***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Unohdin täysin, oikeastaan tulin kysymään Siru2006:lta, oletko saanut ne PingPongista tilamat tavarasi? En ole vieläkään päättänyt ja tilannut, aika menee, tarjous loppuu siellä tammikuun loppuun mennessä jne. En vaan saa aikaiseksi...
Miten nopea toimitus sieltä on?
 
Iltaa :wave:

Tänään oli neuvola. Nyt oli vaan reilu viikko väliä sen korkean verenpaineen takia. Nyt kaikki oli kuitenkin ok. Seuraavan kerran 11.2. Nyt siis on kahen viikon välein ja sitten sen synnytystapa-arvioinnin jälkeen viikon välein. Eli suurinpiirtein maaliskuun puolivälistä lähtien. Neuvolassa ei siis sitä kolmatta lääkäriä ole ellei sit tuolla Vammalassa ilmene jotain, ett tarttee sit käydä lekurilla vielä.

30+2 (29+0)

Hb - (125) Nyt ei siis otettu.
Pissa Puhdas
RR 136/74 (149/92)
Paino 81,2 (79,9) Voitteko kuvitella, terkka oikein kehu, ett hyvä kun paino nousee :D Ja olin niin valmis ottamaan saarnan vastaan :ashamed:
Sf 26 (25) Eli siellä keskikäyrän tuntumassa mennään edelleen.
Syke +140 (+135)
Liikkeet ++

Tuittu oli ilmeisesti nyt poikittain, koska tunnustelemalla ei ollu pää ja jalat ylhäällä eikä alhaalla.

Olikos muuta... Siinäpä kai ne tärkeimmät olikin. Pelkkää omaa napaa tällä kertaa ja tällä viikolla ollu :ashamed:

JääKyynel ja Tuittu 30+2
 
Nyt heti alkuun pakko hehkuttaa, että musta tuli eilen kolminkertainen kummitäti kun serkkuni synnytti pienen rinsessan! :heart: :heart: :heart:

Eilen en päässyt kirjotteleen kun mun kone sano sopimuksensa irti kun siel oli jotain viruksia. :kieh: Mut onneks on miehelläkin kone!

Nimistä vielä.. Millaisia nimiä teillä on mietittynä tai jo on olemassa olevilla lapsilla? Siis tarkoitan, et onko jotain perinteisiä vai jotain vähän erikoisempia? ((ei tarvi välttämättä nimiä kertoo ;) ))
Ite tykkään vähän erikoisemmista ja niin meidän pojalla onkin sellainen vähän erikoisempi nimi. Ei sellainen mikään ihan ihmeellisyys, mutta ei tuu kumminkaan koko ajan vastaan. Tälle seuraavalle tulee kans vähän harvinaisempi ja erikoisempi nimi.

Vauvan liikkeistä yöllä Tähän mennessä on ollut tosi hiljainen öisin, mutta viime yö.. huh huh.. Pikkunen tais olla koko yön hereillä! :LOL:

Meikkaamisesta Mä oon sellanen, etten suunnilleen voi viedä edes roskia ilman meikkiä.. :ashamed: Tyhmää, tiedän!
Mut kyllä mun mielestä raskaana oleva saa meikata ja käydä ulkona ihan yhtä lailla kun ennen raskauttakin! Raskaus ei ole sairaus!

Libero Mulla on nyt tuolla jo taas kolme pakettia vaippoja ja ajattelin sit tilata vielä sen kassin ja essun kun noi lakanat jo sain =)
Kannattaa muistaa ottaa talteen vaippapaketeista ne pupumerkit ja lähetellä niitä niin saa tilattua sit Liberolta vaatteita yms.. =)

Pinnasuojaa suosittelisin minäkin! Suojaa juurikin vauvaa pinnoilta yms, ja tekee vieläpä sängystä mukavan näköisen =) Joku kertoi että suojat ei estänyt tutteja tippumasta; ei meilläkään! :D
Joskus jossain ohjelmassa oli juttua pinnasuojista, et kuinka niiden tarvii olla tarpeeks hengittävät, ettei vauva voi tukehtua niihin jos sattuu nukkuun kasvot niissä kiinni..

