***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Huomenta!

Täällähän on porukka hiljentyny. Yleensä en käy täällä palstailemassa/koneella muutako näin aamuisin ja ainakin pari sivua juttua on luettavana joka aamu =)

Osa porukasta alkaa tosiaan olemaan jo tälläviikolla 30 viikoilla, mahtavaa!!!Mut mä varmaan sit palstailen täällä yksinään, kun tuntuu että ite on niiiiiiin paljon jäljessä. Hitaasti mutta varmasti perästä tullaan.

Turvotuksista ollut puhetta. Mulla on ihan jonkin verran turvotusta ollut jaloissa, mutta mitenkään hirveää ei ole. Enkä oo mitään tukisukkia tai -housuja käyttäny. Sormista en tiedä, kun en käytä koruja.

Turvakaukaloista on paljon ollut puhetta. Me ei ite ostettu mitään telakallista tms kaukaloa, vaan ihan normi tuo on. Saman asian ajaa kuitenkin, kun liikkeestä ostettu ja katsottu tulokset testeistä sun muuta. Hintaerokin on päätä huimaava, joten itse tehtiin ennemmin tällainen ratkaisu. Mutta jokainen tyylillään.

Täällä vauva on kanssa yökyöpeli, kuten oli Cataliinankin vauva. Nyt kun vauvalla alkaa olemaan rytmiä enemmän, niin huomaa tosiaan sen eron. Päivisin on tooooosi hiljasta masussa, muutamia muksauksia tulee sillon tällön päivän mittaan. Mutta aina illalla kun nukkumaan menisin, mahassa alkaa kunnon myräkkä. Onneksi mies on sellanen yökyöpeli, jos vauva tahtoo valvoskella, niin mies jaksaa sit olla ja itse voi nukkuakkin =)

Mut nyt menoksi!

buam ja myy 24+6
 
Jee, uudet viikkoluvut 28+0 =) Onnea kaikille muillekin täysiä viikkoja saavuttaneille, me ollaan jo tosi pitkällä! :wave: Mä en ole vieläkään ihan sisäistänyt että vauva syntyy jo aika pian, jotenkin se lopullinen oivallus, että meille tulee taas vauva, ei ole vielä päässyt tajunnan pintatasolle :LOL: Vaikka tuota kantapäätä saa kutitella tuossa kylkiluun alla päivittäin, niin ei silti ihan tajua...

Verokorttia en meinaa ruveta venkslaamaan, tulee sitten kivat palautukset joulun alla. Te jotka muutatte, niin muistakaa sitten myös seuraavana vuonna muuttaa - ite joskus venkslasin sen kortin enkä seuraavana vuonna sitä muistanut venkslata ja sain mätkyjä kotihoidontuesta :kieh:

:attn: Nyt tulee sitten asiaa seksistä sun muusta, että jos tuntuu nololle niin skippaa :attn:

Eli mullahan on olo ollut mitä mainioin noin muuten, mutta aina seksin jälkeen tulee useampi päivä että tuntuu vaivalloiselle :/ Ensinnäkin seksin jälkeen tulee vähitellen sellainen pakotus/kiskominen tuonne takareisiin ja vähän pohkeisiinkin. Ei ole ikinä ollut tällaisia tuntemuksia, ei ole mitään tavallisia lihaskipuja tms, tosi outoa. Mietin, kun jotkut sanoo että supistukset tuntuu reisissä, mutta mulla ei ole kyllä ikinä edes synnytyksissä tuntunut reisissä... ja toisaalta kohtu ei ole kovettunut sen jalkojen pakotuksen aikaan. Se pakotus kestää tuntikausia ja tuntuu seisaaltaan, ei levossa. Tuossa viikonloppuna tuli siis harrastettua ja oli jo tosi inhottava tunne jaloissa - tätä on ollut aiemminkin, mutta ei näin pahana :( Mä jo sanoin miehelle että loppuu kyllä touhut jos tälleen vaan pahenee... Niin ja sitten paineentunnetta on myös parikin päivää seksin jälkeen, muutoin ei ole ollut oikeestaan. Onkohan se sperma se, mikä tekee näitä vaivoja? Meillähän toi kolmas lähti syntymään just seksin jälkeen, kun kokeilin vinkkiä jäädä makoilemaan siemenet sisällä :whistle: Ei ollut mikään kiire synnyttämään (rv 39+0), mutta aattelin vaan kokeilla :LOL:

Mutta tekeekö seksi kelleen muulle mitään vaivoja? :wave: Mulla on huomenna äitipoli, niin pitää kysyä siellä mitä toi on ja pitäiskö jättää touhuilut pois vai miten...

