Huhtikuun haaveilijat

hemmi pohdiskelin tässä juuri tuota joka päivä vai joka toinen päivä asiaa itsekin. Ongelma tässä vaan se, että kun ovis on tulossa/päällä, niin voisin pupuilla koko ajan. Mietinkin tässä, että kun loman aikana ollaan pupuiltu joka päivä ja nyt kahden viimeisen päivän aikana ollaan pupuiltu neljä kertaa, niin näinköhän mitään simppoja kerkeää edes kehittyä. Noh, jos ei tärpää sen takia, niin onpahan ainakin parisuhde kunnossa :)

Mukavaa päivää kaikille!!
 
Huomenta vaan! Mun oli pakko heti googlettaa tuota nesteen/maidontuloa rinnoista ja löysin vastauksen syöpälääkäriltä; "Useasta tiehyestä tuleva paksuhko, maitomainen tai samea erite on hyvänlaatuista. Epäilyttävä erite on yleensä kirkasta tai oluenväristä tai veristä ja tulee aina samasta kohtaa ja yleensä vain toisesta rinnasta. Tällaisen eritteen taustalla on usein tiehyensisäinen papillooma, kasvain, joka sinänsä on hyvänlaatuinen, mutta joka voi muuttua pahanlaatuiseksi ja se on syytä poistaa. Se todetaan mammografian ja ultraäänen lisäksi tehdyssä tiehyen varjoainekuvauksessa. Syynä voi olla myös tiehyensisäinen syövän esiaste."

En ole omasta tilanteesta siis huolissani ja luulis että tulis nestettä kierron vaiheesta riippmatta jos syövästä kyse, mulla tulee vaan oviksen jälkeen eikä sillonkaan joka kierrolla.

Tällänen kevyt aamunavaus, nyt töihin :wave: =)
 
Tervetuloa Enie

Tänne ei kuulu mitään uutta.Edelleen tätiä odotellessa tälle tai huomiselle...vaikka sitä toivoo kuitenki että se ei tänä vuonna enää tulis :p
Ei ny kuitenkaa hirveitä odotuksia ja mieli suunnattu jo kohti uutta yritystä.Ei oo ollenkaa sellainen olo et olis tärppi käyny ja aika lailla mä uskon noiden testien olevan oikeessa...
Mut pakko myöntää ,et ärsyttää ihan kamalasti jo tää vauvan tekeminen ku se pyörii niin paljon mun mielessä.Miks tän pitää kestää näin kauan... :( Nyt siis ollaan lokakuusta asti haaveiltu. Ja musta se on jo tosi pitkä aika...
 
Loma tuli ja meni! Mieli vähän maassa. Tipuin viikko sitten tikapuilta alas pyllylleni ja lääkäri epäilee, että jotain olis murtunut toisen lonkan seuduilla. Tosi turvonnut pylly eikä missään asennossa oikein voi olla. Mutta varmuutta murtumaan ei saada, koska tuota vatsan seutua ei voi kuvata, jos on raskaana. (ei muutenkaan suositella röntgeniä nuorille ihmisille alapään alueella). Eli kuvaukseen pääsen aikasintaan ens viikon lopussa, jos kuukautiset alkaa. Toivon todella, että alkaisivat ja saatais tuo lonkka kuntoon ennen raskautta. Lääkäri määräsi Panacodeja ja Panadoleja särkyyn. (ovat ainoita joita voi raskaana ollessa tai jos yrittää raskaaksi, käyttää) Ja näitä siis myös kuluu. :( :(

Anteeksi omanapailu, mutta pakko oli purkaa jollekin. Ahdistavaa kun mitään ei voi tehdä.
Joka tapauksessa tsemppiä kaikille raskuatumisen yrityksissä. ja :hug: täin tulon kohdanneille.
 

Päivittäinen seksi parantaa siittiöiden laatua ja saattaa siten parantaa raskauden mahdollisuutta, australialaistutkimuksessa väitetään.

