***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Kiiajaville Kiva kun joku vähän auttaa tietämätöntä :) Hirveän vaikea itse miettiä kuinka kannattaisi ostaa kun ei ole mitään hajua kuinka nopsaan se pienen paino todella sitten nousee..
Ehkä ostamme sitten tosiaan noin kun sanoit. No ei toi kakkos kokokaan sitten kauaa mene :O :D

Katyana Hah juu niinhän toki voisin! :D

Nimistä Meillä on suunnilleen joo nimi päätetty tytölle sekä pojalle.. tytölle ainakin tosin vain etunimi ja pojallekin hiukan hakee.. mutta suurinpiirtein tiedossa on juu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
Vauvavakuutuksesta, Eipä niissä hirveästi vaikuta olevan eroja. kaikki päättyy kun tulee tiettyyn ikään :( olis sellanen kiva mitä voi jatkaa sitten aikuis iälläkin.
Joku muukin josiitä mainitsi, että Pohjantähdellä jatkuu sama vakuutus johonkin 65v ikään asti! Meillä juuri tämän vauvavakuutuksen myötä vaihtui koko vakuutusyhtiö, ei toki pelkästään sen jatkuvuuden takia, mutta muutenkin saimme mielestämme hyvän ja kattavan tarjouksen.

Kastemekon ompelin esikoiselle, eli samassa kastetaan tämäkin. Ja kastetaan kirkossa, koska sitten saa kirkon kerhotilassa tarjottua ruuan ja kahvit. Meillä lähisukuakin kohtalaisen paljon, ei mahtuisi hyvin kotiin ja kaikki niin pitkästä matkasta, että tarjotaan varmaankin taas lämmin ruoka. En siis ole koko homma vielä ajatellut, mutta 2 kertaa on samalla kaavalla mennyt, kai se nytkin niin menee. Ollaan koettu se kirkossa ruokailu mukavaksi, siellä on astioita riittävästi ja teollinen astianpesukone jne, kotona olisi paljon hankalmpaa. Lämmin ruoka tilataan jostain valmiina, en halua, että skulaiset ristiäisten jälkeen joutuvat menemään kotimatkalla huoltoasemalle syömään.

Mirabel 31+4
 
http://www.pippilotta.se/

Jos ruotsinkieli taipuu niin nyt olisi tuolla kesävaatteista 50% alennus. Itse en ole vielä koskaan tuolta mitään tilannut eikä se ruotsikaan ihan ongelmitta suju.

Ainakin vanhemmille lapsille esim fleecevuorelliset sadeasut on kyllä aika järkevä ostos.
 
Pikaisesti nyt..
KiiajaVille hienoa että MVV on päässyt kotiin ja pieni pois hengityskoneesta :D pienillä askelilla eteenpäin.. Ja sitten bisnespuoli eli raha-asia hoidettu ja nyt vaan odottelen postia :whistle:

MaMa ja väkkärä 28+6 :heart:
 
MVV Kiva kuulla, että editystä on tapahtunut jo näin pian :)

Nimet Tytölle on nimi päätettynä, mutta pojan nimestä väännetään kättä, molemmilla omat ehdotukset, joista kumpikaan ei suostu antaa periksi, eli meillä vietetään ristiäisiä joskus juhannuksen jälkeen, kun aika selvä poika tuo ultrassa oli :LOL:

Risitäiset Noin niinku vakavissaan sitten :) Pojan ristiäiset pidettiin mun vanhempien luona kun asuttiin vielä silloin kerrostalo kaksiossa. Nytkin kastetaan varmaankin kotona, mutta meidän kotona vai sitten vanhempien luona niin täytyy kattoa myöhemmin. Kummeísta ollaan puhuttu ja ne ei varmaan tuota ongelmaa :)

hilipatuinen
 
olipas kivat lakanat sillä liberokeräyksellä :) mulla onkin jo 2 koodia valmiina :p ja heti kävin syöttämässä sinne alkupisteet ja nyt oottelen et tarvis lisää vaippoja :)
Miehen kans juteltiin tuossa just et hurjaa miten aika juoksee ja pian on jo helmikuu :eek: pitänee hiukan ostella pikkusellekin jemmaan vaippoja jos hyvä ale sattuu kohdalle.

