Huhtikuun helmet 2010 **syyskuussa (ja vähän elokuussakin)**

tjooh.. terkkarista tultiin just, hiukka fuksumpana.. ja kuopuksella on enterorokko; mutta sitä mitä se tekee raskaana olevalle (koska ilmeisesti mullakin on se, vaikka ei yleensä aikuiselle tartu) sitä ei osannu sanoo.. ja nyt ootellaan et neuvolatäti ottaa yhteyttä asiasta, ja jos ei muuten, ni huomenna minin neuvola kertoo siellä et mitä ne on keksiny.. joudunko seurantaan tai jotain.. :confused: en tiiä.. onks kellään entero rokosta mitään aikasempaa kokemusta??
 
Maaemo mulle tuli neuvolasta semmonen nivaska mis oli kaikkii sallittuma ja ei sallittuja ruokia ja siin sanottiin että suomalaiset juustot olis turvallisia. Mulla usein tekee mieli homejuustoja ja suolakeksejä :p En oo kyllä vielä ajatellu asiaa kummemmin...

Äizikkä meil ei ainakaan oo ollu kenelläkään sitä enterorokkoa mutta se virushan aiheuttaa yleensä isommille lapsille vähän ku flunssan. Sä oot se isompi lapsi nyt :D kerro sit mitä ne neuvolasta sanoo kun onhan se nyt aika ajankohtainen asia.

NeliApina ja projekti 6+3
 
Onpas totta tosiaan kiva lukea mukavia neuvolauutisia :)
Mulla on kaikki mahan vääntämiset hävinneet viime viikolla, nyt jäljellä väsymys, kipeät ja TURVONNEET rinnet sekä toisinaan etova olo. Olen oikein kiitollinen, että kaikki se ihmeellinen vatsan vääntäminen ja selän koskeminen on nyt tällä erää loppunut. Kyllä sitä tietysti mietti että onko normaalia, mutta luotan siihen kun tissit ovat niin kipeät että kaikki on pikkuisella hyvin?!?
Mulla on kyllä sama käsitys, että kaikki suomalaiset juustot ovat sallittuja, ulkomaisten kanssa pitää olla tarkkana.

Eipä tässä sen ihmeempiä tällä kertaa, seuraava ultra on mulla kuun lopulla. En jaksaisi millään odottaa, vaikka se ultra on mulle jo kolmas. Edellisestä on jo "liian kauan aikaa" :)

Siffis ja Pimpula 8+6
 
Meillä olikin pojan kanssa vapaapäivä tänään. Pojalla oli aamupäivällä silmälääkäri, ja siellä laitettiin niitä silmätippoja mitkä suurentaa pupillit. Eihän poika sen jälkeen oikeen mitään nähnytkään joten päiväkodista vapaapäivä. Kyläiltiin iltapäivästä ja ulkoiltiin puistossa kun on niin lämmin ilma :)

Pariin kertaan on mieli tehnyt vaatekaupoissa katsella jo vauvanvaatteita, ne on vaan niin ihania :heart: Lupasin itselleni että ultran jälkeen sitten =) Odotankin jo np-ultraa, reilu viikko vielä. Pääsee kertomaan kaikille vauvasta, muut kuin minun äiti ei vielä tiedä. Varsinkin pojalle olisi ihana jo kertoa.

Meillä neuvolantäti suostui sydänääniä kuuntelemaan (viikkoja 9+2) ja varoittelikin moneen kertaan ettei varmaan kuulu vielä mitään. Sanoi että viikon 10 jälkeen jo 50-50 mahdollisuudet kuulla jotain. Espoossa siis asutaan, että varmaan vaihtelee myös pk-seudulla käytännöt. Tosin meillä ei ole ultraa neuvolassa ollenkaan.

Cheetah ja Pikkutassu 10+2
 
Eka neuvola takana =) Pakolliset kuviot käytiin läpi ja tunti vaan juoruttiin:whistle: Mäkin sain mukaan sen ruoka-ainelistan kielletyistä ja yllätyin tuosta maksan totaalikiellosta. Vielä viimeraskaudessakkin sai maksaa syödä kohtuudella, ja söinkin maksalaatikkoa silloin tällöin. Tosi vaikea uskoa, että maksalaatikko ois yhtäkkiä muuttunut liian vaaralliseksi. Varsinkin, kun mun äiti oli aikanaan saanut ohjeeksi syödä raakaa maksaa matalaan hemoglobiiniin raskausaikana.... No tiedä sitten. Mä luotan ehkä liikaa kotimaisen ruuan puhtauteen ja turvallisuutteen, enkä oo koskaan orjallisesti noudattanut noita ohjeita. Silliä ja graavia kalaakin syön silloin tällöin. Homejuustosta oli sellainen maininta, että kypsennettynä voi syödä, samoin pehmeät tuorejuustot pitäis kypsentää. Mutta toisaalta, kotimaiset pastöroidut maitotuotteet kuitenki ois sallittuja.