Yeb Mä oon kuullut, että sellaisenkin pitäis päästä kummiks vaikka ei kirkkoon kuuluiskaan? Ja mielestäni mun kaverin veli on kans kummi vaikkei kuulu kirkkoon.

Poks Poks taas! :D
Viikot kuluu ihan sika nopeeta!


url=http://lilypie.com]
[/url]
 
Mirabel
Tukihenkilöni jolle kävi sama asia kun mulle :( suositteli kätkythälytintä tosi lämpimästi. Itse ajattelin tilata täältähttp:http://www.babysense.fi/ koska niillä on pisin takuu ja kerrotaan hiukan tarkemmin hälyttimestä.
 
Oon ruvennut miettimään noita vauvelin vaatteita että mitä mieltä olette, kannattaako ostaa 50 senttisiä vaatteita? Ja jos sanotte että kannattaa niin kuinka paljon..? Ensin ajattelin ettei osteta ollenkaan ellei sitten vauva ole tosiaan niin pieni että 56senttiset on tosi isoja mutta nyt olen alkanut miettimään pitäisikö sittenkin..


 
jastu Mä olen hankkinut vaan pari 50-senttistä bodya ja nekin on L&B:n, et vastaa kuulemma ainakin 56-senttistä. Eli kyl mä meinaan 56-senttisillä pärjätä ellei vauva sit satu olemaan pienikokoinen, silloin sit varmaan pitää ostaa vähän pieniä vaatteita lisää, mutta nyt en kyllä vielä ainakaan aio enempää hankkia.
 
tervehdys!

Tänään oli lääkäri neuvola ja kaikki vaikutti olevan ok paitsi veren paine koholla, sain mittarin kotiin ja illalla kun itse mittasin niin oli jo matalampi.
Tässä muita kuulumisia neuvolasta:

Pissa: puhdas
hb: 109 (viimekertainen, nyt ei katsottu)
RR: 136/88 (125/78)
paino: 83,8 (81,9) mulla noussu koko ajan vähän liikaaki :ashamed:
Sf: 26 (23) Keskikäyrällä
Syke: 140 (140)
Liikkeet: ++

Kohdunsuu oli kiinni mutta alkanut pehmenemään mikä kuulemma normaalia tässä vaiheessa uudelleen synnyttäjillä.
Edellinen neuvola oli viikoilla 26+1 ja nyt siis viikkoja 29+1 aikalailla kolmen viikonvälein olen käynyt neuvolassa jo useamman kerran syystä tai toisesta. Ens neuvolan jälkeen käynnit sitten tihenee niin että niitä tulee 2 viikonvälein =)

Ristiäisitä oli puhuttu, meillä todennäköisesti ristiäiset järjestetään kotona niin kuin viimeksikin. Nimen päättämisen kanssa vain voi tulla ongelmia nimittäin meillä miehen kanssa hyvin erilaiset mieltymykset nimiin.
Kummeja meillä taas on mistä valita, eriasia vain ketkä suostuu :)

Eipä sitten tämä kummosempia tällä kerralla, pitää lähteä suunnittelemaan nukkumista jonkun ajan päästä :wave:

Nekkunen 29+1
 
Moi!

Mä pääsen keskiviikkona synnytyssaliin tutustumaan ja puhumaan synnytyksestä ja pelosta kätilön kaa, ihan kahestaan :)

Lääkärikäynti
Kohdunkaula oli pidentynyt. Mulle määrättiin kerran illassa otettavaksi supistuksenestolääke. Ja tietty supistuksia on ollu käynnin jälkeen paljonkin.
Vauvat ovat 2000g ja 2200g :)
Uinti kiellettiin ja ei tarvitse liikkua jos sattuu :)

liikkeitä
Tänään tunsin A-vauvan potkut kädellä ekaa kertaa :heart:

Aamulla lähden Ruotsin matkalle muutamaksi päiväksi :)

