Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

en tainnu kertoa että meidän pieni on poika =) uusioperhettä täälläkin rakennetaan koska miehellä on poika entisestä avoliitosta, täyttää ensi kuussa 4v.:heart: ja ihan hirmu rakas on hänkin:heart: kysyttiin häneltä että olisko kiva jos tulis toinenkin vauva, johon poika tuumas että ei olis, jompi kumpi vauvoista pitäis sit myydä kauppaan :LOL: hän on hiukan mustis nyt kun joutuu jakamaan huomion pikkuveljen kanssa, vaikkakin hoitaa ja pitää sylissä pikkuveljeä tosi mielellään.
 
Sanna77: Täälläkin jännäillään, miten käy tuleeko teille 2 vauvaa yhdellä kertaa vai yksi :)

Oloista, mulla ei oo vielä mitää oloa. Tosta ekasta olin varma että tulee poika, sitten vasta viimenen kuukausi tiesin että tulee tyttö. Meille siis annetiin rakenneultrassa tyttölupaus, mutta sanottiin ettei kannata mekkoja kuitenkaan ostaa. Vähän sama kuin Sannalla, että välillä on niin kurja olo noiden rytmihäiriöiden takia, että ei tiedä mitä tekis. Eilen olin yksin kotona tytön kanssa ku mies lähti kavereiden kanssa ajaa prätkillä. Sitten alkoi ahdistaa niin että oli vaikea hengittäkin, sitten mittailin verenpainemittarilla pulssia ja likka piirteli, kunnes alkoi oikein tulla oksetusolo. Pieni paniikki meinasi jo nousta, mutta mentiin sänkyyn lepäilemään niin sitten helpotti. Tänään onneksi ollut parempi olo. Vähän niinku joka toinen päivä on hono ja joka toinen parempi.
 
alley mullakin on rytmihäiriöitä, erityisesti raskausaikana, mutta myös normaalisti saan niitä helposti esim. väsyneenä ja stressaantuneena. Ne on kyllä tosi inhottavia ja ahdistavia.. Viimeksi tänään, kun oli tytön synttärijuhlat, ja siinä häsläsin tarjottavien kanssa ym. enkä ollut itse "ehtinyt" syödä vielä koko päivänä mitään, niin tuli aika kova rytmihäiriökohtaus, oikein kovaa muljahteli ja oli hankala hengittää hetken aikaa, mutta se meni ohi onneksi.

Mä nyt kirjailen aina näitä oireitani tänne, kun ne tuntuu vähän väliä vaihtuvan, vähenevän tai enenevän.. Nyt taas vähän närästää, ja viluttaa sekä VÄSYTTÄÄ! Lisäks oon pistänyt merkille, että rintojen alueella verisuonet on tosi kovaa näkyvissä, onko muilla tuota? Myös muualla kropassa verisuonet hiukan paremmin kultaa iho läpi.


Tervetuloa uusille mukaan ja onnea plussista! :heart: :wave:

mmiilia & napu 5+6 <3
 
Mullakin tuo poikaolo on vs.edelliset kaksi raskautta (poikia molemmat). samalla tavalla kuvottaa ja samat ruoat maistuu/yököttää. Ainoa erotus on se, että tässä raskaudessa ei VIELÄ ole ykä lentänyt kaaressa.

Tervetuloa uusille!!:wave:
 
Suska teille onkin tulossa tosi pikkunen ikäero lapsille. Ja mä täällä stressaan jotain 1v8kk ikäeroa. =)

Rytmihäiriöitä oli mullakin edellisessä raskaudessa. Ne liittyi hyvinkin paljon väsymiseen. Silloin olin melkein koko raskauden töissä. Nyt saan olla kotona, kun hoitelen tota meidän pikkumurua. Tänäänkin nukuin typyn kanssa 1,5 tunnin päikkärit. Jospa tällä kertaa sit vältyttäis niiltä rytmihäiriöiltä.

Tyttö-/poikaololla mä vertaan mun edellisiä raskauksia. Mulla kuitenkin on jo vertailupohjaa, kun olen kolme lasta saanut ja molempia laatujakin on. Esikoisesta mulla ei ollut mitään oloa, mutta kakkosesta olin varma, että on tyttö ja tyttöhän sieltä tuli. Kolmannessa raskaudessa luulin odottavani poikaa, mutta tyttöhän sieltä tuli. Eli ei nää mun oloni välttämättä mitään tarkota. Ja mulle on oikeestaan ihan sama kumpi tulee, kun molempia jo on.


