***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Merkkailen luetuksi... =)

Tervetuloa uusille!

Tännepäin ei uutta, kävely on edelleen vaikeaa, ja taitaa olla pikkuhiljaa mun aika lopettaa esikoisen kerhostahakureissutkin. Tänään ainakin oli niin tuskainen matka, ja todella hitaasti kykenin kulkemaan. Matka kun on vielä sen verran pitkä, ettei tuo meidän 3v kuopus jaksa sitä edestakaisin kerralla kävellä, ja rattaat on mukana oltava. Enää ei vaan jaksaisi niitä rattaitakaan lykkiä. :/

Suonenvetoa on täälläkin tosiaan, varsinkin öisin, ja päivällä sitten tuntuu edellisöiset kipuina. Magnesiumin olen aloittanut pari päivää sitten, mutta vielä ei ainakaan vaikutusta.

Buam kyseli Lansinoh-voiteesta...

http://www.apteekkikulma.fi/epages/YkkosApteekki.sf/AU_en/?ObjectPath=/Shops/YkkosApteekki/Products/TE1551662

Tuollaisen linkin löysin, eli kyse on lanoliinivoiteesta. Mulle se ei tosiaankaan käynyt ollenkaan, mutta toiset vannovat sen nimeen. Tyksissä tuo oli ainoa voide, mitä rikkoontuneisiin nänneihin hoidoksi antoivat, siksi otan tälläkin kertaa oman Bepanthenini mukaan. :)

Nyt kipeitä jalkojani sohvalle hellimään, ja kohta appelsiinikiisseliä banaaniviipaleiden ja kermavaahdon kera. :p Aitoa retroherkkua siis! :D

Bliss ja pikkuinen 26+2
 
Pikaisesti vielä kyselen teidän mielipiteitä.

Tarkistettiin just äsken esikoiselta jääneen kaukalon ikä, kun sehän löytyy istuimesta. No, istuin on alkuvuodelta 2002 eli 8v. vanha. Malli on Britax Rock-a-tot. Uskaltaisitteko te vielä käyttää istuinta vai onko parempi vain hankkia uusi?
 
Piipa75 kai tuota vanhaa kaukaloakin voisi käyttää kun on kunnossa. Muistan varmaan aina kun oltiin esikoiselle kaukaloa hankkimassa niin hän sanoi että kaukalon ikä on joko 3 lasta tai 5 vuotta.
Tuon 5vuotta hän perusteli sillä että siinä ajassa kaukaloihin tulee niin paljon uudistuksia että on siten turvallisempi kuin vanhempi malli.
Ehkä kannattaisi tehdä niin että kävisi liikkeessä katsomassa vastaavia miltä ne näyttää nyt ja tehdä sitten päätös.

Eipä muuta tällä kertaa, mutta poksutaan samalla

KiiajaVille 29+0 :heart:
 
Hope oli kysellyt vauvavakuutuksista. Me otettiin vakuutus Tapiolasta. Pitäisikin maksaa se joku varausmaksu siitä nyt lähipäivinä.

KiiajaVille onnea poksuista!

Suonenvetoa myös täällä. Pitänee taas muistaa popsia magnesiumia vähän säännöllisemmin. Viime yönä kramppasi molemmat pohkeet kun oikaisin jalkani, jos olisin ollut yksin kotona olisin varmaan huutanut suoraa huutoa sattu niin perhanasti. Mutta kun mies nukkui vieressä niin tyydyin vaan puremaan hampaat yhteen ja painamaan päätä peittoa vasten.

Eilen illalla pikkuisella oli melkoiset myllerrykset päällä, mies oli ihan innoissaan niistä liikkeistä. Piti molemmilla käsillä mun vatsasta kiinni ja puhua pulpatti sille. :heart:

Ihmeteltiin kyllä molemmat sitä missä asennossa se siellä myllerti, koska potkuja tuli selkeästi tuohon oikealle puolelle vähän navan yläpuolelle ja sitten vastaavasti vasemmalle puolelle vähän navan yläpuolelle. Mietittiin että onko se poikittain että toiselle puolelle tulevat iskut tulee nyrkeistä vai miten ihmeessä se olis saanu venytettyä jalkansa molemmin puolin. :LOL: Jos se olis ollu täysin pääalaspäin mahassa niin se ois ollu suunnilleen spagaattiasennossa ylösalaisin. :LOL:
Mies sanoi että oikealta puolelta ainakin tuntui selvästi jalkapohja. :D

Mutta nyt mä lähden verotoimistoon. Jospa sieltä pääsisi pois ennen ruokatuntia... Hyvä käyttää työpäivää taas hyväksi, mutta pomo lähti Floridaan niin eikös se niin mene, että kissa kun on poissa niin hiiret hyppii pöydille.... ;)

- Hapsiainen ja Herne 29+2
 
Moi.

