***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Empuuu: noi on kivannäköset nuo Vigourit :)

Mä oon tässä lähössä vaunukaupoille.. Olin jo 99% varma että ostan uutena Emmaljungan Classic Sport-rattaat joista kantokassilla saan tehtyä kevytyhdistelmät, kunnes tarjoutuikin mahdollisuus ostaa edullisesti 07 vuoden Gesslein Swingit, jotka on kuin uudet. Eivät täysin vastaa mun kriteerejä, mutta laadukkaat ja hyvät vaunuthan nuokin on.. Nyt lähen kuitenki kattomaan tarjoukset Ouluun ja kyselemään vähän noista Gessleineistä muutenkin.. :whistle: Oon kohta sekasin ku seinäkello vaunuvalintojeni edessä.. :D :kieh:
Mitäs on niin ranttu..


 
Huiii, miten paljon tekstiä tullut :D Katotaan miten paljon kerkeän kommentoimaan, melkoinen vauhti päällä on noilla muksuilla, tietää jonkinlaista "vahinkoa" jossain vaiheessa... :whistle:

Toppavaatetuksesta ollut juttua. Mä sain siskolta sellaiset 90-luvun henkselitoppahousut, jotka menee ihan mallikkaasti vielä kiinnikin, vaikka ovat kokoa S :eek: Alkaa tosin olla jo ihan tapissa se tila mutta äitillä on samanlaiset kokoa M, joten ehkä lainaan niitäkin, kun onhan se kuitenkin lämpimämpää jos ne menee kiinni =) Omat melko uudet toppahousut kokoa 34 ei menneet edes alkuraskaudesta enää kiinni, ovat niin tyköistuvat -> että pikkuisen tuo muoti muuttuu ja vaatteiden mallit :whistle: Oma untuvatakki menee vielä hetken kiinni, mutta kohta joutuu lainaamaan äitiltä jotain toppista... Lasten kanssa ulkoillessa nää toppavaatteet on kuitenkin vähän paremmat kuin mitkään villakangastakit (joka mulla on siis mammamallia ja menee kyllä loppuun asti =) ).

Sairaalassa olosta en tykkää, ruuat ei mene oikeen alas enkä tykkää kun ei ole yksityisyyttä... Esikoisesta olin varmaan 4 vrk, noista muista 2 vrk. Nyt kun on tiedossa että vauva voi joutua valohoitoon tai pahempaa, niin en tässä pahemmin suunnittele kotiinpääsyä, pitää jo etukäteen suhtautua niin, että vauvan voinnin mukaan sitten kotiudutaan.

Itkuhälytin meillä on joku Philips ja on toiminut moitteettomasti myös pakkasilla.

Tällä vauvalla ei ole vielä ollut hikkaa, oonkin tässä miettinyt, että milloin nuo muut on hikkailleet masussa ja kuinka paljon... en muista muuta kuin että joku ainakin on hikkaillut :LOL:

Hiivalääkkeenä käytin Canesten Kombia tuossa joskus joku aika sitten ja nopeasti auttoi.

Jahas ja nyt tuli lähtö :wave:

stoppis 27+0
 
Sokerirasitus myös mulla takana. Läpinäkyvää, sokerin makuista lientä, mutta onneksi vain yksi iso mukillinen. Hyvin meni alas, kun oli kylmääkin. Mutta heti sen jälkeen rupesi oksettamaan ja hoitaja vei mut käytävän sängylle makaamaan, jottei keskeydy. Kivasti meni sitten loppuaika, nousin istumaan jossain vaiheessa ja tutustuin toiseen sokerirasituksessa olevaan mammaan. Meni aika nopeasti :) Huonohko olo jatkui tosin kotona ja leipä tuli melkein samantien ylös :x Sittemmin tasaantui olo ja tultiin juuri miehen kanssa pizzalta :p Yli puolet jäi mulle kotiin viemisiksi, mutta hyvää tuo on varmasti huomennakin!

Kohta leffaan ja ihanaa laatuaikaa miehen kanssa, kun ei olla viikkoihin ehditty sen Lapin työmatkan ja joulun takia :heart:

 
saa nähdä sitten opettavatko ne täällä sen kapaloinnin. Jotenkin helpompi hahmottaa jos joku näyttää suoraan.