Sanna ja Alley jännäilee tuleeko tuplat. Kivahan se olis saada tähän pinoon tuplienkin odottaja. Meille olis tuplat aikamoinen katastrofi, kun sit olis jo niin paljon lapsia ja, kun tämän hetkinen kuopuskin on niin pieni. Ainahan se mahdollisuus on, mutta tosissani toivon, että meille tulee yksi vauva. Aikasemminhan tuplat olis voinutkin olla ihan kiva, mutta ei nyt, kun neljällä lapsella me saavutetaan jo meille sopiva lapsiluku.

Tää alkuraskaus on sellasta odottelua, kun ei oikein ole varmuutta mistään ja sitä vaan odottelee, että sais tietää, että tuolla mahassa on elämää. Sinne np-ultraankin on pieni ikuisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Tyttö- ka poikaolosta, nyt vielä ainakaan mulla ei oo kumpaakaan. Tytöistä mulla ei kummemmin oloja ollutkaan, mutta poikaa odottaessa olin varma et odotan poikaa kun sain viivat testiin.

Oireista: Ekaa tyttöä oottaessa ei ollut niin mitään oireita, kakkosesta oli alkuun rajuakin pahoinvointia, mut se helpotti ennen puoltaväliä. Poikaa odottaessa oli niin jäätävä väsymys ja pahoinvointi ettei mitään rajaa. Ja se kesti jonnekin rv25 asti, ja sen jälkeen alkoi närästys... Kahdessa viimeisessä oireena ja rasitteena oli myös vauhdikkaat unet. Nyt ei ole oikeastaan kuin väsymystä, ajoittaista huonoa oloa ja villit unet. Se on ihan kiva kun unien ansiosta aamulla väsyttää enemmän kuin nukkumaan mennessä... :LOL:

mmiilia Oon kuullut et tuo suonien näkysiin tuleminen on yks asia mistä vanhemmat ihmiset huomaa alkuraskauden. Mulla ei tosiaan sellaista oo kenestäkään ollu..

Suska84: Meillä oli silloin vähän samanlainen tilanne kun odotin kolmosta. Vanhimmalta kysyttiin haluaisko siskon tai veljen, niin neiti mittaili pikkusiskoa päästä varpaisiin ja totesi et veljen. Kysyi, että mitä jos se onkin tyttö, niin vaihdetaan. :D

Liinalotta Tervetuloa ja onnea plussasta :heart:

Natte: oot kyllä oikeessa et siihen nt-ultraan ON ikuisuus... Sen takia haluankin mennä omakustanneultraan koska siihen on mahdollisuus.. Kallishan se on, mutta oman mielenrauhan takia... Mä en enää kestä oottaa siihen ekaan kunnalliseen, haluan aiemmin nähdä et onko kaikki ok. Yks raskaus todettiin siinä nt-ultrassa rv12 sikiö kuolleeksi jo viikolla 11. Sen jälkeen ollaan samalla lääkärillä käyty varhaisultrassa ja on osannut sanoa jo aiemmilla viikoilla miltä sikiö näyttää että onko sillä elinmahdollisuuksia... Ja nyt senkin takia kun ei ole mitään tietoa kuinka pitkällä raskaus jo on...

Mutta nyt pitääkin mennä laittamaan lapsille aamupalat ja iltapäivällä päästäänkin taas kentänreunalle kun esikoisella on treenit...

Hyvää sunnuntaita kaikille :wave:
 
mua kans viluttaa kovasti ja oikeestaan ihan koko ajan, pojasta tätä ei ollu... mut en uskalla sen kummemmin toivoa, kiva olis jos tyttö tulis mutta poikakin on tosi tervetullut, pääasia olis tällä hetkellä että raskaus sujuis ongelmitta. on jotenki ärsyttävän varma olo kun ensimmmäinenki tärppäs heti ja meni supistuksia ja kahden viikon pahoinvointia lukuunottamatta hienosti koko raskauden ajan... sen takia en oo hehkuttanu tätä raskautta kun vähän täällä ja sit yhdelle kaverille... jotenki pelottaa oma varma olo : /
 
Sunnuntaita kaikille!