Eilisiä neuvolakuulumisia täältäkin. Verenpaine oli edelleen hiukan koholla, pissa puhdas. Painoa oli tullut reilut kilo, yhteensä nyt eka neuvolasta kuusi kiloa. Syke oli noin 130, tais vauva nukkua kun yleensä on ollu noin 150. Neuvolakäynnin ykkösjuttu oli tietenkin se raskausdiabetes. Ruokavaliosta tuumasi että on ihan ok, eli herkut vaan pois. Liikuntaa pitäis harrastaa, mutta sanoin että liitos- ja selkäkipujen sekä harkkasuppareiden takia tuppaa olemaan aika vaikeaa. Th laittoi mulle lähetteen fysioterapeutille, jonka kans voin miettiä tuota liikunta juttua, ja saan myös tukivyön sieltä lainaan. Onko kellään ollut apua tuosta tukivyöstä? Sairaalaan sain myös kätilölle ajan parin viikon päähän, jossa vielä keskustellaan tuosta ruokavaliosta. Opettavat myös sen sokerimittarin käytön ja saan sen mittarin kotiin. Pitää useampana päivänä mittailla niitä sokereita. Ja ruokapäiväkirjaa pitää kirjoittaa kahdelta päivältä ennen sairaalaan menoa. Hohhoijaa, en mä kohta enää kerkeä töissä käymäänkään, kun pitää ravata ympäri kaupunkia! :ashamed: Ensi viikolla on sitten lääkäri. Toivottavasti on vielä paikat kiinni, niin en joudu saikulle kun mun sijainen aloittaa vasta maanantaina, ja pitäis ehtiä se perehdyttämään töihin.

Hope22 kyseli vakuutuksesta. Me varattiin vauvalle vakuutus tapiolasta. Esikoisellekin varattiin aikoinaan. En osaa kyllä sanoa muuta vakuutuksesta, sillä esikoisella ei olla tarvittu kertaakaan. Muistaakseni nuo vauvavakuutus varaukset tulee tehdä 3 kuukautta ennen laskettua aikaa, tai ottaa vakuutus sitten kun vauva on 2 kk. Soittelin autovakuutuksesta yksi päivä tapiolaan, ja kysyin samalla siitä vauvavakuutuksesta, niin päätös oli kuulemma tehty, mutta papereita ei ole tullut vieläkään kotiin. Voikohan ne vielä evätä sen vakuutuksen, kun mulla todettiin tuo rd? Päätös oli tehty ennen kuin rd paljastui.

Santi
 
Huomenta!

Jäi eilen vastaamatta pariin kysymykseen:

esikoinen on huhtikuussa 1v8kk.
kantoliinaa käytin pojan ollessa vauva. Enää en osaa käyttää näin isolla ja painavalla =)
Olen kyllä ajatellut Piksua kantaa liinassa paljon että voin sitten pojan kanssa touhuta samalla.

Mietin tässä myös että jos lykkäisi tuplien ostoa. Jos alkuun esikko menisi vielä asioilla vaunuissa ja Piksu kantoliinassa. Päikkäreitä hän ei enää nuku vaunuissa.

Eilisessä neuvolassa Piksu oli muuten rt:ssa. Vaihtaa kyllä varmasti asentoaan vielä monta kertaa.

Nyt leikkimään!

Greddy ja Piksu 28+2
 
POKS 30+0 myös täällä! :D Viimainen 10 viikkoa alkoi! Yöllä klo puoli 1 kun sen tajusin tuntui kyllä mahtavalle! Varsinkin kun koko ajan pelkää keskosuutta ja supistelee ja on saikulla jne, aina vähän varmemmaksi olo tulee ennusten osalta.
Ja ONNEA :flower: Sapfolle Isosta Poksusta ja myös muille poksujille!

