***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Heippa :wave:

|.) Tuli sit käytyä "pikavisiitti" Jyväskylässä. Oli tosi mahtavaa nousta ylös vajaa 5 tunnin yöunien jälkeen. Varsinkin nyt raskausaikana kun nukkuu kevyeen vähintään sen 10 tuntia niin nyt tuntuu, ett on kraplua. Paluumatkalla kyllä nukuin hetken ja äskenkin torkuin sohvalla hetken, mutt eipä piristäny. Varmaanki ruokakauppa, sauna ja nukkuminen seuraavaks mielessä :D Juu oltiin sis rompetorilla/swapissa, miten nyt jokainen kutsuskaan, kattelemassa josko moottoripyöriin ois löytyny osia. Mulle ie löytyny mitään, mutt avokille kyllä. No eipä mulla kiire ole, kun tuskin nyt heti keväästä ehtii ajelemaan ja ne on sellasia pikku muutoksia ulkonäön suhteen vaan. Pyörä on muuten ihan ajokunnossa.

Jokuhan pohti täällä tuota herkuttelua ennen sokerirasitusta. Ja vastauksia taiski tulla ettei vaikuta mitää. Eipä näköjään vaikuttanu mullakaan, vaikka heti joulun jälkeen sinne meninki ja siinähän jouluna ja ennen sitä tuli kyllä mätettyä suklaasta lähtien kaikkee. Ei mitään yletöntä määrää, mutt tavallista enemmän kuitenkin :)

Mitäs muuta täällä oli? Ainaki oli taas ihania masukuvia ja poksumisia :flower:

Mulle oli tullu vihdoin ja viimein Kelalta päätös. Postissa ei vielä oo tullu, mutt netin kautta kävin kattoo sen äsken. Mulle tuliki yllätyksenä, ett työnantaja maksaa mulle sittenki olikohan se kahelta ekalta kuulta ja loput tulee sit kelalta. No en pistä pahaks :D Kumma vaa ku palkanlaskija ei sillo mulle sanonu ku kävin siellä, ett näin on. No iha sama se mulle on mistä sitä rahaa tulee kuha tulee :) Niin ja melkei tasan kuukaus ton päätöksen tekemisessä meni nii ku mulle Kelalta sanottiinki.

6 viikkoa töitä ja sit alkaa talviloma. Sen perään alkaakin sitten äippäloma :) Sain työnjohtajan sentäs perjantaina kiinni (seki etti minua) ja alustavasti sovittiin asia. Mulla ois se talvilomaviikon maanatai lomautusta, mutt se todennäkösesti perutaan multa, ku ei mulle siitä mitää hyötyä ole, karenssipäiviä ku ovat.

Mutt nyt ruokakauppaan. Tekee mieli jaffaa :)

JääKyynel ja Tuittu

 
Tänään tapasin röyhkeimmän mahan taputtelijan ikänä!Kaupan kassatäti kurotteli sieltä kassan takaa taputtelemaan :eek: voihan venäjä,jäin vaan monttu auki kattoon,enpä tuohon osannut reagoida oikein mitenkään.... :/ ja sit siinä ku pakkailtiin ostoksia pussiin niin tämä täti lähtee siitä kassalta johonki ja menneessään vielä vähän taputtelee massua,siis voi ristus mikä pässi :headwall:
Piti tulla avautuun...kiitos.
 
Hemmi Toi alkaa kyllä olla jo röyhkeyttä huipussaan :eek: :kieh:

Ja unohin muute kertoo, ett vaikka ite koko ajan puhun poikaolosta niin nyt on kolmelta kuullu tyttöveikkausta. Tosin kaks viimesintä oli työkavereita ja löysä työtakki mulla päällä, joten ei nyt ihan luotettavaa veikkailua minun mielestä ;) No katellaan sit keväällä kumpi sieltä putkahtaa :p

JääKyynel ja Tuittu 27+4
 
Hemmi, no huh huh

Tänne iski se räkätauti ihan kunnolla. Räkä kulkee sillon kun haluaa välöillä tukossa välillä auki ja koskee koko ajan. Mietintä myssy et lähtiskö lääkäriin vai ei. ei viittis millään mennä mut oisaalta se vis helpottaa kun nää koti konstit näyttää hylkäävän.

