***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Tänään pitäis mennä käymään töissä, viemään viimesin tuntilista ym. Inhottavaa kyllä kun on tämä raskaus mennyt vain sairaslomailuun! :(
Eilenkin kun makasin sohvalla ja katoin telkkaria ei ollut juuri yhtään supistuksia mutta kun nousin tyhjentään astianpesukonetta,laittaan pyykkejä ym. Niin samantien supistuksia ihan koko ajan..
Valitin sille lääkärillekin että kun nukunkin nykyään niin huonosti niiden supistusten takia varsinkin nyt kun ovat jo kipeitäkin :/
Noh mutta eipä tässä muuta voi kun iisisti ottaa..


jastu ja vilperi 26+5
 
Jippii, tänään neuvolaan pitkästä aikaa! :D Onkin tänään sitten "uudessa" paikassa oman kunnan terveystalolla, kun ennen ollaan käyty naapurikunnan terveyskeskuksessa. Ei kyllä tietoa, että miksi tällainen muutos on tehty, mutta onneksi neuvolantäti edellispäivänä soitti ja kertoi, että paikka on vaihtunut :)

Toi uiminen minuakin askarruttaa, kun meillä tosiaan on se kylpyläreissu maaliskuun alussa, sillä viikolla mulla tulee 33 viikkoa täyteen. Se tosiaan ratkaisee, että onko paikat vielä kiinni, että saako uida. Muistelisin, että poreallasta ei ainakaan suositella ihan loppuvaiheessa tulehdusriskin takia :whistle: Toivottavasti mä tuolloin vielä uimaan pääsisin, kun nyt on jo äitiysuimapukukin hankittuna :D

Niin uusille tervetuloa minunkin puolestani! :flower:

Kiiajaville Hienoa, että tilanne näyttää taas vähän paremmalta miehesi veljen vaimon kohdalla :hug:

Nyt lyö pää tyhjää... Palaan myöhemmin neuvolakuulumisten kanssa :)

-Niiskuneiti ja Julle 25+2-

Vielä onnittelut poksujille :flower: ja :hug: ihan kaikille!
 
:hug: supistelijoille. Nythän niitä suppailuja tuntuu tulevan tosi monelle kivuliaina.

Mulla on 2 tunnin päästä neuvolalääkäri. Katsotaan millanen tapaus siellä tällä kertaa on.. Jos nyt saisi jotakin vastauksia.
Painoa jännitän kyllä myös.

Unohdin kertoa, että kävimme sunnuntaina ikeassa, josta löytyi unipusseja. Aivan hullaannuin :) En tiennyt ikeassa niitä olevan.

Lanfear tervetuloa!

Onnittelut poksujille!

Te keillä tulee pieni ikäero lapsille:
Alatteko "karaisemaan" tulevaa isompaa sisarusta jotenkin ennen la:ta? Olen miettinyt että pitäisikö poikaa alkaa olla ottamatta aina syliin kun hän haluaa. Hän on hyvin mammanpoika ja haluaa syliin usein.

Palaan neuvolan jälkeen kertomaan kuulumiset sieltä.

Greddy ja Piksu 28+1
 
Eilen kävin äitipolilla kontrollissa vasta-aineiden takia. Ultrattiin aivovaltimovirtauksia, jotka kertoo, onko vauvalla anemia - no ei sinne päinkään =) Virtaukset olivat tasan ihannetulosta vastaavat, ja tämä lääkäri oli vaihteeksi sellainen, joka tuntui jostain jotain tietävänkin, ja sanoi että tämä vasta-ainetyyppi, mikä meillä on aiheuttaa äärimmäisen harvoin raskausaikana mitään ongelmia! Huh, kylläpä helpotti, vaikka en olekaan tässä asiasta panikoinut! Mutta tuli myös sellainen olo, että ihan turhan takia on peloteltu anemialla ja verensiirroilla ja muilla :kieh: Sitähän olen tässä myös arvuutellut, että viedäänkö vauva heti synnyttyä tutkimuksiin jne, niin ei kuulemma, vaan saadaan pitää ihan tavallisesti ja hältä vaan sitten tsekataan hemoglobiini ja veriryhmä siinä, ja seurataan että alkaako bilit nousta. Nyt nousivat toiveeni ihan normaalista vierihoidosta :heart: Vauva oli virkeä ja vastasi vajaa viikon isompaa, nyt painoa 1390 g :heart: Sama arvio kuin Sapfollakin taisi olla, että syntymäpaino voisi olla sitä 3,7-3,8 kg:n luokkaa. Että ihan samoissa taitaa mennä kuin nuo kaksi edellistäkin (esikoinen sitten olikin kirpumpi tapaus) :heart: Ensi viikolla onkin sitten neuvola, ja rv 32 taas äitipoli.

