***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Donu, kurja vaiva toi kyllä sulla

buam, mä oon päässy ton oksentamisen yli (toivotaan) ja nyt saa liman muuten pois, nyt myöhemmin alkanut kans epäilemään et toi limasuus on ollu yks syy ainakin misk oksentanut niin pitkään. Lähellä se on edelleen siis oksu, mut ei oo tullu nyt viikkoon :D wow

Täällä näyttä flunssa olevan jotenkinpäällä ei kuumetta eikä ihan veto pos oloa tukossa ja kurkku kipeä, et suht koht olo jaksaa olla pystyssä. Kun nyt jaksais sinne töihin mennä vielä. Toukkis on hiukan hissukseen edelleen no on se kumminkin muutaman potkun antanut :)

Unico ja Toukka 24+0
 
Sapfo, hui kun pitkäll jo :)

Jennuskaliini, laita lento/tukisukat jalkaan aamull akun heräät ei pääse nilkat niin pal turpoamaan. (mulla aina töissä noi lentosukat niin huomaa eron siihen jos ei oo)

Olin himppa hidas kirjoittamaan kun ehti tulla paljon tekstiä välillä :)
 
sitä siis poksutaan jälleen :D tänään ois tarkotus ahertaa tääl kotona ku edelleen pakkanen paukkuu -30 et siivota tää talo siistiksi jotta saa illan rauhassa olla. tarkotus tortillojaki tänää tehä =)

tympiää ku ei suihkus voi käydä ku meil ei tuu suihkuun vettä et ilmeisesti jäätyneet.. |O

jenskuliini miks siru lopetetaan?onko se sairas? :( otan osaa! :hug:

arska äippä + tyty 25+0
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :D

Sapfo täällä ainakin nuo liuskat ja lansetit saa ilmaiseksi neuvolasta (niin täällä myös se mittari tulee jäämään itselle, eli sitäkään ei tarvitse enää palauttaa..) Nuo liuskathan maksaa maltaita |O voi olla ettei niin hanakasti tulisi mittailtua jos niitä joutuisi itse ostamaan..
Jennuskaliini ihania koiruuksia :D Meiltä löytyy 6-vuotias hyväntahtoinen hieman "yksinkertainen" seropinarttu, joka on kaikkien lasten ehdoton suosikki. Näistä lemmikeistä luopuminen on aina yhtä kamalaa...

Vaatteista en ajatellut enää varsinaista toppapukua tälle vauvalle käyttöön ottaa vaan luulisin että fleecepuku riittää hyvin, sinne alle kun on helppo laittaa riittävä määrä vaatetta ettei tule kylmä. Ja kun nämä minun lapsukaiset on aina tahtoneet mennä yli lasketusta niin huhtikuun loppupuolella ei nyt enää luulisi kovin kovia pakkasia olevan :D (toivottavasti..)

(.) Liitoskipuja alkaa olla, onneksi nuo eivät toistaiseksi ole haitanneet kuin sängyssä kylkeä käännettäessä. Kunhan tässä viikot karttuu ja jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin loppuajasta käy sellainen rutina ja pauke tuolla häpyluussa että heikompaa hirvittää. Onneksi varsinaiset kivut on olleet aina siedettäviä.. Viime yönä tuli katseltua ensimmäinen synnytykseen liittyvä uni tässä raskaudessa. Muuten kaikki meni hienosti, mutta istukka jäikin sitten irtoamatta (tätä ei ole koskaan oikeasti minulle tapahtunut) Onneksi minulla ei ole mitään enneunien näkemisen lahjaa joten toivotaan ettei näin oikeasti tule käymään :whistle: Viimeisin synnytys minulla on ollut kaikista paras joten toivon että tämä menisi yhtä hyvin. Ainoa asia joka jännittää on se että nyt synnytys tapahtuu ensimmäistä kertaa Mikkelissä eli hieman "pelottaa" kun ei tunne taloa ja talon tapoja.. Jos joku on synnyttänyt Mikkelissä niin mielelläni kuulisin kokemuksia ko paikasta :whistle:

Mukavaa perjantaita kaikille :D

 
Cataliina mä luin,että ostitte sekä sulle että miehelle uudet rintaliivit,vähän repesin :LOL:
Lentosukista aivan korvaamattomat ollut mulle,eipä ole niinä päivinä olleet nilkat turvoksissa kun on ne olleet jalassa,suosittelen.Ja tosiaan mulla on kahdet,toisista ei mitään hyötyä,jotkut marketti-sukat,liian löysät,eli kannattaa satsata laatuun.
Onnittelut poksujille :flower:

Hemmi ja Masu-Ukko 27+3
 
Sapfo mä ostin Instrusta välipäivinä sokerimittarin oli -30% alessa, kannattaa käydä katsomassa.
Ostin sieltä myös lansetit ja liuskat ne tuli maksamaan n.60e. Mutta onpahan nyt niitäkin riittävästi.
Ostin tuon sen takia että voin silloin tällöin mittaila noita lapsukaisten sokereita kun silloin jouluna oli paastot hiukan koholla. Ja tietty omiakin mutta vähän harvemmin, ihan vaan "huvin" vuoksi.

Esikoiselta otettiin muuten maanantaina ne keliakia vasta-ainetestit sekä sokerit. Parin viikon päästä on soittoaikalääkärille noista arvoista sitten taas vähän viisaampia.

Aamulla oli kova pakkanen -29,5 taisi pahimmillaan olla, 1,5tuntia sitten enää -25 ja nakkasin isommat lapset pihalle. Puolisentuntia siellä olivat ja tuntuu että teki vaan hyvää.
Eilen oltiin koko päivä sisällä ja sen illalla kyllä huomasi. Totesin jo eilen että jos tänään päästään alle -25 niin lapset saa mennä pihalle.
Normaalisti kun ulkoillaan 2-4 tuntia päivässä niin näköjään jo yhden päivän sisälläolo on yhtä tuskaa.

Mutta nyt leikkimään lasten kanssa ;)

KiiajaVille 28+0 :heart:
 
Whitney Mäkään en oo menossa sokerirasitukseen, onneks! En joutunut käymään esikoisen kohdalla enkä nytkään.. :)

Jennuskaliini Miks tuo teidän vanhempi koira joudutaan lopettaan? Ihanko vaan vanhuuden vuoks vai onko jotain ongelmia koiralla? :( :hug:
Meillä on 4,5v. ranskanbulldoggi narttu ja itsekin oon alkanut kauheesti ajatteleen että koskahan joutuu hänestä luopuun, ajatuskin jo tekee hirveetä! :'( Näillä koirilla kun keski-ikä on sen 7v, niin..

MaMalle tervetulotoivotukset täältä! =)

Täällä on kans pakkasta, n. -20, hrrrr! Ei tarvii kyllä nenäänsä pihalle pistää. Koirakaan ei suostu kun käymään nopeesti takapihalla pissalla, tassut jäätyy raukalla :D
 
Vauvan vaatetuksesta huhtikuussa olette puhelleet. Ainakin esikoiselle äitiyspakkauksen toppahaalari oli aivan valtavan kokoinen vielä parin kk iässäkin. Meinasin ruveta hehkuttamaan äitiyspakkauksen vanuhaalaria, joka esikoisen kanssa oli alkuun kovassa käytössä (marrasvauva), mutta kun kurkkasin jaettavan äp:n kuvia, huomasin ettei vastaavaa enää jaeta. Tilalle on tullut villahaalari, jota on aika mahdotonta kommentoida kun ei ole livenä nähnyt. Kenties ihan yhtä toimiva kuin vanuhaalari, vaikkei siinä huppua tainnutkaan olla. Huhtikuun kelejä on paha mennä arvioimaan, onhan tämäkin vuosi osoittanut, että laidasta laitaan mennään ja vieläpä hetkessä. :whistle: Itse kaivelen varastosta esikoisen vanuhaalarin varmuuden vuoksi, vaikka voihan olla että se on turhan lämpöinen jos tulokas suostuu muuttamaan yksiöstään vasta kuun lopussa. Myös kaikki iso- ja isoisovanhempien tekemät ihanat villapuvut myssyineen ja tumppuineen otan esiin tässä kun vähän lähemmäs h-hetkeä vielä päästään. Alkoi sormet syyhytä pienten vaatteiden suuntaan kun asiaa ajattelee, mutta jospa vielä malttaisin odotella jonkin aikaa! :LOL:

Pakkaset tuntuvat haittaavan monen arkea. Putket jäätyy, autot ei toimi, lapsia ei voi "ulkoiluttaa" kuten tavallisesti jne. Toisaalta nämä kauniit aurinkoiset pakkaspäivät ovat ihania, mutta meillä tuo kova pakkanen verottaa ulkoilua selvästi ja se alkaa tuntua lapsen toiminnassa ja koirankin elossa kun monta päivää on tällaista jatkunut. Pienet hetket pihalla eivät oikein tyydytä sitä ulkoiluntarvetta joka myös itsellä on. Mutta tuskinpa tämä pitkään enää jatkuu. Onneksi meillä on tulisijoja olemassa, niin saa pirttiin lämpöä muullakin kuin pattereiden voimin. Ja onhan tuota elävää tulta mukava katsella ja kuunnellakin.

(.) Kävin oman vaatekaapin läpi ja pistin varastoon kaikki liian pienet vaatteet. Maha on kasvanut niin paljon, että yksi jos toinenkin vaatekappale päätyi vintille odottamaan pienempää minua. :D

Ehkäpä tässä rohkaistuisi pistämään nenänsä pihalle vähäksi aikaa. Pysyisi paremmin rauha maassa! :)

Donu ja Pikkuinen 25+3
 
Kirjoitin pitkän tekstin ja hävitin sen johonkin taivaan tuuliina! Ärsyttävää! Lyhyesti uudelleen.

Sapfo, kysy neuvolasta sekä mittari että ohestarvikkeet, mittareita eivät ota myöhemminkään takaisin ja sun kuuluisi saata kaikki. Jos th sano ettei tarvi, sitten soita teidän äitipolille ja kysy vielä heidän mielipite, koska miksi diagnosoitaan, jos ei anneta seurantamahdollisuutta.

MaMa tervetuloa!


Jollakin oli huono päivä ollut välillä, en muista, joka tapauksessa kaikille tarvitisville, kipuilijoille ym :hug: :hug: :hug: .

Toppapuku kokoa 56 mulla todennäköisesti löytyy, ihana Lennen puku kakkosen ajoilta, suloien kun mikä, jalkaosa pussi ja turvavyöaukkoa. Oli lainassa välillä, mutta uskon, että on palautettujen tavaroiten joukossa. Ja uskon tarvitsevani sitä, koska la maaliskuun lopulla ja edelliset aiemmin tullut, kyllä maaliskuussa vielä sisältä kaukalossa autoon siirtymiseenkin lämmintä vaatetta tarvii. Mitään varsinaista lämpöpussia meillä ei ole, olen tehnyt yhteen vanhaan äp:n makuupussiin vyöreiät, mutta eihän se kuitenkaan lämpöpussista käy. Hyvä lämpöpussi olisi kyllä ihana, mutta tuskin sille viimeiselle enää viitsin sellaista hommata.

Mirabel ja pikkupoika 29+0
 
Unico http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/ tuolta löytyy jopa kuvalliset ohjeet *zemppaa*

Hemmi minulla myös arvokkaammat lentosukat aivan korvaamattomat näiden koipien kanssa. Prismasta ostetut halpissukat ratkesi toka käyttökerralla ja ei niin mitään hyötyä.

Me saadaan tuollainen pikkuinen toppapuku lainaan. Ä-pakkauksen puvut aina niin isoja että isompikin lapsi hukkuu niihin :D

Enpä olis muistanut edes poksua, onneksi Arska äippä muistutti tietämättään kun samoilla viikoilla mennään :flower:

-Chiq ja Taneli rv 25
 
Tortilloja, nam! Arskan äippä taisi kirjoitella niistä ja saman tien piti soittaa miehelle, että tuo työmatkallaan tortilla-ainekset. :p

Raskausdiabeteksesta ja sokerirasituksesta on ollut puhetta. Itselläni on testit toistamiseen nyt tulevana maanantaina ja pelkään, että arvot paukkuvat yli leikiten. On nimittäin tullut sen verran syötyä suklaata yms. tässä joulun ja uuden vuoden aikaan (ja edelleenkin). :whistle: Ekassa raskaudessa mulla oli siis se 1h arvo yli. Tietääkö kukaan, kuinka paljon testiä edeltävien päivien / viikkojen herkuttelu vaikuttaa arvoihin?