Jokapäiväinen seksi parantaa sperman laatua.

Siittiöille jokapäiväinen seksi sopii oikein hyvin.
Jossain vaiheessa lapsenteon yrittämistä seksuaalisella halulla ei ole paljonkaan tekemistä sen kanssa, milloin ja kuinka usein jälkikasvusta haaveileva pariskunta harrastaa seksiä:

Mitataan aamulämpöä, käytetään ovulaatiotestejä, yritetään ajoittaa seksi naisen hedelmälliseen huippuhetkeen.


Pidättäytyminen lisää DNA-vaurioita


Miehen hedelmällisyyteen yhdyntätiheys (siemensyöksyjen tiheys) saattaa vaikuttaa huomattavasti: Australiassa tehdyn tutkimuksen mukaan jo muutaman päivän pidättäytyminen seksistä lisää sperman DNA-vaurioiden määrää.

Vaurioiden arvellaan syntyvän, koska siittiöt joutuvat lojumaan elimistössä liian kauan ja vahinko tapahtuu nimenomaan odotellessa. Huonolaatuinen sperma viivästyttää raskauden alkamista ja lisää keskenmenon riskiä alkuraskaudessa.

Tutkimukseen osallistui 42 miestä, joiden kumppanit eivät olleet tulleet raskaiksi IVF:n avulla tai jotka olivat saaneet useita keskenmenoja. Tutkimuksessa havaittiin, että jos miehet eivät harrastaneet seksiä kolmeen päivään, heidän spermassaan oli havaittavissa selviä DNA-vaurioita.


Päivittäinen seksi paransi sperman laatua selvästi


Viikkoa myöhemmin miesten sperma testattiin uudelleen, tällä kertaa sen jälkeen, kun miehet olivat harrastaneet seksiä joka päivä. Päivittäinen seksi vähensi DNA-vaurioiden määrää kolmanneksella. Siittiöiden määrä tosin väheni, mutta niiden hedelmöityskyky parani.

Tässä tutkimuksessa keskityttiin vain geneettisten vaurioiden määrään, eikä tutkimustuloksista sen vuoksi kannata vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Jos seksi kuitenkin maistuu joka päivä, mikään ei tietenkään estä lasta toivovia pariskuntia kokeilemasta, voisiko tästä olla apua juuri heidän tapauksessaan.
 
Reissu on nyt takana ja pipariksihan se tän räkätaudin takia meni. Kiva oli matkustaa bussilla 17 h sairastamaan ja sitten takaisin. Olipa reissu, mutta tulipahan tehtyä.

Tyttökärpäselle huisit kihlausonnittelut :flower: Täälläkin odotellaan joka toinen päivä kosintaa ja joka toinen päivä ollaan taas maltillisempia. Tilanne on itse asiassa samanlainen kuin Ikuisuudella, eli vasta pari vuotta takana, mutta yhteinen tulevaisuus tuntuu ihan itsestäänselvältä jatkumolta.
Itse painiskelen eettisen ongelman kanssa, että onkohan nuo aviottomat lapset nyt sitten sopivaa vai ei... Perinteisesti oon ajatellut aina, että ensin naimisiin, sitten lapsia. Nyt taas ennemmin tuntuu, että mikäs kiire tässä naimisiin on? Sitä ehtii kyllä sitten myöhemminkin... Mutta mieli saa kai muuttua? Eikö?

Ihana kevät! räkätaudista huolimatta B)
 
Alice81 :hug: :hug: :hug: ja voimia!! Toivotaan, ettei ole mitään murtumaa ja paikat paranee pian.

Mielenkiintoisia noi tutkimukset. Tuo tuossa tuntuu viittavaan kun on kyseessä terveet siittiöt. On eri juttu, jos on ongelmia liittyen siittiöiden laatuun ja määrään.
 