Joo, eiköhän me lähdetä ulos, kun on mukavat kelit vaihteeksi :wave:

stoppis ja Oiva 28+0
 
Moikka kaikille pitkästä aika.
On nyt pakko tulla tänne hiukan purkamaan omia ajatuksia ja tunteita. Mä nukahdin eilen vasta kahdentoista aikana illalla koska sain paniikkikohtauksen ja luulin että papulle on sattunut jotain. Yleensä se aina liikkuu iltaisin kuin menen nukkumaan mutta nyt huomasin että se ei ollu liikkunut lainkaan. Vaikka miten mä puhuin sille ja poukin sitä mitään ei tapahtunut. Se oli hirveä kokemus. Tiedän että olen tyhmä, mutta koska lapselleni on kerran sattunut jotain paha niin pelko että jotain ikävä tapahtuu taas on tosi suuri.
Mutta onneksi tunnin itkemisen jälkeen papu päätti ilmoitta mulle kuitenkin (ONNEKSI) että kaikki on hyvin. ja niin tämäkin mamma pääsi onnellisena nukkumaan :ashamed:
Ja sitten se toinen iso pelkoni: synnytys

Minä olen niin kutsuttu syöksysynnyttäjä. Kaikki tapahtuu ihan liian nopeasti .Esikoisen kanssa kävin suihkussa kun alkoi tulla verta, lähettiin heti sairaalaan jossa ne totesi että 10 senttiä olen auki ja suoraan saliin ponnistamaan. Sain sentään ilokaasua.
Kakkosen kanssa olin kylvyssä kun tulppa lähti ja kivuliaat supistukset alkoivat. Lähettiin heti sairaalaan ja taas kerran- suoraan synnytyssaliin ponnistamaan. Ei edes ilokaasua :(

Synnytys, vaikka olikin nopea oli tooosi kivulias ja molempina kertoina väliliha on leikattu ja vauva on autettu maailmaan imukupilla koska syke oli laskussa ( ymmärrän kyllä vauva paran, kun maailmaan pitää tulla ihan muutamassa minuutissa).
Ja koska synnytän tän kerran naistenklinikalla pelkään pelkän ihan mielettömästi että synnytän autoon ( koska täältä NSKLI on puolet pidempi matka kuin KÄTTÄRILLE).
Oh, ohhh tulim kyllä parempi olo kun sain kerrottu asiasta teille :heart:
Kiitos jos jaksatte lukea! :LOL:
Dagger ja papu rv. 24
 
Stoppis - mullakaan ei ole reisissä tuntunut supparit koskaan. Ja seksin jälkeen on mullakin erilainen tunne mutta lähinnä tulee harkkasuppareita ja alavatsan jomotusta. Ei se sperma laukaise synnytystä, voi ehkä vauhdittaa sitä jos synnytys on muutenkin jo lähtenyt käyntiin.

Dagger - etkö voisi sitten vaihtaa Kättärille synnyttämään, lieventäisikö se pelkoasi? Tavallaan kadehdin sinua vaikka niin ei saisi tehdä sillä syöksysynnytyksessä on juuri tuo pelko synnärille ehtimisestä mukana. Mutta kun itsellä ei paikat aukea millään, synnytys on maratonluokkaa ja kivut tietenkin vuorokausia eikä tapahtuma lopu millään niin sen takia siis =)

Kohta on enää 2kk laskettuun aikaan, ihanaa


:heart:
 
Seksistä Mä en edelleenkään anna miehen koskea alapäähän, koska tulee melkein heti harkkasuppareita. Muuten en ole huomannut seksin aiheuttavan mitään. :)

Olossa ei mitään valittamista. Mä odotan sitä, että tuntisin kunnolla olevani raskaana. Eipä haittaisi, vaikka vauvakin möyrisi enemmän. Aika tasaiseen tahtiin päivän (ja yön) mittaan tuo onneksi liikkuu. Tuntuu jo melko ylhäällä liikkeet. :) Töitä olisi vielä semmoiset 6,5 viikkoa, kun tosiaan jään sen 42 arkipäivää ennen laskettua aikaa äitiyslomalle. Saattaahan se olla, että kuolen tylsyyteen, varsinkin jos menee yli lasketun ajan, mutta ei täällä töissäkään huvita olla työkaverin takia. Harmi kun mulla ei ole talvilomaa, olisin pitänyt senkin ennen äitiyslomaa. :saint:

 
Nyt mä yritän hetken käyttää työaikaani palstailuun. :) Saattaa tulla megapitkä postaus. :D

Täällä siis loman jälkeen jälleen työelämässä, ihmeen kivuttomasti on lähtenyt aamu, tosin motivaatiota vois olla vähän enempi... Ei vaan enää jaksa kun tietää että ei tätä kauaa ole. ;) Kuuden viikon päästä on viimeinen työpäivä ennen äitiyslomaa, ei kamalan paha... Kai.
Parin viikon päästä tulee mun tuuraaja jo perehdytykseen, pitäis varmaan tehdä noita ohjeita mun työtehtävistä kun vaan sais aikaiseksi... Mutta oon mä ne jo aloittanut, joten pikkuhiljaa pikkuhiljaa... :D

Tänne on tullut niin paljon tekstiä, etten ihan muista kuka on mitäkin kirjoittanut. Yritän kuitenkin nyt jotain kommentoida.

Verokortti Mä odottelen Kelan päätöksiä ja sitten marssin verotoimistoon. Jotain sille kortille pitää kuitenkin nyt tehdä. Ensinnäkin liityin joulukuussa kirkkoon joten se ainakin pitää muuttaa verokorttiin ja hyvä kai se on ilmoittaa noi tulojen muutokset. Helpoiten osaan asian hoitaa kun marsiin toimistolle. Mutta odottelen nyt ne Kelan päätökset, eiköhän ne pian tule kun viime torstaina soittivat jo Kelalta ja kysyivät että onko työnantaja ilmoittanut väärän päivän milloin palaan takaisin töihin ja olihan se. Olisin sen mukaan ollut palaamassa jo heinäkuussa. :D

Seksi Täälläkin on "outo" tunne seksin jälkeen, enkä tarkoita sitä tunnetta mikä nyt yleensä sen jälkeen on. :LOL: Vaan siis jotain pientä kipua on vatsassa, varsinkin siinä vaiheessa vihlasee kun nousen sängyltä pois, pitää ottaa aina varovasti se nousu. Mulla on kyllä halut vähentyny ihan huomattavasti. Tai haluja on, mutta jotenkin en halua sitä varsinaista yhdyntää niinkään, kaikkea muuta kylläkin. Olen huomattavasti kuivempi kuin ennen, ehkä sekin noita kipuja aiheuttanee ja sitä ettei niin kiinnosta. Ehkä se vielä tästä iloksi muuttuu. :D

Opiskelijat synnytyksessä Mä en oo asiaa oikein edes miettinyt. En nyt mitään laumaa sinne halua, ehkä yksi voi päästä, mutta saa nähdä mikä mielipide mulla sitten on. Olin pettynyt ainakin siihen kun rakenneultran teki opiskelija, ei kertonut silloin oikein yhtään mitään. Sitten ekan sokerirasituksen pisti opiskelija ja sattu niin pirusti joten ainakin noista on nyt sen verran huonohkot kokemukset että voi olla että itse synnytyksessä kieltäydyn ottamasta opiskelijaa sinne. Jos nyt edes sellaista tarjoavat mukaan.

Hankinnoista Huusin meille huuto.netistä meille Britaxin kaukalon, matkarattaat ja jalustan. Käyttämättömät ja ihan edullisesti. :) Nyt on siis yksi hankinta vähemmän. Vaunujen suhteen malli on päätetty ja eiköhän meille Emmaljungan Edget tule, pitäis vaan jossain vaiheessa käydä ostamassa ne. Katselen kyllä vielä huuto.netistä jos sattuis löytymään hyvät käytetytkin vaikka olenkin tähän asti vannonut ostavani uudet, mutta jos hyvät käytetyt sattuu vastaan niin mikäpä sitä estää muuttamasta mielipidettä. :)

Vauvan liikkeet melkoinen potkunyrkkeilijä tuo Herne on. Iltaisin varsinkin se aloittaa sellaisen möyrinnän että olis kiva nähdä mitä se siellä oikein puuhaa. :D Selkeä rytmi sillä on, päivät nukkuu ja illat touhuaa. Öisinkin nukkuu aika hyvin, paitsi kun käyn veskissä niin joka kerta se herää siihen. :D

Harkkasupparit Mulla ei taida olla ollu niitä sitten ollenkaan. En edes oikein tiedä mille ne tuntuu joten oletan ettei mulla ole ollut sellaisia...

Unico, sulla tais olla tänään ultra, miten meni? Oletko muuten edelleen flunssassa?