Marylene ja kaks ikiliikkujaa 31+2
 
Piti tulla vaan lukaisemaan teidän jutut, mutta olipa kiva, kun oli oikein "nimellä" kysytty jotain :D Eli Mirabel En ole vielä saanut niitä tavaroita, alunperin tuli viesti, että vkolla 4 lähtevät sieltä ja nyt oli tullut viesti, että ilm. lähteneet. Kaveri tilasi sieltä syksyllä ja kesti tosi pitkään, kun ensin tuli kärryihin väärä kantokoppa, olisiko jotain 12 vkoa mennyt :eek: Toivon vaan, että tulee ennen sitä Luoston matkaa, ja siihen on onneksi vielä aikaa. Siksi oikeastaan tilattiinkin jo silloin, muuten olisin varmaan vielä pitkittänyt tilausta. Toivottavasti on sitten sellaiset, kuin haluttiinkin, ettei tarvi palauttaa tmv.

Katyana onnea uuden kummilapsen syntymän johdosta :heart:

Nimiasiaa meillä aika perinteiset nimet ja sellaista varmasti kolmosellekin ajatellaan... ehkä, jos nyt johonkin yksimielisyyteen päästään :D

Marylene kiva, että pääset synnytyssaliin tutustumaan ja juttelemaan kätilön kanssa! Hyvää Ruotsin matkaa, jos vielä ehdit lukemaan ennen lähtöä!

Dagger :hug: rankinta maailmassa on teidän kokema asia :'(

Kätkythälyttimistä ei ole kokemusta. Mulla kanssa sama kuin Mirabelilla, että olen ollut tyytyväinen vauvan yösyömisiin. Vauvan nukkuminen samassa huoneessa vanhempien kanssa voi tutkimusten vähentää kätkytkuolemariskiä, koska vauva nukkuu äidin kanssa "samassa rytmissä", eli on välillä kevyemmässä unessa ja välillä syvemmässä unessa. Näin vauva herääkin usein juuri kun äitikin on kevyemmän unen vaiheessa. Yksinään nukkuva vauva taas voi herkemmin nukkua liian syvää unta, mikä voi altistaa kätkytkuolemalle. Vakava aihe on kyllä, eikä oikein haluaisi edes ajatella sitä.

Seksi synn. jälkeen täälläkin on parantunut vaan, eikä ole mieskään koskaan valittanut =) Synnytyksessä tulleita repeämiä voidaan nykyään korjata hyvin, jollei heti synn. jälkeen, niin sitten myöhemmin, jos vaivoja ilmenee. Synnytyksen suhteen mun pelko on sektioon joutuminen, mutta jos vauvalla on hätä tai jos ei vaan synny alakautta, niin tietysti sitten se tehdään. Toivon, että olis samaa kokoluokkaa kuin sisaruksensa, niin olis hyvät edellytykset alatiesynnytykselle.

Nyt unten maille, huomenna aamuvuoroon mentävä. Kovin jää lyhyeksi yöunet ilta- ja aamuvuoron välissä, onneksi meillä ei usein tätä yhdistelmää ole. Ja kohtapa on piiiitkä tauko :D

siru 27+6 (jee, kohta vaihtuu jo viikkoon 28 :heart: )
 
Mirabel hyvää matkaa! Sulla on vauvat jo todella hyvän kokoisia.

Pienet vauvanvaatteet - itse en ole koskaan hankkinut noita 50cm mutta meillä ei ole ollut tarvettakaan kun tytöt on olleet 54cm ja 52cm.

Poksuttaa kovasti =)

 
50cm vaatteet meillä oli laitokselta tullessa Lindexin 50cm body, mutta vaihdettiin kyllä se heti kun kotiin päästiin. Oli liian lyhyet hihat, muuten olis mennytkin vaikka tyttö oli sen 56cm pitkä. Tutan 50cm puolipotkarit (ja Lindexin 50cm velourhousut) meni meillä kyllä pidempään, oisko ollut sen 2-3kk. Mua ei ainakaan haittannut että ostettiin yksi vaatekerta tota 50:stä, ei siinä konkurssiin mene jos ne eivät mahdukkaan B) .

Marylene hyvänkokoisia alkaa vauvelit jo olemaan =) . Osa yksisikiöisistäkin painaa tuon reilu 2kg syntyessään, joten hienosti on vauvat kasvaneet.