KiiajaVille toivottavasti sukulaisvauva pysyisi vielä monta viiikkoa hyvävointisena masussa! :wave:

Kaikille kipuilijoille iso :hug:

Mä kun olen taas selvinnyt siitä seksin jälkeisestä ihme olosta, niin olo on taas tosi hyvä eikä vaivoista tietoakaan :)

stoppis ja Oiva 28+2

muoks. Greddy oli kirjoitellut samaan aikaan -> Meillä tuo nuorin on nyt 1v7kk enkä kyllä mitenkään ole meinannut häntä "karaista", saa huomionsa ja sylinsä mahdollisuuksien mukaan, kuten tähänkin saakka. Myöskin kun vauva syntyy, niin tarkoitus olisi kyllä yrittää huomioida poitsua mahdollisimman paljon ja antaa hällekin sitä läheisyyttä, ettei vallan tuntisi oloansa syrjäytetyksi :heart:
 
stoppis toki on tarkoitus antaa esikoiselle huomiota entiseen malliin vauvan synnyttyäkin, mutta tuntuu siltä ettei se ole täysin mahdollista. Kun tuo todellakin on sellainen sylissäviihtyvä tapaus :) Että tuleeko sitten kauheat vihat vauvaa kohtaan kun äiti on varattuna vauvalle eikä aina hänelle? :/
Oliko noi vasta-aineet siis Rh- juttuja? Mä olen myös Rh-
 
Greddy minkä ikäinen sun esikoinen on? Ainahan se on hankalinta esikoiselle se uuden vauvan tulo, kun on tottunut täyteen huomioon... Usein esikoisen kiukku kohdistuu enemmän äitiin, kuin vauvaan (vaikka on tietty sellaisiakin tapauksia, jotka käy vauvankin kimppuun, mutta yleensä voi varautua siihen, että esikoinen on äidille ihan mahdoton...). Meillähän tää nuorin on tottunut siihen että on muitakin lapsia perheessä, joten varmasti helpompaa hälle tottua myös uuteen tulokkaaseen, vaikka onkin vähän mammanpoika :heart:

Ei ole Rh-vasta-aineista kyse, vaan muista veriryhmävasta-aineista (anti-c).
 
:hug: kaikille kipuilijoille ja muillekin sitä tarvitseville!

Greddy Meillä poika on n. 1v 10kk vauvan syntyessä, ja oon aatellut, että ihan yhtä paljon yritän häntä huomioida kuin nytkin. Vaikka onhan se varmasti vaikeeta, kun on se pienempi siinä joka tarvii koko ajan huomioo.. Mut onneks meillä poika ei oo ainakaan näyttänyt mustasukkasuutta muita vauvoja/lapsia kohtaan vaikka olisivatkin esim mun sylissä.. Ja muutenkin hän on sen olonen, että ollaan tosi ihmeissään jos tulee mustasukkaseks vauvan synnyttyä.. Mutta sen näkee sit kun vauva syntyy, ei kannata etukäteen ottaa ressiä =)

Eilen olin jumpassa ekaa kertaa joulutauon jälkeen, ja muuten ei ollu ongemia, kun että vattiksia en enää tykänny tehdä, ei tuntuneet mukavilta ja sit loppuvaiheessa alko taas tuntuun sellasta menkkamaista kipua.. Tänään oliskin sit tanssireenit, et saas nähä kuinka siellä käy..

Hyvä kun olitte puhuneet tosta hammashoidosta. Meillä on mahdollisuus täällä raskausajan tarkastukseen ja mä en oo vielä muistanu varata sitä.. :ashamed: Täytyy käydä maanantaina neuvolan yhteydessä varaamassa aika! Toivottavasti saan ajan viel ennen vauvan syntymää!