tympäsee nyt ihan toden teolla nuo appivanhemmat :/
kävivät tuossa just pistääntymässä kun toivat yökyläläisen kotiin. noh, tottakai meillä sitten taas oli kylmä sisällä |O niitten mukaan meil on aina kylmä ja kalseaa...plaah...
mulla menee niin fiilis tosta jatkuvasti neuvomisesta ja ohjailemisesta et metrin pitunen eläin on pian otassa :headwall: :headwall: :headwall:

muutenkin nyt on jotenkin masennusfiilis
:| tympäsee tympäsee niin kovasti :headwall:

pöh, meen laittaa takkaan tulet ...
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok.
Sokerirasituksen tulokset olivat olleet: paasto 4,2, 1h 9,8 ja 2h 6,4. Tuo 1h arvo oli aika lähellä rajaa (10,0), mutta ei kuitenkaan mennyt yli.
Verenpaine: 114/71
Hemoglobiini: 115
Painonnousu: 241g / vk (rv8 neuvolakäynnistä yht. 8kg)
Sf-mitta: 30, eli yläkäyrän yläpuolella mennään.. :whistle:
Turvotus: +- (hieman siis on)
Sikiö raivotarjonnassa jalat oikealle päin.

Kaikki siis valtakunnassa hyvin ja seuraava neuvolakäynti onkin tasan 4vk päästä. Sitten tihennetään käyntejä. Toki jos jotain on, niin otetaan käynti jo aikaisemmin. Pelkopolille lähti nyt lähete ja samoin piti palauttaa sairaalan esitietolomake, johon piti laittaa ne hätäkastenimet. Ei ollut helppoa ei..

Piipa rv 29+1

 
Heipparallaa!

Paniikki meinas iskee aamulla ko kone ei menny nettiin sitten millään. Eikä toimi vieläkään, piti tulla porukoilla käymään koneella et pääsee nettiin. =)
Ai mullako vierotusoireita???

jastu se pinnasängyn pehmuste on sitä varten et vauva ei pääse tunkeen itteensä pinnojen väliin, eikä kolautteleen itteensä pinnoihin. Sekä luohan se vauvalle turvaakin kun on siellä vähän "piilossa". Kyllä varmaan sitä ilmankin pärjää, mutta mä olen kokenu sen aina hyväksi.

Täällä on ainakin nyt ollut paineet suht hyvänä, eikä niinkään ole heitelleet. Viikonloppunahan sitä vaihtelua oli aika paljonkin...
Nukkuminen voi tehdä osakseen sen, että paineet nousee, koska ei saa vaan nukuttua. Lonkat ja selkä poksuu ja joka yö herään siinä neljän aikoihin vessaan, enkä sen jälkeen juurikaan enää nuku...

Mut nyt täytyy mennä kahvitteleen ja lukeen viimeset jutut ja sit kotiin. :D
Jaksuja kaikille!!!!

buam 26+6
 
manteli Kiva kuulla että siellä ollaan oltu tyytyväisiä Emmaljungiin. :) Meidänkin oli tarkoitus ottaa Sport-runko, mutta sitten siinä ostotilanteessa päädyttiin kuitenkin noihin Crypto-runkoisiin.

Nimiasiaa Meillä on toisaalta jonkinmoiset nimet keksitty, mutta varmasti lopullinen päätös tulee sitten kun näkee millainen tyyppi sieltä tulee.

Mä en osaa/jaksa/ehdi kommentoida nyt tämän enempää. Silmiä painaa taas melkolailla.

On vaan aika raskaan oloinen viikko kun yritän parhaani mukaan opettaa sijaiselleni töitä. Näköjään tuo opettaminen vie minusta kaikki mehut. Tuntuu taas että jalkoja ja käsiä särkee enemmän kuin aikoihin. :( Ei taida enää tuo istuminen vaan oikein sopia kropalle. :(

Nyt lepäilyä ja jos vaikka pesulle jaksaisi mennä.

- Hapsiainen ja Herne 30+6
 
jastu meillä oli pinnasängyn pehmuste niin kauan käytössä kun tyttö nukkui pinneksissä eli viime jouluun asti (ikää noin 1v10kk). Mun mielestä lapsi pääsee rauhoittumaan sängyssä paremmin kun ei niin helposti näe joka puolelle. Ja tosiaan ei kolhi itseään. Voin laittaa kuvan, miten siellä sängyssä joskus nukutaan :D



Liberokeräyksestä itsellä oli 4 koodia jo jemmassa ennen kuin edes keräys alkoi. Heti piti käydä ostamassa 2 pakettia vaippoja niin sain laittaa tilauksen menemään. Oon kans miettinyt et jos ostais noita pienempiä vaippoja jo, niin sai esikolle kans sen esiliinan ja kassin. Tuo Aappa-lakana on kyllä ihan kiva ja finlayssonin lakanat menee hyvin äp-pakkauksen peittoon. Saapahan poika ihan omat lakanat =)