Liberon pupumerkeistä siis onko niitä niissä uusissakin pakkauksissa? Mä en ainakaan ole löytänyt :eek:

Liikkeisiin en öisin kyllä heräile, supistuksiin kylläkin ainakin kerran yössä. Viime yönä oli kyllä niin napakka supistus että piti kyllä vähän puhallella. Mutta oli siis vain tuo yksi. Päivisin tuntuu liikkuvan nykyään huomattavasti enemmän kuin aiemmin, on mammalla töissäkin jotain iloa =)

Eilen söin pitkästä aikaa vähän herkkuja (3 tosi pientä piirakan/kakun palaa) ja viinirypäleitä niin eiköhän heti ollut tämän aamun sokerit koholla. Tosin, mun piti illalla vielä syödä jotain noiden viinirypäleiden lisäksi mutta nukahdin sohvalle |O . Kai se pitää vain uskoa että pienikin lipsuminen nostaa mulla sokerit ylös, tai ainakin syödä herkut/hedelmät ruuan yhteydessä. Vajaan 2 viikon päästä on siis aika äippäpolille näiden sokeriasioiden tiimoilta. Kai ne ois antanut ajan aikaisemmin jos mun arvot ois olleet kunnolla pielessä ja insuliineja harkittais? :whistle:

Poppeliini ja poju 28+1 (viimeinen kolmannes alkoi eilen =) )
 
Poppeliini Miten pitkät vanhemmat saa 56cm pitkiä lapsia? B) Sapfon 52 ja 54 tyttöset kuulostaan kanssa hurjan pitkiltä. Mä ja mun sisarukset ollaan oltu 48-50cm pitkiä syntyessään, miehestä en tiedä, mutta jotenkin en usko että tulee paljon yli 50cm pitkä vauva. Itselläni ei tosiaan ole pituutta nytkään kuin 158cm, mies on jotain 183cm.
 
Poppeliini Liberon pupumerkit vaihtuu tai on jo vaihtunut libero clubi koodiin mikä löytyy sitten paketin sisältä. Aikalailla siinä yläreunassa.
Niissa paketeissa missä on vielä pupumerkkejä saattaa löytyä myös tuo koodi = kaksinkertaiset pisteet ;)

jastu Kannattaa käydä liittymässä libero clubiin http://www.liberovaipat.fi/ sieltä tulee jo nyt sähköpostia tasaisin välein ja aina on joukko kysymyksiä joihin vastaamalla saa pisteitä. Pisteillä voi ostaa sitten kaikkea kivaa kerhon kaupasta.

Pienet vaatteet Meillä ei ole yhtään 50cm vaatteita, ja vain yksi starttipaketti 56cm vaatteita, olisikohan ollut se elloksen starttipaketti. Niillä on pärjätty näiden kolmen kanssa ihan hyvin.

Nimistä Tytöillä on vähän uudemmat nimet, kaippa joku niitä muotinimiksikin sanoisi ja pojalla perinteinen vanhempi nimi. Tulevalle pojalle myöskin annetaan perinteinen nimi joten sarja pysyy tasaisena.
Tytöillä on kaksi vokaalia nimen keskellä ja pojilla kaksi konsonanttia, tämä tosin oli aikalailla tiedostamatonta kolmen ekan kohdalla mutta silti päätin että tätä "perinnettä" neljännenkin kohdalla jatketaan.

Ristiäiset Kuulutaan molemmat kirkkoon, joten neljäskin kastetaan. Paikka on vaan vielä mietinnän alla. Esikoinen kastettiin miehen vanhempien kotona, ja muut mun vanhempien kotona. Pappi on sama joka on meidät myös vihkinyt.
Periaatteessa, haluaisi jatkaa sitäkin perinnettä toisaalta kun nyt on omakotitalo niin voisi myös kotona pitää.
Toisaalta tänne ei mahdu sitä vierasmäärää mitä on edellisten ristiäisissä ollut.
Meillä on siis perinteenä pitää kohtalaisen suuria ristiäisiä. Normaalia on n.20-30 henkilöä.

Tänään taas poksutaan :heart:
Miten se aika hurahtaakaan vielä 62päivää laskettuun. Alkaa jostain syystä pieni paniikki iskemään en ymmärrä.

