuinka paljon, niin silti olen vaan laihtunut. Tosin imetyksen loputtua ne kilot tuleekin sitten nopsaan takaiisn jos sama ruokalinja jatkuu. :LOL: Nyt mulle ei ole tullut kuin pari kiloa imetyksen jälkeen, kun ton refluksin vuoksi on täytynyt tarkkailla taas syömisiä. Hieman mua taas kyllä rassaa kun joudun jättämään kaikki herkut pois, sillä olen aika varma, että radi tulee tässäkin raskaudessa. :ashamed: Mutta kai sitä vielä tämän yhden raskauden jaksaa.

Täytyy mennä nyt syömään jotain ennen kuin tulee paha olo. Tänään onkin meillä ihan historiallinen päivä kun pojat nukkuu vielä! Yleensä meillä herätään 6-7 välillä ja nyt kello on jo 8! =)
 
OmaKääryle: Kiitos kovasti! =) Kyllä sen näköjään vaan tietää kun se osuu kohdalle, kaikki asiat vain yksinkertaisesti toimii. Haaveet ja suunnitelmat tulevaisuuden suhteen osuu yksiin, luonteet täydentävät toisiaan (minä saatan olla temperamenttinen, mies erittäin rauhallinen) ja mikä tärkeintä, kemiat toimii loistavasti :heart:
Ollaan menossa mös lähiaikoina, joko tämän tai viim. ensi vuoden puolella naimisiin, riippuu kehtaako nyt alkaa hosua kun masukin alkaa kasvaa :LOL: On niin onnellinen olo ettei mitään järkeä! Kävin miehen kanssa eilen miehen kaverin luona naapurikaupungissa, itse olin kuskina ja mies otti siinä vähän kaljaa, kertoi kaverillensakin uutisen tulevasta lapsesta siinä terassilla istuessa. Alkuvaiheessahan tämä on, mutta hyville kavereille nyt kehtaa sanoa jo näinkin alussa..siinä kun sitten myöhemmin oltiin kahden, niin mies (muutamalla kaljalla saattoi olla myötävaikutusta) itkien selitti miten hän tekee kaikkensa että olisi hyvä isä ja miten paljon tulee rakastamaan lasta eikä koskaan hylkää meitä...ajoin siinä samalla autoa niin oli pala kurkussa itselläkin kun huomasi, miten onnelliseksi toivottavasti pystyn hänet tekemään.

Miehellä kun on takana yksi suhde, missä hänen exänsä oli 21. viikolla raskaana kunnes tämä keskeytyi jonkin kohtutulehduksen takia, aikaa tästä siis noin 3 vuotta. Vasta nyt, toissapäivänä (tämä ex kun on viime ajat häiriköinyt miestä kun on saanut tietää tällä olevan uusi suhde..vaikka he erosivat jo yli vuosi sitten :/ ) tämä naikkonen haistatteli miehelle jotain tekstiviestillä kun mies pyysi tätä jättämään hänet rauhaan..viestin loppuun oli ihanasti kirjoitettu, että se poika ei muuten ollut edes sun! Siis se 3 vuotta sitten keskeytynyt raskaus, ja mies tietysti oli luullut isä olevansa ja maksoi kaikki hautajaiskulut sun muut. Kyllä pisti vituttamaan miten kukaan voi tehdä toiselle tuollaista! Miten sellainen ihminen nukkuu yönsä...en käsitä!!

No, ihan sama kunhan jättää rauhaan. Toivon mukaan tää raskaus sujuisi nyt hyvin!

