Huhtikuun haaveilijat

moumou Tosiaan, meillä on samat kp:t :) Vielä ei ole täti tullut, mutta siltä tuntuu, että olisi tulossa milloin vain. On ollut ihan PMS-tuntemuksia jo 4 päivän ajan, ja tuhruakin tulee. :/ Toivottavasti sulla olisi parempi onni!!!

marrr Mulla aina papan jälkeen vuotaa useamman päivän ajan, eikä ole ollut mitään vaivaa. Vuoto on ollut samanlaista kuin mitä kuvailit. Mut peukkuja sille kiinitysvuodollekin!

Mulla on ongelmia läppärin kanssa, ja siksi päivitykset ovat olleet noin vajaita viime päivien ajan. Kone tiltaa ja jämähtää, enkä tiedä mikä on syy. Nyt iltapäivällä tulee pc-tohtori sitä katsomaan. Toivottavasti saa korjattua!!!
 
marrr Voishan toi olla kiinnittymisvuotoa. Tai sitten ovista, mulla monesti ovislimat on tuhrusia. Toivotaan kuitenkin että ensimmäinen vaihtoehto =)

Mulla tänään tullu jotain ihan pientä punasta :eek: Menkat nyt pitäiskin just alkaa, ehkäpä se nyt on sitten sitä. Meinasin tänään testata, mutta taidan odottaa niitä menkkoja tän päivän ainakin. Jos ei ala niin testailen sitten huomenna tai keskiviikkona..

Minna77 Kiva kun jaksat kuitenkin päivitellä :flower:
 
Hei kaikille :wave:

Viimeviikoinen epätoivo ja ahdistus ton mun lonkan kanssa on nyt ohi. Turvotus laskenut ja pystyn jo liikkumaan entiseen tapaan. Ei siis ole mitään murtunut. Kiitos kuitenkin lohduttavista sanoista viime viikolla. :)

Ganja, minäin ajattelin tulevana viikonloppuna testailla, jos ei täti porhalla kylään. Minulla menossa jo kp 23/25. Lupasin itselleni, että en osta testejä ennen vkl:a. Jos niitä kaapissa olisi niin en pystyisi olemaan pissaamatta niihin. Yhtälailla ollaan siis malttamattomia. Katsotaan nyt miten tuon lupauksen pystyn pitämään. Kivaa jännitellä yhdessä. =) :whistle:
 
Alice81 Mua himottas jo kovasti ostaa testi mut tiedän kyllä että on aivan liian aikasta. Just tossa viikonloppuna luultavasti aikasintaan jotain näkyy. Onneks rahaakin tulee vasta perjantaina niin väkisinkin joutuu odotteleen sinne asti :) tosin nyt tässä kuussa on kyllä ollut alusta asti sellanen olo että tuskin tarvii testailla, että on kumminkin varma plussa x) mut jää nähtäväks.

Kysymys taas kaikille, pupuiletteko yleensä kunnolla vain juuri ovulaation aikaan? vai joka toinen päivä? joka päivä? tai miten paljon noin kuukaudessa
 
High5 Eikö menkat joskus ala just silleen että voi tulla vaan tippa esim just aamulla mut sit tulee ehkä joskus illalla vähän enemmän tai vatsaa jännittäessä (niinkuin esim. isolla hädällä) tosin myös mahdollisuus on sekin että nyt ois just sitä pientä kiinnittymisvuotoa. toisaalta ite kans tekisin testin ihan vaan mielenrauhan vuoksi.
 
Ganja Olet oikeassa, ja nämä kaikki vaihtoehdot on mullakin ollu mielessä. No, testi tehty ja nega tuli ja nyt vaan odottelen menkkoja tai teen uuden testin torstaina.
Meillä pupuilu tapahtuu milloin sattuu.. Joskus useammin ja joskus harvemmin.. Ei olla kyllä ajoitettu mitenkään mihinkään ajankohtaan. KK ehkä jotain 8 kertaa. Ei siis niin innokkaasti :LOL:
 
Huokaus.. selviä menkkakipuja alkaa hiipiä kroppaani, vaikka niin kovasti mielelläni jättäisin ne jo väliin :( Kuinkahan kauan sitä kannattaa tätä yritystä jatkaa ennenku menee lekurin vastaanotolle? Ikää tulee syksyllä 32 niin kai sekin jo jotain vaikuttaa asiaan..

