**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Marylene, Hilipatuinen ja hapsiainen onnittelut pienistä nyyteistä :flower: .

AnnaBuu toivottavasti noro menisi ohi ennen vauvan syntymää. Pahimmassa tapauksessahan vauvakin voi joutua susta erilleen :( (siis jos noro on tosi pahana). Mulla tuli mieleen, että voisko tuo pissa värjäytyä niistä sun lääkkeistä? Ymmärsinkö oikein että joku/jotain uusia lääkkeitä oli juuri aloitettu?

Tänään kävin sitten siellä pelkopolilla ja äitiyspolilla. Pelkopoli oli ihan ok käynti, aikaa vain olisi pitänyt olla enemmän kuin 1h. Äitiyspolilla tulikin sitten pienempi järkytys. Viimeksi vauva rv 29+6 painoi 1,2kg (alakäyrän tuntumassa) ja nyt rv 35+1 2,980kg (yläkäyrän tuntumassa)!! Siis ottanut ihan järkyttävän kasvuspurtin = jos sama tahti jatkuu niin on helposti 5kg la:na :| . Mutta jos kasvaa tuolla käyrällä missä nyt on niin sitten reilu 4kg. Seuraava kontrolli on rv 38+6 ja jos tosiaan kasvu jatkuu niin käynnistys on tulossa ennen kuin muuten aloitettais Taysissa (norm. vasta 42+). Se mistä tuo kasvu johtuu on epäselvää. Mulla on sokerit olleet tosi hyvällä tasolla, eikä painoakaan ole kyseisenä aikana tullut kuin noin 1kg (eli vähemmän mitä vauva kasvanut). Pelkopolin jälkeen oli vielä ihan hyvä mieli tulevasta synnytyksestä, mutta nyt äitipolin jälkeen mun kauhukuva 5kg:n jättiläisvauvasta on ihan oikeasti käymässä toteen =(. Ahdistaa, itkettää ja pelottaa että sama käy kun esikoisessa ja syntyy lääkärin sanelua lainatakseni "syntyessään lapsi sininen, veltto, ei hengitä" :snotty: .

Kauhuissaan oleva Poppeliini + poju 35+1
 
Jopas tänne alkaa vauvauutisia satelemaan. Hetken kun oot poissa nii uusia ilmotuksia tulee :)

Onneksi olkoon Hilipatuinen pojasta :flower: :heart: :flower:

Onneksi olkoon Marylene pojista :flower: :flower: :heart: :heart: :flower: :flower:

tiitu87 Tsemppiä jännittävälle maanataille :hug:

Täällä kuorsataan kanssa. Muutaman kerran tullut huomautus asiasta, mutt ukkelilla ei oo vara sanoa mitään, koska ite on pahempi ja saan jatkuvasti olla häntä tönimässä sen takia ;)

Jee, oon saanu imuroitua ja ruokaki on uunissa. Pölyt nyt on pyyhkimättä, mutt ne pyyhin viimestään huomennaj os tänään en jaksa. Selkä kyllä aika kipee tän päiväsestä huhkimisesta, joten taidan pötkähtää sohvalle ja olla rasittamatta itteäni liikaa. Hiljaa hyvä tulee :)

JääKyynel ja Tuittu 37+3
 
Juuh, olen ollu aika paljon poissa sivityksen parista kun en ole päässy koneel ja tänne juttelemaan :| nyt kuitenkin on oma kone, joten voin käydä vaikka joka päivä :D

Minulle kuuluu ihan hyvää... Olen lapsen isän kanssa hyvissä väleissä, mutta jatketaan kumpikin omaa elämää, mikä käy mulle tosi hyvin... =)
Vaikka lapsen isä on kovasti haluamassa meitä takaisin....en voi häneen enään luottaa.... :| tai eihän sitä tiedä mitä elämä tuo tullessaan!!!

