Huhtikuun haaveilijat

ikuisuus älä suotta pyytele anteeksi. Siksihän tämä palsta on, että tänne voi purkaa ilot ja ahdistukset. Toi ahdistus ja huoli varmasti valtaa ajoittain meistä jokaisen pään, oli kp:t tai yk:t mitkä hyvänsä. Mulla ainakin kaksi ekaa kiertoa oli ne kaikkein pahimmat, siis stressaamisen ja kuumeilun saralla...siitä se on pikkuhiljaa sitten helpottanut joka kuukausi. Jokaisella on oma syynsä, miksi tuntee välillä epätoivoa tän vauvakuumeilun tiimoilta ja paskamainen tilannehan toi on, kun kierto venyy ja mitään et asialle voi itse tehdä. :hug:
 
ikuisuus :hug: Voimia ja jaksuja :hug:
Toivottavasti pian jotain selviäisi/ tapatuisi :)
En osaa lohduttaa, anteeksi :ashamed: Mutta tiedän luultavasti miltä tuo "odottaminen" tuntuu :(
Onko sinulla ennen venynyt kierto noin pitkäksi?
Vai ollut aina säännöllinen/ "normaali"?
Minulla oli viime kierto 47 päivää, ja kyllä tuntui pitkältä :(
Tosin joillain voi olla kai vieläkin pidempi.
Toivottavasti sinulle tulee pian parempi mieli ja ahdistus helpottaa :hug: :)
 
Kiitos tsemppauksesta! Ette uskokaan, miten paljon parempi mieli tuli heti, kun joku vähän lohdutti. :)

Ja Tiukun äiti, mulla on tähän asti ollut aina säännöllinen kierto ja kestänyt 28-29 päivää. Nyt on menossa vasta toinen kierto pillereiden jälkeen, joten siinä saattaa olla syy tähän epäsäännöllisyyteen, mutta ihmetyttää, kun olen ollut tässä välissä vuoden ilman pillereitä, ja sinä aikana tuli menkat aina säännöllisesti ja ajallaan. Tästä on aikaa 2,5 vuotta, ja tuon ajan olen taas pillereitä popsinut. Äh, mä en kyllä enää ikinä ala käyttämään noita pillereitä, kun ne saa kropan näin sekaisin.

Ja Marta toivon todella, että mullakin tää olo tasoittuisi parin kierron jälkeen. Kai tää on vaan jotain alkuintoilua ja jotenkin sitä toivoi, että kuuluisi itse siihen porukkaan, jolla tärppää heti. Yritin äsken ukolle selittää tätä oloa, mutta eihän se oikein ymmärtänyt, mistä nyt kiikastaa ja mikä tässä muka on ongelmana. Niin miesten tapaista, mutta ehkä se on hyväkin, että edes toinen pitää jalat maassa.

Tänään on sentään muuten ollut hyvä päivä ja hyvä mieli, on ollut antoisa ja opettavainen päivä töissä ja ihanan tyytyväinen olo. Eiköhän huomenna aamulla kunnon yöunien jälkeen ole jo paaaaaljon parempi mieli. :)
 
ikuisuus Kiva juttu että sinulle tuli parempi mieli :hug:
Toivottavasti kierto pian tasoittuu. Tai parempaa, tulet raskaaksi :heart:
(minä haluaisin aina hirveästi yrittää auttaa/ lohduttaa, mutta en oikein osaa ilmaista itseäni :ashamed: )
Mulla kävi joskus pillereiden lopettamisen jälkeen niin että menkat tulivat 4kk niin kun pillereitä syödessä, tasan 4 viikon välein. (taisi olla vielä sunnuntaina kun alkoivat jos oikein muistan :D ) Sitten sen jälkeen palautu oma kierto (n.29-32 päivää tasi silloin olla, jos oikein muistan)
Sanoin kanssa etten rupea ikinä pillereitä syömään, kun kerran "toimivat" noin kauan lopettamisen jälkeenkin.
Enään en saisi niitä syödäkkään. (raskauusmyrkytysen takia kai)

