***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

SunRise :hug: Näin viime yönä unta, että mun isä kuoli. Oli hirveetä!! Osanottoni sulle! :'(

Käytiin eilen äitiyspolilla ultrassa (rv 27+5). Pienen mitat oli seuraavat (suluissa mitä viikkoja mitat vastaa):

Pään halkaisija: 60mm (24+4)
Pään ympärys: 245mm (26+4)
Vartalon ympärys: 206mm (25+1)
Reisiluu: 50mm (27+0)
Painoarvio: 853g

Lääkärin mukaan vauva on huomattavan pieni, varsinkin pää. Vauvalla näytti myös olevan toisen nilkan virheasento. Aiemmin näytti myös niinkuin suolessa olisi ollut nestekertymää, mutta nyt mitään poikkeavia kaikuja ei havaittu. Päädyttiin lapsivesipunktioon. Oli kyllä inhottava kokemus! :$ Nyt sitten jännätään tuloksia. Jotenki masentaa hirveesti. :( Kunpa saatais terve lapsi.
Täällä tais kaikilla muilla olla kaikki normaalisti??

Feles 27+6 <3
 
Voi Sun Rise, osanottoni :hug: :hug: :hug: :'( Ihanaa, että isäsi sai olla kotona loppuun asti. Toivottavasti pikkusiskosi leikkaus sujuu hyvin!

Kavereiden lasten ja omien lasten ikäeroista on ollut juttua. Meillä kuopus on 2 pvää mun veljen lasta vanhempi ja he on kyllä hyvät kaverit, sukupuolierostakin huolimatta. Myös mun hyvän ystävän lapsi on vaan 6 vkoa vanhempi kuopusta. Ja nyt heidän lapsi on parin kuukauden, eli ei tule paljon ikäeroa meidän kolmoseen ja pari muutakin kaveria on raskaana nyt samaan aikaan. Esikoinen taas on hyvän ystävän lasta 3kk vanhempi ja he on hyvät kaverit.

MaMa74 harmi, että neuvolakäynnistä jäi huonot fiilikset :hug: Voisiko olla, että olit juonut vähemmän ennen neuvolakäyntiä, kun oli molemmat, ketoaineet ja prot. plussalla? Koita juoda oikein runsaasti ennen seuraavaa pissanäytettä. Aika harvinaista on, että raskausmyrkytys tulisi uudelleensynnyttäjälle, kun vielä ikäero edelliseen lapseen on pieni ja kun ei aiemmissa raskauksissa ole ollut mitään. Mullakin oli viimeksi tullut painoa yli 500g/vkossa.

Onnea poksujille, ihan uskomatonta, että toiset on jo viikolla 30 =) Ihanaa :heart:

Nyt huilailemaan, olin jo aamuvuorossa, joka oli sellaista suunnittelutyötä ja vielä yövuoro olis edessä. Itse alunperin pomolle ehdotin, että tällaisen vuoron voisin tänään tehdä, kun muuten olis ollut 2 yötä peräkkäin ja paremmin ajattelin tämän menevän. Huomenna voi kyllä olla melkoisen väsynyt päivä ja pitäis mennä sinne mammajoogaan.

siru 26+0 (pienempi poks =) )
 
Feles olitkin kirjoitellut samaan aikaan. :hug: toivottavasti vauvalla kuitenkin olis asiat hyvin, nilkan virheasento ainakin on usein korjattavissa oleva asia. Koska kuulette lapsivesipunktion vastaukset? Jaksamista odotusaikaan ja muutenkin!
 