Nyt hyvän kirjan pariin :heart:

*POKS POKS*

Katyana & Nanna <3 25+0
 
Pikaiseen taas merkkaan luetuksi tähän asti.. =)

Samalla minäkin kyselen synnytystapa-arvioon menijöiltä.. Mille viikoille olette saaneet poliaikaa?
Mulla tuli just kutsu ja on vasta vko:lla 37+6, jotenkin aika myöhään?!?
Vai onko?

(.) Väsyttää vietävästi vaikka olenkin saanut nukkua kohtalaisen hyvin yöni, hb kai jatkaa laskuaan.. :(
Nyt siis sohvalle pötköttämään.. :)
 
No niin, nyt on neukkulassa taas käyty. Seuraava aika onkin sit jo tasan kk. päästä.
Tässäpä eka näitä arvoja, suluissa taas sit ed. käynti 21+5

paino 75,7 (75,4)
RR 134/85 (126/82)
pissa -.- (+.-)
Lapsivettä Normaalisti
Sikiön paino-arvio 799g
asento poikittain
liikkeet ja äänet +

Syd. ääniä lääkäri ei kuunnellut ollenkaan kun katteli ultralla. Mutta lähete äippäpolille lähti, tulee aika kotiin sitten. Kohdunsuu on sormelle auki, joten äippälomaan asti sairaslomalla olen. Nyt ei saa sit oikeestaan tehdä mitään fyysistä kun supisteluja edelleen on. Tutkiessakin oli muutama. Joten todistettavasti hänkin sen sai tietoonsa.
Muuten kaikki oli ok. Hemppakin oli edelleen noususuuntainen, 146 tällä hetkellä kun aiemmin oli 140. Noussut siis koko ajan. Paino ei tosiaan ollut noussu viikossa ku n, 87 g. Eli ei mitään ressiä senkään suhteen.

Nyt pakko viipottaa syömään, on hirmu nälkä.
 
Moi!

Hapsiainen80

Paineen tunne ja vihlonta johtuvat kaiketi siitä kun kohtu painaa ja niin paljon alapäätä.
Mua ei kielletty uimasta vaikka kohdunsuu on pehmentynyt.

Sairaalatutustuminen

Onko joku käyny jo kierroksella?

Turvakaukalot

Onko joku vuokrannut jostain?

Marylene ja ikiliikkujat 29+2
 
Tervetuloa uusille! :flower:

KiijaVille, peukut pystyssä MVV:n ja vauvansa puolesta!

Greddy, meillä kahden ekan ikäero on 1v9kk. Supistelin niin paljonsilloin, että ihan sen takia en viimeiset pari kuukautta sitä sylissä kannellut, joten ehkä vähän tottui, ja viimeisen kuukauden pääsääntöisesti isi myös nukutti. Järjesteltiin myös niin, että vauvan syntymän jälkeen meni melkein 2kk ennen, kuin olin koko piitkän päivän yksin kahden lapsen kanssa. Esimerkiksi isäni eläkkeläisenä oli kuukauden meillä, leikki tytön kanssa tai käveli vauvan vaunujen kanssa ulkona ym, sen jälkeen mies piti isyysloman jne. Ja aika ankara sääntö oli, että minulla piti olla päivässä esikoisen kanssa yli puolen tunnin yhtäjaksoinen yhteinen aika, jossa en kääntänyt edes päätä, kun vauva itki (siis joku muu oli vauvan kanssa), monesti tosiaan käytiin kahdestaan ulkona kävelyllä sinä aikana. Sain nimittäin kasan hyviä ohjeita tutulta kasvatustieteilijalta silloin, ja jälkeenpäin hän on sanonut, että olemme todella hyvin onnitsunut lasten suhteiten muokkailussa.

PAras palkinto oli kun luettiin joskus lasten ollessa 2v ja 4v kirjaa, jossa kettu-pojan äiti sai uuden vauvan ja pojasta tuntui, että äidillä ei ole enää aikaa hänelle ja se vaan vauvaa hoitaa ja poika karkaa kotoa, joutuu metsässä ongelmiin, lopuksi päättyy takaisin kotiin ja loppu on onnellinen. Esikoinen 4v kysyi suuttuneena "MIKSI se ketun äiti tekee noin???" ja selitin, että vauvat vaan vievät niin paljon aikaa, kyllä se ekakin oli varmasti yhtä rakas jne. MEidän esikoinen sanoi siihen "mutta sinullakin on kaksi pientä lasta ja sinulla on aina molemmille aikaa!" (ja olin kaiken lisäksi silloin jo aktiivisesti työelämässäkin). Silloin tunsi, että on kyllä onnistunut!