KiiajaVille hienoa että mvv:n paineet laskeneet ja pikkuinen voi paremmin =)

Itse vein tänään ne mun sokeriseurannan tulokset äippäpolille töiden jälkeen. Siellähän oli aika monta arvoa jotka meni vähän niiden rajojen yli. Tosin ne oli melkein kaikki ihan siellä seurantaviikon alussa, eilen ja tänään oli kaikki arvot vihdoinkin loistavia tiukennetun ruokavalion ansiosta. Näyttäis vähän siltä etten voi enää aamuisin syödä maustamatonta jogurtti+marjoja, ne saa sokerit nykyisin kohoamaan liikaa. Pitää siis pysyä ruisleipälinjalla ja juoda vaikka sitten sokeritonta mehukeittoa. Nyt jo haaveilen siitä Taysin synnärillä olevasta jääkaapista mistä saa käydä hakemassa itse välipalaa. Ne tavalliset jogurtit maistuu niin hyvältä synnytyksen jälkeen :D Ja varsinkin nyt kun ei edes rasvatonta voi syödä normaalisti!

Poppeliini ja poju 27+5
 
Jaksamista kaikille väsyneille ja kolotuksista kärsiville! :hug:

Mukava kuulla, että MVV ja pikkuinen tyttö voivat hyvin!

Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Pikkuinen oli jo ylittänyt kilon rajapyykin (1113g) ja muutenkin kasvanut hyvin. Syke 150. Sukupuoli pysyi edelleen arvoituksena, mutta itse alan epäillä tyttöä. Luulisi niiden killuttimien näkyvän jos sellaiset on vaikka jalat ristissä olisikin. Poikittain pikkuinen on viihtynyt useamman päivän ja potkut ja nyrkit huitovat kovasti tuonne alakerran suuntaan. Tuntuu melko epämiellyttävältä ja pidättämisvaikeuksia alkaa olla melkoisesti kun kunnon sarjatulta tulee rakon suuntaan... :whistle: Kohdunkaulan tilannetta ei katsottu. Ensiviikolla on neuvola, jossa sitten minua mittaillaan ja punnitaan. Mielenkiinnolla odotan mitä vaaka sanoo. Oma on rikki, joten minulla ei ole mitään käsitystä miten hurjia lukuja kohtaan kun seuraavan kerran vaa'alle astun.

Nimi on hakusessa ja ensiviikoksi pitäisi päättää hätäkastenimet (esitietolomake synnärille pitäisi palauttaa). Esikoisen kohdalla mietimme nimet hätäkastetta varten sillä ajatuksella, että ellei todella painavaa syytä tule, nimeksi tulee se mitä lappuun on kirjoitettu riippumatta siitä koska kastetaan(laitoimme kaikki nimet). Samalla periaatteella ollaan nytkin liikkeellä.

Donu ja Pikkuinen 28+0
 
Kiitos vakuutus kokemuksista. Noo mun mielestä sen pitäs kestää vanhuuteen asti :D jos muksulla on jotain vikaa niin ei se saa sit enää uutta ;) Niin olis kätevää jos se säilyis. Pohjolasta katoin et se muutuu tapaturmavakuutukseksi tai jotain sellasta kun täyttää 20. Noo huomenna tarviilaittaa hakemukset.

Nimistä, täällä on jokunen tiedossa j tyylikumminkin. Katsotaan sitten miltä vauva näyttää et minkä nimen saa.

Jaahas pitänee mennä nukkumaan kun reissuun pitäs huomenna lähteä.

Unico ja Toukka 26+4

 
jastu tosiaan tuo pinnasängyn reunasuojus on tosi kätevä käytössä. Ihan pienetkin vauvat tahtovat "vaeltaa" nukkuessaan ja helposti tulee painaumia niistä sängyn pinnoista jos sitä reunasuojaa ei ole. Isommalla vauvalla se toimii hyvin esteenä ettei tutit pääse putoamaan sängystä helpottaa kummasti tutin etsimistä pimeässä yöaikaan :whistle:
Nimi ei olla mietitty nimeä tulokkaalle vaikka meillä vahva veikkaus sukupuolesta onkin. Onhan se mukava nähdä minkä "nimen näköinen" vauva on ennenkuin alkaa enemmälti asiaa miettiä.