Piipa rv 26+4
 
Piipa - ei herkuttelun pitäisi vaikuttaa arvoihin. Korjatkaa jos olen väärässä.Tietysti jos sulla on ennestään jo häikkää sokeriaineenvaihdunnassa niin varmasti sitten voi pahentaa tuloksia, vai voiko :attn:
 
Piipa olen samoilla linjoilla Sapfon kanssa että jos ei aiempaa häikkää ole niin ei se herkuttelu vaikuta mitenkään sokerirasituksen tuloksiin. Niin ja vaikka itselläni on rd niin kyllä olen syönyt joulunaikaan suklaata ja muita herkkuja :ashamed: mutta ei nuo sokerit kotimittauksissa ole silti nousseet normaalista eli sillä herkuttelulla ei ole ollut pysyvää vaikutusta.
Kokeilin jouluna sitäkin kuinka ylös sokerit tällaisella herkuttelulla nousee ja mittasin sokerit 1 tunti vihreiden kuulien popsimisen jälkeen ja vs oli 7,7 (raja 1h aterian jälkeen alle 7,8) eli rajoilla mutta ei kuitenkaan yli. Eli tuota makean syöntiä minunkin kannattaisi kuitenkin vältellä..
Minullahan ongelmaa tuottaa paastoarvo joka tahtoo lähteä nousuun jos aterioiden (iltapala, aamupala) väli menee yli 10 tuntiin. Tällöin maksa päästää sokereita elimistöön ja se nostaa verensokerin helposti yli sallitun rajan. Mutta tämä pysyy kurissa kun muistaa syödä säännöllisesti.
 
sokerilaitteista unohdin jo kuka niistä kyseli :ashamed: mut viime raskaudessa mä sain laitteen neuvolan kautta kotiin ja siihen liuskat ja vermeet hakea terveyskeskuksesta jostain "välinevarastosta" tms. mitään en maksanu itte. et kantsii kysellä neuvolasta et saako tarvikkeita hakea jostain lainaan...

autoistuin ostettu :) nyt saa vauva tulla :D no ei nyt ihan vielä kuitenkaan..
ostettiin telakka Graco joka sopii myös rattaisiin jotka meil on.

ja kelan paprut viety kelaan saakka. kattoivat suoraan miten mun kannattaa hakea ja selvis et meen samoilla kun tähänkin saakkaa sillä eipä mun tulot oo noussu hoitovapaan aikana :whistle: ;)
rahana tulee pakkaus :) rattaita ukko kuumeilee mut katotaan josko me pärjättäis nuilla vanhoilla...se on kuitenkin nii iso hankinta aina..

selän naksuminen siitä kysyin neuvolasta ja kuulemma ihan normaalia. Mul ei oo koskaan oo aiemmin tollasta ollu...sano et joillain se tulee todella kivuliaanakin.
Oli taas ihan eri tätsy kun normisti mutta nyt oli kätilö. oli kiva kysellä ja saada "kunnon" vastauksia ;D ei mulla mun omaa terkkatätiä vastaa oo mitään vaan hän on kiva myös mut nyt on ollu noita harjottelijoita niin että..hohhoijja...

mites ootteko miettiny sitä et annatteko synnytyssaliin tulla opiskelijoitten? mulla meni viimeisimmässä synnytyksessä maku siihen et ne ryntää sisään ponnistus vaiheessa ja aion siitä mainita synnärillä nyt. ja todellakaan ainoatakaan harjottelijaa ei tule saliin nyt. viime oli NELJÄ!! enkä mä jaksanu tai ees ymmärtäny kieltää ja käskeä pois siinä kun huusin kipua jakkaralla... :'( siitä jäi tosi huono mieli ittelle :/

nyt leikkimään...

nasum ja napero 24+5 :heart:
 
Iltaa! Pakkasta riittää, täällä ollu viime päivät tosi kova pakkanen niinku muuallakin, lähemmäs -40c koko ajan. Sellasta -37c yleisesti. Hyvin silti tarkenee, tosin ulos ei oo asiaa.:)

MaMa74 Tervetuloa mukaan!