Meillä ollaan nyt syyslentsussa... Poikakin jäi pois kerhosta tänään, kun koko yö meni yskää louskuttaessa. Itelläkin nenä tukossa ja päätä särkee. Toivottavasti tuo pikkuneiti ei sairastu.

Voikaahan hyvin:wave:

J-t ja Möttönen nyt neuvolankin mukaan 8+2
 
no niin vähän helpommalla mielellä, ku ottanu asiasta selvää (siis enterorokosta) eli siis ei haittaa sikiölle, koska pöpöt suolistossa.. ja neliapila otin myös selvää et sitä enterorokkoa on kahta erivirustyyppiä;toinen mikä ei oikein tartu aikuiselle, ja toinen häijympi mikä nostaa ensin kuumeen neljään kymmeneen, ja tarttuu huomattavasti helpommin (jopa aikuiselta toiselle), meillä siis jälkimmäistä.. ja mulla on se tartunta.. :( kurkku on kipeähkö, ja ilmeisesti niit rakkoja täynnä.. :x
mut toisaalta jos neuvola on sitä mieltä, et tilaa pitää seurata; mikäs siinä meinaa aikasta ultraa; ynnä muita lisä tutkimuksia.. :)

 
Heipä hei pitkästä aikaa!!

Oon lueskellut juttujanne mutta en ole jaksanut kirjoitella omia kuulumisia :ashamed:

Eka neuvola vasta 20.9,viikolla 11 ja todellakin odotan sitä,sieltä saan vihdoin (toivottavasti) selville montako asukkia tänne on tulossa,on ollut niin triplaoireet ensimmäistä kertaa päällä ja suvun runsaista tuplavauvoista johtuen "pelkään" että nyt ne ois osunut tähänkin perheeseen...
Mahaa löytyy sen verran että turha piilotella enää, mummukin kaupassa törmäsi muhun ja pirullisena katsoi mun mahaa ja kysyi "ootko laihtunu" XD!??!!! Oli sitten tunnustettava mummulle =). Muuten kaikki omasta mielestä hyvin,nää oireet ja pahoinvointi varsinkin on ollut sairasta,ihan kirjaimellisesti ja pahoinvointirannekkeet on huijausta!!

Karoliina83 ja toistaiseksi nimetön 8+6
 
äizikkä hyvä että selvis kuitenki parhain päin :hug: vaikka ootki ite kipeenä. Ja kiva jos saisit vähä ylimääräsiä kurkistuksia mahan sisuksiin :D

Tekis mieli karkkia mut hitto ku en ostanu äsken kaupasta... niitä Polly karkkeja sinisessä pussissa...:popcorn: Ja alkais jo se äitiysloma :LOL:
 
Hoksasin justiin, että en oo käyny vielä kertaakaan hiplailemassa noita muutamia vauvanvaatteita, joita ehin viime raskaudessa jo ostaa. :D En oo vieläkään oikee tajunnu että vauva tulossa... :)

On tää kyllä mielenkiintoista tää mun ruokavammaisuus nyt. Makeat vaan maistuis, ja porkkana. Pienehkön aamupalan saan ihan kohtuudella syötyä (tai no lounasaikahan se sillon on), mutta sit parin tunnin päästä rupee tekemään välillä vähän huonompaa oloa jos yhtään on nälkä tai ilmaa mahassa ja iltapäiväruokaa ei taho saada syötyä. Mutta jos ei tämän kummempaa pahoinvointia tule, ni helpolla pääsen kyllä. :)

Onko kukaan muuten kokeillu ruusunmarjateetä pahoinvointiin? Semmoseen vinkkiin jossain törmäsin, ajattelin nyt kokeilla. :)
 
Moi vain kaikki,

pitkästä aikaa! Olen lueskellut ketjua, mutten jotenkin ole missään vaiheessa ehtinyt itse kirjoittelemaan. Menen aina yhdessä kuopuksen kanssa päiväunille, ja nukun ne kaksi tuntia, jolloin ehtisin muussa tapauksessa istahtamaan koneen äärelle. En vain millään ole jaksanut olla valveilla päiväuniaikaan, väsymys on sen verran kova. Paha olo on helpottanut, mutta iltaisin iskee äklötys - kuten nytkin.

