Huhtikuun haaveilijat

tiukun äiti juu lopetin imettämisen n kolme viikkoa sitten kun ei mun maito riittänyt meidän pienelle ollenkaan. Sai jo sairaalassa korviketta kun syntymäpaino oli niin korkea, että ei ne ensi maidot riittänet. =(

Tänään tuli sitten ekat menkat pillereiden lopettamisen jälkeen, että nyt sitten ois 1/30 (on aika veikkaus tuo 30, mutta luulisin että se on aika lähellä totuutta.) Mutt aoudot nämäkin kuukautiset ovat kun ei juuri mitään ulos tule, pari tippaa vaan paperiin. kai nämä nyt sit
kuukautiset ovat. Voivatko kuukautiset mennä sekaisin kun olen kolmessa kuukaudessa laihtunut jo 20 kg...



minna77 miten siellä kiinassa suhtaudutaan ulkomaalaisten monilapsisuuteen??

nyt tekemään kotihommia kun neiti nukkuu päiväunia.
 
Tänne ei kuulu mitään uutta.Ihana ilma ja kävin lenkillä hevosen kanssa.Aivan ihanaa =) Huomenna valloitetaan anoppila ku ne on mökillä.Siellä sitten piilotellaan munia ja lapset saavat niitä sitte etsiä.
Se on jännä miten tuo vauvan tekeminen pyörii päässä ja aiheuttaa kaikenlaisia kummallisuuksia.Meidänkin piti vaan mennä ajatuksella et tulee ku on tullakseen ku ei oikeesti ole edes mikään kiire...Onneksi tänään on vaihteeksi hyvä päivä...

Hyvää pääsiäistä kaikille...pupuillaan paljon :heart:
 
Minna77, meillä yksi vaihtoehto just Kiina :D mutta realistisempi ilmeisesti Saksa, ja nimenomaan etelä-Saksa. Hieman hirvittää, kun aiemmasta matkailusta hämmästyin siitä, että siellä puhuttiin tosi huonosti enkkua. Kaupoissa juuri ja juuri pärjäsin englannilla ja paikalliset ei oikeestaan ollenkaan osanneet. Ja minä en osaa saksaa yhtään... :xmas:
 
emmy83 Siellähän pitää kiinalaisten maksaa ns. sakko/lapsi, jos saavat useamman kuin sen yhden lapsen. Useimmalla ei ole siihen varaa, koska useimmille se summa on liian iso. Keskimääräinen palkka siellä on n. 200?/kk, ja se sakko on juuri parin-muutaman sadan ? luokkaa, jos muistan oikein. Varakkaita kiinalaisia on nyt aiempaa enemmän (tosin suhteessa edelleen vähän), ja heillä on varaa maksaa nuo sakot. Se itseasiassa on sellainen status-juttu; mitä useampi lapsi kiinal. perheellä on, niin muut näkee, että he ovat rikkaita. Tuo status ja maine on tärkeä kiinalaisille.

Erikoissääntöjä on ymmärtääkseni; kiinalainen, joka on avioliitossa ulkomaalaisen kanssa, voi saada sakotta useampia lapsia.

Petite Voi, miten jännää!! Myös Saksa. Aina on uusia asioita mihin pitää varautua, kun miettii ulkomaille muuttamista. Sitten olisi teillä hieno mahdollisuus oppia saksaa ;)
 
moi, en ole ollut täs pinossa mukana. mut aattelin kertoilla vähä.

eilen oli mun miehen synttärit. aamulla heräsin unesta joka tuntui niin todelliselta. unessa heräsin ja kipitin tekemään r-testin, se näytti plussaa ja menin herättämään mieheni sanoen "hyvää syntymäpäivää kulta, sinusta tulee isä!"
no mulla oli kp 29/28 menossa ja mun oli pakko sit töitten jälkeen mennä apteekista ostaa se testi. Testattii ja plussaa se näytti! :D
olin kertonut unestani miehelle heti kun heräsin ja sit oli pakko ku todellisessaki elämässä testi oli positiivinen ni sanoo sit miehelle siinä että "hyvää syntymäpäivää kulta, sinusta TULEE isä! :LOL:
ihan mieletön juttu, aineki musta.
mun unta edellisenä yönä sisko oli nähny unen että olin soittanu sille että mulle tulee halloween vauva! ja sehän soittiki mulle sillon päivällä ja kysy että oonko raskaana, sillon vielä sanoin että en tiedä, menkaat on myöhässä.
uskomatonta... ja tää on tosi.
 