Kiiaja Ville, siellä on kyllä jännät paikat suvussa, toivottavasti pikkuinen ja äiti jaksaisivat vielä hetken ja olotila paranisi että sais oll amahollisimman kauan mahassa
 
Apua kun tänne on tullut tekstiä näin paljon! Tai siis kivahan se on. :)

Yritän nyt jotain edes kommentoida.

Toppavaatteista
Mä ostin jotkut halpis henkselitoppahousut Prismasta. Löysin ihan vahingossa. Niissä nyt ei mene vetskari kiinni, mutta kun pistää paidan päälle niin ei se mihkään näy. Untuvatakki on mahtunut mulle vielä kiinni, tosin nyt vein sen pesulaan ja saan vasta viikon päästä takas, joten mahtuukohan enää sitten. :D
Tuo ns. parempi takki on malliltaan sellainen että menee varmasti loppuun asti.

Hikka Mä LUULEN, että tuolla pikkuisella on ollut aika monena iltana hikka. En mä oo varma mitä se on hytkynyt. :LOL:
Itse asiassa nyt parasta aikaa tuntuu taas sille, että sillä vois olla hikka.

Vaunuista
Meidän itse asiassa PITI käydä ostamassa Emmaljungan jotkut yhdistelmät. En nyt muista että mitkä, jotkut sport-mallit kuitenkin. Tuo tarjous ois ollu Lastentarvikkeessa tähän päivään asti, mutta eihän me tänään muistettu siellä käydä. No, ehtiihän nuo vielä hankkia.
Kaukalon suhteen olla päädytty Britaxin Baby Safeen, mutta sekin on vielä ostamatta. Ehtiihän senKIN... :D

Mulla on kaveri ollut synnyttämässä nyt toista vuorokautta jo. Tuossa tunti sitten tuli viesti että synnytyssalissa ollaan ja odotellaan ponnistusvaihetta. Kauan kestää kyllä kun eilisestä asti ollut osastolla, hitaasti aukenee ja hitaasti etenee, mutta taitaa nyt kuitenkin tänään päästä pieni maailmaan. Ainoa oli että vauvan sydänäänet oli heikentyny joten saa nähdä joutuivatko tekemään vielä sektion. :( Mutta tätä täällä nyt vaan jännitellään.

Meille tuli miehen veli nyt muutamaksi päiväksi kylään. Toivoisin kyllä ettei olis paria yötä pidempään, koska enhän mä pääse edes sohvalle löhöämään kun veljekset tuijottaa vaan metsysohjelmia. :D Pitäis olla nyt se toinen telkkari...

Mutta nyt taidan mennä sängylle kirjan kanssa makoilemaan. Ja toivon ettei nuo intoudu lähtemään mihinkään humputteleen, en jaksais sitä että tänne tullaan yöllä koluamaan... :(

- Hapsiainen ja Herne 27+6
 
Mä sitten unohdin täysin soittaa siitä kaukalosta sinne mll:lle.. :/ no täytyy ylihuomenna soittaa..
Matkahuollosta tuli viestiä että paketin voisi noutaa, tilattiin vauvalle amme+jalat sekä sitteri.. <3 :)
Tapiolasta nyt odotellaan vakuutuspäätöksiä.. tarjoukset tuli koti- ja lapsivakuutuksesta, ne on allekirjotettu ja lähetetty takasinkin jo varmaan viikko sitten.. että nyt vain päätöksiä odotellessa, tai jännätessä saanko ne mun nimellä kun on häikkää luottotiedoissa.. :( Mut saan ikäni puolesta kotivakuutukseen jonkun nuoriso alennuksen ja jottai.. :)
Ainiin, mun äiti soitti että oli kirpparilta ostanut baby björnin rintarepun! :D Tosin mietin suuresti että minkälainen mahtaa olla kun oli vain 5e maksanut.. pahoin pelkään että joku ian kaikkisen vanha sellainen pelkkä kangas vain.. :D No mutta sen näkee sitten kun porukoilla käyn, mietin kyllä kävisikö huomenna pyörähtämässä :)
Ihanaahan se on kun tuleva mummu tollai ostelee <3 :)

jastu ja vilperi 25+3
 
Heippa!

