***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Jennuskaliini kyllä mä laskisin tuon jo törkeeksi kommentiksi. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos on mun neuvoni.

Muutama nimivaihtoehto on mutta ei vielä mitään päätettyä. Mun mielestä pitää ensin nähdä minkä näköinen tulokas on ja sen jälkeen voi vasta vakavasti alkaa harkitsemaan niitä nimiä. Esikoinen ei todellakaan ollut sen näköinen mitä oltiin mietitty, joten nimivaihtoehdot meni täysin uusiksi.

Näillä näkymin ristiäiset pidetään meillä täällä kotona. Esikoisesta oli sama juttu, tosin silloin asuttiin toisessa asunnossa. Nyt tosin enempi tilaa. Kummeja ei olla vielä ehditty miettimään.

Tänään tuli aika pelkopolille ja synnytystapa-arvioon. Molemmat on maaliskuussa, oisko viikkoja pelkopolille mennessä noin 35 ja synnytystapa-arvio tais olla 36+6. Parin viikon päästä on myös aika äitiyspolille (ja ilmeisesti myös diabeteshoitajalle) noitten sokereitten takia. Onneksi nyt on jo ainakin 3 päivää olleet tosi hyvät arvot, kun on ottanut melko tiukan linjan ruokavalion suhteen. Eli tällä hetkellä on toivoa että pelkällä ruokavaliolla pärjätään =) Mutta katsotaan mitä sanovat siellä polilla sitten. Oon mitannut töissä työpaikan mittarilla, ja sillä saan reilusti pienempiä arvoja kuin omalla mittarilla. Erot on olleet 0,4-1,3 yksikön luokkaa. Saa nähdä mitä siitä sanovat kun kuitenkin mun työpaikan mittarit on saman firman kuin mitä äitiyspoli on :whistle: (eli luottavatko neuvolan vai oman firman mittareihin..)

Mulla on pahentunut supistelut aina työvuoron jälkeen tosi paljon. Siis supistelee töissäkin, mutta pahinta on ollut nyt iltaisin. On välillä melko napakoita (ei kipeitä ), eikä pysy kyllä mitenkään laskuissa että kuinka paljon tulee. Mun oma tavoite on olla vielä reilu 2 viikkoa, sitten ois aika lailla tasan kuukausi ä-loman alkuun. Mutta tarvittaessa tottakai jo aiemmin jos tilanne pahenee tai jos töissä alkaa olemaan liian kiirusta. Alaselkä myös väsyy, johtuu selkeästi ryhdin muutoksesta ja siitä että painopiste muuttuu.

Poppeliini ja poju 27+6 (huomenna taas poksuu :heart: , ja taitaa alkaa viimeinen kolmannes :D )
 
Täälläkin poksuu taas. 31+0! =)

Tuntuu kyllä että tippuu ihan kärryiltä kun ei pääse töistä palstailemaan ja näin ilta-aikaan olenkin ihan uupunut.

Univaikeudet
on kyllä nyt melko kovia täällä. Tämän viikon yöunet eivät vielä yhteensäkään pääse siihen määrään mitä pitäis yössä nukkua. Viime yönä nukahdin puolen yön aikaan ja heräsin yhdeltä, eikä millään ilveellä enää uudestaan unta. Puoli kuuden aikaan olin torkahtanut sitten sohvalle, mutta kello soikin sitten jo kuuden jälkeen, että hiphei. Yritin nyt nukkua töiden jälkeen, mutta ilmeisesti olen jo ihan liian väsynyt nukahtamaan, pääsen sellaiseen horrokseen ja sitten säpsähdän taas hereille. :( Täytyy perjantaina puhua neuvolassa tästä.
Yöllä tosiaan kun herään yleensä pissahätään ja lähden veskiin, menen sinne tosi väsyneenä ja olen sata varma että sammun samantien kun pääsen takaisin sänkyyn, mutta toisin käy. Unesta ei enää tietoakaan sängyssä. Ja en pistä valojakaan missään vaiheessa etten niihin herää.

Jennuskaliini Onpa melkoisia kommentteja!!!

Poppeliini Täällä myös aika sama tilanne supistusten suhteen. Tulee välillä napakoitakin, eikä niiden laskemisessa oikein pysy perässä. Olisin valmis jäämään jo vaikka heti pois töistä, äitiysloman alkuun on vajaa kuukausi. Mutta kun ei se lääkäri kirjoittanut viime viikolla sitä sairaslomaa joten kai se on vaan kestettävä. Ja juuri tuota alaselän särkemistä tulee työpäivän aikana. Istuminen ei vaan enää oikein sovi tähän kroppaan.