Unico ja Toukka 24+1
 
Hemmi no huhhuh!! Mä en ole kummassakaan raskaudessa kohdannut vierasta taputtelijaa enkä oikee päivittelijääkään. Eikä sukulaisetkaan taputtele koskaan saati kommentoi mitään..

Unicolle paranemisia
 
Voihan väsymys, nytkö se tuli takaisin. Otin 2,5 tunnin päikkärit tuossa sohvalla äsken. Väsytti ihan sikana, vaikka nukuin 11h yöunet. :ashamed: Eilen illallakin nukahdin sohvalle ja kömmin siitä suoraan sänkyyn pesemättä naamaa/hampaita ja vaatteet päällä.

Käytiin tänään Jumbossa ja nyt on paikat kipeenä. Liitoskipuja kai nämäkin, mutta vähän eri kohdassa kuin silloin aikasemmin. Nyt en jaksa muiden juttuja kommentoida, yritän vain sinnitellä hereillä muutaman tunnin, ei kai sitä yöunille vielä. ;)

rv25+3
 
hemmi Minä oisin varmaan sanonut jotain kaunista ja rumaa ja ehkä hieman kovaankin ääneen!!! Minusta tuo on jo töykeää.... Sellaisen ymmärrän jos kysyy että saanko kokeilla, mutta että tollai yht`äkkiä tulee taputtelemaan.... :eek: Ihme tyyppi....
Minun masua onn vain muutama kokeillu ja nekin ovat naapureitamme, joten ei sinänsä haittaa yhtään :D
 
Huh, mitä käytöstä Hemmi on joutunut kestämään! Uskomatonta! :eek:
Pitäis varmaan silitellä tuollaisessa tilanteessa taputtelijan mahaa ja sanoa jotain tyyliin: "no monennellako viikolla sinä olet?" :kieh:

Tulipas sitten käytyä kaverin tupareissa ja ah, kun tuli kova talokuume! Ihanan omakotitalon olivat ostaneet! Tahtoo kans! =)

Piipa rv 26+5
 
Kiitos, Hemmi! Olen niitä joskus lukenutkin, aikoja sitten. Nyt nauratti taas ihan kunnolla. Ihania!

Sillä naurulla unohdin jo kaiken, mitä olitte jutelleet. Niin, Hemmilla taputteli kassatäti mahaa. Epämielyttävää, vaikka hyvää hän varmaankin tarkoitti.

Miksi tämä uni ei tule? Pyörin sängyssä toista tuntia, jalkoja kramppaa (magnesiumia syön, silti kramppaa), kuuma on (makuhuoneessa 16 astetta), asento ei ole millään hyvä... Inhoan kun en pysty nukkumaan, vaikka olen väsynyt!

Järjestelin tänään vähän varastoa ja nostin vauvan vaatteita yhteen paikaan. Muutaman viikon päästä voisi ehkä jo pestakin niitä, en kuitenakaan vielä. Mutta ihmettelin, miten paljon meillä näytti olevan 50 ja 56 cm vaatteita. Suloisia kuin mikä, joitakin en edes muistanut. Ei tarvi kyllä osta yhtään vaatetta lisää! Onneksi en ottanut tuota äitiyspakkausta, vaikka pitkään epäröin. Vaippoja pitää pieniä tehdä, niitä on M koosta kyllä paljon, varmaankin jostain 3-4 kk iästä alkaen jo sopivia. Vastasyntyneelle ei kuitenkaan ole kovin monta.

Mirabel 29+2
 
Siru2006, en löydä tuolta PingPongin sivulta tuota adapteria, jolla saa Britaxin kaukalon niihin rattaisiin kiinni. Vika saatta olla toki kjellonajassakin... Mutta en silti löydä!
(ja hinta tulee jo ilman sitäkin enemmän kuin sinulla samosita jutuista).
 