Johan on tekstiä tullut tänne taas :D Kaikki sain kyl kahlattua läpi.

Niiskuneidille tervetuloa tähänkin pinoon :heart: mun pitikin jo sulle laittaa, että mars tänne huhtikuisiin myös :) Ihanan pieni maha sulla!

Sairaalassaolosta on ollut juttua. Mä olen saanut olla yksin huoneessa molempien lasten jälkeen. Esikoisesta olimme perhehuoneessa, mieskin yöpyi silloin sairaalassa. Esikoinen lähti heti synn.salista lastenteholle, kun hengitteli vähän vaivalloisesti. Rankka synnytys oli silloin hänelle, imuvedolla kun tuli ja avonaisessa lakitarjonnassa. Hyvin petrasi kyllä vointinsa äkkiä lastenosastolla, eikä ylim. happea tarvinnut. Oli pari yötä lastenosastolla ja sitten yksi yö vietettiin koko perhe yhdessä synn.vuodeosastolla. Toinen lapsi pääsi heti mun kanssa synn.vuodeosastolla, vaikka hänkin syntyi imuvedolla avonaisessa lakitarjonnassa. Saimme olla kahden hänen kanssaan ja pari yötä silloin olimme sairaalassa. Päiväaikaan (n. klo 9-21) perheellä on vapaa pääsy sairaalaan, joten mies ja esikoinen aika paljon olivat meidän kanssa sairaalassa, sen verran kuin silloin 5.5v. esikoinen siellä jaksoi olla ja hyvinhän hän kyllä jaksoi, kun on varsinainen vauvaekspertti :heart: Itse viihdyin kyllä hyvin, kun on tuo sairaalamaailma työpaikan muodossa muutenkin tuttu ja kuin toinen koti =) Ja hyvää ruokaa kun sai hakea valmiista pöydästä monta kertaa päivässä. Toki aina on tietenkin kiire kotiin. Viimeksikin lähdin niin, että episiotomia oli vielä tosi kipeä ja sainkin reseptin kipulääkkeeseen mukaan.

Hoitoalalla olen siis minäkin ja edellisistä olen ollut töissä ihan äitiysloman alkuun, esikoisesta jäin äitiyslomalle yövuorosta, silloin olin kyllä 10v. nuorempikin kuin nyt. Toivottavasti nytkin pystyisin olemaan äitiyslomaan asti töissä, vointihan sen ratkaisee.

Toppavaatteista sain ystävältäni lainaksi kahdet toppahousut, toiset on henkselimalliset kokoa 40 ja menevät nyt hyvin, toiset on vyötärömalliset kokoa 38 ja nekin menee hyvin. Kun käy pieneksi, niin pitää sitten miettiä, että lainaako joltain vielä vai pärjääkö esim. miehen housuilla, mitä epäilen, kun on mua melkein 20cm pidempi :)

Sokerirasituksesta mä joudun sinne ensi viikolla. Esikoisesta oli aikanaan patologinen sokerirasitus, niin sen takia joudun, muuten ei olisi tarvinnut. Th jo totesikin viimeksi neuvolassa käydessä, että sullahan ei mitään syytä ollut sokerirasitukseen, niin teki jo mieli sanoa, että eipä niin, mutta rehellisesti sitten muistutin asiasta. Mun olisi pitänyt jo mennä 12-16 viikoilla, mutta sen puhuin terkkarin kanssa, että en mene kahta kertaa, kun en usko, että mulla noin aikaisilla viikoilla vielä olis mitään häikkää. Toisen lapsen raskausaikana siis sokerirasitus oli normaali. Ja olen itse mittaillut muutamaan otteeseen sokereita, jotka on olleet ok.

Kapaloinnista levottomalla vauvalla kannattaa kokeilla kyllä. Sairaalassa voi pyytää kätilöä näyttämään, miten kapalo tehdään ja sen voi tehdä johonkin ohuehkoon kankaaseen, esim. pyyhettä voi käyttää kapalointiin.

