Huhtikuun haaveilijat

Onko muita kipeenä täällä?
Ite oon nyt viikon kärsiny kamalasta pahoinvoinnista ja nuhaa ja yskää ja kuumetta öisin. Tänään just kun pitäs miehen kanssa ulos lähteä ihan kahdestaan niin on järkyttävä pääkipu ja oksetus :( ei yhtään kivaa. ja ruokaa ei tällä viikolla ole paljon alas menny.
 
Olipa raskas päivä töissä...,tai ei kai se muuten, mutta päätin sitten lähetä jo tänään töihin vaikka oli aamulla vielä kuumetta. Eipä tuo oikein olo ollut hyvä, mutta sinnillä läpi :)

Tosta miesten hemmoittelu hommasta sanon minäkin oman "sanani".
Minulla taasen on ongelma hiukan toisin päin. Eli mies tuo kukkia yllätyksenä silloin tällöin ja muutenkin hemmottelee yllätyksenä silloin tällöin. Muistaa vuosipäivät ja synttärit. Joo, kuullostaa unelmalta mutta kun minä itse en välitä kukista tai muistakaan lahjoista kamalasti perusta, kun mielestäni minulla on jo kaikkea. En muista merkkipäiviä jne...
Tosin kyllä sitä minäkin joskus hemmottelen miestäni, mutta paljon harvemmin mieheni.

Itse raskaus hommista sitten vielä. Mahassa nipistelee ja on muutenkin outo olo. Voi tietysti johtua tästä sairaudesta, tai sitten jos olisi käynyt onnellisesti...sitähän sitä toivoo ja kovasti.
Turha kai se on vielä alkaa jännittämään kun aikaa on vielä, mutta niin se vaan tuntuu olevan.
Ja mikä hauskinta vielä n.3kk sitten en missään nimessä tahtonut mitään vauvaa, mutta kummasti se mies sai pään käännettyä ja olen ihan innolla mukana hommassa, ja kuume on noussut kovaksi :LOL:

Mielekästä viikonloppua ja plussa onnea ilmoille kaikille rakkaat siskot :attn:
 
Tuossa taannoin ihmettelin kummallista yhden päivän kestänyttä tädin vierailua, jatkuvaa pissatusta ja muitakin kummallisia oireita. Lämmöt mulla ei laskeneet normaalille tasolle ollenkaan, edelleen ovat hiukan koholla, ja noita menkkakipuja on ollut näin kuukautisten jälkeenkin. Noh, selvispä syykin; kysta. Sain hoidoksi tero-kuurin, eli jos hyvä tuuri käy, niin tuon kuurin seurauksena vois vaikka plussia ropista. Jei, mieli hyvä, vaikka masua juilii entistä pahemmin, kun vissiin otti nokkiinsa ultrauksesta..

Mä oon huono toistamaan, mitä lekuri sanoi, mutta jos en nyt ihan väärin muista ja ymmärrä, niin mulla sitten kai ei ovulaatiota tapahtunut, ja munarakkula sitten kävi paisumaan tommoseksi nestekystaksi, joka on sen verran iso, että painaa rakkoa, ja siks pissittää koko ajan. Hmm. Jotain tämmöstä. Ehkä puhun höpöä, mutta pääasia, että en olekaan hullu ja kuvitellut oireitani, vaan syy löytyi ja hoito myös. Jipii!

Ja talvilomakin alkoi. Hyvää viikonloppua kaikille! Pupuilua ja plussailua!

Niin joo, ja kiitokset kaikille tsemppailuista, niitä aina välillä tarvitaan, kun noi putkiaivot on niin käsittämättömiä.. :LOL:
 
Myrtle :hug: Miehet on miehiä... Musta tuntuu, ettei miehet käsitä itse mitään, ellei sitä niille suoraan sano. Mä olen sanonut omalle ukolle viimeks naistenpäivänä, että tapana on sitten tuoda kukkia :saint: Ja sain myös....saint paulioita.., mutta kukka sekin :D
Hyvä että löytyi syy oudolle tädin vierailullekin.