Eilen tuli herkuteltua 30cm subilla, karkeilla ja lopuksi vielä porkkanaleivos. Ei ihme että oli vähän huono-olo sen jälkeen.
Saatiin päätökseen (tai mies sai) isänsä talon myynnin. Nyt vaan jännitetään seuraavat 2v ilmeneekö mitään mistä ostaja voisi vaatia hinnan alennusta tai kaupanpurkua.
Sinne kyllä tehtiin kosteustarkastus ja sopimuksessa on aika tarkkaan selvitetty kaikki korjattavat kohdat joten ainakaan niistä ei pitäisi tulla mitään sanomista.
Mutta saattaahan niitä yllätyksiä aina tulla.

Lapset lähti myös mummilaan. Esikoinen halusi soittaa paapalle keskiviikkona ja ensimmäinen mitä sai suustaan oli "koska me voidaan tulla sinne, tämän yönkö jälkeen"
Eihän paappa siihen voinut muuta sanoa kuin että tulkaa vaan. Lähtivät sitten torstai aamusta (klo7:15) ajelemaan eepeelle päin. Yllättävän helposti kaikki kolme heräsi aamulla klo6 kun oli jotain hyvin mielenkiintoista tiedossa.

Itsellä eilinen päivä meni lekotellessa, mutta kaippa tänään pitäisi vähän siivotakin ja olla ahkera. Kunhan vähän koneella sitten pari ohjelmaa boxilta ja sitten vaikka lounaan jälkeen täys tohina päälle.

Harkkasupistuksia tulee silloin tällöin, poitsu kääntyilee ahkerasti masussa. Eilen illallakin liikkeitä tuntui ihan alhaalla ja toisaalta peppu tuntui jossain navankohdalla vasemmalla kun esim neuvolassa oli lähes kylkiluissa kiinni oikealla.
Tilaa siis tuntuu olevan ihan ruhtinaalisesti.

Testiä taas jos onnistuisi noiden kuvien lisääminen. Aijaa kun tökkii niin uusi palvelu, jota en ole aikaisemmin käyttänyt..


29+0


31+0

KiiajaVille




 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Poppeliini Miten pitkät vanhemmat saa 56cm pitkiä lapsia? B) Sapfon 52 ja 54 tyttöset kuulostaan kanssa hurjan pitkiltä. Mä ja mun sisarukset ollaan oltu 48-50cm pitkiä syntyessään, miehestä en tiedä, mutta jotenkin en usko että tulee paljon yli 50cm pitkä vauva. Itselläni ei tosiaan ole pituutta nytkään kuin 158cm, mies on jotain 183cm.
Itse olen 158cm ja mies 174cm
Esikoinen oli 48,5cm
Kakkonen 52,5cm
Kolmonen 52cm

Mä olen ollut itse 52cm ja mies jotain 48cm syntyessään. Kakkonen tuntui jättiläiseltä suurinpiirtein kun syntyi
:D
 
Empuuu itse olen 168cm ja mies 183cm, eli ei me nyt niin pitkiä olla =) . Uskon että yliaikaisuudella oli oma vaikutuksensa, kun syntyi siis rv 42+2.

KiiajaVille noi uudet club-koodit oon ottanut kyllä talteen. Ajattelin vain että onko niissä vielä erikseen niitä pupu-merkkejäkin. Mutta hyvä tietää ettei oo mennyt ohi =)

Päätin aamulla käydä suihkussa ja vähän surffailla netissä, niin johan oli vs laskenut normialuelle :whistle: .
 
hyvää kirpsakkaa pakkasaamua täältä pohjanmaalta!
mittari näyttää -24,4c.

ristiäiset pidetään kotona kun nyt mahdutaan tänne :) muut lapset kastettu mummuloissa.
Nimestä on käyty väännöstä mutta luulen että se muuttuu vielä monta kertaa..edelliset nimet on keksitty tosi "helposti" niin nyt sitte väännetään ja kunnolla :D
lapsilla on melko tavalliset nimet.