En ole kauheasti tällä kierrolla asiaa miettinyt vaan koittanut painaa taka-alalle mielestäni, mutta ei onnistu kovinkaan helposti ku tuo mies odottaa taas kuin kuuta nousevaa, että ratkeaa onko tärpännyt vai ei. On kyllä ihanaa kun mieskin niin vauvakuumeessa, että en olis koskaan voinut kenenkään miehen voivan ollakaan :) ( minähän olen siis eronnut ja tämä uusi mies on vähän toista luokkaa joka suhteessa kuin se eka.. )

Joku kyseli pupuilujen määrästä niin kylläpä se melkeen joka päiväistä on ja korkeentaan yks päivä jää väliin sillon ku ei oo menkkoja. Mitenhän se on, vaikuttaako se sit negatiivisesti vauvajuttuihin jos liian useasti puuhailee pedin puolella?
 
high5 Kiitos kannustuksesta! Pahoittelut negasta... Mutta toivotaan, ettei tätiä kuulu!

Alice81 Oikein kiva kuulla, että olet toipunut, eikä ollut murtumaa!

Kysymyksestä Oi, kunpa me pupuiltaiskiin noin paljon... Meillä tjottaillaan eli pupuillaan silloin kun on halua. Käytännössä pari kertaa viikossa. Eikä yritetä tietoisesti oviksen tienoille, kun ei mies halua tietää milloin se on. Tosin, en kyl tiedä itsekään milloin se on... Mä kuitenkin olisin valmis yrittämään kunnolla, mutta mies ei. :/
 
Mulla alko eilen illalla menkkajomotukset ja nyt jatku taas. Ihan sellanen olo,että kohta lorahtaa :x päivissä pitäs olla yli viikko mensujen alkuun. Tuossa toisessa ketjussa juuri kyselinkin greippimehun vaikutuksista,kun sitä tuli latkittua.. että oiskohan tosiaan menkat nyt jo tulossa. Great :headwall:
 
Meinasin vaan että eikö se olisi hyvä koittaa joka päivä tehdä kun ei koskaan voi olla 100% varma ovulaatiosta ja eikös ne siittiöt ollu parempi laatusia kun tekee päivittäin ;)

niin ja Minna77 oisko mahollista tonne listaan ujuttaa jotenkin noi dpo.t kun ne meinaa välillä unohtua että missä mennään.. mulla on tuntumien mukaan nyt dpo5
 
Petite Kiitos oikein paljon. Ja kunpa sullakaan ne jomotukset eivät tarkoittasi tädin tuloa!!!

Ganja Hyvä idea! Ei ole mikään ongelma laittaa DPO:t mukaan :)

:attn: Tytöt siis; jos haluatte, että päivitykseen tulee mukaan DPO:t, niin ilmoittelekaa, jos tiedätte missä menette niiden suhteen.

Jos on ongelmia siittiöiden määrään tai laatuun, niin silloin on merkitystä kuinka usein kannattaa pupuilla. Jos määrä on vähäinen, suositellaan pupuilemaan harvemmin, en tosin tiedä tarkalleen kuinka usein. Jos siittiöiden laatu on huono, suositellaan taas pupuilemaan useasti, vaikka joka päivä. Näin olen lukenut jossain.
 
Täällä on jännitystä ilmassa, sillä kohta pitäis sen ihme tihkuilun alkaa ennen kunnon menkkoja. Rinnat olivatkin sitten arat poikkeuksellisesti vain päivän ajan.
Muuten pöhö olo kun tuli viikonloppuna liiaksi syöntyä hyvää ruokaa ja herkkuja :ashamed:
Mutta on se jännä, miten sitä alkaa löytämään itsestään kaikenlaista poikkeavaa tavalliseen.
Rinnatkin tuntuvat mukamas "pullakammilta" tai sitten vain push upit sen tekevät ja ei sitä aiemmin ole noteerannut niin kovasti :LOL:
Tuossa tuli muuten mieleen, että onko se mammaksi vai mikä hyvä paikka josta netistä voisi tilata testejä? Joskus aikoinaan tilasin jostain netti paikasta suomalaisesta ja niitä testejä ei meinanut näkyä eikä kuulua ennen kuin pisti äkäistä postia menemään. Sitten tuli selittelyä vaikka minkälaista mutta onneksi myös testitkin.
Eli voisi tilata niitä raskaustestejä ja jos niitä ovistestejä kans hommais, niin vois niiden avulla sitten varmistella paremmin tilannetta mikäli nyt ei sitten ole tärpännyt....ja kun tuskin on tärpännyt.

