***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Vieläkö matti myöhäinen pääsee keskusteluun mukaan..

Odotan kuudetta ja la on 14.4, synnyttämään olisi tarkoitus mennä Mikkeliin. Lapsia on isommilla ja pienemmillä ikäeroilla niin että esikoinen täyttää tänä vuonna 18v, kaksostytöt on 10v ja sitten on meidän pienet pirpanat tyttö 2v 2kk ja tyttö 1v (viikon päästä). Meiltä löytyy siis poika ja neljä tyttöä, tulokkaan sukupuolestakin saatiin pieni veikkaus, mutta koska se oli vain veikkaus odottelemme huhtikuuhun :whistle: Raskaus on sujunut ihan mallikaasti tähän saakka, ajoittain on jopa unohtunut koko odotus kun nuo kaksi pientä pitää kiireisenä :D Nyt mahaa alkaa olla ei tätä odotusta enää pääse juurikaan unohtamaan :LOL: Vilkas tapaus tuntuu masussa asustelevan joten innolla odotan millaista hulinaa meillä sitten näiden kolmen pienen kanssa tulee olemaan...

Raskausdiabeteksestä Minulla se todettiin edellisessä raskaudessa (paastoarvo oli koholla) ja ruokavaliolla sen kanssa mentiin odotusaika. Kotona jouduin sokereita mittailemaan, mutta hyvin pysyivät arvot kuosissaan. No tästä johtuen jouduin rasituskokeeseen tässä raskaudessa jo viikolla 14 ja niinhän siinä kävi että paasto oli tällä kertaa raja-arvo (muut oli ok) ja senpä johdosta minulla on taas rd-diagnoosi. Kotona mittaan sokereita 2pv/vk 6krt/pv ja ihan hyvin on arvot pysyneet sallituissa :) Toivotaan että näin jatkuu loppuun asti.. Minulla on tästä johtuen sitten rv 36-37 käynti Mikkelissä jossa katsotaan vauvan kasvua. Isojahan nuo minun vauvat on olleet (vaikka sokereiden kanssa ei ole ongelmia aina ole ollutkaan) joten tuskin tästäkään mitään alle 4,5kg tulee...

Ihania masukuvia :D

MaMa ja kuutonen

 
Neuvolalääkärissä käyty..

Olisi pitänyt soittaa sillon klo 11 kuten meinasin, mulla aika oli siis 12:20 ja kotona olin puolisen tuntia sitten.
Ajat oli hieman myöhässä.

Sokerirasituksen tulokset oli hyvät,
paasto 4,8
1t 8,6
2t 5,0

Kaikki muutkin oli oikein mallillaan HB matalahko 112, RR 112/69 pissa puhdas. Alakerrassa ei muutoksia, kohdunkaula kiinteä ja kiinni ja jopa 3cm pitkä vielä.
Hieman matalalla vauvan pää on joten paineen tuntemukset johtunee siitä.
SF 27 eli ihan yläkäyrän tuntumassa.

Neuvolakäynnit tihentyy nyt, seuraava on 2vkon kuluttua ja siitä eteenpäin n.2vkon välein. Meillä siis tuo viikkoraja on rv 30.

Sapfo mulla oli edellisessä raskaudessa yksi arvo kymmenyksen koholla (ennenkuin täälläkin noi viitearvot muuttui) Neuvolasta käskivät vaan vähän katsomaan mitä pistää suuhun välttää luonnollisesti sokeria ja rasvaisia ruokia.

Kesän aikana sain sokerimittarin lainaan yhdeksi neuvola käyntien väliseski ajaksi ja sanottiin että kahtena päivänä mittailen päivän arvot, paastot + ennen ja jälkeen aterian.
Ne mittaukset oli hyviä ja sitten tuli syksy ja vaki tarkka palasi kesälomaltaan ja viitearvot oli muuttunut ja mun "diagnoosi" ns. peruttiin.
Silloin rv 36 kun kävin äitipolilla ultraaja ohimennen mainitsi sokerivauvasta kun oli kohtalaisen suuri (3,5kg) mutta muuten ei vaikuttanut elämään.
Kuopus syntyi rv 38+2 ja painoi 3780g joten oli ihan "hyvän" kokoinen ja jos olisi mennyt loppuun asti paino olisi ollut ehkä himpun verran yli 4kg.

