Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

Minut voi lisätä listaan :)
LA 8.4, toinen lapsi tulossa, olen 29v ja sairaala on joko NKL tai OYS.

Iski eilen kauhea flunssa päälle niin tekee olosta vielä inhottavamman kun on todella paljon raskaudesta johtuvaa kuvotusta. Vielä ei onneksi oksentaan ole joutunut, mutta saa nähdä tuleeko pahoinvoinnista yhtä runsasta kun esikoisen aikana.

Lapsista, mulla on ennestään 1v 8kk ikäinen poika.

5+4 menossa ja se tuntuu vielä niin pieneltä luvulta :heart:
 
Menin eilen kovien kipujen kanssa päivystykseen, odotin 3 tuntia ja ultrattiin. Kohtu oli paksuuntunut ja kohdun sisällä oli "nestepussi". Oikeassa munasarjassa oli joku, lääkäri epäili keltarauhasta. Tarkistetaan vielä tilanne tänään, että ei ole ku. Kivut on menny ohi ja vuotoa ei ole. Päivystyksessä ultrauslaite näytti olevan vuodelta jotakin, siksi lähete naistentautien polille. Leikata en anna, jos eivät ole varmoja. Mietin vain, että vieläkö keltarauhanen voi näkyä???
 
Voi ei MM ja eufemia!! Toivon sydämmeni pohjasta, että teillä molemmilla olisi väärä hälyytys ja kaikki kunnossa:hug:

Itse täällä makoilen flunssan kourissa peiton alla. Nokka vuotaa, kurkku kipeä ja pää tuntuu "hölmöltä" ja tämä yskä!! Ihan järkky olo! Jos jotain positiivista pitää hakea, niin tänä aamuna ei ole kuvottanut vielä yhtään. Huomaa, että raskaus+flunssa yhdistelmä laittaa kyllä vedon veks. Eilen kun tulin töistä, niin söin ja painuin nukkumaan klo.15.30 ja heräsin tänä aamuna klo.7. Tuossa välissä kävin vain pari kertaa juomassa ja syömäsä pari luumua muuten nukuin koko ajan. Onneks tuo ukko kulta hoiti pojat ja koirat, niin tää sai nukkua <3

Lapsista ollut täällä puhetta.. Meiltä löytyy 5v7kk ja juuri 1,5vko sitten 4v täyttänyt, poikia molemmat. Tämä raskaus osui siinä mielessä hyvään saumaan, että (jos nyt kaikki hyvin menee) saan olla kotona, kun esikoinen aloittaa koulutien ja koska tarkoitus olisi se n.3v kotona olla, niin ehdin myös kakkosen koulunalun viettämään kotona :)

Nyt pojille lastenohjelmat pyörimään ja itse laitan silmät hetkeksi kiinni.

-Nelly ja salarakas 7+3-
 
MM ja Eufemia :hug: Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi!

Täällä käyty pojan kanssa neuvolassa rokotuksella ja itselleni sain neuvola-ajan ensi viikon torstaille.
Meillä oli tänään sijaisterkkari, kun oma oli lomalla, mutta ensi viikolla pääsen sitten omalle.
Tänä aamuna kuvotus alkoi ennenkuin silmäni avasin. Sain aamupuuron nieleskeltyä niin tuli parempi olo. Saattoi kyllä olla osittain väsymystäkin, oli aikamoinen hulinayö esikoisen kanssa piiitkästä aikaa.

Hjannah& Pallero rv 6+1:heart:
 
Moi!

Voisin pienellä varauksella liittyä mukaan. LA 10.4 ja ensimmäinen tulossa.

Itsellä takana koko kolmikko, eli kohdunulkoinen raskaus, tuulimuna sekä alkuraskauden keskenmeno. Ensi viikon torstaina ultra viikoilla 6+1 ja katsotaan onko siellä tällä kertaa mitään elämää ja oikeassa paikassa. Ja jos tämä raskaus jälleen epäonnistuu niin päästään tutkimuksiin.

Sen verran tiedän että jotakin elämää on, koska kävin viikko sitten mittauttamassa hcg:n ja arvo oli 711, eli vastasi sitä hormonimäärä mikä pitäisikin olla.

Oireena varsinkin iltaisin todella kuvottava olo ja itkuherkkyys. Pientä tuhruvuotoa oli niinä päivinä kun kuukautisten piti alkaa, joten toivon että se oli vain ohimenevää.