Tein tässä aamulla Clearbluen testin, johon tuli vastaus: Raskaana 1-2 viikkoa. Eli 3-4:llä viikolla sen mukaan. Mutta miten mulla on kuitenkin jo ainakin viikon tai ylikin ollut oireita ja nuissa muissa ei-niin-herkissäkin testeissä haalea viiva kyllä tulee näkyviin, jos se nuin alussa muka vasta olisi? En tiedä. Mutta raskaana ilmeisesti ollaan! :heart:
Ajoittaista hieman etovaa oloa on, kuten myös alamahakipua. Tissit ei ole arat, mutta ehkä joskus oletetun hedelmöittymisen aikoihin/jälkeen nännit oli kipeät..nyt ei ollenkaan. Mutta kaikesta päätellen siellä masussa joku asukas myllertää =)
 
mulla taas alkanu ilmetä kohdun "kasvukipuja", aika jännä ku edellisestä synnytyksestä on niin vähän aikaa et luulis olevan hyvin "tilaa".. :LOL: ja oon "alkanu" tuntea liikettä.. (vaikka siis mahdottomuus näin aikasin) siis viikkoja vasta 4+5.. sais nyt vaan mennä aika nopeesti et sais varmuuden muuttaako meille uus kaveri huhtikuussa.. :D

äizikkä ja "tapaus" 4+5
 
Itse ehkä "hieman" etuajassa jo mietiskelen nimeä lapselle :LOL:

Pojan nimi on ollut tiedossa jo kauan, siihen on selvä syy miksi juuri se nimi on valittu jos poika tulee, mutta tytön kohdalla onkin vielä vähän epäselvyyttä. Haluaisin, että se alkaisi M-kirjaimella, jolla tämä pojankin nimi alkaa, mutta ei kuitenkaan olisi mikään ehkä ihan liian yleinen. En tiedä..ehkä tällaisia ei tarttis vielä miettiä :LOL:

Manna K: Juu, ei todellakaan suhteen kestolla voi määritellä sen onnellisuutta ja pysyvyyttä, mullakin on ollut takana 2 pitkää suhdetta (noin 4 ja 5 vuotta) ja kummatkaan ei olleet onnellisia muutakuin ehkä ihan alussa siltä tuntui, eivätkä ne kyllä kestäneetkään. Missään vaiheessa ei alun hullaantumista suurempaa tunnetta tai varmuutta ollut, että se olisi nyt tässä, toisin kuin nyt kun ollaan nykyisen miehen kanssa vasta jokunen kuukausi tunnettu ja on kuin olisi toisen, kadoksissa olleen oman puoliskonsa löytänyt! Ei edes osaa enää ajatella elämää kenenkään muun kanssa. Eikä kyse ole mistään alun hullaantumisesta ja sen myötä ilmenevästä järjen sumenemisesta, vaan ihan yksinkertaisesti vain on niin seesteisen onnellinen olo että nyt löytyi se, jonka kanssa haluaa vanheta ja jakaa koko jäljellä olevan loppuelämän!

Painosta ootte jotain puhelleet täällä. Itse olen aina ollut pienikokoinen ja siro ruumiinrakenteelta, mitat on jotain 165/54 luokkaa, pelottaa että jos tuleekin ihan kamalasti lisää painoa joka ei sitten lähde millään pois. Tosin, en ole koskaan ollut taipuvainen lihomaan, mutta koska nyt on eka kunnon raskaus mulla kyseessä niin en yhtään tiedä miten se tulee painoon vaikuttamaan. Toivottavasti ei tulis ainakaan ihan järjettömästi raskausarpia :D
 
Sinnlos tuli melkein tippa itellekkin silmään, kun luin tuota siun viestiä :) . Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä tänä syksynä 9 vuotta, joista 6 vuotta naimisissa. Ei kyllä ole tunteet haalistuneet tänä aikana enkä voisi ketään muuta rinnalleni kuvitella.