Vauvan pukemisesta meillä nämä kaikki kolme ovat kuumaverisiä joten sillä ä-pakkauksen vanupuvulla kyllä melko varmasti pärjää myös tämä neljäs. Ei siis suunnitelmissa toppapuvun osto.

KiiajaVille
 
Mä luin tänään siitä vau-kirjasta, (siis se minkä neuvolasta sai) että käynnit tihentyy 32 viikon jälkeen 2 viikon välein ja 36 viikolla sit viikon välein vauvan syntymään asti.
Sitten lääkärineuvolasta, niin niitä pitäis olla raskauden aikana 3.
Eli alkuvaiheessa, sitten viikolla 26-28 ja sitten 34-36 viikoilla, näin ainakin meidän neuvolassa.
Tosin mulla jo ens viikolla, eli viikkoja on tuolloin 25+1.

Mut nyt ruuanlaittoon.
 
no kävi niin ettei kumpikaan käynnistynyt laturista huolimatta ja laturin johtoki pamahti poikki :/ neuvola aika siirtyi ens maanantaille. uunia saanut lämitellä kovasti täällä ja kaupassaki ois pitänyt käyä mut eiii puhettakaa et lähtis kävellen kauppaan.
Saa mies korjata laturin ja kokeilla et saisko jompaa kumpaa autoa käyntiin.

kyl nyt nii TYMPIII!!! |O pitäis kait jotain ruokaa tehä ku oli tarkotus kaupas käydä ja tehä tortilloi pitkästä aikaa ku niit viimeks syötii joskus lokakuussa. mut pitänee jotai muuta ruokaa tehä. nyt kipasen puita hakeen lisää et pysyy talo lämpimänä!

arska äippä + tyty 24+6
 
MaMa tervetuloa mukaan! Ihana suurperhe teillä! Minä odotan siis viidettä. Oletkin tainnut tuolla suurperheellisten keskustelussa olla jo kun nimimerkkisi niin tutunoloinen =)
Vitsi mikä pakkanen. Onneksi saanut olla sisällä, ommellut ja kutonut. Muita käsityöihmisiä? Nyt olen kutonut vauvalle villavaippahousuja ja lisäimuja kestoihin.
arskan äippä, jaksamista vastoinkäymisiin.
Ihania masukuvia! Voi kun itsekin sais napattua kuvia masusta, vois verrata että minkälainen ollut ed. raskauksissa.
Pakko mennä syömään jotain.

-Chiq ja Taneli rv 24+6
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa.

Kovasti on ollut kiireitä muuton jälkeisten järjestelyjen ja pienien remonttien kanssa. Lukea olen kyllä ehtinyt, mutta siihen on sitten jäänytkin. Töissäkin on niin tuskainen kiire, ettei sielläkään ehdi kirjoitella :D

Kauhea, kun joka puolella on ollut tänään kylmää... Täällä onneksi vain -8 ja taas lumisadetta.

Limaisuudesta taisi joku kysellä joskus joulukuulla. Siis jatkuvasta nenän vuotamisesta ja limaan tukehtumisen tunteesta. Mulla kuulosti oireet kovin tutuilta ja olenkin heti alkuraskaudesta asti totutellut ajatukseen, ettei tämä ennen synnytystä helpota.

Mulla oli vuoden vaihtteen aikoihin muutama tosi tuskainen päivä, kun jalkaterät ihan yllättäen turposivat. En muutamaan päivään juuri voinut jalkojen päällä olla kun sattui tosi kovasti. Onneksi on nyt mennyt melkein ohi, vähän tuntuvat nuo jalat enää herkiltä.

Harjoitussupistuksista. Onko olemassa jotain "raja-arvoa" paljonko niitä saisi tulla? Mulla tulee kuitenkin toisinaan yli 10 ja mietin, että ovatko jo vaaraksi.