Tsemppiä meille kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Loistavaa eufemia! Kiva kuulla hyviä uutisia.

Suski, mun nimi näkyy listassa kohdalla 5.4. ja 10.4. Tuon jälkimmäisen voi poistaa.

Lasten iät. Eli esikoinen 14, toinen kohta 9, nuorin n. 2,5v. Tiedän, että esikoinen ei tule olemaan todellakaan innoissaan aluksi tästä vauvauutisesta. Hän on aivan ihana isosisko nuoremmille, mutta on selvästi ilmaissut mielipiteensä mahdollisista uusista pikkusisaruksista: "Ei enää yhtään enempää".
Keskimmäinen on poika ja hän on toivonut meille aina mahdollisimman paljon vauvoja. Siitä taitaa olla kuukausi aikaa, kun poika hartaasti pyyteli, että tekisitte vielä yhden vauvan.
Mutisin hänelle vastaukseksi jotain epämääräistä.
– Lupaatko edes harkita, poika pyyteli. :)

Domi+kyytiläinen poksauttavat eli 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Eufemia mitä sulla näkyi siellä ultrassa? kun sulla hcg 450 on?

Mulla piti ollan viikkoja suunnilleen 5+4 hcg 2900 mutta ei ollut kun ruskuaispussi, ei siis mitään alkioon viittaavaa edes. Lähinnä silläkin tiedän että kaikki ei ole ok kun toi arvo on noin "korkea" mutta mitään ei näy. Se on arvon ois pitänyt mulla olla eilen 5900 vähintään mutta oli 4900 ja olivat sitä mieltä että jotain on pielessä kun arvo ei odotetusti nouse. No tiistaina sitten näkee enemmän vaikka oon varma että on tuulimuna kun ei oireitakaan oikein enää ole :)

Mutta hienoa että kaikki on hyvin :)
 
No lääkäri sano, että näillä viikkoilla ei vielä oikeastaan edes näy mitään. Kohtu oli paksuuntunut ja joku pieni pussi sielä näkyi. Eli viikot ei ole 5+2 vaan 4 ja jotaki.

Muoks. Meniskö sitten tämän tekayn raskauskiekon mukaan, eli 4+4 ja LA 15.4?
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa eufemia :) Vastaan nyt vielä tuohon keltarauhasjuttuun, kun eufemia kysyit, vaikka osaltasi saitkin jo hyvät uutiset :)

Mua ultrattiin pojan raskaudessa 6+4/6+5 ja muistan, että lääkäri sanoi, että tuossa näkyy keltarauhanen ja mun ymmärtääkseni oli hyvä juttu. Mutta siis ainakin vielä tuossakin kohtaa voi näkyä.
 
Ihanaa, että sait eufemia hyviä uutisia.

MM :hug: En oikein osaa sanoa muuta. Tsemppiä!

Itsellä alkanut pienoinen kuvotus. Ei vielä mitään edellisiin raskauksiin verrattavaa, mutta pieni kuvotus on koko ajan päällä.

Mulla on ennestään 17-vuotias tyttö ja 1v1kk poika. :)
 
Eufemia: Ihanaa että tuli hyviä uutisia! :)

Lapsista, meillä on ennestään lokakuussa 3v. täyttävä tyttö.

Tänään ollut sellainen yökötysfiilis aamusta asti. Pala kurkussa koko ajan, hiukan enempi kuin eilen. Mutta heti jos on jotain muuta tekemistä niin unohtuu. Ja kokoajan sais ravata vessassa :) Sain nyt varattua gyne ajan edelliselle päivälle kuin on se neuvola. Katsotaan mitä sanoo. Oon nyt tehny maanantaista asti testejä ja todennut, että ne pregcheckin liuskat on ihan hanurista. Niihin tulee se toinen viiva vasta pienen odottelun jälkeen, kun taas niihin toisiin pregcheckeihin tulee samantien. Mutta hyvin on kyllä viivat maanantaista tummuneet. Maanantaina siis haamu vasta ja ei ole vieläkään ihan samanvahvuiset. Mutta menkkojen piti alkaa tänään, kun on dpo15 eikä oo merkkiäkään niistä :)

Mites nuo viikot, jos tiedän ovulaatiopäivän tarkalleen, niin voinko laskea viikot siitä ns. hedelmöittymispäivän mukaan vai pitääkö ne aina laskea edellisten menkkojen mukaan? Jos laskee oviksesta niin ois nyt 4+1, mutta menkoista 3+5. Eikö tuo oviksesta laskettu kuitenkin oo todenmukaisempi?