Nyt yritän raahautua pesulle ja sitten rauhotun telkkarin ääreen.

- Hapsiainen ja Herne 31+0
 
Merkkailen vaan luetuksi (olipas taas tekstiä tullut kun ei täällä käymään ole päässyt) ja nopeasti koitan joatin kommentoida mitä muistan....
Jennuskaliini Ompas aikamoista kommentointia! :/ Omalle kohdalle ei onneksi vielä mitään tuollaista ole sattunut... Mutta meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.

Sitten tuolla taisi jossain olla keskustelua vauvan liikkeistä ja niihin heräämisestä (siis jos oikein muistan).... Itse herään melkein joka yö vauvelin potkuihin ja jumppaliikkeisiin. Aina oikeestaan samaan aikaan alkaa yöllä tuo jumppatuokio joka sitten voi hyvinkin kestää useamman tunnin, onhan se toisaalta ihan kiva kun se siellä temmeltää ja potkut tuntuu kovasti ja näkyy hyvin mutta olisi ne kunnon yöunetkin ihan kivat. No ite otan siltä kannalta et hyvää harjotusta tää vaan on tulevaisuutta varten :)

Nyt en enempää taida jaksaa kun väsyttää ja oikeestaan v*tuttaa niin kauhiasti....
|O

:flower: kaikille jotka on hyviä kuulumisia neukkulasta saanut ja niille myös ketkä poksuvat... (Itse jo malttamattomana ootan et sunnuntaina poksuu täydet 30 :) )

Cataliina ja masuasukki rv 29+2
 
Kuitattu luetuksi. Jopas oli taas tekstiä tullut :D

Nimistä mä en ole esitietolomakkeeseen laittanut niitä nimiä, mitä ajateltu ekaksi nimeksi, vaan sellaiset, mitä toisiksi nimiksi ollaan ajateltu. Jos hätäkaste jouduttaisiin tekemään (onneksi harvinaista), niin nimenhän voi vahvistaa eri nimeksi sitten myöhemmin. Toiset nimet oli kyllä sellaiset, mitkä sitten luultavasti tuleekin toiseksi tai kolmanneksi nimeksi. Meillä ei ole miehen kanssa nimiasiasta ollut keskustelua pitkään aikaan. Parempi ehkä odotella, että nähdään, kumpi meille tulee ja keneltä hän näyttää :D Meillä silloin jossain vaiheessa oli miehen kanssa ihan erityylinen nimimaku, vaikka kahden lapsen nimet ollaan saatu hyvässä yhteisymmärryksessä päätettyä. Ristiäisten viettopaikasta en vielä tiedä, esikoinen kastettiin mun vanhempien luona, heillä maatila ja hyvät tilat ja silloin itse asuttiin kerrostalokolmiossa, missä meidän kanssa asui miehen veli, joka vähän kuin meidän "ottopoika". Kuopuksen ristiäiset vietettiin merenrantahuvilassa, mitä kunta vuokraa, samalla oli mun veljen lapsen ristiäiset, heillä kun on vaan 2 pvää ikäeroa. Katsotaan kuinka paljon väkeäkin olisi tulossa, äkkiä meillä tulee noin 20 henkeä ja ylikin ihan lähisuvusta. Kummeja ollaa mietitty, mutta varmaksi ei vielä ainakaan kaikkia päätetty, että ketä kysytään. Paljon olisi hyviä vaihtoehtoja, ketkä ei vielä ole meidän lasten kummeja. Kastemekon äitini aikoinaan esikoiselle hankki ja kuopus kastettiin samassa ja niin varmasti tämä pikkukolmonenkin.

Vessaan mäkin herään melko samoihin aikoihin joka yö. Vauvan liikkeisiin en herää, mutta iltaisin liikkuu aina kovasti, kun itse menen pitkälleen. Tänään veti kunnon jumpat, kun olin amm. yhd. hallituksen kokouksessa, alkoi naurattamaan, kun vatsa heilui puolelta toiselle :heart:

Jennuskaliini kyllä ihmettelen tuollaista kommentointia, miten joku kehtaa tulla mitään tuollaista sanomaan?! Itse meikkaan melkein joka päivä, jos vaan johonkin muualle kuin ulkoilemaan/lenkille olen lähdössä kotoa.

Ihania masukuvia olitte laittaneet!