NYT se pahoinvointi sitten alkoi!! Mutta onneksi en oo oksentanu (vielä ) . Kauhee krapula olo ja tällänen olo oli KOKO viime raskauden ajan. Toivottavasti ei nyt tulisi samanlaista kärsimysnäytelmää. Alkuraskaudessa paino putosi vajaa 5kg ja olin alipainonen silloin.. oksensin niin paljon, että kurkusta vuosi verta ja olin 1,5kk saikulla ja pystyin vaan makaamaan sohvalla. Olis kyllä varmaan pitänyt mennä sairaalaan tiputukseen, näin kun jälkikäteen ajattelee. Silloin mietin, et sinne sitten kun kotona taju lähtee.... no jos tällä kertaa ois sitten viisaampi, jos tulee yhtä paha olo.
Nyt kun tuli taas tää kamala olo, niin ajattelin, et miks ihmeessä mie taas halusin olla raskaana, kun tää on niin ahdistavaa tää pahoinvointi...jotenkin sen "unohtaa" vaikka ois ollu millanen kärsimys. Palkinto odottaa lopussa, joten koitan keskittää ajatukset sinne huhtikuulle :).
Edellisessä raskaudessa tuli lähtöpainon päälle vaan 8 kg, varmaankin siitä kauheasta pahoinvoinnista johtuen. Tällä kertaa tulee painoa varmaan enemmän, jotenkin tuntuu siltä..

Dolores ja huima 6+4
 
Dolores Haze: Uskon vakaasti että kyllä sydän sanoo kun on Se Oikea löytynyt, en ainakaan voisi itse kuvitella kokevani mitään tämän vahvempaa tunnetta :heart: upeaa että teilläkin on käynyt niin! Sen onnen haluaisi jokaisen kokevan :)

Minä olen tässä viime viikkojen aikana mielessäni kerennyt tulevat häätkin suunnitella jo moneen kertaan, tulevan puvunkin todennäköisesti jo löysin yhdestä juhlapukuverkkokaupasta :LOL: se vaan tosiaan että missä välissä mennä naimisiin masun kans..vaiko vasta sen jälkeen kun lapsi on syntynyt..pitää miettiä.
Uppouduin niin hääsuunnitelmiin tässä yksi päivä, että havahduin miettimään josko pitäisi sulhaseltakin kysyä jotain :LOL: meikä kun on jo ajatustasolla päättänyt teemavärit, ruokalistat ja vieraslistatkin valmiiksi, voisi ehkä miettiä ettei ne nyt pelkästään morsiamen häät ole :D
 
Huomenta :wave:

Täällä kaikki raskausoireet hävinneet.. ainakin sellaiset et kuvittelisin kaiken olevan hyvin :D
Pissahätä ja kauhea väsymys edelleen.. Mutta jotenkin ei oo yhtään raskaana oleva olo.. Tein testinkin tänään (taas) ja ei se viiva ole tummunu yhtään.. haaleampi on kun controlli viiva.. Argg..hitsi mua pelottaa!

Kauheen aikaisin kyllä testissä jotain näkyi.. digi testinhän tein 3 päivää ennen menkkojen alkua.

apua.. 1,5kk ni äitiyslomakin loppuu.. pitäis töihin mennä (hetkeksi) :D

tervetuloa uusille!!
 
Mulle voi tuohon listaan muuten laittaa sairaalaksi KAKS. Taidankin olla ainoa täällä joka on Kainuusta päin :D

buskelle myös tervetuloa tänne :wave:

On kyllä kiva jutustella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa! Itsellä kun on kans esikoinen kyseessä ja aiempaa kokemusta ei ole, ja tämä äitiyden ja lasten maailma on minulle kokonaan vieras, niin tosiaankin tämä tulee tarpeeseen! Meikäläisen elämä on keskittynyt aiemmin opiskeluihin, merkkivaatteiden ja -laukkujen osteluun, hevosiin, autoihin ja muuhun täysin erilaiseen, pikkuvauvat ovat suuri mysteeri, josta nyt innolla lähden ottamaan selvää ja on kyllä mukava vaihdella täällä kuulumisia ja kysellä asioista paremmin tietäviltä neuvoja :)
 
