***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

KiiajaVille ja MaMa74 Kiitos tiedoista. Taidanpa marssia henk.kohtaisesti verotoimistoon heti alku viikosta. Mulle helpompaa kuin alkaa netissä säätämään tai soittamaan, kun nää veroasiat on aina yhtä hepreaa :/

jastu Minä sain neuvolasta sokerirasituksen tulokset. Sanovat iha sillo neuvolassa, ett sieltä saapi sit soittaa tulokset. Taitaa olla paikkakuntakohtasta miten ne tulokset saa.

Niin, täällä on myös yks käsitöitä harrastava. Tosin pitkään aikaan en oo mitään tehny. Ja pitiki täällä jo aikaa sit kertoa, mutt unohin taas jälleen :p Eli bongasin siellä sokerirasituksessa ollessa yhdestä lehdestä virkatun kastemekon. Oon vähän ajoissa, mutt ihastuin siihen mekkoon ja aattelin ihan ajoissa alkaa sitä väsäämään. On käyny mielessä jotain pikkusta vaatettaki neuloa/virkata. Virkkaaminen on enemmän minun juttu. Neulominen tahtoo aina jäädä puolitiehen, mutt tollanen pikkuvaate nyt ei kauan veis aikaa.

Mutt nyt taas sohvailemaan...

JääKyynel ja Tuittu 27+5
 
jastu tampereella otetaan verikokeet sokerirasituksessa käsivarresta eli niitä tuloksia ei voi heti saada. Itse katsoin työpaikalla tulokset illalla koneelta :whistle: , mutta varmasti voit soittaa keskiviikkona neuvolaan jos et jaksa odottaa seuraavaan neuvolakertaan.

Jääkyynel luulen että Vammallassakin on opiskelijoita, koska on niin lähellä tamperetta. Usein kun on paljon opiskelijoita läheisellä paikkakunnalla, niin osalle ei löydy harjoittelupaikkaa ja joutuu lähtemään muualle. Korjatkaa jos olen väärässä Vammalan suhteen. Itse vain olen aikoinani joutunut Vaasasta Kristiinankaupunkiin harjoitteluun, koska leikkurissa ei ollut silloin mulle paikkaa :kieh:

Sapfo harkkasupparit pitäis kai olla just kivuttomia vatsan kovettumisia muutamasta sekunnista minuuttiin. Mulla on ollut kans tuota alavatsan jomottelua / menkkamaisia tuntemuksia jo aika paljon. Saa nähdä onko niistä ollut jotain vaikutusta, kun vähän vertakin on tullut :| . Mutta koska mennyt itsestään ohi, niin en ole lähtenyt käymään äippäpolille näytille.

Huomenna pitäis jaksaa töihin melkein 3 viikon paussin jälkeen. Motivaatio meinaa vähän olla hukassa :ashamed: , kun ajattelen olevani enää noin kuukauden verran töissä. Lisäksi tää migreeniasia on vienyt voimia ja vähän jännittää miten tuo lääke vaikuttaa/auttaa. Verenpainetta se on selkeästi laskenut, koska "höntti" olo tulee tosi helposti mm. kun nousee ylös. Pitäis kai hankkia oma rr-mittari että vois vähän seurailla niitä(kin).

Poppeliini ja poju 25+3
 
poppeliini mulla kans huomenna duuniin lähtö eessä...saapa nähä miten käy..

harjottelijat synnytyssalissa ei siis muakaan sillee haittaa jos kysytään alussa et voiko harjottelija tulla mukaan mutta tosiaan toi kakkosen synnytyksen ponnistusvaiheessa kun hyökkää 4 opiskelijaa tuiojottamaan sun alapäätä et kyllä se sieltä tulee pää kallellaan normi kätilöjen lisäks niin ei kyllä paljon lämmittäny mieltä. ja siis tottakai niiden täytyy oppia ja tekemisen ja näkemisen kautta oppii mutta kaikella rajansa :'( :ashamed: :|
:snotty:

harkkasupistelut ainaki mulla on ollu sellasia et maha kovettuu ihan kivikovaks...ja harkat on ylennsä kivuttomia.

nyt puuroilemaan...

nasum ja napero 25+0 :heart:
 
Verokortista

Mähän olen jo täysin Kelan rahoilla 5.1. alkaen. Oon miettiny et tarviiko utta korttia jonnekin toimittaa?
Oon sairaspäivärahalla 23.2. asti, mut sekin tulee kai työnantajan kautta.