Dagger, avautuminen tänne auttaa usein. :) Siksi tää onkin kiva paikka. :)

Omaa napaa vielä sen verran, että tänään olen menossa tuhlaamaan joululahjaksi saatua lahjakorttia. Mies osti kauneushoitolaan lahjakortin ja tänään olisi aika ihonpuhdistukseen. Tietysti just tänään mun naama on suht hyvässä kuosissa, mutta eiköhän se silti hyvää tee. Ei kai raskaudella ole muuten mitään estettä kasvohoitoon? En muistanut aikaa varatessa mainita mun raskaudesta. :O

Mutta nyt mä alan odotteleen ruokkista. Päivän kohokohta. :D

Huomenna sitten taas poksuis, pikkuhiljaa lähestyy ne kolmosella alkavat luvut. :)

- Hapsiainen ja Herne 28+6
 
Täällä poksutaan tänään, ois jo 25+0 :D :heart:
Onnittelut muillekin poksujille! :flower:

Vähän jos yrittäisin kommentoidakin jotain...

Verokortti Mä en sitä mitenkään muuta, kun vero% on jo valmiiksi aika alhainen (10,5), kun olen jo 2005 loppuvuodesta asti ollut kotiäitinä, puolisen vuotta vaan olin tässä välissä töissä viime vuonna. Pitäiskin tässä lähiaikoina koittaa muistaa kortti toimittaa työnantajalle...

Turvotusta mulla ei onneksi vielä ole, sormuksiakin pystyy vielä ihan normaalisti käyttämään. Tukisukkia vois kyllä sen puoleen jo alkaa käyttämään, kun jalat alkaa särkemään aika helposti...

Harkkasuppareita ei taida mullakaan vielä olla, pientä pistelyä vaan esim. lenkin jälkeen tai kun siivoaa tms.

Opiskelijat synnytyksessä Enpä ole minäkään asiaa miettinyt ennen kuin se täällä tuli puheeksi. Riippuu varmaankin paljolti siitä, että miten synnytys sujuu, että haluanko opiskelijoita mukaan, jos sellaisia tulossa olisi...mitään isoa lössiä en nyt kuitenkaan paikalle halua.

Daggerille :hug: , kuten myös muillekin, ketkä sitä kokevat tarvitsevansa. Onneksi on tosiaan tämä palsta, jonne voi ajatuksiaan kirjoittaa :)

Omaan oloon ei mitään uutta kuulu. Torstaina olis taas vihdoinkin neuvola, johan siitä edellisestä on jo seitsemän viikkoa... :whistle: Silloin saan minäkin vasta Kelan paperit täytettäväksi ja varmaan sekin selviää, että joudunko sokerirasitukseen tai siis todennäköisesti, että koska joudun.

Vauvan vakuutuksesta vielä, että meille tuli eilen tarjous Pohjolasta, missä meidän kaikki muutkin vakuutukset on (paitsi miehen auton). Sen jo eilen täytin ja otin kopsut äitiyskortista, joten se pitäis samalla postiin viedä, kun haen H&M:n paketin. Sieltä ois tulossa mulle ja vauvalle vähän vaatetta :D

Eipä nyt muuta kuin oikein mukavaa viikkoa kaikille!
-Niiskuneiti ja Julle 25+0-
 
Noniin neuvola lääkärissä käyty.. Eilinen sokerirasitus tulos ok! :) Samoin se viime viikkoinen hiiva testin tulos negatiivinen. Lääkäri tutki ensin pitkään eikä sanonut mitään..lopulta sanoi että on paikat alkanu pehmeneen jo. Mulla on siis viimesen viikon verran ollut kipeitäkin supistuksia välillä. No sitten hetken päästä sanoi ettei olekaan :D Ja kohdunsuu on kiinni eikä ole kohdunkaula lyhentynyt. No sitten hän soitti äitiyspolille että mitä tehdään ja pitkään ne puhelimessa jutteli mutta sit tulivat lopputulokseen et seurataan neuvolassa tilannetta. Tasan viikon päästä meen taas neuvolan lääkärille. Töihin ei ole menemistä. Eli johan oli raskausaika, puolet siitä olen viettänyt kotona sairaslomalla :/


jastu ja vilperi 26+3
 
Tänään(kin) oli poksujia :) :flower:

Seksistä Mulla ei seksi tee kipeitä suppareita, mutta just harkkasuppareita saattaa tulla. Mun ei oikeen tee hirveesti mieli kun esikoisesta meni vedet kesken kaiken sänkypuuhien ja nyt kun tulee noita supistuksiakin jo niin on koko ajan vähän sellainen tunne, että lorahtaako taas jotain ylimääräistä :whistle:

Dagger Jos vielä synnärin vaihto onnistuisi, tai sitten parkkeeraat ittes jollain teolla synnärille vähän ennen laskettua ;) Ja voisiko tuommoisessa tapauksessa tilata sitten ambulanssin, että pääsisi nopeammin...