Unohdin ikäni ilmoittaa elikkä silkkii / 34 / 5. / seks. :)

Tyttö ja poikaoloista täällä kovasti ollut juttua. Mulla on ennestään kaks molempia, ja nyt on kyllä tällä hetkellä tyttöolo. Se voi kyllä moneen kertaan muuttua matkan varrella, mutta jostain syystä nyt voimakkaana näin. Pahoinvointi mulla on ollut tyttöjen odotuksessa pahempi, kuin poikien, joten siitä pystyn jonkin verran sitten katsoa, kun pahoinvointi alkaa. Vielä ei oo edes kuvottavaa oloa, mutta se onkin mulla alkanut noin rv 6 vasta. Sitä siis odotellessa....

Oireista mainittakoon mullakin vilun tunne, tissikipu ja välillä nippailut mahassa. Ei mitään suuria oireita vielä.

Kertonut asiasta olen vasta yhdelle ystävälleni. Meidän omat muksutkaan ei vielä tiedä asiasta, vaikka tuolle kohta 12v täyttävälle tytölleni kyllä haluan kohta kertoa. Meillä on kaikki neljä muksua halunnut jo kauan aikaa meille uutta vauvaa, ja pyydellyt että sellainen meille tulisi. Helppo tilanne sen puolesta, ei tarvi pelätä miten isot sisarukset uutisen vastaan ottaa.

Mutta, nyt ei auta kun odottaa ja aikahan tällähetkellä maaaateeeeleeeeee hiiiitaaaaastiiii!!!!

Mukavaa pyhäpäivää kaikille!

Silkkii ja itu 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna-77
Tänään Madonnan keikalle!!! JIPPAJEE!!!!

Sen kunnikasi olokin on tänään VÄHÄN parempi, kun muutamana edellisenä päivänä.

Mä kyselin varovsti jo ennen plussaa pojilta, että mitä ne tykkäis, jos tulis pikkuveli tai pikkusisko. Esikko totes suurinpiirtein, että EI IKINÄ!! Kuopus mietti hetken ja sano, että se olis kivaa. mä ajattelin että kerrotaan lapsille vasta lähempänä puoltaväliä, kun alkaa masu näkymään. Toivottavasti tuo esikko sulattaa asian loppupeleissä..

Nyt kaupoille esikon kanssa shoppailemaan eskarikamoja.

-Nelly ja salarakas 7+5-

Ai niin tervetuloa uusille!!!:wave:
 
Helou!

Tännehän on kerennyt juttua tulla vaikka millä mitalla=) Ihanaa, kun on näin aktiivinen pino.

Eufemia Ihanaa juttu, että kaikkii ok.

Neiti Pehmis, mulla oli tossa nelosen odotuksessa verenvuotoa ensin heti plussattuani 3-4 päivää, sitten viikolla 6 taas hulahti ja viimeisimmän kerran, kun 16 viikkoa tuli täyteen. Syy ei selvinnyt koskaan, mutta terve vauva syntyi 40+6:heart:

Täälläkin jännitetään, että tuleeko Sanna77:lle tuplat.

Kaikille uusille tervetuloa:flower: Meitä alkaakin olla jo kiva porukka kasassa.

Mulla on NIIN tyttöolo. Vertaan tätä siis edellisiin odotuksiin ja mulla ennestään 2 kumpaakin. Pahoinvointi ei ole vielä kunnolla alkanut, on lähinnä pientä kuvotusta ajoittain, mutta olen aivan käsittämättömän kärttyinen.... Mies tuumasikin, että tyttö tulee, kun olet kun ampiainen:LOL:

Ja kun oireiden puuttumista valittelin, niin nyt alkoi ihan jäätävä väsymys! Teen pelkkää yövuoroa ja nyt pari yötä on tuntunut siltä, ettn selviä niistä vuoroista hengissä:( Tänäänkin nukuin päivällä 9h ja edelleen aivan puhti pois.

On muuten kiva huomata, että täällä on muitakin, joilla on jo useampi lapsi. En siis ole ainoa suurperheellinen:D

Ja silkkii, meillä on muuten silleen sama, että 2 kumpaakin sukupuolta ja nyt tyttöolo.