Miten te muut sairauslomalaiset kestätte tämän? Tässä tulee ihan hulluksi! En jaksa enää istua nojatuolissa ja koneella ja sohvalla ja nojatuolissa ja koneella ja sohvalla ja taas uusi kierros... Haluaisin liikkua ja nähdä ihmisiä, mutta kun olen himpun enemmän liikkeellä, on jatkuvasti kohtu supistunut ja alamahalla jomottaa. Haluaisin töihin! Siis haluaisin jaksaa töissä. :( Rauhallisesti istuen on taas olo hyvä ja tulee huono omatunto laiskottelun takia!

Mirabel 29+6
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok =) Sf-mitta menee edelleen aivan yläkäyrällä(28cm),mutta eipä se täti siitä ole huolissaan,eli yritän itsekkin olla murehtimatta turhia.
Ja oikeassa olin vauvelin asennosta kun tuntuu että siellä se poikittain köllii ja neukkatäti tunnusteli ja varmisti että niinhän tuo siellä pötköttää :D
Viime yön vauva valvottanu ätiä ja isiä (kyllä,nyt jo!),vauva jumppaa kovasti yöllä-->äiti pyörii-->isi ei saa nukuttua :(

Hemmi ja Masu-Ukko 28+2
 
Vielä lisäystä Greddylle - oletko käyttänyt kantoliinaa? Se oli silloin todellä hyvä apu! Kun vauva oli kunnolla liinassa, pystyi kyllä sen 2v:n ottamaan lonkalle istumaan ja kahta kantamaankin sillä tavalla vähän matkaa sylissä.
 
Kiitos vastauksista esikoisjuttuun!! Tuntuu siltä että ehkäpä me onnistumme :)

Neuvolafaktat 28+1:
painoa +382g/viikka, yhteensä tullut 6,9kg (hui!!)
paineet 114/71 (korkein mitä on koskaan ollut)
Hb 127 (ei vieläkään lisäraudan tarvetta)
sf 24cm (putosi keskikäyrän alle)
sykkeet +145
kohdunkaula kiinni ja kiinteä. Sanoi että ulkosuu on auki, joka on normaalia uudessa raskaudessa.

Oli sama lääkäri, joka lähetti silloin polille lapsiveden takia (joka oli väärähälytys). Ei oikeen jäänyt oloa, että olisi ollut kovin asiantunteva :| Mutta jos kerran sanoo että kaikki vaivat on normaaleja niin sitten jatkan entiseen malliin..

Seuraava neuvola on 3 viikon päästä, jonka jälkeen ilmeisesti alkaa 2 viikon välein neuvolat.

nyt heipat!
 
Ihan pikainen vastaus

Kotona sairauslomalla olemisesta. Esikoisen aikana valtaosa raskaudesta meni kitkuttaen kotona. Suppareita tuli ihan kyykkyyn menemisestä, seisomaan nousemisesta jne. Aika ahdistavaahan se oli, mitään ei oikein voinut tehdä, kaikkea pakollista vain vähän kerrallaan, etanan tahtia... Elämä tavallaan pysähtyi kun ei voinut tehdä kaikkea sitä mitä normaalisti. Harmitti myös tekemättömät kotihommat yms. Mutta kun ei pysty tekemään niin ei pysty. Jotenkin siihen "tottui" kun oli pakko. Aika paljon tuli luettua kaikkea, että aika kuluisi.
 
Donu Tekstisi kotona sairauslomalla olemisesta on kuin sanasta sanaan mun elämästä menneen kahden kuukauden aikana ja varmaan tulevan kolmen :mad:
Ihanalta tuntuu lukea tuollainen teksti mikä on kuin suoraa omasta elämästä, huomaa että jollain muulla on todella ollut samanlaista raskausaikana!


jastu ja vilperi 26+5
 
Neuvolassa käyty täälläkin, tässä siis kuulumiset:

rv 25+2
paino 72,4 (+384g/vko), alusta tullut nyt reilu neljä kiloa
RR 108/67
pissa ok
Hb 134
Sf 21, mitattiin nyt ekan kerran, vähän keskikäyrän alapuolella

Seuraavaksi olisi sitten neuvolalääkäri helmikuun alussa.

