Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Heipat!
Mä oon ihan hukassa,kun en tiedä mitä pitäs nyt tehdä kun plussan sain. :) Soitanko sairaalaan naistentaudeille,jossa olin potilaana endon tiimoilta? Lääkäri tiesi kasvannaisesta munasarjassa,mutta ei estänyt clomeja määräämästä. Siksi mietin että soittaisin tuonne,kun tietävät tilanteen siellä,niin ultraisivat samalla eikä tarviis varmaan varhaisultraa erikseen varata. Tietäis samalla vähän sen kasvaimen tilasta. Mutta äitini oli sitä mieltä että minun pitäisi nyt heti samantien hommata tk-lääkäriltä toditus töihin etten tarvitse nostella painavia,endometriooman ja raskauden takia. Itsekin olen sillä linjalla,mutta millä perusteella pyydän todistusta lääkäriltä?Vai kenties työterveyslääkäriltä? Se kasvain todella vihoittelee nostellessa ja vuotoakin tullut aiemmin. Esimieheni tietää kasvaimesta,eli ei tarviis raskaudesta kai mainintaa lappuihin.Auttakaa!!



Voi ei An-nie!!Olen todella pahoillani!! :hug:
Voimia sinne!!
 
An-nie :hug: Olen niin pahoillani :'( Paljon voimia sinne sinulle

Tipetsu Ompa kinkkinen tilanne. Mie varmaan itse soittaisin sinne sairaalaan ja kysyisin sieltä. Samalla kysyisin siitä todistuksesta suoraan sieltä.

).( nyt on sitten ultrakin varattu. On samana päivänä kun neuvola, menee sitten samalla reissulla. Viikkoja pitäisi sillon olla 7+3 (kai?) joten toivottavasti jotain näkyy (jos on näkyäkseen) Mulla on vaan edelleenkin jotenkin tosi skeptinen asenne koko asiaan, en käsitä itsekään miksi. Toki toista lasta on haluttu ja kaivattu mutta nyt kun se olisi sitten tulossa niin en jotenkin osaa/uskalla iloita siitä... Tai siis suostu iloitsemaan ennenkun tiedän varmasti että masussa on elämää. Kaipa sitä vaan yrittää suojella itseään... :ashamed:
 
no niin nyt suostun melkein uskomaan; clearblue digital: raskaana 1-2viikkoa.. :D
ostin meijän isukille pullon jameson-viskiä, aattelin sen ja testin ojentaa ruokapöydässä tänään.. :D alkaa siis olla selvää.. :D elikkä ikä 23, kolmas lapsi, laskettuaika 18.4, paikkana kätilöopisto; toivottavasti niin pitkälle päästään.. :)
 
Okei,mä soitan heti huomenna sinne naistentaudeille ja pyydän sitten sieltä sen lapun jos joskus sinne ajan saa..Mulla vähä samoja fiiliksiä kuin sulla snowball. 7 vuotta meni tähän että sai plussan ja nyt en oikeen osaa edes iloita siitä. Siis toki ihanaa,että sain plussan viimein,mutta kai siihen ajatukseen ehti tottua ettei plussaa koskaan tule. Ehkäpä mäkin varon iloitsemasta niin kauan kunnes näen ultrassa, että siellä joku on..Pelottaa ultrakin toisaalta jos se onkin tuulimuna tms..Mieskään ei taida vielä tajuta asian laitaa,eikä olla puhuttu raskaudesta tai vauvasta mitään..
Mutta luulen,että nämä kaikenlaiset fiilikset kuuluvat raskauteen,eiköstä vaan? :)
 
Tipetsu no mä voin sanoo et epävarmuus raskaana ollessa on aika tavallista.. (kolmatta ootan) se on kyllä tosi ikävää, ku koko ajan vaan miettii että voiko tää olla totta, ja vilkuilee plussa testiä.. ja pelkää pahinta ihan koko ajan, ku vähänkin nippasee.. (tiedätte varmaan mitä tarkoitan?)
mua pelottaa ihan sikana myös sen takii koska plussasin neljä päivää ennen menkkoja, eli mun menkat pitäs alkaa sunnuntaina.. sit mä myös epäilen tota clearblue digin vastausta.. :ashamed: (joten teen sunnuntaina toisen testin) olen siis tosi epäuskonen.. mut toisaalta, ehkäpä sit alan uskoo, ku nään pienen.. elikkä ultraa oottelen... :D Karoliina83 samassa veneessä mennään.. :)

ja niin ku eilen isäntä sano:-tervetuloa pikku tyttö tai poika.. :heart:
 
