***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

KELA:sta minä olen ymmärtänyt sen niin että jos kelalla on käytössä palkkatuloa varten määrätty verokortti niin siihen lisätään 2% tai kuitenkin vähintään 20% otetaan veroa siis jos vero% on 17 niin kela ottaa 20% ja jos vero% on 19 kela ottaa 21% jne. Mutta jos sinne toimittaa verokortin joka on laskettu sosiaalietuutta varten niin silloin vero% on se joka siinä verokortissa on eli mitään ylimääräistä ei siitä enää oteta. Toivottavasti tästä sai jotain selkoa :ashamed:
Kiiaja Ville :hug: toivotaan että virtaukset olisivat hetken verran vielä niin kelvolliset että miehesi veljenvaimo saisi vauvaa masussa kasvattaa. Tiedän kaksoset jotka syntyivät rv 25+3 ja kaikki meni ihan hienosti heidän kohdallaan eli ei se ihan toivotonta ole jos noilla viikoilla syntyy :D keskosten hoito on Suomessa kuitenkin huippuluokkaa.
Turvaistuimesta päätettiin ostaa telakalla oleva istuin kun takapenkillä on jo kaksi turvaistuinta entisestään. Vielä pitäisi mallata että kuinka ne kannattaa asentaa että saisi systeemin mahdollisimman toimivaksi. Vaikka todennäköistä on että ei sitä kolmen pienen kanssa niiiiiin hirveästi tule reissattua :whistle:
Supisteluja tulee lähes päivittäin, mutta kylläkin kivuttomia. Tukalampaa on kylkeen kohdistuvat kivut tai vihlomiset joita tulee aina ajoittain..

Perjantaina olisi seuraava neuvola, samalla on nuorimmaisen 1v neuvola. Huomenna saadaan juhlia meidän nuorimmaisen 1v synttäreitä :heart: (tasan vuosi sitten kärvistelin Kuopiossa, tyttö syntyi 14.1.09 klo 2.08..)

MaMa ja kuutonen 27+0 :heart:

muoks. Muokkasin yhden sanan tuossa KiiajaVille:lle tarkoitetussa viestissä kun oli painovirhe paholainen päässyt tekstiin ja siitä oli tullut jotain muuta kuin mitä piti :ashamed:
 
Omat kuulumiset heti alkuun.. :D Tänään käytiin seurantaultrassa jonka teki siis lääkäri. Saadaan aika Taysiin ja siellä puhutaan sitten onko kenties tarvetta tarkemmille kromosomitutkimuksille kun vauva on tosiaan pienikokoinen. Alkuraskauden seulonnoistahan pääsin loistavin luvuin läpi ja nytkin kaikki vauvan rakenteet on ihan hyvät eli muuta viittausta millekään kehitysvammalle ei oo kuin tuo liian pieni koko. Oma tuntemus on, että kaikki on ihan hyvin. Tyttö oli kuitenkin kasvanu tuossa parin viikon aikana ja painoa tullu melkein 200g lisää, ja lääkärikin totesi vauvan hyvävointiseksi ja virkeäksi. :)

Verokortista en tajua yhtikäs mitään! :eek: Nyt prosentti oli 9 tai 10. Pitääkö siis nostaa kun jotkut puhui 20%:sta??? Kelasta mulle tulee nytkin varat kun opiskelija oon. En mä tajuu.. :ashamed:

Hankinnoista meillä ei oo vielä oikein mitää. Pinnis on (tarttis kyllä paremman patjan siihe+pinnasuojat+peitteet) ja pari isompaa vaatetta. Pitänee alkaa ens kuussa jo hankkiin kun eihän sitä tiedä vaikka tää syntyis aikasessa.