Piipa taisin jo aiemmin kirjoittaa mielepiteni kaukalosta. Britax on niin hyvä ja turvallinen ja hyvillä testituloksilla, että jos hommaat esim. jonkun huonomman ja halvemman nyt tilalle, vaikka uuden, tuskin mitään muuta voitat kuin mielenrauhan (jos sitäkään). Jos otat tilalle yhtä kalliin ja hyvänlaatuisen, sitten tod.näk saat paremman. Ei ole kyllä mielestäni mitenkään ehdotonta asta uutta. Paitsi jos aiot hankkia lähivuosien aikana vielä lisää lapsia, sitten on uuden ostaminen aina suhteellisen kannattavampa.
(itse ostan nyt sitten tälle viimeiselle isofix telakalla olevan, kun aiemmin en raaskinut, onhan sekin järjetöntä, mutta kun kolmannen lapsen hankkiminen ei ollut etukäteen varman, enkä osanut ajatella silloin sitä, että 3 istuinta takapenkille on muuten vielä vaikeampi saata mahtumaan, toivon sen telakan helopttavan isompien lasten vöiten kanssa kamppailua).

Vauvavakuutuksista ollaan puhuttu, kai niitä usempi ottikin. Meillä Pohjantähti. Kyllä ne kannattaa, jos ei halua, että esim. keskosen syntymän jälkeen ilmenevät ongelmat kaikki koko iäkseen suljetaan vakuutuksen ulkopuolelle. Vaikka monet niitä lopuksi ei tarvi, mutta mistä sen tiedä, onko syntymän jälkeen juuri omalla lapsella jotain ongelmia.

Mirabel

 
Onnea poksujille, erityisesti Sapfo ja mirabel :heart:

Ja kiitos kaikille vakuutuksista kommentoinneille, kyllä mekin aletaan kallistua sen ottamisen puoleen. Täytyy laittaa vaan paperit nyt heti menemään että ehtii.

nasumasunen, tosi kurja lääkäri sulla:/ Kyllä välillä ihmettelee että mistä ne tuommosta porukkaa oikein edes löytää. Itselläkin oli tänään niin outo lääkäri.

santi, minä kävin myös fysioterapeutilla ja sain häneltä sen tukivyön. Ihan hyödyllisiä ohjeita kyllä sain, mutta täytyy tunnustaa että tukivyötä en ole käyttänyt. :ashamed: se on jotenkin semmonen, että en osaa olla sen kanssa ollenkaan.

Tänään kävin siis neuvolalääkärillä ja oli kyllä tosiaan aika omituinen tapaus. Ei jäänyt yhtään semmonen olo että hän olisi tiennyt mitä teki..Mutta kaikki noin suurin piirtein tuntui olevan hyvin. Verenpainetta mittailtiin taas useamman kerran ja ihan ok tuloskin saatiin. Kohdunsuun sanoi olevan puolipehmeä, ja kun siitä yritin kysyä, niin sanoi että on kuitenkin ihan normaali. Hemoglobiini oli 128 eli oli laskenut aika paljon (viimeksi mitattaessa 147) joten joudun raudan aloittamaan. Kohdunpohjan korkeutta yritti mitata tosi kauan ja katteli aina että no mitäs sen pitäis olla (tosi luotettavan kuvan sai!) ja loppujen lopuks merkkas korttiin 25,5. Eli yläkäyrällä mennään.
No, onneksi neuvola jo 2 viikon päästä niin saa neuvolatäti kattoo kaikki uudelleen:)

Nyt täytyy kiirehtiä kouluun :wave: Ihanaa että on perjantai!

Hope 26+1
 
Hei taas.
Täällä surutyön keskellä kirjoittelen. Isä nukkui pois maanantaina. Kotona saattohoidimme ja olimme siskon ja äidin kanssa vierellä loppuun asti. Olen tosi tyytyväinen siihen, että sai kotona olla, kun vähän levottomalta vaikutti ja selvästi rauhoittui aina kun sai varmistettua, että oltiin siinä. Hautajaiset on ensi viikon lauantaina. Saatiin ihana hautapaikka ihan rannasta, isä rakasti merta ja kalastamista. Siellä makaa kuulemma muitakin kylän kalastajaukkoja. Tuntuu hyvältä ja lohduttavalta sekin.

Odotan kevättä ja valoisampaa aikaa. Kolme kuukautta laskettuun aikaan. :heart:

Vauvavakuutus oltiin päätetty ottaa, mutta unohtui tämän kaiken keskellä. Ja eilen käytiin Pohjolassa pyytämässä tarjousta. Päädyttiin sitten siihen, ettei jaksakaan lähteä enää muualla kiertämään, koska tänään on viimeinen mahdollisuus sitä hakea. Menen siis tänään Pohjolaan hoitamaan asian. Toivottavasti ne erot ei mitään megaisoja ole.