Mä luulin nukkuneeni yön ihan hyvin, mutta melkein koko aamupäivän oon torkkunu sohvalla vaan....

Hilipatuinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Täällä on pohdittu viime aikoina, uskallettaisko me vielä käyttää esikoiselta jäänyttä turvakaukaloa. Kaukalo on siis jo käytettynä sukulaiselta aiemmin saatu, ei meidän ostama. Ja nyt olemme säilyttäneet kaukaloa vintillä, joka on tietysti ollut jääkylmä näiden pakkasten vuoksi. Eli onkohan kaukalo nyt sitten jotenkin heikentynyt ja pitäisikö hankkia uusi... kas siinä pohdintaa..
Piipa rv
Joskus sitä sanotaan, että turvatuolien ja kaukaloiten suositus-käyttöikä on 5 vuotta. Toisaalta kuulosti loogiselta teknisesti koulutetun mieheni kommenti "Samaa muoviahan niissä käytetään kuin autojen muoviosissa, ja autot yleensä on koko talven pakkasessa, enkä ole vielä kuullut, että auto pitäisi 5 vuoden kuluttua muoviosien haperutmisen takia kaatopaikalle toimitta". Onko siinä "käyttöikä 5 vuotta" suosituksessa vaan mainoskikka, jotta saisi enemmän myytyä???

Meillä löytyy turvakaukalo jolla ikää reilu 7v ja 3 lasta käyttänyt, olin tosi tyytyväinen, Britax Roc-a-Tot Deluxe. Todennäköisesti sitä voisi vielä käyttääkin, mutta ostetaan uusi, koska haluan telakalla olevan kaukalon. Ajattelen nimittäin, että kun takapenkille pitää laittaa 3 lasta turvavälineissä, sitten helpottaa, kun vauva olisi isofix-telakalla keskipaikalla, joka tapauksessa se turvavöiten työntäminen siihen väliin on monimutkaista. Kun se edellinen Britax on ollut niin mainio, tulee meille nyt Britaxin Baby Safe Plus. Aion kuitenkin (kun uusi tilattu) laitta vanhan halvalla myyntiin, en usko sen olevan edelleenkään huono ja epäturvallinen, joku köyhä joka muuten käyttäisi ties mitä voi sitten käydä edullisen ja uskoakseni suht hyvän hakemassa meiltä. Varmaankin vien lapun sitten neuvolan seinälle, eiköhän sieltä joku sitä tarvitseva hoksaa sitä. Kaatopaikalle menemään on se liioin hyväkuntoinen ja alunperin hyvää laatua.

Mirabel 29+4
 
buam, kai määkin sun kanssa täällä aika pitkään hillun :) Toivottavasti laskettuun asti :D

seksistä
, meillä ollut hiukan hiljaista et saa nähdä, mitä se tekee tähän asti ei oo vaivoja tullut. Se vaan pitää näköjään mustaa toi et se voi käynnistää, kun jos ennen nukkumaan menoa hommaillaan niin jää aamulle se pesulle meno. Toisaalta yleensä aamulla enemmän virtaa ja jaksamista sillon kun satutaan oleen yhteisinä aamuina niin välillä saadaan aikaan.

dagger, ymmärrän ton pelon kun ei hetkeen liiku samaa tää teki ja vielä useampana päivänä antoi vain ihan pikkusia merkkejä ja pitkin välein et huoli oli jo kova.

jastu
, ei tarvii ainakaanhuolehtia työasioista kun on sairaslomalla :D saa ottaa rennosti ja kuunnella vauvaa :) (vaikkakin tylsää voi tulla)