Onnittelut poksujille! Alkaa kaikilla olla viikkoja jo mukavasti. :heart:

Sokerirasitukseen mun ei nyt tarvinu mennä, terkka päätti niin vaikka viime raskauden aikana kävinkin siinä. Sillon arvot oli hyvät.

nasumasunen kyseli, et annatteko opiskelijoiden tulla synnytyssaliin. No vastaus on mun kohalla et en anna, todellakaan. En kaipaa "ylimääräisiä" ihmisiä sinne vaan haluan synnyttää rauhassa. :D Tosin tässä on aina se, että jos kukaan ei päästä kattomaan niin opiskelijaparat ei taida saada käytännön kokemusta paljoakaa..
Mutta kun asiasta saa kerran itse päättää niin ei kiitos.

syysmama & muru rv 28+1 :heart: eilen poksui..
 
Pistänpä minäkin masukuvan. :) Tässä viikkoja 26+3.



Tuntuu kasvavan vauhdilla. :p

Sokerirasitukseen en minä onneksi joudu kun ei oo ikä/painoriskiä yhtää.

Opiskelijat voi mun puolesta tulla saliin. On vaan kiva olla "avuks". :whistle:

Omaan oloon ei mitää erikoista, selkä on tosi kipee koko ajan mut eipä se tuntunu lääkäriä sen kummemmin liikuttavan. :|

Feles 26+6 <3
 
Chiq kiitos, ja kun saa sen alun niin eiköhän ala jotain syntymään :)

Opiskelijoista, no jos koko ajan ovat mut ei mielellään sit pelkästään loppuun ja jos tulee niin max 2 kerrallaan tai sitten ei. Ja muutama muu kriteeri mut ne jääkööt sanomatta tässä ääneen.

Tänne iski sit tauti ihan kunnolla :( Flunssa ja kurkku kipua on kova päällä. No jopa otin ihan panadolin niin eipä juuri apua, joten vasta kun menee oikein pahaksi niin otan seuraavan. Et se on sit kuuma mehu ja suola huuhtelut vielä illaln päälle ja huomenna monta kertaa jos helpottas. Mehu on litkittävänä ja sit nukkuu suolan kautta :D Ja toivossa on hyvä elää et helppottaa... Ärsyttää kun ei tuu kuumetta niin ei muka voi olla kunnolla kipä (itse omasta mielestä ja niin hemmetin hankala olla pois töistä, siis omassa mielessä)

Unico ja Toukka 24+0
 
Harjoittelijat salissa ei haittaa mua, kunhan niitä tosiaan ei tule koko huone täyteen, yksi tai kaksi voisi olla sopiva määrä.

Kelan paperit palautin alkuviikosta, vielä ei ole verkkopalvelussa asiasta mitään mainintaa, mutta eipä mullakaan mikään kiire ole sen asian kanssa.

Lonkkakivut vaan pahenee, varsinkin öisin. Viime yö oli parempi kun oli toinen tyyny polvien välissä. Haaveilen tästä.. hieman hintava tosin.. Briteistä saisi naurettavan halvalla tuohon hintaan verrattavissa, mutta ainakaan siitä nettikaupasta mistä katsoin eivät juuri tätä tuotetta toimita rajojen ulkopuolelle :headwall:
http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=10&products_id=530
Täytyy siis jatkaa etsintöjä.. tietysti jos tyytyisi pienempään, varsinaiseen imetystyynyyn niin pääsisi noin puolet halvemmalla.
Ystävällä oli semmoinen ja se tuntui todella ihanalta.

Jotain piti vielä mutta ei muisti pelaa.. jospa kävis välillä syömässä ja palaisi asiaan illemmalla.