Mun varmaan kannattaa tuota vanhempainpäivärahaa varten hakea uutta verokorttia?
Mulla on uudessa kortissa kyllä niinkin alhainen prosentti kuin 14,5% :)
 
Sokerirasituksen tuloksista, onneksi mulla on tiistaina neuvola lääkäri, jospa näkyisivät heillä tulokset jo sillon! :)
Nyt jo on huono olo tästä syömättömyydestä.. :( pakko mennä yrittään unta vaik on huono olo ja nälkäkin.. :/
Saa nähä mikä olo on aamulla..

jastu ja vilperi 26+1
 
Huomenta!

Täälläkin "arki" palaa kuosiin, esikoista pitäis herätteleen lähtee ja viedä se päiväkotiin. On ollu sekin koko joulun ajan lomalla ja vielä viime viikon pidin sitä kotona kanssa. Saa nähä miten pitkän tauon jälkeen lähtee käyntiin arki pojallakin. Itse nyt jatkelen sairasloman viettoa ja torstaina menenkin sitten neuvolalääkäriin ja katsotaan tilannetta uudelleen.

Oli jotain mielenpäälläkin, vaa ei ajatus kulje...

buam ja myy 24+5
 
Unico kyllä voit flunssaisena mennä ultraan, jos muuten hyvävointinen ja kuumeeton olet.

Marylene mihin teillä on matka varattuna? Itse en kyllä kovin rohkeasti niillä viikolla enää lähtisi mihinkään kauemmas, varsinkin kun jo nyt olet sairauslomalla (ja eikös sinulla ollut kaksoset tulossa?).

Siru kiitos tiedosta taas kerran! En ole vielä ihan päättänyt, ja haluan miehen mielipiden, ennen kaikkea siitä, miten ne kasattuna vievät tilaa, mitkä olisi kuljetuksen kannalta järkevä. On kokemus peräkkäin istuttavista sisarus-kolmipyöräisistä, ja niillä ainakin se takapyörien etäisyys oli tosi reilu, eli kasattunakin olivat todella leveät. Meillähän on vanhat Emmaljungan yhdistelmät, on niillä jo ikää 9v ja 3 lasta käyttänyt, toisaalta niistä kolmesta 2 on meidän lapsia, jotka kumpikaan ei ole kovin pitkään rattaita käyttänyt. Semmoiset vähän paremmat matkarattaat olisi järkevä ratkaisu, vanhat menivät rikki, paljon kuitenkin matkustellaan ja JOS Emmaljungat sanovat työsopimuksensa irti, sitten pärjäisimme niilläkin. Britaxin kaukalon olen melko varmasti päättänyt osta, kun se vanha Britax oli niin älyttömän hyvä ja kestävä, joten ratas vaihtoehdot ovat aika vähäisiä. Ja kyllä aion tilata jostain EU:n alueen nettikaupasta, jos suinkin saan halvemmalla.

Opiskelijat synnytyksessä on mielestäni ok. Varsinkin jos kätilöllä useampia synnyttäjiä samanaikaisesti, sitten asiallinen ja avulias opiskelija on kuitenkin enemmän läsnä. Ja jos mieheni ei pääse mukaan (joka on kohtalaisen todennäköistä, koska meillä ei ole mitään muuta isompien hoitomahdollisuutta, paitsi jos synnytän arkena klo.8-16, jolloin lapset voivat olla hoidossa), on ainakin joku vähän vieressä, ei se kätilö voi siellä koko ajan palvella. Mutta vaan se yksi opiskelija, joka olisi sitten pidemmän ajan läsnä.

Turvotuksia täälläkin, ei ole ollut aiemmissa raskauksissa eikä nytkään kovin paljon, mutta silti. Tukisukkahousuja on, mutta häiritsevät jalassa.