Mulla alkaa olla kohta kaikki hankitut vauvan vaatteet, vaipat, harsot, pyyhkeet ja lakanat pestyinä kaapissa odottelemessa. Olenkohan hieman hätäinen? Tai ehkä mulla on pesänrakennusvaihe... Suurin osa tarvittavista tavaroista alkaa olla kasassa.

Päädyttiin ostamaan 56-kokoinen kevyt vanuhaalari alennusmyynneistä, joka toivottavasti menisi ensimmäiset kolme kuukautta. Alkuun enemmän alle ja kelien lämmetessä sitten vähemmän. Arvioin tuon äitiyspakkauksen haalarin vähän liian suureksi vastasyntyneelle.

Vaunut saatiin tänään laitettua tilaukseen. Meille tulee Hartanin Skater s:t. Tilasin ne Vauvamaailman kautta. Katselin kyllä Saksalaisilta sivuilta, että olisivat n. 100e tulleet halvemmiksi, mutta lueskelin netistä "kauhutarinoita" ja päätin ottaa suomen kautta. Lähinnä liittyivät siis mahdollisten takuuhuoltojen hitauteen ja Kuluttajansuojalain puuttumiseen.

Sokerirasituksesta. Taidan olla lukemani perusteella lähes ainoa, joka ei pääse tuota litkua nauttimaan. Täälläkin päin kai suurin osa tuohon "joutuu", ellei ole alle 25 vuotias ja normaalipainoinen, johon kategoriaan itsekkin mahduin vielä silloin kun tarvetta arvioitiin.

Whitney & Kiusankappale

[/url]
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chiq:
Muita käsityöihmisiä? Nyt olen kutonut vauvalle villavaippahousuja ja lisäimuja kestoihin.
Tää täällä kutoilee, ja haaveissa ois ommella jotain vielä vauvalle, mut en oo jotenki nyt jaksanu ottaa esille ompelukonetta.
Mutta kutonut olen villapaidan vauvalle ja tumput sekä lakin. Nyt aloitellut villapotkareita.
Mut noita vaippoja en tee, kun en aio kestoillakaan.
 
Lääkärissä käyty,sairaslomaa kuun loppuun.....jaahas,millekkähän sitä alkais :)
Siitä sokerirasituksesta kysyin,ei kuulemma norjassa tapana sitä testata,et mennään nyt sitten "maassa maan tavalla"-tyylillä :D eli Whitney et ole ainoa joka ei siihen testiin ole menossa.
Innostuin sitten tilailemaan lisää vauvan vaatteita netistä,ison matkalaukullisen jo ostanut/saanut ja olin laskeskellut et niillä pärjäillään ainakin alkuun,mutta tänään sitten vähän karkas mopo käsistä :ashamed:
Harjoitus supistuksista,mullakin tulee aika usein päivän mittaan,tosi inhottavia,mut kai vissiin ihan vaarattomia jos tosiaan ei kipeitä,mut TODELLA epämiellyttäviä....En sitten tiedä mikä se raja on,et kuinka monta "saa" tulla....
Jahas,jos jatkais netti yatzya,oon koukussa :D

Hemmi ja Masu-Ukko 27+2
 
buam minäkin tein pikku sukat ja ajattelin että jos ovat liian pienet niin vien vaikka sairaalan keskolaan.
Harjoitussupparit ei pitäisi olla vaaraksi vaikka tulisi useita. Minulla tullut jokaraskaudessa ja en näköjään nytkään moisilta välty. Mieskin eilen kun vahingossa hipaisi masua niin aivan kauhistui kun vatsa niin kova, tuumasin vain että sitä kutsutaan supistukseksi :D . Kannattaa kuiten asiasta mainita neuvolakäynnillä, täällä ainakin ottavat tarkempaan tarkkailuun ja minut ainakin tutkittiin viimeksi useinkin kun supparit jopa teki tehtäviä tuolla eikä tyytyneet vain harjoituksiin.
Sellaista.

-C
 
Ihania masu kuvia!

whitney, tää kyseli. Ikävä vaiva mut toisaalta kiva et jollain muullakin on.

sokerirasituksesta, täällä on kanssa toistaiseksi ettei tarvitse mennä. Kai se sit muuttuu jos pissassa on sokeria et sit tehään mut jos kaikki pysyy ok niin ei tartte mennä.

