huhtikuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eilen sitten oli ristiäiset ja max sakari nukui koko toimituksen vesineen kaikkineen ja oli muutenkin vieraskorea. pappi oli vartin myöhässä ja sekoili sanoissa, onnex kastoi oikean nimen:))

ihme tapahtui: 2h aamupäikkärit vaunuillessa. tais juhliminen väsyttää.

saimme kaks vauvakirjaa, samanlaisetkin, täytyy ruveta täyttelemään. kummit toi ihanan seinäkellon, mihin kaiverretaan tiedot, erilainen ja tarpeellinenkin.

tää mies pulauttaa kaikki maidot, miks?? ja nauraa päälle!! ja nyt pylly pesulle...voi ei;)

Aurinkoista maanantaita!

Ihanaa kun helteet jatkuu vielä.Mä tykkään kun on lämmintä.
Oltiin poikien kans aika kauan ulkona äsken.Nyt ne nukkuu molemmat päikkäreitä, ihana rauha.
Tänä aamuna ilahduin vaa'an lukemasta.Nyt on ihan kaikki kilot lähteny( jotka tuli nuorimman raskaudesta) pois.Esikoisesta jäi sellanen 4-5 kiloa, että ne ku sais vielä pois,ni ois kiva...Kyllähän sitä näin hyvillä ilmoilla tulee käveltyä aika paljo. Ja vähän oon tehny vatsalihaksiaki,että sais vähän kiinteemmäks...

Mulla on kuopukselle kaksikin vauvakirjaa, toisen ostin ite ja toisen sai kummilta lahjaks.Esikoisen kirjaa oon täyttäny melko paljon,mutta saa nähä miten ehtii tätä kuopuksen kirjaa täytellä. :) Vähän oon alotellu.En pidä erikseen mitään päiväkirjaa.Mut tohon vauvakirjaan on tullu kirjoteltua kaikkea mitä mieleen tulee,siis muutakin kuin täytettyä niitä kysyttyjä tietoja...

Aattelin täs eilen,että ihmeen kivasti on menny kahen pienen kans arki, vaikka etukäteen vähän sitä pelkäsinkin. Vaikka noilla pojilla on vain 1 v. ja 1,5 kk ikäeroa, ei se niin kauheeta oo ku joku vois luulla. Ja jonkun ajan päästä niistä on jo toisilleen seuraa.

Pirteää päivänjatkoa kaikille!

musta tuntuu kans ettei tää kahden pienen kans eläminen nyt niin kauheeta oo kun olin kuvitellu.. noilla on ikäeroa 1v. 1vko... Välillä on kyllä ihan uskomaton härdelli kun tämä nuorimmainen on aika seurankipeä, mutta toistaseks on kaikki menny ihan ok!

juu ja olen molemmille täyttänyt vauvakirjaa ja lisäillyt kans omiani.. Tota vanhemmankin kirjaa on kiva selailla jo nyt (ja vertailla kuopuksen saavutuksiin) vaikka se on vielä keskenkin...

Maittaako teillä päikkärit samanlailla näin helteillä? Poju ei meinannu nukkua millään viime ke ja su kun oli niin hiostavaa..ei ulkona eikä sisällä ei vaatteilla eikä ilman...

Tsau leidit!

Ihanaa lukea teidän kuulumisia! Mä olen ollut ihan ""pimennossa"" jutuista ja syynä on pojan ristiäiset. Mun mies oli viime viikon lomalla (on vielä tämänkin viikon) ja me innostuttiin tekemään pihatöitä... ja kaikki tietysti piti saada valmiiksi ennen ristiäisiä jotka olivat eilen. Hohhoijaa... kaikki alkoi siitä että nurmikko vedettiin pois joten aloitimme pihan tekemisen ihan nollasta. Onneksi se on nyt valmis ja poikakin kastettu =)