Sellaista ajattelin kysellä, että onko teillä muilla täällä jo masuasukin sukupuolesta mitään tunnetta? Ihan ihme juttu, mutta mulla on vahvasti tyttöolo. En tajua, mistä sellaisen fiiliksen olen itselleni saanut, vieläpä näin varhaisessa vaiheessa! Pohdin vain tytönnimiä, ja katselen kaupassa vaaleanpunaisia vaatteita. Tässä ei sikälikään ole järjen hiventä, koska tämä raskaus on ollut hyvin samanlainen kuin kaksi aikaisempaa, joista tuli kaksi poikaa. Tunne on vain eri. Onko teillä jo lapsen saaneilla kokemuksia tällaisista "poika-/tyttöoloista"? Onko lopputulos ollut oletusten mukainen?
 
Täältäkin vaihteeksi hhudellaan kuulumisia.=)

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista!!!:heart: Ihanaa että moni on saanut hyviä uutisia ja nähnyt vauvan sykkeen. Ja osa jopa kotona doblerilla!!:heart:

Täällä on ollu tänään todella vaikea ja omituinen päivä. Olo on ollut todella huono koko päivän. Oksentanut en oo, mut semmonen ihan viimosen päälle etova olo on ollut koko ajan. Ja maha muljuaa.:ashamed: Mä noudatan laktoositonta ruokavaliota ja tänään tuo tunne ja muljunta mahassa on ollut just samanlaista kun ois syöny jotain missä on maitoa.: / Ja en oikeesti oo syöny mitään mikä sisältäs maitoa tai ei ois laktoositonta. Ton etovan olon kans kyllä pärjää, mutta jos on viel tällanen maha niin yhistelmä on aika sietämätön. Noh apua tohon etovaan oloon sain renniestä, mun paras kaveri esikon odotusajalta.:LOL: Mut maha vaan jatkaa ihmeellistä elämäänsä... inhottavaa... Sit mun työ on vielä sellasta et töissä ollaan yksin ja asiakaspalvelutyötä, niin jos kiirus vessaan iskee ykskaks, nii ei paljo naurata, vessaan pääsy kun ei ole taattua.:headwall: Nooh täällä kuitenki jännittyneinä ootellaan torstaita joka mukavasti jo lähestyy, sillon ois se varhaisultra. :D IIK ihanaa päästä kurkkaamaan masuun ja varmistamaan että siell varmasti on kaikki hyvin!!

Mutta nyt täytyy painua koisimaan jotta jaksaa aamulla töihin.

liinukka83 ja nimetön 8+0 POKS
 
Huomenta! Unenpuute on tullut takaisin...nukahdin yöllä vasta vähän ennen kahta, ja aamulla on herätys klo 6. "Vähän" meinaa väsyttää....zzzzzzzzzz

Mulla on niin selkeä poikaolo! Nimikin on jo tiedossa:) Aikaisemmissa raskauksissa olen myös "tiennyt" etukäteen alusta saakka, kumpi siellä masussa köllöttää....ja ollaan haluttu tietää sukupuolikin etukäteen aina. Oikein on napsahtanutkin:D

Mutta jos tulokas onkin tyttö, ei sekään tietenkään maata kaada...
Viikon päästä on vasta se neuvola, harmittaa kun siellä ei ikäänkuin selviä yhtään mitään tästä kyytiläisestä, siis edelleen olen ajoittain skeptinen, että onko siellä joku vai ei.

Muuten olostelu ihan raiteillaan, vähän pääkoppa heittää häränpyllyä, mutta kuten aikaisemmin sanoin, se tekee sitä kyllä ilman raskauttakin:D

On tartuttava toimeen, imuri kiljuu yksinäisyyttään tuolla, pakko kai sen kanssa on mennä seurustelemaan. Voikaa hyvin:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on jotenkin tyttö-olo tästä..Edellisestä kysyttiin ja niin kysyn tästäkin :)

Täällä on nyt sit tullu samallainen pahaolo kuin esikoisestakin ja esim. pilttipurkin aukaisusta meinaa oksu lentää kun haisee ihan kamalalta.. Samoin jaakaapin aukaisu.. Ruokakauppaanin ei kannata mennä. Syöminen on tosi huonoa ja väkisten syön et saan jotain ees alas..