Feles 27+4 <3

 
Feles jos olet opiskelija ja saat kelasta opintotukea niin siitä menee automaattisesti 10% veroa. Nyt kun alat saamaan äitiys- ja vanhempainrahaa niin kannattaa laskettaa sille ihan oma veroprosentti verotoimistossa :D Hienoa että uutiset ultrasta olivat hyvät, teille on ilmeisesti tulossa vain pienikokoinen tyttö, ei varmasti ole kyse mistään poikkeavuudesta. Eihän kaikki voi olla samanlaisia, meilläkin siskontyttö 3,5v on samankokoinen kuin meidän 2v :D hän vaan on sellainen miniatyyrityttö joka kyllä korvaa puhelahjoilla sen minkä pituudessa häviää :LOL:
 
Maleha kyseli: "Äippäraha hakemukseeen tulin pyytää apuja...
saan ilmeisesti saman rahan ku edellisestä koska tyttö on vasta kaks vuotta kun vauva syntyy...
Tarviiko laittaa joku liite tai mihin se laitetaan et haen etuutta samoilla tuloilla kuin edellisestä?"

verkossa opastetaan näin:

Jos sinulle on maksettu työtuloihin perustuvaa vanhempainpäivärahaa edellisen lapsen perusteella eikä lapsi ole täyttänyt kolmea vuotta tai hänen hoitoon ottamisestaan ei ole kulunut kolmea vuotta ennen uuden lapsen laskettua synnytysaikaa tai hoitoon ottamista, voi uusi vanhempainpäiväraha perustua samaan työtuloon kuin aikaisempi vanhempainpäiväraha. Sinun ei tarvitse hakemuksessa ilmoittaa hakevasi etuutta tämän aikaisemman työtulon perusteella, vaan se otetaan joka tapauksessa huomioon päätöstä tehtäessä. Valitse hakemuksessa ylin kohta 'Haen päivärahaa verotuksessa vuonna xxxx todetun ja palkkakertoimella korotetun työtulon xxxxx perusteella'.

Eli itse laitoin rastin tuohon ohjeessa sanottuun kohtaan ja oikein tuli päätös, saan saman rahan ku esikoiselta.

Empuuu Asia on niinku MaMa74 opasti, eli jos tilaa verokortin etuutta varten niin veroprosentti on sitten se mikä siinä on, vaikka sitte 10%. Mä oon aina noita etuuksia varten tilannu uuden verokortin.
 
Marylene en lähtisi minäkään niillä viikolla mihinkään, varsinkaan kaksosten kanssa. Eikä varmastikaan laivalla, johon ambulanssia ei saa ihan niin helposti! Jos siellä rupea yöllä laivassa kaksoset tulemaan, sitten ne tarvivat kyllä enemmän apua kuin joku laivan lääkäri, joka on opiskeluaikana muutaman normaalin synnytyksen hoitanut! EIkö muuten laivaan tatrvi niillä viikoilla mitään lääkärin todistusta? Lentokoneeseenhan tarvii.

Greddy minullakin on kaikissa raskauksissa supistellut, ei kovin kivuliaasti mutta herkästi. Esikoisen aikana siitä ei seurannut mitään, joten aika rauhallisesti suhtautuin. Kunnes kakkonen syntyi rv 34 ja oli aikansa teholla. Mitään syytä ei siihen löytynyt, siis konkreettista bakteeria tai muuta . Nyt sitten olen tosi varovainen ja ehkä sisimässäni vähän hysteerinenkin joskus. Eli mahdollisuuksien rajoissa ainakin kannattaisi yrittä vältellä ylimääräistä ponnistelua jne!

LApset kaipaavat, pitää lopetta.
;irabel 29+5
 
no huh huh...olipa tullut tekstiä paljon :eek: Sain kuitenkin luettua, mutta en kyl muista yhtään mitään mitä piti kirjoittaa :( Tätä se on kun on sama pää kesät ja talvet :LOL:

Tänään kuitenkin meikäläinen poksus :heart: =)

Kauheeta kun aika menee nopeesti... :eek: Ei pysy itte oikeen perässä....

Onnea kaikille muillekin jotka on poksunu... =)
 
santi kunhan vain vähän alat tarkkailemaan hiilihydraatteja niin varmasti sokerit tulee pysymään kurissa. Mulla oli kans paastoarvossa häikkää (5,3) ja nyt mittailuissakin vain ne on ollut joitakin kertoja vähän poikkeavia, muut arvot olleet loistavia. Saa nähdä miten käy kun ens viikolla pidän taas 6 päivän tarkemman seurannan.