Veroprosenttiasia on mulle ihan uusi. Tällä hetkellä se on 14,5 kun on osapäiväinen homma vain... Mutta mietin, että ne palautukset on niin hyvät saada aina joulun alla, etten ehkä rupea mitään säätämään... täytyy miettiä.

Lanfear tervetuloa minunkin puolesta :flower: Meillä oli lapsena pyreneittenmastiffi ja oli lutuinen :heart:

Nyt en muuta muista. Pikkusisko on tänään sydänleikkauksessa, toivottavasti sujuu hyvin. Menen illemmalla käymään. Paljon huolen aiheita, mutta onneksi oma olo on fyysisesti loistava. En edelleenkään kipuile ja vauvakin liikkuu säännöllisen rauhallisesti sekä hikkailee. Maanantaina on eka neuvolalääkäri, siellä selviää sitten sokerirasitus- ja rautatulokset. Jännittää :)

Sun Rise ja Sädepoika 26+6
 
"Nyt olet vapaa ja mukana tuulen,saat kulkea rajoilla ajattomuuden.Olet kimallus tähden,olet pilvenlento,olet kasteisen aamun pisara hento.Et ole poissa,vaan luoksemme saavut,mukana jokaisen nousevan aamun..ja jokaisen tummuvan illan myötä,toivotat meille hyvää yötä." Sun Rise :hug: otan osaa.
 
Sun Rise :hug: Osantot ja voimia surujen keskelle!

Onnittelut megapoksujille!! :flower:

Haluan britaxin telakallisen turvakaukalon. Ei vaan olla kauheesti käytettyjä etsiskelty.. Telakallinen siksi, että on esikoinen sitten helppo laittaa omaan istuimeensa kun vauvan voi vaan nostaa kaukalossa autoon. Britax sen takia, että minusta ne on vaikuttaneet paremmilta kuin muut. Esikoisella on nyt Britaxin istuin ja hänellä oli käytetty Britax (jota ei uskalleta ikänsä puolesta enää käyttää)

Yllätin tänään itseni: siivosin, eli imuroin ja pesin lattiat :) Iltaa odoteleessa tuleeko kauheat kivut.

Piipa kertoi itkeneensä hassuille jutuille. Viime raskaudessa olin herkempi kuin nyt ja itkin ihan mielettömistä asioista. Hauskin on ehkä Pähkähullu professori-elokuvan aikana :D


Saimme risteilylahjakortin ja olimmekin sen käyttämässä ennen maaliskuuta, kunnes mulla alkoi lantionlöystymis- ja liitoskivut. En taida nauttia risteilystä tälläisten kipujen kanssa :ashamed:

Syömään..
 
sunrise osanottoni :hug: :'(

Onnittelut poksujille :flower:
hurjaa kun porukka on jo noin isoilla viikoilla..aika juoksee..

(.) vihloo oikeata ronkkaa kokoajan et tuntuu et jalka ei pidä yhtään alla...ykskaks saattaa vihlasta niin että joutuu ihan maahan istumaan :/ meinaa siis iskiasta taas varmaan..
ja aamuyöllä jouduin mennä ottaa särkylääkettä ku päätä särkee..tuntuu et jatkuvasti nykyään. verenpaineen kävin mittauttamassa neuvolassa "itsepalvelumittauksena" ja ne oli jotain 117/78 ja 128/85 et ihan hyvät kummiskin onneks.

Piristykseksi itselleni osti valkosia tulppaaneja pöydälle ...ihanaa kun tulee kevät ja kesä :) :) ja tietty vauvat :heart:

nyt meen jatkaa ruuanlaittoa..riisiä ja broileria tulossa :p

nasum ja neitokainen 25+5 :heart:
 
Sun Rise :hug:

Mä ripustelin tänään olkkariin uudet verhot :)

Oikeen meni iho kananlihalle kun jotenkin tajusin että miten pitkällä tässä ollaan, kun luin että mirabelilla ja tiitulla alko 30+ viikot :) Ei mene kauaa, kun saattaa olla ensimmäiset nyytit sylissä :) (toivottavasti pysyvät vielä matkassa kuitenkin vielä jonkun aikaa :) )

Hilipatuinen jolla ei taas vaihteeksi ajatus kulje :)
 
Sun Rise :hug: ja osanottoni suureen suruun.

Isäsi kivut, säryt ja tuskat ovat taakse jääneitä. Hänen on nyt hyvä olla.

Tiedän mitä käyt nyt läpi. Tunnet suunnatonta tuskaa ja kaipaat isääsi. Vain aika helpottaa oloasi....