kitos! :) toivotaa että tälläkertaa pysyy kyydissä. mulla oli helmikuussa kemiallinen raskaus, ja osa varmaan ehkä minut muistaakin ku täälä roikkunu pari kk. nyt en tässä kuussa enää viittiny lähtee messii, ku en jaksanu stressata. :D näin se tapahtuu ku vähiten odottaa!
 
mimomamo, onnea kovasti! Aivan ihanaa!!! :heart: :heart:

petite, laskin, niin noita Mammaksin ovistestejä onkin "vain" 8 kpl. Toki niistä mieluusti luovun, kun tarpeettomia ovat, mutta onkohan niitä riittävästi :/

Pluuuuussssiaaaaa...puuuuh :whistle:
 
helou tytsät taas pitkästä aikaa! :wave:

Mimomamo wau onpahan siinä ihana tarina kertoa sit nyytille kun hän kasvaa vähän isommaksi...että äiskä näki unta että antoi iskälle maailman parhaan synttärilahjan ja sit se uni toteutui!!! :heart:

Mä tässä just suunnittelin yllärireissun meille pääsiäiseks...lähdetään maatilamatkailemaan pitkänäperjantaina ja mies ei tiedä vielä mittään. Saa nähdä minkälaisen shokin se sit saa ku pakataan perjantaina aamulla kamppeet ja lähdetään :LOL:

Mulla oma napa ollut kummallinen. En oikeen tiedä että oliko mulla ovis jo viime viikon perjantaina-lauantaina vai nyt vasta...ku limailin jo sillon viime viikolla ja sit se loppu viikonlopuks ja sit alko taas maanantaina :eek: En oikeen tiedä ku muutenkin kroppa ollut kummallinen tällä viikolla, väsyttää ja huimaa ja on silleen lievästi huono olokin, mut en usko että se voi olla sitä ihteänsä ku ei kp:t ole enempää. Mun pitäis huomenna verikokeisiin missä tarkistetaan kaikki hemoglobiinit, verensokerit ym. ja sit vissiin myöhemmin otetaan verenpaineet, että tsekkaillaan onko kaikki kunnossa noin niinku muuten (siis tämä ihan muista syistä kuin kuumeilusta).

Mut joo, hauskaa ja ihanaista pääsiäistä kaikille!! :heart: :hug:
 
nää mun kuukautiset, vai mitkä ne nyt oli, kun eilen tuli pari tippaa verta, mutta nyt ei ole eilis illan jälkeen yhtään mitään. Outoa!!

Pääsiäinen menee meillä aika lailla samaan tapaan kuin aina, neiti viel niin pieni että ei kauheasti muuta viel arkea.

 


Hippuli-81.................kp 50/33-45..............yk2
unelmoya................kp 37/28.................yk2
Nyynyy....................kp 37/26-40..............yk1
ikuisuus....................kp 34/28...................yk1
Ganja........................kp 33/30-32......................haamu 31.3.
wannabemama.........kp 32/31-39..........yk5
haidi123..................kp 29/27
sintsu78..................kp 27/30.....................yk3
Julita.........................kp 26/29.................yk4
moumou...................kp 19/29-31...............yk5
Minna77....................kp 19/26-32...............yk7
high5........................kp 17/28...................yk1
Tiukun äiti.................kp 16/28-49..............yk2
Sanni1978.................kp 16/32
nirppurotta................kp 13/27.................yk12
Alice81.......................kp 12/25..................yk2
Sohvi77.....................kp 12
Petite........................kp 9/28-29.................yk2
Marta........................kp 8/29................yk6
marrr.........................kp 8/28-30..............yk6
Hemmi.......................kp 8/28-31
Rauna......................kp 7/37.................yk4
Ella-83.......................kp 6/35...............yk6
Myrtle........................kp 6/28-29............yk12
tyttokarpanen...........kp 6/24-28.............yk2
Sero..........................kp 5/25-35...........yk5
Lilianne.....................kp 5/28-33
Lili78.........................kp 5/31..................yk3
piprane ema.............kp 4/20-28
Cladoceran...............kp 2/37-42..........yk4
emmy83


Taustalla

Lintsi85.......