Käsitöistä, Täällä on jotain tehtyä vauvalle. Kutomiset jää kyllä ihan väliin kun se on muka hankalaa joten mummo saa sitten tilauksia :D Mut koneella kyllä onnistuu, nyt pitäs orjentoitua ja etsiä kaavoija niin vois kokeilla tehä niitä vaippoja ja sen kantoliinan :) Mutts se aloittaminen on hankalaa.

Täällä meinaa vissii kunnon flunssa iskeä, ei vaan jaksais tukossa ja kurkku kipeä no sitähän se varmaan on. Aika näyttää. Toukka on ollu himpuverran hiljainen nyt parina päivänä joten ajoittain pien pelko et sillä ei oo kaikki hyvin. No onneksi kohta on rakenne ultra jota sitten odotetaankin jo kun kuuta nousevaa ja toivotaan ettei siellä ole mitään häikkää.

Unico ja Toukka 23+6
 
masukuvaa pitkästä aikaa.. kiva kun muutkin oli laittanut. :)
huomenna meillä alkaa kolmaskymmenes viikko.. huih.. ja huomenna on painokontrolli.. toivottavasti pieni on kasvanut hyvin <3
http://www.aijaa.com/v.php?i=5520842.jpg

tiitu ja nella rv28+6
 
MaMa tervetuloa!

KiiajaVille kylläpä tosiaan miehesi sisaruksia koetellaan! Voimia!

Sokerirasitus jää minultakin väliin tällä kertaa. Toivottavasti tilanne ei muutu.

Masukuvia katsellessa tulee jotenkin todellisemmaksi tämä oma tila. Esikoisen kanssa puuhatessa välillä pääsee unohtumaan, että tässä ollaan jo ihan mukavilla viikoilla menossa. Viimeiseen kolmannekseen minulla vielä pari viikkoa matkaa, mutta tässä vaiheessa viikot menevät vielä niin nopeasti. Tai voihan olla, että esikoinen kehittelee niin paljon vauhtia ja vaarallisia tilanteita että ne viimeisetkin viikot menevät kohtuullisen nopeasti.

(.) Täällä on sitten alkanut tulla kunnolla vaivaa paikkojen löystymisestä. Kävin kiropraktikolla viikko sitten laitattamassa si-nivelet "paikoilleen" ja toinen on taas päin honkia... Toisin sanottuna välillä mennään kontaten, että pääsee vaikkapa vessaan. Niitäkin tilanteita on ettei pääse liikkumaan ollenkaan kun hermo jää sopivasti puristuksiin. Todella v-mäinen tunne kun kesken kävelemisen jalka lähtee alta, hermo jää puristuksiin ja siinäpä sitten seisot ja ihmettelet miten liikkuisit. Painoa ei voi siirtää kipeälle puolelle, kyykkyyn ei pääse, kumartuminenkin on poissuljettu vaihtoehto. Yhdellä jalalla hyppiminenkään kun ei ihan onnistu. :whistle: Ongelmalle ei voi tehdä oikeastaan mitään sellaista mitä en jo tekisi, joten mielenkiinnolla odotan onko tämä loppuaika nyt sitten tätä. Olen aina vaan kiitollisempi niistä useista viikoista jolloin tätä vaivaa oli vain hyvin harvoin!!! Tänään oli onneksi parempi päivä kuin eilen eli konttailemaan ei ole joutunut ja lepäilyäkin on tarvinnut vähemmän kun muuten viimeaikoina. Jospa tämä tästä kun vaan yrittää pysyä positiivisella mielellä ja esikoinen ei vallan mahdottomaksi rupea.

Taidanpa minäkin hipsiä nukkumaan.

Donu ja Pikkuinen 25+2
 
Huomenta!

Musta ja miehestä on tuntunut että mulla on iso maha. Isompi kuin ekassa raskaudessa. Kiva kuulla muitakin mielipiteitä =)
Kelliksellä on ainakin siro masu.