Aurinkoisia plussa tuulia kaikille :flower:
 
Petite Mä join viime kierrossa greippimehua ekan kerran tarkotuksella ja litkin sitä aika reilusti joka päivä...ja tosiaan, kierto lyheni varmaan 3-4 päivällä, muistaakseni menkat alko kp26. Nyt tässäkin kierrossa join greippimehua uskollisesti koko alkukierron, mut nyt loppukierrosta on jäänyt vähemmälle. En sit tiedä että oisko pitänyt koko kierron jatkaa että ois lyhentänyt kiertoa, koska nyt ei ole lyhentynyt vaikka oletin ihan että olis. Sellanen olo kuitenkin on, että menkat pian alkaa.

Ganja Mä varmaan testailen viimestään viikonloppuna jos on tarvetta. Mä jo testailin tuolla tosi tosi tosi aikasin ku en malttanut mitenkään odottaa ja löysin sellasen testin jolla sais kuulemma luotettavia tuloksia jo viikko oviksen jälkeen. Negaahan se näytti ja sepä sit hillitseekin vähän testailuja nyt, vaikka tiedänkin että oli aivan liian aikasta sillon testata.

Minna77 Kiitos kivoista pinoista ja vaivannäöstä tietokoneongelmista huolimatta!! Tosi kiva kun joku jaksaa päivitellä, mä olen ite niin homssu ja huolimaton, että en moiseen hommaan varmaan pystyiskään. En aina pysy edes vaan omissa kiertopäivissä mukana ja siks on niin hyvä ku voi täältä tarkistella! =) Niin ja toivotaan nyt että se täti ei olis tulossa kummallakaan!!!

Pupuilukysymykseen vastaus...me pupuillaan kyl melkeen joka päivä, varsinkin alkukierrosta ku siinähän on melkeen viikko mennyt pupuilematta menkkojen aikana ja pitää senkin edestä sit harrastella :ashamed: :D

Niin ja ihan lyhyesti vielä omaa napaa (aivan ku sitä ei olis jo tullut tarpeeks...) että mulla on ilmeisesti ollut ovis myöhemmin ku mitä luulin. Mulla limoja tuli kahdessa otteessa ja oletin että sillon ekalla kerralla ois ollut ovis, mut ilmeisesti sit olikin vasta niiden tokien limojen aikana. Koska jos ekojen aikana ois ollut niin nyt ois sit jo pitänyt tätin tulla.
 
Pikaisesti täällä. Ganja: Mulle osuu testailut kanssa viikonloppuun, ellei täti poikkea sitä ennen, nyt taitaa olla dpo11.

Pupuilukysymykseen: Meillä kun tuo pupuilu ei auta tässä vauvantekoprojektissa yhtään, niin sitä harrastetaan silloin kun haluttaa. Välillä enemmän välillä vähemmän. Paljon rajoittaa tuo ukon vuorotyö ja se, että poika nukkuu meidän välissä :D

ON: Itellä alkaa oireet hiipuilla, rintojen arkuuskin vähenemään päin. Eli perjantaina oletettavasti täti kyllä kurvaa kylään.
 



ikuisuus....................kp 46/28.........................yk1
moumou...................kp 31/29-31..................yk5
Minna77....................kp 31/26-32....DPO ?...........yk7
Tiukun äiti.................kp 28/28-49.....................yk2
Sanni1978.................kp 28/32
nirppurotta................kp 25/27.........DPO 12.......yk12
Alice81.......................kp 24/25.........................yk2
Sohvi77.....................kp 24/28-30....DPO 8
Enie...........................kp 22/28
Petite........................kp 21/28-29......DPO 8..........yk2
Ganja........................kp 21/25-32......DPO 6
Marta........................kp 20/29............................yk6
marrr.........................kp 20/28-30.......................yk6
Hemmi.......................kp 20/28-31
Rauna......................kp 19/37............................yk4
Ella-83.......................kp 18/35............................yk6
Myrtle........................kp 18/28-29......................yk12
doncellamosca..........kp 18/24-28.......................yk2
Sero..........................kp 17/25-35.......................yk5
Lili78.........................kp 17/31............................yk3
piprane ema.............kp 16/20-28
unelmoya..................kp 15/28-34.......................yk3
Cladoceran...............kp 14/37-42.....................yk4
emmy83...................kp 14/30
Dreaming86.............kp 14/27-29....................yk2
Nyynyy.....................kp 13/26-40......................yk2
Julita.........................kp 10/28..........................yk5
sintsu78...................kp 8/30-33........................yk4
Hippuli-81.................kp 4/33-45......................yk3
high5........................kp 1/28.........................yk2