Laskettuaika lähenee uhkaavasti (7.4.2010) ja jännittää pirusti..... Tai no ei synnytys jännitä, vaan se että osaako lähteä oikeaan aikaan sairaalaan...Täältä kuitenkin ajaa tunnin synnyttämään....:(
Välillä vaan kävelen kämpäs ympyrää ja koitan vaan ajatella jotain muuta kun lähestyvää synnytystä....pää sekoo :headwall:

Koiran joudun antamaan lapsen isälle hoitoon... :| Mitäköhän siitäkin tulee...?

Mitä sairaalaan pitää ottaa mukaan? Olen ajatellu pakata kassin valmiiksi, mutta en oikein tiedä mitä pitäis ottaa ja mitä ei.... Minulla kun on aina ollut tapana pakata "hieman" ylimääräistä kun olen lähteny jonnekin.... :/ =)

Mikä on suolentyhjnnys?

Kyselen taas kauheesti... :D

Voikaa kaikki hyvin ja olkaa terveitä... =) :hug: Tämä tuleva äippä lähtee lenkille.... :D

:heart: 37+2 :heart:
 
Onnea Hilipatuinen ja Marylene! Ja Hapsiaisellekin vielä onnea vaikka jo onnittelin toisen ketjun puolella! :D

Niin vain alkaa viikot vähenemään tai lisääntymään monilla! =)

Kuorsauksesta: mä ilmeisesti oon ruvennut pian puolen välin jälkeen kuorsaamaan, ainakin mies ja sisko on huomautelleet kun ovat nukkuneet samassa huoneessa. :) Viime viikolla mies oli hakenut kuulosuojaimet kaapista yhtenä yönä kun ei ollut muuten vissiin saanut nukuttua! :D

Pitäs vissiin alkaa pian miettimään sairaalakassia ja mitä sinne pakkaa.. Pampulipampam:ainakin jotain pientä syötävää, peseytymisvälineet, imetysliivit ja vauvalle sopivat vaatteet (tuli nuo nyt lähinnä mieleen). :)

Omena ja möykkyliini 34 + 0
 
Poppeliini :hug: toivotaan että vauvelin kasvutahti hiljenee, ja jos ei hiljene niin käynnistettäisiin ajoissa, ettei ihan jättiläisvauvaa tarvitsisi synnyttää!

Pampuli suolentyhjennys on sitä että peräruiskeen avulla tyhjennetään suoli kakasta. Näin minimoidaan se ettei uloste ole vauvan tiellä synnyttäessä.
Vaikka täysin normaalia että synnyttäjältä tulee myös kakat pöydälle. Kätilöt on sen nähneet varmaan yli sata kertaa joten sitäkään ei tarvitse jännittää.

Sairaalakassiin löytyy netistä ja jostain meidänkin ketjuista hyviä listoja. Pääasia että mukana on neuvolakortti ja hammasharja sekä -tahna.
Mulla lisäksi pillimehuja, välipalapatukoita miehelle, kännykkä ja laturi, kamera ja vara paristot, kotiintulovaatteet itelle, shampoo ja hoitoaina, huulirasva, naamarasvaa, hiusharja..
Mitähän vielä.. lisän vielä lähtiessä jotain ajanvietettä itselle varmuuden vuoksi.

 
AnnaBuu kylläpä sinulla on vastustanut :hug:

Hapsiainen :heart: hurjasti onnea tyttösestä :heart: ja Hilipatuinen ihania uutisia pienestä pojasta :heart: Marylene :heart: :heart: ihanaa kun jaksoit käydä kertomassa iloisia uutisia pienistä pojista !

Meinasi kyllä silmät pudota päästä että olenkohan oikeassa vuodessa kun pinossa luki että 6 vauvaa jo syntynyt :LOL:

Meillä oli yksityinen lääkäri ja vauvalla kaikki hyvin, lapsivettä sopivasti ja kaikki näyttää normaalilta. Kanavaa jäljellä enää 1,5cm mutta meinasi ettei pariin viikkoon synny ainakaan joten voin olla turvallisin mielin. Ihanan rauhallinen mieli täällä siis.