Luomista oli ollut juttua. Mulla tuli viimeksi raskausaikana rintakehän alueelle, olkavarsiin ja kaulaan useampia pieniä luomia, mitkä sitten lähti pois jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen. Nyt ehkä muutamia tullut.

Pinniksen pehmuste meilläkin ollut käytössä molemmilla ja hyväksi havaittu.

Nyt nukkumaan. Esikoisen vien aamulla kouluun, kun TAAS lupasi melkoista pakkasta ja jos vielä tuulee lisäksi, niin täällä rannikolla saa lisätä kyllä aika paljon pakkasasteita siihen, mitä mittari näyttää. Iltavuoroon menen huomenna, onneksi työkaveri pyysi vaihtamaan aamuvuoroni iltavuoroksi, niin ei tullut kolmea aamuvuoroa peräkkäin. En ole mitenkään aamuvirkku :)

Empuuulle piti vielä, että en kyllä mäkään ole sun kuvista ajatellut sua yhtään normaalipainoista isommaksi :)

Hyviä vointeja kaikille :hug:

siru 27+5
 
Jennuskaliini No olihan kommentti :kieh: ainahan noita ihmeellisiä omien mielipiteiden kertojia riittää.. Olisit sanonut sille että "kysyikö joku sinun mielipidettä?" :whistle:
Masukuvia nättejä vauvamasuja kaikilla :D
Luomia on tullut raskausaikana lähinnä rintaan ja kun tämä on kolmas raskaus pieneen aikaan niin eipä ne ole ehtineet entiset luomet mihinkään hävitä. Saa nähdä jääkö luomet pysyvästi..
Supistuksista kärsiville :hug: omat on olleet vielä suht kivuttomia..
Ristiäisiä ei meille tällä kertaa tule, sillä erosimme viime kesänä mieheni kanssa kirkosta eikä ajateltu liittyä kirkkoon pelkästään siksi että saisimme tämän nuorimmankin kastaa (kaikki muut lapset on kyllä kastettu)
Vauvan liikkuminen yöaikaan saa toisinaan kyllä heräämään varsinkin terävimmät potkut on sellaiset että niihin herää väkisinkin..

(.) Koska tuo muutto on nyt tosiasia niin tottahan sitä piti aloittaa matonpesu urakka. Eihän sitä voi uuteen kotiin likaisia mattoja viedä :whistle: Onneksi meillä on tuo kylppäri sen verran iso että siellä onnistuu hyvin matonpesu ja niiden kuivaaminen.
Närästys on ollut tämän päivän ihan hirveää |O ja rennie ei auta yhtään. Onneksi pahoinvointi on pysytellyt poissa :D mutta enpä ole kyllä obsidaniakaan tänään ottanut :whistle: Pitäisi varmaan hipsiä nukkumaan, mutta jotenkin tahtoo nämä illat venähtää yömyöhälle :ashamed: Tämä kun on sitä omaa aikaa kun on saanut lapset nukkumaan niin eihän sitä malta nukkumiseen käyttää vaikka se olisikin varmasti se viisaampi tapa..

MaMa ja kutonen 29+0 :heart:
 
Huomenta!

Hapsiainen, sinun yösi kuulostivat ihan minun öiltäni! :hug: Kummasti täällä töissä sinnittelee, mutta eipä tosin tule hoidettua kuin pakolliset jutut. :ashamed: Motivaatiokin siis ihan hukassa jo väsymyksen lisäksi. Ja tuo sinun mahahan on ihan selvä poikamaha! :)

Uskomattomia kommentteja Jennuskaliini. Minun mielestä jokainen meikatkoon / olkoon meikkaamatta ja tehköön muutenkin mitä tahtoo raskausaikana, kunhan ei aiheuta vahinkoa syntymättömälle lapselleen. Pahaltahan tuollaiset kommentit tuntuu, mutta jättäisin silti omaan arvoonsa.

Jahas, työt kutsuu...