Itkuhälyttimistä meillä esikoisen aikaan oli Philipsin perusmalli, joka pelitti kyllä hyvin. Toisen lapsen vauva-aikaan mies tilasi Cobra-radiopuhelimet, joissa itkuhälytintoiminto. Oli tosi hyvät, mutta sitten toinen meni hukkaan. Nyt pitäisikin selvittää, saisiko tilattua vain toisen jostain.

Kiiajaville toivottavasti se miehesi veljen vaimo pysyisi vielä yhtenä kappaleena. Tuossa vaiheessa jokainen päivä on hyväksi, jos siis istukka toimii ja äiti voi hyvin/kohtalaisesti.

Sun Riselle :hug: isäsi tilanteen takia!

Meillä lähti molemmat lapset yökylään, esikoinen mun vanhemmille jo eilen ja kuopus miehen tädille tänään. Meni sinne ekaa kertaa ilman siskoaan, katsotaan, miten pärjää. Sinne meni myös lasten pikkuserkku, meidän pojan suuri idoli, häntä 4v. vanhempi. Sikäli luulen, että hyvin pärjää. Miehen kanssa syötiin ja kohta lähdetään ulos lenkille ja sitten saunaan. Olin aamuvuorossa ja otin kaikessa rauhassa tunnin päikkärit töiden jälkeen, harvinaista herkkua tuo "kaikessa rauhassa" tässä talossa :D Huomenna onkin vapaapäivä, torstaina 7-22 työpäivä. Taitaa olla viimeinen 2 vuoroa putkeen-päivä mulla tässä vähään aikaan.

Nyt sinne lenkille. Hyvää loppiaista kaikille!

siru 24+4
 
tänään oli neuvola, kaikki niinku pitää =) vauva potkii jo kovastikkin välillä ja doppleriakin muksautteli kun neukkutäti kuunteli vauvaa =)

paino noussut nyt alkupainosta 8 kiloa, pitää kevät ottaa vähän kevyemmin.

kelalle sain paprut tänään vietyä, nyt vaan äippäpakettia odotteleen! :heart:

aloin tänään katteleen netistä jotain kivaa kamaa isyyspakkaukseen, meinaan tuolle miehekkeelle semmosen tehdä, ainaki jonku kirjan ja vauvalle body, tuttipullo, tutti.. jotain kivaa yhteisiin kylpyhetkiin ja miehelle esim. batteryä =)

jos joku on tehny/tekemässä niin saa antaa vinkkejä ja nettisivuja mistä löytyy tavaraa tällaseen tarkotukseen!? :wave:

hikkaa en oo vauvalla havainnut..

 
Sokerirasituksesta vielä,tai siis siitä raskausdiabeteksestä,että millaset oireet siitä tulee jos sellanen sattus tulemaan?Jotenki huolestuttaa ku kaikki siellä suomessa pääsee/joutu siihen rasitukseen ja täällä ei sellasta edes tarjota....
Toppavaatteista ollu juttua,itsellehän ei omat talvitakit ole menneet kiinnii moneen moneen viikkoon :ashamed: takki auki olen kulkenut tai sitten ulkoillessa käyttänyt yhtä fleecetakkia joka vielä nipinnapin menee kiinni,työmatkoilla olen käyttänyt miehen (rumaa)takkia joka mahtuu kiinni.Toppahousut on miehen henkselimalliset,vetoketju vain ei kyllä mene kiinni,aika ohkaset on,paksummat tarvisin jostain,ja siis samoin takin,tuntuu vain että rahareikiä nyt niin paljon....
Hikkaa en ole tuntenut,mutta pieni liikkuu pyörii potkii ja muljuu niin paljon,et voihan olla et se hikka "hukkunu" noihin muihin liikkeisiin,mene ja tiedä.
(.) selkä kipee (ei mitään uuttaa siis) tänään lähin kesken päivä töistä kun ei mitenkään päin pystynyt enää olemaan....torstaina lääkäriin,varmaan jatkan taas saikkua.
Ja sit ne mun mahan koon taivastelijat,ARGS!Joka päivä töissä joku siitä jaksaa huomauttaa,että huh huh,ompas se iso,miten jaksat huhtikuuhun asti,tai voi,voi,taitaa olla kaksoset tulossa.Että mua ottaa päähän!!
Sit yks nolo kysymys...Miten te sheivaatte tuota alapäätä nyt ku maha sen verran tiellä etten itse ainakaan enää sinne alas näe... :ashamed: varmaan kauhee viidakko itellä,onneks en tosiaan sinne näe :LOL:

Hemmi ja Masu-Ukko POKS 27+0 :heart:
 
Miettinyt kanssa tota alakerran siistimistä, kun ei nää niin epilaattori on hankala kanssa. No toistaiseksi sinne vielä kurkkii ;) uhkaillut et ukko saa hoitaa sen mut sen näkee sitten.

täällä on muljattu ihan kunnolla tänään. Ja maha niin kireä et tuntuu ihon repeävän kun se tosta vielä kasvaa.
 
Pitkästä aikaa... Hienoa että pikaisella lukemisella en huomannut kenelläkään olevan suurempia huolia vauvan mahassa pysymisen kanssa. Toivottavasti olen oikeassa.

Te joilla on lapsi/a päivähoidossa, mitä aiotte tehdä päivähoidon kanssa? Muistaakseni tästä joskus aiemmin puhuttiinkin, mutta nyt kun asia on tullut ajankohtaisemmaksi, niin olisi hauska kuulla muiden suunnitelmat. Meidän nyt tasan 2v jatkaa osa-aikaisena päiväkodissa. Nyt kun mulla on alkanut olla jo suuria vaikeuksia kantaa poikaa (sitä pitää tehdä vieläkin yllättävän paljon), niin en aio ottaa häntä pois päiväkodista silloin kun jään äitiyslomalle. Näin siis ainakin näillä näkymin.

Hyviä vointeja
Heinekeeni & poikalupaus
27+jotain
 
itkuhälytin on meillä joku kelta-valkonen...oiskoha philipsiä myös ja ei valittamista. hyvin on toiminu ja toimii edelleen.

Alakerrasta ;) juu, hankalaa tuuppaa olemaan ja siistimiset on hiukan vähentyneet :snotty: :ashamed: vielä jollain tavalla pääsee itte "sorkkimaan" mutta saa mies hoitaa sitten loppupuolella odotusaikaa...niinku tähänkin asti.

Toppavaatteet on omat ja luulen että niillä mennään loppuun saakka..hope so. Housut on ollu mulle reilut alusta saakka ja nyt alkaa olla vasta soppelit tän kummun kanssa...olikohan tuo puku kokoa 40 siis takki ja housut. ja jos ei mahu niin laitan ukon toppatakin..
:D mua ei niin hetkauta mit on päällä kuhan vaan lämmittää :LOL:
:whistle:

Pitää ihan mainita että meitin pikkumies 1v 10,5kk pissas pottaan tänään kahdesti omasta pyynnöstä :D tähän asti ollu vaan pelleilyä ja nyt toivotaan että alkaisi sujumaan myös seuraavinakin päivinä. :)
"Äiti, vaippa pois, pissattaa..." toinen huuti ja sitten mentiin pissalle potalle :)
mun vauva :heart:

hapsiainenko oli palokasta? mulla asuu serkku kans sielä ja maaliskuussa la. voip olla että tulla pyörähtää heillä tässä helmikuussa jos ennätetään :)

Sairaalassaolosta meil on ollu molemmilla kerroilla perhehuone..tai no ekalla oli mut tokalla olin yksin ja mies sai sit jäädä sinne yöks sillo kans ku oli hiljaista. eli periaatteessa molemmilla kerroilla ja oon tykäny. nyt hiueman hankalampaa kun on 2 muksua niin nyt ei oteta.
ja sairaalan ruuat on todella hyviä :p :p mä söin ku sika siellä :LOL:

nyt töllöttimen ääreen...

nasu ja napero 24+2 :heart:
 
Niin meilläkin mies siisti tuota alapäätä, avuliaasti ja mielellään. Se on varmaankin yksi kivoja hommia, kun niitä vähemmänkin kivoja kotihommiakin nyt joutuu tavallista enemmän tekemään (tekee hän muutenkin vaikka mitä, mutta nyt vielä enemmän).