siru2006 :hug: kiitos :D Netistä kävin kurkkimassa että mikä kaikki "päästää" ketoaineita ja proteiineja virtsaan ja siellä oli maininta juuri tästä vähäisestä juomisesta. Syy voi hyvinkin löytyä siitä kun se näyte oli kyllä sellainen "vähän väkisin puristettu" kun aamulla tuli sen verran kiire ettei hirveästi ehtinyt nesteitä nauttimaan. No tiistaina se näyte antamaan, onhan se hyvä että seurataan ja kontrolloidaan :D
Feles toivotaan ettei mistään vakavasta ole kyse vaan muuten on pienikokoinen vauveli :hug: Ja nuo nilkan virheasennot on nykyään helposti korjattavissa :D
Ikäerosta meillä noiden kahden nuorimman ikäero on 1v2kk eikä suurempaa mustasukkaisuutta ole ollut. Ja yleensä kaikki purkaukset kohdistuu äitiin ei pikkusiskoon jos siis jotain on ollut. Äidin huomiosta on välillä kova kiista eikä siihen syliin huolita toista, mutta mitenkään erityisesti ei olla "karaistu". Saa nähdä kuinka käy kun mukaan tulee vielä kolmas äidin huomiota kaipaava pieni (ja tarvitseehan nuo isommatkin lapset oman osansa :whistle: ) Molemmilla pienillä on vielä se vaihe että isä ei aina kelpaa vaan äiti sen olla pitää..

Mutta jos alkais valmistautumaan siskonperheen viikonloppuvierailuun :D

MaMa ja kuutonen 27+2
 
Sun Riselle :hug: :hug:
Olin erittäin vähällä menettää oman isäni joulupäivän ja tapaninpäivän välisenä yönä, en voi vieläkään oikein uskoa todeksi miten hän siitä selvisi hengissä kun eivät lääkäritkään sitä uskoneet. Korkeimmilla voimilla oli sormensa pelissä, näin uskon. Paljon voimia sinulle ja perheellesi!

Omaa napaa sen verran että mä en kohta pärjää tämän närästyksen kanssa |O Mikään ei tunnu tepsivän, ei aiemmissa raskauksissa ole ollut näin voimakasta närästystä. Tuntuu kuin sisuskalut oikeesti olis tulessa, ja meinaa oksennus tulla. Tätä siis on kestettävä loppuaika...
Masussa on ollut kummallista painontunnetta alhaalla, eilen terkka kyllä epäili sen johtuvan siitä että vauva on rt:ssä ja pää painaisi. Muutenki on pakotusta ja kovottelua ollut pitkin päivää, jospa ne siitä rauhoittuisi...

Joku kyseli asunko Oulussa, kun sukupuolta halutaan ottaa selville ultrassa....Ei Oulussa asuta, tarpeeksi kaukana ja silti lähellä kuitenki. Mä inhoan koko kaupunkia, siellä asuin nuoruusvuosina kun opiskelin ja kammo jäi koko paikasta :D

Lanfear 27+2 :heart:
 
Noniin nyt on meillä sitten turvakaukalo.. Parit housutkin löytyi kirpparilta :) <3 On muuten tyhjää noilla kirpputoreilla nyt..
Supistuksia on ollut lähes taukoamatta eilisen ja tän päivän.. :( Mistähän mahtaa johtua että varsinkin jos on paljon supistuksia niin yhtäkkiä tulee hirvee pissahätä?! :D
Tänään oltiin kolmisen tuntia menossa ja kyllä on selkä niiin kipeä :( Mietinkin että ehkä se on ihan hyvä vain etten ole töissä, koska olis se aika hirveää kuvitella 6-8tuntia töissä ja kuitenkin hoitotyö ottaa fyysiselle puolelle aikalailla..

Ikäviä uutisia on myös paljon tänään.. :hug: :hug: tarvitseville!!

jastu ja vilperi 26+6
 
siru 2006 Pikatestin vastaukset saamme viikon päästä. Tarkemmat tulokset kestääkin sitten useamman viikon. Olisin oikein onnellinen jos olisikin vain tuo jalkaongelma. Mutta viikon päästä saa tosiaan tietää..
 
Feles Tsemppiä epätietoisuuteen, toivotaan parasta. :hug:

Mun on ollut hankala kumartua eteenpäin nyt iltapäivän ja illan. Heti aloin pelkäämään, ettei vaan olisi raskausmyrkytys tulossa, kun tuntuu inhalta tuossa ylävatsalla. Pitää seurailla tilannetta, jospa johtuisi mahan kasvusta tms.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

rv26+2
 
Kiitos kaikille myötätunnosta, olette ihania :heart:

Feles :hug: :hug: paljon voimia epätietoisuuteen.