Oikein hyvää yötä ja kauniita unia kaikille :heart:
(raskaus/ vauva unia tietenkin ;) )
 
Terveisiä pääsiäislomalta!
Puhuttiin nyt sitten miehen kanssa perheenlisäyksestä, eikä se ole edelleenkään myöntyväinen. :'( Eli mut kai pitää poistaa tältäkin listalta :'( . Olen tosi pettynyt miehen asenteeseen. Kuvittelin saavani hänet mukaan kuumeilemaan. Mutta ei niin ei. Pakko kai se on sitten vain koittaa keksiä muuta tekemistä kuumeilun tilalle. Vaikka eihän sitä vauvakuumetta vaan niin vain voi sammuttaa. Vaan ei kai auta muu kuin yrittää. Onnea muille yritykseen! Olette te vaan onnen tyttöjä, kun saatte yhdessä miehenne kanssa vauvasta haaveilla!
 
Moi kaikille.

Onnea kaikille plussanneille ja haleja tädin tapaajille.
Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen ryhmään, ei sitten tärppi käynyt tällä kertaa.
Ahdistaa melkoisen paljon :'( Mutta se on onneksi ohi menevää ja pian taas olen toivoa täynnä.
Olenpa vielä aikaisemmin vielä lasketut kierronkin väärin :headwall: päivällähän se vain heitti, ettei se nyt ihan metsään laskeminen mennyt... nyt kp 3/28 yk 5 aluillaan.
 
Soitin terkkarille tänään. Sanoi, että elimistö voi tehdä ihmeellisiä temppuja pelkästään sen takia, että toivoo olevansa raskaana, ja se korosti juuri sitä, että helpoiten tulee raskaaksi, kun jättää pohtimatta koko asiaa eikä mieti sitä jatkuvasti. Voi kun se olisikin noin helppoa! Minä kun tunnun pohtivan raskauden mahdollisuutta jatkuvasti ja koko ajan...

Terkkari sanoi, että jos ei nyt ala kuulumaan ja asia vaivaa, niin kannattaisi varata aika yksityiselle gynelle. Voisin varata muutenkin tässä lähiaikoina, niin saisi ainakin asiantuntevaa hoitoa ja saisi muutenkin tehtyä sisätutkimuksen ja sen sellaiset. Ja siellä sitten pohdittaisiin tarvetta lääkkeille ym. näiden kuukautisten tai niiden puuttumisten osalta. Tuli jotenkin rauhallinen mieli tuosta puhelusta ja nyt oottelen tämän viikon, ja alkuviikosta soittelen tarpeen vaatiessa gynelle. :)

Mukavaa päivää teille kaikille ja toivottavasti arkeen palaaminen sujuu mukavissa merkeissä!
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Palauduttiin lomalta eilen. En taida nyt ehtiä koko viestiketjua käymään läpi, mutta yhden kihlautumisuutisen bongasin, ONNEA!

Joo, kyllä se nyt vaan on niin, että mulla on edelleen se täti tulematta. 54. kiertopäivä menossa?!?!? Tein raskaustestin viime maanantaina, kun oli tiedossa kosteita iltoja after skissa, mut niin negatiivinen oli kuin vain voi olla. MUTTA, epäilen että minulla olikin ovulaatio viime viikon alussa. Silloin tuli niitä ihme limoja ja sitten ei tullutkaan menkkoja, joita kyllä odottelin jo. Ja sit loppuviikosta päätin kokeilla, niin lämpökin oli vähän koholla (mitä ei tapahtunut aiemmin kierron aikana) Eli ajattelen mennä ilman raskaustestiä ainakin ensi viikon alkupuolelle. Jos silloin ei ala kuulumaan tätiä niin testiä kehiin. En keksi muuta kuin, että stressi yms. on siirtäneet ovulaatiota ja ensimmäinen lomapäivä sai homman taas lähtemään käyntiin. IKINÄ mulla ei ole ollut näin pitkä kierto....huhhuh. Niin, että ikuisuus se terkkari taitaa olla oikeassa, kummia temppuja naisen kehon saa tekemään pelkällä ajattelulla!!
 