Hemmi ihana linkki :LOL: :LOL: kikattelin aamukahvia hörppiessä ja ukollekin lueskelin ja nauroin...ukko vaan totes että ompas julmaa pilaa miehistä :whistle: :LOL: :LOL: :LOL:

omaolotila juu-u. huomenna pitäs olla klo 6:00 töissä ja todellakin oon ihan innoissani menossa MUTTA... eilen päätettiin lähteä kattomaan uuteen liikuntahalliin sählymatsia ja sitten ekalla tauolla jotku teinimuijat oli vieny meidän paikat kun kun vessassa käytiin...en viittiny sit avautua niille. istuttiin portaille siihen viereen ja vika erä istuttiinkin jo eteistiloissa kun selkää särki niin ettei kärsiny kyl portaille enää mennä istumaan ja lapset oli ihan ylienergisiä... ja nyt aamusta hyvä kun pääsen taas kävelemään ja puukopan kanto eteisestä olkkariin oli tuskaa :ashamed: :snotty: :(
alamaha ja selkä on ihan tuskasen kipee...plaah. josko sitä nappais panadolia ja menis hetkeks levyks sohvalle ja kattos illemmalla uudestaan tilanteen..hohhoijaa kun ottaa kupoliin. tänään olin jo lapsille luvannut et mentäs pulkkamäkeen isoon mäkeen. noh, katsellaan..

sunnuntain jatkoja mammat!

nasum ja napero 25+0 :heart: POKS!!!

Ai, niin näin viime yönä unta et meitin neito syntyi ja olipahan pieni "rääpäle"...soitin äitille paino tiedot niin itekin nauresklelin et huh huh...paino oli 5102g. :LOL: tsiisus ku pelottavaa...ja tyttö synty etuajassa.. :eek:
 
Huomenta!

Hemmillä on kyllä ollu siellä melkoinen taputtelija! Mä en tainnu esikoisen aikana törmätä yhteenkään outoon taputtelijaan, mut näitä sukulaisia tms riitti. Ainoa kenen taputtelusta en pahastu nytkään on oma mummuni. Meitä kun on mummulla lapsen lapsina tyttöja tasan 2 ja toinen asuu turussa ja hänen vauva mahaansa mummu ei koskaan ole päässyt taputteleen, ni ehkä se hänelle nyt suodaan :D

greddy kyseli että miten jaksellaan kohdun tilanteen kanssa, niin täällähän tätä kärvistellään. Kova halu mennä töihin olisi, mutta viimeksi siitä kun puhelin, ei siihen mitään mahdollisuutta ole työn raskauden puolesta. Ens torstaina onkin sitten lääkärineuvola ja siellä taas sitten selviää enemmän tilanteesta. Muutamana iltana on tullut jo kunnon suppareita ja 3 perättäistä niin, että tuli jopa synnytyskivut mieleen, eli kipeää supisteli. Jännä nähdä että mitä se on tilanteelle tehnyt. Kunhan tuo pieni nyt vielä tuolla mahassa pysyy, niin oon tyytyväinen ja olen vaikka ennemmin sitten kotona.

Opiskelijoitten mukaan tulosta synnytykseen annoin esikoisen aikana yhdelle luvan tulla ja varmaan samoin teen nytkin. Oys on kuitenkin täällä päin myös opetussairaala, että opiskelijoitahan siellä kyllä on. Riippuen sitten onko juuri kätilöopiskelijoita synnärillä. Mutta siis max. se yksi opiskelija saa tulla synnytykseen mukaan ja tätä aion myös painottaa tuolla synnärillä sitten kun sen aika on ja jotain kysyvät.

Muutapa tänne ei kuulukaan, on ihanaa kun ulkona oli niin vähän pakkasta -7 astetta! 32 pakkasen jälkeen tuo tuntuu t-paita keliltä!
Eli tänään painellaan miehen ja pojan kanssa ulos!!!

Nytpä meen lueskeleen vielä juttuja ja sit pihalle!

buam ja myy 24+4
 
Jaahas, pakkanen on askenut, mut ei toivoakaan lähteä ulos. Hyvä kun sisällä jaksaa olla pystyssä, kohta taas huilimaan. Tää hemmetin tauti kaataa kyllä taas ihan urakalla petiin ja vie voimat.

Tietääkö joku et voiko ultraan mennä jos on räkätauti päällä mut ei kuumetta? Sitä kun ei saa siirrettyä ja olis kiva nähdä ne rakenteet et on kunnossa eikä tarvi arvailla sit myöhemminkään. Ja sit kun tää on ajoittain hissukseen et onhan siellä kaiki hyvin. Mut kun en tiiä paranenko siihen mennessä.

Unico ja Toukka 24+2
 
Sunnuntaita!