Elikkäs elikkäs ultrassa käyty toukkis vastas jotain 25+ viikkoja hmm... Mut kaikki hyvin aivot oli pään sisällä ja sydän pumppas nätisti ja muutkin asiat paikoillaan. Oli kyllä hienon näköistä kun toisen sydän sykki ja näki ne kaikki osaset. Sit sain ukolleni hienon profiili kuvan tuosta kun ei mukaan päässyt. Kohdunkaulaa oli jälellä kunnolla ja oli kiinni kanssa et ei hätiä mitiä. Nooh Tosin se lääkäri tuumas et suosittelee sokerirasitusta parinviikon sisään vain mun perussairauksien takia, noo mennään sitte sinne. Sain ajankin sopivaan väliin itelle ettei tuu turhia kulkemisia tosin työpäivä sit venyy 10 tuntiseksi mut jos ekat tunnit saa istua niin kai se menee :LOL: Noo ja sit samasta syystä meinas hää et laittaa mut äitipolille syynättäväksi ettei kasvuhidastu. Mut ei tällä hetkellä pitäs olla mitään hätää eikä välttis tuukkaan mitään hätään mut varmuuden vuoksi. Oli oikein mukava lääkäri joka ultras.
juu ja flunssassa edelleen tukossa kun mikä mut pää alkaa oleen jo omansa ettei oo ihan pihalla ja järkikin kulkee taas ainakin jotenkin, et kai tuota tarvii mennä huomenna töihin kokeilemaan jaksaisko olla siellä ;)
Voiskohan ne vasta-aine kokeet ottaa samalla kun loppupuolla kuuta piti ottaa, ettei alvariinsa tarttis käydä piikillä.

Unico ja Toukka 24+4
 
Pikaisesti kommentoin eiliseen olooni vielä, kun unohtui eilisestä postaukseta.
Mua tosiaan huimasi eilen monta kertaa päivän aikana ja yhtäkkiä illalla tiskatessani päässä alkoi pyöriä niin kovaa, että jouduin tarraamaan kiinni ensin hanaan, sitten roskiskaapin oveen ja lopulta vajoamaan lattialle istumaan! Mies ja tyttö tuijottivat mua ihan ihmeissään, että mitä tapahtui ja itse olin ihan yhtä ihmeissäni. Kaipa mä meinasin pyörtyä. :/ Johtuuko tuollainen yleensä korkeasta vai matalasta verenpaineesta vai jostain muusta? Päänsärky on kans tosi kovaa jatkuvasti. :x

Piipa rv 27+1
 
Nyt sattui mun kohdalle ensimmäinen sukupuolen arvuuttelija vatsan perusteella. Työpaikan siivooja, sama joka ensimmäisenä kommentoi minun olevan raskaana, sanoi että tyttö tulee. Vaan eipä tulekaan. :saint: Taputtelijoita ei ole ollut minun lisäksi muita kuin mies ja yksi kaveri.
 
piipa, mun mielestä toi voi johtua sekä korkeasta että matalasta verenpaineesta. Mut jos ei se nyt äkkiä oo noussut pilviin niin vois kuvitella matalaa. Mulla pyörryttää jos menee liian matalalle tai vaihtoehtoisesti jostain syystä nousee korkeaksi.
 
Unico: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja pikaista paranemista! :hug:

jastu: Tsemppiä sairaslomailuun! :hug:

Turvakaukalosta Kyllä me meinataan vielä käyttää vuonna 2005 ostettua kaukaloa, joka on siis jo esikoisella ja kuopuksella ollut. On ihan moitteettomassa kunnossa ja ollaan siitä tosi paljon tykätty, niin miksi turhaan uutta hankkimaan. On Gracon jalustallinen kaukalo.

Nyt kakkapesulle kuopuksen kanssa... Koskakohan sen saisi potalla käymään, kun vielä ei ole toivoakaan :whistle: On siis reilu 2v...
 
Opiskelijoista olitte puhuneet.. Itse en oo asiaa sen pahemmin miettinyt. Tays:ssa siis synnytän niinkuin viimekskin ja opetussairaala kun on, niin mahdollista on että saliin tulis harjottelijoita. Viimeks ei ollut yhtään. Mutta kaippa sinne ehkä yhden tai kaks vois päästää, mutta ei kyllä koko salia täyteen! Enkä kyllä anna joo epparihaavaa ommella jos sellanen tulee tälläkin kertaa! Onhan se niin, että jos he ei saa mitään käytännönopetusta, niin kuinkas sitä sitten vois oppiakaan..

Marylene Toivottavasti vauvat nyt vielä ainakin muutaman viikon pysyisivät mahassa! =)
Itse en uskaltais enää noilla viikoilla lähtee mihinkään kauas..

Käytiin sunnuntaina ukon kans leffassa kattomassa Twilight-Uusikuu ja kyllä oli aivan loistava! =) Oon jääny niihin kirjoihinkin niiiiiiiin koukkuun, että.. :D Kesää odotellessa ja sit pitäis tulla kolmas leffa! :heart: Jei!