Alice81 Voi rähmä, pikaista paranemista! Vai panacodit yms. ainoita, joita saa syödä, jos on raskaana/raskautumassa... No niin minäkin olen ajatellut ja vähän hämmästelin, kun lääkäri määräsi mulle Burana 800 Slow -nappeja olkapään kipuiluun :eek: . Varovasti kyselin niin kuulemma ihan turvallista on eikä haittaa mitään. Ärsyttävää, kun lääkärit puhuu kuka mitäkin!! Ja käski syödä allergialääkkeetkin vauvoista huolimatta vain kiltisti, kun se on pahempi paha, et on kropassa kovat allergiset tulehdukset päällä. En nyt oo ihan niin vakuuttunut näistä...

On tää kyllä oikeesti ihan järkyttävän pitkää odotusta, kun on tämmöset kierrot. No eipähän oo menkkoja turhan usein häiritsemässä kun kierto kestää yli 60 päivää (lasken nyt siitä oletetusta viimeviikkoisesta ovulaatiosta). Hiphei :headwall:
 
Hippuli-81 no voi ei sun kiertoa, ootko hakenu lääkäriltä apua asiaan?

Omaa (.).....mun alavatsa ja selkä on TU-LES-SA .. :whistle: en tiiä mitä meneillään mutta tietysti toivon että olis pieni paikkaa etsimässä ja porautuis nyt oikein lujasti kiinni, kerranki!
 
Ganja Kiitos tosta tutkimuksesta :) Nyt voi hyvällä omalla tunnolla pupuilla joka päivä! No ei...tässä vaiheessa en oikeesti kyllä mieti seksiä raskautumisen kannalta. Tai tarkemmin sanoen, en aio kieltäytyä jos mieli tekee, koska jossain sanotaan, että joka toinen päivä olisi jotenkin optimaalinen tahti. Asia on ehkä eri jos ei vielä vuoden yrityksen jälkeen mitään tapahdu, mutta vielä en ole valmis ihan niin suunniteltuun yrittämiseen. Ovistikut riittäköön tällä erää. Eipähän ole ainakaan geenivaurioisia simppoja ;)
 
Moikka! Alice81 :hug: Toivottavasti ei ole murtumaa. ja ganjalle kiitos tuosta tutkimuksesta. Alkoi vaan itseä huolettamaan, että minkäs laatuisia nuo simpat mahtaa sitten ukolla olla, kun tosiaan sen muutaman kerran kuukaudessa sitten koittaa niitä saada aikaiseksi....eli tulee tosiaan piiitkiä välejä. Toivottavasti niillä nyt kuitenkin raskautuisi ja ilman mitään geenivaurioita :/

ON: menkkajuilinnat tulee aaltoina ja ihan samat fiilikset kuin Sohvilla....vatsa ja alaselkä on tulessa. Ja tänään tapahtui mitä erikoisempi asia....meillä on kaksi kissanpoikaa, joista kumpikaan ei oikein musta välitä, toinen vielä vähemmän. Tänään sitten tuo kisu, joka mua melkein inhoaa, tuli kiehnaamaan, änkesi syliin, nuuski hetken mun rintoja ja kävi sitten siihen nukkumaan :eek: Oon lukenut, että eläimet vaistoaa raskauden, ja mun koira tuli tosi suojelevaiseksi heti, kun aloin odottaa poikaa.... Hmmmmm. "Oire" tämäkin :saint:

Mutta nyt saunan lämmitykseen! Hyvää illanjatkoa kaikille :wave:
 
Mun täytyy sanoo,et paikat ei kestäisi jokapäiväistä pupuilua, mä saan tosi herkästi virtsatietulehduksia ja limakalvot ärsyyntyy liiasta seksistä. :ashamed: Tosin meil on neljä tenavaa saanu alkunsa harvemmilla kerroilla,joten en ihan täysin usko tuohon väitteeseen.(vaikka perää varmasti onkin)

Mä olen jotenkin tosi kärsimätön tässä kierrossa, vasta toka kierto mutta haluisin vaan että tulis menkat tai plussa jo. Taas kaikki dpo - oireet ja ärsyttää olla tämmönen aina puoli kuukautta. :snotty: siis tissit kipeenä,olo niinku ois flunssassa,väsynyt jne. Finnejäki on yläselkä taas täynnä,kukkii kukkii. Taitaa olla ny joku ketutuspäivä menossa. :ashamed:
 
Mulla lähti kanssa limat ihan kokonaan, kun yhdessä kierrossa (ehkä toinen yk) join greippimehua.