-C ja T POKS 35-
 
Sairaalakassista on lista tuolla etusivulla :wave: Siihen olen päivittänyt kaikki ehdotetut asiat/tavarat (ainakin toivottavasti olen ne kaikki noukkinut tekstistä). Kaikkea ei kaikki tarvitse, vaan oman mieltymysten mukaan =)

Jäi nuo positiiviset asiat kirjoittamatta äippäpolikäynnistä. Eli vauva on masussa oikein päin ainakin tällä hetkellä, istukka vain on niin isona tuossa edessä, ettei sen takia meinaa saada asennosta selvää. Kohdunsuu sormelle edelleen auki, kanavaa jäljellä 2cm ja pehmeät paikat. Että näillä mennään..
 
Marylene Onnittelut pojista, ihan hyvänkokoisia tosiaan olivat syntyessään. :heart:

Seuraavaksi pitäisi tulla tyttöjä, taitaa olla poikia suurin osa syntyneistä. :) Oisko se tiitu sitten seuraava, vaikka ehtiihän tässä vielä muutkin viikonloppuna. ;)

Kaikille vauvansaaneille voimia arkeen! =) Ja meille jäljellä oleville voimia loppuraskauteen. :D
 
Jotain hyvääkin uutista sain tähän sairauksien keskelle.

Tuo punaiseksi värjäynyt pissa johtuu siitä kun mulla on myös bilirubiinit koholla niin se se tekee tuon.Ihanaa,ei siis munuaisissa mitään! :)

Riittää kyllä tosiaan että maksa kenkkuilee.Outoa,ihmisellä jolla ei oo koskaan ollu mitään maksassa eikä tosiaan ole alkoholista pilalle mennyt kun en juo eikä ole raskaus hepatoosia,enkä ole edes pulska ettei ole mitään rasva maksaakaan.Painan nimittäin normaalisti ilman raskautta 49kg. :ashamed:

Nyt sitten syön tuota lääkitystä että sais maksaarvot pysymään kurissa ja käyn parin viikon välein kontroilleissa.Vauvaa toki aina ajattelee kun pakkausselosteessa sanotaan ettei suositella raskaus aikana ja mulla on vielä kaks muuta lääkitystä joissa samat tekstit..mutta kaipa nuo lääkärit tietää että sit voin näitä syödä turvallisesti. :)

Nyt toivun norosta kaikessa rauhassa ja kerään voimia synnytykseen.Toivon että jos vauva vaikka viikon verran pysyis kyydissä niin olis varmaan voimat palautuneet.

Onnea paljon kaikille jo nyytin hakeneille! :hug: :heart: Vauva uutiset on aina niin ihania! :) :heart:

Annabuu rv 38+2 :wave:
 
Meillä ois LA 17.4 ja toista poikaa odotellaan tähän perheeseen. =) Esikoinen on reilun vuoden, joten aika pienellä ikäerolla tulee lapset ja oma olo usein aika poikki. Kovat liitoskivut on vaivanneet puolivälistä saakka ja unettomuus myös. Odottelen jo kovasti että vauva syntyy ja pääsee masusta (sekä toivottavasti muutamasta kilosta) eroon. Mulle tää kaksplussan palsta on ihan uus tuttavuus, joten neuvokaa jos mokailen.
Huomenna täynnä tasan 36, loppu häämöttää. =)

Ja onnitteluja jo synnyttäneille!
 