Plussanneet



JääKyynel................30.3. (kp 33/30)......yk2
Sisely.......................30.3. (kp 26/29).....yk2
leppäkerttu3............3.4....(kp 32/27-37)............yk1
 
Olipa todellakin ihana tarina mimomamolla! =) Paljon onnea teille! :flower:

Me ollaan huomenna myös lähdössä reissuun. Mökkeilemään mennään ja samalla on tarkoitus käydä läheisessä kylpylässä polskuttelemassa. Onneksi menkat alkaa olla tältä erää ohitse, joten pääsen minäkin huoletta uimaan!

Pitäisittekö mulle peikkuja, että saisin tuon miehen sulamaan tässä vauva asiassa..? Ei olla asiasta nyt vakavissaan keskusteltukkaan, kun en tahdo painostamalla painostaa. Mutta mies kyllä tietää, että mulla vauvakuume on tosi korkealla. Tiedän, että mun ajatuksilla on iso merkitys hänelle, eikä varmastikkaan tahtoisi multa jotain niin tärkeää kieltää, jota todella tahdon. Ja tiedän kyllä, että vauva olisi kuitenkin hänestäkin oikeasti ihana asia. Jostain syystä vain nyt pelottaa kaiken alusta alkaminen. Nyt tosin olisi asiat eri tavoin kuin ennen: ekan kanssa kaikki oli uutta ja piti opetella ymmärtämän vauvaa ja hänen tarpeitaan ja vaativaahan se oli, tokan ja kolmannen ollessa vauvoja myös muut lapset olivat ihan pieniä ja siksi oli raskasta, kun piti kaikkia auttaa kaikissa asioissa. Mutta nyt kaksi isompaa osaavat jo itse tehdä paljon, kolmaskin jo paljon ja isommat sitten auttavat missä vain pystyvät. Itsellä olisi jo paljon enemmän viisautta ja kokemusta vauvan hoidosta. Kumpa se mieskin alkaisi ymmärtämään tämän!
Toivottavasti saisin teille ensiviikolla matkalta palattua kertoa, että hän on suostunut antaa vauvalle mahdollisuuden tulla jos on tullakseen!
 
Mukavaa pääsiäistä teille kaikille!!

Mulla menossa kp 34. Ärsyttää ihan suunnattomasti, mutta lähden tästä kotikonnuille pääsiäisen viettoon ja toivon, että ennen paluutani la-iltana täti olisi saapunut. :)
 
Moikka ! Hittolainen kun alkoi päivä huonosti....mulla piti tänään olla jalka- ja kasvohoito, olin kuukausi sitten jo varannut. poljin sitten kauheassa räntäsateessa sinne hoitolaan, niin eikö se ollut kiinni. Ovessa lappu että suljettu 6.-13.4. Eivät sitten vaivautuneet kuitenkaan ilmoittamaan :headwall:

Mimomamolla oli ihana tarina, onnea :flower: Ite oon nähnyt mun kaveripiirin raskaudet unessa ennalta, mutta omaa ei unessa näkynyt, eikä ole nytkään näkynyt. Nyt on koitettu sitten "keinosiementää" kp 10, 11 ja 13 eli pitäisi olla kyllä simppoja tyrkyllä jos ovulaatio tapahtuu. Mutta jotenkin on sellainen erikoinen fiilis, että mahtaako se näin onnistua. Vaikka onhan se nyt aivan sama, tuleeko ne simpat ruiskusta vai siitä itestään. Mutta nyt sitten on voitavat tän kierron osalta tehty, ei tartte tuota miestäkään enää komentaa kupin kanssa vessaan kuin vasta ens kuussa. On tuo vaan ihana ukko, en usko että ihan jokainen mies tähän operaatioon lähtisi.....Mutta nyt hyvää ja munarikasta pääsiäistä!
 
Terveppä terve kaikille! Kävin tossa viikon reissulla Sveitsin ja Ranskan maalla. Eilen palasin takaisin Suomeen. Oli kiva reissu. Siellä oli kevät jo pitkällä, paljon kukkia kaikkialla ja puut hiirenkorvilla. Ihanaa, kesä tulee!

Tänne on tullu viikon aikana niin paljon kirjotuksia, etten ihan kaikkea jaksanut lukea. Onnea plussanneille :flower: ja :hug: tädin ja negan kohdanneille.

Mulla nyt kp 4/28-34.
 
