***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

onnittelut poksuville! =)

hemmi samaa olen itekki miettinyt. vielä yltää just ja just mut aika hankalaa alkaa olemaan. mies kyllä totesi ihan vapaaehtoisesti auttavansa kun en enää ite yllä ;)

empuuu onpa harmi juttu et vaunuja ei nyt sitten olekkaan, varmasti inhottava kun oot jo niitä niin odottanut.. :|

huomasin eilen illalla et mun napa on ihan selkeesti madaltunut! :eek: pohja näkyy :LOL:

viime yönä heräsin ihan tosi koviin potkuihin tuohon navan korkeudelle ne tuli, jopa vähän yläpuolelle, oon huomannu et vauva köllöttelee pääalaspäin sillon ku minä makaan, mut kun lähen liikkelle niin kääntyy aika pian 'oikeenpäin' eli tässä tapauksessa jalat maata kohden.. :D

marjutti ja viikari 23+2, meniköhän ees oikeen..
 
Kiiajaville toivottavasti sukulaisvauva pysyy vielä pitkään turvallisesti masussa, kovin on pienet viikot :(

Onnittelut täysiä viikkoja saavuttaneille :flower:

Laitetaans omakin pallonen kun eilen tuli tasaviikkoja :)



Hienoja ja erilaisia masuja on kaikilla =)

Tuosta alaosaston ajelusta sen verran, että itse en hirveemmin sieltä sheivaile (mulla kääntyy helposti karvat sisäänpäin jos ajelee enkä sitä tosiaan halua tuolle alueelle...), trimmailen vaan lyhyemmäksi aina silloin tällöin, ja masun kanssa peili on ihan hyvä vehje ;)

stoppis 27+1
 
Hyvää loppiaista huhtikuisille! :)

Poksujille onnittelut! :flower: Täällä poksuttiin eilen :heart:

KiiajaVille: Onpas ikävä tilanne, toivottavasti äiti ja vauva pysyisivät vielä kauan yhdessä kasassa ja voisivat hyvin! :hug:

empuuu: No johan, voin kuvitella kuinka harmittaa :( Toivottavasti nyt kuitenkin löytäisitte vastaavat vaunut jostakin suht samaan hintaan.

Meillä on itkuhälyttimenä Cobran radiopuhelimet, joissa itkuhälytintoiminto ja ollaan ne kyllä hyväksi havaittu. Paljon niille ei kyllä käyttöä ole tullut, kun vaunut saa ihan keittiön ikkunan lähelle ulkokuistille.

Mä onnistun vielä kyllä hyvin itse siistimään karvani, tosin nyt talvella olen antanut säärikarvat kasvaa ihan vapaasti :whistle: Saapa sitten keväällä nähdä, että miten onnistuu ;)

Onko muilla puutumista havaittavissa? Mulla on nyt jo pitemmän aikaa aina nukkumaan mentäessä alkanut oikea pakara ihmeesti "kihelmöimään" ja nyt eilisestä alkaen samaa on havaittavissa päivälläkin. Ei kovin kivaa... :/

jennuskaliini: Suloinen masu :heart:

Nyt pitää mennä vahtimaan miehen ruuanlaittoa :D

-Niiskuneiti ja Julle 24+1 :heart:-
 
Onnea poksujille! :flower:

Söpöjä mahoja täällä :)

puutumisesta, mulla puutuu jalka jos istuu vessassa hetkeä pidempään. Kurja tunne joka onneksi helpottaa kun pääsee liikkeelle ja jatkaa sitä jonkin aikaa.

Itkuhälyttimistä, ei oo eikä tällä tietoa tuukkaan. Ei ne vaunut pääse ainakaan tällä ajatuksella niin kaukana olemaan yksin että tarvitsisi. Aika näyttää.

Unico ja Toukka 23+5
 
Mirabel Kyllä mä ihan suomalainen olen.Niin kyllä tää mun masu vielä ihan normirajoissa kuulemma on (neuvolassa rv24+2 sf-mitta oli 23,5cm.Ja ei se täti ollut siitä ollenkaan huolissaan ja ku sielläkin manasin niitä ärsyttäviä taivastelijoita,niin neukkatäti vain tuumas et älä niitä kuuntele,tämä on aivan normaalikokoinen masu ja ne ei tiiä mistä ne puhuu.
No,siltikkin huoli nostaa päätään...Onneks mullon lääkäriin huomenna,meen mankuun lisää sitä saikkua,niin kysäsen siellä sit tuosta rasituksesta,josko siihen pääsisin.
 