Rosahdus 30+0
 
Onnea taas uusille poksujille :flower:

Ja kiitoksia kaikille masu-kommenteista, ihania masusia täällä kaikilla :wave:

Tuosta kummi-asiasta unohdinkin viimeksi sanoa - meillä on iso ongelma kummien kanssa :( Kun on pieni lähisuku ja puolet kavereista ei kuulu kirkkoon ja neljäs lapsi tulossa, niin aika lailla on jo käytetty kaikki (mun sisko jo kahteen kertaan). Pitäisi kai tässä vähitellen tosiaan ruveta oikeesti miettimään mitä tehdään... :/

Ja nyt en taas muista pitikö muuta mainita... Jaksuja kaikille "vaivaisille" :hug: :wave:

stoppis 30+2
 
Huomenta vaan! :) Vähän mä oon nyt iloinen, kun sain viimeinkin isommat työvaatteet. Kuukauden mä näitä odotin ja kuukauden ehdin enää käyttämään. Oli kyllä taas unet meikäläisellä, osallistuin juoksukilpailuun ja voitin sen. Olin raskaana unessakin. :LOL: Oon pistänyt merkille, että suurimmassa osassa unista olen raskaana, tai sitten vauva on jollain tapaa mukana.

Mulla onkin seuraava neuvola jo kolmen viikon kuluttua, tasan rv31, kivaa. Oiskohan sen jälkeen sitten kahden viikon välein? :)

Ristiäiset Ei kuuluta miehen kanssa kirkkoon, joten lasta ei kasteta. Ei mulla mitään olisi lapsikastetta vastaan, mutta ei nyt voi mitään. Nimiäiset luultavasti järjestetään, vaikka ei meillä ole oikein ketään, ketä kutsua. :ashamed: Pitää miettiä asiaa.

Mä bongasin toisesta nännistäni pienen luomen. En ainakaan ole huomannut, että muualle olisi tullut. Oli myös tullut lisää punaisia viiruja tisseihin. |O Pitää mennä perjantaina liiviostoksille!

Päivänjatkot!

rv28+1
 
Huomenta kaikille!!

Jopas on taas yö takana... Una kertyi nuppiin ehkä hikisesti neljä tuntia kun ei millään saanut kunnolla unta ja sitten sitä vaan pyörittiin sängys ja ravattiin vessassa :/ Noh, tänään on sit hyvä syy ottaa pienet päikkärit ennenkun ottaa pollet sisälle kun mutsilla ei ketään kotona ole vasta kun illalla niin siellä on kaiken lisäks rauhallistakin :)
en tiedä nyt sit et johtuuko tää mun "hönttiolo" siitä et oon vaan väsyny vai siitä et olis tulossa kipeeks... Voi kun johtus vaan väsymyksestä nyt kun oon ollu terveenä koko tän raskausajan niin ei huvittaisi nyt enään sairastaa.... katotaan nyt miten tää olotila muuttuu...

Kohta olis lähdettävä viimoselle hammaslekurikäynnille ja sit olis purukalustokin paikattu.. onneks ei löytynyt kun yksi pienen pieni reikä ja nythän ne on hyvä hoitaa kun se ei mitään maksa.

Ens viikkoa en jaksais odotta kun on tiistaina aika parturille ja saa uutta ilmettä hiuksiin ja sit keskiviikkona olis se neuvola... Nyt siel saakin sit ravata useemmin mikä käy mulle oikeen hyvin =)

Nimijutuistakin täällä ollut näköjään juttua... Meillä on alustavasti nimet jo tiedossa mut niitä sit viel saatetaan muutella kun näkee et minkä näköinen kaveri sieltä maailmaan tupsahtaa... Meillä to nimien päättäminen näin alustavasti on ollut helppoa kun on mulla että miehellä aika samanlainen "nimimaku"... Mut lopullinen nimi päätetään sit kun pikkunen on sylissä ja nähdään millanen kaveri se sit on... Kummeista sen verran et meillä jo tiedossa kummit ja sylikummina on mun vanhin pikkuveikka, oli helppo päättää kummit miehen kans kun valittiin sellaset ihmiset jotka meille läheisiä ja joiden kanssa vietetään paljon aikaa muutenkin.

Mut nyt ois kai lähdettävä aihimaan jotain aamupalaa ku tuo maha niin rupeaa ilmottelemaan :D

Cataliina ja masuasukki rv 29+4 (tuli näköjään eilen merkattua nuo päivät väärin... ei enään itsekään pysy viikoista ja päivistä perillä kun aika menee niin nopeesti :) )
 
Merkkailen vaan :)

joku oli lähdössä reissuun ja mietti että ottaako kaukalon mukaan... (minä ja mun hyvä muistini kun oli edellisellä sivulla niin nyt jo unohdin :ashamed: ) En mä varmaan ottais :) Kyllä sen kaukalon sinne saa sitten myöhemmin ja oliko niin että olit nyt joskus ennen rv 35 menossa..??? Jos vauva syntyy ennen sitä niin kyllä varmaan usemman päivän joutuu sairaalassa olemaan, niin ehtii mies hakea :)

Neuvolassa kävin tänä aamuna ja kaikki ok, seuraava käynti vasta 3 vkon kuluttua kun on ensi viikolla ylim. ultra + sisätutkimus sairaalassa. Viimeisen neuvolalääkäri käynninkin täti varasi, kun pitäisi olla oma lääkäri jo taas paikalla, mutta jos on sama sijainen tai sitten tulee vielä ylim. sairaalakäyntejä niin sitten perutaan se...