Mua kyllä ahistaa,olenkohan mä edes raskaana. Nyt menossa kp 31/27. Testasin ekan haaleen haamun (mies ei nähny edes..) kp 25/27,jonka jälkeen tuli vielä 2 samanlaista seuraavina kahtena aamuna.Eivät siis olleet vahvistuneet ollenkaan,mutta sitten kp 28/27 halusin suoran vastauksen ja hain sen digin,jossa luki raskaana 1-2.
Eilen kuitenkin tuli sunnuntaina tilaamani testit enkä voinut olla testaamatta vaikka vannoin tuolla aiemmin etten enää testaile.. :ashamed: Noh,ne oli suoraan suihkusta tehtäviä (tai kai sen ois voinu kuppiin ottaa..). Mammaksin herkkiä,violetti "korkki". Ohjeessa sanotaan että älä virtsaa nuoli-merkin yli. No tietysti sitä meni sen yli ja taisipa koko testi kastua..:D :LOL: mutta siis siihen tuli konrtolliviiva kyllä,mutta vain hailuva testiviiva?!
Oli se kyllä selvimmin nähtävissä kuin 3 aiemmassa enne digiä..Mutta meniköhän se tulos mönkään kun k*seskelin koko puikon märäks,vai onko niin ettei hormonia erity vai onkohan tämä joku tuulimuna vai menossa kesken??!! En kyllä uskaltanu kuiteskaan tehä aamulla uutta testiä..
Hitto soikoon,kun tulis noihin testeihin Hcg:n määrä näkyviin,jota vois sit verrata viikko-taulukohin tms..

Rinnat on kylllä edelleen arat ja etovva olo tuntuu vaivaan koko ajan.Mut lämmöt ei oo kun 36.9,vaikka viikko sitten oli vielä 37.4..
 
Tipetsu, kyllä sulla on vielä toivoa! Edellisessä raskaudessa minulla tuli ruskeaa vuotoa monta viikkoa ja tämän raskauden alussa vuosi verta ihan kunnolla silloin kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Tein myös pari negaa´silloin alussa. Odottele rauhassa, että hormonipitoisuudet nousee (vaikka se vaikeaa onkin).

Hajuaisti on herkistynyt ja vanhat muistot palaa mieleen..edellisessä raskaudessa en pystynyt pahimmassa vaiheessa edes käymään jääkaapilla ilman että oksensin :( .
Rintoja särkee ja ne on turvonneet ja vatsa on turvonnut. Kauheasti ei väsytä vielä, mutta koko ajan lisääntyvässä määrin. Viime yö tuli nukuttua aika sikeästi kerrankin.

Ärsyttävä vaiva mikä on nyt tullut on huimaus! Kamala tunne, kun vähän väliä silmissä mustenee :kieh: :kieh: nyt kun luin noista teidän testailuista, niin alkaa mieli itsekin tehdä uusi testi vaikka olenkin ollut aika varmoin mielin. No, pitää hillitä itsensä..on tämä alkuraskaus epävarmaa aikaa!
 
Heippa kaikille!

Ensimmäistä kertaa vierailulla täällä puolella. Olen ollut apuja tarvitsevien listalla mukana, mutta nyt on käynyt niin ihanasti että testit vihdoin ja viimein näyttää plussaa. Ei minullakaan viivat olleen yhtä vahvoja kuin kontrolliviiva, mutta sanoivat neuvolassa sekä naisten taudeilla, että viiva mikä viiva! :)
Olen menossa ensi viikon alussa käymään ultrassa, jotta kattovat onko kohdussa. Toivotaan parasta. Oireina ollut mahan kipristelyä, ja selkäkipua. Auts! Esikoista mekin täällä odotamme. Tänään olisi varmaan jotakin 4+5 meneillään. Laskettuaika olisi 9.4.2011. <3 JOS kaikki menee hyvin...
Me ollaan kerrottu tästä vasta yhdelle ihmiselle, vanhemmat ja muut saavat vielä odottaa. :)
Eilen oli tosi paha olo ja jouduin lähtemään kotiin kesken työpäivän, kiva selitellä miksi näin. "Jotain ruuansulatusongelmia varmaan...."
Odotan kyllä innolla, että saan kertoa ihan jokaiselle vastaantulijalle olevani raskaana :LOL:
Tosi paljon vaan jännittää, että meneekö kaikki hyvin ja kestääkö pimpula matkassa?!?!?
 