Itellä menkkajuilinnat jatkuu...tai ei ees tunnu nyt menkkajuilinnoilta, vaan polttaa masu ihan kunnolla ja on älyttömän turvoksissa. Välillä tulee kramppauksia ja sitten tasoittuu tohon tasasen jatkuvaan poltteeseen. Rinnatkin on tärähtelyarat. No katellaan. Mieli teki tottakai jo kanssa hakea testi, mutta oon niitä nyt viimeaikoina tehnyt niin paljon, että odotan rauhassa ensi viikonloppuun..... Niin vissiin ;)
 
Pakko oli vielä heittää tekstiä kehiin, kun lueskelin juttuja.
Tuo rintojen aristelu ei kyllä minun kohdalla edusta raskaus oireita vaan
minulla on joka kerta n. viikkoa ennen menkkoja rinna aivan sairaan arat.
Onkohan se sitten jotenkin omituista vai onko muilla samanlaista?
Alkaa epäilyttämään omalta kohdalta kaikki ja mahaa polttelee ja pistelee jne... :LOL:
Ostin kyllä äsken kaupassa käydessä täydennystä menkka tarpeisiin varulta tyyliin "ei se kuitenkaan
tärppää vielä". Kai sitä yrittää pedata itselleen sitä ettei pettyisi sitten niin kovasti jos niin käy.
Kuitenkin tuo kuume noussut tosiaan melko pilviin minullakin B)
 
nirppurotta (aivan ihana nimimerkki muuten :heart: ) Mäkin sanoin naistenpäivänä kukista, ja sain sitten ruusun. Vähän kärsineen näköisen, mutta ruusu kumminkin! Ja ystävänpäivänäkin sanoin, että vaimoa saa viedä syömään, varsinkin jos on viime aikoina käyttäytynyt juntisti. Niin veihän se. Mutta tuon vuosipäivän ajattelin kyllä olevan ihan sanomattakin selvää! Nyt lähinnä jo naurattaa koko juttu, onneksi.

Äh, mulla on ollut jotenkin masentunut olo viime päivät, enkä oikein keksi syytä, ellei tuota vuosipäivän katastrofia lasketa, mutta en mä enää sitä mieti. Kai tää sit on jotain hormonaalista. Mitenhän sekaisin nuo Terot sitten mun pään laittaa, e-pillereistä ainakin osa teki mut ihan raivohulluksi. Huomenna aloitan tuon Tero-kuurin. Tai kai sen vois aloittaa jo tänäänkin. Hetkinen, moneskos kp mulla onkaan menossa? Nyt täytyy oikein lunttia.
 
Ganjalle paranemisia! Meillä ukko valittaa kurkkukipua,ite vielä terveenä ollut.. Rinnoista oli puhetta.. mullakin kipeytyy loppukierrossa rinnat myös normaalikierrossa ja pillerikierroissa. Nyt on laskujeni mukaan DPO 5 ja rinnat ehkä aavistuksen aristaa muttei paljoa. Muistelen,että aiemmissa raskauksissa mulla on alkanu se todellinen tissikipu oikeestaan vasta plussauksen jälkeen,joten melkein toivon että nyt tän kierron oireilut poikkeaisi normista ja merkkais siis raskautumista.. :whistle: noh,saa nähdä, ei pidä odottaa liikoja ettei taas putoo korkeelta. :ashamed:
 
Nopsasti vaan kaikille plussa tuulia ja aurinkoista lauantai päivää.
Edelleen kaikenlaista kivaa tuntemusta, joten alkaa olla kuume kovana, kun
tuntee kaikkea omistuista itsessään.
Ja mitä rintojen arkuuteen tulee niin eikös ne sitten ole nyt arkana, eli varmaan ei sitten onnistunut kun noin viikon päästähän pitäis sitten se tihku räpellys alkaa ja siitä sitten muutaman päivän päästä menkat.
Onneksi tuli ostettua varastoon jo tarvittavat tavarat.
 



Hippuli-81.................kp 59/33-45..............yk2
ikuisuus....................kp 43/28...................yk1
moumou...................kp 28/29-31...............yk5
Minna77....................kp 28/26-32...............yk7
high5........................kp 26/28...................yk1
Tiukun äiti.................kp 25/28-49..............yk2
Sanni1978.................kp 25/32
nirppurotta................kp 22/27.................yk12
Alice81.......................kp 21/25..................yk2
Sohvi77.....................kp 21/28-30
Enie...........................kp 19/28
Petite........................kp 18/28-29.................yk2
Ganja........................kp 18/25-32
Marta........................kp 17/29................yk6
marrr.........................kp 17/28-30..............yk6
Hemmi.......................kp 17/28-31
Rauna......................kp 16/37.................yk4
Ella-83.......................kp 15/35...............yk6
Myrtle........................kp 15/28-29............yk12
doncellamosca..........kp 15/24-28.............yk2
Sero..........................kp 14/25-35...........yk5
Lili78.........................kp 14/31..................yk3
piprane ema.............kp 13/20-28
unelmoya..................kp 12/28-34..............yk3
Cladoceran...............kp 11/37-42..........yk4
emmy83...................kp 11/30
Dreaming86.............kp 11/27-29...........yk2
Nyynyy.....................kp 10/26-40............yk2
Julita.........................kp 7/28.................yk5
sintsu78...................kp 5/30-33...............yk4


Taustalla

Lintsi85



Plussanneet



JääKyynel................30.3. (kp 33/30)......yk2
Sisely.......................30.3. (kp 26/29).....yk2
leppäkerttu3............3.4....(kp 32/27-37)............yk1
 
Ganja Paranemisia!! Voisko olla se tärppi nyt sulla...