Vähän kyllä harmittaa tuo vaunuhomma, mutta päätettiin tilata täältä nämä http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=94_218&products_id=660 Hintaa tulee tosiaan 150e enemmän eikä saada edes turvakaukaloa, mutta kaupan päälle saadaan matkarattaat. Pitää miettiä kaukalon vuokraamista tai sitten ostetaan jostain oma.

Puutumista täällä! :wave: Kämmenet puutuu tosi helposti yön aikana, ja sitten jos esim. sohvalla röhnötän toisella kankulla, niin tulee myös puutumisen tunne.

Meillä ei varmaankaan ole tarvetta itkuhälyttimelle. Asutaan kt-kolmiossa ja parveketta kauempana en vauvaa nukuta.

Voi että tuli hyvä elokuva TV2:lta. Tuollainen nuortenleffa tuo lähinnä oli, mutta tempasi mut mukaansa. Siinä kuoli nuori tyttönen, itkin ihan kunnolla. :ashamed:
 
Kartoitin vähän, että mitä vaatteita meillä jo vauvalle löytyy. Kaikki muut vaatteet on kokoa 50-60 paitsi nuo keskellä olevat kolme vaatetta. (Joo, mulla on tylsää )



Jos nyt odottaisi, että saa sen äippäpakkauksen ja ostaa vasta sitten lisää. Siskoltakin ilmeisesti saadaan joitain vaatteita, mutta keväällä vasta.
 
Tosi paljon tekstiä tullut!

Joku kysyi päivähoidosta kun vauva syntyy - meillä jatkavat tytöt tarhassa. Jos näyttää hyvältä (synnytyksen jälkeinen masennus ei uusiudu) niin osapäiväsyys on todennäköinen vaihtoehto. Mutta kokonaan en aio ottaa pois tarhasta kun pelkään niin tuota omaa jaksamista. On niin huonot kokemukset kuopuksen syntymän jälkeen etten aio alkaa nyt pelleilemään terveyteni kanssa.

 
Päivähoidosta Meillä esikoinen jatka myös päivähoidossa, vaan yksinkertaisesti siitä syystä että kun on se kielikylpyryhmä ja jatkuu samanlaisena (ja samana) koko peruskoulun ajan. Keskimmäinen aloittaa siellä myös sitten elokuussa ja mulle jää siten "vain" 2 pientä kotiin.

Sitä ei olla vielä päätetty onko nämä kaksi sitten puolipäiväsenä, eli esikoisen eskarin ajan siellä vai kokopäiväsenä. Säästäisi hurjasti tuo osapäivä, mutta mutta.. se tarkoittaisi sitä että meillä pitää olla se toinen auto ja sitä että jokapäivä, juuri päiväunien aikaan pakkaan kaksi pientä autoon ja hurautan isompia hakemaan.
Ehkä järkevempää se että olisivat kokopäiväisenä vaikka maksaakin sitten paljon enemmän kuin että katkaisis kahden pienemmän päikkärit, tai sitten pitäisi hakea toisenlainen rytmi päivään.

Tänään tuli huonoja uutisia, miehen sisko ilmoitti että heillä onnellinen odotus oli päättynyt eilen siihen kun np-ultrassa ei enää löytynytkään sydänääniä.. (Kylläpäs nyt sisaruksia koetellaan.)
Miehen veljen vaimon tilanne oli eilen illalla jo parempi, lääkärit on positiivisin mielein sen suhteen että päästäisiin jopa rv 28 saakka.
 
Saanu tänään sentään jotain järkevää tehtyä. Akvaario siivottu, pari koneellista pyykkiä pesty ja kalakeitto tulossa huomiseks ruuaks nii ei tartte aamulla alkaa väsäilee ennen töihin lähtöä. Akvaariokalat tosin ei sinne soppaan joutunu, vaikka tänään just manailin, ett tahon jotai piristystä sen sisustukseen yms. ;)

Aiemmin en tuosta puutumisesta muistanu kirjottaakaan. Täällä puutuu paikat todella helposti. Siis lähinnä käsi tai jalka. Paljon herkemmin kuin ennen raskautta jos on pitkään jossain huonommassa asennossa tai jalka vaikka kropan alla tms. Aamullaki saattaa herätä ja huomata ett onpas nyt paikat puuduksissa.