Yaden ja masu 8+0 POKS
 
Täällä ei muuta ku tylsää. Ekaan neuvolaan 2 viikkoo ja ultraan yli kk... Just tajusin et vaikka tuntuu ettei tää homma etene mihkään niin plussauksesta on jo 3 viikkoo :) et kai tää tästä. Kunhan tää väsymys loppuis niin jaksais tehä jotain.
Me mennään kuulema tänään uimahalliin. Inhottaa ku siel,on niin kylmä :kieh: onneks on terapia allas ni mä kelluskeln siellä lämpimässä vaan. Inhottaa kaikki kylmä (paitsi jäätelö :D) ja toi työkaveri haisevine ruokinensa ja kahveinensa :x:mad:
 
kirjottelen nopsaan..

mulla myös ollu koko ajan tyttö-olo vaikka väliä sillä ei ole kumpi tulee..

ilmoilen tässä että jään tänne taustalle odottamaan huhtikuuta..mulla ei riitä aika eikä motivaatio kirjottelemaan tänne niin usein,enkä siitä syystä saa tänne luotua mitään kontakteja..lueskelen kyllä aina tilanteen salliessa mitä teille kuuluu ja joskus ehkä kommentoin jos ehdin..aika menee omassa terveydessä,remontissa,koirien koulutuksessa ja harrastuksissa että parempi pomppia muualla kuin koneella..

toivon kaikille oikein ihanaa odotusta ja voikaa mahdollisimman vähän pahoin!

Santtu82 jos joskus haluat törmätä tai jakaa ajatuksia,tai jos täällä on joku muu pääkaupungin odottaja niin tapaan kyllä enemmän kuin mielellään ja vaihdan raskaushöpinöitä ihan live-elämässä.

voikaa paksusti ja syökää hyvin!!halauksia kaikille!piipahdan joskus!
 
Heippa! Tääl ollaan kans kipeenä, karmee keuhkoputkentulehdus iski flunssan päälle. Nyt ei auta ku lepäillä vaan ja ottaa Panadolia. Doppler pitäs tulla varmaanki huomenna, jos pääsis kuuntelee pienen sydänääniä :)

Napis ja Elmo 10+0 PoKS!
 
Mulla oli eka neuvola eilen. Täti oli ihan mukava. En oo aiemmin hällä käynyt, kun täällä on downeille oma th ja meiän kaikki lapset on käyny samalla sitten. Nyt aattelin et kaksosilla on enää yks neuvola ja pojan neuvolat hoidan samalla th:lla kun aiemminkin, mutta koska sinne on yli 20 kilsaa matkaa ja tossa n. 5 kilsan päässä on myös neuvola niin hoidan tämän raskauden siinä ja vauvankin sitten tietty.

Enää ei juurikaan oo huono olo, mutta väsyttää ihan vietävästi. |O
Aika jännä et sen varhaisultran mukaan nyt olis 10+1 ja la 5.4, mutta th laitto äitiyskorttiin kuitenkin eiliselle päivälle sen 10+1 ja merkkas la 4.4. Ota tuosta sitten selvää :confused: Vielä kun sano et eletään sen ultran mukaan. En ymmärrä. No samahan tuo on, päivä sinne tai tänne.

Donnanen rv 10+2 (kai se mennään sit kortin mukaan)
 
Santtu82 ja muut pahoinvoivat sain todella hyvän avun siitä Beroccasta !! kaikkein pahin krapulakuvotustärinä-olo jäi pois ja nyt vain vaivana närästys, väsymys ja lievä ajoittainen kuvotus hajuista. olen oksentanut kovan närästyksen takia ja koska miulla ei toimi kunnolla vatsalaukun ja ruokatorven välinen sulkijalihas (sukuvika), niin vatsan sisältö nousee helposti kurkkuun ja sillon oksettaa. syön beroccan lisäksi vielä multivita-raskaus tabletteja. Kannattaa siis kokeilla sitä beroccaa ja toivon todella, että se toisi siullekkin helpomman olon!

jos miun teksti näyttää omituiselta niin syynä se, et joudun kirjottamaan yhdellä kädellä, kun tyttö yllättäen nukahti miun syliin sohvalle ja toinen käsi jumissa hänen alla. en raaski herättää...