Meillä voidaan erittäin hyvin. Poika pulauttelee ja yrjöää vieläkin paljon mutta neuvolalääkäri totesi sen liialliseksi takaisinvirtaukseksi joten ajan kanssa se menee ohi, helpottaa ainakin sitten kun kiinteet tulevat kuvioihin. 2kk neuvolassa poika oli 56.5cm ja 5100g, vaatteet ovat kokoa 56cm ja 60 cm. Ja nukkuminen, siitä olen onnellinen. Nimittäin poika menee nukkumaan n. klo 20 ja herää n. klo 06.00. Joskus herää viideltä ja joskus seittemältä mutta nukkuu kyllä todella kiitettävästi. Eilen hän meni nukkumaan vasta klo 21 ja heräsi sitten aamulla klo 08. Neuvolassa vähän ihmettelivät mutta sanoin että en kyllä ala herätteleen kun ei poika kuitenkaan syö vaikka herättäisin. Päivällä sitten syödään, torkutaan ja seurustellaan säännöllisen epäsäännöllisesti. Niin ja pojalta jäi yksi yö-syönti pois kun siirsin hänet nukkumaan omaan huoneeseen. Meille kaikille se oli loistoratkaisu, minäkin nukun paremmin.

Seksiäkin on ollut, mun halut on kyllä ihan nollissa verrattuna aikaan ennen raskautta ja se on meillä aiheuttanut keskustelujakin. Vaikuttaako tähän imettäminen ja hormonit? Palautuuko halut ennalleen ja kuinka pian? Osasyy on kyllä tässä omassa olemuksessakin. Tunnen itseni niin läskiksi että siksikin seksi ei kiinnosta. Paino junnaa samassa kun 2kk sitten... miten ihmeessä tästä laardista pääsee eroon? Mä olen hylännyt kaikki herkut, kärryttelen jokapäivä ja käyn 2-3krt/vko uimassa uimahallissa (45min kerrallaan). Ja ylipainoa todellakin on, olen 60cm ja painan nyt 72kg. Että muuten risoo toi oma paino.........................................!!!!!

Ehkäsyksi valitsin kuparikierukan, en pidä hormooni ehkäisyistä (ei vaan sovi mulle). Kierukka laitetaan mulle tosin vasta syksyllä. Neuvolan täti halusi odotella ja hän ottaa papankin vasta juhannuksen jälkeen.

Mä olen kovasti miettinyt toista lasta. Mieli tekisi ja tiedän että joskus vielä tulee ainakin toinen. Mutta mua arveluttaa että miten mun rakkautta riittää sille toiselle lapselle kun rakastan tätä poikaa enemmän kun mitään muuta. Kertokaahan miten se toinen / kolmas jne. muuttaa äidinrakkautta? Jos synnytän uuden lapsen niin petänkö poikaani? Hulluja mäkin ajattelen... Ja toisaalta haluaisin taas olla raskaana mutta toisaalta taas se pallomaha aika on liian tuoreena vielä mielessä. Olenkin ajatellut että laihduttelen tässä nyt ensin itseäni, annan aikaa pojalleni, palaan töihin ja nautin tästä elämästä. Uusi lapsi voisi siunaantua sitten ehkä 3v. päästä jos luoja suo. Aika näyttää...

Jaaha, taidan lopettaa näpyttelyn etten häiritte nukkuvaa poikaa. Tietokone kun on hänen huoneessaan...

Ja nyt vierailen täällä kyllä useemmin! On niin kiva vaihtaa kuulumisia! Aurinkoisia päiviä kaikille!

Huomenta!

Ihanan pitkät unet Vivi teiän poika nukkuu! hyvin meilläkin mun mielestä nukutaan, mutta toi on ihan yliveto..
mulla on kilot lähteny hyvin. kilo on ekaan neuvolassa mitattuun painoon jäljellä. mut silti on vielä 5-6 kg mitä pitäis pudottaa. sen verran tuli nimittäin raskautta edeltävänä kesänä... (juuh, ihan oikeasti yhdessä kesässä!!! oli vähän ihanaa grillailla... =)

kai tohon vivin kyselemään haluttomuuteen vaikuttaa tosiaan imetys ja hormoonitkin. luin myös jostain, että äiti keskittyy helposti vain vauvaan ensimmäisinä kuukausina ja niinpä mies ja seksi jää väistämättä kakkoseksi ajatuksissa. se kuin pian halut palautuu, riippuu kauheasti ihmisestä. mä alan itse olla jo melko tyytyväinen tilanteeseen. ei meilläkään nyt ihan niiin usein ole seksiä kuin ennen tätä vaavia, mutta aikas usein kummiskin.