Muhun on iskeny se sama flunssa kun oli kolme viikkoa sitten. Kurkku ollut tosi kipeenä, ja nyt vaivaa tosi paha yskä. Syynä on ehkä tuo mun reissaaminen; lyhyssä ajassa pitkät matkat eikä kroppa ehtinyt tottumaan uuteen aikaeroon kunnolla, kun oli jo paluu takaisin ja uusi sopeutuminen :headwall:
 
Enie, mulla on ollu sama juttu viime kierroissa, rinnat on tosi arat viikon ennen menkkoja. Ei ennen ollu sellaista kuin joskus tositosi harvoin.

Myrtle Hyvä että syy löytyi oudoille menkoille. Ja mitä miehiin tulee niin et ole ollenkaan kohtuuton jos vaadit huomiota. Ei se oo kivaa jos toinen vain antaa ja toinen pelkästään ottaa. Mun kokemuksen mukaan miehille pitää sanoa suoraan, vaikka sitä toivoisi että ne itse tajuaa olla huomaavaisia. Ehkä sunkin mies oppii nyt miten tärkeää on huomioida vuosipäivänä. Ei ole tarkoitus maalata piruja seinille, mutta mun avioliitto loppui kun 2,5 v avioelämän jälkeen tajusin, että minä vain annan huomiota ja toinen ei. Jäin tosi yksin ja masennuin. Asioista yritin miehelle puhua, joka aina vain vastasi että joo, olet oikeassa ja taas jatkoi samaa rataa kuin ennenkin. Nyt kun olen päässyt omille olo on tosi kiva ja iloinen.

Testasin ovista aamulla, mutta tikussa ei mitään merkkejä. To-illalla vihloi viimeksi ja melko kovaa. Sen jälkeen ei oo juuri ollu tuntemuksia. Ovis-laskurin mukaan tärppipäivät on huomisesta tiistaihin. Oliskohan ovis voinu olla aikaisessa ja tulla jo kp12...? Kauppareissulla yllätti valkkari valuessaan alas vauhdilla... outoa- Näinpä vielä unta viikolla, että saimme tyttövauvan josta en ollu tajunnut olleeni raskaana! =)
 
Noniin. Eilen illalla täällä kärsittiin menkkamasiksesta ja tänään aamulla huomasin tädin tulleen vierailulle. Viimeinkin!! Jos kerran ei raskaana ole, niin sais menkat tulla ihan pikkasen nopeemmin tässä kierrossa kiitos. Mielialakin koheni taas humisten tänään.

Minna77 Mulla siis tänään kiertopäivä 1 (ei nyt muuteta noita muita tietoja vaan ollaan siinä uskossa, että stressi siirsi ovista kuukauden verran...)

Myrtle No kuulostipa erikoiselta...hieno homma että selvisi syy moiseen oireiluun.
 
Hippuli-81 :hug: Onneksi pääset nyt laskemaan uusia päiviä, varmasti tuo helpotuksen sitä kautta.

Mulla on kans joku v-tutuspäivä (taas). Ärsyttää,tympii, rasittaa.... no,huomenna uusi päivä ja toivottavasti parempi sellainen. :)
 
Täytyi käydä pikaisesti päivittämässä kuulumisia, mutta plussia ei ole tainnut pariin-kolmeen päivään tulla?

Täällä odotellaan ovista, nyt on hiukan sellainen olo että se voisi jopa tulla nyt ennen kp 26 :)
Eli nännit tuntuu että alkaa herkistyä, sitten sen jälkeen on vuorossa kipeytyminen, sitten onkin ovis ohi. Joten viikon sisällä täällä tärpit, nyt on jo "pakkopanot" käytössä :LOL:
Terothan mulla loppukierrossa käytössä, saa nähdä onko parista kuukaudesta haluttua tehoa. Jotenkin mennyt pahin härdelli jo tän vauvakuumeen ympäriltä, ja nyt aika neutraalilla mielellä mennään. Toiveissa että ennen syksyä tärppi tulisi ;)
 