Joku muute puhu isyyspakkauksesta ja sit oli laitettu linkki yhdelle sivulle (ei muista enää kun edellisellä sivulla oli siitä juttua :ashamed: ). Se on samainen sivu mistä ite aattelin tilata tulevalle isukille tavaraa esim. t-apidan ja bodyn jossa lukee se daddy´s rock tai mitä nyt lukikaa :) Tutteja ja tuttipulloja kans kattelin. Tarttis vaa alkaa pikku hiljaa kyhäilee sitä, ett ehtii ajoissa tekeen. Tarttis vaa miettiä kui ne tavarat tilaa sieltä ettei ukkeli tajua mitään. Pitäs varmaan koittaa saada ne niin, että ukkeil on yövuorossa nii ei ainakaa oo postia hakemassa. Meneepä vaikeeks :LOL:

Juuh, jos nyt menis sit ripustaa niitä pyykkejä :)

JääKyynel ja Tuittu 27+1

P.s. Tosi ihania masukuvia ollu täällä. Tää talitinttien talipallo oikein kadehtii teidän ihania pömppöjä :)
 
Jääkyynel ja muutkin! :D Ihanaa kun muutkin noita isyyspakkauksia suunnittelee.. :) <3
Mä annan puolisolleni tänään tekemäni äitiyspakkauksen <3 Huomenna haetaan postista mulle tuleva pakkaus..
Ja voin kertoa joo ettei ole ollut ihan mikään maailman yksinkertasin homma toi kun on netistä tilaillut kaikenlaista niin kun tulee postissa lappu että voisi postista tuotteen noutaa :LOL:
Laitoin pakkaukseen vaatteiden,tuttipullojen ym. lisäksi dvd:n, karkkia jne.. omaa aikaa vauva arjessa.. :)

jastu ja vilperi 25+4
 
Isyyspakkausta olen miettynyt. Olen kyllä tuosta äippäpakkauksesta sitä mieltä, että ei se millään tapaa ole vain minun pakettini. Parempi nimi sille olisi vaikka vanhempien paketti tms. Ihan yhtä lailla se on miehelle kuin minulle, ja ennen kaikkea vauvalle.
 
Tässä tulee sit pari kuvaa kaikkee muuta ku hoikan immeisen kropasta. Vähän siis erilaista mahaa tällaselta pullukalta ;)

Tässä kuva 26+1 talipallosta


Tässä kuva 27+0 talipallosta


Ja vielä talipallo edestä 27+0


Keskimmäisessä kuvakulma vähän hassu, mutt ei jaksa joka kerta alkaa ukkelia opastamaan. Sais kyllä oikeesti alkaa enempi kuvia ottaan, ett oppis ton homman paremmin. Ihan jo kevättäki ajatellen :)

Onkoha mulla tänään vähän tylsää ja ylimäärästä aikaa, ku terrorisoin täällä? Ja teillä menee hermot :D :p

JääKyynel ja Tuittu 27+1
 
ihania masuja ja Empuuulla ihania vaatteita pienokaiselle! samantyylisiä vaatteita löytyy meiltäkin, tänään ostin taas 2 bodyä ja yhet tutan supersöpöt 56cm pesukarhuhousut!

itelle löysin 3 kivaa puseroa/tunikaa.

jaksoin nyt laittaan koneelle masukuvia, eka viime viikolta ja toinen tältäpäivältä vähissä pukeissa:





alemmassa siis rv 23+2

 
Hyvää loppiaisiltaa kaikille!

Mun pitäis oikeastaan pakkailla joulukoristeita pois, mutta tässähän notkun koneella :D

Isyyspakkausta mä en ole kertaakaan miehelle laittanut, vähän samoilla linjoilla Empuuun kanssa, että äitiyspakkaus on vähän niinkuin koko perheelle ja ennen kaikkea vauvalle. Nyt en sitäkään siis ota, vaan ostelen sitten sillä 140 eurolla varmaan vaatetta, kestoja ja kaukaloon menee osa tuosta rahasta. Ihania kyllä nuo teidän suunnittelemat isyys- ja äitiyspakkaukset :) Hemmille piti laittaa, että tuo Mussukat on mun tutun firma =) Siellä on kyllä kaikkea kivaa!

Ihania vauvamasuja kaikilla!

Empuuu harmi tuota tilauksen onnistumattomuutta! Ihania vaatteita olet hankkinut! Tuo on kyllä sukupuolen tietämisen hyviä puolia, että pystyy hankkimaan vaatteita paremmin. Oikeasti tosi vähän olen törmännyt unisex-vaatteisiin. No, eiköhän niitä sen verran löydy, että alkuun pääsee =)

Kiiajaville kylläpä nyt tosiaan sun miehen sisaruksilla on vastoinkäymisiä :| Onneksi sillä miehesi veljen vaimolla näyttäisi nyt paremmalta! Kyllä tässä kohtaa muutamasta viikostakin on jo suuri etu vauvan kannalta. Kaikki päivät on plussaa, mitkä pystyy kohdussa vielä kasvamaan.