Iso :hug: sairaslomalaisille erityisesti!

Eipä nyt muuta...
 
Mullakin oli tänään neuvolapäivä niinkuin näköjään monella muullakin. Höm....oli hieman paino noussut joulun aikaan....3kg lisää! :ashamed: :ashamed: :whistle: Nyt on tullut yhteensä sitten jo 7kg. Että siinäpä on motivaattoria kesäksi että jaksaa alkaa painoa pudottamaan.
Verenpaineet mulla on olleet korkeat kaikissa raskauksissa, ja yhtä lukuunottamatta olen joutunut lääkitykselle. Nytkin on siis verenpainelääkitys menossa. Mä jännitän mittausta neuvolassa ihan hirveesti joten saan mittailla kotona ja annan sit lukemat terkalle. Ensikuussa on aika Oysin äitipolille ultraan että katsovat istukan virtaukset ym. Ja salaa toivon saavani selville vauvan sukupuolen samalla reissulla :heart: Täällä kun lääkäri ei ala sitä kertomaan ennekuin viimeisessä ultrassa n.rv35, joten pidän toivoa yllä että saisin tietää aiemmin.
Osaisipa varautua jos tulokas onkin poika, meillä kun kaikki vauvan tamineet on tyttöjen väriä :D Mä en ole vielä edes alkanut laitella mitään vauvan juttuja, siis en yhtikäs mitään. Jotenki en vain ole saanut aikaiseksi....Vaunut on, sitteri on, sänky on, vaatteita saan varmasti lainaan jos tarvitsee. Ainoita ostettavia/lainattavia ovat turvakaukalo ( edellisten vauvojen kohdalla olen vuokrannut MLL:stä neuvolan kautta), itkuhälytin ja sängyn päälle tuleva hoitotaso. Mut oon päättäny olla stressaamatta noista kamoista, ehtiihän ne vielä :whistle:
Supisteluja mulla ei ole juurikaan ollut, vähän masun kovottelua vain. Aina olen selvinnyt raskauksista suht helpolla suppareiden suhteen *koputtaa puuta*.
Närästys ja liitoskivut on ne ainainen riesa joista ei pääse eroon, ei sitten millään |O
 
Tervetuloa munkin puolesta uusille!

Lanfear oletko ihan Oululaisia, mietin vaan kun ystäväni kävi rakenneultrassa niin heille oli kyllä sukupuoli kerrottu. Vai onko sitten ultraajasta kiinni kertooko vai ei.

Tästä tulikin hyvä aasinsilta siihen että hassua sattumaa, ystäväni jolla on la toukokuun puolessa välissä sai tosiaan selville että heille on tulossa poika.
Hassuksi asian tekee se, että meidän esikoiset on tyttöjä ikäeroa 3kk ja nyt heidän kakkonen ja meidän neljäs on samaa sukupuolta tällä kertaa tuo ikäero on vaan vähän pienempi.
Hieman on sukulaisissa (olemme myös sukua) tullut ajatuksia siitä että onko tämä suunniteltua, ihan ääneen sitä kyseltiin silloin kun odotimme esikoista.
Ollaan oltu lapsuudessa kuin paita ja peppu, miehemme ovat myös keskenään ystäviä lukioajoilta..

Mutta nyt pannarin tekoon.. tuli luettua "liian" monta pannari ketjua tuolta mitäs nyt puolelta että kai sitä on pakko keittiöön raahautua ja tehdä iltapalaksi oikein "terveellinen" ruoka =)
 
Nyt on meilläkin vaunut! Käytiin hakemassa ne Vigour 3+ vaunukopalla ja ratasosalla, kaupan päälle matkarattaat. Pääsin heti testaamaan noita, kun työnsin rattaat ja vaunukoppalaatikon liikkeestä kotiin (~2km). En halunnut bussiin niiden kanssa yrittää vielä. Selkä kiittää moisesta urheilusta. :kieh:

rv26+1
 
Kaikille tervehdys pitkästä aikaa ja ihanaa vuotta 2010 :heart: :wave:

Taas on tullut tauko kirjoitteluun, mutta kuulumisia olen kyllä käynyt lukemassa. Nyt taas normaali rytmissä joulun ja uuden vuoden jälkeen niin ehtii varmasti paremmin kirjottelemaankin :)

Onnea poksujille ja ultrassa käyneille :flower:, voimia kaikille sairaslomaisille :hug: ja tervetuloa kaikille uusille :flower:

Nyt kun muistaisin vielä mistä kaikesta täällä ollaan puhuttu :D

Kelan päätös tuli minullekkin postitse tänään. Kahden viikon sisällä pitäisi siis äitiyspakkauksen tulla:) 31.12 jätin hakemuksen ja nyt tuli päätös, nopeampaa kuin kuvittelin. Se veroprosentti on tosiaan sen vähintään 20, tai sitten voi soittaa verotoimistoon ja pyytää jotain uutta verokorttia tuota äitiysrahaa (sosiaalietuus) varten ja ne laskee uuden prosentin. Itse ajattelin ainakin huomenna sinne soitella ja tarkistaa asian. Itse kun olen opiskelija, mutta vuonna 2008 olen ollut koko päivä työssä niin tulot nousee yli puolella kuussa:) niin ihanaa!

Hammashoidosta oli myös jotain puhuttu. Itse tilasin ajan tarkastukseen jo elokuussa ja silloin sanoivat että laittavat jonoon ja ilmoittavat sitten kun aika tulee. No, vieläkään ei ole mitään kuulunut joten saa nähdä kerkeenkö sinne ennen vauvan tuloa. Mulla on aina ollu ientulehdusta ja nyt tuntuu että raskauden aikana vielä enemmän ikenet vuotaa vaikka niitä kuinka harjais :/

Vaivoista, närästys vaivaa myös minua aina muutamia kertoja viikossa iltaisin. En oo oikein hahmottanu että mikä sen aiheuttaa,joten sitä on vaikeaa yrittää vältääkkään..Harjoitussupistuksiakin ilmeisesti on..siis jos ne on niitä kun vatsa kovettuu hetkellisesti? Niitä on mulla kyllä päivittäin, mutta eivät käy kipeää. Pari yötä sitten kun heräsin selältäni niin oikealla puolella melko alhaalla vatsassa tuntu semmonen inhottava vihlova kipu. Se meni ohi sitten kun käännyin kyljelleni. Onko muilla ollut tällaista? Ja sitten vielä ihan alavatsassa on päivittäin (liitos)kipuja. Semmosta inhottavaa vihlovaa kipua.

Huomenna mulla on neuvolalääkäri niin pitää häneltä taas kysellä näistä kivuista...

Hankinnoista, meille kun on tulossa ensimmäinen niin kaikki on ostettavana. Sitteri ja puuhamatto meiltä jo löytyy ja sitten pari kassillista vaatteita:) oon tehnyt ihania vaatelöytöjä kirpparilta. Aivan uuden veroisia vaatteita oöen löytänyt 0,2e-2 euroa/kpl. Nyt on vaunut sitten kovasti etsinnän alla.

Sokerirasituskoe on mulla jälleen maanantaina :/ en kyllä odota sitä ollenkaan innolla. No, mutta hyvä että sekin tarkistetaan.

Huominen neuvolalääkäri vähän jännittää. Toivottavasti painoa ei ole hirveästi tullut joulun aikana lisää ja kaikki olisi muutenkin hyvin.

Lanfear,verenpaineen mittaus jännittää myös mua aivan älyttömästi. Tunnen oikein aina kun mun sydän tuntuu aina että se pomahtaa rinnasta ulos kun se hakkaa niin paljon mitatessa. Taas huomista mittausta saa jännittää jo valmiiksi.