Täällä on vietetty viikonloppua uudelleenjärjestelyn merkeissä. Lastenhuoneeseen ostettiin uusi säilytyshylly, ja jotenkin se homma sitten taas paisui koko asuntoa koskevaksi järjestelyksi... ;) Eilisen päivän vietin tosiaan aamusta iltaan järjestellen, ja illalla olo oli kyllä todella kipeä ja väsynyt. Huh. Tänään jos koittaisi ottaa hiukan rauhallisemmin.

Donulla oli myös näitä lantion löystymisestä johtuvia kipuja. Mulla siis sama vaiva. Ja tosiaan, lantiosta vetäisee välillä oikein kunnon jumiin, mulla useimmiten vasemmalta puolelta, niin että tosiaankaan askeltakaan ei voi ottaa. Koskee ihan tolkuttomasti. Ja "lievempiä" hermokipuja sitten vielä siihen päälle. Kävely ei ole ihan kaikkein suurinta hupiani ollut aikoihin. Mutta katsotaan oliskos joogasta apua, tiistaina olisi edessä ensimmäinen mammajoogatunti, olen aiemminkin elämässäni joogannut, mutta siitä on aikaa vuosia jo, ennen lapsia siis. Lämpöpussi+hieronta (mies on kovilla...) on olleet parhaat avut kipuihin mulla tällä kertaa, sauna tekisi hyvää, mutta en jaksa istua siellä kovalla alustalla kuin hetken, makuuasentoa en saunassa uskalla edes kokeilla, sinne taitaisi tämä mamma jäädä sätkimään kunnes joku tulisi auttamaan valaan ylös. :whistle:

Tukisukat pitäisi käydä ostamassa minunkin, vielä ei ole ollut kuin lieviä turvotuksia, mutta edellisistä kerroista tiedän sen ajan vielä koittavan kun jalat muistuttavat enemmän ratapölkkyjä kuin jalkoja. Muutamat parit niitä lienee siis taas hommattava.

Synnytyksestä, mulla tosiaan takana esikoisen suunniteltu sektio perätilan vuoksi, ja kakkosen normaali, joskin aika pitkä, alatiesynnytys. Toki sitä toivoisi ihan toipumisen vuoksi että alatiesynnytys olisi tämän kertainen tapa synnyttää, mutta ei se sektiokaan enää pelota (esikoisen aikaan pelotti kyllä!). Molemmat tavat synnyttää siis koettu, ja hyvin menneet kumpikin. Opiskelijoita en minäkään montaa kappaletta synnytykseen aio huolia, korkeintaan yhden. Esikoiselta sektiossa yksi mukana olikin, ja ihan mukavaa oli kun hän kävi vielä synnytyksen jälkeenkin joka sairaalapäivä (5 päivää) auttamassa ja moikkaamassa. Sektion jälkeen sitä apua tosiaan tarvitsi ihan erilailla kuin alatiesynnytyksen jälkeen. Mutta tosiaan, synnytyssalissa ylimääräisistä ihmisistä on kyllä vaan häiriötä, ainakin mulle, kaipaan silloin todellakin rauhaa ja hiljaisuutta, radionkin suljin jossain vaiheessa kuopuksen synnytyksessä, kun tuntui että sekin häiritsi vaan.

Masuntaputtelijoita ei äitini, anopin ja serkkuni lisäksi ole vastaan vielä tullut, ja nuo lähimmät nyt hyväksynkin. Niin, ja lapset kyllä taputtelevat mahaani päivittäin useinkin, käyvät vauvaa halailemassa ja silittelemässä ja huutelevat tervehdyksiä napaan. :D Tänään kuopus (3v) on jo käynyt pariin kertaan huutelemassa vauvalle, ettei hän enää jaksa odottaa pikkusiskon (saa nähdä toteutuuko toiveensa siskosta) syntymää! Kuopus on myös monta kertaa jo valikoinut leluja joita aikoo sitten vauvalle esitellä. =)

Käsityöihmisiin kuulun minäkin siis, mutta vauvalle en ole vielä ommellut mitään! Pitäis varmaan pikkuhiljaa aloitella kestovaippaprojektit ja kantoliinat. Ja ehkäpä jotain vaatettakin voisi surautella. Neulomisen jätän äitini huoleksi, mulla on paha villa-allergia, joten ne ainoat vaatekappaleet joita meillä villaisina käytetään ovat sukat ja aluslapaset, ja ne tosiaan neuloo äitini, ja omassa kodissaan, meille ei voisi tulla villaa pöllyttämään tai menen ihan umpitukkoon. Puuvillaisia juttuja voin kyllä neuloa itsekin ja ehkäpä kevätvauvalle jotain voisin tehdäkin. Tai virkata. Tossut olisivat kyllä ihania virkattuina... No, kunhan ensin saan tämän asunnon jonkinlaiseen kuosiin, niin sitten voisi varmaan jotain projektia laittaa alulle.