Mun täytys ruveta siivoilee ja pakkaamaan reissua varten :) Mua jännittää ihan hirveesti, että miten tuo poika pärjää mummun ja mummin hoivissa koko viikonlopun, mutta taitaa olla äidillä vaikeampaa jättää noin pitkäksi aikaa kuin sitten loppujen lopuksi pojalla... Ja ainakin maanantaina saa poika jäädä kotiin mun kanssa, tiistainkin varmaan pitäisin, mutta kun on se sairaala käynti ja miehen töistä ei vielä tiedä...

Hilipatuinen rv 30+6
 
Yeb
Meillä on myös vähän ongelmaa ton kummiasian kanssa :( Suuri osa kavereista ei kuulu kirkkoon. Toista pikkuveljeä ajattelin pyytää, toinen on eronnut kirkosta. Samoja kummeja en tahtoisi käyttää kuin esikoisella, hankalaa kyllä keksiä se toinen! Nythän on vireillä ettei kummeja tarvittaisi jatkossa kuin yksi mutta tuskin ehtii muutosta tulla ennen ristiäisiä.

En mäkään siihen sairaalan esitietolomakkeeseen mitään totuudenmukaisia nimiä kirjotellut, laitoin Sisko ja Veli :D Esikoisesta oli hyvä että tytönnimi oli se mitä oltiin jo päätetty koska joutui sinne teholle ja koko viikon sairaalassaolon ajan tyttöä kutsuttiin sillä nimellä.. Tykkään enemmän joittenkin sairaaloiden käytännöstä nimetä vauvelit vain "Tyttö/Poika Sukunimi".

Jennuskaliini ja Marylene ovat kyllä saaneet aikamoista kommenttia :eek: Mä saan vaan nyrpeitä naamoja lähikaupan tätiltä kun ostan miehelleni tupakkaa mahani kanssa, hävettää oikein.. Toisaalta itsestäkin tuntuu kassalla tosi pahalta kun raskaanaolevat ostaa tupakkaa tai alkoholia (vaikken sitä voikaan tietää kelle sitä ostetaan..) Itse oon raskauden aikana ollut kerran siellä pikkujouluristeilyllä ja kyllähän joku saattoi katsoa pitkään mun alkoholittomia drinkkejä :D Ensi viikon lauantaina lähden hohtokeilaamaan työkavereitten kanssa, saas nähdä tuleeko sillon kommenttia ulkopuolisilta.

Ihania masukuvia täällä kyllä :heart: Kaikilla niin erilaisia!

Yeb 30+5
 
Hilipatuinen Minäpä se kyselin, että kannattaako kaukalo ottaa reissuun mukaan ja ihan samaan mäkin eilen päädyin, ettei kannata. Matka kun kuitenkin on "vaan" 160km ja tosiaan, jos vauva silloin jo sattuisi syntymään, niin kyllähän siellä sairaalassa tulee vähän pidempi aika vietettyä :)

Onnea kaikille uusille viikkoluvuille päässeille! :flower:

Kummeista unohdin eilen kirjoittaa eli me ollaan jo kummit päätetty, mutta ei olla niitä vielä kysytty. Yksi kummi (ystäväni) kyllä jo taitaa tietää, että häntä kummiksi pyydetään, kun pari päivää sitten laittoi mulle viestin, että oli nähnyt unta, että pyydetään hänet kummiksi ja minun veljeni on sylikummi (jota siis aiotaan myös pyytää). Tottakai siihen sitten oli vastattava, että mahtoiko olla enneuni :D Kolmanneksi kummiksi pyydetään sitten vielä mun toista ystävää. Vähän oli hankalaa meidänkin kummit päättää, kun kaikki meidän sisarukset on jo käytetty (mun veljeä lukuunottamatta siis), enkä ihan mielelläni toistamiseen ketään pyytäisi.

Mä en ole ainakaan vielä joutunut sairaalan esitietolomaketta täyttämään, mutta jos joudun, niin aion siihen kyllä ne nimet laittaa, mitkä nyt on päätettynä.