Itselle on taas alkanut hiipiä pelko vauvan puolesta, että onko kaikki hyvin. Kun ultratkin on takana päin ja entäs jos silloin ei vielä näkynyt jotain ym... Näin unta pari yötä sitten, että olin synnyttämään tullut ja hoitaja tarkisti vielä, että on oikeassa asennossa, jolloin totesikin vauvan kuolleen :'( Oli kurja herätä sinä aamuna. On niin syyllinen olo taas siitä, että olen syönyt huonosti, enkä ole vitamiinejakaan ottanut. Täytyy nyt vain ryhdistäytyä ja ruveta niitä vetämään. Kävin vaa'alla aamulla ja huomasin, ettei paino ole pahemmin noussut viime neuvolakäynnin jälkeen ja vieläkin ollaan nelisen kiloa miinuksella lähtöpainosta. Siitäkin siis syyllinen olo. Mutta eihän sen painon vielä näillä viikoilla ole tarvinnutkaan niin nousta? Onneksi on se lääkäri maanantaina, jospa puhuminen sen kanssa helpottaisi oloa. Kamppaileeko muut syyllisyyden tunteen kanssa nyt jo?
 
SunRise osanottoni suureen suruunne. :hug: :'( Toivottavasti siskosi leikkaus on mennyt hyvin. Teillä on nyt raskaat ajat kun kaikki tulee kerralla. :hug:

Feles toivottavasti vauva olisi terve ja jos jotain pitää olla, niin olisi sitten tuo jalka eikä mitään vakavampaa. Toivotaan, että vauva olisi vaan luonnostaan pienikokoinen. Kovasti voimia tulosten odotteluun. :hug:

Mulla on särkenyt päätä ja itkettänyt kaikki mahdolliset asiat jo heti aamusta tänään. Ja nyt vielä näin ikäviä uutisia täällä... Onneksi on viikonloppu ja saa levätä.

Filuuri 29+5
 
Jastu kai sulla on ihan niitä harkkasuppareita,ei kivuliaita?Ja mulla yleensä ku tulee supistus,siis harjoitus sellainen niin saman tien onkin mentävä pissalle,varmaan jotenkin se kohtu kovettuessaan painaa sopivasti virtsarakkoa,kai...en tiiä,tuo ois mun selitys.
Närästyksestä vielä.Siis mun närästys on loppunu ku seinään *kop,kop,koputtaa puuta* .Tässä vielä joku viikko sitte polte oli jokapäiväistä ja aivan karmeaa ja tadaa,nyt ei mitään,toivottavasti ei tule takasin,ei nimittäin ole ikävä :D
Feles :hug: toivottavasti vaavilla kuites ois kaikki hyvin,toivotaan parasta :)
Sain neuvolasta imetys dvd:n lainaan,jospa pistäs pyörimään....
Mukavaa viikonloppua teille mammat :heart:

Hemmi ja Masu-Ukko 28+3
 
Yeb
Sun Rise, osanottoni suureen suruun! :hug:

Feles, toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin! Ja todellakin tsemppiä tulosten odotteluun.. mulla ainakin meinasi totaalisesti pää hajota lapsivesipunktion tuloksia odotellessa ja pahinta pelätessä.

Todella kurjia uutisia tänään, ei tässä oikein muuta osaa nyt sanoakaan.. Viikonloppuja kaikille!

Yeb 28+6
 
Sun Rise Osanottoni! :hug: Vanhemman poismeno on varmasti vaikeaa, ja ikävä kova, vaikka asiaan olisikin saanut valmistautua jo jonkin aikaa. Itselläni on kokemusta "vain" 21-vuotiaan veljen kuolemasta äkillisen sairastumisen jälkeen. Siitä on nyt aikaa melkein 17 vuotta jo, ja suurin suru takana päin, joskin edelleen tulee usein veli mieleen, ja miettii miten mukavaa olisikaan päästä kanssaan puhumaan. Toisaalta, en haluaisikaan kokonaan surun ja ikävän katoavan, ne pitävät veljen mielessä ja sydämessä. :heart: Voimia siis teille kaikille omaisille suuren surun keskellä!