Pakkanen on täälläkin onneksi jo laskemassa, tänään mittari näyttää enää vain -8. Ehkä sitä voisi vaikka ulkona tänään käväistä taas. Toivottavasti nuo kovat pakkaset olivat nyt tuossa, mulla on niin huonosti sopivankokoista lämmintä vaatetta, että kylmä kyllä tuli, ja tönkkö-olo kun toppasi kaiken mahdollisen vaatteen tuon ainoan sopivan, ohuen, talvitakin alle, ja silti tuuli virtasi läpi. Hrrrrr....

Mukavaa ja leppoisaa sunnuntaita toivottelee
Bliss ja pikkuinen 25+5
 
Moi!Torstaina kävin taas Tyksissä :)
Kohdunsuu on pehmentynyt ja pitää kuulemman ottaa rauhallisesti. Koskaan ei tiedä milloin alkaa supistelee vaikka ei oo vielä niitä ollu.
Kun kysyin voinko rv 35 lähtee matkalle niin totesi siihen "voi olla et oot jo synnyttäny silloin".
Matka on varattu 29.1 ja Tyks-käynti on 21.1. Toivottavasti antavat luvan lähteä.

Nyt oon saanu kortisonipiikit keuhkoja varten.

Synnytyspelosta
Kertoi miten synnytys etenee ja miksi kannattaa. Tällä hetkellä oon sitä mieltä et voin synnyttää.

Nuha jatkuu, alapäähän sattuu, kylkiluut kipeinä, hengitys ahistavaa ja ruoka pyrkii ylös

A-vauva 1400 ja B-vauva 1660g

Marylene ja pikkuiset 28+5

Olisko kellään jtn saksalaista turvaistuinsivuston linkkiä?
 
Moi!

Ihana ilma ulkona, oltiin kummipojan (4kk) ja äitinsä ja heidän koiran kanssa pitkällä lenkillä. Kohta syödään ja sitten lähdetään lasten kanssa luistelemaan, tai he luistelee, itse en uskalla, kun pelkään, että kaadun, kun kehon tasapaino on vähän etuvetoinen :D

Mirabelille lähdin vastaamaan, että adapteri löytyi siitä Gesslein accessories-osuudesta ja siinä oli eri vaihtoehtoja, joista sitten löytyi Britaxin istuimeen sopiva adapteri. Oletko siis tilaamassa myös noita Gessleinin kärryjä? Adaptereja varmaan löytyy erimallisiin vaunuihin aina sopivia? Hinta näytti tosiaan mullakin isommalta, kun alet tuli vasta maksuvaiheessa, eli 5% tammikuun loppuun mennessä ja 2% maksutapa-alea.

Marylene nuo Pingpongin sivut on just saksalaiset :) pingpong siis hakusanaksi Googleen, niin sillä löytyy. Mulla olis kanssa reissu Luostolle h36, mun porukoiden ja sisarusten kanssa ja tietysti oman perheen kanssa, jos mies nyt vaan pääsee töiden puolesta. Saa nähdä, miten reissun käy mun osalta, kun noilla viikoilla noin pitkä automatka voi käynnistää synnytyksen. Enkä kyllä haluais ehdointahdoin ennenaikaista synnyttää, enkä "vieraassa" sairaalassakaan.

Opiskelijoista synnytykseen saa tulla kyllä kätilöopiskelija, koska tuota työtä ei voi muuten oppia kuin tekemällä ja synn.salivaiheessa on heillä takana jo suurin osa opiskelusta. Ja vielä sekin, että heillä aina kokenut kätilö kanssaan tukena tekemässä päätöksiä ym. Ja opetussairaala on myös Satks.