Hippuli-81.................kp 55/33-45..............yk2
ikuisuus....................kp 39/28...................yk1
sintsu78..................kp 32/30.....................yk3
moumou...................kp 24/29-31...............yk5
Minna77....................kp 24/26-32...............yk7
high5........................kp 22/28...................yk1
Tiukun äiti.................kp 21/28-49..............yk2
Sanni1978.................kp 21/32
nirppurotta................kp 18/27.................yk12
Alice81.......................kp 17/25..................yk2
Sohvi77.....................kp 17
Petite........................kp 14/28-29.................yk2
Ganja........................kp 14/25-32
Marta........................kp 13/29................yk6
marrr.........................kp 13/28-30..............yk6
Hemmi.......................kp 13/28-31
Rauna......................kp 12/37.................yk4
Ella-83.......................kp 11/35...............yk6
Myrtle........................kp 11/28-29............yk12
tyttokarpanen...........kp 11/24-28.............yk2
Sero..........................kp 10/25-35...........yk5
Lili78.........................kp 10/31..................yk3
piprane ema.............kp 9/20-28
unelmoya..................kp 8/28-34..............yk3
Cladoceran...............kp 7/37-42..........yk4
emmy83...................kp 7/30
haidi123...................kp 7/27-29...........yk2
Nyynyy.....................kp 6/26-40............yk2
Julita.........................kp 3/28.................yk5


Taustalla

Lintsi85.......



Plussanneet



JääKyynel................30.3. (kp 33/30)......yk2
Sisely.......................30.3. (kp 26/29).....yk2
leppäkerttu3............3.4....(kp 32/27-37)............yk1
 
Lilianne Tosi iso :hug: :hug: Ainakin on hyvä, että nyt hän tietää, mitä mietit, ja varmasti hänellä sitten ajallaan (mahd. pian) mielessään kypsyy myönteinen asenne. Ja, jotta sit pääsisit pian taas tänne meidän seuraan.

Hippuli-81 Mä jo jännitin, että sä varmasti tuot meillle seuraavan plussan. Ehkä vielä ehditkin ;)

Petite Milloin sä oot lopettanut pillerit? Mä lopetin syyskuussa, ja sen jälkeiset 3 kiertoa oli se päivälleen säännölliset. Mutta sitten, on vaihdellut 32-36 pvän välillä. ikuisuus eli mä myös olen kokenut saman. Se on ihan :headwall: , ja yksit. gynellä käyn vuosittain, eikä ainakaan toistaiseksi ole löydetty mitään vikaa. Tämä kroppa voi olla niin outo...
 
ikuisuus mä kävin tokan yk:n lopussa yksityisellä gynellä ihan perustarkastuksessa, koska halusin tietää jos jotain häikkää on. Mulla ei menkkojen kanssa ole ikinä ollut hankaluuksia, mutta hormoonitasot on aika alhaiset ja se oli se pääsyy, miksi siellä kävin. Siinä samalla se sitten ultrasi ja kyllä mulle ainakin tuli aika helpottunut olo, kun sain sen kuulla. Toivotaan, että sun kuumeilu on se syy, miksi kierto nyt on sekaisin, eikä siihen tarvitse sen kummempia hoitoja :)
 