Feles myös :hug: Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin, ja ihan hyvin voi ollakin. Mulla esikoisen aikaan ultrassa tuli tosi outoja mittoja, ja pää oli vartaloon nähden liian suuri ja ties mitä kaikkea. Tyksissä äitiyspolilla siis tapahtui. Perätilan vuoksi silloin ultrailtiin ja mietittiin. Kaikenlaisia pelotteluja sain lääkäreiltä kuulla, kehitysvammakaan ei kuulemma olisi ollut poissuljettu vaihtoehto. Olin silloin todella huolissani ja peloissani. Lopulta meille kuitenkin syntyi aivan terve pieni tyttö, pää oli hiukan keskivertoa suurempi, mutta lääkärien mukaan johtui ihan vaan siitä, että oli viettänyt koko ajan aikaansa pää ylöspäin, ainakin viikolta 27 saakka. Ei ollut siis muovautunut lantion puristuksessa yhtään. Ja terve on edelleen, kohta täyttää 6v. Eli lääkäritkin ovat erehtyväisiä, ja päästelevät vielä sammakoitakin suustaan ajattelematta kuinka herkässä tilassa odottava äiti onkaan.

Täälläkin pähkäillään turvakaukalon oston kanssa. Maxi Cosin kaukalo jalustalla olisi tarkoitus hankkia, ja näyttää sille, että ulkomailta (Saksasta) tilattuna tulisi huomattavasti edullisemmaksi. Mietin samalla ostavani ehkä kuopuksellekin uuden turvavyöistuimen, hän on tähän saakka matkustanut esikoisen vanhassa Britaxin Two Way Elitessä, emmekä pidä istuimesta yhtään. Pitkillä matkoilla nukkuminen siinä on kasvot menosuuntaan ollessa varsinkin ihan kamalan näköistä. Ostin niskatyynynkin, mutta kuopus ei halua pitää sitä ollenkaan. Vaihto on siis edessä.

Syyllisyydestä tuntuu, että äitiys on tuonut mukanaan tuonkin tunteen ihan erilailla, kuin mitä se koskaan aiemmin on ollut. Kaikesta voi syyllistää itseään niin halutessaan, riittämättömäksi olonsa tuntee varsinkin lasten kasvaessa tuskallisen usein... Totuus on kuitenkin, että jokainen ("normaali" vanhempi) tekee taatusti kaikkensa lastensa eteen, enempää keneltäkään ei pitäisi vaatiakaan. Toisinaan voimat ovat vähissä, elämä kun tuo eteen yhtä sun toista, pitäisi vaan muistuttaa itseään aina silloin siitä, että kaikki käyvät samoja tunteita läpi taatusti, ja ne ovat oikeasti vain ajatuksia, eivät muuta. :)

Bliss ja pikkuinen 26+3
 
Sun Rise :hug: Voimia

Feles :hug: ja peukutuksia sinne, jaksuja

Onnea poksujille!

Monenlaisia neuvola kuulumisia. Niin sitä on erilaisia paikkoja ja kokemuksia. Hyviä kokemuksia kaikille jatkoon!

Kiitos noista rintakumi tarinoista. No aika näyttää tarvitseeko niitä, mut onpahan hommattu.

Mitäs vielä ihan hirveästi tullut tekstiä.

Tää kävi sit siellä sokerirasituksessa ja normaali oli, kyllä se jännitti kun sinne meni vaiks aikaisemmin ei ollu itellä mitään epäilyä. No tulipa tehtyä. Neuvolatäti laitto mulle jo samana iltapäivänä tekstarilla vastauksen :)

Tukkonen olotila jatkuu. Tuntuu että meni toi toinen puoli pahemmin tukkoon. Oli muka jo hyvä olo ja näin vaan tukkonen, niin menin kokeilemaan joogaa. Teki kyllä hyvää pitkästä aikaa ja toivon pääseväni toistekkin ja pian :) mut se teki sen et meni pahemmin tukkoon ja alko särkemään, ehkä sitä ei ollut sitten niin kunnossa kun kuvitteli.