Nyt syömään. Jaksamista kaikille!

siru 25+2
 
Tilasin kanssa tuolta mussukoiden sivuilta isyyspakkauksen, sen missä on iskälle T-paita ja vauvalle T-paita ja pipo ja siihen kylkeen vielä esikoiselle samanlaisen T-paidan ja pipon :)

Kuinka paljon tellä muuten on ollut porukkaa synnytyssalissa?
Itse koin hyvin hämmentäväksi kun esikoista synnyttäessä huoneessa oli aiemmin käynyt vain kätilö ja joskus hänen mukanaan harjoittelija ja anestesialääkäri (laittamassa epiduraalin). Sitten yhtäkkiä ponnistusvaiheessa paukkasi sisään iso määrä porukkaa!
Hädissäni siinä koitin kysyä että mitä tää kaikki porukka on ja mulle vaan sanottiin, ettei näitä synnytyksiä yksin voida hoitaa.
Siinä oli mukana ainakin pari harjoittelijaa, kolme kätilöä, lääkäri ja lasten lääkäri + yksi leikkaussalivaateisiin pukeutunut (täällä osa lääkäreistä pitää noita kertakäyttöisiä leikkaussalivaatteita vallan) :|

Mulle ei lopuksikaan selvinnyt, että miksi porukkaa oli niin paljon. Vauvan sydänäänet kyllä heikkeni useampaan otteeseen ponnistusvaiheen aikana, että siinä tietysti voi olla syy.
 
:wave:

Täällä ollu tylsä päivä kun ukkeli ollu koko päivän maailmalla. No onneks on kohta lähdössä lotiin, kun sille soitin. Mutt ei siitä paljon iloo ole, ku menee yöhön töihin ja iteki siinä vaiheessa jo nukkumassa, kun on aamuviikko.

Toivottavasti mulla ei oo miljoonaa ihmistä pällistelemässä sit ku on synnyttämässä. Minen ainakaa haluu koko salia täyteen väkee. Tosin en mene TAYSiin ja VASista en tiä onko siellä edes opiskelijoita, kun on kuitenkin pienempi sairaala. No sit sen näkee, en halua edes ajatella koko synnytystä, kun muutenki alkaa jännittämään sen lähestyminen koko ajan enemmän ja enemmän.

Sit asiaa verokortista. Varmaan aika kuuma puheenaihe tällä hetkellä :LOL: Mulle tuli se jo viime viikolla, mutt nyt kysymys kuuluukin: Kannattaako sille verokortille tehä jotain muutoksia? Oon ihan sekasi koko asiasta. Alku vuodesta kuitenkin tulee ihan normaalia palkkaa ennen kuin siirtyy Kelan rahoille. Mikä siis järkevintä? Antaa olla sen noin vai tehä jotain muutoksia ja jos teen niin mitä muutoksia? Pitääköhän nyt vaa marssia verotoimistoon kysymään asiaa. Mulla ois nyt uudessa kortissa pidätysprosentti 17% ja eikös se koske vaa pelkkää palkkatuloa jos oikein oon ymmärtäny? Ja miten sit Kelan rahoista se pidätys menee? Toivottavasti joku ymmärs sekavan kysymyksen :ashamed:

JääKyynel ja Tuittu

 
Huomen aamulla olis sokerirasitus.. vähän kyl jänskää et onko se rd vai ei.. Oonko ymmärtäny väärin vai oletteko saaneet tietää jo siellä tulokset?? Vai sitten seuraavalla neuvolakäynnillä..
Selkä on ollut taas tosi kipeä tänään :( Ja päätä särkenyt, särkenyt jo monena iltana mutta nyt myös päivän..
Mua alkaa kyllä ainakin hirvittämään toi synnytys koko ajan mitä lähemmäksi se tulee.. :/ En oikein tiedä mikä mulla siinä niin hirveän mielessä tekee.. ehkä se on se kipu tai pelko siitä..
Huomenna mennään myös katsomaan ja mahdollisesti ostetaan se turvakaukalo mll.ltä..
Olis sit sekin hommattu..
On kyllä sellasta mönkinää pitäny vauva mahassa eilis illan ja tänään aamulla että ihme kun ei vielä ole ihosta läpi tullut :D

jastu ja vilperi 26+1
 
Harkkasuppareista - voisiko joku kuvailla niitä :p Käsittääkseni ne on kohdun kivuttomia kovettumisia ja tällaisia on mulla ollutkin, tosin hyvin vähän, mutta kuitenkin. Olen silti huomannut että mulla on paljon myös menkkamaista jomottelua alavatsalla ja vatsa usein sekaisin (liittyy tähän usein mukaan). Onko kellään muulla tällaista? Kuuluuko harkkasuppareihin menkkamainen jomo mukaan?
 