Rintakumeista itse jouduin niitä käyttämään ensimmäiset 2kk oikeastaan koko ajan. Tytöllä oli alkuun niin pieni suu ja mulla tosi matalat nännit niin helpotti huomattavasti imettämistä. Onneksi päästiin alle viikossa siitä eroon ristiäisten jälkeen =) . Ja mulla ainakin jäi monta milliä tyhjää tilaa siihen kuppiosaan. Vauvan imiessä nänni kyllä venyy jonkin verran siinä kun siihen syntyy alipainetta (?).

Hammastarkastus mulla oli viime viikolla ja ens viikolla meen uudestaan paikkauttamaan 1-2 hammasta.

Verokorttia munkin pitäis käydä muuttamassa. Työpaikalle ja kelaan pitää toimittaa omansa ja nyt mulla ois vain yksi kortti. Jotain 20% luokkaa tulee olemaan (kiitos asuntolainan korkojen =) )

maleha mä vein tänään Kelaan äitoyspäivärahahakemuksen ja kirjoitin siihen lisätietoja kohtaan, että haen edellisestä lapsesta myönnettyjen päätösten perusteella tätä uutta myös. Virkailija tarkasti sen ja kaikki oli ok. Palkanlaskija on lähettänyt eilen tai tänään muut tiedot (työnanataja siis maksaa mulla täyttä palkkaa osaksi alkuun).

KiiajaVille toivottavasti vauvat sais vielä hetken kasvaa :hug:

Marylene itse en kyllä uskaltaisi lähteä ulkomaille jos kaksosia odottaisin noilla viikoilla. Kotimaanmatkailua kyllä voisin tehdä ja varmasti tullaankin tekemään äippäloman alussa, koska esikoinen syntyi vasta rv 42+. Mutta tietenkin teet miltä itsestä tuntuu..

Tänään poika on liikkunut selkeästi myös päivällä ja kun olin töissä. Yleensä tuntuu vain iltaisin tosi selkeitä liikkeitä/potkuja, mutta kaippa tuo toukka on kasvanut jo niin isoksi että mullakin alkaa liikkeet tuntumaan =). Tai onhan se istukkakin voinut siirtyä taaemmaksi ja sen ansioista tuntuu paremmin. Närästys on taas pahentunut :| . Oli pari viikkoa poissa, mutta eipä taida enää poistua ennen synnytystä.

Poppeliini ja poju 25+6 (huomenna taas poksuu :D )
 
Tulin minäkin pikaisesti kysymään neuvoa verokortin suhteen, kun mulla tosiaan nyt on 10,5%, niin munkin varmaan sit kannattais sitä vähän nostaa... Kuinka paljon sitä sit kannattais nostaa ja miten se käytännössä tapahtuu? :whistle: En kovin mielelläni kyllä mätkyjä loppuvuodesta haluaisi :)

Kunhan mies kotiutuu hetkenä minä hyvänsä, niin kauppaan olis lähdettävä...valmistautumaan siis! :wave:
 
Tää hyppää mukaan tähän joukkoon, joskin melko myöhässä :whistle:
Meille tulossa kolmas lapsi, edelliset tyttöjä ( 05/03 ja 05/06). Suht suuri ikäero tulee kakkosen ja kolmosen väliin meillä, melkein 4v.
La mulla on 14.4 ja OYS:iin menen vauvan maailmaan punnertamaan =)
Perheeseen kuuluu myös avomies, yhteistä taivalta alkaa olla takana yli 10v, mut naimisiin ei olla "ehditty" vielä :D Joukon jatkona pihaa vartioi 2 pyreneittenmastiffia.
Jospa jatkossa ehtisin paremmin kuulumisianne lukemaan, tähän mennessä oon vain ihan satunnaisesti käynyt juttuja vilkaisemassa.... :whistle:

:heart: rv 27+0 :heart:
 
Heipparallaa!