Mulla alkanut kans oleen tollasta menkkamaista jomottelua, ja harkkasuppareitakin siis, mut kaippa noi menkkamaiset tuntemukset sit ihan normaaleja on?? Viime raskaudessa en muista niitä olleen.. Ens viikolla on neuvola, joten täytyy sieltä varmaan kysästä..

Täällä kauheesti odottelen kolmatta kummityttöö syntyväks :heart:
Serkullani on la tän kuun lopulla, mutta neitihän voi tulla koska vaan =)

Katyana & Nanna <3 24+4
 
työt aloitettu ja eilinen ilta töiden jälkeen oli ihan kamala :eek: särki selkää ja mahaa niin tajuttomana et huoh... olin jo hilkulla etten lähteny päivystykseen :'(
tänäaamuna kuitenkin taas kömmin ylös ja töihin riensin...mutta nyt oli parempi päivä.... :) jee!
huomenna vapaa...nyt tuli kaveri lapsineen kylään...jatkan myöhemmin...
 
No nih, nyt on neuvolalekuril käyty ja kaikki oli hyvin. Kohdunsuu oli pehmeä ja vielä kiinni... Ultrassa näkyi kaikki olevan just niinkun pitää ja tällä kertaa saatiin mittojakin otettua :) Painoa pikkusella on noin 1300g ja sanoi vain lekuri siinä et on kyllä varmasti päivän vilkkain kaveri <3 Sen verran vilkkaalla päällä päätti tuo meidän masuasukki ultran aikana olla et ei antanut mitään osviittaa et kumpi hän nyt sit mahdollisesti olisi... No ehkä seuraavas sitten =) Kolmen viikon päästä taas uus käynti...

Just pääsin takasin kotia kun vein mutsin kotiinsa kun sen auton rottelo on viel korjattavana... Toivottavasti se sais sen huomen takas niin helpottus se sen 25 kilsan työmatkan kulkeminen suuntaansa huomattavasti... Nyt sit ois lähdettävä kait jotain syömään kun ei tänään ole mitään tullut syötyä...

Cataliina ja masuasukki rv 27+2
 
Hyvä kun ootte puhuneet tosta verokortista, muistin soittaa ja korjata omani, nyt
vaan odotella et se tulee ja saa sen sitten viedä töihin :) Jos se olis siellä jopa ajoissa.

Tylsiä nuo säryt, voimia niiden kanssa (nyt kun ei itellä säre parempi, mut voi olla et huomenna taas särkee :/ )

Haettiin paketti tänään postista :) no ei siellä ollut hypisteltäväksi kun harsoja enimmäkseen mut ne kuviolliset oli kyllä söpöjä :D Ihan kiva kun on niitä muutamia. Sit siellä tuli rintakumit, mut miten ihmeessä niitä sit käytetään? Piti het sovittaa tissiin sitä ja öö mulla jäi nänni varmaan pari kolme milliä tyhjää tilaa ennen kun siinä on se pää mikä ilmeiseti tungetaan vauavn suuhun sitte? eli lussuttaako se vauva sit ilmaa siinä välissä ja haittaako se et siihen jää tyhjää väliin vai onks mulla vaan väärän malliset nännit?

Unico ja Toukka 24+4
 
Verotoimistossa käyty. Veroprosentin muuttu 17% -> 19,5%, joten ihan hyvä vissiin oli kun kävin. Kelalle ei sit nyt sen naisen mukaan erikseen tarttenu viedä muutosta ton prosentin takia. Saapi nyt nähä kui tässä käy, kun en oikeesti tajua tuon taivaallista noista veroasioista :ashamed: Paitsi sen, ett joka kerta nostan veroprosenttia automaattisesti verokortin tultua ja osaan seurata ettei tuloraja mene yli, mutt siihen se sit jääki. Miten pysyn kärryillä enää kun siirryn Kelan rahoille, ett menee järkevästi se pidätys yms.

Seksiä ei täällä päässä ole harrastettu ku vissiin pari kertaa. Ei vaa yksinkertasesti tee mieli ja muutenki ei jotenki tuntunu hyvältä se homma. Miks sit väkisin pitäs :ashamed: :ashamed: Ja oha noi paikat huomattavasti kuivemmat muutenki. Avokki tosin ei oikein tykkää, valittaa vaa ett on puutteessa jne. No hän sit on, mutt en todellakaa ala itteeni kiusaamaan.

hapsiainen80 Minulta ainaki sen kerran kun kävin ihon puhdistuksessa kysy siellä onko raskaana ja jotain muitaki juttuja, ett luulis niiden kysyvän asiaa.