Taustalla

Lintsi85



Plussanneet



JääKyynel................30.3. (kp 33/30)......yk2
Sisely.......................30.3. (kp 26/29).....yk2
leppäkerttu3............3.4....(kp 32/27-37)............yk1
 
huomenta.

Täällä nuo oudoimmistakin oudoimmat kuukautiset vihdoinkin loppui viikonloppuna.
ihanaa saa ainakin hetken olla ilman kuukautisia, ennen kuin ne seuraavat sitten taas kohta alkaa!

No tosin edelliset olivat tasan vuosi sitten että ei tässä kai voi valittaa =)

 
Saako purkautua...mua alkaa kohta ahdistaa tämä vauvaprojekti (kamala sana...) Kuten aikaisemmin kirjoitinkin, niin sinänsä ei ole kauhea kiire siihen raskautumiseen sinänsä, mutta tämä odottaminen käy hermoon. Nyt on taas rinnat kipeät ja turvonneet ja mullahan se tietää sitä, että kuun lopussa ne menkat taas tulee. Eli taas olis kuukausi siihen, kun seuraavan kerran mahdollisuus tärpätä ja siitä taas odotellaan sitten. On niin vaikea selittää,mitä ajatuksia mielessä pyörii. Ehkä mä vaan halusin saada varmuuden, että lapsia jossain vaiheessa tulee ja niin kauan kun ei tärppää, niin sitä varmuutta ei ole ja se kai tässä ahdistaa. Huokaus.
 
Kiitoksi kaikille kannustamisesta tässä päivityshommassa! :flower: :flower: :flower:

high5 Iso :hug: , ja toivon sulle paljon vahvoja plussatuulia uudessa kierrossa!

Marta Iso :hug: sullekin ja voimia!! Niin hyvin kuvailit, kun musta tuntuu aivan samalla lailla usein! Ahdistusta lisää, kun mies ei ole niin kuumeileva kuin mä. Se olettaa, että aivan varmasti meillä tärppää, kun taas mä olen jo huolissani, kun ei ole vielä tärpännyt, vaikka 8. yk on kohta alkamassa (mitä luultavimmin). Enää 4kk ja jos ei stten meitä onnista, meidän pitää mennä joihinkin (lapsettomuus)tutkimuksiin ehkä. Tämä on niin rasittavaa :headwall: :(

No joo, purkauduinpa mäkin. Kiitoksia siitä paljon teille!!! :heart: :heart: :heart: Ei oikein ole muita kenen kanssa voisin näistä asioista keskustella, kun miehestä ei ole siihen eikä me olla kerrottu muille tästä asiasta. Varman kuulostaa, että mun mies on joku tosi huono tyyppi, mutta päinvastoin. Se on tosi ihana ja huomaavainen, ja me ollaan edelleen kuin vastarakastuneita 7 vuoden yhdessäolon jälkeen. Se ei vaan ole niin hyvä keskustelemaan omista tunteistaan tähän liittyen.
 
Marta ja Minna77 Iso :hug: molemmille!
Toivottavasti pian onnistaisi. Me yritettiin esikoista vuosi se tuntui silloin ikuisuudelta.
Mä olin jo ihan varma etten tule ikinä raskaaksi :(
Varasin ajankin jo niihin tutkimuksiin, ja kävin jo jossain verikokeissakin. Ja sitten siitä kierrosta "tärppäsikin". Keskimmäisen kohdalla kävikin niin että tulin heti raskaaksi kun siihen "annettiin tilaisuus" :)
Tuli sekava kirjoitus, anteeksi.
Tarkoitus oli kannustaa :hug:

Hauskaa päivää ja plussatuulia kaikille! :heart: :wave:
 

Yhteistyössä