Hei! Täällä olisi joukkoonne uusi huhtikuinen odottaja! Olen 27 vuotias ja odotan nyt esikoistani.. :)
Synnytyssairaalana näillä näkymin KOS ja LA 17.4.. Ihana huomata, että odottajia on jo kertynyt näin paljon! Onnea teille kaikille! :heart:
Kyllä tämä kaikki uusi tuntuu niin jännittävälle, siksi on mukava jakaa tuntemuksia teidän muiden kanssa.. Oireita ei velä toistaiseksi ole paljon ollut..suurimpina rintojen arkuus, väsymys ja ajoittainen alavatsan nippailu. Olen kokenut keskenmenon vuoden 2009 alussa ja nyt toivon, että pikkuinen pitää lujasti kiinni ja pysyy mukana.. :)
 
Sofiee :wave: :wave: nähdään KOS:ssa.. :D miltein sama laskettu meillä, ja sama sairaala.. :D
tosin mä epäilen et mulla on enemmän viikoja jo kun se 4+5 mikä menkoista on laskettu, ja samaa sano neuvola tätikin, ku olin plussannu joku viis päivää ennen menkkoja.. :)

Yaden toivottavasti kaikki on hyvin kaikesta huolimatta.. :hug: mulla meinaan, ku aikasin testailin; tein varmistuksen samana päivänä ku piti alkaa.. ja halpiksellakin päivä pisusta, tuli heti näkyvä viiva.. toivotaan parasta.. :heart:
 
Kyllä meitä huhtikuisia on jo hyvä määrä! =)
Täällä on iskenyt paniikki! Eilen kerrottiin yhelle ystäväperheelle :heart: ja juttelinki siellä et tietty pelkoja on mutta ihmeen rauhallinen olotila. No sinne meni se rauhallisuus! Kaamee ahdistus ja paniikki alkanut! :'( Voisin hypätä muutaman kuukauden eteenpäin niin voisi olla jo parempi mieli.. Noo, jospa tää kuitenki tästä helpottais jo aikasemmin. 31.8 on varhaisultra ja sieltä kovasti hyviä uutisia odotellaan!

M ja mini rv4+4
 
M ja mini, ymmärrän tunteesi. Varsinkin, ku on niin pienet viikot ja pitkä odotus. Mä olen nyt käynyt 2 ultrassa. (Varhaisultrassa tiistaina ja eilen PHKS:ssä tarkistuksessa vuodon takia). Kyllä se on aina "hetkellinen" helpotus, ku ultraan pääsee, mut kuten neuvolantätikin sanoi, niin se on sen hetken tilanne. Mut, älä turhaan stressaa. Kyllä kaikki hyvin menee.. :hug:

Täällä tihkuttelee edelleen. Taas niin, että eilen illalla loppui, yölläkään ei yhtään mitään ja aamulla pyyhkiessä taas paperiin. Todella niukkaa vuotoa kuitenkin ja eilen ultrassa siis kaikki hyvin.

innoM & (<3) 6+6.. Huomenna poksuillaan ja päästään 8 viikolle =) Ja viikot laskettu alkion koosta, eli ihan oikeilla päivillä mennään.
 
Helteistä lauantaita!

Olipas paljon tullut tekstiä, kun pari päivää on poissa! Oltiin esikoisen kanssa risteilyllä. Kivaa oli ja poika nautti hurjasti kun sai täysin jakamattoman huomion vuorokauden ajan :heart: Mutta kyllä oli kova ikävä pikkusiskoa, tietty oli meillä vanhemmillakin. Jätettiin typu kotiin mummun kanssa, kun en tykkää tuonne meteliin ja melskeeseen vauvan kanssa lähteä. Hyvin oli mennyt kotonakin, tyttö nukkunut kuin unelma ja ollut oikein hyväntuulinen :D

Sinnlos Mulla itellä takana pari pidempää suhdetta, joista toinen oli avioliitto. Mulla oli ero vireillä, kun tapasin nykyisen mieheni. Oltiin kaks viikkoa tunnettu, kun mies kosi, ja heti kun mun ero oli selvä (3kk tapaamisesta) menimme naimisiin :heart: Eli nopeaa on ollut täälläkin mut päivääkään en kadu. Yhteinen lapsi sai luvan tulla heti, mutta raskaaksi tulin vasta yli vuotta myöhemmin. Ja nyt siis tulossa toinen yhteinen, meidän kolmas lapsi :D Eli tosiaan ihan turha miettiä suhteen kestoa, sillä ei oo mitään tekemistä onnellisen suhteen kanssa.