(.)
NYT ymmärrän teitä kipuilijat!
Mulla ilmeisesti lantionlöystymiskipuja alkoi eilen ilmaantumaan. Alaselkä kipeä edelleen ja vasen lonkka vihloi eilen. Oli vaikea kävellä.
Näiden lisäksi harkkasuppailua mullakin hyvin paljon, laskuissa en pysy, ja ylävatsakipua.
Kysyin aiemmin jo muttei ole sattunut silmään onko muilla ylävatsakipeä?? Tuntuu sellasta puristavaa ja painetta..

Sori valitus. Täällä on vaan niin helpottavaa valittaa kun "joku" ymmärtää mistä kerron. Mulla kun ei livenä ole oikeen raskaudesta ymmärtävia saati kiinnostuneita..

Mulla vissiin jätetään sokerirasitus tekemättä. Kunnassa kaikki yli 25v. laitetaan, mut neuvolatäti oli ainakin aikaisemmin sitä mieltä että mun ei tarvi memmä kun olen just sen 25v eikä mulla ole mitään riskitekijöitä..

MaMa tervetuloa!

KiiajaVille :hug:

Piipalle myös :hug:

Palaan myöhemmin!

Greddy ja Piksu 27+2
 
Huomenta!

Ei nyt jaksa kommentoida enempää, mut tuosta limaisuudesta sen verran, että täältäkin sitä löytyy ja inhottavinta tässä on se, että tuo lima saa mut melkein joka aamu oksentamaan. Tänäänkin niin lahjakkaasti taas mentiin, et hohhoi...

Mut nyt pakko mennä tuonne sohvalle ja koittaa taas saada tää olo tasaantumaan...

buam 24+2

Muoks. Mamalle tervetuloa! =)
 
Huomenta.

Tervetuloa mukaan MaMa74 :flower: Eiköhän tähän porukkaan aina yks uusi mahdu.

Taas oli kivoja masukuvia tullu :)

Tosta vauvan pukemisesta mulla tuli kans mieleen se äitiyspakkauksen haalari. Isohan se varmaan on, mutt onko se sit sopivan paksunen huhtikuun alun keleihin? Näin ensikertalaisena oon kans ihan pallo hukassa niiku Empuuukin, että miten se vauva oikein pitäs pukea kotiin lähtiessä ja ylipäätään. Ei kai siihenkään muu kuin kokemus auta eli kai sitä sit oppii. Ja oootehan sit te ihanat kokeneet vauvanpukijat täällä jotka aina auttaa meitä :D

|.) Soitin sit sinne neuvolaan. Sain nyt vihdosta viimein ajan sinne lääkärineuvolaan. 19.1. klo 8.00 pitäs olla pirteenä siellä, mutt iha sama mulle, kun oon oottanukki seuraavaa neuvolakäyntiä kuin kuuta nousevaa. Eka se ens tiistaita sano, ett on täynnä, mutt hönkäsinki heti väliin etten ois ens tiistaina päässykkää. Kai nyt oisin sillo jouluviikolla jo ens tiistain ajan ottanu jos se ois mulle käyny :p No ei kai noi terkatkaa nyt kaikkee voi muistaa edes tällasessa pikku kunnassa :)

Ja ne sokerirasituksen tulokset kysin samalla:
Paasto 5
1.tunti 9,1
2. tunti 6,1

Kaikki arvot ok, joten voin huokasta helpotuksesta! Vähän ihanaa!

Eipä omaan napaan muuta kuin aamukahville, kauppaan ja viimeseen iltaan valmistautumista.

JääKyynel ja Tuittu

 
Neuvolakuulumisia
Juuri kävin eli rv 24+5 :heart:
paino oli nyt noussu! jee! nyt tullu yht. 2,6kg. :D
rr 117/87 ja 125/84
pissa puhdas
hb 118
Kohdunpohjankorkeus 22cm ja meni keskikäyrän yläpuolelle :)
sykkeet hyvät :)