mulla oli muuten vähän aikaa kuparikierukka ennenkuin päätettiin ""antaa vauvan tulla jos on tullakseen"". sen hyvistä ja huonoista puolista puhutaan paljon, mutta yks juttu on mistä ei mun mielestä oo puhuttu missään. toivottavasti vivi sun kierukan asentaja jättää tarpeeks pitkät langanpäät! niiden tarkoitushan on hieman kääntyä, jotta eivät törrötä ihan tikkusuorina emättimessä. no, meikäläisellä ""asentaja"" leikkas ne niin lyhyiksi, etteivät sitten taipuneetkaan. ja kyllä ""muutaman"" kerran jäi hommat siihen kun mies sanoi, että sattuu... siitä syystä otatinkin sen sitten lopulta pois.
ei ollu tarkoitus pelotella! ehkä se ei oo mitenkään yleistä että noin käy, mutta mun tuuria...

Aurinkoista tiistaita=)

Aivan ihania ilmoja on nyt ollu..Ulkona ollaan vaunuiltu ja muutenkin vietetty aikaa...Kyllä piristää kummasti kun aurinko paistaa ja on valoisaa.

Meille pojat käyttää 56 ja 60cm vaatteita, joskus 62 senttisiäkin. Kovaa vauhtia nuo tenavat kasvaa. Vaikea kuvitella että synnytyksestä on jo yli 2kk...

Meille ei oikein muuta ihmeellistä kuulu..Kohta on juhannus ja me lähetään maaseudulle rentoutumaan. Kiva päästä hetkeksi pois arjen rutiineista ja ottaa vaan rennosti.

Nyt täytyy mennä ruokkimaan lapsukainen!

Hei!

Täälläkin nykyään nukutaan päivisin huonosti, ihan pikku tirsoja kerrallaan, mutta yöllä onneksi menee hyvin, ei kylläkään niin pitkiä kuin teillä vivi. Pulautellaan myös aivan sairaan paljon, äskenkin vaihdoin paidan kun olin aivan yrjössä, mutta syöttelen pieniä määriä kerrallaan, niin se auttaa vähäsen.

Vaatteista meillä on käytössä 60, 62 cm. 56 on jääneet liian pieniksi.

Vivi; siitä rakkaudesta seuraavia lapsia kohtaan, mulla oli aivan samanlaiset pelot kuin sulla kun odotin toista. Mutta pelko oli aivan turha, kaikille lapsille riittää rakkautta tasapuolisesti. Ehkä toisen kohdalla se rakkaus syttyi kun näki vauvan syntymän, mutta yhtä rakkaita ovat nyt kaikki nämä kolme.

Aurinkoista Jussia kaikille!!!

Heips!
Uusimmassa Kaksplussassa (kesäkuu 05) oli juttu ""Halu hukassa?"". Siinä oli kerrottu eri syitä haluttomuuteen ja yhtenä syynä oli, että imetys aiheuttaa hormonimuutoksia, jotka estävät munasolun irtoamisen, jonka aikana moni nainen on halukkaimmillaan. Imetys myös kuivattaa emättimen limakalvoja.
Itellä ei ollu esikoisen syntymän jälkeen tällaista haluttomuutta kuin nyt,mutta silloin en muuten imettänytkään! Esikoinen ei alkanut imemään rintaa.Joten mulla toi on varmaan osa syy.

Meillä on pojat nukkunu aika hyvin helteilläki päikkäreitä,ku pidän makuuhuoneessa koko päivän pimennysverhoa,ni se pysyy viileänä ja pimeässähän lapset nukahtavat helpommin.