(.) Käytiin tänään katsomassa niitä asuntoja (3kpl) ja yksi niistä miellytti kovasti eli taitaa meillä muutto olla edessä maaliskuun alussa :D Muuttomatkaa kertyy 160km suuntaansa eli ihan mukava urakka on edessä joka pitäisi aloittaa muuttoauton etsimisellä... Varmasti kantamiset jää vähemmälle omalta osalta, mutta tuo tavaroiden pakkaaminen on minun tehtävä. Täytyy toivoa että masukki jaksaa yksiössään viihtyä eikä mitään ylimääräistä kremppaa ilmene, muuten voipi homma mennä ketuilleen oikein kunnolla. Liekö vatsatautia tulossa (kahdella nuorimmalla ollut löysä vatsa pari päivää) kun asunnon katselu reissun jälkeen iski hirveä pahoinvointi :x Piti käydä oksentamassa pariin otteeseen ja sekös sai sitten alavatsalle mojovat kivut aikaiseksi. Onneksi parin tunnin unet sai olon kohenemaan ja kivut väistymään. Muutaman voileipäkeksinkin sain jopa syötyä. Toivottavasti oli joku ohimenevä juttu.. Tai sitten tuokin oli noita rautalääkityksen aikaansaamia ihanuuksia sillä vatsakipuja ja huonoa oloa on riittänyt obsidanin aloituksesta lähtien |O Enkä tietystikään ehtinyt tuolla reissulla käydä apteekissa katsomassa vaihtoehtoista valmistetta kun piti kiirehtiä kotiin ennenkuin kaksoset tulivat koulusta..

Kohta taas poksuu viikotkin :D

MaMa ja väkkärä 28+6 :heart:
 
Unico Pohjolassa on muuttunut tuo kuulemma vuodenvaihteessa, eli nykyään se muuttuu tapaturmavakuutukseksi, kun täyttää 65.

Täällä kanssa alkanut univaikeudet :/ Vaikka ihan nukuksissa saattaa kömpiä vessaan, niin en saakaan unta enää sängyssä. Enkä edes laita valoja missään vaiheessa. Ajatukset vain rupee pyörimään päässä.

Pakkasetkin alkaa tympimään, kun sisälläkin aina viileää ja paleltaa. Nyt odotan kevättä ja kaikkea hurjaa mitä se tuokaan tullessaan. Alkaa tuntumaan todelliselta tämä vauvan tulo ja tosiaan pitäisi siihen synnytykseenkin ruveta valmentautumaan. Tänään menen ekaan joogaan, vihdoin.

Mitään esitietolomakkeita en ole edes saanut vielä, joten ei ole tullut pieneen mieleenikään miettiä nimiä...
 
Pinnasängynsuojus estää myös sen ettei lapsi saa ujutettua jalkojaan tai käsiään pinnojen väliin ja jäisi näin ollen jumiin = hirveää huutoa.
Meillä se ei estänyt muuten tuttien putoamista lattialle ;)

Mulla oli vakaana tarkoituksena lähteä puistoon tässä aamulla. Mutta vähän mietityttää kun tuo pakkanen yhdistettynä tuuleen on n.-23 luokkaa.
Ei oikein enää kaulahuivitkaan naamalla auta paleltumia ehkäisemään noin kovalla tuulella.

Ehkäpä vasta iltapäivällä kun lauhtuu tosin tuuli yltyy mutta se pakkasenpurevuus jää alle -20 asteen. Jos sitten hetken aikaa tuossa omalla pihalla touhuaisi lasten kanssa.

Illallakin pitää miettiä lähdetäänkö lasten kanssa hiihtokilpailuihin, sinnehän he varmasti haluaa mennä ihan varmasti.
Tosin voisihan sitä tehdä niin että isukki menee isompien kanssa ja itse jään kuopuksen kanssa kotiin.

Eilen kävely onnistui vähän paremin kuin aikaisemmin, vasta paluumatkalla lähikaupasta alkoi pistämään, mutta ei niin pahasti kuin aikaisemmin, josko tästä pääsisi kävelemään vähän useammin.

KiiajaVille
 
Pikaisesti pyörähdän.....

Nimistä, mä oon oman pääni sisällä jo miettiny nimet sekä tytölle että pojalle mut en oo vielä miehelle menny ehdottelemaan mitään.