Sit käytiin soppailemassa ja saatiin yhet pöksyt toukalle :) pikkuhiljaa pikkuhiljaa.

Unico ja Toukka 25+0
 
Hemmi Mulla on supistuksia ollu viimesen n.pari kuukautta ja kipeitä nyt reilun viikon verran eli välillä on kipeitä ja välillä ihan vain sitä kohdun kovettumista.
Kiva kuulla että joku toinenkin joutuu sitten juoksemaan pissalla :D Mä pitkään ajattelin että onko se vain sattumaa mutta kyllä nyt huomaa ihan selvästi kun on paljon varsinkin tosi voimakkaita ja napakoita supistuksia niin kyllä on vessaan mentävä samantien.


 
Sun Rise osanottoni! :hug: Vaikeita aikoja teillä, ja kaikki vielä samaan aikaan. Miten meni siskon leikkaus?

Feles paljon voimia sinnekin! :hug: Toivotaan oikein kovasti, että mitään vakavaa syytä ei löytyisi niihin löytöksiin! Vastausten odotus on varmasti hermoja raastava aika.

Niin surullisia uutisia, etten haluakaan enää muuta kirjoitta, kaikki tuntuu niin vähäpätöinen, vaikka tulin tänne unettomuuttani valittelemaan. Menen yritän taas uudemman kerran nukahtamista.

Mirabel 30+1


 
Huomenta!

Sun Rise, paljon jaksamista surun keskelle!! :hug: Ihana kun saitte pitää isän kotona loppuun asti. Kirjoitit tuosta syyllisyydestä, varmaan kaikki meistä jollain tapaa tuntee siitä syyllisyyttä ja huonoa omaa tuntoa, kaikesta mitä tekee jne. Mutta elä tuosta painosta ota ressiä, hyvähän se vain on jos niitä kiloja ei tule "liikaa". Ite oon vielä -6kg lähtöpainosta. Mä puhuin torstaina lääkärineuvolassa tuosta painosta ja lääkäri sanoi, että kun selkeästi vauva kasvaa ja voi hyvin, saa itse olla vain turvallisin mielin siitä että painoa ei ole tullut. Mulla vasta nyt on lähteny paino nousemaan koko raskauden aikana ja tässä vaiheessa painoa on tullut yhteensä n. 500g. Ja pelko tuosta vauvan menettämisestä johtuu sinulla varmaan nyt tuosta isäsi menetyksestä. Kannattaa puhua tuolla neuvolassa tosiaa niistä peloistakin. :hug:

Feles paljon myös jaksamista sinulle sinne tulosten odottelun keskelle. On varmasti raastavaa odotella, että mitä tuleman pitää... :hug: Peukkuja kovasti sinne, että kaikki olis hyvin.

Joku puhu tuolla aiemmin vauvan liikkeistä, että tuntu molemmin puolin, ni täällähän tää myy tykkää viihtyä poikittain. Joten juuri tuollaisilta ne liikkeet tuntuu täälläkin. Mulla on vaa kamala kauhu-skenario siitä et tää vauva viihtyykin sit näin....Minä niiiiiin pelkään sitä ajatustakin että mulle tehtäis suunniteltu sektio...ei kiitos. Kiireelliset ja hätä-sektiot menee, kun ne on pakko tehdä, mutta suunniteltuna...ei...
Mutta onneksi vauvalla on vielä aikaa tuolla kääntyillä sun muuta.

buam ja myy 25+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja buam:
Minä niiiiiin pelkään sitä ajatustakin että mulle tehtäis suunniteltu sektio...ei kiitos. Kiireelliset ja hätä-sektiot menee, kun ne on pakko tehdä, mutta suunniteltuna...ei...
buam ja myy 25+3
Saanko kysyä miksi ajattelet näin? Liittyykö se jotenkin epäonnistumiseen kun ei pysty synnyttämään alakautta? Itse kyllä ottaisin mieluummin suunnitellun sektion kuin hätäsektion jossa yleensä on sitten suuri hätä mukana lapsen tai äidin hyvinvoinnin puolesta. Suunniteltukin sektio on joskus pakko tehdä.
 