Me lähetään juhannukseks Lappiin,hyttysten syötäväksi.Mun vanhempien mökille.Siellä ei ole sähköä eikä vesijohtoa,mutta kyllä me silti varmasti selvitään.Tontilla on onneksi lähde,josta saa puhdasta,tosi hyvää vettä.
Hyvää juhannusta kaikille!

Mä mietin kans toista oottaessa, et en voi rakastaa sitä niin paljo ku esikoista, mut ihme kyllä sitä vaan rakastaa!
Tai ehkä esikoista rakastaa tietyllä lailla vielä nyt enemmän, koska siihen on tutustunut kauemmin ja esikoinen on vanhempi ja antaa ""takaisin"" enemmän. Mutta kyllä se äidinrakkaus kuopukseenkin on syttynyt. Se tulee luonnostaan.

Heippa!

Olen aivan puhki,oli maanantai ja tiistai kovaa huutoa,ei rauhottunut missään,tänään onneks parempi päivä!
Massu vaivaansa huusi,ei ollu tullu kakkaa 2 päivään ja se tais kismittää,onneks tänään aamulla tuli kunnon pöräykset!Miten voi äiti olla niin onnellinen lapsensa kakkimisesta????? =)
Pahat päivät onneks unohtaa äkkiä ja hyvinä päivinä otan ilon irti tytön hymyistä,ei mikään ole niin ihanaa kun nähdä,kun lapsen hymy tulee huulille =)

Mä oon ollu tosi tyytyväinen siihen,että tyttö herää 2 kertaa yössä syömään,mutta pakostakin olen hieman kateellinen Vivin pojan uniin!Olin itse kuulemma samanlainen maraton nukkuja,mutta huusin sitten päivät,että kyllä tais sillon unet maittaakin!

Huomaa taas,että on kesän pirskeet alkamassa,kaupassa ei meinannu sekään mahtua,kun ihmiset pörräs ympärillä!
Perjantaina tyttö menee ukon porukoille yöksi ja me lähetään 2:n kaveri pariskunnan kanssa mun vanhempien mökille 1:ksi yöksi.
Tulee tarpeeseen kyllä pieni irrottelu,niin voi taas nauttia tuosta suloisesta nyytistä =)
Kävin sitten alkossakin tänään ja papereitakos tältä baby facelta kysyttiin...olin aika otettu vaikkei mulla ikää nyt vielä kovin ole(22v)mutta silti.

Mun maha roikkuu vieläkin aika pahasti...ottaa välillä pannuun,kun kokeilee vaatteita niin joka paikasta puristaa ja tursuaa nuo entiset vaatteet.
Joo,no ajan kanssa...

Kaveri menee ens toukokuussa naimisiin ja oon ihan touhuissani miettimässä jo mitä puen tytön päälle,rimpsumekkoa ja söpöjä kenkiä,Siiri on silloin vajaa 1,2v! =)

Mutta hyvät juhannukset kaikille jos en nyt sitä ennen ole täällä viä sitä toivottelemassa!

ps.pian tulee vuosi täyteen raskauden alustakin,huh kyllä aika juoksee...Ihanaa,kun on saanu kirjotella teille huolia ja onnellisiakin asioita pian vuoden verran,te ymmärrätte ja autatte kiperissäkin asioissa ilman syyllistämistä,kiitos siitä!
(kyllä meni hempeilyksi)

T:Jenni ja tytär 11vko

tänään käytiin 2kk neuvolassa oikein lääkärillä. mitat oli 5435g ja 59,2cm, ei saatu 60 rikki ;) kaikki oli ok ja päätäkin kannateltiin niin korkealle et kyljellee kaatu..heh..

juhannusta lähetään viettämään kavereiden mökille, jossa onnex on lämmin juokseva vesi. ja ollaan tervetulleita, kun kaveri sanoi, et mielummin meidän ja huutavan lapsen kaa kun kahdestaan!! koskakohan uskallan jättää muiden hoiviin? hankalaahan se on kun imettää pelkästään, joten pulloruuassa on etujakin..kateellinen...

sain eilen siiten kutsun TYKSiin tutkimuksiin, toivottavasti nää ei vaikuta mahd. seuraavaan odotukseen, mutta nyt

ONNELLISTA ENSIMMÄISTÄ JUSSIA NYYTEILLE JA ÄIDEILLE!!