Mukavaa torstaita kaikille!
-Niiskuneiti ja Julle 27+2-
 
=) No niin, näppis taas toimii ja on kyllä ihana päästä taas koneelle! :LOL:
En ole vielä päässyt lukemaan teidän kuulumisia( anoppi on kylässä ja leikkii pojan kanssa). Mutta käytän aika hyväksi ja laitan omat.
Elikkä eilen oli neuvola:
1.Paino-noin 3.5 kg. lähtöpainosta
2.Verenpaine-100/57
3.Hemoglobiini-88( nyt viikko sairasloma ja ankara rautakuuri, neuvolatäti oli toosi huolissaan)
4.Papun syke-150(vaihtelevuus hyvää)
5.Pissa-puhdas

Papun vaatteet alkaa olla jo kaikki ostettu( täytyy myöntää että vaikka alussa oli tarkoitus otta mieheni siskolta käytettyjä vaatteita menin ja ostin kasapäin uusia). Jokainen pikkuinen ansaitse uudet ja kauniit vaatteet :heart:
Harsot, rasvat, patja, lakanat ja tutit on ostettu. Mieheni teki Papulle ihanan kehdon, ihan itse.
Vielä puuttuu kylpyalus, rattaat ( löysin jo ihanat mutta tilataan sitten huhtikuussa), vaippoja täytyy ostaa ja tietenkin tärkein on se kätkythälytin.
Muuten tuntuu että kaikki alkaa olla jo melko valmista pikkuisen tuloon.
Jännittää synnytys ja vauvan hoito vaikka onkin mun 3 raskaus .
Töissä en enää jaksa olla hetkeäkään, väsyttää ja asiakkaat ärsyttää ja 2 työkaveria ovat tosi inhottavia. Toivottavasti ei tarvitses nähdä niitä äippäloman jälkeen enää ikinä.

Ui, anoppi on menossa kotiin - täytyy mennä sanomaan sille heipat.
Onnea poksujille, tervetuloa kaikki uudet ja isot :hug: ja onnittelut kerttulille!!! :heart: :heart: :heart:
Dagger ja papu 26+2
 
Daggerin mainitsemasta kätkythälyristä tuli mieleen että onkohan se aika turha kapine kuitenkin. Nimittäin vaikka sinulla olisi tuo laite, joka mittaa vauvan liikkeitä/hengitystä, niin se ei kuitenkaan estä kätkytkuolemaa koska vaste elvytykseen on huono/olematon. Eli vaikka laite ilmoittaa, että lapsi on lakannut hengittämästä ja vanhemmat osaisivat oikeaoppisesti elvyttää (harvoin osaavat), niin ei se kuitenkaan lasta pelasta koska kätkytkuoleman syyt ovat tuntemattomia, kyse ei ole pelkästään siitä, että lapsi lakkaa hengittämästä vaan syyt voivat olla todella moninaisia, ja sellaisia joihin elvytys ei tehoa.

Mielipiteitä? Ja varmasti jos oma lapsi olisi menehtynyt tähän kätkytkuolemaan, olisin eri mieltä.
 
Sapfo
Koska meillä on yksi enkelivauva(en halua toista).
Tiedän oikein hyvin että se hälytin ei estä mitään mutta me saataisi mieheni kanssa paremmat yöunet . Esikoinen on kohta 6 mutta tämän ikävän tapahtuman jälkeen käyn useita kertoja illan ja yön aikana tarkistamassa onko hän kunnossa ja hengittääkö.
Ne jotka eivät ole kokeneet sitä mitä minä olen eivät välttämättä ymmärrä mua, mutta tämä kyseinen hälytin on mulle henkilökohtaisesti hyvin tärkeä.
Tukihenkilöni sanoi että niilläkin oli sellainen käytössä ja saivat sitten öisin nukuttuakin, koska ei tarvinnut olla kokoajan tarkistamassa hengittääkö pikkuinen vai ei.
 