Nyt on päästettävä seuraava perheenjäsenen koneelle=)

bigmama&hippu rv 6+0
 
Minä voisin kans liittyä tähän porukkaan =) Prinsessanäiti 30v./3/SEKS, la 7.4.

Minä olen taas odottanut oireita, mutta kaippa ne kerkiää sieltä tulla. Pikkuusen on tissuleita kiristänyt ja pissattanut tavallista enemmän, mutta en olisi muuten hoksannut koko asiaa, ellei menkat olisi jäänyt pois :D Mutta kaippa ne oireet sieltä kerkeää tulemaan!

Prinsessanäiti & muru 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Mukavan aktiivinen tämä ketju! Itse käyn melkein päivittäin lukemassa, mutta en ole saanut kirjoitettua.

Oireista kuvotus on päivittäistä, eikä millään tavalla vuorokauden aikaan sidottua, oksentanut en ole. Pissalla saa juosta aiempaa useammin. Rintojen turvotus on vähän laskenut, mutta ovat kipeät. Hermostuttaa enemmän aina jos oireet vähenevät / häviävät hetkeksi. Ovat kuitenkin ainoa asia josta tällä hetkellä tietää, että jotain on tapahtunut.

Tyttö- tai poikaoloa ei ole ollut. Hyvä jos on edes "raskaana"olo :D jotenkin niin epätodelliselta tuntuu. Eiköhän tämä tästä konkretisoidu viimeista kun maha alkaa kasvaa. Kaikki on kuitenkin niin alussa vielä ja tuntuu että aika matelee.

Ei olla vielä kerrottu kenellekään. Saapa nähdä kauanko säilyy salaisuutena. :D AR ultran jälkeen varmaan viimeistään kerrotaan läheisimmille. ja muille sitten sitä mukaa kun huomaavat / tulee puheeksi. Toisaalta tekee mieli kuuluttaa koko maailmalle ja toisaalta pelottaa. Jos alkiota ei olekaan, tai jos se on väärässä paikassa... Täytyy vaan ottaa päivä kerrallaan ja toivoa että tämä alku menisi nopeasti :)

Päivitystä: Scrat / 33 / 1 / TYKS

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Scrat ja pähkinä 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
On kyllä todella kivaa, kun tää ketju on aktiivinen, aina on tullut uusia kirjotuksia :)

Tervetuloa taas uusille, ihanaa ku joukko kasvaa! :heart:

Ugh, täällä rupesi taas närästämään. Se on nyt ollut lähes joka päiväinen vaiva! Tänään lisäksi ilmaantui yksi uusi, kiusallinen, vaiva.. En tosin tiedä johtuuko raskaudesta, mutta näin epäilen. Kakkosen synnytyksessä repesin pahasti, ja haava/arpi vihoitteli todellatodella pitkään, vielä lähiaikoinakin on joskus kinnannut. Mutta tänään toi arpikohta on ollut ihan älyttömän arka, pissalla käynti ja varsinkin pyhkiminen sattuu siihen, sekä äsken kun olin suihkussa, niin peseminenkin sattui :| Tuntuu jotenkin turvonneelta tuolta alhaalta, tosi kivaa..
Toivon todella, että on nopeasti ohimenevää.. Synnytyksen jälkeinen aika oli mulla niin kipeää ja niin pitkään, että en yhtään kaipaisi noita vaivoja nyt. Ja kieltämättä jännittää, että miten seuraavassa synnytyksessä käy..repeänkö taas pahasti. AUTS!
Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, joten kakkosen synnytys oli eka alatiesynnytys mulle.
 
Viimeksi muokattu:
Me ei vielä kerrota lapsille, koska sen jälkeen se tieto leviää alta aikayksikön. Eivät varmasti osaa pitää salaisuutena. Ehkä np-ultran jälkeen kerrotaan, koska silloin kerrotaan muillekin. Saa nähdä, miten suhtautuvat. Varmaan aika hyvin, koska ovat tottuneet jo siihen, että on vauva talossa. Toisaalta ovat vielä niin pieniä, että eivät osaa protestoida. Kuopus nyt ei tule ymmärtämään vielä koko asiaa. Hälle uuden vauvan tulo on varmaan kovin paikka, kun on itsekin vielä niin pieni... ja vähän sellanen äidin lellivauva. :heart:

Sukulaisille kertominen mua jännittää varmaan yhtä paljon, kun aikoinaan esikoisesta kertominen. Eivät yhtään osaa odottaa, että meille tulee neljäs. Niin paljon puhuttiin, että kolmas on meidän viimeinen. Jännitän myös kertomista eräälle läheiselle sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsivälle.