KiiajaVille 28+1

 
KiiajaVille noita imetystyynyjä myytiin ainakin vielä vuosi sitten kodin1:ssä. Hintaa en muista, mutta siellähän on aina vähän väliä "osta 50?, saat 10? alennusta"-kampanjoita. Vaikuttaa kyllä hyvältä, itseä harmittaa että ostin toisen imetystyynyn esikon aikana joka ei sitten ollutkaan niin hyvä. Tuota olen myös katsellut.

Opiskelijoista tayssissa niitä on tosi paljon. Tytön synnytyksessä salissa oli 1 kätilöopiskelija/vuoro. Enempää ei mun mielestä sinne mahdu, ei sille toiselle ole mitään tekemistä ja kattelemaan en vain halua ketään. Ihan ok jos tutkii ja arvioi kohdunsuuntilannetta yhdessä ohjaajan kanssa ja on tosiaan koko synnytyksen ajan. Ompelemaan en anna, ellei tule vain pieni nirhauma. Tytöstä mulla ompeli lääkäri, koska tuli reipas episiotomia ja vielä pieni repeämä sen lisäksi. Loppuvaiheessa salissa oli 9-10 ihmistä, nyt olis toiveessa vähän rauhallisempi meno :whistle:

Kelan paperit mulla odottaa vielä pöydällä. Pitää soittaa ens viikolla palkanlaskijalle kun töihin taas meen.

Raskausajan diabetes diagnoosin sain minäkin vaikka vain paasto oli juuri rajalla (5,3). Ehkä ihan hyväkin että on tuo diagnoosi, niin ei päästetä todennäköisesti ihan niin pitkälle kuin esikoinen (rv 42+2) kun kuitenkin kasvaa poikana vielä isommaksi.

Oltiin just tunnin verran ulkona perheen kanssa. Reilu -20c ei tuntunut kuin poskissa kun oli reilusti vaatetta päällä. Onneksi ei tuullut ollenkaan ja aurinko paistoi ihanasti =) . Nakkikeitto valmistuu ihan just, tyttö meni jo päikkäreille ja mies virittelee takkatulta. Ihanan rento hetki siis tulossa =)

Poppeliini ja poju 25+2
 
Noista opiskelijoista.. niinkuin poppeliinikin kirjoitti että taysissa niitä on paljon..opetussairaala kun on.. itseasiassa en ole tullut edes ajatelleeksi koko asiaa vaikka hoitoalalla itsekin olen..
Mutta tosiaan ehkä se yks on vielä ihan ok mutta en todella halua enempää sinne ihmisiä pyörimään ja pällistelemään kun toinen makaa haarat leväällään..
enkä varsinkaan ommella antaisi jos siihen tarvetta on..
Tänään olis poksunnat taas 26+0!! :) <3 Mietin todella aamulla kun heräin että mihinkä nämä viikot menee..


jastu ja vilperi 26+0 :heart:
 
Poppeliini sieltä Kodin1:sestä ystäväkin sen oli ostanut, oli ollut alennuksessa mutta juurikin varmaan se vuosi sitten. Meillä kodin1:stä ei ole mailla eikä halmeilla.. yritän nyt katsastella noita ulkomaisia nettikauppoja josko sieltä saisi, mutta melkein kaikilta loppu tällä hetkellä.
 
Feles Voi vitsit miten siro masu!! :saint:

Opiskelijoita ei taida pikkusairaalassa usein olla.. Jos nyt sattuisi olemaan niin kai se saisi tulla muttei piikittelemään tai leikkelemään tai opmpelemaan kyllä.

onnittelut poksujille :flower:

(.) huono päivä ilmeisesti mulle tulossa. Ei masu ja selkä tykännyt kun imuroin, piti unohtaa lattioiden pesut. Nyt on koko ajan masu kovana ja ylämaha kipee :/ Jos olis viikkoja enemmän niin toivoisin jo syntyvän..

Ykkösenä mun toiveissa olisi joku ihana ihminen joka haluisi tulla meille pesemään lattiat :D Remontoinnin jäljiltä aikas kaameet sotkut täällä.

:hug: ja voimia kipuilijoille!

Mites muuten te joilla on kohdunsuulle tapahtunut jotakin ja ootte saikulla? Miten voitte?

Heipat nyt!

Greddy ja Piksu 27+3
 

Yhteistyössä