Neuvolalääkärin sain 20.1. ja sitten sokerirasitus on 21.1. |O mua jo etoo valmiiks se aine mitä pitää juoda... :eek:
Maanantaina lähden taas koittamaan työntekoa ja katon miten pärjään..sovittiin että soitan heti jos tuntuu pahalle olla ja sitten koitetaan sovittaa mut 13.1. lääkärille jonon ohi :kieh:
toivottavasti nyt kuitenkin tuo massu olis helpottanu silleen et pystyn nyt ees pari viikkoa tekemään hommia...tai edes tammikuun loppuun...
kkelan paprut käyn viemässä kelaan tänään samoilla höyryillä kun haen esikoisen kerhosta pois ja samalla myös kauppareissu. Täällä on nimittäin ihan kaamea pakkanen..aamulla kun lähdin nlaan niin oli -29.5c ja auto ei inahtanukkaan...plaah..onneks mies oli kotona ja laitto mulle pirssin lähtökuosiin...jäi miehen ja lasten neuvolaan mukaan lähtö pois kylmyyden takia.
nytkin näyttää vielä -28c.. :/

Kiiajaville :hug:

Uusille tervetuloa! :flower:
:flower:

nyt kahvittelemaan...

nasum ja napero 24+5 :heart:
 
Huomenta!

Herännyt kyllä olen jo 7.15, tai itseasiassa joskus viiden maissa, mutta pyörin ja torkuin sitten sängyssä tohon asti ja lähdin sitten viemään esikoista ja sen kaveria kouluun, kun niin kova pakkanen oli, -25. Sitten tulin kotiin aamupalalle ja lähdettiin pojan kanssa 4v. neuvolaan. Suht hyvin sujui neuvola, rokotuksesta tuli tietenkin itku, ja kuulemma voi jalka olla kipeä. Pitää miehelle sanoa, että antaa tarv. illalla kipulääkettä, kun itse olen iltavuoroon tänään menossa.

MaMalle tervetuloa! Ihanan iso perhe teillä :)

Raskausdiabeteksesta täälläkin puhutaan, vaikka olisi vain yksi patologinen arvo sokerirasituksessa. Samat ohjeet kyllä pitäisi olla koko Suomessa. Musta on hyvä, että tähän asiaan kiinnitetään näin tarkasti huomiota, koska Suomessa kuitenkin niin paljon 2-tyypin diabetesta on, ja raskausdiabetes on sen yksi riskitekijä. Kun asian tietää, voi ennaltaehkäistä sairastumista tyypin 2 diabetekseen. Ja tosiaan pitämällä sokeritasapainon hyvänä rask.aikana ehkäisee sikiön liikakasvuisuutta. Itse huomasin omassa olossa esikoisen aikana, että kaikki ei ollut kunnossa, silloin mulla 1h arvo oli patologinen. Välttämättä sitä ei kyllä huomaa, eikä ainakaan tiedä, mistä huono olo johtuu.

Ihania mahoja on kyllä kaikilla!

Jonkun kevytvanupuvun meinaan kanssa hankkia, tai voi olla, että meiltä joku löytyykin. Pitäisi varastosta hakea äitiyspakkauslaatikko ja katsoa, mitä sieltä löytyykään.

Whitney mä en ollutkaan kuullut mitään kauhutarinoita netin kautta ulkomailta tilatuista tuotteista, tuttavilta olen kuullut vaan hyviä puolia. Toivottavasti meillä nyt menis kaikki sitten putkeen =) Vähän samantyyppiset nuo Hartanin ja Gessleinin kärryt. Itse olen ollut tosi tyytyväinen noihin meidän Hartanin vaunuihin =)

Synnytyssuunnittelukäynti mulla on 36-37 viikolla, johtuen noista aiemmista imuvetosynnytyksistä ja tarjontavirheistä. Itse toivon alatiesynnytystä, jos vaan mahdollista siis, että vauvalla kaikki hyvin. Varmaan kivunlievitystä suunnitellaan, ehkä spinaalipuudutus voisi olla hyvä, niin ponnistusvaiheessa ei välttämättä sitten sattuisi niin selkään, mikä kuopuksen synnytyksessä haittasi ponnistamista tosi paljon ja johtui avonaisesta tarjonnasta. Vauvan painoa myös arvioidaan, että mahtuu sitten avonaisessa tarjonnassa tulemaan... kun varmaan siinä niin käy, ettei kahta ilman kolmatta avonaista lakitarjontaa.