Myrtle Saa sitä huomiota kaivata ja pitääkin!! Ihana jos sait ruusun naistenpäivänä. Parisuhteeseen kuuluu kuitenkin se toisen huomioiminen ja mun mielestä kukkasten tuominen on hyvä tapa ilahduttaa toista. Mä olen ainaskin aika suoraan alkanut vihjaamaan mun miehelle mitä haluan ja yrittänyt vasaralla takoa sille päähän, että mä tarvin ihan erillä tavalla huomiota ku mitä se tarvii. Toisaalta, mä kans annan sitä huomiota niin paljon enemmän ku se, ettei kai se huomaa tarvivansa sitä edes, ku saa pyytämättäkin. Mut niin, vihjeistä huolimatta en mä silti saanut naistenpäivänä ruusua, eikä me vietetty ystävänpäivääkään mitenkään...että kai sitä pitää vaan olla kärsivällinen noiden kakslahkeisten kanssa :|


Hippuli Sulla olikin hurjan pitkä kierto...toivottavasti tämä kierto olis lyhyempi ja jospa se tärppikin vaikka tulis! =)

Minna77 Mites, onko täti jo tullut kylään? Tai onko mitään erikoisia tuntemuksia toiseen suuntaan, ettei täti vaikka tuliskaan? Mulla on ihan sellanen olo että huomenna alkaa menkat, mut toisaalta, siltä musta on jo tuntunut mahassa koko viikon. Tänään on vaan havaittavissa tietynlaista ärtymistä ja itkuisuutta, joten kai se huomenna sit on se kp1 taas. Mut katsellaan.

[/b]Petite :hug: Halaus vitutukseen.... liian tuttu tuntemus tälläkin suunnalla lähiaikoina.

Plusssatuulia kaikille!! :heart:
 
ikuisuus....................kp 44/28...................yk1
moumou...................kp 29/29-31...............yk5
Minna77....................kp 29/26-32...............yk7
high5........................kp 27/28...................yk1
Tiukun äiti.................kp 26/28-49..............yk2
Sanni1978.................kp 26/32
nirppurotta................kp 23/27.................yk12
Alice81.......................kp 22/25..................yk2
Sohvi77.....................kp 22/28-30
Enie...........................kp 20/28
Petite........................kp 19/28-29.................yk2
Ganja........................kp 19/25-32
Marta........................kp 18/29................yk6
marrr.........................kp 18/28-30..............yk6
Hemmi.......................kp 18/28-31
Rauna......................kp 17/37.................yk4
Ella-83.......................kp 16/35...............yk6
Myrtle........................kp 16/28-29............yk12
doncellamosca..........kp 16/24-28.............yk2
Sero..........................kp 15/25-35...........yk5
Lili78.........................kp 15/31..................yk3
piprane ema.............kp 14/20-28
unelmoya..................kp 13/28-34..............yk3
Cladoceran...............kp 12/37-42..........yk4
emmy83...................kp 12/30
Dreaming86.............kp 12/27-29...........yk2
Nyynyy.....................kp 11/26-40............yk2
Julita.........................kp 8/28.................yk5
sintsu78...................kp 6/30-33...............yk4
Hippuli-81.................kp 2/33-45..............yk3


Taustalla

Lintsi85



Plussanneet



JääKyynel................30.3. (kp 33/30)......yk2
Sisely.......................30.3. (kp 26/29).....yk2
leppäkerttu3............3.4....(kp 32/27-37)............yk1
 
Menkkakipuja nyt jo ties kuinka monta päivää ollu. Tissejä nipistelee ja aamupala meinas tulla tänään ylös. Siis joko menkat alkaa ihan kohta tai.. ;) :whistle:

Petite Toivottavasti tänään sulla on parempi päivä :hug:
 
huomenta!!

Täällä mahaa juilii ilkeästi, ja alaselkäkin välillä kipeä. Outo tunne koko kropassa. No tänään alkaisi ne hedelmällisimmät päivät, että niitä tässä ollaan odoteltu =)

Kuume vaan jatkaa vahvistumista, Mutta mää keskityn noiden edellisen raskauskilojen poistoon, niin yritän olla ajattelematta asiaa liikaa. Kun viimeksikin tärppi kävi kun lakkasin hermoilemasta, että koska koska. Niin ajattelen, että jospa nyt yrittäisi olla kovin ajatelematta asiaa, niin jospa se onnistuisi paremmin!

 
Sero samoilla linjoilla täälläkin, että jospa ennen syksyä tärppi kävis. Mietin tossa yksi päivä, että jos joku mulle varmaksi sanoisi, että elokuussa tai syyskuussa viimeistään käy tärppi, niin ei tekis tiukkaakaan odottaa sinne asti. Mulla ei oikeasti ole mikään kiire raskautua, mutta kun ei mun luonteella tjottailukaan onnistu, vaan sitä kuitenkin kyttää ovista ja piinailee sen jälkeen pari viikkoa, niin se tympii. Olenkohan ainoa näiden ajatusteni kanssa...
 