Tällöin mulle voisi päivittää LA.n 18.4
 
Eikö ole ihan todennäköistä että ei näy vielä muuta kuin ruskuaispussi? Ja alkio varmuudella vasta sitten kun viikkoja on 6+.

Itsellä tosiaan takana sekä tuulimuna että kohdunulkoinen ja vielä keskenmenokin, joten tuulimuna todettiin varmuudella vasta 6+3 ja hcg ei noussut kunnolla (oli isoimmillaan jossakin 11000 tietämissä)

Eufemia mitä sulla näkyi siellä ultrassa? kun sulla hcg 450 on?

Mulla piti ollan viikkoja suunnilleen 5+4 hcg 2900 mutta ei ollut kun ruskuaispussi, ei siis mitään alkioon viittaavaa edes. Lähinnä silläkin tiedän että kaikki ei ole ok kun toi arvo on noin "korkea" mutta mitään ei näy. Se on arvon ois pitänyt mulla olla eilen 5900 vähintään mutta oli 4900 ja olivat sitä mieltä että jotain on pielessä kun arvo ei odotetusti nouse. No tiistaina sitten näkee enemmän vaikka oon varma että on tuulimuna kun ei oireitakaan oikein enää ole :)

Mutta hienoa että kaikki on hyvin :)
 
Silloin kun mä odotin esikoista niin mulla tuli sitä veristä vuotoa joskus rv6+ ja kun menin ultraan, niin siellä ei vielä näkynyt muuta kuin se ruskuaispussi. Parin viikon päästä ultrattiin uudestaan, ja sillon siellä sykki sydän <3 Eli noilla viikoilla ei luultavasti edes näy vielä mitään muuta.

Voi kiitos suski90 :heart:
 
Siis lähinnä ruskuaispussi oli jo sen kokoinen että siellä olisi pitänyt jo jotain olla. Sitä se lääkärikin ajatteli sillä kun laittoi noi hcg määritykset :)
Ja eilen kun se kätilö soitti niin oli sekin sitä mieltä että jotain on pielessä Loptukin oireet on kadonnut jo.(ja ne arvot ei ollut noussut tarpeeksi,mikä ois tärkeetä)
Mä oon koittanut miljoonasti miettiä eri vaihtoehtoja mutta samaan tulokseen tuun kokoajan. Kun alusta asti on tää fiilis ollut jota ei ennen ole.

Mutta tuun tiistaina kertomaan mikä on tuomio :) Toivottavasti mä olisin se pinon ainoa "pakollinen" putoaja ja te muut saisitte jatkaa loppuun asti :)
 
MM: Hirmuisesti tsemppiä ja haleja! <3

eufemia: Kiva kuulla hyviä uutisia!

suski90: kyselit sitä la:ta aikaisemmin. se olikin jo tuolla listassa entuudestaan elikkäs 4.4. :)


Mulla tuli eilen kirkkaanpunaista verta pyyhittäessä, aika paljon tuli mutta loppui sitten samantien. Osaisko kukaan kokeneena kertoa mistä vois johtua. Nyt siis rv 6+1. Neuvolaan/lääkäriin en ottanut yhteyttä, katson eka miten viikonloppu menee. Pelästyin vaan ihan sikana!

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA ODOTTAJAT!
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
"Kun munasolu kiinnittyy kohdunseinään, saattaa muutama pieni verisuoni rikkoutua. Tämä huomataan usein verensekaisen emätineritteen muodossa, ja se on täysin vaaratonta." kuulostaisko yhtään samalta, Neiti Pehmis =) Kyllähän se normaalia on, mut ei oo ihme et pelästyis, itse oisin pelästyny kans. :/
 
En ihan oo varma. Veri oli kuitenkin ihan kirkasta ja ei ollu mitään klönttejä tms.. ihan sellasta "nestettä". Sinänsä hyvä ettei sen jälkeen oo ollut mitään, siksi en hötkyillyt vielä sen enempää....tänään vähän kuumeinen/kuuma olo, mutta ei kuumetta, tiedä sitten liittyykö asiat toisiinsa...hmm..
Vähänkö kriittisesti suhtautuu kaikkeen kun kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, ihan erilailla etsii kaikkia merkkejä ym. tätä 8 kuukautta vielä, mitäköhän maailmanlopun merkkejä ehtiikään vielä tulla :) :)
 

Yhteistyössä