Huomenta.

Ihmeen aikasi oon ylhäällä, vaikka onkin aamuviikko takana.

Sun Rise Osanottoni :hug: :hug:

Feles Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. :hug:

Täällä tosiaan muutama poksui jo isoille viikolle :) :heart:

Oon käyny teidän jutut lukemassa, mutta jotenkin ei ole jaksanut kommentoida (aamuviikko väsyttää ) tai sit en vaan ole ollut kotona.

Joku täällä pohti hammaslääkäriä. Itsehän tilasin mattimyöhäisenä ajan hammaslääkäriin, täällä raskaana olevilla ensimmäinen känyti on siis ilmanen, niin kysyin ett mites jos vauva on jo syntyny ennen kuin ajan saa. Sieltä sanottiin, että puoli vuotta vauvan syntymän jälkeen vielä ilmanen. Kysyin tuota vaan siksi, koska ajanvarauksessa sanottiin olevan puolen vuoden jono ja minun laskujen mukaan Tuittu olis jo maailmassa ennen kuin aikaa sinne sais. Niin siis tässä kunnassa, ihan hyvä juttu minun mielestä :)

Täällä itketään ihan tyhmille jutuille. Itkisin varmaa melkei jokaselle asialle, mutt toistaseks oon pystyny hillitseen itseni :D Ainoastaan sillon kun saan näitä kiukkukohtauksia avokin suuntaan ei pysty itkua pidätteleen. Ihmeen herkässä tilassa sitä on, kun jotenkin tuntuu ett tunteet vaan tulee ulos eikä niitä osaa hillitä.

Täällä oli vielä joku juttu mitä piti kommentoida, mutt en muista enää mitä.

Täällä ei sitä turvakaukaloo oo edelleenkään ostettu, vaikka oon siitä avokille höpöttäny. Seki puhunu sen ostosta, mutt eipä oo vielä asialle mitään tehny. Alkaa mennä hermot pikku hiljaa! Pitäs muutenki alkaa miettimään muitaki hankintoja eli sänkyä, hoitoalustaa ja muita tarvikkeita.

|.) Jälleen yks lauantai-ilta yksin kotona. Että vituttaa näin rumasti sanottuna. Avokin tallin (on yhessä mp-porukassa mukana) avajaisbileet on tänään ja saan jäädä yksin nysvään kotiin. En todellakaan tässä tilassa viitti lähteä heilumaan sinne ja muutenkin sit vaan väsyttää huomenna, kun ei saa nukuttua kunnon yöunia. Se on vissiin hyväksyttävä, että nää menot alkaa vähenemään pikku hiljaa tän mahan kans tollasiin paikkoihin/menoihin. Moni kysyny, ett enkö mene (naisia) ja luulis nyt niiden ainaki ymmärtävän miksen mene, vaikka heidän mielestään voisin mennä.

Mulla alkaa mennä kohta hermot koko tohon mieheen, kun puhuu ja puhuu, mutt koskaan ei mitään tee!! Alkaa kohta hävettämään, kun muilleki aina puhuu ja lupaa tekevänsä sitä ja tätä, mutt ei sit tapahu yhtään mitään paitsi jos on moottoripyörästä kyse tai kaverista!! Argh! :kieh: Sori valitus, mutt nyt vaa jotenki pinna kireellä! :ashamed:

Sentään tää tuleva lastenhuone ehkä tuloillaan. Nykysestä vierashuoneesta saadaan sänky pois ja tilalle käytiin tilaamassa sellanen puurunkonen vuodesohva. Sit saa tän tietokoneen ja ehkä yhen kaapin sinne huoneeseen. Tähän huoneeseen saa sit sen sängyn ja ton toisen kaapin. Tosin pitäs eka tapetoida, mutt katotaan onko sekin nyt taas vaan tyhjiä lupailuja. Mainitsin menneellä viikolla, ett tälleki pitäs tehä jotain. Tässä alkaa aika kohta loppumaan!