Nyt on muutaman päivän limailut loppu ja tänään ovistestissäkään ei ollut enää toista viivaa. Eilenkään ei ollut ihan tasavahva, yhtä paksu, muttei yhtä tumma kauttaaltaan, enkä sitten tajunnut varmentaa cb:n digillä. Saa nähdä, että tuleeko vielä limat parin päivän päästä, vai oliko se ovis sitten eilen. Ota näistä selvää.

Nyt takas Greyn Anatomian pariin, ihan sydän syrjälläni sitä täällä katson.
 


Hippuli-81.................kp 57/33-45..............yk2
ikuisuus....................kp 41/28...................yk1
moumou...................kp 26/29-31...............yk5
Minna77....................kp 26/26-32...............yk7
high5........................kp 24/28...................yk1
Tiukun äiti.................kp 23/28-49..............yk2
Sanni1978.................kp 23/32
nirppurotta................kp 20/27.................yk12
Alice81.......................kp 19/25..................yk2
Sohvi77.....................kp 19/28-30
Enie...........................kp 17/28
Petite........................kp 16/28-29.................yk2
Ganja........................kp 16/25-32
Marta........................kp 15/29................yk6
marrr.........................kp 15/28-30..............yk6
Hemmi.......................kp 15/28-31
Rauna......................kp 14/37.................yk4
Ella-83.......................kp 13/35...............yk6
Myrtle........................kp 13/28-29............yk12
doncellamosca..........kp 13/24-28.............yk2
Sero..........................kp 12/25-35...........yk5
Lili78.........................kp 12/31..................yk3
piprane ema.............kp 11/20-28
unelmoya..................kp 10/28-34..............yk3
Cladoceran...............kp 9/37-42..........yk4
emmy83...................kp 9/30
Dreaming86.............kp 9/27-29...........yk2
Nyynyy.....................kp 8/26-40............yk2
Julita.........................kp 5/28.................yk5
sintsu78...................kp 3/30-33...............yk4


Taustalla

Lintsi85.......



Plussanneet



JääKyynel................30.3. (kp 33/30)......yk2
Sisely.......................30.3. (kp 26/29).....yk2
leppäkerttu3............3.4....(kp 32/27-37)............yk1
 
Mä join toissa kierron aikana greippimehua säännöllisesti, ja silloin tuli ovislimat selkeesti. Tässä kierrossa en aina ole muistanut juoda, ja ei ole ollut ovislimoja. Voi kyl olla ihan sattumaakin. Täytyy jatkaa edelleen, ja seurata onko greippimehusta todella apua mulle.
 
Täällä ei kun kiukuttelut jatkuvat :( Eilen sama homma kun toissa iltana ja nyt kippas kuppi nurin.
Tosin, onneksi kun suutun, lopetan sen myös nopeasti, niin ei mennyt koko yötä kiukun vallassa.
Saatiin kuitenkin vielä touhuttua, ja nyt kai ne tärppien tärpit sitten on ohi totaalisesti. Tosin sitähän en tiedä voiko noihin laskurien päiviin omalta kohdalta miten luottaa. Minä kun olen niin onneton että en varmaksi tiedä miltä se ovis tuntuu, kun koskaan en hoksaa alkaa seurata tuntemuksia.
Eilen tosin vihloi sivusta ja sitten tuntui sellaista "kuplintaa" tai sammakon kutua ala vatsassa.
Sitten kun aloin mitettimään niin samat tuntemuksethan ne on joka kuukausi tietyssä vaiheessa kiertoa. No, eipähän se auta kun arvailla ja odotella kuinka meidänkin käy.
Plussa onnea testin tekijöille ja aurikoista kevät päivää kaikille :hug:
 