ostin jo ihan alussa tälle tulevalle keväthaalarin name it:iltä. oli joku hetken päähänpistos ja myyjä sanoi, et ne viedään käsistä, kun täällä liikkuu niin paljon noita itärajan takaisia kansalaisia..ja totta puhui, kun kävin myöhemmin kattelemassa tais olla enää kaks haalaria jäljellä.

melkein itken onnesta, kun olo on niin miljoona kertaa parempi!!!! jaksan käydä ulkona ja tehdä kotitöitä ja ilmoitin jo esimiehellekkin, et palaan ensi viikolla töihin. vielä ei vointi tosin mikään ihan normaali ole, mutta tosi paljon parempi :)

iloinen dolores ja pikkuinen huima 10+1
 
Donnanen meillä neuvolan täti sanoi, kun ihmettelin samaa asiaa, että se yhden päivän heitto johtuu jostain heidän tietokoneohjelmasta, joka laskee ne viikot siis tuolla tavalla. Itellä ois siis menossa 10+2 heidän mukaansa ja laskettu aika 4.4.
 
Moiks! Täytyy kans kertoa että mä kävin eilen ultrassa yksityisellä ku keskenmenon kokeena on jotenki helpompi olla ku tietää että asukki on matkassa... Viikkoja 8+3 ja syke näkyi ja jotain vähäistä hahmotelmaa missä on pää, käsi ja=) jalan aiheet tulossa..
 
Viimeksi muokattu:
Eka neuvola nyt takana...

Oksensin kotona kahdesti ennen lähtöä ja heti taas kotiin päästyäni todella rajusti. Kuin ihmeen kaupalla onnistuin pitämään yrjöt mahassa neuvolan ajan. Tosin meillä neuvola on hyvin lähellä kotia ja mies lähti mua käyttämään vielä autollakin. Hyvä niin. Inhoan yli kaiken julkisella paikalla tai toisten nähden oksentamista. Mä oon onnistunut saamaan vatsataudin ainakin pari kertaa niin, että se on alkanut muiden läsnäollessa ja kerran kadulla. Olen siitä asti inhonnut julkista oksentamista, joten hyvä näin.

Olo ei ole parantunut, mutta kai tää tästä.

Neuvola oli outo kokemus. Sain kaikkea materiaalia hirveen pinon ja videonkin. Se oli mukavaa ja jopa purskahdin itkuun, kun hän ojensi mulle sen THL:n "Meille tulee vauva" -oppaan. Olenpa nyt herkkänä... :)

Mutta muutoin tästä HUS:in (Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin) valtavasta koosta ja kaikesta jäi outo olo. Mitään verikokeita tai virtsanäytteitä ei neuvolassa otettu. Ne kuulemma otetaan sitten synnytyssairaalalla ensimmäisessä ultrassa, jonne pääsee kuukauden sisään. Synnytyssairaala kutsuu mut erikseen, joten en tiedä koska se sitten on. Neuvolaan mennään seuraavan kerran vasta toisen ultran jälkeen, joskus viikolla 20+. Ja lääkärineuvola on jäänyt palveluista pois. Eikä ultraa tehdä enää tuon 20 viikon jälkeen ollenkaan... Mulle tuli vähän avuton olo.

Toki neuvolaan saa kuulemma varata aikaa jos on jotain akuuttia kysyttävää, mutta mä ainakin kaipaisin juuri sellaisia sovittuja kontrollikäyntejä. Niitä varten voisi sitten kerätä mieltä painavia kysymyksiä ja toisaalta mä koen näin ensimmäistä odottaessani, että kaipaisin sellaista "valvontaa" raskauden suhteen muutenkin vähän enemmän. Nyt pitää niiku luottaa itseensä, että onko tuntemukset oikeita vai hälyttäviä. Ja miten voi luottaa itseensä, kun ei ole aiemmin lasta tehnyt?!?

OmaKääryle ja kaikki muut pääkaupunkiseudun odottajat: Tapaan oikein mielelläni kasvotusten ja kelaan näitä juttuja yhdessä. Mutta se on sitten tuonnempana. Nyt juuri en todella mielellään poistu kotoa, vaan odotan innolla vain sitä hetkeä kun olo alkaa pikku hiljaa helpottaa. Siihen kai mennee vielä jokunen viikko...?

Ai niin... Mullakin tuo neuvolan täti laski samoilla päivämäärillä silti eri lasketun ajan. Kummaa. Yksityinen lääkäri siellä varhaisultrassa oli laskuissaan samaa mieltä mun omien laskujen kanssa ja katsoi että laskettu aika on 18.4. Neuvola laski että 20.4. Mutta ei tuota vielä kannata listaukseen muuttaa... Heitto ei ole iso. Katsotaan sitten ultran jälkeen. Sehän on vähän realistisempi arvio sitten kuitenkin.