Jääkyynel kyllä mä hakisin sosiaalietuuksille omn verokortin. Muuten se on normivero% korotettuna kahdella, tai minimissään 20%.
Mutta jos hakee sosiaalietuuksille oman kortin niin se on sitten se veroprosentti mikä siihen tulee.
Näppärästi sen voi tehdä myös netissä ja verottaja lähettää kortin suoraan Kelaan. Näin toimien voit saada tuon 17% myös äitiysrahalle, tai jopa alemmankin. Jos et hae uutta verokorttia sosiaalietuuksille kela rokottaa 20%, koska 17+2 jää alle tuon 20%.

Itse aion hakea ainakin uuden kortin, vaikkakin nyt tulleessa on 14% mutta se on palkkaa varten ja jos en tee mitään niin multakin menisi tuo 20% ja se on kyllä liikaa.

Aivastelu aiheuttaa aivan järkyttävät kivut alamahalle.. tai sitten se johtui perjantaina vaan adrenaaliryöpystä yhdistettynä aivasteluun.
Kuopuksen kämmen alkaa olemaan jo kunnosa. Eilen ja tänään on vilekä käyty päivystyksessä vaihtamassa siteet, huomenna ei tarvi enää onneksi mennä.
Niinpä lapset kaapattiin taas mummilaan.

Mies lähtee huomenna Saksaan pariksipäiväksi, joten saan olla ihan yksin ja jos perinteitä kunnioitan niin sairastun oikein kunnolla (sitä odottaessa siis)

Mutta jospa menisi katsomaan jotain ohjelmaa digiboxilta kun valittaa koko ajan että on melkein täynnä..

Leppoisaa sunnuntain jatkoa kaikille!
KiiajaVille
 
jastu tuosta sokerirasituskokeen tuloksista.. Edellisessä paikassa ottivat nuo näytteet sormenpäästä ja katsoivat ne mittarilla siinä samantien jolloin ne tulokset sai tietää heti. Nykyisessä asuinpaikassa ne näytteet otettiin laskimoverikokeella jolloin ne tulokset tuli seuraavana päivänä. Eli taitaa riippua ottotavasta saako tulokset heti vai myöhemmin :D

Unico en usko että pelkkä räkätauti estää ultrassa käyntiä. Minusta jos oma olo on sellainen että jaksat ultraan lähteä niin mikä ettei....

Jääkyynel kannattaa laskettaa kelan maksamalle tulolle oma verokortti niin eivät ota kelassa turhaan liian korkeaa veroa..

Opiskelijoista edellisen synnytyksen luonnollisesta käynnistymisestä saan kiitellä lääkäriopiskelijoita. Menin äpolille tarkistukseen kun viikkoja oli 40+5 ja siellä ole vastaanotolla kolme lääkäriopiskelijaa mukana. Ja niin hän siinä kävi että tuli päätös jäädä osastolle käynnistykseen, mutta tämä kaiken kaikkiaan neljän ihmisen suorittama alakerran "kopelointi" (siis kohdunsuun ja -kaulan tilanteen tarkistaminen) sai aikaan sen että niitä supistuksia alkoi tulemaan ihan luonnostaan :D ja kahdessa viimeisessä synnytyksessä on mukana ollut kätilöopiskelija. Minusta on ollut ihan mukavaa kun on opiskelija mukana, ne kun hyvin hövelisti tarjoavat palvelua :whistle: Ja onhan se niin että parempihan se on että opiskelija aikoina pääsevät näkemään ja tekemään paljon erilaisia asioita ja tehtäviä, sillä valmistuttuaan he ovat sitten omillaan. Ja kyllä minä haluan että synnytystä hoitavalla kätilöllä on kaikki tarvittava tieto ja taito hallussaan (kun valmistuttuaan ovat kuitenkin omillaan..) Mutta mitään tuijottelevaa laumaa opiskelijoita en minäkään kyllä synnytykseen kaipaa |O
 

Yhteistyössä