enpäs ole taas aikaan tänne kerennyt kirjoitella. Mulla nää oudot kuukautiset ovat vielä oudommat ja vielä välillä tulee ihan ruskeaa vuotoa. Mietin että pitäisikö mennä gynelle käymään, kun tuo vuotokin välillä näyttää ihan sellaiselle missä olisi sellaisia säikeitä. Olipas ällö aloitus näin aamu tuimaan.

Tein raskaustestinkin, kun on ihan raskausoireita, koko ajan nälkä, pissahätä, mutta negaahan se näytti. Eipä ollut yllätys.

Nyt sitten kohta voi jo alkaa odottamaan tota ovista.

Onnea kaikille plussanneille. Antaa kyl toivoa kun muut plussaa!!
 
Pikaisesti omaa napaa.. Mulla on nyt ollu pari päivää kamala heikotus päällä. Vapisuttaa ja silmissä mustenee. Tissit on jotenki erilaiset, mont.näppylöitä tullu ja vähän aristavat. Menkkamaista juilintaa mahassa ja nippailuja.. Väsymyskin on kova vaikka olen nyt saanu yöt nukkua aika hyvin..

emmy83Sinuna menisin gynelle,saisi ainakin rauhan miettimiselle..

Aurinkoista päivää kaikille :flower:
 
Huomenta!

Ja iso :hug: kaikille.

Mä en ole tunnistanut ovulaatioo :ashamed:
Muutaman kerran ollut pientä "nippailua" ja "limoja" olen havainnut, mutta noikin voi olla hyvin jotain ihan muuta.
Vähän pelottaa etten ovuloi ollenkaan ja kierto taas venyy.
No sen näkee sitten muutaman viikon päästä :)

Hauskaa päivää kaikille ja plussatuulia :heart:
 
Nirppurotta Toivottavasti tää nyt ois sitä itteensä meillä molemmilla....lähes samoilla kp:llä mennään, jänskää =) Mulla edelleen vihloo alavatsaa ja nyt on rinnat sivuilta kipeet mutta tässä vaiheessa kiertoa tää kaikki kipuilu on todnäk. keltarauhasen aiheuttamaa. Kierroissa, joissa tulin raskaaksi, huomasin kyllä että menkkamaiset kivut alkoi tosi aikasin oviksen jälkeen. Ja valkovuoto ei loppunut, niinkuin ei nytkään; lorisee....
Toisaalta pelkään km:a todella paljon jos tärppää, koska en jaksa enää uskoa sattumaan jos näin käy...
 
sohvi77 ja Nirppurotta Pidetään peukkuja d =) b.

Itsellä alkoi menkat eilen päivällä. Nyt siis 2/30-33 tai mitä lienee? Miehen kanssa sovittiin et jatkossa tekemällä tehään lasta ku nyt ollaan menty vähä muka et tulee jos on tullakseen :LOL: Oikeestaan se ei taida muuttaa mitään ku ehkä hiukan enemmän seksiä tiedossa :p
 
sohvi77 Sain toissa viikolla lähetteen johonkin hormonipapaan, mut en menny vielä silloin, koska luulin, että menkat olisivat tulossa ihan just ja se ei ollut heidän mukaansa hyvä juttu. No nyt on tietysti hyvä sanoa, että olisi hyvin voinut mennä silloin. Uutta mahdollisuutta odotellessa... Mutta siis tämä on ensimmäinen kerta, kun näin pitkä kierto on menossa :(. Onpahan lääkärille kerrottavaa seuraavalla kerralla...
 

Yhteistyössä