Käsitöitä teen jossain määrin minäkin. Välillä enemmän, välillä melko vähän. Olen pitänyt 30 viikkoa jonkinlaisena rajana, jota ennen en mitään laita valmiiksi uudelle vauvalle, pätee myös vauvalle tehtäviin käsitöihin. Joka ei ole estänyt ostamasta valmiiksi pastellisävyisiä pehmeitä villalankoja josta haluaisin tehdä peiton, ja malleja olen jo katsellut siihen. Ja yhden alpakkalangan ostin, siitä voisi tulla ihan pieni hattu maaliskuuta ajatellen. Alpakkahan on ihanan silkkinen ja pehmeä, ja silti lämmin. Ja vaippoja aion myös tehdä jonkin verran, S kokoiset eivät nykyiset riitä, ja vaippahousuja neuloa on melkein pakko. Perjantaina tulee 30 vko täyteen, jo odotan sitä, ennen pitäisi pojan koiravillaiset villasukat lopettaa.

Mirabel 29+3
 
tänään neukku :) joten nyt tässä alamme esikoisen kans lähteä asioille ja varmaa koko päivä menee :/ mut pakkohan asiat on hoitaa ja selvittää.
palailen iltapäivällä/illlalla kertomaan neukku kuulumisia
:D

arska äippä+ tyty 25+3
 
Ihanan talvinen tervehdys!! =)

Jospa ekan lääkärineuvolan kunniaksi vähän kuulumisia.. ;)
Vko:t siis 27+3
RR 109/64 , HB 115 , proteiini aavistuksen plussalla, eli pissanäytteen kanssa "joudun" valkkaritestiin, turvotusta +/- , SF 24 ja painoarvio 1077g, syke 150

Kaikki siis ihan kunnossa, kaikin puolin keskikäyrillä mennään.. =)
Lääkäri laittoi nyt sen lähetteen sinne Kättärillekin synnytystapa-arvioon, ja koneelle laittoivat valmiiksi ne hepatoosilabrat. Kohtahan se aika alkaa olla käsillä jos aikoo uusiutua.. :(

Mitähän kaikkea olittekaan jutelleet.. :)

Uusia oli tullut; tervetuloa vielä minunkin puolesta!! :flower:

Verokortti pitäis hakea uusi, vaan kun vielä saisin sen Kelan päätöksen että tietäis mitä tienaa..

Käsitöistä; jos vain olis päivässä jokunen tunti enemmän aikaa ompelisin enemmän.. Nyt vähän miettinyt onko se kutominen niiiin vaikeata etten todellakaan sitä osaa?!? :D
Jos kokeilisin kutoa villahousuja pikkuselle, lienee helpompaa ihan pikkuruisen kanssa kuitenkin kestoilla sisävaippa-villahousu yhdistelmällä? Vai mitä sanotte kokeneemmat kestoilijat? Meillä siis alotettu tähän asti isompana (M-koosta.. :) )ja taskuilla menty.
Muutenkin pari pikkuvaippaa vielä voisin ommella..Ja ehkä jonkun pienen vaatteen, vaikka niitä onkin tuhoton määrä kaksosilta jääneenä.. :)

Opiskelijat synnytyksessä: En endes muista kuinka aiemmissa on ollut.. :LOL: Kättärillä kaikki, ja kun on opetussairaala niin mahdollistahan se on että on, mielestäni ei kuitenkaan itse salissa ole ollut opiskelijoita, viimeksi polin puolella tais useamminkin olla...
Kuten Mirabel, voi olla että olen yksikseni synnyttämässä eli voishan se olla ihan kiva että harjottelija jolla olis kenties aikaa enemmän on paikalla.. Tosin olen jo aika hyvin etukäteen valmistautunut että olen siellä yksin.
Tuskin siis saadaan hoitajaa tälle köörille.. :LOL:

Harkkasuppareita ollet, mutta huomattavasti vähemmän kuin viimeksi, nyt oli kohdunsuukin pysynyt visusti kiinni.. :)
Ja saan siis jatkaa uimista, tai siis uimahallissa käyntiä (käyn siis neidin kanssa uiskentelemassa +30c vedessä.. :) ).