Sunnuntaita! Marta: Mulla on kanssa tilanne, että jos varmasti tietäis, että syksyllä tärppää, niin ihan rauhassa odottaisin. Ja vaikka kuinka koitan "vähentää" kuumeilua ja välillä unohtaa koko homman, niin kumminkin joka kuukausi on kauhea murhe ja hätä, ellei tärppipäivinä oo saatu mitään aikaiseksi. Välillä oon ajatellut, että odottais ihan rauhassa vielä vuoden verran. Mulla on työsopimus ensi vuoden maaliskuulle ja tiedän että sitä jatketaan siitä vielä vuodella. Kovasti tykkäisin nykyisestä työpaikastani ja saisin sieltä työkokemusta. Mähän jäin melkein suoraan valmistumisen jälkeen äitiyslomalle, eli työkokemus on tarpeen.... Mutta toisaalta en tässä nuorennukkaan, ikää nyt 31 ja kun se tärppi näköjään on kiven alla, niin en haluaisi yhtään kiertoa hukata.... Ajattelin kyllä, että vaikka raskautuisin, niin voisin sen 3kk äitiysloman jälkeen vanhempainvapaalla tehdä kyllä parina päivänä viikossa töitä, eli saisin kuitenkin pidettyä jalkani oven välissä... Paljon on asioita pyörinyt mielessä.

ON: Tuntuu että alkaa "oireet" pikkuhiljaa vähentyä...taitaa täti tulla ensi viikolla kylään.

Tsemppiä kaikille tärppipäiviin, haleja tädin yllättäneille ja peukutuksia meille jännittäjille

:wave:
 
En ole käynytkään vähään aikaan täällä lueskelemassa. Ajattelin nyt kuitenkin jotain kirjoitella. Täällä ei ovista löytynyt vaikka tikuttelin. Ei kyllä viime kierrossakaan. Minulla on tämä viikko ollut pahoinvointia aina kun vatsa on vähänkin tyhjä, sekä syömisen jälkeen.

Sellaista tulin teiltä kyselemään, että onko normaalia kun papakokeen jälkeen (tehtiin torstai aamuna. ) tulee verta usea päivä. Nyt kuitenkin jo sunnuntai. Veri ei ole menkkamaista vaan veristä limaa ja nyt vaan ruskeaa tuhrua. Vai voisiko kyseessä olla kiinnittymisvuoto? Nyt kuitenkin vasta kp 18/29-30. Hetki papakokeen jälkeen vatsaa kouristeli kamalasti. Meinasin pyörtyä, kuulo lähti, silmissä sumeni ja oksetti... Huolestuttaa :(
 



ikuisuus....................kp 45/28.........................yk1
moumou...................kp 30/29-31..................yk5
Minna77....................kp 30/26-32....DPO ?...........yk7
high5........................kp 28/28.........................yk1
Tiukun äiti.................kp 27/28-49.....................yk2
Sanni1978.................kp 27/32
nirppurotta................kp 24/27........................yk12
Alice81.......................kp 23/25.........................yk2
Sohvi77.....................kp 23/28-30
Enie...........................kp 21/28
Petite........................kp 20/28-29......DPO 7..........yk2
Ganja........................kp 20/25-32......DPO 5
Marta........................kp 19/29............................yk6
marrr.........................kp 19/28-30.......................yk6
Hemmi.......................kp 19/28-31
Rauna......................kp 18/37............................yk4
Ella-83.......................kp 17/35............................yk6
Myrtle........................kp 17/28-29......................yk12
doncellamosca..........kp 17/24-28.......................yk2
Sero..........................kp 16/25-35.......................yk5
Lili78.........................kp 16/31............................yk3
piprane ema.............kp 15/20-28
unelmoya..................kp 14/28-34.......................yk3
Cladoceran...............kp 13/37-42.....................yk4
emmy83...................kp 13/30
Dreaming86.............kp 13/27-29....................yk2
Nyynyy.....................kp 12/26-40......................yk2
Julita.........................kp 9/28..........................yk5
sintsu78...................kp 7/30-33........................yk4
Hippuli-81.................kp 3/33-45......................yk3


Taustalla

Lintsi85



Plussanneet



JääKyynel................30.3. (kp 33/30)......yk2
Sisely.......................30.3. (kp 26/29).....yk2
leppäkerttu3............3.4....(kp 32/27-37)............yk1
 

Yhteistyössä