En nyt muista olitteko puhuneet vauvavakuutuksista. Onko kukaan ottanut semmoista? Kokemuksia vakuutuksista myös kuulen mielelläni:)

Tänään poksuttiin jälleen:) Hope 26+0 :heart:
 
Sairaslomalla taas juu... :/
käytin poikaa korvakontrollissa niin samalla sitten sanoin tuosta mun kipuilusta..keskiviikkona on lääkärineuvola joten sinne asti nyt saikkua. ihme touhua tosin taas niinkuin yleensäkin täällä nää meitin lekurikäynnit ollu...ihme hommaa :eek:
Mulla otettiin heti verenpaine ja pissatesti. noh verenpaine oli 155/85 ja sit oottelin lekuriin.. sanoin lääkärille et noi testit otetiin niin se sanoi vaan et ei me nyt niitä enää katota |O :eek:
siis hä... kyseli miten sattuu ja minne ja plaaplaaplaa..selitin et alaselkä ja alamaha kipee ja sit kävely tekee kipeetä jnejne ja sit sanoin et paineen tunne alapäässä ja supisteli kunnolla tuossa odotushuoneessa, niin se tokas vaan joo ei sitä enää tarvii selittää enempää... |O
päätin sit olla hiljaa ja otin lappuni ja lähdin...aattelin tosin huomenna mennä aamulla neuvolaan just ton verenpaineen takia et tarkistutan sen ja kysäsen et kaippa mä sen pissatestin tuloksenkin saan kuulla :eek:
jos ne nyt saa mistään niitä tuloksia tuonne neuvolaan...ja aattelin muutenkin avautua moisesta lekurista :|

vieläki oon ihan ällikällä lyöty ku tollanen törppö lekuri oli...oisko ollu valelääkäri :LOL:

nyt meen kattomaan Hifk-Blues matsia :D

nasum ja neiti 25+4 :heart:
 
Olipas taas tekstiä. =)

Omassa olossa ei muutosta. Öisin vaivaavat suonenvedot oikean jalan nilkassa / sääressä. Kova päänsärky on tosiaan palannut päivittäiseksi riesaksi ja parasetamolia kuluu. Pitää mainita tuosta seuraavassa neuvolassa (vajaan 2vk päästä). Varasin nyt kuitenkin jo ensi tiistaille niskahartiahieronnan, jos tuo johtuisi lihaksista. Mies on kyllä hieronut minua kiltisti joka ilta, mutta päänsärky ei vain lähde pois. Huimausta on edelleen ollut hieman, mutta ainakaan korkeasta verenpaineesta se ei johdu. Paineet on olleet koko ajan ennemminkin matalat (104-110/60) ja samanlaiset arvot sain toissa iltana kotimittarilla, jonka lainasin äidiltä. Kaikesta edellä mainitusta huolimatta koen voivani huomattavasti paremmin kuin esikoisen aikaan tässä vaiheessa raskautta. Silloin oli turvotusta paljon enemmän, paineet jo koholla ym ym.

Tervetuloa uudelle palstalaiselle!

Me ollaan kans menossa laivalle 2v4kk tyttäreni, siskoni sekä hänen lapsensa kanssa helmikuun alussa. Mutta silloin minulla on menossa "vasta" rv 30+, joten tuskin synnytys vielä silloin käynnistyy, hope so! Hieman mua tosin pelottaa laivareissu tuon vilkkaan taaperon kanssa, että mitäs jos tyttö juokseekin kannelle ja tippuu laivalta! :/ Kai tämä on nyt raskaana olevan ylihuolehtimista, mutta silti..

Tunteet on ilmeisesti normaalia enemmän pinnassa. Pakko kertoa, kun esikoisesta itkin kerran, kun telkkarista tuli jokin keijuprinsessa-lastenohjelma. No ei siinä mitään, nyt pistin vielä paremmaksi. Katsoin pari päivää sitten digiboksilta Simpsoneita ja aloin itkeä kesken sarjan! Ei voi olla totta!!! :LOL:

Käytiin eilen katsomassa serkun 6vk ikäistä poikaa ja kylläpäs hän olikin pieni.. Miten sitä enää osaa edes hoitaa noin pientä. Jännää oli, että meidän tytöllä oli täysi hoivavietti päällä. Tyttö mm. silitteli ja suukotteli vauvaa, halusi syöttää poikaa nuken tuttipullolla ja asetteli koko ajan peittoa paremmin vauvan päälle. Toivottavasti tyttö suhtautuu myös omaan sisareensa samalla antaumuksella.. :heart:

Piipa rv 27+3
 

Yhteistyössä