Onnea kaikille poksujille :flower:

Tänne kuuluu hyvää, joskin tosi väsynyt olen, eileniltavuoro ja tänään aamuvuoro takana, jäi yöunet vähäisiksi. Ja töistä kaupan kautta kotiin saavuttuani piti lapsia alkaa valmistamaan nuuttipukeiksi :D Onkohan muualla tapana kuin täällä Satakunnassa? Esikoinen oli kaverinsa kanssa ja otti sitten pikkuveljen mukaan tähän naapuritaloihin. Esikoinen pukeutui laulajaksi ja nuorempi merirosvoksi.

Eilen olin sokerirasituksessa, ja normaalit arvot olivat. Keskimmäinen oli rimaa hipoen, mutta kuitenkin :D Eli 4.1-9.9-7.2 oli tulokset. Ravinnotta olo sujui yllättävän hyvin, ja litkukin (kolaa etäisesti muistuttava, jääkaappikylmä) meni hyvin alas. Siirryin sitten lepohuoneeseen, missä nukuin munakellon kanssa ja 1h näytteen jälkeen menin takaisin nukkumaan. Neuvola-aika mulla oli sitten myös, kaikki oli ok. Painoa tullut alusta nyt 8.2kg, mikä th:n mielestä ok. Töissä tänään nauroinkin, että teen varmaan henk.koht. painoennätyksen tässä raskaudessa. Tosin kun katsoin edell. äitiyskortteja, niin viimeksi painoa oli näillä viikoilla vain n. 1.5kg vähemmän kuin nyt ja kun lähtöpaino oli nyt kilon enempi, niin aika samoihin menee. Pissa puhdas, verenpaine matala, sf-mitta 24cm (keski- ja yläkäyrän välissä menee), hb:tä ei otettu. Seuraava aika vasta helmikuun viimeisellä vkolla, lääkärissä käyn tässä välissä muualla.

Verokortti mullakin tuli tänään postissa, varmaan haen sitten Kelaa varten oman kortin, kun palkkatulot loppuvat joskus kesäkuussa, muuten menisi 25% äitiyspvärahasta, enkä halua siitä niin paljon menevän.

Bliss munkin pitäisi la mennä ekaa kertaa mammajoogaan. Odotan kyllä innolla, tosin ensi la voi olla aika väsynyt, kun olen yövuorossa pe-la yön.

Tänään tuli postissa tilaamani kestovaipat, tilasin Nalle Nöttösiä alesta. Villahousuja on lupautuneet mun äiti ja sisko kutomaan :) itse olen tosi huono käsitöissä.

Lanfearille tervetuloa!

Nyt iltatoimiin ja nukkumaan, onneksi huomenna on vapaapäivä =)

siru 25+5
 
Nyt on tilattu tulokkaalle autoon turvaistuin(graco logico s) ja hoitopöytä/kylpyamme yhdistelmä.Tuo turvaistuin oli sopivasti tarjouksessa,joten hyvään saumaan satuin tilaamaan =) Vaatteita on jo iso matkalaukullinen ja lisää postissa tulossa ja Suomessa odottaa äitiyspakkaus,siitä ISO kiitos Yebille :D suurin hankinta vielä edessä,nimittäin vaunut,mutta onhan tässä vielä aikaa ne hommata...
Huomenna neuvolaan!

Hemmi ja Masu-Ukko 28+1

Niin ja tosiaan tervetuloa mukaan Lanfear :flower:
 
Yeb
Ole hyvä vaan Hemmi :) Toivottavasti pääset pian hakemaan pakkausta! Mä huusin huutiksesta itelleni "äitiyspakkauksen" eli pahvilaatikollisen pikkuisia vaatteita, yli 50kpl, potkareita ja bodeja pääasiassa :D Odotan innolla että pääsen sitä penkomaan!