Minäkin pinoudun mukaan, kun alkaa nyt sitten se odottelu taas.
Tai toisten laskureiden mukaan vielä huominen olis otollista aikaa puuhata, mutta kun minulla on muutenkin outo se kierto enkä tiedä kummasta "lähdöstä" se nyt pitäisi sitten laskea.
Menkat "alkoi" 24.3 tihruta ja tuli normaaliin tyyliin tosi vähäistä vuotoa ja sitten ne tyssäs taas kokonaan, kunnes 30.3 sitten alkoivat kunnolla. Aina samalla tyylillä menee niin en oikein osaa arvella kummasta sitten pitäis ovista laskea. Kyselinkin täältä kerran apuja tuon katsomiseen ja joku oli ainakin omalta kohdaltaan samassa tilanteessa ja katsoi että tuosta 30.3 alkaisi laskemaan vasta. Eli menossa sitten joko kp 22/28 tai 16/28 jos nyt oikein lasken tästä hommaa.
Pikkasen on hakusessaan nämä jutut mutta eiköhän tässä pääse kärryille kun "opiskelee" taas nämä jutut ja kyselee teltä apuja.
Se on ollut kyllä jännää että kun tavallaan olen todella himokas aurajuustolle, että se on alkanut kuvottamaan jo pelkan hajunsa avulla. Toisaalta, voihan se olla sitten sitä liika kuumeilun oiretta, eikä tässä uskalla alkaa mitään vielä oikein toivomaankaan. Eka kunnon "yritys" vasta alla niin...
Mutta plussa onnea kaikille muillekin ja ihanaa kevättä kylmistä ilmoista riippumatta.
 
Moikka! heti alkuun haleja :hug: kaikille tarvitseville ja uudelle pinoilijalle tervetuloa :wave: .
Mitenkään ei olis jaksanut pääsiäisen jäljiltä mennä tänään töihin....mulla oli 5 vapaata ja kerkes jo tottua lomailuun.

Tosta kropan temppuilusta vauvakuumeen kourissa mulla on kyllä omakohtaista kokemusta....ja on todella ikävää kun oikeasti on kaikki oireet, mutta aina vaan negaa paukkuu. Mulla alkoi (taas) tänään yhtäkkiä masussa menkkajuilinnat ja alaselkän polttelu. Nyt on dpo 5 tai 6. Ihan samalla tavalla alkoi viime kierrossa, eli tästä ei voi päätellä taas yhtään mitään. Ärsyttää vaan kun kuukaudesta toiseen tuntuu siltä, että ainoa hetki ilman menkkakipuja on menkat itse mutta ei toivoakaan raskautumisesta :headwall:
Onneks mulla tämä ja ensi viikko niin kiirettä töissä, etten ehdi paljon kiertopäiviä ja oireita ihmetellä. Tää tietenkin tarkottaa sitä, että työstressin takia saattaa menkatkin viivästyä..... ota näistä sitten selvää.
 
Tervetuloa uudet! =)

Mulla oli eilen oikein megaovis kun alavatsa oli niin kipeä etten käveleen pystynyt, kesti koko illan ja edelleen vihloo kohdun seudulta. Toivottavasti nyt tuottais tulosta; yrityksestä ei ainakaan oo ollu puutetta :saint: vaikkakin seksi sattui aika lailla.. on sitä pöljä :/ mutta kun ei voi jättää nyt just väliinkään..

Minna77 Jos viitsisit niin mulle vois laittaa kierron pituudeks tällä kertaa 28-30, oon nyt tikuttanu ja tuntenu oviksen niin en VOI olla väärässä B) Kiitos!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave: ja heti (.) eli tänään pongannu limoja,liekkö ovis?ei kuiten mitään muita tuntemuksia...no,peittoja heiluteltu eilen ja tänään (tai sanottasko sohvaa heiluteltu :) ) ja kyllä meinaan ukon kellistää tällä viikolla joka päivä,sanokaa vaan et joka toinen pv parempi,nyt mennään näin ja kova aikomus plussata,testit tilattu netistä (en kehtaa enää yhtään testiä apteekista ostaa :ashamed: ).
 
Hyvä Hemmi! Samoilla linjoilla ollaan!