Mä jäin tänään nyt saikulle sit pariks päivää. Mul ei oksua tule, mut ripulia vaan (sori). Kroppa ihan kuiva, huimaa ja heikottaa ku ei mitkään ravintoaineet imeydy. Lisäks nukun huonosti, herään joka yö viideltä eli stressaan. Ehkä sitte pystyn rentoutumaan kun näen mitä kohdussa on. Lääkärillä menen viel käymään tunnin päästä, jos sais apuja tohon ripuliin. :$

Napis & Elmo 5+1
 
Voihan väsymystä... ja kun on nuo kolme lapsukaista tuossa pyörimässä, päikkäreistä ei tarvitse edes haaveilla... Mielelläni kuitenkin otan oireita vastaan, olis jotenkin turvallisempi olo. Tuntuu, että kerta kerran jälkeen pelottaa vaan enemmän.. :ashamed:

Tipetsu älä menetä vielä toivoa. Toivotaan, että pikkuinen pysyisi sitkeästi matkassa. :hug:

Adrianna ja kirppu 4+4
 
Jee tasan 4viikkoa tuli täyteen tänään :D, enää 36 viikkoa jäljellä B)

Mun tää viikko on menny hammaskipujen keskellä,maanantaina poistettiin alhaalta viisuri joka tulehtui seuraavana päivänä eikä vieläkään kuurista huolimatta meinaakkaan kipu hellittää,ihan järkyttävää jomotusta kaiken aikaa. En vaan tykkäis syödä enempää särkylääkkeitä kun oon niitä joutunu viimesen parin viikon ajan syömään kuin "leipää" :(.

Jaksuja kaikille ja niitä jarrusukkia :heart:

Karoliina ja "toistaiseksi nimetön" 4
 
Milas
An-nie :'( Oon tosi pahoillani sun puolesta. Voimia ja jaksamista :hug:
Tipetsu älä vielä luovuta. kaikki voi kääntyä hyväksi. Jospa vuoto olisi ihan harmitonta ja menisi ohi niin että asukki pysyisi kyydissä.
itelläkin on koko ajan sellainen olo, että ei tiedä kuin tässä käy. Kun ei oo enää mitään oireita suuntaan eikä toiseen. Siis menkkamaista kipuilua on mutta sitähän on ollut koko ajan. Mut kaikki muut oireet hävinny. Höh. Mut odotellaan kuin käy ja peukut pystyssä tietenkin.
äizikkä kiva kun tulit sitten kunnolla tänne puolelle :D Ja nettakohan oli myös joka on uutena tullut, tervetuloa :wave:
 
Nyyh,taas jäi papruun tuhrua,nyt enempi..Oli jo ihan limaista (sori).Taitaa tämä kesken mennä,alamahaa juilii koko ajan! :headwall: :'( Oon mä lukenu kyllä noista vuodoista,että ne on yleisiä,mutten jaksa tietenkään omalla kohda uskoa sen olevan harmitonta.Miks sitä pitääkin aina pahinta miettiä ekana?! Huoh!
 
Luin kaikki läpi mitä en pariin päivään ole nähnyt ja nyt jo unohdin mitä kaikkea piti kirjottaa... :whistle:

Olo jo vähän tyynempi kuin mitä oli alkuviikosta..voisko joku kertoa että miksi ihmeessä naaman pitää kukkia näin kamalasti vaikka ikinä ollut teininäkään näppylöitä!!!En kohta tykkää yhtään!
Väsyttää aika paljon ja etoo aina välillä...mahassa ei juili enää ihan yhtä paljon kuin alkuviikosta(sitäkin pitää taas miettiä onko sekään sit hyvä juttu!),nännit on edelleen kipeät..phööh...
Onko muilla ollut hiivatulehduksia?Mulla meinaa jo toinen tulla kuukauden sisään..todella ärsyttävä vaiva! :kieh:
Pinna ehkä tavallista herkempi katkeamaan..onneksi tajuan sen itse vielä tässä vaiheessa ja koitan olla hiiltymättä liikaa..
Jotkut hajut oksettaa ja jääkaapille ei aina voi mennä kun sieltä tulee joku ikävä haju(jollain taisi olla sama ongelma)..
Muuten voisi sanoa ettei oikeastaan ole mikään olo tällä hetkellä...Ollaan vaan...

Töihin pitäisi palata 18 päivä..jospa sitä ennen opettelisi käyttämään pk:n julkista liikennettä tällä puolen kaupunkia...