Perkeleen moottoripyörä. Taidan kohta myydä omani pois ja saa toiki myydä kunhan on saanu kasaan sen. Tärkeysjärjestys vähän väärässä päässä tolla, vaikka hokee sitä, että kevät tulee. ARGH! Anteeks kamalasti, nyt vaa ottaa niin suunnattomasti päähän.

:ashamed: :ashamed:

JääKyynel ja Tuittu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Alkuperäinen kirjoittaja buam:
Minä niiiiiin pelkään sitä ajatustakin että mulle tehtäis suunniteltu sektio...ei kiitos. Kiireelliset ja hätä-sektiot menee, kun ne on pakko tehdä, mutta suunniteltuna...ei...
buam ja myy 25+3
Saanko kysyä miksi ajattelet näin? Liittyykö se jotenkin epäonnistumiseen kun ei pysty synnyttämään alakautta? Itse kyllä ottaisin mieluummin suunnitellun sektion kuin hätäsektion jossa yleensä on sitten suuri hätä mukana lapsen tai äidin hyvinvoinnin puolesta. Suunniteltukin sektio on joskus pakko tehdä.
Ei, ei se liity mitenkään siihen. Oonhan tuota ennenkin jo alakautta synnyttänyt, vaan pelko johtuu enemmänkin siitä itse leikkauksesta ja siitä, et tietää toipumisen olevan paljon pitempiaikaista, entä alakautta synnyttäessä. Siis tuo teksti nyt ei välttämättä tuo ilmi sitä mun omaa ajatusta tuosta. Tottakai otan suunnitellun sektion jos on pakko, mutta halua minä sitä en. En vaikka miten päin pyörittelen. Aion myös synnyttää alakautta jos lapsi on perätilassa ja muuten siihen on mahdollisuus.
Ja siis kyse ei ole siis mistään arvista tms, vaan ihan leikkauspelosta. Tästä on vain kyse, ei muusta.
 
buam onpas lohduttavaa kuulla, että joku muukin menee vielä miinuksen puolella painossa :) Kiitos siitä. Mahahan vaikuttaa kasvavan, joten luulisi vauvan kasvavan hyvin. Maanantaina selviää sitten.

Siskon leikkaus meni hyvin, väsähtäneeltä vaikutti eilen, kun kävin häntä katsomassa. Nyt sillä on maanantaihin aikaa toipua, ennen kuin pääsee kotiin. Onneksi asun Helsingissä, niin pääsen sitä katsomaan päivittäin. Muuten joutuisi olemaan ypöyksin vieraan kaupungin vieraassa sairaalassa. Mutta täytyy myöntää, että tuo sairaalamiljöö ei tällä hetkellä mikään kamalan innostava ole... On tullut turhan paljon rampattua sairaaloissa syksyn mittaan. Toivottavasti assosioin jo eri tavalla sitten huhtikuussa!
 
Buam ok =) Jotain tuollaista ajattelinkin.

Menisinpä minäkin alkupainossa alaspäin.. olisi kyllä ollut toivottavaa :ashamed:

Sun rise - hienoa että hyviäkin uutisia on teillä koskien siis siskoasi :hug:
 
Sun Rise osanottoni isäsi pois menosta :hug: . Ja hyvä kuulla että siskosi leikkaus meni hyvin. Sydänoperaatiot on aina iso juttu ja toipiminen vie varmasti oman aikanasa. Mullakin vielä paino on noin -2kg lähtöpainosta, tosin tuota lähtöpainoa oli ihan reilusti, joten sen takia ihan hyvä että näin on. Juttelin hetki sitten kaverin kanssa joka on tosi laiha (alapainon puolella menee), niin sillä on tullut 3:ssa raskaudessa 2-5kg, eli ei ne kaikki sitä painoa kerää. Ja ihan normaaleita lapsi on tällä hetkellä =)

Feles toivotaan että teidän vauva on vain pieni. Eihän kaikki mahdu siihen 3-4kg:n välille, vaan osa painaa 2kg ja osa lähemmäs 5kg syntyessään.