Hemmi - kun maha tuntuu viikkoihin nähteen poikkeuksellisen iso, sitten mahdollisesti voi olla vettä liikaa (yksi syistä siis, onhan niitä, jolla vaan normaali maha näyttää isolta oman ruuminrakenteen vuoksi,esim jotkut lyhyet jne). Ja paljon lapsivettä taas olisi yksi ehdoton syy sokereiten tarkastukseen eli sokerirasitukseen. Siis taas yksi syy muiten joukossa. Kun maha vaikuttaa isolta, sitten haluaisin ehdottomasti tarkista lapsiveden määrän ultralla ja jos runsas, sitten sokerirasitus, tai jos ei ole ultraa, sitten suoraan sokerirasitus. Ei se gestaatiodiabetes äidillä välttämättä pienessä muodossa paljon oireilekaan, mutta vauva kasvaa isommaksi ja vettä usein enemmän ja sitten syntymän jälkeen vauvan omalla haimalla ongelmia insuliinin tuottamisessa, joutuvat helpommin tputukseen ym. Eli kysy vaan omalta lääkäriltä siitä, Suomessa diabetesta paljon (suomalainen geeniperimä), mutta esiintyy muuallakin ja kyllä ne lääkärit tietävät, vaikka ei joka päivä siihen törmä. Täällä ollaan hyvin varpaillaan, kun täällä niitä on paljon. Ja onhan sulla ainakin osittain suomalainen tausta?

Mirabel 28+4
 
Empuuu, kurja kun ei onnistunut se vaunuhankita siten miten ajatteli.

Jaahas mulla tuntuu välillä kun liikahtaa ilmeisesti jotenkin huonosti et ihon alla repeää. Onkohan nää nyt sit repäsy kipuja? vai missä ne tuntuu? kun tuo mikä tuntuu on yleensä navankorkeudella. Yleensä kyllä pienempiä mut äsken tuli oikein pahan tuntunen et laitto miettimään, onneks toukka potkas heti kohta et ei kai sillä hätää ole. tuntu vaan hurjalta.
 
Tässä meidän lähellä olisi liike, mistä saa nuo rattaat + vaunukopan, paitsi että hintaan tulee noin 150 euroa enemmän eikä pakettiin sisälly turvakaukaloa. :kieh:

Muoks. Pitääpä heti torstaina mennä käymään tuolla liikkeessä, koska onnistuin jo tekemään kaksi kertaa saman tilauksen, molemmat odottaa maksua. :ashamed: Ei saa netissä enää peruttua toista tilausta. Voi vee sanon minä, alkaa olemaan jo väsymyskiukkuakin ilmassa. Oisko se nukkumaanmenon aika...
 
Nasumasunen Joo Palokassa asustellaan, ei kuitenkaan Palokan keskustassa vaan täällä laitamilla.

Alakerrasta
Just tuossa saunasta tulin ja totesin sheivaamisen jo mahdottomaksi, ensinnäkin säärien ajelu tuotti jo tuskaa. Pitänee pistää mies asialle seuraavan kerran, siitä olen sitä kyllä jo uhkaillutkin. :D

Ja sitten sain tänään ystävältäni ihanan uutisen. Sieltä oli tullut tyttö iltakuuden aikoihin. Kauan kesti, mutta nyt on tyttö maailmassa. :heart:

Nyt iltapala ja sitten unille. Ei nuo veljekset onneksi mihinkään ole lähdössä, jospa nekin painuis suht ajoissa petiin. Mä en kuitenkaan osaa nukkua ennen kun talo hiljenee, ärsyttää olla nyt näin samperin herkkäuninen!

- Hapsiainen
 
Kamalasti on tullut tekstiä. Kommentoin nyt niitä juttuja, jotka aiemmin on unohtunut.

Sun Rise :hug: Voimia isäsi tilanteen kanssa.

KiiajaVille toivottavasti pikkuinen saa vielä kasvaa masussa ja äidin vointi pysyisi kohtuullisena mahdollisimman monta päivää.