50cm vaatteita meillä ei muistaakseni oo ollenkaan. 56cm menee niin vähän aikaa hirvitys sentään.

sokerimittaus mä oon nyt tän vkon mittaillu sokereita ja eilen vielä iltapalatkin mittailin ja kaikki arvot olleet hyviä. oon tosi tyytyväinen vaikka oon syöny vähän miten sattuu :ashamed: vielä ensi viikko ja sitten tiistaina 9.2. olis tuomiopäivä miten jatketaan :)mutta hyvillä mielin siis mennään :)

Väsymystä on koko ajan. tuntuu et kun sänkyyn kallistuu niin nukahtaa samantien. ja ei oikein saa inspsistä mistään. sentään oon saanu leivottua kinkkupiirakkaa pakkaseenkin asti ja sämpylöitä.

nyt taidan keksiä jotain puuhaa ennekuin lähden hakemaan pikkulikkaa kerhosta.

nasum ja napero 27+5 :heart:
 
Poppeliini Ok, no sitten. :)

On vähän alkanut mietityttämään sekin, että paljonko vauvalla on painoa syntyessään. Oon varmaan kamala, mutta en haluaisi kovin isoa vauvaa, ja minusta iso on yli 4kg. :ashamed: Ite oon ollut pulskin sisaruksistani, 3,7kg. Vaikka näin sanon, niin tietty otamme rakkaudella vastaa vauvan, oli mitat mitkä hyvänsä. Älkää pitäkö ihan hirviönä. :)

Nimistä vielä. Se nimi, mikä meillä oli työtölle valmiina, niin etunimi on erittäin yleinen ja perinteinen, toinen nimi sitten harvinaisempi. Toivottavasti saadaan joskus tyttökin, niin ei mene hyvä nimi hukkaan. ;) Pojan nimeen tulee myös todennäköisesti ei-niin-yleinen ja yleinen nimi, saa nähdä mihin miehen kanssa päädymme. Hänen makunsa on vähän perinteisempi, vaikkakin todella nirso. Minä haluaisin hieman harvinaisemman nimen, niistä ei mikään kelpaa miehelle. En kyllä tarkoituksellisesti erikoisuuteen pyri nimen kanssa. Kahta nimeä ollaan ajateltu sukunimen eteen. Sukunimi tulee mieheltä, ei olla naimisissa.

rv28+2
 
Nyt tulee sairaskertomusta ja ihan vaan omaa napaa:
Tarina alkaa maanantaista.herätessä jo tunsin,että ompas jotenkin hutera olo,no,hutera olo jatkui koko päivän lievällä huimauksella ja kehnolla ololla,no,en siitä vielä kovin säikähtänyt,ajattelin että eiköhän tämä tästä ohi mene...No,sitten maanantain ja tiistain välisenä yönä heräsin ja kun en saanut unta,nousin syömään.En siinä montaa palaa leivästä kerennyt ottaa,kun tuli kiire vessaan oksulle.Se yö sitten kuluikin välillä maaten,välillä vessan pönttöä halaillen :x aamulla olo jatkui samanlaisena,kova huimaus ja pahoinvointi kun ylös sängystä yritin.No aamulla mies soitti mun puolesta lääkäriin(itse en kyennyt silmää raottaan)ja sain ajan iltapäivälle.No,jotenkin itseni sinne lääkäriin sain kammettua ja sielläkin lavuaarin yrjösin... kaikki testit ok,mutta pienen masuasukin takia lääkäri päätti etten kotiin pääsee,vaan vietän yön siellä terveeyskeskuksen vuodeosastolla.No,tipassa maksain sen yön.Seuraavana päivänä olo edelleen heikko ja hutera,ja oksensin edelleen,eli ei toiveita kotiin pääsystä :( Kaksi yötä siellä tuli vietettyä ja eilen sitten lopulta pääsin kotiin,vaikka olo oli (ja on edelleen) kaikkea muuta kuin terve.Verenpaine välillä ilmeisesti aika alhainen,mutta muuten kaikki testit siis olleet ok.Tänään vielä kiikutin aamulla pissatestin labraan ja siitä juuri äsken lääkärin kanssa puehlimessa keskustelin ja pissa oli puhdas.Autolla vein sen näytteen ja totesin ettei minusta ole kyllä auton rattiin tämän huimauksen kanssa,ihan itseä pelotti,vaikka matkaa ei tosiaan ollut paljon ja kaksi autoa tuli vain matkalla vastaan.... Edelleenkään en tiedä mikä minua vaivaa,raju oksennustauti ilmeisesti,mutta tätä huimausta en ymmärrä :eek: no,katselen tämän viikonlopun yli ja kai se on hakeuduttava uudestaan lääkäriin maanantaina jos tämä ei tästä hellitä.Huh,onpahan ollut rankka viikko.
 