Oisin vaan kysynyt et miten teidän muiden vauveliinit nukahtavat ? Meillä illalla nukuttaminen kestää ja kestää.. Nyt en jaksa kirjoitella asiasta enempää kun menen itse nukkumaan -unia!

Ajattelin vielä ilmoitella teille että saimme tytön 20.4. 3955 g ja 50 cm pitkä. En ole harmikseni päässyt nettiin aikoihin, enkä siis ole voinut ilmoitella tyttären syntymästä. Teitä huhtikuulaisia onkin ollut jo kamala ikävä! Yritän käydä tästä lähtien aina kun netin äärelle pääsen. Toivottavasti syksyllä saadaan kotiinkin että pääsee keskustelemaan.

Hyvää juhannusta teille kaikille!

No, nyt en malta pysyä poissa. Meillä nukutaan aika hyvin. Illalla mennään nukkumaan siinä 8-9 aikoihin ja nukutaan sellaiset 5-6 tuntia ennen ensi syöttöä, sitten syödään jossain vaiheessa vielä toisen kerran ja aamulla herätään kahdeksan maissa. Parit kolmet päikkärit menee, nyt on tällä hetkellä ulkona nukkumassa maratooniunia, ainankin neljä tuntia on vedellyt! Ulkona nukuttaa näköjään ihan alyttömän hyvin.
En osaa vieläkään pukea lasta oikein, tuntuu että aina tumppaan sille liikaa päälle. Nyt kun on niin lämmin niin vaunuissa on kerrankin vain lyhythihainen body. Jaha, tyttö heräs, palaillaan.

Jussit on vietetty ja reissu meni hienosti!

Max nukahti molempina iltoina ilman huutoa -jes- ja oli muutenkin tyytyväinen. Vieraskoree tai sitten nautti, kun äiti ei yrittänyt hoitaa kotia samalla vaan pelkästään häntä. Nyt nukanti suht helposti kylvyn jälkeen ja on vieläkin hiljaa omassa sängyssä!

Huomenna aion sukeltaa alekauppoihin, kun kerran elämässä pääsee heti alussa. Kun tarvis hankkii shortsit..vanhat ei mahu päälle...harmittaa..kaapis on nättei rentoi vaattei, joita haaveilein pitäväni nyt, kun töissäni en voi.

Kaura ja Max 2kk (27.6)

diana kyseli miten nukahdetaan.. aikaisemmin laitoin tytön masulleen sänkyyn ja uni tuli. mutta se ei siis toimi enää koska masullaan pitää nyt nostella päätä vaikka kuin väsyttäis... =(
silloin kun ajoitus on hyvin kohdallaan (ei siis vielä yliväsynyt, mutta haukottelee ja alkaa pitää pientä väsykitinää) nukahtaa kun laittaa kyljelleen sänkyyn, tutin suuhun ja rätin viereen. Tää rätti on nyt uus juttu, tähän saakka ei oo tarvinnu mitään. mutta nyt rätti käsissä ja posken vieressä saa silmät lumpsahtelemaan sängyssä.
Mutta ehdottomasti en saa jäädä sängyn viereen! silloin vai yrittää seurustella.
joskus toki joudun karannutta tuttia käydä laittamassa suuhun, mutta silloin en katso silmiin enkä puhu mitään. laitan vain tutin ja poistun.
jos joskus mennään päikkäreille yhdessä, niin silloinkin mun pitää pitää omat silmät tiukasti kiinni ettei seurustelu onnistu.