Painosta oli puhetta... Mulla molemmissa aikaisemmissa raskauksissa "raskausdiabetes" Lainausmerkeissä siksi, että kertaakaan ei rasituksen jälkeen ollut sokerit koholla, vaikka oisin syönyt mitä, ja ruokavalioon en tehnytkään mitään muutoksia. Ekassa raskaudessa tuli painoa viitisen kiloa ja toisessa noin kolme. ELi molemmissa raskauksissa laihduin, mutta paino on tullut joka kerta takaisin. Nyt tytön jälkeen painoin 10kg vähemmän, kuin ennen raskautta mutta tässä vajaan 7kk:n aikana varmaan kaikki tullut takaisin...

(.) Masu on JÄRJETTÖMÄN turvoksissa, oikea pallo. Ruokahalukin on melkoinen, koko ajan tekis mieli syödä jotain, mutta äkkiä tulee vatsa täyteen. Pientä etovaa oloa silloin tällöin,lähinnä jos jotain voimakkaita hajuja osuu nenään..

Uusille odottajille ja hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

J-t ja Möttönen 4+6 (kai)
 
Olen meinannun jo monta kertaa kertoa muille raskaudesta, mutta saanut sitten hillittyä itseni. Raskaudesta tietää vasta mies ja te tietenkin :D äitille kerron kyllä ekana, jos pystyis pari viikkoa vielä salailemaan.
Painosta täällä on puhuttu, itse olen normaalipainoinen (173 cm ja 65 kg). Ekassa raskaudessa tuli painoa 20 kg :ashamed: tosin söin todella paljon herkkuja. Nyt tavoite olisi ettei paino alkaisi kasilla ollenkaan, eli alle 15 kg vain nousis. Tietenkin parempi jos vähemmän, mutta joskus se turvotuskin nostaa painoa monta kiloa...
Imetys onneksi viimeksikin pudotti suurimman osan, imetin poikaa 1v3kk ja melkein samaan painoon pääsin kuin ennen raskautta.
 
Milas
Täällä on ihan järettömän hiostava ja kuuma ilma. Lämmintä noin +30 ja pahoinvointiin yhdistettynä se ei tunnu yhtään kivalta :x En oo kokonaan saanut siivottua, ei vaan jaksa. Kaupungilla kävin pyörähtään ja kaupoissa oli kivan viileetä. Piti lapsille käydä ostaan koulu- ja eskarivaatteita. Samalla vähän hypistelin vauvanvaatteitakin :ashamed:
Minä tiesin kans heti kun mieheni tapasin että tässä on se jonka kanssa haluan perustaa perheen ja elää vanhaksi asti yhdessä. Samaa on mieheni sanonut. Ja kummallakin pitkät suhteet oli meneillään kun tavattiin. Ja edelleen on sama fiilis :heart:
Sinnlos minä kans en helposti liho muuten mutta en tiiä mikä raskausaikana oli että painoa kertyi. En edes mässäillyt sen kummemmin. Ja vaikka painoa tuli sen 23kg niin raskausarvilta säästyin molemmilla kerroilla. toivottavasti nytkin =)
innoM jospa se tihkuttelu vähitellen loppuis. ja voi vitsit, sulla on huomenna seitsemäs viikko täys. Perässä tullaan ( 6+3 ) B)
 
Mä en voinu ymmärtää et tää väsymys on näin kauheaa. Mä voisin nukkua 24/7. Ensimmäistä kertaa oli huono-olo tänä aamuna, mut meni nopeesti ohi kun rakas mies toi aamiaisen sänkyyn <3 Mä oon miettinyt tota varhaisultraa, mut mulla on kuitenkin jo neuvola 31.8 ja np ultra 20.9, joten en tiedä kannattaako haaskata rahoja sit siihen varhaisultraan...Mieli tekis kyl mennä =)
 

Yhteistyössä