Nyt pitäis alkaa väsäilee korttia, tuttavalla oli la helmikuun alussa, mutta tulikin raskausmyrkytys ja käynnistivät jo viime ma = pikkuneiti olikin sitten tosi pikkuinen (reilu 1,2kg 43cm) mutta onneksi voi hyvin ja ilmeisesti ei enää edes ravintoletkua tarvitse.. :)
Melkein pääsi itseltä itku kun kuulin, niin ne omat hormoonit heittää.. :'(

Jaksamisia mammoille!!

Fantastic4 rv 27+3
 
Harkkasuppareista kun juuri viime viikolla julistin että ei ole ollut niin nyt on alkanut yks kaks tulemaan ja kunnolla. Levossa ja liikkeessä. Ei kipua mutta epämiellyttävää. Myös vauvan liikkuessa tulee usein usein suppari.

Hirveän mielenkiintoista musta kun ei kahdessa edeltävässä raskaudessa ole ollut näin paljon näitä.

 
No niin mukavaa et tuo flunssa ei haittaa ultraan menoa muuten se olis jäänyt välistä. Ja onneksi se on jo aamupäivälä joten herään aamutoimet ja ulos bussille niin on vielä virkeimmillään ja vaiks väsähtää niin jaksaa sen reissun. No muuten hyvä jos ei sitä meinaa jaksaa niin kiva sit töihin mennä se kunon kuitenkin rankempaa. Tosin mä joudun sinne ultraan yksin toi ukko ei pääse mukaan, ei ole kivaa. Mut pakottavat syyt. Noo räkäsyys on edelleen päällä ja kuumetta ei oo ollutkaa , tosin olis voinut tauti talttua nopeammin jos olis tullu.
Jänskättää kyllä se ultra, ei oikein pysy ajatukset kasassa vaikka se on vasta huomenna.

Unico ja Toukka 24+3
 
Heissan taas,

Kirjoittamis into taas nosti päätään vaihteeksi, lukemassa oon sentäs käynyt :)

Verokortista on paljon ollut puhetta, ite en oo ajatellut vielä koko asiaa... :ashamed:

Turvotus ja supparit Turvotusta ei oo mitenkään hirveesti, tai jos on niin en oo huomannut kun en oo kesän jälkeen pitänyt edes sormuksia sormessa vaan ne on ketjussa kaulassa. Harkkasuppareita on täällä myös niin että maha kovettuu ja jos kävelee samalla niin tuntuu että kiristää + sitten oikeita supistuksia on jonkun verran kanssa. Viime yönäkin heräsin (en tiiä heräsinkö supistukseen vai pojan ääntelyyn omassa huoneessaan) niin supisti ja poltteli mahaan... Meni kyllä nopeesti ohi.

Opiskelijat Esikoisessa ei ollut opiskelijaa mukana synnytyksessä, ja en edes tiedä onko hyvinkäällä opiskelijoita... Mutta saa tulla jos on yksi, mutta mitään isoa laumaa en halua pällistelemään...

Omaa napaa En tainut viime vuoden puolella käydä kertomassa, että oon saikulla äitiysloman alkuun asti, just noitten supistusten takia. Oli kyllä todella mielenkiintoinen lääkärikäynti kun oli joku sijaisen sijainen yleislääkäri lääkärinä. Mukava kyllä, mutta on mulel sen verta monta sisätutkimusta tehty että tiiän miltä se tuntuu, ja tää lääkäri ei tehnyt muuta kuin laitto sormen sisään ja totes "et kai tää kiinni on". Samoten kun tunnusteli mahan päältä niin totes koskettuaan vatsaan, et "tää on kova" ja siinä kaikki. En oo uskaltanut nyt siis käydä missään uimassa tai missään kun ei oikeesti tiedä tota tilannetta. Torstaina on neuvola, missä meinaan pyytää uutta lääkärikäyntiä. Ei myöskään kirjoittanut mun neuvolakorttiin mitään se lääkäri... Että semmoisia =)

hilipatuinen rv 28+3
 
Ompas tänne taas tullut asiaa mutta kaikki sain luettua loppuun =)