ai niin, meillä oli eilen 3 kk neuvola.eka rokotuskin saatiin. rokotus meni ihan hyvin, reiteen tuikkas eikä tyttö edes itkenyt. mitat oli 6 kg / 59,5 cm.
täällä on kyl ihana lastenneuvolan täti.. käsiä ja jalkoja venytellessä lauloi lapselle! hymyillen, jutellen ja leikkien hoiti muutenkin kaikki ""toimenpiteet"". tosi kiva kokemus äidillekin =)

me lähdetään nyt suunnilleen kuukaudeksi mökille viikonlopusta. mutta kirjoittelen taas sitten myöhemmin lisää meidän kuulumisia. mökillä otetaan sitten kiinteät sapuskat ohjelmaan. siellä on myös kiva kun tyttö nukkuu päiväunetkin tosi paljon paremmin kuin kotona. oisko se raikas järvi-ilma...

Moikka!

Meillä kans nukahdetaan nykyään rätti vieressä, ja nukahtaminen käy kutakuinkin samanlailla,kun Kati3:lla,eli illalla laitan säynkyynsä tutti suuhun ja rätti viereen,muutaman kerran saa olla tuttia laittamassa,mutta nukahtaa sitten aikanaan!

Meillä on 3kk neuvola ens viikon torstaina ja sillon saadaan eka rokote.Onko kukaan teistä kieltäytynyt rokotteista?

Jahas,täytyy mennä pinniksessä ähistään...

T:Jenni ja Siiri

Moikka!

Juhannus on ohi ja hyvä niin..Oli kyllä mukavaa olla maaseudulla, mutta kyllä mua väsytti kun tultiin kotiin. Pojatkin oli tosi väsyneitä. Nyt onkin sitte pari päivää vaan nukuttu=)

Diana, saatko sä sun tytöt nukkumaan ulkona vaunuissa? Meillä se ei tunnu onnistuvan millään, enkä voi käsittää, että mistä se johtuu.

Yöt on alkanu menemään tosi hyvin. Pojat nukkuu yleensä n. 22-06 ja siitä vielä johonkin 07-08.30. Tää voi olla kyllä väliaikaista, kohta kuitenkin heräillään parin tunnin välein.

Kohta meilläkin täytetään 3kk ja voidaan alkaa syömään hedelmäsoseita. Milläköhän kannattais alottaa?? Ja minkäverran aluksi, teelusikallinen vai vielä vähemmän? Kuinka nopeesti sitä määrää voi lisätä?

Nyt täytyy mennä..
-Tuisku ja pojat-

Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!

Mekin käytiin 3kk neuvolassa, ja rokote otettiin vastaan kovalla huudolla mutta rohkeasti :) Tuliko teidän vauvoille jotain jälkijäristyksiä rokotteesta? Musta poika on ollu vähän levoton, itkuinen, eikä nukkunu kovin hyvin... Ollaan annettu suppoja, joilla on sekin ""hyvä"" puoli että kyllä sitte kakkulia tulee kun sellasen laittaa... toisaalta onpahan auttaneet siihenkin vaivaan.

Strategiset mitat olivat 7270g ja 62cm. Meillä on iso poika :)

hyvin on kasvanut ja kehittynyt, pää on pystyssä mahallaan ollessa ku tikanpojalla ja tykkää leikkiä ja heilutella jumppalelunsa elukoita. Kova on ""puhumaan"" ja nauramaan. Hekottelee ääneen ja ihmettelee itekin silmät teevateina että mistä tuo outo ääni tuli.

Eka räkätauti ja korvatulehdus antibiotteineen on koettu, siinä meni 3 viikkoa...
Meillä kenties alkaa koliikkikin helpottaa.
En olis ikinä uskonu että ne kamalat huutopäivät ja viikot vois vaihtuu tällaseen ihanuuteen! Poika on aivan erilainen. Kiinteitä harkitaan, koska poika syä korviketta jopa 1000ml vuorokaudessa. Joskus (varsinkin nyt kun oli helteitä) meni toisaalta vain 600-700ml. Heitteleekö teillä muilla nuo määrät paljonki?

Hyvää juhannuksen jälkeistä elämää!