Päivähoidosta meillä kuopus jää pois, kun mä jään äitiyslomalle. Käy srk:n kerhossa 2x viikossa kolme tuntia. Tarhassa on tähänkin asti ollut aika vähän, kiitos molempien vuorotöiden. Koululainen kyllä jatkaa kouluaan :D vaikka jo harmittelikin sitä, että me saadaan olla kolmisin kotosalla sitten, kun vauva syntynyt.

Sheivaamisesta katotaan miten nyt käy, mutta edellisistä olen kyllä pystynyt loppuun asti sheivailemaan. Peili on hyvä apuväline, niinku Stoppiskin mainitsi =)

Täällä pakkaset senkun jatkuvat, niinku vissiin muuallakin. Ihanaa oli lenkkeillä tänään, kun aurinko paistoi ja mahtavat talvimaisemat. Huomenna en ulos pääsekään, kun olen töissä koko päivän.

siru 24+5
 
Pakkasta on täälläkin, nyt mittari näyttää -24,5 päivällä oli "vain" -20 ja silloin käytiin koko perheen voimin ulkona.
Sopivasti oli päällä vaatetta kaikilla, ainostaan naama meinasi jäätyä, mutta eipähän tuolla kauaa tarvinnut olla.

Huomiseksi iltapäiväksi luvattiin -26 ja tuskin ihan ulkoilu asteissa ollaan aamupäivästäkään. Täytyy jotain kivaa kehittää lapsille ettei ihan hermostuisi.
 
Masut ne kasvaa kaikilla tasaisesti :D . Mä oon miehelle sanonut että isompaa en enää haluaisikaan, kun tämä on niin sopivan kokoinen. Pääsee hyvin vielä liikkumaan ja kengätkin saa jalkaan.

Isyyspakkausta en taida tehdä. Esikoisesta taisin jotain batterya ja sisua antaa, vai oliko ne jo isänpäiväksi ennen vauvan syntymää?? Miten voi unohtaa... Mutta samoilla linojoilla Empun kanssa, että äitiyspakkauksen nimi voi paremminkin olla perhepakkaus, tai vauvapakkaus.

Vauvanvaatteita meilläkin alkaa pojalle olemaan (tytölle olis sitten laatikkokaupalla) jo ihan kiitettävästi. Itse otin esikoista odottaessa myös kuvia hankituista vaatteita, joten Empun kuva ois voinut olla ihan mun ottama 2v sitten :D . Me ei tosin tiedetty kumpi tulee, joten unisex-värejä tuli haalittua (kirpparilta tosin molempia koska oli niin halpoja). Mun mielestä vaan oikeesti nättejä vaaleita vaatteita ei meinaa löytyä, vaan kaikki on suunnattu tosi selkeesti tytölle tai pojalle. Itse olen sen verran "perinteinen", että haluan pukea tytön enemmän vaaleanpunaiseen/lilaan ja pojan vaaleansiniseen/vihreään/turkoosiin, mutta kyllä niitä vaaleitakin vaatteita kaipaa.

Mulla aloitettiin eilen Propral-niminen lääkitys noihin migreenikohtauksiin. Saa nähdä onko niistä apua. Tuon lääkkeen yksi sivuvaikutus voi olla vauvan pienipainoisuus. Sitä en kyllä pidä mitenkään negatiivisena asiana, koska esikoinen tosiaan oli sen 4580g syntyessään eli "pienenemisvaraa" kyllä on :whistle:

Poppeliini ja poju 24+6 (huomenna poksuu ja tämä äiti pääsee yksin ostoksille päivällä :D )
 
Tuosta äitiyspakkauksesta. En oo itekää missään vaiheessa aatellu, ett sen äidille vaan lähinnä vauvalle. Silti minusta on kiva myös tulevaa isää ilahduttaa ihan ikiomalla jutulla, vähän piristystä hälleki ja tietty pikkuselle (jotain yhteistä siis vain heille kahdelle) :)
 