Eilen sain vasta vaihdettua jouluverhot pois, ja mahdottomat pakotukset ja jomotuksethan siitä sai vatsalle, kun kurottelin ja vääntyilin ties minkälaisiin asentoihin ( oli ikkunan edessä tavaraa enkä vaivautunut niitä siirtämään vaan ajattelin että niiiden ylitse "helposti" laitan verhot.... ) |O Varsinaisiksi supistuksiksi kuitenkaan en osaa vielä noita luokitella, eivät ole mitenkään pitkäkestoisia. Mulla ei missään raskaudessa ole supistellut ennen synnytyksen alkua joten toivotaan että niin käy tässäkin :D

:heart: Lanfear 29+0 :heart:
 
Liberokeräyksestä - meikäläinen on jo 6 koodia kerännyt ja eilen lähetin pussilakanasetin tilauksen matkaan. Ostelin vauvalle jo noita 3-6kg vaippoja kaksi satsia, niitä menee paljon alussa. Ja sitten meillä on vielä kuopus vaipoissa ja aina Liberoita on käytetty joten eipä ollut vaikeaa noiden koodien metsästys.

Pinnasängyn reunuste - on muuten tarpeellinen. Vauva rauhoittuu helpommin ja ei saa tungettua käsiään tai jalkojaan pinnojen väliin. Meilläkin oli käytössä yli vuoden ikään saakka joten maksaa itsensä kyllä takaisin.

Nimistä - tytölle on valmiina jo etunimi, toinen nimi ei :heart:

Ristiäiset pidetään kirkossa ja jälkeistilaisuus sitten meillä kotona. Kastemekon osti aikoinaan anoppi ja se on nyt kolmatta kertaa jo 4v. sisällä meillä käytössä :whistle:

Esitietolomake - ei ole ollut Espoossa jaossa koskaan. En ole koskaan joutunut täyttämään.

 
Esitietolomake täytettiin meillä jo kun mentiin np-ultraan. Siinä oli noi hätäkastenimetkin, niihin ei laitettu mitään.

Pojalle nimi on päässä, mieskin sitä on makustellut ja ilmeisesti sen hyväksyntkin. Jos yllärinä tuleekin tyttö niin sitten pitää laittaa mietintämyssy päähän.

Meno alkaa olemaan lapsilla kohtalaisen vauhdikasta ja olen päätymässä siihen että pikkuinen happihyppely tuossa omassa pihassa olisi oikein järkevää..
 
Onnea kaikille, joilla uudet viikkoluvut :flower: =) Täälläkin tuli uudet kympit täyteen, hui! :eek:

Nimi on pojalle, tai se ensimmäinen, muut vielä hakusessa. Tytöllekin olisi, mutta kai tän se poika pitäis olla =)

Ristiäiset on meillä kotona, niin kuin kaikista muistakin lapsista (tai mummolassa on pidetty jotkut silloin kun itse asuttiin kauempana), mun mielestä ne on intiimi perhejuhla ja silloin koti on paras paikka =) Tietty jos on hirmu iso lähisuku, niin voi olla toisenlaiset aatokset, mutta meillä pieni perhepiiri, joten parasta näin :)

KYSillä on sähköinen esitietolomake joka piti täyttää jo np-ultraan mennessä. Pitääkin käydä vaihtaan sinne se meidän paras nimi =)

Kastemekko on nyt mun äidin bambulangasta neuloma ihana mekko =) Mä joskus ihastelin Novitan lehdestä sitä kastemekkoa ja äiti puolileikillään heitti, että jos teen sen neljännen, niin hän neuloo ton sulle... ja pääsi sitten hommiin :D

Unet on täälläkin keventyneet, on vaikeampi päästä takaisin uneen, kun havahtuu yöllä johonkin (yleensä pikkumiehen natinaan tms). Vesssassa en käy ikinä eikä muutenkaan olisi vaikeuksia nukkumisessa - kylkeä pitää kääntää välillä, mutta se ei ole valvottava tekijä... on vaan kevyempää tuo uni. No, väsynyt en ole silti yleensä päivisin, joten kaipa ne unet sitten riittää. =)

Tässä olis uusien kymmenlukujen kunniaksi kuva mun pallosta, jos vaan näkyisi (aijaa tökkii) - katotaan ilmaantuuko joskus, vai pitääkö laittaa myöhemmin uudestaan...



stoppis 30+1
 
Poppeliini Aivan ylisöpö pinnasängynsuojuskuva. :heart:

Stoppis Kiva maha, tuommoisen minäkin haluaisin, on niin kivan muotoinen. :)

Poksujille :flower: , itselläkin alkaa tänään uusi viikko.

rv28+0 :heart:
 

Yhteistyössä