Jenni, siitä tosiaan on kohta vuosi kun tämä ryhmä ""kokoontui"" eli siis apteekeissa käytiin raskaustestejä ostamassa. Se oli jännää se =)

Kaura, ihana nimi teidän pojalla (oletan että Max on ihan oikea nimi eikä nimimerkki). Me olisimme antaneet pojallemme myös nimeksi Max mutta halusimme noudattaa mieheni suvussa olevaa perinnettä jolloin poikien nimi alkaa J:llä. Ehkä sitten seuraavalle pojalle jos sellainen joskus suodaan... voisin minä tytönkin ""ottaa"", olisi kiva pukea hörhelöitä pikkuselle =)

Meidän Jesper nukkuu päikkäreitä, on nukkunut jo kahdesta asti (nyt siis 3h). Lähdettiin kahdelta lenkille ja jätin hänet ulos nukkumaan, hyvin nukkuu kun sade on raikastanut ilman. Ihanaa... ja yöunet oli taas klo 19.15-05.45. Ja siitä sitten vielä syötön jälkeen 2h perään. Päivällä poika itkee kun tulee uni ja sitten vähän kiukuttelee kun yritän saada nukkumaan. Mutta kun yöunille mennään niin ei muuta kun herra sänkyyn ja pettoa päälle. En jää killittelemään sängyn viereen vaan annan nukahtaa itekseen. Käyn sitten pitkin iltaa katsomassa. Olen ajatellut että en nosta lasta sängystä enää pois ellei itke. Meillä ei muuten tuttia syödä... joten unilelu korvaa tutin lussutuksen. Joskus kaipaan kyllä sitä että söisi tuttia, välillä tuo imeminen on niin voimakasta ja silloin poika lussuttaa omaa nyrkkiään.

Jesper on löytänyt omat nyrkkinsä! Aikas ihanaa kateltavaa. Jätkä on nyrkit ojossa ja ihmettelee silmät kierossa niitä. Päätä kenotetaan jo komeasti sylissä mutta kun laitan lattialle masulleen niin nenä laahaa maata kun hän yrittää mennä ryömien eteenpäin. Ei taida pikkunen vielä tajuta että pää pitää ensin nostaa ennen kun voi mennä eteenpäin =)

Seksi on muuten kivaa. Tai ainakin kivempaa kun mitä viimeksi oli kun kirjottelin. Olen yrittänyt laittaa nämä vartalo-ongelmani ajatuksissa taka-alalle niin peuhaaminenkin olisi kivempaa mieheni kanssa. Toiminut on =) Ja mies on tyytyväinen... tosin kun kerrankin on taas makuun päässyt niin hän on vonkaamassa kokoajan =)

Parin viikon päästä on 3kk neuvola ja tulee rokotuksia. Joku se kertoikin että rokotuksista oli tullut jotain rätysyyttä jne. Miten teille muille, onko tullut kuumetta tms.? Millanen muuten vauva on kun sillä on kuumetta, onko väsynyt vai eikö unet maita? Vitsi kun ei ole MITÄÄN kokemusta... Ja ajatelkaa, kohta syödään jo kiinteitä... huhhuh! Aika rientää!

Jaahas, alan pakkaamaan uimakassia, tämä äiti menee taas altaaseen polskutteleen.

Ajattelin kirjoitella,että saadaan ketjua vähän ylemmäs. Meillä olisi 3kk neuvola ensi perjantaina. Meillä tyttö syö hirveästi nyrkkejään ja kuolaa...hyvä ettei lattioita pestä sillä kuola määrällä. Sain itse eilen lääkekuurin selkä kivun vuoksi ja nyt pitäisi olla imettämättä 5-7 päivää, tuntuu aika kauhealta. Pikkuinen varmaan ihmettelee kun joutuu pullosta juomaan.=( Täällä päin on todella surkea ilma, vettä sataa... Joka olette ruvenneet antamaan kiinteää ruokaa? Ajattelin itse kokeilla varmaan neuvolan jälkeen. Eipä ihmeempiä, täytyy lähteä liikkumaan ettei tyttö hermostu!
Hyvää päivänjatkoa!!