Onnittelut poksuville ja hyviä neuvolauutisia saaneille :flower: :flower:

Ääk, nyt jää varmaan puolet asioista kommentoimatta, jotenki harva pää ja lyö muutenkin tyhjää.

|.) Jee, kaikki tammikuun lomautuspäivät peruttu eli kaikki kolme. Ois joka viikko ollu aina yks päivä ja karenssiin ois menny. Mulle enemmän ku plussaa noi lomautusten peruutukset, koska nyt joka sentti on tarpeen jos meinaan vielä ehtiä laittaa säästöön rahaa ennen Kelan rahoille siirtymistä. Työpiäviä tuli siis lisää, mutt haitanneeko tuo. Näillä näkymin siis joko25 tai 26 työpäivää jos oikein laskin :)

Täälläki on alkanu noita paikkoja jomottelee. NYt on parina yönä asentoa vaihtaessa vihlassu/sattunu tonne häpyluun/nivusen tietämille ja jomotella hetken aikaa. Kylkeen koski yks aamu ku heräsin ja toi iskiaskipu on tänään ollu hetken seurana. No helpolla oon edelleen päässy moneen muuhun teihin verrattuna! Saan olla todella onnellinen.

Juup, eipä tänne vissiin muuta ihmeellistä.

JääKyynel ja Tuittu 28+0
 
Jääkyynel, soitin kansssa verotoimistoon ja sanoin et jään äippälomalle, niin käskivät hakea sitten viimesimmän tilinauhan ja kelan päätöksen kanssa uuden kortin kun siirtyy kelalle. Kummasti ne erilaisia ohjeita antavat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
Sit siellä tuli rintakumit, mut miten ihmeessä niitä sit käytetään? Piti het sovittaa tissiin sitä ja öö mulla jäi nänni varmaan pari kolme milliä tyhjää tilaa ennen kun siinä on se pää mikä ilmeiseti tungetaan vauavn suuhun sitte? eli lussuttaako se vauva sit ilmaa siinä välissä ja haittaako se et siihen jää tyhjää väliin vai onks mulla vaan väärän malliset nännit?
On ihan normaalia että sinne jää se "ilmarako", tulee sinne sitten maitoa. Toisaalta, eipä noita ole tarpeen laisinkaan käyttää jollei ole ihan tasaiset tai sisäänpäinkääntyneet nännit. "Normitisseillä" rintakumi on tarpeeton, vauva saa jopa helpommin ja paremmin kiinni oikeasta rinnasta. Ihon rikkoontumiseen mulla on ainakin auttanut hyvin se Lansinoh -voide...

Niin ja jos niitä tarvii, niin muistaa vaan laittaa sen "kolon" sitten vauvan nenun kohdille niin on helpompi pienen hengitellä.
 
Miehen veljen vaimo laittoi viestiä että virtaukset alkaa olemaan heikkenemään päin ja oli ollut eilen jo leikkausvalmiudessa.
Huomenna vielä ultrataan mutta taitaa synnytys olla jo turhan lähellä. Olin aikaisemmin turhan aikaisessa niitten raskausviikkojen suhteen, huomenna alkaa vasta rv 25. Huoli on kova :'(

Seksistä sitä on jonkin verran, itse en siitä silleen kipeydy etteikö huvittaisi ;)

Oma olo on taas ihan normaali, helpottaa kummasti kun saa olla ihan rauhassa. Lapset siis mummilassa ja eikä kuulemma ole yhtään ikävä kenelläkään. Ainut että tänään olisi pitänyt saada uikkarit sinne, eikä lapset oikein ymmärtänyt sitä miksi ei onnistu. Ei edes jos laittaisi "semmoiseen pakettiin" ja lähettäis. Tunti olisi ollut aikaa toimittaa uikkarit perille tuonne vajaan 200km päähän, en sitten lähtenyt autolla hurjastelemaan sinne (huono äiti tai ehkäpä ennemmminin tylsä äiti)

Jännä ajatella että kohta alkaa viimeiset 10vkoa olla käsillä ja alkaa jo odottamaan innoissaan synnytystä. Taitaa taas loppuraskaudesta tulla toivottoman tylsä kun vaan odottaa että synnytys käynnistyisi ja pääsisi mahasta eroon.

KiiajaVille 28+4
 

Yhteistyössä