:D

Omaa napaa pitää taas ihmetellä; tai paremminki rintoja kun niistä alko taas tuleen maidon tapasta nestettä...viime kierrossa (km) oli sama homma. Tiedättekö vaikuttaako keltarauhashormooni maidon tuotantoon? Kuulostaa ihan navettahommilta :LOL:
 


Hippuli-81.................kp 56/33-45..............yk2
ikuisuus....................kp 40/28...................yk1
sintsu78..................kp 33/30.....................yk3
moumou...................kp 25/29-31...............yk5
Minna77....................kp 25/26-32...............yk7
high5........................kp 23/28...................yk1
Tiukun äiti.................kp 22/28-49..............yk2
Sanni1978.................kp 22/32
nirppurotta................kp 19/27.................yk12
Alice81.......................kp 18/25..................yk2
Sohvi77.....................kp 18/28-30
Enie...........................kp 16/28
Petite........................kp 15/28-29.................yk2
Ganja........................kp 15/25-32
Marta........................kp 14/29................yk6
marrr.........................kp 14/28-30..............yk6
Hemmi.......................kp 14/28-31
Rauna......................kp 13/37.................yk4
Ella-83.......................kp 12/35...............yk6
Myrtle........................kp 12/28-29............yk12
tyttokarpanen...........kp 12/24-28.............yk2
Sero..........................kp 11/25-35...........yk5
Lili78.........................kp 11/31..................yk3
piprane ema.............kp 10/20-28
unelmoya..................kp 9/28-34..............yk3
Cladoceran...............kp 8/37-42..........yk4
emmy83...................kp 8/30
haidi123...................kp 8/27-29...........yk2
Nyynyy.....................kp 7/26-40............yk2
Julita.........................kp 4/28.................yk5


Taustalla

Lintsi85.......



Plussanneet



JääKyynel................30.3. (kp 33/30)......yk2
Sisely.......................30.3. (kp 26/29).....yk2
leppäkerttu3............3.4....(kp 32/27-37)............yk1
 
Kipeänä ollaan, ja saikkua pukkaa. Onneksi töissä on sellainen hetki että yleensä pystyi jäämään saikulle. Yleensä se ei ole mahdollista.

Minna77 Sopoi hyvin tuo kp16, kun se taitaa se oikeampi olla.

Eilen alkoi taas ärsyttämään koko vauva homma, kipeänä minusta tulee kiukkuinen ja kaikki maailman asiat tuntuvat kaatuvan niskaan. Meinasinkin illalla nukkumaan mennessä tiuskaista että en halua mitään vauvaa jos ei tästä tärppää :D Alkoi niin pajon ottamaan päähän, kun mies töistä tultuaan taas istui loppu illan koneella hommia tehden. Toisaalta taas, kun leipä revitään atk hommista niin silloin sitä istutaan siinä koneella ja paljon, mutta ei jos itse istuu koneella töitä tehden tunnu koskaan siltä että "hukkaisi" yhteistä aikaa ;D. No, tänään on uusi päivä ja uudet kujeet....,toisaalta kiukuttelu vaara säilyy niin kauan kun olen kipeänä, eli toivottavasti tästä taudista pääsisi mahdollisimman nopeasti eroon.
Kaunista kevät päivää kaikille, ja plussa onnea rutkasti ilmaan.
 
Sohvi77 Jos oikein muistan niin se ei ollut mikään hyvä juttu jos tulee rinnoista nestettä. Paitsi tietenkin raskauden loppu vaiheessa jne. Jokus jostain kysyin samasta asiasta ja ainakin sanottiin että ei missään nimessä pitäs puristella että tulis lisää tai mitn. mut joku hormooni juttu tais tosiaan olla mutta ei muistaakseni sovi yhteen lasten saamisen kanssa.

En voi tosiaan varmaks mitään sanoa. Voiskin googlettaa ajankuluks. Eikun niin eikös se liittynyt jotenkin siihen samaan asiaan kun esim. että imettäessä ei pahemmin tule raskaaksi. Hemmetti sentään kaipa meen googletteleen.

Omasta tilanteesta sen verran että limoja ei ole nyt missään vaiheessa tullut ja oviksesta ei nyt muutenkaan mitään tietoa kun tosiaan ne oudot "kuukautiset" tulivat viikkoa aikasemmin.
 

Yhteistyössä