Heippa :wave:

Lupasin käydä teitä aina välillä kiusimassa täällä :) Oli pakko tulla kommentoimaan, kun on ollut puhetta noista unista. Näin iteki aika hämärää unta ennen kuin plussasin. En vaa muistanu sitä kertoo täällä :) Siinä vaiheessa en siis ollu vielä tehny yhtää r-testiä. Näin sellasta unta, että minä, kaksoissiskoni ja avokin sisko oltiin kaikki raskaana :D Jokainen sai testiin plussan vuoronperään, en muista kuka ekana. En tiedä mistä moinen uni tuli, mutt iha hämärä. Tässä on vaa hassua se, että sisko ja avokin sisko tuskin raskaana ovat/tulevat olemaan. Sisko seurustelee sellasen pitkän kaavan kautta olevan miehen kans, joten heille tuskin lasta vielä tulee, kun eivät ole vielä kihloissakaa (seurustelleet 3v). Avokin sisko puolestaan on sinkku ja julistanu suureen ääneen ettei lapsia koskaan halua. Että aika hämrää sanoisnko :LOL: Ainut joka sit ton unen mukaan plussas olin minä :)

Odotan oikein, että pääsis kertoo tästä unesta...mutt vasta sit ku oon kertonu tästä raskaudesta. Tällä hetkellä tietää vaan yks kaveri ja hälle oli pakko kertoo vaan siks, että ollaan huomenna lähdössä mökkeilee, enkä voi siis tätä alkomahoolia nauttia.

Hyvää Pääsiäistä ja kovasti niitä PLUSSIA teille :heart: :heart:

Minä ja masu 6+2 (toivotaan, että kaikki menee ok)

P.s. Tälle kyseiselle kaverille lahjotan noi ylimääräset (20kpl) ovistestit, jotka ehdin hölmö mennä tilaamaan, vaikka ois pitäny oottaa eka oonko raskaana vai en. Joten päivän hyvä teko :)
 
emmy83 :hug: En mä pahalla kysellyt :hug: :)
Mulla vaan kun tuo imetys toimii liiankin tehokkaasti "ehkäisynä" :'(
En sitä vielä haluaisi lopettaakaan :ashamed: Vaikka typy onkin jo yli 1v..
Nyt selitin sekavasti, anteeksi.
Toivottavasti pian teillä onnistaisi :heart:

mimomamo :heart: Ihanalta kuulosti tuo sinun juttusi ja onnea plussasta :heart:

Hauskaa pääsiäistä kaikille
ja plussatuulia! :flower: :wave:
 
Menkat alko eilen ja taidan nyt lopettaa tän pinoilun ja jätän tän asian etenemään omalla painollaan vaikkei se helppoa olekaan. Palaan sitten joskus takaisin keskustelemaan tuonne odottajien puolelle. Kiitos juttuseurasta ja onnea yrityksiin. =)

Ps. en ole masentunut, mutta yritän toista taktiikkaa =)
 


Hippuli-81.................kp 51/33-45..............yk2
Nyynyy....................kp 38/26-40..............yk1
ikuisuus....................kp 35/28...................yk1
haidi123..................kp 30/27
sintsu78..................kp 28/30.....................yk3
Julita.........................kp 27/29.................yk4
moumou...................kp 20/29-31...............yk5
Minna77....................kp 20/26-32...............yk7
high5........................kp 18/28...................yk1
Tiukun äiti.................kp 17/28-49..............yk2
Sanni1978.................kp 17/32
nirppurotta................kp 14/27.................yk12
Alice81.......................kp 13/25..................yk2
Sohvi77.....................kp 13
Petite........................kp 10/28-29.................yk2
Ganja........................kp 10/25-32
Marta........................kp 9/29................yk6
marrr.........................kp 9/28-30..............yk6
Hemmi.......................kp 9/28-31
Rauna......................kp 8/37.................yk4
Ella-83.......................kp 7/35...............yk6
Myrtle........................kp 7/28-29............yk12
tyttokarpanen...........kp 7/24-28.............yk2
Sero..........................kp 6/25-35...........yk5
Lilianne.....................kp 6/28-33
Lili78.........................kp 6/31..................yk3
piprane ema.............kp 5/20-28
unelmoya..................kp 4/28-34..............yk3
Cladoceran...............kp 3/37-42..........yk4
emmy83


Taustalla

Lintsi85.......



Plussanneet



JääKyynel................30.3. (kp 33/30)......yk2
Sisely.......................30.3. (kp 26/29).....yk2
leppäkerttu3............3.4....(kp 32/27-37)............yk1
 

Yhteistyössä