Heippa vaan kaikille uusille ja vanhoilla! =)
Täällä ollaan tosi ahkerana kirjoiteltu, itse olen kynyt vain lukemassa mutta nyt oli pakko jo osallistua keskusteluihin. Me ollaan oltu lapsettomuushoidoissa nyt puolisen vuotta ja hormoonien avulla tämäkin Pimpula on masuun nyt tullut. Kuukautisista laskettuna olisin ollut viikon pidemmällä, mutta viime viikon ultra osoitti sen olevan silloin 4+5. Sain uuden ultra ajan ensi viikon alkuun. Silloin pitäisi jo näkyä sikiötä ja sydänäänet kuulua. Silloin mennään 6+5. Neuvola mulla on kanssa ensi viikolla.
Oireet ovat täällä hyvin samanlaiset kun teillä monilla muillakin: rinnat aivan tosi kipeet, väsymys, etova olo, hajut (varsinkin makkara!) ällöttää, selkä puolella "juilintaa", öiset pissareissut (2-3krt/yö). Siinähän ne taisivatkin olla!
Minä kyllä ainakin odotan sitä, että nainen on hehkeimmillään raskausaikana. Mua ainakin turvottaa jo nyt niin paljon, että ei mun farkut mahdu päälle! Mietin jo tänään, koska voin laittaa nuo äitiysfarkut jalkaan, ovat nimittäin aivan totaalisen ihanat päällä. Ei purista!!!
Olo on koko ajan tosi epäuskoinen ja ihan kamalasti pelottaa tuulimuna -"vaihtoehto". Sen tiedän, että kohdunulkoinen tämä ei ole, mutta tuulimuna on mahdollinen, koska edellisessä ultrassa ei vielä mitään näkynyt (sikiöpussi kyllä, mutta ei tietenkään muuta...). Ensi viikkoon pitäisi jännityksessä mennä, sitten jotenkin voisi edes vähän huokaista jos kuulee pienen sydänäänet. Minä olen menossa yksin ultraan ja sekin jännittää ihan sikanaa, kun toinen ei ole tukena siellä, oli tulos mikä hyvänsä. Miehen ei vaan nyt ole mahdollista olla mukana.
Mutta siinä nyt päällimmäisiä ajatuksia, oikein paljon tsemppiä kaikille tähän loputtomalta tuntuvaan odotukseen!!! :hug:
Siffis ja Pimpula 5+5