Sektiosta itse toivon alatiesynnytystä, vaikka edellisessä tulikin ongelmia. Mutta jos poju on perätilassa, niin mulla ei ole mitään mahdollisuuksia kyllä alatiesynnytykseen, koska ihan varmasti tulee painamaan yli 4kg :| . Jos joku pystyis ihan 100%:n varmuudella sanomaan että on 3,5kg niin kyllä perätilaisenkin synnyttäisin alakautta. Mutta koska viimeksi painoarvio heitti melkein 700g "väärään" suuntaan, niin en oikein luota noihin arvioihin.

Synnytystapa-arviosta joku oli saanut sen viikolle 37+6. On itse asiassa ihan normaali käytäntö, että se aika on 36-38 viikoilla. Itse en omaa aikaa ole vielä saanut, mutta sitä odottelen. Ja pelkopoliaikaakaan en ole vielä saanut, koska terkka sanoi että laittaa sen ens kerralla (eli ensi viikolla). Lupas tosin että ois jo laitettu viime kerralla, mutta unohtui :kieh:

Potkut tuntuu mulla tällä hetkellä ihan ympäri masua ja usein vielä niin että eka potkitaan ylös ja ihan hetken päästä jo potkii alaspäin. Oonkin miettinyt että onkohan täällä kuitenkin ne 2 sikiötä :LOL: . Liikkeet on vahvistuneet tällä viikolla tosi paljon ja pitkin päivää tuntuu. Nyt oon jo melkein huolissani, että onko pojalla joku hätänä kun niin kovasti liikkuu. Tähän asti kun on siis oikeesti ollut TOSI rauhallinen ja vain vähäisiä liikkeitä tuntunut ja nekin melkein vain iltaisin. Onnellinen silti olen näistä möyrimisistä =)

Isompia hankintoja meillä ei taida ollakaan. Tuplarattaita vielä harkitsen, esikoinen vajaa 2vkk kun tää syntyy ja kuitenkin aika paljon vielä istuu rattaissa. Käytettynä todennäköisesti ostetaan, varsinkin jos hyvät tulee vastaan. Vaatteita on tullut jo hankittua ihan liikaakin (lähinnä kirpputoreilta), onneksi osan tytön vaatteista sain myytyä kaverille/kirpparilla ja niistä tuli yhteensä reilu 80?. Vaippoja ja imetyssuojia rintsikoihin pitää vielä hankkia, mutta muuten kyllä on aika hyvin kaikki esikoisen jäljiltä kasassa =) . Vielä yritän malttaa olla pesemättä noita pieniä vaatteita, jos sitten äitiysloman alussa pesis.. Ja todennäköisesti teen myös tällä kertaa niin että silitän ne ennen ensimmäistä kertaa. Jatkossa ei sitten ehdikkään ;)

Lanfear tervetuloa :flower: . Lisäilen sut listoille tänään.

Viimeiset työvuorot tuli eilen (tai no 1 päivä ois vielä niiden lisäksi), mutta luulen etten ihan niitä kaikkia tule tekemään. Supistuksia tulee ihan kotonakin ollessa, ei kuitenkaan (kovin) kipeitä. Joitakin menkkamaisia jomotuksia on ollut, saa nähdä ens viikolla mikä tilanne on. Viime raskaudessa olin enää vajaan viikon töissä, että ehkä tää mun kroppa vaan alkaa supistelemaan kun rv 25+ tulee. No, stressiä en aio ottaa suppareista. Just luin terveysportista (luotettava lähde), että todella harvalla naisella ennenaikaiset supistukset kuitenkaan aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen. Ne vain kuuluvat osana raskauteen, ja joillakin vain on supistusherkempi kohtu. Tottakai joillekin sattuuu myös se ennenaikainen synnytys kohdille, mutta harvinaista se on.

Poppeliini ja poju 26+2

 
:hug: kaikille sitä tarvitseville :heart:
Elämässä sattuu ikäviä aasioita, mutta täytyy katsoa niiten yli. Aika on paras lääke ja kaikella on tarkoituksensa.
Oikein ihana lauantaita kaikille( vaikka itse olenkin yksin :/ ,mies reissussa ja poitsu uimassa). Noh, kai tästä pitäisi nauttia :LOL: :LOL: (ku vielä saa).
 

Yhteistyössä