POKS 27+0! :heart:

Ja koko ajan jännittää enemmän et miten synnytys menee jne. Ajattelin kyl seuraavan kerran lääkärissä puhua siitä että synnytys mietityttää et miten selviää jne. Oikea jalka on edelleen vähän huono kun iskias ei varmaankaan koskaan täysin parane siitä tai luulen et se on kroonistunut. Ehkä se ei kuitenkaan vaikuta synnytyksessä, luulisin..

Kuinka teillä muilla et jännittääkö/kauhistuttaako enemmän alateitse synnytys vai sektio?
Ite oon ajattelut että toisaalta suunniteltu sektio ei ehkä olis niin "kamala" kuin hätäsektio. Mutta eiköhän se synnytys sit toisaalta mene niin kuin sen on tarkoitus mennä. Ehkä sen koen pelottavimpana, kun ei ole synnyttänyt aikasemmin niin ei ole mitään kokemusta.

Mäkin oon lyhyt, 155 cm. Toivottavasti vaavista ei tulisi kovin iso :x

Ristiäiset: haluaisin pitää ne kotona, mutta toisalta meillä on pienehkö asunto ja vieraita varmaan tulisin noin 15. Mutta pitää vielä miettiä miten tekee.

Nimet: meillä on tytölle pari nimeä mietittynä ja pojalle yksi nimi. Pojan nimi on aika yleinen, mutta toinen tytön nimistä on melko harvinainen. Me ollaan naimisissa, mulla on käytössä kyl oma sukunimi, lapselle tulee luultavasti isän sukunimi. Jotenkin en ite ainakaan vielä koe sitä haittaavana vaikka kaikilla ei oliskaan samaa sukunimeä.

Seksistä: En oo juuri miettiny et miten käy synnytyksen jälkeen. Oon kyl sanonut miehelle että saatan sit löystyä synnytyksen jälkeen et paras tottua sitte siihen. :) vaikka oon kyl aikasemminkin kuullu et seksi paranis entisestään monilla synnytyksen jälkeen.
 
Hemmi, pikaista paranemista! Toivottavasti kyseessä on "vain" oksennustauti, vaikka onkin taudista viheliäisimpiä ja hyvä, että masuasukilla on kaikki hyvin.

Nimistä vielä. Meillä pojalla on hyvin yleinen, uusi etunimi, mutta se vain sattui miellyttämään meitä vanhempia. Ja toisena nimenä vieläkin yleisempi nimi Juhani "perintönä" isältään ja ukiltaan. Tälle syntyvälle vauvalle tulee sitten harvinaisempi nimi, joka on annettu 433 tytölle. Ja toinen nimi hänelle tulee yleisempi, vanha nimi.

Vaatteista. 52 cm vaatteita meillä on esikoisen jäljilta ihan vain muutama kappale ja ne saavat riittää. 56 cm vaatteita löytyy vähän laajempi valikoima, mutta en taida uutena ostaa niitäkään, vaan alan tehdä "tyttöhankintoja" vasta koosta 62 alkaen.

Että voi ihminen olla iloinen siitä, että on perjantai! :) Vielä muutama tunti töitä ja viikonlopun viettoon...

Rosahdus ja Myyrä 30+1
 
Hemmi: Toivottavasti sulla alkaa olla ees vähän parempi olo :hug: Huimaus on inhottavaa. Mulla oli toissa vuoden joulukuussa asentohuimausta. Päätä kääntäessä alkoi huone pyörimään.. Toivottavasti asia selviää ja se on ohimenevää!
 

Yhteistyössä