Tervetuloa mukaan Lanfear :wave:

Feles, toivottavasti teitin pikkuinen on kunnossa pienestä koostaan huolimatta :hug: Varmasti onkin kun ei aikasemminkaan oo mitään ihmeellistä missään ollut. Onhan niitä paljon lapsia jotka on syntyessään tosi pieniä mutta ihan normaalisti kasvaa sitten syntymän jälkeen, jopa tosi reilustikin :)

Täällä olikin ainakin kaksi jotka oli tilanneet tai ostaneet Gessleinin Visionit Mäkin oon semmosia katellu jos ei saadakaan enää niitä varaosia noihin 2,5 vuotta vanhoihin yhdistelmiin.. Raivostuttaa kun on kuitenkin ihan Hartanin laatukärryt ja jos nyt sitten jäävät turhiksi/rikkinäiksiksi näin lyhyen käyttöajan jälkeen. Siinä onkin meidän suurin vauvahankinta jos täytyy tilata. Turvaistuinkin saadaan onneksi kaverilta lainaksi, semmonen siis johon toi esikoinen mahtuu meidän pikkuautossa siihen asti että on tarpeeksi kookas siihen viimeisen vaiheen (15-36kg) istuimeen. Turvakaukalo onkin esikoiselta, Maxi Cosin Cabriofix telakalla. Siihen olimme äärimmäisen tyytyväisiä mutta meidän autoon ei vaan sitten enää mahdu kahta selkä menosuuntaan penkkiä :(

Esikoinen 2,5v on nyt nukkunut kaksi yötä omassa huoneessaan :'( Piti nyt jo vähän tehdä järjestelyjä ja muuttaa äitin ja isin sänky tietokonehuoneena toimineeseen makkariin ettei vauva sitten pidä öisin isosiskoa hereillä. Kyllä on äitillä ja isillä suru puserossa kun pieni on jo niin iso että muutti omaan huoneeseen! Meidän vieressä kuitenkin nukkunut samassa sängyssä 1v 9kk ikäiseksi ja sitten samassa huoneessa lastensängyssä. Muksulle tää järjestely onkin kaikkein helpointa :D On niin kivaa kun on oma huone ja kaikkea jännää mitä on saanut vähän itsekin valita.

Yeb 28+4
 
Kävin eilen Jorvissa käyrällä ja ultrassa. Otettiin verikokeet ja pissanäyte. Vauvalla oli kaikki hienosti ja typy painoi jo 1470g :heart: Jos nyt saa sen 200g per viikko lisää painoa niin on laskettuna aikana juuri kuten siskonsa eli noin 3,7-3,8kg.

Oli asettunut pääkky alaspäin, tosin voi vielä kääntyä jos mielii. Ei kiinnittynyt, kohdunkaula ja -suu ok. Crp oli hieman koholla mutta leukkarit normaalit. Eli summa summarum: mun menkkajomot ei ainakaan ole saaneet mitään paikkojen pehmentymistä aikaan. Pissatestin tuloksista soitellaan vielä jos on tulehdusperäistä tuo kipu. Jorvissa meni se tavanomainen 5h taas venatessa |O Sain muistutuksen että enpä lähde näytille ennenkuin on tosi kyseessä.



 
Lanfear tervetuloa! :wave: Sulla on hyvä laskettu aika. Tuona päivänä täällä paukahtaa mittariin 30 vee. ;)

Tuota verokorttiasiaa on vielä pakko kommentoida. Otin tänään nyt töihin mukaan verokortin ja tuon Kelan päätöksen. Aion marssia niiden kanssa Verotoimistoon ja kysäisen mikä on järkevin toimintatapa toimia ja muutenkin haluan että mulle väännetään rautalangasta miten se verotus menee. :D

Viime yö oli täällä pitkästä aikaa tosi hankala. En tiedä oliko vähän liian rankka ilta eilen. Touhusin kotihommia aikamoisella tahdilla ja sen päälle kävin lenkillä. Lenkki onnistui muuten hyvin, mutta loppumatkasta tuli todella epämiellyttävä olo vatsaan, sellainen paineentunne / vihlonta. Oli pakko pysähdellä koko ajan ja vähän kannatella mahaa. Mitäs nuo tuollaiset kivt on? Olen ennenkin huomannut että kävellessä alamahaan sattuu enemmän, mutta eiliset kivut oli paljon suurempia kuin aiemmin.