Äitini (54v) kuoli vajaa vuosi sitten syöpään. Vuoden verran tiedettiin syövästä ja se vuosi oli elämäni pahin. Seurasin vierestä miten rakas ja läheinen ihminen riutuu tuskissaan pois...
Sain olla viimeiseen asti äidin vierellä... pidin kädestä kiinni... lohdutin...
Lopulta oli helpostus kun äitini pääsi pois. Jäi vain suunnaton kaipuu ja ihanat muistot.



 
Greddy Uskon kyllä että onnistutte esikoisenne kanssa =)

KiiajaVille Mulla vähän samanlailla kun sullakin.. Ollaan serkkuni kanssa (joka on myös yks parhaita ystäviäni) samanikäisiä, ja joskus aikoinaan ollaan puhuttu, että olis vähän hienoo kun meijän lapset olis kans samanikäisiä :D Noh, sit kävikin niin, et esikoiset synty 2kk ikäerolla, molemmat poikia ja nyt serkullani on tässä kuussa la ja mulla siis huhtikuussa, ja heille on tulossa tällä kertaa tyttö mitä meillekin lupailtiin :D Mut on se kiva et on joku tosi läheinen kellä on samanikäsiä lapsia, on lapsillakin aina kaveri kyläillessä =) :heart:
Ja siskollani on kans nuorimmainen samanikäinen kun meidän esikoinen =)

Tunteista Mun pitikin jo viimeks kirjottaa, kun viime sunnuntaina kun syötiin ruokaa miehen ja pojan kans, niin ihan ykskaks pillahdin itkuun ja syytä en tiedä.. :LOL: Tai no yks voi olla, että mua ahdisti kun oltiin oltu koko päivä menossa ja sit ukko oli viä lähössä pelaan sählyä ja ja ja.. Että tälläsiä tunteenpurkauksia täälläkin :D

Äsken säikähdin ihan sikana kun olin laittamassa vessan ovee kiinni ja kuulu kauhee rusahdus.. No pojalla oli tietysti sormet siellä oven välissä ja vielä saranapuolella! Säikähdin, pillahdin itkuun ja soitin paniikissa miehelle että tulee kotona käymään, et pojalla jäi sormet oven väliin.. Mies sitten tuli, mut ei onneks ollu sit sormissa mitään ja poikakin oli jo rauhottunu. Pelästyin niin sitä rusahdusta, että luulin pikkusten sormien menneen poikki.. :( Mutta onneks säikähdyksellä selvittiin taas! *huh*

Onko hei kukaan ikinä tehny itse vaippakakkua?
Siskoni kanssa ajateltiin, että sitten kun tuo serkun tyttö (kummityttöni) syntyy, niin jos oltais heille yhdessä väsätty sellanen vaippakakku, olis ainakin erilainen ja ihan hauskakin =)
Niin jos jollain on jotain vinkkejä sen tekoon, niin otan mielelläni vastaan =)
((netistäkin kyllä löytyy ohjeita mut ois kiva kuulla ihan käytännönkokemuksia))

Onnea mirabel ja sapfo isoista poksuista! :flower:
Niin se aika rientää ja alkaa la:t läheneen =)

Sun Rise Iso :hug:! Ikävää että isäsi ei kerennyt lapsenlastaan näkemään, mutta ehkä hän katselee tuolta jostain.. :heart:

Katyana & Nanna <3 25+1
 
Sun Rise :hug: osanotto isäsi poismenon johdosta

(.) Neuvolassa tuli käytyä ja hieman paskamaiset fiilikset jäi siitä käynnistä.. Rv 27+2, painoa oli tullut +490g/vk |O (kaikkiaan tullut raskausaikana n.4kg), rr 126/72 (norm. 110/65-70) sf-mitta 28cm |O (yläkäyrän yli meni että heilahti) ja sitten oli pissassa ketoaineet ja prot. kahdella plussalla |O |O, turvotusta ei sentään ollut, syke vauvalla 150-160 (eli jumppatunti oli menossa)... No tiistaina antamaan pissanäyte labraan (täällä kun näytteitä otetaan vain ti-to) ja katsellaan että onko tulehdusta kun ei mitään selkeitä raskausmyrkytys oireitakaan ole.. Raskausmyrkytystä ei vielä ole ollutkaan koskaan että sehän tässä nyt puuttuisi :kieh: Sokerit on olleet hyvät ja niistä tuli kehuja, mutta tuo kaikki muu olikin sitten päin honkia :ashamed: Anteeksi valitus, mutta pikkusen laski mieliala...

MaMa ja kuutonen 27+2
 

Yhteistyössä