(.) sen verran, että löysin tänään sattumalta yhdestä ale-tangosta rukka-takin ja housut 50e:lla. Housuja en olisi tarvinnut, mutta takki tuli tarpeeseen. Oli malliltaan sellainen, ettei ole hillittömän iso hartioista, hihoista ja kaula-aukon kohdalta. Se kun oli ongelma kaikissa aiemmin kokeilemissani takeissa. Housut ajattelin "turmella" leikkaamalla kuminauhavyötärön pois, laittaa omat kiristyssysteemit ja lisätä trikoosta tms mahan yli tulevan "masutuubin". Sitten olisi siistimmät talvihousut kun ihmisten ilmoille lähtee. Väri on kaikkea muuta kuin minulle sopiva, mutta ihan yksi lysti, kunhan vaan pysyn lämpöisenä mahani kera ja vaate ei ole teltta joka suorastaan pyörii päällä...

Donu ja Pikkuinen 25+0
 
Huomenet.

Kylläpäs oli taas tullu tekstiä. Koitanpa nyt kommentoida mitä muistan :)

Niin tänne oli tullut uusikin. Tervetuloa :flower:

Itkuhälyttimistä Meilläkin hankintalistalla, mutt mitään philipsiä ei todellakaan olla edes harkittu. Meidän talouteen ei tule mitää philipsiä! Näin rumasti sanottuna, paska mikä paska. Kokemusta on mm. telkkarista. 2v. vanha telkkari josta juuri oli mennyt takkuu umpeen hajos sellanen osa ett uus telkkariki tuli halvemmaks. Kaiken kukkuraks koko osaa ei edes Suomesta olis löytäny. Tästä on jo monta monta vuotta. Monta muutakin philipsin vekotinta on hajonnu tai muuten olleet huonoja. MUtt nää on niitä makuasioita. Kukin ostaa mitä haluaa ;)

Alaosaston sheivaaminen Just tässä viime viikolla ääneen puhelin avokillekin, ett alkaapi jossai vaiheessa olla hankalaa. Ja täällä ei kyllä kans tartte kahta kertaa käskeä, kun se homma tehdään vaikka heti. Muista asioista kun saa taas kymmenen kertaa muistuttaa. Miehet! ;)

Mitäs muuta täällä oikein oli? Toppavaatteet Täällä menee toi laskettelutakki ainaki vielä kiinni ohuemman puseron kans. Paksumman puseron kans on kyllä niin täyteen ahdettu olo ettei oo tosikaa. On mulla onneks toi äitiysvillakangastakki. Ois vaan kiva jos toi toinenkin takki mahtus nyt vielä hetken aikaa, kun en tosiaankaan toista takkia ala sen takia ostamaan. Toppahousuja en ole edes kokeillu, kun tiedän ettei ne mene kiinni. Oon kyllä ilman niitäkin pärjänny. MUtt eiköhän tämä tästä jotenkin mene....tää talvi siis :)

Juu, nyt lisää kahvia ja vähän aamupalaa. Hyvää loppiaista kaikille!

JääKyynel ja Tuittu

 
Heippa kaikille =)

Nyt on sokerirasitus jutussa käyty (eilen) ja kaikki on hyvin... Arvot olivat todella hyvät =)
Eilen oli myös neuvolan lääkäri ja tässä hieman tietoja siitä :heart:

Päivä: 5.1.2010
Raskausviikkoja: 26+6
Paino: 93.2 (sais kuulemma tulla viel lisää...)
RR: 112/60
Kohdunpohjan korkeus: 24
Sydemensyke: 140+
Pissa: Puhdas
Liikkeet: Hyvin energinen pikkuinen <3
Kohdunsuu: Kiinteä ja kiinni

Kaikki oli todella hyvin :heart:



Poksumisen kunniaksi kuva =)

 
KiiajaVille minäkin lähetän täältä enkeleitä että vauva pysyisi masussa ja äiti jakselisi hyvin. Pidäthän meidän ajantasalla.
Täällä sairastellaan joten koneella ei ehdi istuskella.

Muistakaa että ne itkuhälyt on kapistuksia eikä aina edes luotettavia. Liian monta kertaa on käynyt niin, että kone ei ilmoita mitään ja pieni parkuu ulkona :'( . Kannattaa siis tarkistella sitä, itse kuuntelen jokaisilla unilla aina ikkunasta että kuuluuko mitään.

Chiq ja Taneli rv 24+5

empuuu ehtikin tuossa poksua välillä, onnea !
 

Yhteistyössä