Sitten kun kotiuduin lenkiltä niin sitä vihlomista oli välillä ihan tuolla alapäässä. Ja muutenkin kolotteli yöllä sitten mahaa, ei nyt mitenkään ihan kamalasti mutta kuitenkin. Lähinnä kuitenkin valvoin sen takia kun mies kuorsasi. :LOL:

Mua harmittaa kun täällä ei ole lääkärineuvolaa kun vasta joskus viikon 34 jälkeen. Olis ihan kiva tietää mikä tilanne tuolla kohdunkaulallakin on. Kuitenkin viimeksi lääkäri tarkastanut ihan alkuraskaudessa paikat ja nyt pitäis odottaa vielä ainakin se 5 viikkoa ennenkuin seuraava tarkastus on.

Kuinkahan pitkään muuten uskaltaa käydä uimassa?

Mutta nyt yritän taas aloitella töitä. VÄHÄN hitaasti käynnistyy taas kerran moottorit... :eek:

- Hapsiainen ja Herne 29+1
 
Huomenia!

Piakkoin tääkin lähtee neuvolaan, mut ehdin vielä puolisen tuntia tässä koneella olla.

rintakumeihin on pakko kommentoida. Mä jouduin esikoiselta käyttään, kun mulla oli myös aika olemattomat nännit tuolloin ja meillä ne alkuajan autto tosi hyvin, Ja tosiaan mulla ainakin nännit "veny" niin, että täytti tuon kumin ja pitemmän päälle pärjättiin sit jo ilman. Tuon "ansiosta" mulla on nykyäänkin nännit, ei vaan sillon ku mua palelee. Joten uskon että tälläkertaa selvitään ilman kumia, mikäli nännit kestää imetyksen ilman. Mut mikä ihme on tuo toinen aine mistä osa puhuu?? Kun sillon ku esikoisen tein, sillon puhuttiin vaan bebanthenista ja sitä ne tyrkkäs oysissakin rintoihin....

Uusikin oli tullut, tervetuloa mukaan minunkin puolesta ja sama synnärikin meillä näkyi olevan =)

Tänne ei oikeestaan kummempia kuulu, supistelee aika ajottain melko kovaakin. Mutta se onneksi selviää tänään onko muutoksia kohdunsuulla tapahtunut.
Myy liikkuu kuitenkin vikkelään masussa. Mut nyt lukeen muut jutut, et ehtii ennen lähtöä.

buam ja myy 25+1
 
Huomentapäivää!

Sapfo Lähes puolitoistakiloinen tyttö jo. :heart: Hyvä, että ei ollut merkkejä paikkojen valmistumisesta. Etukäteisonnittelut 30 viikon täyttymisestä! :flower:

Hapsiainen Oliko se uimisen kanssa niin, että niin kauan saa jatkaa, kun kohdunkaula on kiinni ja kiinteä? Sinuna varmaan jatkaisin uimista ihan huoletta sinne lääkärineuvolaan asti, ellei sitten tunnu, että jotain muutosta on alapäässä tapahtunut. :)

Omaa massua Mies tulee ensi neuvolaan mukaan, ihan vaan sydänäänien takia. Ei ole vielä päässyt niitä kuulemaan. :) Mitäs muuta...Harkkasuppareita alkanut olemaan ainakin pari päivässä. Yleensä tulee töiden jälkeen bussissa ja illalla kun makoilen sängyssä ja tunnustelen mahaani (en kai mä itse tuolla aiheuta suppareita :saint: ) Puolisen minuuttia laskin eilen yhden kestävän.

Vauva ei edelleenkään liiku niin, että maha heiluisi pouolelta toiselle, ei potki kylkiluita vielä eikä tuhoa mun alapäätä jaloillaan. Mahan päältä näkyy liikkeitä joskus, mutta harvemmin olen siinä asennossa/tilanteessa, että niitä hyvin näkisin. Olo jees muutenkin, vähän liitoskipuja ja väsyttää aivan tuhottomasti.