Kummeista on ollut paljon juttua - me ollaan jo valittu kummit, mutta ongelmana oli meilläkin tuo että moni ystävistä ei kuulu kirkkoon, koska haluamme kuitenkin kastaa lapsemme. No toinen ongelma tuli sitten tietysti siitä, että kuulumme mieheni kanssa eri kirkkoihin - itse olen luterilainen ja koska hän kun on puoliksi ulkomaalainen niin kotimaansa tapaan kuuluu katoliseen kirkkoon. Yllätyksekseni Luterilainen kirkko on niuhompi ja haluaa kaksi luterilaista kummia - katolinen kirkko hyväksyy sylikummiksi katolilaisen ja toinen kummi on ok, kunhan on kristitty - eli meidän on lähes pakko valita tämä vaihtoehto - kummeiksi pyydetään meidän kummankin ainoat sisarukset, jotka täyttävät nämä määreet. Lisäksi olemme ajatelleet pyytää kirkkoon kuulumatonta ystäväpariskuntaamme lisäkummeiksi, jos vaan suostuvat - näin ollen pikkuisella tulisi olemaan aika mukavasti erilaiset kummit sekä kirkolliselta että siihen kuulumattomalta taholta. Vaan silti hieman epäilyttää...onko neljä kummia teistä liikaa?

Nimet on päätetty yhdessä mieheni kanssa jo joskus seurusteluaikoina ja yllätys kyllä ovat pysyneet samoina. Montako nimeä teidän lapsille annetaan? Sekä minulla että miehelläni on suvussa kulkevia nimiä ja olemme yrittäneet kunnioittaa tätäkin perinnettä - onneksi niistä löytyy riittävän kansainvälisiä versioita, kun on ulkomainen sukunimikin.

Ainiin - Haikaranpesään ilmoittauduttu ja päästy! :) Pakolliset valmennusajat on kuukauden päästä ja sitä ennen olemme menossa myös hypnosynnytyskurssille. Saa nähdä onko siitä jotain hyötyä tähän lisääntyvään synnytyspelkooni.

Itse kipua en pelkää eniten (vaikka sitäkin toki) vaan lähinnä sitä että vammautuu itse pysyvästi (pahat repeytymät tms.) tai että lapsi vammautuu pysyvästi synnytyksessä (CP). Lisäksi vaikka tämä on tietyllä tavalla kamalan itsekäs syy, tuntuu pelottavalta ajatus että 'paikat löystyy' synnytyksen takia - Mitä jos nyt kun tuntuu että vasta noin kolmikymppisenä olen alkanut pystyä nauttimaan seksistä se otetaankin minulta yhtäkkiä pois? Anteeksi tämä hieman kiusallinen aihe... :x

Vaivoja ei ole tullut entisten pikkuisten rinnalle lisää...Selkäkipuja tulee varsinkin lounaan jälkeen kun vatsa pingottuu riittävästi että ottaa ihan erilaisia istuma-asentoja töissä. Talvisaappaat joutuu mieheni laittamaan joka aamu jalkaani, itse niiden laittaminen saa aika nopeasti aamiaiset ylös vatsasta kun joutuu äheltämään niin kovasti. ;)

oikein hyvää loppuviikkoa kaikille - huomenna vaihtuu minulla taas viikko - apua, minne tääkin taas oikein hujahti?

 
Pähkynä - mun oma kokemukseni on että synnytyksen jälkeen seksi on paljon parempaa kuin ennen :p Ja tätä olen kuullut monilta. Jos löystymistä pelkää niin se on aika turha pelko. Toki sitä hieman varmaan löystyy (mies ei ole kyllä myöntänyt asiaa) mutta ei niin että haittaa seksiä. Eihän sitä alapäätä tuntitolkulla siellä venytetä ja paikat vetäytyy takaisin ajan kuluessa.
 
Seksi synnytyksen jälkeen Mä toivon kans, että paranee vaan. :D En ole koskaan saanut orgasmia pelkässä yhdynnässä, ehkä senkin aika joskus koittaa. Sori kamala paljastus. Toki tuo löystyminen on mietityttänyt itseänkin, täytyy sitten jumppailla alapäätä, jos sitä tuntuu.

Synnytyksessä pelottaa eniten se, että jos vauvalle tulee hapenpuute ja saa aivovaurion tms. :( Muutoin en oikein osaa pelätä synnytystä, koska ei ole hajuakaan, miten paljon se voi sattua ja muutenkin miltä tuntuu. Toivottavasti en ihan kokonaan repeä.

rv28+1
 
Seksistä synnytyksen jälkeen: Ollakseni ihan rehellinen, niin minulla kyllä paikat ovat jotenkin muuttuneet (löystyneet?) niin, että itse yhdyntä ei tunnu enää samalta kuin ennen. Mutta onneksi tuo yhdyntä on vain yksi osa-alue seksistä, eikä sekään missään tapauksessa huonolta tunnu nytkään! :)