Nyt huilaamaan, että jaksaa töissä olla 22 asti.

Hyvää viikonloppua kaikille!

siru 25+0 (poks!)
 
Huomenta!!!!

Nyt on sokerirasitus käyty ja kaikki oli hyvin arvojen kannalta. =)
Kaheksaan aamulla kun sinne labraan menin ni eka mittaus oli 4,7 (rajana 5,3) litkun juomisen jälkeen ja tunnin odottelun jälkeen toinen mittaus oli 4,6 (rajana 11) ja sit se viimonen eli kolmas mittaus oli 6,5 (rajana 8,3)... Eli nyt se onneks käyty ja se kamala litkukin meni kerralla alas... Toivottavasti en enään ikinä sitä litkua joutuisi juomaan.

Ensi viikon tiistaina sit neuvolalekuri eessä. =) En malttas millään oottaa kun samalla on ultra <3

Eilen käytiin vähän shoppailemassa mihen kans. Mukaan tarttui aivan ihanat talvikengät sekä mulle että miehelle, uudet rintaliivit, tilava Dakinen olkalaukku joka menee sit hienosti myös matkoilla pikkusen kans hoitolaukuna ja tuon mussukanhan oli tietenkin päästävä Biltemassa käymään niin sieltä se jo haali mukaansa uusia työkaluja.. Eli siis jokaiselle jotain... Niin ja olihan se kiva käydä pitkästä aikaa syömässä kahestaan :) Kohta pitäisi taas lähteä liikenteeseen, ensin käymään miehen tädin luona ja sit mutsille ja sieltä sit peräkärryn kans hakemaan miehelle vähän rakennustarvikkeita.

Mutta nyt ois viel syötävä ennekun lähtee.

Cataliina ja masuasukki 26+5
 
Raskausviikko 30 saavutettu :heart: :heart: :eek:

Rd:stä vielä - katselin eilen edellisten raskauksien äitiyskortteja ja niissä olevia sokrurasitustuloksia. Paastoarvo mulla on pysynyt ihan samana jos vertaa juuri käytyyn rasitustulokseen mutta kummatkin 1h ja 2h arvot on selvästi kohonneet vaikka tuo 1h arvo vain meni raja-arvojen yli :/ Ajattelin hankkia verensokerimittarin vaikkei terkka sitä suositellutkaan. Ovat melkein ilmaisia. Saako rd-äiti ilmaiseksi kunnalta liuskoja ja lansetteja? Mittarin olisin varmasti saanut lainaan mutta haluan ostaa kotiin oman kun tosiaan maksavat vain muutaman euron. Suurin menoerä ovat nuo oheistuotteet.

Jaksamista supisteleville :hug: Mulla tosiaan ei supistele kummemmin. Jos liikkeelle lähtee pöntöltä tai tuolilta niin kohtu vetää pinkeeksi mutta todella vähäisesti.

 
Huomenta kaikille :D
Kerrankin sain nukuttua hyvin... en herännyt kuin kaksi kertaa uneen ja muutaman kerran pissalle :D Nyt on energiaa vaikka muille jakaa...

Miten vanhoja arpeja (minulla on nilkoissa arpeja) voisi hoitaa nyt raskauden aikana kun minulla on hieman nilkat turvonneet? Juon paljon vettä, mut kai pitää sitten juoda vielä lisää ettei ne enään turpoo :eek: :|

Täällä ihanat 22 astetta pakkasta ja aurinko paistaa =) Ei kun koirien kanssa lenkille :D Tässä muuten kuva meidän karvasista lapsista :D


Tämä on Piki. Sekarotuinen puolitoistavuotias vaavi... Tykkää pikkulapsista, mutta ei ole vielä koskaan nähnyt vauvaa...saa nähä miten hän reagoi kun vauva syntyy.... :heart:


Tämä on Siru. !2-vuotias vanhus joka joudutaan kohta lopettamaan :'(

Siinä on meiijät karvaset vaavit :D

Nyt tämä tuleva äippä lähtee lenkille....
 

Yhteistyössä