Onneksi huomenna on jo perjantai...

rv26+1
 
Hello :)

Neuvolassa käyty ja tuloksena kun kerroin etten ole tyytyväinen edelliseen lääkäri käyntiin, sain lähetteen sairaalaan, josta nyt ootellaan kutsua sitten että katsotaan kunnolla missä kunnossa paikat on. Terkkari käski myös laittaa palautetta ylilääkärille... Täytyy alkaa ottaa selvää että miten se onnistuu. Ilmeisesti joku muukin on ollut tyytymätön tämän lääkärin "tutkimuksiin".

Voi että Yeb, niin ne vaan kasvaa. :) Meillä tosin poika 2v ja 8kk nukkunut alle vuoden ikäisestä omassa huoneessa, kun se takasi kaikille paremmat yöunet :)

Lanfear Tervetuloa mukaan =)

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta iskee niin kova nälkä että pakko mennä syömään :wave:

Hilipatuinen 28 + 6
 
Lanfear Tervetuloa mukaan! :flower:

Oikeastaan tulin vaan poksumaan, rv 30 alkaa!
:heart: Eli siis rv 29+0 POKS! :heart:

Pakko valittaa, supistelee kyllä tosi paljo! Eilen illalla ihan säännöllisesti. Melko kivuliaitakin jo. Pitää soittaa neuvolaan, onneks mulla on ens viikolla se lääkärineuvola joka tapauksessa.
Tympeetä!
 
Buam Lasinhol rasva on tosiaan myös hyvää rinnoille jo ennen imetystä, mutta bebanthenini myöskin.
Cittarissa olen myös törmännyt johonkin toiseen rintarasvaan, vauvaosastolla menee varmaan kans samaan kategoriaan edellisten kanssa.
Lasinholia saa apteekista.

Kela ystävämme oli viimein tehnyt päätöksen myös mun päivärahasta, edellisen mukaan menee. Pääsee nyt tekemään uutta verokorttia, jee!
Hämmästelin sitä että ensimmäinen maksupäivä on "vasta" 1.4. mutta eihän nuo maksa lyhyempää kautta kuin kuukauden niin sittenhän se 30pv tulee täyteen kun ä-loma alkaa 26.2.

MVV (miehen veljen vaimo) ja vauva voi edelleen hyvin, ja vauva on masussa. Painoarvio on 580g tällä hetkellä, muttä lääkärit oli sanonut että painoa tärkeämpää on viikot mitä saadaan kasaan. Toivotaan nyt että pääsis sinne 28 viikoille asti kun vissiin nyt tilanne näyttää olosuhteisiin nähden hyvältä.

|.) vauva tuntuu olevan kohtalaisen alhaalla, tuntuu kuin kävelisi pallo jalkojen välissä, voin sanoa ettei ole mitenkään kivan tuntuista. Supistelee jonkin verran, mutta ei mitenkään häiritseväsi ja lonkkakivutkin on pysynyt kohtalaisina kun nukkuu yöllä tyyny polvien välissä.

Mitenkin jos käväisis illalla uimassa, jos miehellä ei mene tänään tosi myöhään töissä. Jos se uiminen olisi mukavempaa kuin kävely.

Mutta jospa menis nyt sinne verohallinnon sivuille täyttelemään tuloja ja menoja katsotaan mihin päädytään.

KiiajaVille 28+6

lisäys: tulipa tehtyä uusi verokortti.
Hassua sinänsä että se mikä tuli postissa siinä oli palkkatuloille vero 14% ja nyt kun puolitin ne tulot veroprosentti nousi 19%, toki myös jäsenmaksu aleni huomattavasti kun siitä saa nyt alennuksen kun on hoitovapaalla, kuten myös sitten äitiyslomalla.
Etuuksia verten prosentti tulee olemaan 19% eli yhden prosentin säästän nyt.
Laitoin etuuksien tuloarvioksi reippaasti yli sen mitä todellisuudessa tulen saamaan, mutta tällätavoin ehkä sitten tulee niitä palautuksiakin jonkin verran ja se on myös melko hyvä asia ;)
 

Yhteistyössä