Olipas taas ihana yö kun kuuntelin kun mies tuhisee viekussa ja itse en unta saanut kun tuo pikkuinen tuolla masussa päätti että eihän nyt nukutakkaan... No ihan mukava toisaalta et ilmottelee olemassa olostaan. Aamuyö menikin siinä huoneen ovella ravatessa kun miedän pikkunen kisuliini päätti oppia avaamaan oven hyppäämällä kahvaan :D No kohta se taas pääsee kavereitten luo mutsille kun mennään taas ke sinne ja sit saa kisukin olla siel taas hetken ja sitten keväällä se muuttakin sinne ettei vaan satu mitään kun vauveli maailmaan putkahtaa...

Kohta olis otettava suunta kohti Hartolaa ja haettava isukilta kaks nuorinta pikkuveikkaa (5v. ja 9v.) kyytiin ja ajeltava niiden kanssa vähän vanhemman poitsun lätkäharkkoihin Heinolaan... Ja sieltä kun joskus illalla ysin aikaan kotiin taas kerkiää niin olisi lähdettävä viemään mutsi kotiinsa kun sen suto on huollossa, eli siis kiirettä pitää.... Huomenna onneks rentopäivä kun ei muuta ole kun neuvola. =)

Eilen sain itestäni sen verran irti et järjestelin melkein kaikki vauvanvaatteet (eli siis ne mitkä laatikostoon mahtui) laatikostoon... Tulin siihen lopputulokseen että kai se on toinen samanlainen laatikosto hommattava et saa kaikki tavarat niihin nätisti järjesteltyä... Luulempa vaan et ne tulee järjesteltyä viel moneen kertaan uusiks kun tuo mutsi on niin innokas niitä hypistelemään, niin on kyllä tuleva kummitätikin =)

Mut nyt lähettävä siivoamaan ja syömään et kerkii saada jotain tehtyäkin ennenkun lähtee ajelemaan.

Cataliina ja masuasukki 27+1
 
Aamuviikko väsyttää, vaikka vasta eka aamu takana. Torkahdin jo sohvallekin hetkeks. Kelalta tuli päätöspaperit, joten huomenna pääsee käymään verotoimistossa. 22 tai 23 päivää töitä jäljellä :)

JääKyynel ja Tuittu

 
Fantastic4 millä viikoilla tuttavasi vauva syntyi? Jännitän edelleen miehen veljen vaimon suhteen, viimeisin tilannepäivitys on perjantailta. Silloin vielä istukka toimi, proteinit kuitenkin nousussa. Verenpaineetkin saadaan laskemaan lääkkeillä, mutta kerkeää nousemaan ennen seuraavaa annosta.

Tänään on ultrattu uudelleen, mutta vielä ei viestiä ole tullut kuinka menee.

Odottelen myös päätöstä Kelalta niin pääsee sitä verokorttia mukkaamaan. Tosin sitä ennen pitäisi tehdä kirjanpito valmiiksi ja arvella paljonko liiketoiminta tänä vuonna tuottaisi, vai tuottaako mitään =)

Enää 80 päivää H-hetkeen..

KiiajaVille


 
täällä on käyty jälleen ostoksilla mut ei siellä kauaa jaksanut, löytyi lisää bodyja mut housut puuttuu :D kai toukka kulkee sitten paljas säärin jos en onnistu löytämään housuja. Reissu loppu sen takia kun mahaan alko koskea ja sattua ja kiristää joten eikun kotiin. Räkäsyys ei hirveästi haitannut kun kurkkupastilleja veti. Eli todennäköisesti selviän kunnialla huomisen ultrankin :)

Nyt väsyttää ja ihan tukossa

Unico ja Toukka 24+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Fantastic4 millä viikoilla tuttavasi vauva syntyi? Jännitän edelleen miehen veljen vaimon suhteen, viimeisin tilannepäivitys on perjantailta. Silloin vielä istukka toimi, proteinit kuitenkin nousussa. Verenpaineetkin saadaan laskemaan lääkkeillä, mutta kerkeää nousemaan ennen seuraavaa annosta.
Viikot n 36, näköjään sitten npääishärö osunut kirjotukseeni, oikea paino oli 2,1kg.. :ashamed:
Näitä häröjä saa kokoajan taas olla korjaamassa.. :snotty:

Toivottavasti miehesi veljen vaimollakin päästäisi vähintään noille viikoille niin olisi paljon paremmat näkymät. :hug:
Vaikkakin onhan tämä nyky teknologia jo niin hienoa että aikaisessakin vaiheessa pystytään auttamaan..
 