Taas on yksi viikko takana ja kohti viikonloppua mennään=)
Tää tuntuu aina juhlalta kun saadaan isi kotiin pariksi päiväksi ja voidaan touhuta yhdessä koko porukalla! Toki ollaan yhdessä viikollakin, mutta iltaisin mies on aika väsynyt töiden jälkeen ja mennään 10 aikaan nukkumaan koko pesue, ettei sinä kauheasti kerkeä...Kotihommatkin pitää hoitaa ja kun isukki tulee töistä hän seurustelee poikien kanssa ja minä hoidan kotityöt. On sekin tavallaan omaa aikaa minulle kun saa siivota keittiön ilman keskeytyksiä=)
Meillä on ristiäiset 17päivä ja ajattelin kyhätä jonkinlaiset kutsut, mutta en oikein tiedä mitä siihen kutsuun voisi kirjoittaa..Onko kenelläkään ideoita?? Olisi kiva laittaa esim. joku pieni runo tai loru, mutta mistähän niitä löytäisi?? Jos teillä on tiedossa joku hyvä netti osoite olisin enemmän kuin kiitollinen=) Laitoin googleen hakusanaksi ristiäiset, mutten löytänyt mitään..
Meillä tosiaan pidetään ristiäiset vasta nyt kun pojat on melkein 3kk, kun mummo eikä osa kummeista olisi päässyt aiemmin. En kyllä haluaisi olla sylikummin roolissa kun pojat painaa yli 5kg, voi tulla pienoinen tuskanhiki=)
Menen tänään kattomaan tulevaa kummityttöä joka on nyt 4vkoa..Saa nähdä millaisia tunteita pikkuprinsessa minussa herättää.. Täällä edelleen kärvistelen vauvakuumeen kourissa=)
En olisi ikinä voinut kuvitella miten paljon voi omia lapsiaan rakastaa. Tuntuu, että päivä päivältä sitä kiintyy pikkumiehiin enemmän ja meinaan pakahtua onnesta kun katson ihania lapsiani. On tosi ihanaa kun huomaa samat tunteet miehessäni..Hänkin on aivan hurahtanut poikiinsa=)
Jaa nyt meni fiilistelyksi..
Nyt käy kutsu..Moikka!
-Tuisku ja tuplat-

Ihanaa viikonloppu alkamassa, mä en vaa käsitä miten aika voi mennä näin nopeesti... ihan oikeesti, mä jo kauhulla aattelen tammikuun loppua jolloin mun äippäloma loppuu ja pikku-mies pitäis laittaa hoitoon. No, mä kyllä jään kotio vielä sen jälkeenkin, mut kuitenki. Ikäänkuin joku rajapyykki se äippäloman loppuminen on, lapsi on sitten niinku ""iso"".

Me aloitetiin tänään maistelemaan perunaa, laitoin kyllä niin paljon korviketta sekaan että ""peruna atomi"" sai hakea toista, mut aattelin et hiljaa hyvää tulee. Tuo on ihan kauheita määriä tuo meiti poika syöny (1200ml/vrk) joten ihan hyvä on alotella. Saatiin neuvolastakin ""lupa"". Ja arvatkaa sitä pissin määrää ja vaippojen menekkiä kun pikku-mies tollaisia määriä syö, koko ajan saa olla vaihtamassa :)

Nyt ihanaan pullojen pesu ja keittämisoperaatioon, plääh... onneks ei enää tarvi pumpata tissejä tän kaiken touhuamisen lomassa enää, mä tulisin hulluks :)

ihania aurinkopäiviä kaikille!

Kata

Tässä muuten hyvä osote mistä löytyy (muistaakseni kohta ""värssypankki"") kaikenlaisia runoja tilanteeseen ku tilanteeseen. Oon ite käyttäny paljon, löytyy myös kivoja runoja ristiäisiin ja vauvoille yleensä!

www.positiivarit.fi