Minkähänlainen tunku olisi sinne varhaisultraan jos me sinne nyt päätetään mennä muutaman viikon päästä....kuinka aikaisin te olette varanneet?pari viikkoa etukäteen taisi joku olla varannut?

Halauksia kaikille ja pidetään masuasukit kyydissä loppuun asti!
 
Kiitoksia teille, olo alkaa jo vähän helpottaa vaikka päähän ottaakin vietävästi ja yritän etsiä itsestäni syitä tapahtuneelle. :| Mitä voisin tehdä seuraavalla kerralla toisin vai voisinko mitään, ja entä jos tämä huono onni sattuu kohdalle uudelleen ja uudelleen... Kuitenkin uusi yritys lähtee samantien käyntiin, sillä tähän menetykseen ei taida olla muuta lääkettä kuin toivo siitä että uusi mahdollisuus on jo hyvinkin pian. Lukemani perusteella sain käsityksen ettei näin varhaisen vaiheen keskenmenon jälkeen ei ole tarpeen odotella ensimmäisiä menkkoja, enkä kyllä totta puhuen jaksaisikaan. :ashamed:

Teille toivon onnellista loppuraskautta ja ihania vauvoja! :heart:
 
Älä An-nie turhaan syytä itseäsi, mitään et varmasti olisi voinut tehdä toisin, vaikka on ihan ymmärrettävää, että sitä miettii kaikenlaista. :hug:

Ihanaa MAR-I täällä myös :flower: =)
Meillä onkin lasketut nyt ainakin toistaseksi samat, kun itse ilmotin sen ajan mikä todennäköisemmin pitää paikkansa, kun se kierto niin pitkäks venähti. Menkoista laskettuna olis varmaan ollutkin jo kolmas päivä tai jotain. Mutta varmistellaan sitä sitten ultrassa.
 
Pahoittelut keskenmenon kokeneille... :'( Ei oikein löydy sanoja täältä, tunne on varmasti musertava. Voimia ja onnea tulevaisuuteen.

Mä en vieläkään ole soittanut neuvolaan. Pitäis varmaan, kun viikonloppuna tulee jo rv 6 täyteen. Jos siellä on ruuhkaa niin voi mennä tovi ennen kuin saan ajan.

Mulla on tänään ehkä ollut hiukan vähemmän vihlontaa ja pistelyä, sen sijaan pahoinvointia enemmän. Iltaa kohti pahenee, koko ajan pitäis juoda mehua tai napostella jotain, ettei etova olo pääse valloilleen. Onneksi en sentään oksenna, mutta on kyllä veto pois. :/
 
Menimpä sit testaamaan vikan testin ihan huvikseni ja puhdas nega?! :'( :'(

Ei saanut meidän pienokainen vielä tulla..
Kohta kai se vuotokin sitten yltyy.Eli varmastikin oli vain hipaisu,koska jo heti alkuun ne testit oli niin hailuja eikä 3 päivään vahvistunet.Menkat taitaavat alkaa nyt myöhässä muutaman päivän,nyt siis kp 31/27 ja menkkakipuja on.
 
Pahoittelut tipetsulle ja annielle! :hug: :hug:

Soittelin tänää neuvolaan ja sain ajat niin ultraan ja neukkatädille 6.9 eli tasan kuukauden päähän! Olisi halunnut antaa aikaisemman ajan muttei ollut yhtään vapaata. Vähän harmittaa odotella niin pitkälle, mutta kuukausi menee nopeasti! =) Sillon viikkoja jo 9+5, hui.

Täällä olo ihan normaali, mitä nyt alavatsaa nippailee, mutta ei ole pahaa oloa vai mitään super väsymystä vielä havaittavissa. Tytöstä oli ihan heti kauhea olo ja väsymys, joten tuntuu ihan kummalta ettei vielä ole iskenyt. No pitäis nauttia nyt kun on vielä oireetta. Ihmetyttää miksi mikään ei kelpaa. Kun on huono olo tekee kaikkensa että olo paranisi ja nyt kun on hyvä olo toivoo jotain merkkejä raskaudesta - vaikka sitä huonompaa oloa! :D Raskaanaolevan aivot.

Nyt vähän syötävää ja löhöilemään sohvalle miehen kanssa kun pikkuinen jo nukkuu.

Pikkis ja Mini 5+1 (työnimi vielä hakuisessa) :heart:
 

Yhteistyössä