Oireita on nyt ehkä tarkan tutkimisen jälkeen löytynyt jopa pari. Olen normaalia itkuherkempi, äkkipikaisempi ja vatsaa turvottaa. Siinä kaikki... tai no vähän vihlasee mahaa, jos aivastaa. Aika vähästä on vielä, mutta alussahan tässä vasta ollaan. Päivät matelee. Huoh!
 
Huomenta!
Onnittelut uusille ja tervetuloa remmiin!

Poika-/tyttöolosta. Veikkaan poikaa, toivon tyttöä. Esikoisesta olin aivan varma, että hän on tyttö ja niin oli. Kakkosesta tiesin että on poika ja sekin meni oikein. Kolmosesta oli aavistus, että ois poika, mutta olikin tyttö.
Nytkin siis aavistelen poikaa, ehkäpä siksi että sopeutuisin siihen poika-ajatukseen. Miehen kanssa molemmat "salaa" toivotaan tyttöä, kun ne on niin paljon helpompia, ainakin meillä. Pakko on tietenkin lisätä, että tottakai poikakin on aivan yhtä rakas ja tervetullut.

Olen kertonut kolmelle hyvälle ystävälle, jotka tiesivät, että meille on ollut nelonen pitkään tilauksessa.
Eilen puhelin äitini kanssa puhelimessa, mutta en vielä paljastanut.
Lapsille kerron siinä 12 viikon tuntumassa. En aio varsinaisesti huudella asiasta ennen 16 viikkoa, koska mun myöhäisin km on ollut silloin. Mutta sen jälkeen mulla alkaa kyllä maha näkyä jo aivan riittävän hyvin.

Oireet ei ole edelleenkään mitään massiivisia. Väsymystä, (mutta voisin kai olla väsynyt muutenkin), rinnat on aavistuksen pinkeät, (mutta olen lihonut, joten kai se voi johtua siitäkin) ja välillä olen ollut tosi kiukkuinen, (mutta aika nopeasti sekin on mennyt ohi...)
Ja ttuo sama mikä Natella eli aivastus vihloo mahassa eli joku siellä tuntuu löystyvän.
Olo on silti aika ajoin epävarma, mutta silloin kun tulee onnellinen raskausfiilis, niin fiilistelen kyllä aivan täysillä.

Domi ja kyytiläinen 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on yön aikana iskenyt joku veen santapaperi-ihottuma leukaan! Siistii! Hormonit on kauhian kivoja ku temppuja tekevät :( finni keskellä poskea, se ilmestyi toissapäivänä, suuri ja punainen ja kipeä. Toisaalta taas, naama saa olla vaikka petolinnun pers.. kunhan ei olis koko ajan näin huono olo ja veto pois. Oisko kiva kun olisi semmonen valitse tästä- taulukko ja siitä ruksis kolme pakollista oiretta :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Pahan ilman lintu
mut voisi lisätä listaan eli 6.4/22/1/kos olinkin tuolla maaliskuun puolella ensin. mutta tänään kun mulla oli ensimäinen ultra niin selvisikin että viikot on vasta 6+2 kun aluksi piti olla 10+5 .. pieni shokki oli kun lääkäri totesi sikiön tosi pieneksi.. no onneksi kuitenkin näin pienen sykkeet ja voin sanoa ettei ollut tuulimuna,koska sitä pelkäsin kovin paljon.. takana kuitenkin jo kaksi keskenmenoa.nyt pitäisi taas seuraavat reilu viisi viikkoa yrittää olla jatkuvasti pelkäämättä keskenmenoa,ennen kuin syyskuussa pääsen siihen viralliseen ensimmäiseen ultraan.. :) kellään hyviä neuvoja stressin ja pelon voittamiseksi?
 

Yhteistyössä