Pähkynä mietti repeämien tulemista. Itselleni tuli 3.-4. asteen repeämät, mutta toivuin niistä täysin. Onneksi minut "paikattiin" ihan leikkaussalissa, sillä takuulla olisin katkera, jos minusta olisi tullut vaippahousu alle kolmekymppisenä... synnytyksestä olisikin pitkät pätkät tarinaa, mutta taidan säästä teitä nyt siltä kertomukselta. ;)

Dagger, :hug: Olet kokenut vaikeimman asian, joka kenekään vanhemman kohdalle voi sattua. Tämä sinun huhtivauvasi kulkee muuten samalla työnimellä, kuin meillä esikoinen aikanaan, Papu siis. :)
 
kiitokset kommenteista Sapfo, Empuuu ja Rosahdus :)

Kyllähan minä olen kovasti ajatellut että jumppaa sitten 'alapäänsä' kuntoon, jos jotain tapahtuu ja että nykyajan lääketiede löytää paljon keinoja korjata vaurioita. Ihmetyttää vaan eniten se, että jos naisen on tarkoituskin synnyttää luonnollisesti, niin miksi se on niin hemputin vaikeaa ja työlästä... nimimerkki 'olisinpa Koala...' :kieh:

No olenpas hieman ottanut jo etukäteen selvää noista 'kuntoutusvälineistä' ja tilasin jopa etukäteisharjoitteluun yhden laitteen, tiedä sitten siitä onko mitään hyötyä itse synnytystä ajatellen ja onkohan ihan hasardi ajatus lähteä venyttelemään paikkoja etukäteen... :$

Paljon myötätuntoa Daggerille :hug: oman lapsen kuolema on kamalinta mitä voin kuvitella ja vaatii taatusti paljon aikaa ja työtä että voi toipua siitä edes osittain...
 


Dagger mistä olet ostamassa sitä kätkythälytintä? Olen sitä paljon miettinyt. Mahdollisia ongelmia ja komplikaatioita on paljon sekä raskaudessa että lapsuudessa, joitakin niistä pelkää ja joitakin ei. Kätkytkuolemaa olen aina pelännyt, vaikka siihen henkilökohtaista syytä ei ole (olen tosiaan tavannut ihmisiä työni takia, joilla on se kokemus, mutta olen töissä moniin muihinkin vakvaiin sairauksiin ym törmännyt, kaikesta ei jää pelkoa). Luulen, että lapsemme nukkuivat osittain siksi suht huonosti, että kävin heidän ollessa vauvoja tarkistamassa henkittääkö ne, kokeilin kädellä rintakehän liikkumista. TOisaalta en ottanit pelkoni takia laste herämisiä kovin rankkoina - ajattelin aina, että on ihana, että kuitenkin herää. Olen myös miettinyt, että kovin moni ei kyseenalaista auton turvaistunita - ja enemmistä kyseenalaista nukkumisen aikaiset turvalaitteet, vaikka kätkytkuolemahan prosentuaalisesti ei kai ole sen harvinaisempi, kuin kolarissa loukkaantuminen pikkulapsilla. Mutta siitä en ole varma, miten hyvin se hälyttää, voiko siihen olla satavarma? Olen lukenut mainospuheita, mutta onko niistä kunnon tutkimuksia? Elvytyksestä mietin, että vaikka aina ei tehoa, mutta jos samantien suulta suulle hengittää ja ambulanssi tulee äkkiä ja intuboitaan ja annetaan tehohoitoa - onhan se mahdollisuus selvitä huomattavasti isompi kuin silloin, jos mitään ei huoma. Kuulemma elvytyksen teho ei ole paras, mutta päteekö se myös siinä tapauksessa, jos tilanne on huomattu samalla hetkellä, kun hengityskatkos tulee? Tämä on niin vaikeeta, en haluaisi antaa valtaa hysteerisyydelle, mutta toisaalta olen sitä mitleä, että turvallisuus on yksi vähäisistä asioista, josta ei voi maksa liikaa. Oikeastaan haluaisin kotiin sellaisen saturaatiomittarin, niin kuin sairaaloissa on käytössä, siihen uskoisin enemmän, jos se hälyttäisi esim. kun saturaatio alle 70%, jäisivät myös väärät hälytykset pois. Ja hetkellä haluaisin enemmän tutkittua tietoa markkinoilla olevista hälyttimistä. OSatko Dagger esim. antaa jotain linkkia?

Tulipas vakava teksita, oma mielialakin meni nollaan. :/

Mirabel 31+6
 

Yhteistyössä