Täällä palattiin juuri Vuokatin reissulta. Reissu oli enemmän kuin onnistunut, mutta nyt väsyttää ja aamulla pitäis jaksaa aloittaa arki. :eek:
Tuli hiihdettyä, ulkoiltua, käytyä salilla, lilluttua porealtaissa, keilailtua (hah, voitin miehen molempina päivinä!) ja tietysti syötyä hyvin. Ehkä tässä nyt jaksaa sen reilun kuukauden töitä, mitä on ennen äippäloman alkua... EHKÄ. ;)

Luin pikaisesti kuulumiset täältä, mutta kirjoittelen huomenna enemmän, jos vaikka kommentoiskin sitten jotain. :)

Mutta nyt tavaroita paikoilleen ja saunan odottelua. Sitten toivottavasti uni maistuisi.

- Hapsiainen ja Herne 28+5
 
*POKS 27+0* B)

Tänään oli aamulla sitten se sokerirasitus. Koe meni hyvin ja mielestäni se "litku" ei edelleenkään ole pahaa, vaan laimean kylmän kokiksen makuista. Kokeen jälkeen tultuani kotiin oli kauhea nälkä ja vaikka otin heti leipää ja maitoa, iski minulle ihan kauhea kylmän ja kuuman hien vaihtelu ja heikotus. Olin ihan varma, että arvot ovat myös reilusti koholla, koska ei minulle ole koskaan aiemmin käynyt näin, mutta niinpä vain terkkari jo ilmoitteli iltapäivästä, että tulokset olivat normaalit. =) Sitä en tosin tiedä, kuinka lähellä raja-arvoja tulokset ovat olleet, mutta hyvä kuitenkin näin.

Muutoin oma olo on ollut aika "pöheä" viime aikoina. Tuntuu, että maha on kasvanut mielettömästi ja päänsärky on tullut taas seuraksi. Se tosin saattaa johtua siitäkin, että ollaan ulkoiltu pakkasten vuoksi normaalia paljon vähemmän. Turvotusta on myöskin alkanut esiintyä ja liitoskivut / lantion löystyminen tms. vaivaa välillä melkoisesti. Jos istuu hetkenkin, tuntuu, ettei sen jälkeen voi kävellä, kun häpyalueelle sattuu niin kovaa.
Samoin oikea kylki / selkä / ylävatsa on melko kipeä, toivottavasti vain jotain lihaksista johtuvaa. Pelottavasti alkaa muistua tästä turvotuksesta ja kivuista mieleen eka raskaus ja raskausmyrkytyksen ensi oireet.
Kaipa tämä on nyt merkki siitä, että loppuraskaus ja sen mukana tulevat vaivat on alkamassa ja seesteinen keskiraskaus takanapäin.. :whistle:

Pari päivää sitten selvisi, että mies lähtee viikoksi työmatkalle toiselle puolelle maapalloa kuun lopussa! Tosi "kiva" - saapa nähdä, millaiseksi mun supistukset sitten äityvät. Mutta kaipa minä saan apua vanhemmilta ja siskolta tarvittaessa.

Täällä on pohdittu viime aikoina, uskallettaisko me vielä käyttää esikoiselta jäänyttä turvakaukaloa. Kaukalo on siis jo käytettynä sukulaiselta aiemmin saatu, ei meidän ostama. Ja nyt olemme säilyttäneet kaukaloa vintillä, joka on tietysti ollut jääkylmä näiden pakkasten vuoksi. Eli onkohan kaukalo nyt sitten jotenkin heikentynyt ja pitäisikö hankkia uusi... kas siinä pohdintaa..

Piipa rv
 

Yhteistyössä