Santtu ja katkarapu 8+2
 
santtu mäkin kuulun hus:in piiriin (asun keravalla) mut meillä otetaan verikoe ekalla käynnillä. Aiemmin vantaallakin otettiin vaikka viimekerrasta on jo pitkä aika et olis voinu käytännöt muuttua. Muuten en neuvola käynneistä täällä tiedä. Pakko käydä ainakin mittauttamassa hb jossai viikolla 17 kun se sillä viikolla on joka kerta laskenu reilusti. Aika pitkä aika seuraavaan neuvolaan teilläpäin ja varsinki ensikertalaisille olis varmaan kivempi käydä se normaali 1xkk alussakin. Ite ei niin sitä tartte muuten ku normi mahan kasvun seurantaan mut kyllä siellä aina tulee kuitenki varmasti höpöteltyä kaikkee :D.

Mä oon miettiny sitä kausi-influenssa rokotusta et onko se turvallista ottaa tai voiko sitä edes ottaa? Sikapiikin otin sillon ekojen joukossa.

NeliApina ja projekti 6+4
 
Raskauden seuranta: Meillä otettiin ekassa neuvolassa kaks putkea verta (hiv, kuppa ja hepatiittikoetta varten), pikavirtsanäyte (valkuaiset ja veri?), hemoglobiini, verenpaine ja paino. Aamuvirtsanäyte piti myös toimittaa jälkikäteen, mulla oli vähän verta virtsasta kattovat mahd. bakteerit jos esim. oireeton virtsatulehdus. (olis elämäni eka virtsis..)

Jatko: np-ultra vko 11-13 (mulla 11+2), rakenneultra vko 20, 3 lääkärineuvolaa (joista ekan kävin yksityisellä) seuraavat vko 28 ja 37, sokerirasitus vko 26-28 ja neuvola 1krt/kk, viikoilla 28-26 2-3 viikon välein ja viikoilla 36-40 joka viikko.

Minusta vaikuttaa ihan hyvältä suunitelmalta ja alue oli Kymenlaakso :)

Talitintti80 ja Toukka 10+1
 
äizikkä meillähän jylläs se enterovirus kans, ei rokkona vaan just vatsaoireet, flunssa ja kuume. Enterorokko on ollut pari vuotta sitten rakkuloitten kans lapsilla ja miehellä. Mulle ei tullut eli olin vissiin ainut aikuinen perheessä sitten ;)
santtu82 kylläpä on neuvolapalveluita typistetty : / Kun varsinkin ensimmäisessä raskaudessa haluaa käydä mahdollisimman tiuhaan neuvolassa. Mutta sitä ultraa ei täällä Oulun alueellakaan oo ollut enää rakenneultran jälkeen (rv20). Paitsi tietnekin ongelmien sattuessa. Ja viimeeksi kun odotin piti valita joko np tai rakenne ultra, mutta nyt sentään tulee kumpikin.
Väsyttää ja kuvottaa. Kiireinen työpäivä takana ja vielä vanhempainiltaan pitää jaksaa lähtee koululle...
Ja poksis rv 10+0
 
Voimia teille jotka olette kokeneet surun. :hug:

Kiva lukea toisten neuvolauutisia. Ite kävin ekan kerran neuvolassa ja varhaisultrassa jo rv 5+4 ja nyt maanantaina toisen kerran rv 9+4. Toisella kerralla sain paljon kaikkia lehtisiä ja kirjoja ja yleensä tietoa raskaudesta. Otettiin kaks pulloa verta ja virtsanäyte (en muista mitä kaikkea niistä tutkitaan). Paino mitattiin myös ja totesin että oon laihtunu kilon verran raskauden alusta. :O Sitten oli vuorossa kaikista ihanin vaihe: vauvan sydänäänien kuuntelu. Ihana kuulla oman lapsen sydän. Vesi nousi silmiin ja en voinu muuta ku hymyillä. :heart: Meillä on täällä toooooosi mukava (ja puhelias) neuvolan täti. Aikaa tähän kaikkeen saatiin kulumaan kaks ja puoli tuntia. :O Ite en olis jaksanu istua sielä niin kauaa mutta sillä tätillä oli vaan asiaa. :D Semmosia.

mmaarita ja pikkukulta 10+6
 

Yhteistyössä