Pakko oli vielä tulla kertomaan, että nyt on tilattu Pingpongin sivuilta Britaxin Römer Baby-Safe Plus Alex-kaukalo easyfix-kiinnityksellä... sekä sitten mies sai mut ylipuhuttua tilaamaan myös Gessleinin Vision S-kärryt :D Ja adapteri, että kaukalo menee kärryihin. Siinäpä taisi sitten olla isoimmat hankinnat meidän tulevalle vauvalle, kun kaikki muu isompi on jo jostain tulossa... Ja saahan nuo varmasti myytyä sitten eteenpäin... Ehkä jos meilläkin lapset olis pienemmällä ikäerolla saatu, niin ei varmasti tarvis tällaisia hankintoja tehdä. Esikoiselle aikanaan hankimme vaunut uutena, kaukalo käytettynä. Kärryt kulutimme loppuun, en tiedä, olisko kovin monet kärryt kestäneet niin pitkässä ja kovassa käytössä sen paremmin, kun ihan hyvälaatuiset kärryt nekin oli. Mutta lenkkeilimme siis tosiaan usein ja pitkään ja kuitenkin siihen asti, että esikoinen oli n.4v, kun en olis muuten päässyt juoksemaan niin usein, kun halusin. Kakkoselle meillä oli lainassa turvakaukalo, sen palautimme sitten tutuille, kun pieneksi kävi. Kärryt ostimme Huutonetistä, Hartan Toplinet ja ne on mun mielestä vieläkin hyvät, vaikka liki samanlaisessa kovassa käytössä on olleet mitä esikoisella. Niitä siis meinaan kyllä käyttää tämänkin vauvan kanssa.

Nyt innolla odottamaan tilauksen saapumista, toivottavasti tulis pian. Ainakin pitäis ehtiä ennen vauvaa :D

Unicolle piti, että helposti sitä omasta mahasta ajattelee, että on jotenkin valtavan iso viikkoihin nähden, mutta sitten kun näkee muiden samoilla viikoilla otettuja mahakuvia, niin huomaa, ettei niin olekaan. Ja vartalon malli ym. kuitenkin vaikuttaa mahankin malliin. Mulla esim. on taipumusta eteenpäin tuleviin "poikamahoihin", ja kuitenkin molemmat sukupuolet on tulleet "poikamahasta" :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja JääKyynel:
Akvaario siivottu ....
kalakeitto tulossa huomiseks ruuaks
...
Akvaariokalat tosin ei sinne soppaan joutunu,
:LOL: :LOL: :LOL:

Kerkisin jo miettimään, että ohooo... kun luin tuon viimeisen lauseen. Hauskaa!

Jääkyynel - tosi hyvä nimi se talipallo! En viitsi oma ruveta kuavamaan (kun mun mies ottaa vielä surkempia kuvia kuin sinun mies), mutta mun sivukuva on varmaankin aika lailla samanlainen kuin sinulla. Eli nyt tiedän, että miullakin on talipallo, kivaa!

On muuten ihana, miten isommat lapset käyvät mahaani silittelemässä, puhuvat sille, 4v yritti tänään navan kautta kurkata mahaani, että "kohta vauva työntää siitä pienen käden ulos!". Äiti on kuulemma kaikkein rakkain, vaan vauva on vielä rakkaampi!


Ja isompien lasten päivähoidosta sen verran, että keväällä jatkavat, kunnes vauva maailmassa ja kotona ja näkee, että en joutu esim vauvan kanssa pitempään sairaalassa olemaan. Sen jälkeen sitten hoito loppuu. Isompi aloittaa syksyllä eskarissa (puolipäiväisenä, jos pääsee vaan suinkin järkevän matkan päähän eskariin) ja 4v voisi mennä seurakunnan kerhoon parina aamupäivänä. Eivät kyllä joutu hoitoon, kun minä kotona olen, niillä yhdessäkin hauska eivätkä juuri kaipa hoitoon nytkään.

Mirabel 28+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja siru2006:
Pakko oli vielä tulla kertomaan, että nyt on tilattu Pingpongin sivuilta Britaxin Römer Baby-Safe Plus Alex-kaukalo easyfix-kiinnityksellä... sekä sitten mies sai mut ylipuhuttua tilaamaan myös Gessleinin Vision S-kärryt :D Ja adapteri, että kaukalo menee kärryihin.
Saako kysyä, paljonko yhteensä maksoi (postikuluineen)? Juuri sellaista settia olen kaivannut, eli kaukalo + matkarattaat ja telakka autoon, ja etsin juuri nettikauppoja mistä saisi järkevään hintaan. Mulla oli joku englantilainen tosi kiva nettikauppa suosikkeissa, mutta kone vaihtui välillä ja tuo osoitteekin on hävinnyt. Pakko jotain keksiä.

 

Yhteistyössä