Sairaalakassista, mun versio on tällähetkellä pesupussi missä on hampi harja ja tahna ja alkkarit :) Imetysliivejä jo nyt pitänyt kun ei viittinyt enää n ormi liivejä ostaa isompia niin suosista sit noi niin todennäköisesti on jo päällä kun menee. Kameraa tarvitaan vielä kotona mut siitä pidän huolen et aina on toinen akku täynnä ja mukaan lähdössä. Mut tosiaan toi ukko voi sitten tuoda jälkikäteen mitä mieleen tulee joten en jaksa miettiä kun tärkeimmät.
 
Hitsi kun meinasi simmut pudota päästä..
:flower: Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:
Itse en ole kirjoitellut pitkään aikaan, mutta lukemassa olen yrittänyt käydä.
Itse edelleen yhdessä kasassa ja olotila vallan mainio! :D

wentti+weijari 35+3
 
No nythän niitä vauvoja alkoi tulla vauhdilla :D

Suuret onnittelut Marylene ja Hilipatuinen :flower: :flower: :heart: :heart:

Tervetuloa Bomppu :flower:

Omaan napaan ei oikein mitään uutta. Äitiysloma alkoi virallisesti pari päivää sitten mutta edelleen opintoja jatkan niin pitkään kun voin. Tänään jouduin bussiin juoksemaan että kerkeen. Sen jälkeen oon vaan vaappunu eteenpäin kun kävely vähän vihloo alamahaan :/
Toivotaan että tämä sohvalla makoilu auttais.

Mulla on hirveä makeanhimo ja karkkia tekis mieli enemmän kun laki sallii. Oon nyt ruennu ostamaan karkkien tilalle mansikoita ja mustikoita, kun omat pakkasvarastot loppu :D ne maistuu niin hyviltä ihan pelkästään tai sitten jugurtin seassa:)

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Pikaiseen taas... :)

Marylenelle täältä kanssa oikein tuplaonnittelut! :flower: :flower: Isot pojat tosiaan!! :heart:

AnnaBuu :hug: hyvä ettei sen pahemmasta ollut kyse, jaksamisia!

Bompulle tervetuloa minunkin puolesta! :wave:


:flower: myös muille hyvistä uutisista ja :hug: tarvitsijoille.. :)

Tää mamma on ihan sippi, täytyy suunnitella vetäytymistä..
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :heart:

Ihanan monta saatu jo onnellisesti maailmaan <3

Itse kävin ke kättärillä kontrollissa, 35+6 oli viikkoja ja Paavon painoarvio jo 3950g. Otettiin lapsivesipunktio ja kaikkien yllätykseksi tänään tuli tulos: keuhkot jo kypsät =) !!!! Jesjesjes..! Esikoisella ei ollu vielä edes 37+ viikoilla ja sitten jouduttiin vitkuttelemaan ja kitkuttelemaan niin pitkään et kokoa tuli liikaa ja jouduttiin sektioon.

Ens ke meen taas lääkärille ja ehkäpä käynnistellään, joten jos muita ens viikolla kättärille menossa, ni siel sit varmaan nähdään :wave: !

Sonja&Paavo 36+1
 
Piti tulla vain jakamaan teidän kanssa tämä hauska juttu ku (miespuolinen)kaveri kerto että ku olivat aikoinaan joutuneet synnärille lähteä ja sairaalakassia ei oltu valmiiksi pakattu,niin hän paniikissa pakkas mukaan:4rintaliivit,2uikkarit ja 6t-paitaa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmi:
Piti tulla vain jakamaan teidän kanssa tämä hauska juttu ku (miespuolinen)kaveri kerto että ku olivat aikoinaan joutuneet synnärille lähteä ja sairaalakassia ei oltu valmiiksi pakattu,niin hän paniikissa pakkas mukaan:4rintaliivit,2uikkarit ja 6t-paitaa :LOL:


:LOL: Toi on kyllä ihan hyvä setti... Pitäisköhän sitä jotain sitten laitella valmiiksi. Noi uikkarit ainakin pitää laittaa ensimäisenä kassiin :LOL:

Ja sitten nukkumaan. Öitä!

manteli
 

Yhteistyössä